Şimdi Ara

Tesla üçüncü çeyreğe ait mali sonuçları paylaştı: Zarar, beklenenden daha büyük (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.446
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Balon patlamış

  • quote:

    Orijinalden alıntı: haberelectro

    Analistler demis zaten zarae edecek diye kafan almiyot belli ..

    Önce Türkçe yazmayı öğren, yazım ve noktalama işaretlerini kavra. Sonra gel akıl ver millete. Hadi başka kapıya yavrucum.
  • strathmorea kullanıcısına yanıt
    Senin gibi gereksiz kisilere fazla zaman harcamamak adina ozensiz davrandim kusura bakma anlama kiti arkadasim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne demisler, çuvalla gelen, çuvalla gider...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Hadi yavrucum hadi başka kapıya. Başka haberlere yaz tesla 3 yaann olduuu diye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: megaron85

    Tesla gibi firmaların ne yapmaları gerektiği konusunda akıl verebilecek seviyedeki pek muhterem stratejist arkadaşların kendi hayatlarında ne tür çözümler ürettiğini çok merak ediyorum. Gerçekten merak ediyorum; ne işle iştigal ediyorsunuz, firma sahibi misiniz, firmanızın ekonomik durumu nedir, işinizde başarılı biri misiniz?

    Yoksa sabah akşam kahve köşelerinde pişpirik mi oynuyorsunuz, barajı zar zor geçerek girdiğiniz üniversitenin 7. yılında mısınız, asgari ücretle haftanın 6 günü günde 10 saat ağır işlerde mi çalışıyorsunuz?

    " Ben Teslaya söyledim abi sadece elektrikle olmaz dedim, sakalımız yok ki sözümüz dinlensin blababla...."

    Sapıtıcam ya...

    Hislerime, aklımdakilere tercüman olmuş. Elinize sağlık.




  • Yahu ne teslaymış bee. Hayır bizim ülkenin yüzde 1 ine hitap eden araba üretiyor forumun dilinden düşmüyor. O parayı o arabalara verebilecek sayı ülkenin yüzde 1 i belki..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Tesla ticari olarak yanlış strateji izledi bence.

    Daha fosil yakıtın devri bitmedi ve öyle hemen yakın zamanda bitmeyecek. Diğer otomobil firmaları da elektrikli araba yapıyor ama onlar aslen fosil yakıtlı motora sahip araba satıyorlar ve asıl kazanç ve karlarını oradan elde ediyorlar. Elektrikli arabaları, geleceğe hazırlık ve arge amaçlı olarak, şu an için kar ettirmemesine rağmen üretiyorlar.

    Tesla ise bütün yatırımını elektrikli araçlara yaptı. Bu firma başka bir otomobil devi tarafından satın alınmazsa veya ABD hükümeti tarafından desteklenmezse çok fazla ayakta kalamayabilir. Ama zarar meblağına ve ona rağmen devam etmesine bakarsak birileri tarafından desteklendiği çok belli.

    Tamam da zararın nedeni satamamak değil. Yarım milyon araba siparişi almış durumda zaten firma. Zarar satamamaktan değil, planladıkları tarihte üretime başlayamamaktan kaynaklanıyor. Yani ortada bir planlama ve tedarik sorunu var gibi görünüyor. Model 3 için öngörülen üretim bandları hala üretime hazır değil ama geliştirme için yapılan Ar-Ge faaliyetleri ile üretim için işe alınan personel, ekipman vb. para yutmaya devam ediyor. Ayrıca üretim için alınan krediler de muhtemelen geri ödemenmeye başlanmış olabilir.

    Yani sorun bir anlamda 2 boyutlu:

    Elde yarım milyon araba siparişi var ve bunların vaad edilen tarihlerde teslimatı gerekiyor ama;

    1. Ya araba üretime hazır değil, hala üzerinde çalışıyorlar, henüz aşamadıkları teknik sorunlar var arabada,
    2. Ya da araba hazır fakat üretim bandları ve seri üretim için gerekli tedarik zinciri hazır değil. Sonuçta arabanın tamamı Tesla fabrikasında üretilmiyor, çoğu parça tedarikçilere ürettiliyor.
    3. Ya da ikisi birden geçerli.

    Özetlersem;
    Tesla'nın zararı satış zararı değil. Tesla üretip de araba satamıyor değil. Müşteri hazır, kaporalar alınmış ama üretip de teslim edemiyor. Tesla'nın problemi araba üretime hazır olmadan lansmanını yapmış ve ön sipariş almış olması.

    Bu nedenle söylediğin şey Tesla için geçerli değil. Çünkü Tesla VW veya Toyota gibi yılda 10 milyon araba üretmiyor. Tesla şu haliyle butik bir üretici diğerleri gibi senede 10 milyon araba satma derdi yok. O nedenle butik üretim için her zaman yeterli elektrikli talebi var. Özellikle ABD gibi, Kanada gibi, Avustralya gibi büyük toprakları olan ülkelerde...




  • Ya kusura bakmayın da, bu ne biçim bir içerik? Haberi bitirene kadar aynı cümleyi 10 kere okuyoruz. 2 defa okudum hala net zarar ne kadarmış anlayamadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • olum siz şuursuzmusunuz. teslaya akıl mı veriyorsunuz.

    cahil cesaretı bu olsa gerek.

    adam araba dıye algıladıgınız şeyi sıfırdan değiştirdi.

    4 tekerlegı bır dıreksıyonu olan sey araba tesla başka bir olay.

    kime anlatıyoruZ.

  • Tesla şuan Kâr etmeye çalışmıyor ki at gözlüğünüzü çıkartıp daha düzgün inceleyin. Kâr etmeye çalışırsanız büyümeniz yavaşlar adamlar önce büyümeye çalışıyor Kâr etmeye çalışan bir firma aynı anda onlarca projeye diğerleri bitmeden başlamaz.Şuan Tesla hissesi almanın tam zamanı ektikleri tohumlar filizlenmeye başladı meyve vermeye başladığında ne kadar değerlendiğini anlarsınız.

  • Tesla toparlar,ben Elon reise güveniyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: cherkesomer


    quote:

    Orijinalden alıntı: myhotyro

    quote:

    Orijinalden alıntı: cherkesomer

    benim gözümde sırf reklam yapan bir firma olduğunu yazmıştım.. koşa koşa gelip laf edenler olmuştu. ceo su hayallerindeki teslayı anlatıp duruyor herkesde gerçekmiş gibi şakşakcılık yapıyor aynı apple gibi.

    Tesla ürünleri de ortada, Apple ürünleri de ortada. Böyle bir yorum ancak kıskançlık göstergesidir. Forumun editörleri gibi Apple öveceğim diye Samsung yada başkalarını yerli yersiz karalamaya gerek yok ama Apple'a da bok atmanın anlamı yok.

    doğru tesla ürünleri ortada kaza yapan otomatik pilotlar sıkışma sensörü doğru çalışmayan otomatik kapılar üretim sözünün yüzde 10u kadar yapılamayan üretimler.. apple a gelirsek 5yılda bir değişikilk gösteren tasarımlar başkalarının yaptığını yapınca devrim yapmış gibi konuşmalar üretimde sürekli kronik sorunlar çok sağlam yaptık dedikleri telefonun arka canımının tamir ücreti birçok telefonun ekran değişim ücretiyle aynıyken tüm testlerde ilk düşüşde kırılması hızlı şarj özelliğini 3 yıl geriden takip edip sonrada hızlı şarj istiyorsanız kutudan çıkan şarj aletini değilde extra itelemek istediğimiz şarj aletini almalısınız diyen dünyanın enbütük markaları bunlar haklısın.. bu firmaların sizin gibi avukatları olduğu sürece herürünü istedikleri şekilde istedikleri fiyatlara insanlara itelemeleri gayet normal.

    Noktalama işaretlerini kullanın artık. Okurken tiksiniyorum resmen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Amazon dünyanın en büyük e ticaret sitesi.





    Kurulduktan sonra yıllarca zarar açıkladı.





    Şuan milyar dolar kar eden bir firma.





    Tesla da böyle olacak. gelecek Tesla da.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu şirkete yatırım yapan insanlar edilen zararı bir yatırım olarak görüyor. Aynı durum Netflix için de geçerli. Şirketin zararı yıldan yıla artmasına rağmen hisseleri değerleniyor ve kolayca para bulabiliyor.
    Yatırımcının beklentisi belirli bir büyüklüğü aştıktan sonra artan oranda kar edip dünya devine dönüşmesi. Netflix en son 1.6 milyar dolar borçlandı. 10 yıl vadeli %4.875 faizle.
    Tabi Amerikalı yatırım uzmanları da bu durumları çok eleştiriyor. Battı batacak yatırım yapmayın diyorlar ama millette para çok yatırım yapacak daha iyi alan bulamıyorlar.
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Ben zararın sebebinin elektrikli arabaların şuan için karlı olmaması diye biliyorum.Zararına üretip satılıyor,hatta araç başına 4000 $ zarar ediliyor diye okumuştum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ksenofanex -- 7 Kasım 2017; 11:39:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla güzel bir fikir ama şirket yönetmek ayrı bir şey. Bu adam bana daha çok şovmen görünüyor. Şov tarafı iyide nereye kadar götürür göreceğiz. Para akışını düzgün tutamayan her birey/şirket batar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galata kulesinden kanatları ile karşı kıyıya uçan Hazefran Çelebi Şeyhülislam fetvası ile "Allaha kuş gibi uçmaya çalışarak şirk yapıyor" denilerek idam edildi.

    Zaten resim, proje v.s. görsel tavvirler ve matbaa 500 sene yasaktı.

    Şimdi neden 45 OECD ülkeleri arasında en sonlardayız eğitim kalitesinde anlaşılabilir.

    Tabi Müslüman toplumlarında bilimi son dönemlerde engelleyen önemli sebeplerden biri de çarşaf arkasında eve kapatıldığı için ürkek ve özgüveni düşük annelerin yetiştirdiği çocuklarda zeka geriliği sorunu. Eğitimli ve özgüveni yüksek annelerin çocuklarında zeka gelişmesi erken yaşlarda ivme kazanıyor.Alman okullarında annesinin eğitim seviyesi düşük muhafazakar Müslüman ailelerde Alman çocukları ile bunların çocukları arasında %20 zeka geriliği olarak tespit edilmiş. Tabi bu makas çocuğun başka özelliklere de sahip olması, merak, hırs v.b sebeplerden ötürü daha ileri yaşlarda kapanabiyor.

    Ama bu erken yaşlarda daha düşük zeka ile hayata başlama genlere işleniyor maalesef.Herkes de meraklı ve hırslı olamayacağı için toplumun ortalama zekası düşük kalıyor.Türk toplumunda 80 nin zeka geriliği sınırı 100 puanın normal zeka olduğu durumda 85-90 arası olduğu gözüküyor. Üst gelir seviyelerinde bu 100'e yaklaşıyor, düşük gelirli cahil kesimlerde de 85'e yaklaşıyor.

    Ondan sonra da




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    Tesla ticari olarak yanlış strateji izledi bence.

    Daha fosil yakıtın devri bitmedi ve öyle hemen yakın zamanda bitmeyecek. Diğer otomobil firmaları da elektrikli araba yapıyor ama onlar aslen fosil yakıtlı motora sahip araba satıyorlar ve asıl kazanç ve karlarını oradan elde ediyorlar. Elektrikli arabaları, geleceğe hazırlık ve arge amaçlı olarak, şu an için kar ettirmemesine rağmen üretiyorlar.

    Tesla ise bütün yatırımını elektrikli araçlara yaptı. Bu firma başka bir otomobil devi tarafından satın alınmazsa veya ABD hükümeti tarafından desteklenmezse çok fazla ayakta kalamayabilir. Ama zarar meblağına ve ona rağmen devam etmesine bakarsak birileri tarafından desteklendiği çok belli.

    Fiat satın alsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.