Şimdi Ara

Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
0
Favori
6.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kefelon

    Şu tırı ETS2'ye getirin de biz karar verek güzel mi değil mi :D

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rajeesh

    bilen biri fiyat karşılaştırması yapsın 180bin dolar a normal üst seviye tır alınıyor mu? ucuz mu pahalı mı

    Mercedes sanırım 90000 €
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husNUKE

    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    Sonuç olarak 0-100 değeri 20 saniye mi?

    Kardeşim ne diyorsun sen? Skyline mi bu adama bak ya tırın 0-100 ünü soruyor hey Allahım

    Edit : Volvo Fh16 dünyanın en güçlü çekicidir. 0-100 ü Tesla dan fazla diye kötü mü diyeceksin şimdi? Tesla dediğin tırın kasasına bak sen önce. 40 ton alıyor. Fh16 50 ton çekerken bile normalde otomobil sürer gibi gider çekişten düşmez yokuşlarda bayılmaz. Neyin kafasındasın sen?


    Edit 2:

    Tesla Semi 750 ton çekebilirse haber ver belki o zaman Fh16 ile kıyaslama yapabiliriz

    https://m.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU

    Tesla Semi 3500 kg agirliginda olsa bile 0-100 5 saniye olmasi icin 900 beygir civarinda olmasi gerekiyor ki Model X neredeyse 2500kg olduguna gore cok daha agir olacaktir. Ayrica roadster icin 10.000nm tork degeri aciklandi, cekicide kullanilacak motorlarin toplam torku FH16 dan yuksek olacaktir. Ayrica elektrik motorunun en ustun oldugunu konu torktur, bu nedenle bazi lokomotiflerde dizel motor duz yolda elektrik bataryasini sarj eder, egimli yerlerde lokomotif icin gerekli tork elektrik motorundan saglanir.

    Yani siz şimdi FH16 nın tahtına Tesla mı oturacak diyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    10.000 nm torka sahip olacakmış hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mand1ra_Hekimi


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    10.000 nm torka sahip olacakmış hocam

    Aklım almıyor ne diyeyim. O zaman desenize Scania, Man, Daf, Volvo 10 yıla kalmaz batacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unalper_ -- 23 Kasım 2017; 14:37:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: husNUKE

    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    Sonuç olarak 0-100 değeri 20 saniye mi?

    Kardeşim ne diyorsun sen? Skyline mi bu adama bak ya tırın 0-100 ünü soruyor hey Allahım

    Edit : Volvo Fh16 dünyanın en güçlü çekicidir. 0-100 ü Tesla dan fazla diye kötü mü diyeceksin şimdi? Tesla dediğin tırın kasasına bak sen önce. 40 ton alıyor. Fh16 50 ton çekerken bile normalde otomobil sürer gibi gider çekişten düşmez yokuşlarda bayılmaz. Neyin kafasındasın sen?


    Edit 2:

    Tesla Semi 750 ton çekebilirse haber ver belki o zaman Fh16 ile kıyaslama yapabiliriz

    https://m.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU

    Tesla Semi 3500 kg agirliginda olsa bile 0-100 5 saniye olmasi icin 900 beygir civarinda olmasi gerekiyor ki Model X neredeyse 2500kg olduguna gore cok daha agir olacaktir. Ayrica roadster icin 10.000nm tork degeri aciklandi, cekicide kullanilacak motorlarin toplam torku FH16 dan yuksek olacaktir. Ayrica elektrik motorunun en ustun oldugunu konu torktur, bu nedenle bazi lokomotiflerde dizel motor duz yolda elektrik bataryasini sarj eder, egimli yerlerde lokomotif icin gerekli tork elektrik motorundan saglanir.

    Yani siz şimdi FH16 nın tahtına Tesla mı oturacak diyorsunuz?



    Oturamaz. Birsi içten yanmalı motor diğeri elektrikli motor. Hiç bir içten yanmalı motor elektrikli motorlar kadar verimli olamaz. Senin çok büyük bir rakam sandığın 3.750nm tork teslanın arabasında 10.000nm... Düşün bir de kamyonda ne olacağını... Tasavvur et. Zira kamyonlar ve çekicilerde beygir gücünden ziyade tork gücü ve bu gücü hangi devir aralığında verdiği önemlidir.

    İçten yanmalı en iyi motor maksimum torkununu 2500-3500 devir aralığında verir. Elektrikli motorlarda ise -eğer yanlış bilmiyorsam- gaza bastığın anda maksimum tork gücü emrindedir. Dolayısıyla değil FH16, yeryüzünde semi truck ın motorunda daha iyi bir içten yanmalı motora sahip herhangi bir marka yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mand1ra_Hekimi


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    10.000 nm torka sahip olacakmış hocam

    Aklım almıyor ne diyeyim. O zaman desenize Scania, Man, Daf, Volvo 10 yıla kalmaz batacak

    Adamlar elektrikli işine çok hızlı girdi hocam diğer firmalar zamana yayıyor çünkü piyasada bir sürü fosil yakıtla çalışan arabaları var bunlrın yedek parça tedariki var

    Biz bu işte geç kaldık keşke bu işin üzerine biraz düşülseydi bizden de ne cevherler çıkardı ama imkan olmayınca ya da sağlanmayınca olmuyor işte

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mand1ra_Hekimi


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    10.000 nm torka sahip olacakmış hocam

    Aklım almıyor ne diyeyim. O zaman desenize Scania, Man, Daf, Volvo 10 yıla kalmaz batacak

    Hayır batmayacaklar.. Onlar da elektrikli motora sahip çekici ve kamyonlar üzerinde hali hazırda çalışıyorlar. Hatta Mercedes^de yakında tamamen elektrikli motora sahip çekicisini duyuracak. Tesla 2000 li yılların başından beri bu konuda (elektrikli motorlar ve bataryalar) çok uzmanlaştığı için çok daha erken harekete geçti o kadar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erasmus78 -- 23 Kasım 2017; 14:44:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: husNUKE

    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    Sonuç olarak 0-100 değeri 20 saniye mi?

    Kardeşim ne diyorsun sen? Skyline mi bu adama bak ya tırın 0-100 ünü soruyor hey Allahım

    Edit : Volvo Fh16 dünyanın en güçlü çekicidir. 0-100 ü Tesla dan fazla diye kötü mü diyeceksin şimdi? Tesla dediğin tırın kasasına bak sen önce. 40 ton alıyor. Fh16 50 ton çekerken bile normalde otomobil sürer gibi gider çekişten düşmez yokuşlarda bayılmaz. Neyin kafasındasın sen?


    Edit 2:

    Tesla Semi 750 ton çekebilirse haber ver belki o zaman Fh16 ile kıyaslama yapabiliriz

    https://m.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU

    Tesla Semi 3500 kg agirliginda olsa bile 0-100 5 saniye olmasi icin 900 beygir civarinda olmasi gerekiyor ki Model X neredeyse 2500kg olduguna gore cok daha agir olacaktir. Ayrica roadster icin 10.000nm tork degeri aciklandi, cekicide kullanilacak motorlarin toplam torku FH16 dan yuksek olacaktir. Ayrica elektrik motorunun en ustun oldugunu konu torktur, bu nedenle bazi lokomotiflerde dizel motor duz yolda elektrik bataryasini sarj eder, egimli yerlerde lokomotif icin gerekli tork elektrik motorundan saglanir.

    Yani siz şimdi FH16 nın tahtına Tesla mı oturacak diyorsunuz?



    Oturamaz. Birsi içten yanmalı motor diğeri elektrikli motor. Hiç bir içten yanmalı motor elektrikli motorlar kadar verimli olamaz. Senin çok büyük bir rakam sandığın 3.750nm tork teslanın arabasında 10.000nm... Düşün bir de kamyonda ne olacağını... Tasavvur et. Zira kamyonlar ve çekicilerde beygir gücünden ziyade tork gücü ve bu gücü hangi devir aralığında verdiği önemlidir.

    İçten yanmalı en iyi motor maksimum torkununu 2500-3500 devir aralığında verir. Elektrikli motorlarda ise -eğer yanlış bilmiyorsam- gaza bastığın anda maksimum tork gücü emrindedir. Dolayısıyla değil FH16, yeryüzünde semi truck ın motorunda daha iyi bir içten yanmalı motora sahip herhangi bir marka yok.

    Fakat tam şarj ile katettiği mesafe full depo bir Scania nın kinden daha az olacaktır diye tahmin ediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel tır ile Semi nin karşılaştırılması bile talihsizlik olmuş. Tek motor çoklu dağıtım ve şanzıman ve diğer bileşenlerden dolayı devasa kayıplar vs 4 motor minimal kayıp şanzıman sıkıntısı yok ve roadsterdan çok daha yüksek olduğunu tahmin ettiğimiz bir tork ile 16 tane fh16 bağlasanız alamayacağınız performans çıkıyor ortaya. Aletin gücü 150 tonluk tek vagon çeken Kırmızı TCDD gibi. Belki de daha fazla.

  • EzoBride kullanıcısına yanıt
    Gücü ve motorları kıyaslamak istersen bakman gereken ilk şey 0-100 dür. Bu tüm araçlarda şekilde. Yukarıda bir arkadaş bahsetmiş. O videoyu bende izlemiştim. Volvo 750 ton çekti ama düz yolda 100m çekti. Gören de 500 km yol yaptı sanır. Buna bağlandığında bunun da çekeceğinden eminim çünkü torku kat kat fazla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: husNUKE

    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    Sonuç olarak 0-100 değeri 20 saniye mi?

    Kardeşim ne diyorsun sen? Skyline mi bu adama bak ya tırın 0-100 ünü soruyor hey Allahım

    Edit : Volvo Fh16 dünyanın en güçlü çekicidir. 0-100 ü Tesla dan fazla diye kötü mü diyeceksin şimdi? Tesla dediğin tırın kasasına bak sen önce. 40 ton alıyor. Fh16 50 ton çekerken bile normalde otomobil sürer gibi gider çekişten düşmez yokuşlarda bayılmaz. Neyin kafasındasın sen?


    Edit 2:

    Tesla Semi 750 ton çekebilirse haber ver belki o zaman Fh16 ile kıyaslama yapabiliriz

    https://m.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU

    Tesla Semi 3500 kg agirliginda olsa bile 0-100 5 saniye olmasi icin 900 beygir civarinda olmasi gerekiyor ki Model X neredeyse 2500kg olduguna gore cok daha agir olacaktir. Ayrica roadster icin 10.000nm tork degeri aciklandi, cekicide kullanilacak motorlarin toplam torku FH16 dan yuksek olacaktir. Ayrica elektrik motorunun en ustun oldugunu konu torktur, bu nedenle bazi lokomotiflerde dizel motor duz yolda elektrik bataryasini sarj eder, egimli yerlerde lokomotif icin gerekli tork elektrik motorundan saglanir.

    Yani siz şimdi FH16 nın tahtına Tesla mı oturacak diyorsunuz?



    Oturamaz. Birsi içten yanmalı motor diğeri elektrikli motor. Hiç bir içten yanmalı motor elektrikli motorlar kadar verimli olamaz. Senin çok büyük bir rakam sandığın 3.750nm tork teslanın arabasında 10.000nm... Düşün bir de kamyonda ne olacağını... Tasavvur et. Zira kamyonlar ve çekicilerde beygir gücünden ziyade tork gücü ve bu gücü hangi devir aralığında verdiği önemlidir.

    İçten yanmalı en iyi motor maksimum torkununu 2500-3500 devir aralığında verir. Elektrikli motorlarda ise -eğer yanlış bilmiyorsam- gaza bastığın anda maksimum tork gücü emrindedir. Dolayısıyla değil FH16, yeryüzünde semi truck ın motorunda daha iyi bir içten yanmalı motora sahip herhangi bir marka yok.

    Fakat tam şarj ile katettiği mesafe full depo bir Scania nın kinden daha az olacaktır diye tahmin ediyorum

    Yine teslanın iddiasına göre;

    Semi Truck: Tam yük ve otoyol hızında 804,5km menzile ulaşabilirken, aynı koşullardaki bir dizel tır 402 km menzile ulaşabiliyormuş. Ben onun yalancısıyım. :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: husNUKE

    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    Sonuç olarak 0-100 değeri 20 saniye mi?

    Kardeşim ne diyorsun sen? Skyline mi bu adama bak ya tırın 0-100 ünü soruyor hey Allahım

    Edit : Volvo Fh16 dünyanın en güçlü çekicidir. 0-100 ü Tesla dan fazla diye kötü mü diyeceksin şimdi? Tesla dediğin tırın kasasına bak sen önce. 40 ton alıyor. Fh16 50 ton çekerken bile normalde otomobil sürer gibi gider çekişten düşmez yokuşlarda bayılmaz. Neyin kafasındasın sen?


    Edit 2:

    Tesla Semi 750 ton çekebilirse haber ver belki o zaman Fh16 ile kıyaslama yapabiliriz

    https://m.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU

    Tesla Semi 3500 kg agirliginda olsa bile 0-100 5 saniye olmasi icin 900 beygir civarinda olmasi gerekiyor ki Model X neredeyse 2500kg olduguna gore cok daha agir olacaktir. Ayrica roadster icin 10.000nm tork degeri aciklandi, cekicide kullanilacak motorlarin toplam torku FH16 dan yuksek olacaktir. Ayrica elektrik motorunun en ustun oldugunu konu torktur, bu nedenle bazi lokomotiflerde dizel motor duz yolda elektrik bataryasini sarj eder, egimli yerlerde lokomotif icin gerekli tork elektrik motorundan saglanir.

    Yani siz şimdi FH16 nın tahtına Tesla mı oturacak diyorsunuz?



    Oturamaz. Birsi içten yanmalı motor diğeri elektrikli motor. Hiç bir içten yanmalı motor elektrikli motorlar kadar verimli olamaz. Senin çok büyük bir rakam sandığın 3.750nm tork teslanın arabasında 10.000nm... Düşün bir de kamyonda ne olacağını... Tasavvur et. Zira kamyonlar ve çekicilerde beygir gücünden ziyade tork gücü ve bu gücü hangi devir aralığında verdiği önemlidir.

    İçten yanmalı en iyi motor maksimum torkununu 2500-3500 devir aralığında verir. Elektrikli motorlarda ise -eğer yanlış bilmiyorsam- gaza bastığın anda maksimum tork gücü emrindedir. Dolayısıyla değil FH16, yeryüzünde semi truck ın motorunda daha iyi bir içten yanmalı motora sahip herhangi bir marka yok.

    Fakat tam şarj ile katettiği mesafe full depo bir Scania nın kinden daha az olacaktır diye tahmin ediyorum

    Yine teslanın iddiasına göre;

    Semi Truck: Tam yük ve otoyol hızında 804,5km menzile ulaşabilirken, aynı koşullardaki bir dizel tır 402 km menzile ulaşabiliyormuş. Ben onun yalancısıyım. :D

    Adamlar 4 tekerli taşıtlar konusunda resmen Lenin Devrimi yapmış haberimiz yok vay anasını



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unalper_ -- 23 Kasım 2017; 14:57:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yalniz bir detay var bahsedilen 10.000 nm tork teker torku. Icten yanmalilarin ki motor cikis torku. Icten yanmali motorlarda her viteste teker torku degisir.



    Size belki hic duymadığıniz bir sey soyleyeyim dodge demon un 1. Vites teker torku 14.000 nm



    Motor cikis torku 3000 kusur olan bir tiriin teker torklarini siz düşünün.



    Bu arada yanlış anlasilma olmasin dizel arac savunan biri değilim ama körü korunede fanatiklik yapmamak lazım

    Edit imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doctor I -- 23 Kasım 2017; 15:1:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doctor I

    Yalniz bir detay var bahsedilen 10.000 nm tork teker torku. Icten yanmalilarin ki motor cikis torku. Icten yanmali motorlarda her viteste teker torku degisir.



    Size belki hic duymadığıniz bir sey soyleyeyim dodge demon un 1. Vites teker torku 14.000 nm



    Motor cikis torku 3000 kusur olan bir tiriin teker torklarini siz düşünün.



    Bu arada yanlış anlasilma olmasin dizel arac savunan biri değilim ama körü korunede fanatiklik yapmamak lazım

    Edit imla

    Semi Truck un maximum torku ne kadar hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erasmus78

    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_


    quote:

    Orijinalden alıntı: mesutyuksel


    quote:

    Orijinalden alıntı: unalper_

    Bunun gücünü verebilecek miymiş





    Tesla sonunda elektrikli tırının beklenen fiyatını açıkladı

    Güç derken, 0-100 20 saniye mi?

    3150 NM TORK VE 750 HP demek istiyorum

    Sonuç olarak 0-100 değeri 20 saniye mi?

    Kardeşim ne diyorsun sen? Skyline mi bu adama bak ya tırın 0-100 ünü soruyor hey Allahım

    Edit : Volvo Fh16 dünyanın en güçlü çekicidir. 0-100 ü Tesla dan fazla diye kötü mü diyeceksin şimdi? Tesla dediğin tırın kasasına bak sen önce. 40 ton alıyor. Fh16 50 ton çekerken bile normalde otomobil sürer gibi gider çekişten düşmez yokuşlarda bayılmaz. Neyin kafasındasın sen?


    Edit 2:

    Tesla Semi 750 ton çekebilirse haber ver belki o zaman Fh16 ile kıyaslama yapabiliriz

    https://m.youtube.com/watch?v=5UUz1zTZFfU

    Roadster'in tork gücü 10.000nm olduğuna göre Semi Truck'in ki 50-60 bin falan herhalde.

    Ayrıca Tesla'nın iddiasına göre normal bir tır 40 Ton yük ile %5 eğimde maksimum 80km/s hız yapabiliyorken, semi truck 105km/s hız yapabiliyor. Zaten içten yanmalı bir motorun ne beygir gücü olarak ne de tork olarak elektrikli bir motor ile baş edebilmesi mümkün değil. Yani FH16 nın 750 Ton çekebildiği yerde semi truck 1.750 Ton falan çeker. Dediğim gibi; elektrikli motor hem güç açısından hem de tork açısında ezer geçer...

    Ek olarak atlanan da birşey var. İçten yanmalı motorda tork ve beygir gücü belirli devir aralıklarında vardır. Vites dediğimiz hadise de o tork'u ve beygiri elde etmesinde en büyük etkendir. Yani 1 devirdeyken aynı tork 7000 devirdeyken aynı tork veya beygir yok.

    Ama elektrikli motor öyle değil 1 devirdeyken de max kaç devirdeyse de devamlı tork var. O yüzden ivmelenmesi vs. standart bir içten yanmalı motorlu araba gibi değil devamlı var. Tırda da o torkta ve beygirde olan motorun belirli vites oranı vardır. Artık 10 mu 20 mi ? kaç vitesse o vitese 1 orana alırsın kaçbin devirde o torku üretiyorsa onu o devirde vitesin en ufak oranında verir ki yüksek tork yüksek devir ama düşük sürat ve çekişi muazzam olsun. Elektrikli de böyle şeyler yok, o yüzden dikkat ederseniz elektrikli araçlarda vites yoktur. Bu da bilmeyen arkadaşlara ufak bir bilgi olsun.




  • sudan ucuzmuş
  • Yorumları okuyunca sanırsın ki yazanların hepsi TIR kullanıyor, TIR'dan anlıyor, Tesla ile bu işin cahili.

  • Tork meselesinde şuna dikkat edin. Elektrik motorlarında max tork 0 devride başlar, yani tır gibi ağır taşıtlar için tam istenen şekilde, içten yanmalı motorlarda ise belirtilen torku 500-1500dd gibi bir aralıkta verebilir. Sonuçta elektrikli araç devir bandı açısından da avantajlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funnel -- 23 Kasım 2017; 15:26:0 >
  • bu teslada olmasa haber yapacak birşey bulamazsınız. hadi şu yakıta tepki gösterin konu açında göreyim sizi yahut ötv ile ilgili banane tesla tırın fiyatından.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.