Şimdi Ara

Tesla otoyolda gerçekleşen kazayı önceden tahmin ederek sürücünün hayatını kurtardı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
1
Favori
1.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Adamlar sürücü hatalarını en aza indirmek için çabalıyorlar. Halen daha gereksiz ve yanlış bir şey mi gibi görenler var :D

    Trafik kazalarının nedenleri

    İnsan Faktörü %66
    Sürücü %27
    Yolcu %1
    Araç Faktörü %5
    Yol Faktörleri %1

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403





    Yalnız bu videodaki gibiyse bizim ülkede teslaların hepsi yolun dışına çıkar. Millet bak şimdi nasıl çekilecek diye üstüne kırıp durur. Hele ki sıkıştırma filan yaparlarsa direk dışarıda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Teknolojinin faydaları bunlar , kazayı anlamış uyarı vermiş güzel olmuş yoksa o da arkadan girme ihtimali yüksekti...

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403





    Bütün büyüyü bozdun ya her video için dh ayrı ayrı haber çekecekti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Pardon da tesla nın bir şey engellediği yok ki. arada var 10 metre takip mesafesi. Bi zahmet kaza olunca dursun.

    Ayrıca o kazayı ben video izlerken tahmin edebiliyorum. iyi bir şöför o aracın vuracağını zaten az çok kestirir ona göre hareket eder. Öndeki araç görüşünü kapatıyorsa ya şerit değiştirir ya da aradaki mesafeyi arttırır.

    TEslanın buradaki marifeti ne onu çözemedim şu an. Sırf öndeki araçlar birbirine çok yakın diye 1-2 saniye önce haber vermesi mi?

    bir de hayat kurtardı diye abartmışsınız ki o bambaşka muhabbet.

    o mesafede gazı bıraksa araba çarpmadan durur zaten.

    Videoyu nerenizle izlediniz Ve bu sinir niye?




  • multiTYRT kullanıcısına yanıt
    Sinir demeyelim de Tesla nın bijon anahtarı yere düşse haber yapıyolar garibime gidiyor
  • Olayda araba ne yapmış ki diyenler var şaka gibi. Tamam sen öndeki kazayı öngördün ve ani frenle durdun diyelim ancak teslanın radar ve kamera sistemi sadece önü değil sağı ve solu da kontrol ediyor. Sen tamam üzerine düşeni yaptın ani frenledin. Ama arkadan geleni kestirmen çok zor. Böyle bir durumda tesla eğer arkadan gelen varsa ve sana vuracağını anlarsa sağı solu da kontrol ettiği için sadece durma ve fren yapmakla kalmıyor sağa sola da kaçabiliyor.

    Bir insanın önünde kaza olmuş ve ani frenlemişse hem arkayı hem de sağı solu kontrol etmesi neredeyse imkansız gibi birşey.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Sinir demeyelim de Tesla nın bijon anahtarı yere düşse haber yapıyolar garibime gidiyor

    O konuda katiliyorum icerik bitti sanirim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haberde video yokki nerden izlicez?çalışmıyorsa bari link koyun ordan acalim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Pardon da tesla nın bir şey engellediği yok ki. arada var 10 metre takip mesafesi. Bi zahmet kaza olunca dursun.

    Ayrıca o kazayı ben video izlerken tahmin edebiliyorum. iyi bir şöför o aracın vuracağını zaten az çok kestirir ona göre hareket eder. Öndeki araç görüşünü kapatıyorsa ya şerit değiştirir ya da aradaki mesafeyi arttırır.

    TEslanın buradaki marifeti ne onu çözemedim şu an. Sırf öndeki araçlar birbirine çok yakın diye 1-2 saniye önce haber vermesi mi?

    bir de hayat kurtardı diye abartmışsınız ki o bambaşka muhabbet.

    o mesafede gazı bıraksa araba çarpmadan durur zaten.

    sana çok güzel cevaplar verilmiş birde ben sana bir film önereyim; sully
    tesla da ki gibi uçaklarda kaza anında kritik kararlar verebilseydi pilot uçağı nehire indirmek zorunda kalmaz ve 150 yolcunun hayatını riske atmazdı. insan faktörü çok önemlidir.




  • Teslaya çamur atanlar sanırım araç tamircisi yada araç yedek parça satıcısı. İşleri elinden alınacak insanlar gibi karalama peşindeler.insan faktörünün olmadığı her alan daha güvenlidir bundan emin olun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Pardon da tesla nın bir şey engellediği yok ki. arada var 10 metre takip mesafesi. Bi zahmet kaza olunca dursun.

    Ayrıca o kazayı ben video izlerken tahmin edebiliyorum. iyi bir şöför o aracın vuracağını zaten az çok kestirir ona göre hareket eder. Öndeki araç görüşünü kapatıyorsa ya şerit değiştirir ya da aradaki mesafeyi arttırır.

    TEslanın buradaki marifeti ne onu çözemedim şu an. Sırf öndeki araçlar birbirine çok yakın diye 1-2 saniye önce haber vermesi mi?

    bir de hayat kurtardı diye abartmışsınız ki o bambaşka muhabbet.

    o mesafede gazı bıraksa araba çarpmadan durur zaten.

    size bir sürü cvp verilmiş ama ben de vermek istiyorum. yazdıklarında aslında sorun yok. iyi şoför o kazayı öngörür ve kaza yapmazdı.teslaya da gerek kalmazdı. hatta kendim de o iyi şoförler arasındayım. şuan ki hiç bir teknoloji,oto pilot benden daha iyi öngöremez, bunu yaşadığım,atlattığım onca kazaya bakarak söyleyebilirim.(gelecekte ne olur bilemem) ancakkk, trafikteki herkes malesef senin benim gibi iyi şoför değil. öyle olsa kazalar da olmazdı. bu tarz teknolojiler sana bana her ne kadar yeteli görünmese de farkedilir derecede kazaları azaltacağını düşünüyorum. teslanın oto pilotu bir çok kazadan şoförün müdehalesi olmadan kurtulmuş. çok basit görünebilecek bu kaza senaryoları yüzünden hergün onlarca yüzlerce kaza oluyor.can kaybı olmasa bile trafik kapanıyor.




  • pisrabbit kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Fakat milletin yanlış anladığı bir konu var. Ben tesla veya bu teknolojiye yönelik bir şey demedim.

    Bu video da bunu " hayat kurtardı" diye abartacak bir şey yok. Dedim. Zaten son mesajıma bakarsanız " bijon anahtarı sökülse haberini yapıyolar" diye de yazdım.

    Ben şimdi bu şekilde kendini ve etrafındaki kişileri kurtaran onlarca kaza videosu da koyabilirim. Ne diyeyim şimdi onu haber mi yaptırayım?

    İnsanların anlamadığı konu o. Yoksa teknoloji muazzam. TEsla yı da takip ediyorum. Param olsa buna yatırırım o ayrı. Ama forumda bazı editörlerin haberleri o kadar boş olmaya başladı ki. Bir şey var herhalde diyip giriyoruz koftiden 3-5 cümle. Milliyetvari tekrarlayan paragraflar.

    hatta aynı haber içindeki 3 linki farklı haber diye verdiklerini de gördüm bu can sıkıyor. Bunu belirtmeye çalıştım.

    Evet güzel teknoloji. Ama bu haber youtube da gezinirken görebileceğiniz 100 lerce videodan farklı bir video ya sahip değil.




  • Herkes Tesla gibi oto pilot araba kullansaydı eminim ki yapılan hatalar tekrarlanmayacağı için kazalar da %90 oranında azalırdı. teknolojiyi küçümseyip burada abartılacak birşey yok demeden önce herşey kuralına uygun olduğu zaman ne olurduyu düşünün biraz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pisrabbit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Pardon da tesla nın bir şey engellediği yok ki. arada var 10 metre takip mesafesi. Bi zahmet kaza olunca dursun.

    Ayrıca o kazayı ben video izlerken tahmin edebiliyorum. iyi bir şöför o aracın vuracağını zaten az çok kestirir ona göre hareket eder. Öndeki araç görüşünü kapatıyorsa ya şerit değiştirir ya da aradaki mesafeyi arttırır.

    TEslanın buradaki marifeti ne onu çözemedim şu an. Sırf öndeki araçlar birbirine çok yakın diye 1-2 saniye önce haber vermesi mi?

    bir de hayat kurtardı diye abartmışsınız ki o bambaşka muhabbet.

    o mesafede gazı bıraksa araba çarpmadan durur zaten.

    size bir sürü cvp verilmiş ama ben de vermek istiyorum. yazdıklarında aslında sorun yok. iyi şoför o kazayı öngörür ve kaza yapmazdı.teslaya da gerek kalmazdı. hatta kendim de o iyi şoförler arasındayım. şuan ki hiç bir teknoloji,oto pilot benden daha iyi öngöremez, bunu yaşadığım,atlattığım onca kazaya bakarak söyleyebilirim.(gelecekte ne olur bilemem) ancakkk, trafikteki herkes malesef senin benim gibi iyi şoför değil. öyle olsa kazalar da olmazdı. bu tarz teknolojiler sana bana her ne kadar yeteli görünmese de farkedilir derecede kazaları azaltacağını düşünüyorum. teslanın oto pilotu bir çok kazadan şoförün müdehalesi olmadan kurtulmuş. çok basit görünebilecek bu kaza senaryoları yüzünden hergün onlarca yüzlerce kaza oluyor.can kaybı olmasa bile trafik kapanıyor.

    Hocam yazdıklarınıza itirazım var.Ne kadar iyi şoför olursanız olun bu tür bir donanım seviyesinde olamazsınız.İyi şöför (bunu aynı zamanda tecrübeli diye de okuyorum) bu tür bir kazayı öngöremez sadece "kaza olabilir" tahmininde bulunabilir.Yoksa dünyada 113 km hızla giderken öndeki A ve B aracını (ki ilk aracı görmek zaten fiziken zor) takip edip hızlarını hesaplayıp B aracının hızının ve fren mesafesinin A aracına vuracak bir durumda olduğunu hesaplayacak bir beyin yok kimsede.Hemde araç kullanırken.

    Yukarıda dediğim gibi siz sadece daha önceki tecrübelerinizden kaza olasılığı görür ona göre tedbir alırsınız. o da ikini arabanın stoplarının yandığını gördükten sonra harekete geçtikten durmaya yada manevraya kalkarsınız.Çoğu zaman bu tür durumlar ise kazaya sebep olmaz.Yoğun ve hızlı trafikte her frenden sonra siz durmaya veya manevra ile kaçınmaya çalışsanız kaza yapmamanız mümkün değil zaten.

    Hepsi bir yana bu araç 360 derece çevreyi gözlüyor.Siz ne kadar iyi şoför olursanız olun bunu zaten yapamazsınız.Anlıyacağınız şu hali bile sizin gibi iyi şoförüm diyen herkesten kat be kat iyidir.

    Buraya kadar teknik kısımdı.Birde iddanızla alakalı bir şey yazayım.Mesleki olarak gördüm ki (Arama Kurtarma Teknisyeniyim.Bir zamanlar trafik kazalarına müdahale ekibi olarak bakıyorduk.Şimdi itfaiye baş edemezse gidiyoruz) kaza yapanların büyük kısmı sizin gibi iyi şoförüm özgüvenine sahip insanlar (nerden biliyoruz Kaza sonrası kendileri veya çevreleri ile olan iletişimden) Tavsiyem kendinizi bçyle motive etmememiz.Yoksa bindiğiniz arabanın limiti yolun durumu diğer araçların konumu belli iken Türkiye'de hiç kimse iyi şoförüm diye dolaşmasın.

    En iyi şoför kendini değil diğer şoför ve şartları dikkate alarak araç kullanan şofördür.




  • ne olursa olsun önce biz dikkat etmeliyiz işimiz teslaya kaldıysa hakgetire arkadaşlar.allah kşmseye kaza bela vermesin saygılar.http://yirtikdon.org

  • quote:

    Orijinalden alıntı: fimeral


    quote:

    Orijinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Pardon da tesla nın bir şey engellediği yok ki. arada var 10 metre takip mesafesi. Bi zahmet kaza olunca dursun.

    Ayrıca o kazayı ben video izlerken tahmin edebiliyorum. iyi bir şöför o aracın vuracağını zaten az çok kestirir ona göre hareket eder. Öndeki araç görüşünü kapatıyorsa ya şerit değiştirir ya da aradaki mesafeyi arttırır.

    TEslanın buradaki marifeti ne onu çözemedim şu an. Sırf öndeki araçlar birbirine çok yakın diye 1-2 saniye önce haber vermesi mi?

    bir de hayat kurtardı diye abartmışsınız ki o bambaşka muhabbet.

    o mesafede gazı bıraksa araba çarpmadan durur zaten.

    videoyu dikkatli izlediğiniz için kazayı öngerebildiniz.
    gerçek hayatta ise sürücü her an tetikte olamayabilir. o anlık dikkati başka bir yerde olabilir hemen önünde gerçekleşecek kazayı öngöremeyebilir.
    bilgisayar ise her an tetiktedir. dikkatinin dağılması gibi bir durum yok.
    kaldı ki yağmur ya da sisli havalarda insan gözü göremeyebilir, ancak aracın radarı ve sensörleri sizin göremediğinizi görebilir ve 1-2 sn hayat kurtarabilir.

    Aracın sensör sistemi gerçekten iyi fakat durmasını asıl sağlayan şey teknolojisinden ziyade takip mesafesi. Ülkemizde herkeste tesla olsada bu arabalar dib dibe 150 km hızla ilerleyecekler otobanlarda. Gözümle görüyorum o yüzden söylüyorum takip mesafesi bizde o ne la modunda millet.

    Teknoloji işte böyle ölümlere mani olduğunda işe yarar. Aynı teknolojileri inanılmaz küçük hacimli fakat bir o kadar inanılmaz dayanıklı elektrikli turboya sahip dizel sessiz sakin atik konforlu dizel bir e segmentinde de görmek isteriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bilgisayar Bağımlısı -- 10 Haziran 2017; 17:12:07 >




  • Keşke araba kullanan herkes iyi,tecrübeli ve kurallara uyan birer şoför olsalarda bu teknolojik sistemlere pek ihtiyaç duymasak.Ama artık iyi şofrelük de işe yarayamayabilir. (Siz iyi olabilirsiniz ya diğerleri? Veya doğal yaşam .(yola aniden çıkan bir canlı gibi))Bu arada Volvo'nun bundan bir kaç sene önce geliştirdiği fren sistemine de bir bakın derim , mükemmel...https://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY

  • AKTeknisyen A kullanıcısına yanıt
    Hocam yazdıklarına itiraz olarak vereceğim cevabı son cümlenle özetlemişsin zaten. Kendim iyi soforum derken, vites geçişlerim çok iyi, acayip yol tutarım gibi şeyler değildi zaten. Yolda giderken arabanın marka modelini geçtim nasıl bir insanın sürdüğünü takip ederim. Genç yaşlı kadın erkek sigara mı içiyor telefonla mı konuşuyor tek ellemi sürüyor emniyet kemeri takılı mı vs.sol seriti rehin almış bir kadın şoför vardı. Bu sağa geçmez ben sağdan geçeyim dedim. Geçerken sürücüye de baktım. Sonra tekrar sol serite geçip dikiz aynasından izledim. Bu kadın kaza yapar dedim eşime. Çok geçmedi 10 sn. Sonra orta refuje çıktı kadın. Işıkta bir arabanın arkasında duruyordum. Arkamdan bir araba geliyor onun da arkasından bir araba. En arkadaki eski ve hızlıydı. Durumu anlayıp sağ tarafın boş olduğunu teyit ederek kaçtım sağa. Arkadan gelen öndeki araç durdu ama durmayacağını on gördüğüm araç duramadı. Onundrkine, önündeki de kırmızı ışıkta duran arabaya çarptı. Zincirleme kaza oldu. Ya saysam onlarca şey çıkar. Çok şey yaşadım. O yüzden bu teknoloji benim gibi olamaz dedim zaten. O yüzden allaha şükür uzun yolda hiç kazam yok. Trafikte de yok. Ben kendimi bu sebeplerden ötürü iyi şoför olarak görürüm ve kendimden başkasına pek güvenmem ve arabasına binmem. Sürüsünü beğenmeyip arabasından indirim çok kişi var. Amacım da zaten bu teknolojileri kötülemek değil. Hayranlıkla izliyorum ama şuan için benden ve benim gibilerden daha iyi olamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pisrabbit kullanıcısına yanıt
    Ne demek istediğini şimdi daha net anladım Hocam.

    Diğer yazdıklarına katılmakla beraber son yazdığına yine itiraz edeceğim.(Yanlış anlaşılmaz umarım bu itiraz lafı.fikir olsun diye)

    Elektronik yazılım ve yapay zeka üçlüsü çok yakında (bir kaç sene içinde.En geç 2025) sıradan bir insanı geçip tam otonom seviyeye ulaşacaklar (5. seviye) Burada şöyle bir durum var.Bir insanın odaklanacağı konu kısıtlıdır ve süreklilik problemi vardır.Oysa otonom sürüş için gereken elektronik ve yazılım tek odaklı ve daha geniş kapsamlı çalışabiliyor.Bugün Tesla araçları 360 derece çevre kontrolü yapıp tüm etkenleri takip edip yorumlayabiliyor dolayısı ile de ona göre davranabiliyor.Yanlış bilmiyorsam iki öndeki aracı takip edebiliyor (öndeki aracın altından radar dalgası göndererek).Toplanan bu verileri hesaplayıp yorumlayacak donanım ve yazılım büyük mesafe kat etti.Bir kaç ay önce yapılan bir istatistikte kaza oranının (km/kaza) yarı yarıya düştüğü ortaya çıkmıştı ki bu daha otonom yazılımın 3. seviyesidir.

    Ben 4. seviyede normal bir insandan daha iyi olacağını 5. seviyede ise hiç bir insanın yetişemeyeceğini seviyede olacağını tahmin ediyorum.Yani İnsanla başa baş şu anda otonom seviyesi.Merdeces ve WAG gurubunun bu noktadaki ürünlerini görünce daha net kıyaslama yapabileceğiz gerçi.

    Ben bu durumu şuna benzetiyorum; İnsan kafadan 4 işlem hesaplaması yapabilir..normal bir insan 3-4 basamak üzerinden bunu yapabilse bile bu gün sıradan bir cep telefonu işlemcisinin matematik hesaplama gücüne erişmek mümkün değil.Bu işte öyle bu tür yazılımlar ve donanım tek iş için yapıldığı için o işi bizlerden çok çok iyi ve hızlı yapabilecekler.

    Düşünün Tesla 3.5 milyar mil sürüş verisi toplamış vaziyette ve bunu değerlendirerek bir yaılım ortaya koyuyorlar.Bir insanın bu kadar yol tecrübe etmesi pratikte mümkün değil.Bu Big Data denilen devasa veri araçlara daha otonom sürüş olarak geliyor ve insanların bu konuda yakında esamesi bile okunmayacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.