Şimdi Ara

Tesla'nın hızlı yükselişi endişe uyandırıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
63
Cevap
0
Favori
2.333
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tesla, geçtiğimiz hafta ilk olarak ABD'nin en büyük ikinci otomobil üreticisi olan Ford'un piyasa değerini geride bırakmış ardından General Motors'u da geçerek ülkedeki en değerli otomobil üreticisi haline gelmişti. Şirketin geçtiğimiz yıl en fazla 35 milyar dolar seviyesine ulaşan piyasa değerinin 2017'nin sadece ilk 4 ayında yaklaşık yüzde 42 artarak 50 milyar doların üstüne çıkması ise analistlere göre oldukça tehlikeli.


    Tesla'nın hızlı yükselişi endişe uyandırıyor
     

    Şirketin geçtiğimiz yılın sonları ile şu anki üretim sürecinde gözle görülür bir değişim olmadığının altını çizen uzmanlar, şirketin 2017'deki hedefinin 100.000 araç satmak olduğunu ve bu sayının geçen yılki hedefinden sadece 20.000 adet fazla oluşuna da dikkat çekerek şirketin bu değer artışının arkasında farklı nedenler olduğunu savunuyor. Analistler Tesla hissesini elinde bulunduran kişilerin bu artık kısa süreli al-sat işlerinden vazgeçerek hisseleri uzun süre elinde tutmalarının şirkete bir artış getireceğini kabul ediyor ancak yine de yaklaşık 15 milyar dolarlık artış için bunun yeterli olmadığını düşünüyor.

     


    Sert Bir Düşüş Yaşanabilir 

    Tesla'nın hisse değerlerinin üç buçuk ay içinde neredeyse yüzde 50 yükselmesine mantıklı bir açıklama bulamadığını açıklayan analistler bu artışın gerçeği yansıtmadığını ve şirketin sert bir düşüşle karşılaşabileceğini dile getirirken Tesla taraftarlarına göre ise işler tamamen farklı. 



    Tesla'nın kurulduktan sonraki ilk 10 yıl içinde hiç kar elde etmediğini ancak buna rağmen Elon Musk'ın elektrikli otomobil düşüncesinden vazgeçmeyerek şirketi, otomobillerdeki dönüşümün lideri haline getirdiğini düşünen Tesla taraftarları bu artışı, Tesla'nın gelecek yıllarda otomobil endüstrisinde lider bir şirket haline geleceğinin sinyallerini vermesine bağlıyor. Ayrıca Tesla'nın, SolarCity satın alarak sadece otomobil değil enerji alanında da yatırımlar yapmasının onu daha değerli kıldığı düşünülüyor.

     


    Tüm bu görüşlerle birlikte Tesla'nın da bu değerini korumak ve arttırmak için planları var. Elon Musk'ın hedeflerine göre şirket, gelecek yıl üretim hacmini 5 kat arttırarak 500.000; 2019'da ise 1 milyon otomobil satacak. Şirketin temmuz ayında üretimine başlayacağı Model 3 ve açılması planlanan yeni Gigafactory'lerin de şirkete hız kazandırması bekleniyor. 

     







  • Teslanın fosil yakıt ürünleri ile geçmişini bağlayan bişey yok büyümesi daha hızlı olacak diğer otomobil firmaları hala piyasaya hem yedek parça hem araç sürmekte ve elektrikli araçlara yönelimleri teslanın çok gerisinde kalmakta bizim de bir an önce elektrikli araç üretimine başlamamız lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İleride borsa manipülasyonundan Tesla'nın başı derde girecek demedi demeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • niye endişe versinki, gayet güzel
  • Analistler gayet haklı. Evet Tesla yenilikçi bir teknolojinin başı çeken firması olabilir. Evet geleceğin teknolojisi belki de %100 elektrikli araçlar olabilir. Evet belki makul bir gelecekte(eğer firma hep doğru stratejiler izlemeyi başarabilirse) en değerli firmalardan biri olabilir.

    Ama bugün için alakası yok ve içi bomboş bir değerlenme. Bahsi geçen Ford, GM şirketleri yüz küsür senelik geçmişleri olan firmalar. Bugüne kadar yüz milyonlarca araç üretmiş firmalar. Otomotiv sektörüne birçok teknoloji kazandırmış firmalar. Birden fazla markaya sahipler. Bütün dünyada satış ve servis ağları var. Dolaylı ve direk olarak muhtemelen yüzbinlerce çalışanları mevcut. Yerleşmiş bir temel teknoloji üzerinden her ekonomik sınıftaki tüketici için araçlar sunabiliyorlar. Oturmuş sistemlere sahipler. Maddi olanakları, tasarım, teknik, teknoloji, mali stratejiler, pazarlama gibi birçok konuda tecrübeli ve profesyonel departmanlara sahipler. Daha bu gibi nedenleri onlarca uzatmak mümkün.

    Tesla ne yapmış? En karlı şirket mi? En büyük şirket mi? En yaygın şirket mi? En bilinen marka mı? En çok tüketiciye ulaşan marka mı? Kaç modeli var? Kullandığı teknoloji oturmuş ve kanıtlanmış bir teknoloji mi? Araçlarının maliyeti ve ulaşılabilirliği nedir? Üretim hacmi ve buna bağlı olarak ham madde ve diğer bileşen alımlarındaki fiyat kırma kabiliyeti nedir? Kullandığı teknolojide tekel ve rakipsiz midir? Bu nedenleri de uzatmak mümkün.

    Tesla balon bir şirket demiyorum, yanlış anlaşılmasın. Fakat sektörün demirbaşı olan 100 yıllık dev firmalardan mevcut durumdaki tam oturmamış teknolojisiyle, yaygınlaşmamış şebekesiyle, satış ve üretim adediyle, tarihçesiyle, ürün gamıyla, bilinirliğiyle, karlılığıyla fersah fersah geride bir şirket. Hyundai gibi görece genç firmaların bile epey gerisinde bu anlamda.

    İşte bu bağlamda marka değeri, piyasa değeri bağlamında gerçekten balon bir şirket. Değerin içini dolduracak hiçbir karşılık yok. O vakit bu balon bir değer.




  • Teslanin bu cikisi apple'in iphone cikisina cok benzer. Diger telefon ureticileri bir cok modelde birbirinden farkli teknolojileri deneyerek uretimin ciddi bir kar payini harcarken apple sadelikle gelen guzellik ve sadece 1 model uzerinden yaptigi uretimle seri uretimdeki karin maksimize edilmesini olagan kildi ve karsiligini aldi.



    Ayni sekilde tesla da model gamini fazla arttirmayip kaliteyi kullaniciya sunarken seri uretimle maliyeti minimize edebilirse acilacak olan gigafactory ile sirketin degerini 2'ye hatta 3'e katlayabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar

    Genel olarak 100 yıllık otomotiv şirketleriyle kıyaslanmış Tesla ama ortada herkesin atladığı minik bir detay var; elektrik motoru.

    100 yıllık otomotiv firmaları fosil yakıtlı teknolojiler üzerine yoğunlaşmış ve bu alanda ilerleme kaydetmişler. Yakıt ekonomisi, hareketli aksam vs. En basitinden sıvı yakıt için araç içerisinde yakıt iletim kanalları, filtreleme gibi şeyler yapmanız gerekiyor. Motorun yakıtı yakarak hareket etmesini sağlayan aksamları ile ilgili bir dünya şey var.

    Ancak Tesla araçları çok kabaca bir elektrik motoru, batarya sistemi ve hareket aksamına sahip. Dış gövde zaten hepsinde belirli bir standartta. Yani geliştirmeleri gereken bir dünya parça, aksam yok. Öte yandan diğer üreticiler on binlerce parça ile uğraşıyor. Tesla da o kadar çok parça yok.

    Tesla'nın ilerleyeceği konular batarya ve yazılım. Bunun haricinde zaten teknolojik olarak fosil yakıtlı araçlara göre nispeten ilerlemiş bir alanda faaliyet gösteriyor. Motor küçültüp PS arttırma derdi yok. Yakıt tüketimi, emisyon vs. gibi dertleri yok.

    Bu nedenle Tesla ile diğer asırlık fosil yakıtlı araç üreticilerini kıyaslamak bence çok adil değil.

    Öte yandan Tesla üzerinde beklentiler ciddi anlamda çok büyük. Çünkü bir dünya yenilik getirdiler ve başarılı da oldular. Bu bağlamda herkesin beklentisi var. Duraklama ya da gerilemeye girmediği sürece başarılı da olurlar. Yine de bu kadar hızlı büyümenin geri dönüşü genellikle sert olabiliyor. Umarım "balon" çıkmaz...

    Kolay gelsin.





  • Bence olayı yanlış değerlendiriyorsunuz tesla belki 100 yıllık bir firma olmayabilir ama geleceğin teknolojisinde çığır açtılar ve açık ara öndeler

    Yıllardır piyasada olan firmalar piyasada tutunmakta zorlanıyor şirket evlilikleri yapıyorlar mitsubishi opel gibi firmalar nissan direkten döndü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O analistler hatalı. Treni kaçırdı diye ağlayanlar. Teslanın hedef fiyatları 350 lerde. 2023 lerde teslanın BWM kadar büyük olacağı şöyleniyor. Bu sene hedef üretimi 500.000 adet. Giga factory gibi bir fabrika yok. Eğer üretim hedeflerine uğraşırlarsa bu değer çok değil. Hisse senedi almak geleceği satın almakdır. Yoksa hiç bir hisse senedi değeri şirket değerinde değildir. 1997 de alınan 5000 dolarlık amazon hissesi şimdi 1 milyon dolar eder.Nvida nın piyasa değeri 60 milyar dolar. Hepsinden büyük. Neden çünkü Nvidia daha da büyüyecek. Mesele ford ve GM in gelecekleri, geçmişleri değil. Geçmişlere göre hisseye değer verirsen hiç bu işelere girmeyin. Nokia vardır geçmişi yaptıkları ile ne oldu. Nedir şu an nokianın değeri?

  • isterse 500 yıllık firma(ford gm ....) olsun yeniliğe kapalı olursan batmaya mahkumsun. Yukarıda arkadaş çok güzel bir örnek verdi nokia , nokia bir ara dünya telefon piyasasının yarısına sahipti şimdi bitik halde, gm mortgage krizi döneminde direkten döndü aslında iflas istedi ama amerika hükümeti kurtardı. Küresel olarak firmaların yükselişi de - batması da çok hızlı olabilir mesela lg ve Samsung birden bire ortaya çıktılar koskoca sony , panasonic , sharp(bu markayı yeni nesil bilmez) gibi firmaları geride bırakacak haldeler belkide bıraktılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla bobinle manyetik alanla 700hp çıkaran güçlü motorlarıyla çağının ötesini görmüş bir sirket. Solarciry yatırımları elektrikle ilgili her yatırımın peşinden koşan bir firma neden değerini arttıramasın. Yil 2017 elektrik artik bizim hayatımız su kadar değerli hava kadar önemli. Bunu görebilmek önemli

  • şaşırılacak bir durum yok. analistler eğer %100 doğru tespit yapsa bu yükselişide fark edebilirlerdi.

    tesla günümüz piyasasının hiç yapmadığını yapıyor ve diğer üreticiler gibi teknolojiyi bekletmiyor.

    hızlı bir şekilde müşteriye sunuyor ama teknoloji tıkanırsa artık yeni özellikler bulup koyamassa sıradanlaşıcak ve rakipleri de tesla gibi araçlar üretmeye başlıyacak. pazarda en göze çarpan araç şuanda ama ilerde mesafede artış sağlayamassa durağanlaşabilir.

    bugün 70-100bin dolara alınacak rakibi yok nerdeyse. hem çevreci hemde diğer firmalar gibi serviste para kazanmaya yönelik stratejisi yok. hiç bakım yapmadan 100bin kmye kullanabiliyorsunuz ama yakıtlı araçlar yılda bir kere bakıma giriyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Galathian

    Analistler gayet haklı. Evet Tesla yenilikçi bir teknolojinin başı çeken firması olabilir. Evet geleceğin teknolojisi belki de %100 elektrikli araçlar olabilir. Evet belki makul bir gelecekte(eğer firma hep doğru stratejiler izlemeyi başarabilirse) en değerli firmalardan biri olabilir.

    Ama bugün için alakası yok ve içi bomboş bir değerlenme. Bahsi geçen Ford, GM şirketleri yüz küsür senelik geçmişleri olan firmalar. Bugüne kadar yüz milyonlarca araç üretmiş firmalar. Otomotiv sektörüne birçok teknoloji kazandırmış firmalar. Birden fazla markaya sahipler. Bütün dünyada satış ve servis ağları var. Dolaylı ve direk olarak muhtemelen yüzbinlerce çalışanları mevcut. Yerleşmiş bir temel teknoloji üzerinden her ekonomik sınıftaki tüketici için araçlar sunabiliyorlar. Oturmuş sistemlere sahipler. Maddi olanakları, tasarım, teknik, teknoloji, mali stratejiler, pazarlama gibi birçok konuda tecrübeli ve profesyonel departmanlara sahipler. Daha bu gibi nedenleri onlarca uzatmak mümkün.

    Tesla ne yapmış? En karlı şirket mi? En büyük şirket mi? En yaygın şirket mi? En bilinen marka mı? En çok tüketiciye ulaşan marka mı? Kaç modeli var? Kullandığı teknoloji oturmuş ve kanıtlanmış bir teknoloji mi? Araçlarının maliyeti ve ulaşılabilirliği nedir? Üretim hacmi ve buna bağlı olarak ham madde ve diğer bileşen alımlarındaki fiyat kırma kabiliyeti nedir? Kullandığı teknolojide tekel ve rakipsiz midir? Bu nedenleri de uzatmak mümkün.

    Tesla balon bir şirket demiyorum, yanlış anlaşılmasın. Fakat sektörün demirbaşı olan 100 yıllık dev firmalardan mevcut durumdaki tam oturmamış teknolojisiyle, yaygınlaşmamış şebekesiyle, satış ve üretim adediyle, tarihçesiyle, ürün gamıyla, bilinirliğiyle, karlılığıyla fersah fersah geride bir şirket. Hyundai gibi görece genç firmaların bile epey gerisinde bu anlamda.

    İşte bu bağlamda marka değeri, piyasa değeri bağlamında gerçekten balon bir şirket. Değerin içini dolduracak hiçbir karşılık yok. O vakit bu balon bir değer.

    yanlış düşünüyorsun belki bu gün için hakli olabilirsin ama yarın için bu geçerli değil petrolün bile ömrü 100 yıl bu köklü şirketler yüzünden dünya gelişemiyor neden kurulu bir düzenleri var çalışanları var var oğlu var bunlar büyük şirket oldukların için ilerlemeyi istemiyorlar tesla gibi küçük şirketleri kurulu düzleri olmayışı ilerlemeyi getiriyor




  • 100 yıllık firmalar konusuna takılınmış.Bilgi,teknoloji ve tecrübe eklenerek evrilen kavramlardır. Birikimdir. Araçlar sadece enerji kaynağından ibaret teknolojiler üzerine üretilmiyor. Şasi, kaporta, yürüyen aksam, üretim kalitesi, işçilik, tasarım, ergonomi gibi onlarca faktör daha var o aracın bütününde. Ve konvansiyonel otomotiv firmaları bu konuların hepsinde Tesla'dan çok daha tecrübeliler doğal olarak.

    Tesla'nın ortaya koyduğu yenilik aracın enerji kaynağı üzerine. Ve henüz tam olarak verimli durumda da değil. Batarya, bataryanın güvenliği, ağırlık, menzil, şarj süresi gibi birçok konuda daha herşey yerli yerine oturmuş durumda değil.

    Kaldı ki tümüyle mükemmel, tam verimli, sorunsuz, kullanışlı şekilde model üretmeyi başarabildi diyelim. Bu durumda dahi iş bitmiyor. Yeni getirdiği teknolojinin dünya ölçeğinde altyapısını yaygınlaştırması gerekiyor. Şarj istasyonları, satış ağı, servis ağı, bu teknolojide üretilmiş aracın bakımı ve tamiratını yapabilecek bilgiye sahip ustalar/makineler,yedek parça tedariği gibi gereklilikleri sağlayarak globalliğini on yıllar önce tamamlamış rakiplerini yakalaması gerekiyor.

    Hadi diyelim bunu da becerdi. Elektrikle çalışan araç teknolojisinde tek çalışma yapan şirket değil ki. Hem klasik otomobil üreticisi firmaların hepsi hem de kendisi gibi irili ufaklı onlarca bu konuya eğilmiş ve teknoloji geliştirmekte olan girişimci firma mevcut.

    Diğer bir konu maliyetler ve ürün gamı. İki modelle bütün tüketicilerin ihtiyacını karşılamak mümkün mü? Zengin bir Arap şeyhi için de orta direk bir Türk ailesi içinde araç üretebilecek mi? Norveç koşullarında da Tunus koşullarında da sorunsuzca kullanabilecek araçlar üretebilecek mi? Outdoor hobisi olan kişi veya çiftçi için arazide de gidebilecek araç üretebilecek mi? İş amaçlı, pick up, kamyon, hafif ticari üretebilecek mi? Hedef kitle spektrumu bu dev firmaların modellerini karşılayabilecek mi? Hadi bunları da becerdi ve geniş bir ürün gamı sunabildi diyelim. Üretim maliyetleri ne olacak? Aynı işi yakıt tüketimi, çevreye verdiği zarar dezavantajları ile görebilen mesela 30.000 dolarlık rakip modelin fiyatına yakın bir fiyat sunabilecek mi? Yoksa mesela 60.000 dolardan mı satmak durumunda kalacak? Bu durumda tüketici hangi modeli tercih edecek?

    Ayrıca Apple-Nokia, SamsunG&LG-Sony&Panasonic örneklemi bu duruma uygun değil. Öncelikli olarak sektörler çok farklı işleyişe sahip. Elektronik dünyasındaki gelişim hızı, tüketici sayısı, satış adetleri, değişkenlik, fiyat aralığı otomotivden çok farklı. İkinci uyumsuzluk ise Tesla dünün firması olarak bir teknoloji ve ürün ortaya koyuyor. Apple, Samsung yılların firmaları olarak bulunmadıkları ama dolaylı olarak kendi sektörleri ile çakışan sektörlerdeki rakiplerinin ürünlerine rakip ürünler çıkarttılar. Tek ürünleri ve tek sektörleri Apple için cep telefonu, Samsung için TV değil. Yıllardır çeşitli elektronik ve bilişim ürünü ortaya koymakta olan firmalar bunlar zaten. Çok geniş sektörel ve ürnsel çeşitliliğe sahiplerdi. Zaten bu mali kuvvet, yıllar içerisinde sistemleşmiş şirket yapıları, üretimde bulundukları bütün konularda yarattıkları sinerji ile yeni bir sektöre girmeleri bu başarılarının sebebi. Öyle dün ortaya çıkıp Nokia'yı devirmiş değil Apple. Bilgi, teknoloji, satış, pazarlama, servis vs vs birikimi üzerine bunları yapabildi.

    Özetle savunduğum şey Tesla'nın teknolojisinin kötü ve kör olduğu ya da beş para etmez bir şirket olduğu değil. Ama henüz yolun çok başında olan, hiçbir şey ispatlamamış ve yaygınlığı kısıtlı olan, teknolojisi gerçek hayat koşullarına uygun hale gelebilmesi için halen geliştirmelere muhtaç olan ve sadece tek bir sektörde sadece 2 adet ürün üretebilen bir firma olduğu. El attığı teknoloji, evet geleceğin teknolojisi gibi görünüyor. Ama bugün için henüz bu dev firmaları 2 günde sollayacak ne mali ne teknolojik ne üretimsel ne yaygınlık de marka değeri olarak bir durumu yok. Kaldı ki üzerinde gittiği elektrikli araç teknolojisinde de tek başına değil. İrili ufaklı bütün rakipler bu konuda harıl harıl çalışıyor.




  • Petrol lobisi eskisi kadar güçlü değil, GM nin EV1 adlı aracın tarihini vs araştırırsanız geçmişte yapılanlarla bugüne kıyasla nerdeyse durma noktasında çalışmaları. Bu sebepten dolayı ve çoğu ülkenin global karbon emisyonunu düşürme hedeflerine varmaları açısından yolun alternatif enerji kaynaklarından geçtiğini biliyorlar ve bu yönde bir eğilim var. Tesla denilince sadece aklınıza araba gelmesi bilinçsizliğinizden kaynaklanıyor. Keza gerek batarya gerek elektrik motoru olsun geleceğin standartları ile ilgili ellerinde yüzlerce patenti bulunduruyorlar ve patent demek kazanç demek bu da haliyle yatırımcıları çekiyor.

    Komik sayıda dolum istasyonu bulunduran bir ülkenin teknoloji sitelerinin birinde bu kadar çok haberi yapılmasını tuhaf buluyorum, bir norveç değiliz ki Tesla bizi bu kadar ilgilendirsin.

  • DonanımHaber'in o editörü markalara çifte standart uyguluyor.
  • Böyle endişeye can kurban derler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamlar dogru demis. Sonucta yuzde 50 artis var ama daha ortada onu destekleyecek bir kar yok. Ilerideki basarilar icin insanlar bahis oynuyor.
    Eger ki Model 3un uretiminde gecikme olursa ya da beklenen talebi goremezse o zaman hizli bir dusus olabilir gibi geliyor bana.

    Bence en kritik nokta su Tesla Model S i az sayida uretti alan insanlar zengin teknolojiye acik insanlardi ve aracin hatalari ile yasamayi kabul ettiler (en cok bozulan araclar arasinda yukseklerde baya)
    Fakat Model 3 gibi ucuza satarsan yuzbinlerce kisiye satinca ayni strateji olmaz. O insanlar ayda bir servise gitmek zorunda kalirsa memnuniyetsizlik olusur. Eger Tesla bunu atlatabilir ve Model 3 guvenilir bir arac olursa o zaman yukselis devam eder.

    Tabi kisisel tahminimdir belli olmaz:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 12 Nisan 2017; 16:31:14 >
  • geleceğin arabasını üretiyorlar ama dünya buna hazır değilmiş gibi
  • Arkandayız. Kurtar bizi içten yanmalı motorlardan Elon Reis



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.o.T.u.S -- 12 Nisan 2017; 17:49:27 >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.