Şimdi Ara

Tesla Model S, Porsche Taycan'ın Nürburgring rekorunu kırmaya geliyor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
3.430
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cabriyo

    teslayı hafifletsinler değil porsche nin, formula 1 araçlarının bile içinden geçer. videolarda 2000bglik nissan gtr turbo lamborcinileri geçen videoları var teslanın ve stok araç sadece hafifletilmiş. basitçe arka koltuklar sökülmüş vs hafifletme dediğim yoksa profesyonel olarak kapı kaportası inceltilmiş falan değil yani. listedeki 300bg 500bg rakamları bilmem kaç devire gelince araç o güce ulaşıyor, yani bir pistte sürerken sürekli 500bg maksimum güçte gitmiyor sürekli. her vites değiştirdiğinde gücü düşüyor devir artarken artıyor. ama elektrikli araç sürekli 500bg de güçle gider. yani bir virajdan çıktı gazı diplemesiyle o araç 500bg maksimumu vererek ok gibi fırlar elektrikli araç.
    .
    en önemli bilgiyi ekleyim elektrikli araç nedir artık şu kavramı iyi anlasın herkes. benden bedava buyrun: benzin dizel araçlarda listedeki beygir verileri motor gücüdür. yani 343bg lik bir bmw m3 dinamometrede 244bg lere düşer yola yansıttığı 244bg dir. bir araç motor gücü kadardeğil, yola yansıttığı güç kadar hızlı gider. hatta aynı motoru z4 m kullanıyor atıyorum motor 343bg ama dinamometrede 260 falan çıkar. çünkü şaftı normal 3 serisinden daha kısa. motordan yola güç gidene kadar aradaki aktarma organları jant lastik bilyalar şaftın uzunluğu vs bunların hepsi yola yansıyan gücü yani neticede bir aracın hızını etkiler. atıyorum normal 1000bg lik bir aracın yola yansıyan gücü 700bg ise teslanınki 800bg dir 900 bg dir. rakamları örnek olarak attım. o yüzden 1000bglik araba gaza bastı o anda gücü 1000bg değil, motor alt devirden başladığı için 500-600bg ile başlar ilk anlarda. e birde yola yansıyan gücü %20-30 azalsa, olurmu 400bg. devir arttıkça 700beygire çıkar güç. elektrikli araç ise 1000 bg olsun yola yansıyan 800bg ise ilk gaza bastığında 800bg ile başlar, 800bg ile devam eder. sürtünen parça daha az olduğundan kayıpta daha azdır ve devir olmadığından maksimum güç ile başlama şansı vardır elektrikli aracın. o yüzden teslayı hafifletsinler formula 1 arabasının içinden geçer diyorum.
    Birincisi Tesla zaten Porsche'den daha hafif.

    Tesla Model SP100D - 2220 kg
    Porsche Taycan Turbo S - 2295 kg


    İkincisi, elektrikli motorları maksimum gücünü veya torkunu sürekli veremezler. Dünyanın en aptal şehir efsanesi. DC motor bunlar, yüksek devirlerde verimsizler. Bir Tesla Model S, 200 km/h+ hızlarda torkunun yarısından fazlasını kaybeder.


    Tesla Model S, Porsche Taycan'ın Nürburgring rekorunu kırmaya geliyor
    Tesla Model S, Porsche Taycan'ın Nürburgring rekorunu kırmaya geliyor




  • yolda kalmış





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Feint-TR

    Birincisi Tesla zaten Porsche'den daha hafif.

    Tesla Model SP100D - 2220 kg
    Porsche Taycan Turbo S - 2295 kg


    İkincisi, elektrikli motorları maksimum gücünü veya torkunu sürekli veremezler. Dünyanın en aptal şehir efsanesi. DC motor bunlar, yüksek devirlerde verimsizler. Bir Tesla Model S, 200 km/h+ hızlarda torkunun yarısından fazlasını kaybeder.





    Alıntıları Göster
    tüm gücü anında veriyor işte şehir efsanesi değil gerçek. ve sürekli sabit güç veriyor. belli noktadan sonra düşüş görünüyor. benzinli araba bunun hiçbirini yapamaz. ilk gaza bastığın anda tüm güç yere aktarılıyor. birde o grafikte elektrikli araba 14000 devir çeviriyor gösteriyor formula 1 arabası gibi devir var görünüyor. benzinli araba 14000 çevirsin, çevirebilirse, gücün yarısını değil %90 ınını kaybeder. 2000 kiloda 50 kiloda büyük fark değil yani. 1200 kiloluk polo golf değil neticede bunlar. 10kg 1 beygire denk geliyor desen 5 bglik farka tekabül eder altı üstü. teslaya 1 kişi binsin tesla daha ağır olsun sonuç değişirmi? ha belki tesla yazılımla bilerek böyle ayarladı güç aktarımını, ...motor sağlığı açısından.
    .
    elektrikli araba derken aslında manyetik güç kullanan araba demeliyiz. elektrik sadece yakıtı bu arabanın. manyetik güç ile içten yanıp patlamalı güç kıyaslanmaz. porş ile teslayı pistte kıyaslamışlar. tesla delip geçmiş farkın alasını koymuş porşa. yok o tesla modifiyelidir bilmemne falan demişler. ula adam çinden geliyor seni evinde delik deşik ediyor birde laf ebeliği yapıyor porş, teslanın elini öpeceğine. hani birde sanki devlet su işleri müdürleri bu arabaları alıp piste sokuyorda birde modifiyelidir o falan diyolar. yahu bu arabayı alıp piste sokacak adam kaportasını bile tıraşlar hafiflesin diye lastiğe helyum gazı basar. kim stok araba ile piste girer. yani porş en azından yenilgiyi kabul etmeliydi. stok teslanın hafifletilerek 2000bglik nissan gtr yi geçtiği videolar var. yani şu teslayı önce bir iyi anlamak gerek. ferrari porş lamborcini falan bunlar hikaye oldu artık. eski james bond filimlerindeki kimsenin almadığı aston martinler gibi olacaklar yakında. izlemesi zevkli ama kimsenin para vermediği.
    .
    daha teknolojinin başındaki elektrikli arabayı anlamak için şu örnek yeter heralde: 100 yıldır geliştirilen benzinli motorun yarıştırıldığı formula-1 var, daha elektrikli motor işin başında ama hemen e-formula yarışları düzenleniyorsa, bu teknolojinin başındaki elektrik motorlarının ilerisini siz düşünün. ha bu teknoloji varmıydı yıllardır vardı. fabrikalarda elektrikli forkliftler yıllardır çalışıyor. ne oldu bilmem ama biri düğmeye basmış gibi son 5 yıldır pıtrak gibi yok elektrikli tır pikap kamyon dur bir furya aldı başını gidiyor. neden daha önce bu teknoloji geliştirilmiyorduda şimdi geliştirilmeye başladı çok manidar. ben esas ona kafa yoruyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 26 Eylül 2019; 23:34:28 >




  • test 1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeolog. -- 23 Haziran 2020; 15:50:08 >
  • mekanın sahibi geri geldi demek Tesla Model S, Porsche Taycan'ın Nürburgring rekorunu kırmaya geliyor 

  • 1 sene olacak nerdeyse hala kıracak hahahahhahha

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.