|
Bildirim
Aktif bir iş hayatim varsa ve sürekli şehir içi ve şehir dışı yolculuk yapıyorsam beni arabanin motor gücü, sesi vs. Değil en çok konforu ve kabiliyeti cezbeder. Tesla da gerek oto pilotla gerek rahatlığıyla bu konforu sağlıyor.
Kusura bakmayin ama yorumunuzdan ne kadar vizyonsuz olduğunuz belli, bir tuşla trafikte direksiyonu tutmadan sürüş keyfi varken neden amele gibi direksiyon tutmayi isteyeyim ki? Fakat gösteriş için hem Tesla hemde güzel bir araç alırım o ayri konu fakat sadece ulaşım aracı alicaksam tesla gerek cazibezi gerekse sürüş konforu ile öne çıkarmış durumda kendisini.. |
Yav şu yukarıdaki arkadaş teslaya öyle bir çemkirmiş ki hani tesla babasını öldürmüşte davalıymış gibi karşı çıkıyor gülüp geçiyorum
|
Ahahah :) son cümleniz beni çok güldürdü ilahi adam ne komiksin
Tesla ile mercedes, bmw tarihini mi kiyaslicaksiniz, Tesla 15 senedir hizmet veren bir kuruluş, 15 senede o kadar olumsuzluguna karşı, petrol devlerine karşı bu kadar köklü bir kuruluş haline geldiyse bu büyük bir başarıdır. Küçümsemeniz ne kadar vizyonsuz birisi olduğunuzu kanıtlamış oldunuz.. Son 2-3 yılda bu kadar elektrikli araç yayginlastiysa bu bir başarıdır, hem çevreye faydalı hem ekonomik üstüne sizinde inanmak istemediğiniz gibi konforlu, hem cebe, hem bedene, bu başarıyla devam ettikleri sürece 10 yıl içinde o gördüğünüz benzin istasyonlarında elektrik kısmı da olucak, bazi istasyonlarda çalışmalar var bile inanmak istemeseniz bile.. Otonom da 10 yıl içinde iyice gelistirilip şerit e gerek kalmicak şekilde de egitilecektir (sizin takıldığınız nokta). 10 yıl içinde yoktan var olduysa bunlar 10 yıl sonrasını düşünemiyorum bile.. Siz asil kapitalizmi desteklemeye, petrol devlerini desteklemeye devam edin, ben bu şirketi sonuna kadar savunacagim, bunlar öyle kolay kuruluş değil, bu kadar zamanda bu kadar yol kat ettiyse devami umarim gelir hepimizin iyiliği için.. Elon Musk in biyografisi olan kitabi okumanizi tavsiye ederim, azıcık sizi vizyon sahibi birisi yapar :) |
Deutsche Welle kanalında bir belgesel program vardı; batarya üretiminde kullanılan hammaddelerin nerelerden ve nasıl elde edildiği hakkında. Bilhassa otomotiv sektörünün kullanım için.
Dünya çapında Lityum kaynağı Güney Amerika kıtasında Şili’den sağlanıyor. Burada kısıtlı olan su kaynaklarının kullanım haklarını devlet lokal köylülerden alıp, maden şirketlerine vermiş. Sonuç olarak mahvolan doğa, telef olan hayvanlar, sefalet içinde yaşayan insanlar. Asırlardır o yörede yaşayan halk, temel yaşam kaynağı olan su kaynaklarından mahrum edilmiş durumda. Lityum yer altındaki mineralli toprakta ve elde etmek için çok kısıtlı su kaynakları olan kurak topraklarda çok yüksek miktarlarda su kullanımı gerekiyor. Araç bataryaların üretiminde kullanılan hammaddeler aşağıda: Lityum kullanımından kaçış yok; bugünkü batarya teknolojisi ile. Bir diğer hammadde de kobalt. Gerçi kobalt maddesini içermeyen bataryalar yapmak mümkün fakat mevcut maliyetler ve üretim talepleri açısından kobalt kullanımından vazgeçmek şimdilik pek olası gözükmüyor. Kobalt hammaddesi ihtiyacının yarıdan fazlasını dünya çapında Demokratik Kongo Cumhuriyeti sağlıyor, Afrika kıtasında. Adı demokratik fakat kendisi pek öyle değil. Devlet kobalt madenlerinin işletme yetkisini Çinli bir firmaya vermiş. Halk ise, yasal yol kalmaması sebebiyle, kaçak bir şekilde en iptidai yöntemlerle kazdığı kuyularda, çıplak ayak kafada fener havalandırma sisteminin bile olmadığı karanlık kuyularda yerin onlarca metre altında küreklerle ve hatta tırnaklarıyla topraktan kazıdıkları kobaltı ufak çuvallara doldurup iplerle yüzeye çıkarmaya çalışıyor. Çoğu kaçak işçi bir daha gün yüzünü göremiyor, kazalar sebebiyle. Gün yüzünü görenler de akciğerlerine çektikleri zehir zıkkım kobalt tozuyla yaşam sürelerini oldukça kısaltmış oluyorlar. Bu arada yakındaki şehirde etraf çöplük halinde; kanalizasyon sistemi yok. Halk sefalet içinde, hayatta kalmaya çalışıyor. Program yapımcıları Volkswagen AG firması ile irtibata geçmek istiyorlar; batarya hammaddelerinin nerelerden ve hangi koşullar altında sağlandığı konusunda. Talepleri reddediliyor. BMW AG ile irtibata geçiyorlar. BMW yetkilileri talebe olumlu yanıt veriyorlar fakat hammaddelerin tedarikçileri ve elde edilme koşulları ile ilgili olarak “ticari rekabet sebebiyle bu konuda detaylı bilgiler verebilmemiz mümkün değil” demekle yetiniyorlar. Bu sadece işin batarya tarafı... Deutche Welle programı için link: https://www.google.com.tr/amp/s/amp.dw.com/en/id-theft-the-criminal-trade-in-biometric-data/av-46457917 Şili’de lityum “tarlaları”; madenleri: Su kaynaklarından mahrum edilen Şilili çiftçi: Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nde kobalt için ölüm çukuruna inen insanlar: Evet, daha çok batarya lazım. Hammadde lazım. Nasıl elde edildiği önemli mi? Hangi bedellerin ödendiği önemli mi? Cevabı sizlerde. |
Tesla ya sahtekar diyen mi ararsın, batacak diyen mi ararsın, çöp diyen mi ararsın .
Bu kadar vizyonsuz ve sabit görüşlü insanların bulunduğu tek yer Türkiye sanırım.Tesla geleceğin en büyük otomotiv markası olma yönünde büyük adımlarla ilerliyor. Fosil yakıtli otomobiller 20 yıl sonra üretilmeyecek bile yüksek ihtimalle.20 yıl önce cep telefonu yoktu ortalıkta doğru düzgün daha dikkatinizi çekerim.Bu süreler çok kısa ve inanılmaz hızla dönüşüm gerçekleşiyor şu an.5 yıla kalmaz pil teknolojisi ucuzlarr, kolaylaşır, menzilleri artar. Hobi olarak bizim nesillerimiz 5.9 Magnum motorlu bir Grand Cherokee yi kullanmayı sürdürebilir ama ileride ya hibrid ya da Elektrikli araçlar ortalıkta olacak.Ki olmalı da, bu dönüşüm yasanmali ve çok kısa sürede yaşanacak. |
Elektrikli araba cöptür. Cevreye verdigi zarar eski arabalardan cok daha fazladir. Gelecektede zaten Elektrikli arabalar piyasayi sarmayacak, Hidrojenmotorlu arabalar saracaktir. Menzili 1000km bulmayan elektrikli araba fantaziden baska birsey degildir.
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 1 Aralık 2018; 18:12:19 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 1 Aralık 2018; 18:40:34 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 1 Aralık 2018; 18:49:12 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turkforce -- 1 Aralık 2018; 19:17:51 > |