Şimdi Ara

TEMSA-ASELSAN ortak üretimi yerli elektrikli otobüs banttan indi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
1.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TEMSA-ASELSAN ortak üretimi yerli elektrikli otobüs banttan indi



    Türkiye otobüs pazarının önemli markalarından TEMSA ve Türk savunma sanayisi kuruluşu ASELSAN iş birliğiyle geliştirilen elektrikli otobüs Avenue EV, seri üretime hazır hale geldi.



    Geçen yıllarda imzalanan anlaşma kapsamında, ASELSAN'ın elektrikli çekiş sistemleriyle donatılan Avenue EV’nin tüm süreçleri tamamlanarak banttan indi. Yerli teknolojinin elektrifikasyonda yaygınlaşması ve Türkiye'nin enerji bağımlılığının düşürülmesi anlamında önemli bir hamle olarak görülen araçların, kamu kurumlarına yönelik ilk teslimleri önümüzdeki günlerde gerçekleşecek.



    15 dakikalık şarjla 80 km gidebiliyor



    ASELSAN tarafından yerli olarak tasarlanan ve global ihtiyaçlar göz önüne alınarak, çevreci bir bakış açısıyla geliştirilen Avenue EV, fosil yakıt yerine sürdürülebilir bir enerji kaynağı olan elektrikle çalışıyor. Avenue EV'nin kısa şarj özelliği sayesinde 15 dakikada tam şarja ulaşabildiği belirtilirken, bu sayede 80 kilometre yol kat edebildiği ve duraklarda kısa süreli şarjlarla 24 saat kesintisiz hizmet sunabildiği ifade ediliyor.



    Elektrikli çekiş sistemi ile sıfır karbon emisyonuna sahip çevreci otobüs, aynı zamanda sessiz, konforlu, yüksek performanslı ve son teknolojiyle donatıldı. Aracın elektrik motoru, çekiş eviricisi, ana bilgisayarı, gösterge paneli gibi normalde ithal olan bileşenler ASELSAN tarafından yerli olarak tasarlanıp imal edildi. Bu kapsamda Avenue EV, otomotiv sektöründe Türkiye’de yerlilik oranı en yüksek araç olarak dikkati çekiyor.



    TEMSA-ASELSAN ortak üretimi yerli elektrikli otobüs banttan indi



    Açıklamada görüşlerine yer verilen TEMSA Üst Yöneticisi (CEO) Tolga Kaan Doğancıoğlu, 'Uzun süredir Smart Mobility vizyonu ile elektrikli araçlar, akıllı araçlar ve otonom araçlar üzerine ciddi yatırımlar yapan bir şirket olarak, sürdürülebilir bir enerji kaynağı olan elektrikli araçların sektörde yarattığı dönüşüm bizim için kritik önem taşıyor. Bu anlamda geldiğimiz nokta bizim için gurur verici.



    Bugün, ASELSAN’ın teknolojik bilgi birikimiyle TEMSA vizyonunun bileşeni olarak geliştirilen yüksek performanslı, verimli ve çevre dostu bir elektrikli otobüs olan Avenue EV’i seri üretime hazır hale getirmiş olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. İlk çalışmalarına 2015 yılında başladığımız; bunun yanında hem ülkemiz hem de sanayimiz için tarihi bir adım olarak gördüğümüz bu proje aynı zamanda, yerli ve milli teknolojiye destek ve teşvik anlamında da büyük bir hamle. TEMSA olarak, önümüzdeki dönemde de elektrifikasyonun her alanında söz sahibi olmaya devam edeceğiz.' ifadelerini kullandı.



    Ayrıca Bkz.Küçük elektrikli araç Microlino son şeklini aldı: Üretim yakın



    Katma değeri yüksek ürünlerle ülke ekonomisine katkı sağlama hedefiyle yola çıktıklarına vurgu yapan ASELSAN Genel Müdür Yardımcısı Dr. İbrahim Bekar ise, 'Askeri alanda kendini ispat etmiş bir şirket olarak, komuta-kontrol, güç elektroniği, motor kontrol ve görev bilgisayar sistemleri gibi konularda sahip olduğumuz bilgi birikimi ve deneyimimizi bu projeyle elektrikli araç sektörüne aktardık. Türk otomotiv endüstrisinin beklediği yüzde yüz yerli üretim olan, modern şehirlere yakışan ileri teknoloji ürünü Avenue EV’i geliştirdik. Bu projeyle en büyük hedefimiz, yerli ve milli elektrifikasyon sistemlerinin yaygınlaşarak ülkemizde bu konuda bir ekosistemin oluşması.' açıklamasında bulundu.



    Faaliyet gösterdikleri her alanda Türkiye'ye, çevreye, iş ortaklarına ve çalışanlarına değer katmanın en büyük öncelikleri olduğunu belirten Bekar, 'Bu anlamda, bizimle aynı yaklaşıma sahip otomotiv sanayinin en önemli oyuncuları arasında yer alan TEMSA ile yaptığımız bu başarılı iş birliğinden gurur duyuyoruz.' ifadelerine yer verdi.



    Avenue EV 2016 yılında ilk duyurulduğunda 250 kW / 340 beygir güç ve 2700 Nm tork üreten elektrik motoruna sahip olacağı açıklanmıştı. O dönemki tanıtımda çekilen fotoğrafları ve diğer görselleri aşağıdaki galerimizde bulabilirsiniz:





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs
    Aselsan ve Temsa imzalı %100 elektrikli yerli otobüs




    Kaynak:https://www.aa.com.tr/tr/sirkethaberleri/otomotiv/temsa-aselsan-ortak-uretimi-turkiye-nin-ilk-yerli-elektrikli-otobusu-banttan-indi/665528







  • 2016 yılında bu otobüsün prototip aşamasında iken şase ve karoser üretiminde çalıştım o zaman kullanılan motor bizzat ASELSAN üretimiydi elektrik dağıtım ve kontrol merkezi honeyvall marka piller ise 3 prototip olmak üzere Nissan , Panasonic ve Çinli bir firmadan tedarik edilmişti şuanda orda çalışmasamda çalışan arkadaşlarden edindiğim bilgiye göre ASELSAN desteği ve bilgisi ile fabrika içerisinde pil üretim tesisi ve bandı kurulmuş ama dağıtım merkezi ile ilgili bir bilgim yok maalesef umarım çalışmaların devamı gelir ülkemiz için güzel bir gelişme
  • Otobuler batarya konumlandirmasi acisindan cok avantajli ancak bu arac uretilirken masraflar devreye girmis sanirim. Veya motor gucu sebebiyle buyuk bataryaya ragmen menzil kisitlamasi olmus. İki firma da tecrubeli. Bu yuzden umarim bahsedilen olcutlerle hizmetini kesintisiz verir.

    Her durakta 30 sn sarj olsa 80 km icerisinde 30 durak olmasi gerekir. Ki bu kabataslak hesap sonucta hep tam dolu batarya gitmeyecek, istasyonlarda 15 dk rahatca mola verebilir. Duraklar icin kablosuz sarj olsaymis tadindan yenmezmis.

    Metrobusler cok hirpalanan hatlar. Orada basarili sonuclar alirsa kendini ispatlar.

  • Bu kadar hızlı şarj ve deşarj bataryayı tüketmiyor mu? Sanırım bunlar döngüleri daha yüksek.

  • 80km menzil cok az gibi gorunsede sehir ici dusunulunce yeterli olacaktir. 15dkda sarj olmasida bu handikapi kapatiyor zaten.

  • güzel bir proje şimdiden yollara çıkması çıkacak problemlerden elde edilen bilgiler ile daha dengeli bir binek otomobil yapılabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ülkemiz adına hayırlı olsun.Görünümü çok güzel ben resmen bayıldım. Ayrıca sevindirici haber neden mi yerli olması. Elektrikli otomobil çıkmadan yollarda bu tür araçları çokça göreceğiz gibi. 80 Km yeterli zaten şarj istasyonlarıyla bu sorun ortadan kalkıyor.

  • 2016 yılında bu otobüsün prototip aşamasında iken şase ve karoser üretiminde çalıştım o zaman kullanılan motor bizzat ASELSAN üretimiydi elektrik dağıtım ve kontrol merkezi honeyvall marka piller ise 3 prototip olmak üzere Nissan , Panasonic ve Çinli bir firmadan tedarik edilmişti şuanda orda çalışmasamda çalışan arkadaşlarden edindiğim bilgiye göre ASELSAN desteği ve bilgisi ile fabrika içerisinde pil üretim tesisi ve bandı kurulmuş ama dağıtım merkezi ile ilgili bir bilgim yok maalesef umarım çalışmaların devamı gelir ülkemiz için güzel bir gelişme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tecnikadamoguz01 -- 15 Haziran 2021; 19:40:41 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Güzel, modern tasarımlı. Lakin batarya teknolojisi ilerlemeden pek avantajı yok, tüm elektrikli otobüsler için diyorum.

    Şuanki bataryalar hem ağır, hem enerji yoğunluğu az, hem şarj süresi çok uzun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Menzili biraz daha fazla olsa aslında Metrobüsler yerine iyi olur böyle elektrikli araçlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel ülkemiz adına kutlu olsun. Aynı durumu bilgisayar üretiminde de bekliyorum. 2000yılından beri yazıyoruz. Hele şükür birileri okumuş ki gerçek olmuş.

    Ne demiştik; aselsan-sivil ortak projeleri.

    Binek araç göremedik hala.

  • "duraklarda kısa süreli şarjlarla 24 saat kesintisiz hizmet" Bu bizim için değil Avrupa için geliştirilmiş bizde kaç tane otobüs tam durağında duruyor ki güzelcene?

  • Bu yerli otobüsleri üretebilen şirketler neden yıllardır aile arabası üretmiyor?

  • Temsa safir ve maratonda yaşadığım seyahat deneyimi yaşadığım en kötü deneyimdi inşallah kalite artmıştır sevindirici haber

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cocainbar kullanıcısına yanıt
    bence daha fazla ola bilirdi iyi bir elektirikli bisiklet bile tam dolu şarjla 70 km yada 80 km gidiyor pilin kalitesine göre ama bu büyük araçlarda degişiyordur o ayrı büyük araçların en güzel yanı bisikler gibi gec dolmuyor hızlı doluyor işallah bu özellik bisikletlerede gelir...

  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    Turu tamamlayıp gittiği ana duraktan bahsediyor olabilir hocam. Her tur sonunda 15 Dk bekleyip çıkabilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    Turu tamamlayıp gittiği ana duraktan bahsediyor olabilir hocam. Her tur sonunda 15 Dk bekleyip çıkabilir.

    Hocam Avrupa'daki bu çözüme daha çok uyuyor menzil ve şarj hızı bakımından.






  • 1BilimAdamı kullanıcısına yanıt
    Otobüste iç pazar çok satışı var. Toplu halde belediyeler alıyor. Karoseri üretip motor aktarım yabancı markalardan alıp üretimi kolay. Avrupada da rekabet ediliyor. Otomobil bambaşka bir uzmanlık alanı vw 1 kaç dakikada araba üretiyor oturmuş bir pazarı var. Bununla rekabet için çok büyük yatırım gerekiyor üretilse bile istemezükçü tayfa yerli üretime burun kıvıran millet ve pazar şansı çok az. Çinli firmaların iç pazarı çok iyi bir tek onlar ve hindistan dan yeni otomobil markaları çıkıyor. Onlar bile başarılı değil. Eski batık markaları alıp yollarına devam ediyorlar. Son örnek mg markası.

    Togg bile başarılı olamaz.

    80 km çok iyi yük altında çalışacak düz güzergahı olan hatlarda iş görecektir. İlk ve son durakta 15 dakika da şarj olup devam etmesi de talebi arttırır. Sonuçta akaryakıt masrafı olmayacak.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında ilk durak ve son durak olarak düşünüldüğünde çok ekonomik ve sıkıntısız görünüyor

  • tecnikadamoguz01 T kullanıcısına yanıt
    emeğinize sağlık.

  • gerçekten güzel haber TEMSA-ASELSAN ortak üretimi yerli elektrikli otobüs banttan indi 

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.