Şimdi Ara

Telekomun Diğer İSS'lere Geçenlere Hatalı Port Vermesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 2
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 12 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • amiga500_pro (3 mesaj) Guest-E2D77F344 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3 mesaj) Mobil (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Mevcut durumum:

    Ankara'nın merkezinde, santrale uzaklığı 100 metre, altyapısı 80mbs olan bir apartmandayım. Bu apartmanda 1 senedir sorunsuz kullandığım 24mbs Vdsl Türk Telekom'un taahhüt süresi dolduktan sonra E-devlet üzerinden ev telefonu ve interneti iptal ettim, önerilen teklifi kabul etmedim ve ttnet tarafından internet hattımın iptal edildiği söylendi. Bunun üzerine Comnet'e başvurdum ve dün aboneliğim başlatıldı. Comnet'in beni arayarak Telekom elemanının ankastrede dairemi etiketleyerek kablo ucu bıraktığı bilgisini vermesi üzerine elektrikçi çağırarak bu portu ankastredeki daireme denk gelen kısma bağladık. Daireye internet geldi ve comnet kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaptım. Ancak hat modumun adsl olduğu ve maximum 16mbs download, 750 kilobyte upload hızı alabildiğimi farkettim! Comnetle yaptığım görüşmeler ve yazışmalarda modemimi göremediklerini bu nedenle hiçbir işlem, güncelleme vs yapamadıklarını, telekomun yanlış port bağladığını, arıza kaydı açacaklarını söylediler.

    Şu anda durumum dünden de kötü durumda SNR değerim 6.8'e kadar düştü ve artık internetimde kopmalar meydana geliyor. Dün Frankfurt serverında 60ping alırken şu anda aynı servera 190 ping ile bağlanıyorum.


    Arkadaşlar, buraya kadar anlattıklarım benim yaşadığım sorunlar. İnternette yaptığım araştırmada benim yaşadığım soruna benzer sayısız şikayet bulunmakta. Ne hikmetse hepsi de telekomdan sonra başka ISS'ye başvuranların başına gelmekte. Telekom dışındaki ISS'lere sorun bildirdiğinde telekoma arıza kaydı oluşturmaktan başka birşey yapmıyorlar. Ama şu anda 16mbs ve sürekli kopan internete (telekomdayken SNR değeri 28 civarıydı ve bir kere bile kopmadı) yani Comnet'e 99TL para veriyorum. Buradan Gıbırnet gibi başka ISS'ye geçiş yapsam hatalı port da benimle birlikte geleceğinden hiçbir çözüm olmayacak. Tekrar aboneliği iptal edip yeniden abonelik başlatsam telekom elemanı gelip yeniden hatalı port tahsis edecek.

    Arıza kaydım açıldı ancak;

    1-Telekom elemanı arıza kayıtlarına 20 gün sonra gelip, inceleme yapmadan bina içi tesisatta sorun var deyip gidiyormuş, bunla ilgili çok şikayet okudum.

    2- Zaten başka ISS'ye geçtiğim için beni cezalandıran Telekom, arızayı niye çözsün???


    Yaptıklarım:

    -Comnet Destekle görüşmeler yaparak arıza kaydı açtırdım. (Daha başka bir şey yapmıyorlar)

    -Telekom'u BTK'ya ve şikayet sitelerine şikayet ettim. (BTK'nın daha şikayetçinin mesajını şirkete iletmek dışında bir şey yaptığını görmedim)


    Yapmayı planladıklarım:

    -BTK ilgilenmezse BTK'yı Ombudsmanlığa şikayet etmek.

    -Birinci ay süresi bitince aboneliği uzatmadan iptal ederek Gıbırnet, Turknet vs başka bir ISS'ye geçerek yeniden port almak. Aynı sorun devam ederse Turksat kablo internet aboneliği almak (bildiğim kadarıyla telekom bunlara hiçbirşey yapamıyor çünkü altyapıları farklı)


    ISS'lerin Durumu:

    ISS'lerin müşterilerini korumak adına asıl kendilerinin bu işi çözmeye çalışması yerine topu müşterilere atıyorlar, tek yaptıkları arıza kaydı oluşturmak ama takip etmiyorlar, telekomla iletişime geçmiyorlar. Sorun çözülmezse Turknet gibi bazı ISS'ler ücret karşılığı ekip göndermeyi teklif ediyorlar ama müşterilerin çoğu bunu kabul etmiyor çünkü hata kendilerinden kaynaklanmıyor. Telekom bu yaptıklarıyla müşterileri bezdirip tekrar kendilerine dönmesini sağlıyor ve bu şekilde asıl diğer ISS'lere zarar veriyor ancak ISS'ler bu durumdan hiç de rahatsız görünmüyor.


    Yıl 2021, Ankara'nın merkezi...Şu yazıyı yazarken bile bir kaç kere internetim kesildi. Yukarıda yaptıklarım ve yapmayı planladıklarımı yazdım. Gerçekçi olmak gerekirse ben sorunumun çözüleceğini düşünmüyorum. Adım gibi eminim telekoma geri dönsem aynı gün hiçbir sorun kalmaz. Maalesef ülkemizde Tüketiciyi koruyan, tekel niteliğindeki şirketlerin vatandaşa zulmetmesine karşı etkili bir denetim mekanizması yok. Şimdi benim durumumdaki vatandaş ne yapsın? Telekom'un bu yaptıklarını sineye çekerek telekoma teslim mi olsun? (ki bazı vatandaşların çaresizlikten telekoma geri döndüğüne ilişkin yazılar da var).

    Bu ülkede vatandaşın şirketler karşısında hiçbir değeri yok mu?




    |
    |




  • Artık internete hiçbir şekilde girilmiyor modemin de DSL ışığı yanmıyor. Haftasonu çocuğun online sınavı var...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BTK dan gelecek cevap aynen şu olacak ;


    Sayın kullanıcı Türktelekom abonesi olmadığınız için işlem sağlayamıyoruz hizmet aldığınız sağlayıcı ile görüşmeniz gerekiyor.


    Ki haklılar çünkü durum basit comnet tt ekiplerine iş emri girecek yeni bir etiketleme yapılacak. Etiketlenen kabloyuda siz dairenize giden kabloya bağlayacaksınız ve sorun çözülecek. Bu noktada sizin beklemekten başka çareniz yok çünkü xDSL sinyali almıyorsunuz sizde bina ankastresinden evinize gelen kabloyu yanlış bağlamış olabilirsiniz.


    Ankastreyi kontrol edin ucu boşta isminiz yazılı 2 kablo varmı.

  • İş emri dediğin arıza kaydını girdiler. Ama sorun iş emri girmekte değil. Telekom ekibi ne zaman gelecek? 10 gün sonra mı , 20 gün sonra mı? Gerçekten ilgilenecek mi? Yoksa bina içi tesisat sorunu diye şablon tutanak yapıp kapatacak mı? Ne de olsa kendi müşterileri değil. Böyle davranma ihtimalleri yüksek çünkü donanımhaber forumu, diğer forumlar ve şikayet sitelerinde hep benzer durumlar yaşanmış, özellikle turknet ile ilgili başlıklara bak buradaki. Ankastreden itibaren bağlantı sorunu yaşamam mümkün değil çünkü daha geçen haftaya kadar 1 yıldır tek sorun yaşamadan telekom kullandım. Ankastreyi ben bağlamadım elektrikçi çağırdım ve yanımda bağladı. Gayet güzel bağlamış görünüyor, zaten bağlayamasa dün 16mbs de olsa internete giremezdim, sinyal gelmezdi. Üstten ikinci 3 rakamının sol ve sağındaki mavi-beyaz kablo benimki. Bu mavi-beyaz kablonun etiketinde Comnet hizmet no ve daire numaram yazıyor. Bilgiler doğru.

    Telekomun Diğer İSS'lere Geçenlere Hatalı Port Vermesi




- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.