Şimdi Ara

TELEFON ALIRKEN UZAK DURULMASI GEREKEN FİRMA YİNE N11.com MOBİLCELL/MOBİLECELL/CEPFİXX (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
102
Cevap
3
Favori
7.718
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şimdi bu n11.com yada satıcısının hepsiburada olmadığı hepsiburada (nasıl bir tabirse artık:) ) benzeri yöntemler aslında oldukça sıkıntılı işler. Benim pek kafam almıyor. Nedenini açıklayayım.

    Normalde Türkiye'de n11.com'un yaptığı gibi bir satış yöntemi/sistemi yok. Daha doğrusu bunu kapsayan bir yönetmelik yok. Fakat anladığım kadarıyla bir şekilde siz internetten satış yapıyorsunuz diye Mesafeli Satış Sözlemesine yönetmeliğine (tüketici hakları yönetmeliği ile birlikte tabiki) tabi tutulmuşlar. N11 tarafından size fatura kesilmemesine rağmen n11'in sizinle mesafeli satış sözleşmesi yapmasının temel sebebi bu aslında. Şimdi burda sıkıntılı noktalar var.

    1) Şimdi n11.com bir anonim şirketi. Siz bu anonim şirketine birşey için ödeme yapıyorsunuz (mal veya hizmet) fakat bu şirket size fatura kesmiyor? Yani n11'in sizden ürün bedelini aldığı ilk parasal işlem neye itafen yapılıyor belli değil.

    2) N11 şirketi belirli bir noktada parayı mağazaya aktarıyor. Fakat yine yeniden bir anonim şirketi olduğu için öyle fatura felan olmadan para çıkışı yapamaz. Ayrıca n11'in kestiği komisyon içinde bir fatura kesmesi lazım. Kesiyorsa sıkıntı yok fakat satıcılara bu faturayı kesmiyorsa vergi kaçırıyor demektir.

    3) n11.com mesafeli satışlar yönetmeliğini alıcı aleyhine oldukça daraltarak bazı yasal sorumluluklardan kaçabileceğini düşünüyor ama aslında n11.com'un bu kadar rahat bir şekilde alıcılara istediğinizi yapın demesinin asıl nedeni bu değil. Her ne kadar kendileri mesafeli satış yönetmeliğine tabi olsalarda, sorun yaşadığınızda paranızı geri almanızı sağlayan sistem (THH) fatura üzerinden çalışıyor. Yani alıcı bedel iadesini fatura kesen üzerinden karşılamaya çalışıyor ki buda n11.com değil. Çünkü n11.com size fatura kesmedi. İşte bu noktada THH sistemindeki bu eksik n11.com'un elini oldukça rahatlatıyor. Bir dolandırıcı gelip n11.com üzerinden binlerce satış yapıp sonra buhar olsa bile n11.com'un "banane banane" diyebilmesinin sebebi bu.

    4) Normalde eğer ürünleri n11.com faturalandırsaydı vergi verirken bu kazanç üzerinden vergi verecekti. Son zamanlarda hepsiburada'nın bu sisteme geçmesinin sebebide budur. Faturalandırmayı kendisi değilde 3. parti şirketler yaptığı zaman vergiden epeyce yırtmış oluyor sanırım bu arkadaşlar. Tabi satıcılar ile nasıl bir anlaşma yapıyorlar bilmiyorum bir bilen gelip bu işin tam olarak nasıl döndüğünü anlatırsa çok iyi olur aslında.

    Yani neyse bu şartlar altında ticaret bakanlığının bu sistem üzerinden satış yapan sitelerin tepesine bu güne kadar binmemesi gerçekten şaşırtıcı. Ortada yasal zorunluluklardan kaçabilen ve verebileceği en az vergi ile büyük paralar döndüren şirketler var. Bu konuları gerçekten aklım almıyor.

    Ama tabiki chargeback yani ters ibraz, parayı kime verdiyseniz onun tepesine bindiği için buradan kaçamıyorlar. O yüzden en sağlıklı yöntem şimdilik bu. Bu noktalara çok ciddi yasal düzenlemeler gelmesi lazım ama şu anda ekonomik plan kaliteye doğru değilde piyasayı canladırmaya doğru olduğu için uzun bir süre bişey beklememek lazım. Ama durumun hergün daha kötüye gittiği bir gerçek.

    Velhasıl aracı gibi davranan sitelerden alış veriş yapmayın derim. Sorun yaşadığınızda gerçekten o sorun sizi yoruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n11

    Merhaba incubus,

    Konu ile ilgili sizinle görüşmek ve yardımcı olmak isteriz. İrtibat bilginizi, PM olarak iletmeniz halinde ilgili ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

    n11.com

    Buyrun cesaretiniz varsa burdan konuşalım. Hep beraber tartışıp sorunlarımıza çözümler üretelim. Forumlar bunun için değil mi?
  • incubus İ kullanıcısına yanıt
    iyi yazmışsın. o arkadaş bilgilerinizi istiyor ve call center'a iletiyor. hiç bir etkisi yetkisi yoktur.
    görüntüden ibarettir. benim sorunumun da üzerine yattılar ve çözmediler.

    son ana kadar ulaşılan satıcıya tam ödeme günü gelip çattığında nasılsa ulaşılamadı ve artık satıcımız değildir açıklaması yapıldı n11 tarafından.
  • incubus İ kullanıcısına yanıt
    eline sağlık beni anlayan birileri çıkmış. hukuk sistemimizde muazzam bir boşluk var.
    n11'de bundan faydalanıyor. kendisini "hizmet veren" statüsünde konumlandırıyor. böylece satış sonrası hiç bir sorumluluk almıyor.

    eğer elinizde 3-5 ay içinde bozukluğu ortaya çıkmayacak bir mal varsa n11.com'dan piyasaya çakın geçin. sahte adresler ve telefonlar kullanın. sonra da ortadan kaybolun. her şey kanuna uygun. kimse size birşey yapamıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laserss

    eline sağlık beni anlayan birileri çıkmış. hukuk sistemimizde muazzam bir boşluk var.
    n11'de bundan faydalanıyor. kendisini "hizmet veren" statüsünde konumlandırıyor. böylece satış sonrası hiç bir sorumluluk almıyor.

    eğer elinizde 3-5 ay içinde bozukluğu ortaya çıkmayacak bir mal varsa n11.com'dan piyasaya çakın geçin. sahte adresler ve telefonlar kullanın. sonra da ortadan kaybolun. her şey kanuna uygun. kimse size birşey yapamıyor.

    Evet işte bunun için chargeback yöntemini kullanmanız daha iyi olurdu. Yukarıda ki mesajlardan birinden bahsettim. Paranızı n11.com'dan bu şekilde iade alabilirdiniz. Ben daha önce o şekilde geri aldım. Neyse geçmiş olsun tekrardan.
  • chargeback konusunda nereye nasıl başvurmam gerekiyor?

    chargeback genelde sahte kredi kartı işlemleri için yapılıyor sanırsam. okumak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laserss

    chargeback konusunda nereye nasıl başvurmam gerekiyor?

    chargeback genelde sahte kredi kartı işlemleri için yapılıyor sanırsam. okumak lazım.

    Evet yanlış bilinen gerçeklerden biriside bu. Yukarılarda bir yer bir link ile yazı ekledim. Orada daha detaylı anlatmıştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smartms

    Eline saglık kardes. Burda malesef bankalarda bızım bu hakkımızı bılmemızı ıstemıyorlar.



    Mesela amerıkadan herhangı bankadan mastercard yada vısa aldıgınızda bunlara aıt haklarımızı bıldıren standart master/vısa tuketıcıyı koruyucu haklar ve dıger haklar , yenı kartın ıcındekı sozlesme ıle mutlaka geliyor.



    Turkıyede ıse boyle bır sey yok. Master/vısa bence bunu turkıyedekı bankalar ıcın mecbur tutmalı. Yada yasal bır duzenleme yapılmalı.



    Yanı burdakı olay sudur, master/vısa benı kullanarak aldıgın hızmetın arkasındayım dıyor. Eger senı nanıklemeye kalkan , hızmet aldıgın bır yer olursa bende onu nanıklerım dıyor.



    Master/vısa ıcın ıse muhatap bankadır. Banka ıcın ıse N11. Banka ustunden N11 e yada satıcıya dersını verır. Hadı bakalım yıyorsa N11 bankaya desın " ya banka kardesım benım sucum nedır, gıt parayı tahtakale dekı satıcıdan kes. Yada tahtakaledekı satıcı ortada yok oda benı nanıklemıs "



    Banka ıse ben ıle yaptıgın sozlesme geregı master/vısa yukumluklerıne uyacaksın. Haa eger uymuyorsan bendekı komısyonundan alcagını keserım yada senı kaybetmek ıstemem, master/vısa nın kesıntısını ben sıneye cekıp senden kesmem ama sende dıger nanıklıyecegın musterıler ıle benle calısmaya devam et lutfen der.



    Haa N11 dersekı, " ya olur mu arkadas, boyle kredı kartı sırketı mı olur, ben vısa- master ıle calısmam, küstüm onlara , artık master /visa ile odeme almıyacagım, baska bır sırket sunan banka ( bulabılırse amerıcan express olur mesela kı, amex master/vısa dan cok daha satıcıyı dogduguna pısman eder ) bulcam yada artık kredı kartı ıle satıs yapmıyacagım derse, kendı bılır.



    Artık kart ıle satıs yapmamayı uygularsa eyvallah. Bunu da goze alcak eTıcaret sıtesı varsa helal olsun derım.



    Demekkı, komısyon ıle mal satan N11 , HB gıbı satıcılarının musterıye kelek yapıldıgında, " yoo kardesım gıt hakkını satıcıdan ara ben arada sadece komısyoncuyum " deme hakkı en azından Turkıye yasalarında oldugunu varsaysak bıle, master/vısa pos saglayıcı banka yaptıgı sozlesmeye gore yok.



    Bunu begenmeyen satıcı ya kart ile satıs yapmaz yada kendısı mılyon dolar yatırım yapıp, kendı milli master/vısa sını kurar :)

    Bununla alakası yok belki ama chargebacke örnek olması açısından ben 2 ay önce ödemesini yaptığım araç kiralama hizmetinde , italyadaki budget araba kiralamayı limitim olmadığı bahanesiyle reddettiğinde yapı krediye dilekçe yazarak parayı geri almıştım .




  • delta servisde kasımdan beri olan bozuk telefon için ''seriste tamiri mümkün olmadığından değişim raporu ile tarafınıza geri yollanacaktır'' mesajı geldi ben zaten hakem heyetinden bedel iadesi kararını almıştım icra yoluna gidicem de bu durumda gelen telefonu alınca bedel iadesini alma konusunda ilerde bi sıkıntı olur mu acaba bilgisi olan var mı?
  • Delta garanti tam bir üçkağıtcı, uzak durun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emirbayke

    Delta garanti tam bir üçkağıtcı, uzak durun.

    Aynen hocam, 20 gün geçince bu raporu istedim yollmadılar firma ortadan kaybolunca akılları sıra düzgün çalıştıklarını göstermek için bu işlemi yapıyorlar. Eminim aynı şirket ile farklı bir isim adı altında çalışmaya başlamışlardır bile.
  • bu gibi sorunları okuduktan sonra n11'den uzak durmak en iyisi.varsın biraz pahalı olsun parayı çöpe atmaktansa kafam rahat olsun.

    Nasıl dost karagün de belli olursa İyi firma da sorun çıktığında belli olur.
  • Yeri yurdu belli olmayan sanal magazadan alisveris mi yapilir :)

    Her zaman buyuk magazalar ve gercek saticilarla alisveris yaparim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • N11'den uzak durmanızı tavsiye ederim forumdaşlar Gittigidiyor bu konuda alıcı'ya daha fazla güven veriyor.
  • incubus İ kullanıcısına yanıt


    Güzel anlatım, chargeback konusunda da bunun gibi detaylı bir yazı yazabilirseniz ya da başka yerde yazılmış bir yazıyı paylaşabilirseniz memnun oluruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolkien



    Güzel anlatım, chargeback konusunda da bunun gibi detaylı bir yazı yazabilirseniz ya da başka yerde yazılmış bir yazıyı paylaşabilirseniz memnun oluruz

    Burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz chargeback ile ilgili yazıma.
  • Mağdurlar kervanın da bende varım. Hepsiburada aracılığıyla mobilcell elektronikten lg g4 aldım.bootloop oldu delta servise gönderdim 5 ay bekletilen parça gelecek diye tabi bu arada hakem heyetine verdim oda 5 ay geçti.servis değişim raporu ile telefonu tamir olmadan geri gönderdi.hepsiburada yı aradım aldığınız firmaya gönderin dediler sanki firma var da ortalıkta. Anlayacağınız bizim ülkede tüketici hakları konusunda çoook yapılacak iş var. Bu kadar önemli konular varken milletin parası hırsızlar tarafından çaınırken bomboş işlerle uğraşıyor büyüklerimiz. İnsan adam gibi bi tüketici hakları kanunu çıkarır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bide ondan almayın sizde diyen zeki arkadaşlar var acaba neden hırsıza izin verilmemeli demiyorlar da hemen vatandaşı suçluyorlar.adamlar bütün izinleri almışlar şirket açıp ürün satıyorlar buna neden izin veriliyor.hırsız suçlu değil ev sahibi suçlu hesabı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • A.Volkan A kullanıcısına yanıt
    Merhaba A.Volkan,

    Konu ile ilgili sizinle görüşmek ve yardımcı olmak isteriz. İrtibat bilginizi, PM olarak iletmeniz halinde ilgili ekibimiz en kısa sürede sizinle iletişime geçecektir.

    n11.com
  • delta servis garanti veriyor diye Çinli bir kaç marka telefonu baya farkla almaya çalışan arkadaşlar vardı.

    Distribütör olmadan garanti olmaz bunlara kanmayın dedik ama nafile.

    Umarım sorun yaşamaz kimse. Özellikle mobilde çok sinir bozucu.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.