Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

TEKNOSA DAN FS ALDIM :VE BAŞIMA GELENLER

264
Cevap
0
Favori
19.312
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Taşınabilir Bilgisayarlar >> Notebook - Ultrabook >> TEKNOSA DAN FS ALDIM :VE BAŞIMA GELENLER
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1970 Mesaj
    teknosa hep bunu yapıyor ama insanlar at gözlüğü takmış gibi oraya koşuyor
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1135 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: iasonion

    Beyler, değil Türkiye, dünyanın hiçbiryerinde mağazadan, direkt alışlarda, mevcut bir yasaya dayanarak "ben bunu beğenmedim, değiştirin" diye birşey yok. Bu tamamen firmaların, mağazaların uyguladıkları ferdi müşteri memnuniyeti politikalarıdır. İlgili kanun maddesini daha önce yazmıştım, tekrar yazayım:

    Madde 4- Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

    Bir malı geri iade etmeniz veya değiştirmeniz için kanunen o ürünün muhakkak ayıplı olması gerekir. Amerika Birleşik Devletleri hep örnek verilir, "orada sorgusuz sualsiz değiştirme yapıyorlar" diye, hayır, NY'da 5.caddedeki bir mağazadan aldığınız bir ürünü geri götürürseniz, ben bunu beğenmedim, değiştir bunu derseniz, adam size katıla katıla güler. Ama Wal-Mart'a giderseniz, adamlar sorgusuz sualsiz değiştirirler ürününüzü. Tabii burada kanun biraz açık. Örneğin grafik tasarım yapacaksınız, gidip dandik bir ekran kartlı notebook aldınız, satıcı da size "abi şahane işini görür bu makine" dedi, eve geldiniz, sinirden az daha camdan fırlatacaktınız çünkü işinizi görmedi. Kanun diyor ki değiştirme hakkın var, çünkü yanlış yönlendirildin ve bu yüzden alet senin ihtiyaçlarını karşılamada eksik kaldı. Zaten kullanım açısından da senin beklentilerini karşılamayacağından değiştirebilirsin. Ancak diyelim ki toleranslar dahilinde ölü piksel çıktı, değiştiremezsin bu sebepten ötürü, çünkü ölü pikseli adam sana zaten bildiriyor, "bak şu kadar ölü piksel çıkması ayıp sayılmaz ona göre" diyor. Değiştirmesi tamamen kendi insiyatifi ve iyi niyeti.

    Şunun altını çizmek lazım. Kanuna göre "sorgusuz sualsiz geri iade alma" hakkın yalnız ve yalnız uzaktan (telefon, internet vs) ve kapıdan satışlarda geçerli. Direkt satışlarda böyle birşey yok.

    Kanun aslında -bence- çok açık uçlar ve yuvarlak cümleler içeriyor (özellikle sirekt satışlar için) dolayısıyla bana sorarsanız en ufak bir tereddütünüz var ise bile ticaret mahkemesine başvurun.

    Not: Burada verilen Fujitsu Siemens örneğinde değil iade, değiştirme, istersen 30 gün içinde paranı geri bile alabilirsin. Çünkü ürün ayan beyan ayıplı. Hala kalkıp yok değiştiremeyiz falan demeleri, resmen Teknosa'nın halt yemesi başka birşey değil.




    Arkadaş, sen yanılıyosun. Son birkaç yılı bilmem ama 1994-95'lerde dahi İNGİLTERE'de beğenmedim süresi en az 1 AY ' dır. Cihaz ne olursa olsun. Sadece işini görmek için kullanıp, sonra iade bile etsen ve ben bu ürünü beğenmedim dersen sorgusuz alınır. Vidyo kaset kopyalama cihazından biliyom:) tüm ürünlerde dahil, tabi süre değişir buda normali zaten...


    Artı Avrupa Birliği Kriterlerinden de biridir. Türkiye'yede kabul etmiş olması lazım. Yani AİM'sine dahi gidebilirsiniz.Beğenmedim gerekçesiyle



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdemiralp -- 17 Ekim 2005, 19:17:51 >
    |
    |
    _____________________________
    ...




  • Binbaşı
    1327 Mesaj
    Ozdemiralp..

    ABD'de bile -ki müşteri memnuniyeti konusunda üstüne ülke görmedim- her mağaza kendi garanti, servis ve değiştirme politikasını güder. Sorgu sualsiz geri iade alanlar "100% return guarantee" falan diye de özellikle belirtirler, çünkü bunu herkes uygulamaz. İngiltere'de başıma böyle bir olay gelmedi ancak mağaza-tüketici arasındaki akitle belirlenen bir durum haricinde "beğenmedim geri alın" gibi bir durumun yasalarla -ki İngiltere'de yazılı bir yasa yoktur- belirlenmesi gibi birşey söz konusu olamaz. Şunu unutmayın ki, tüm hükümetler tüketiciyi olduğu kadar tüccarı da korumak isterler, tüketiciyi yasayla tüccarın üzerine çıkartamazsınız.

    Türkiye de bir hukuk devleti.. Bunun AB ile falan ilgisi yok. Yasada yürürlükte olan bir kanun var, Tüketiciyi Koruma Kanunu ve bu kanunun da maddeleri var. Bu maddelerin içinde de "sorgusuz sualsiz geri alım" gibi bir yaptırım altına girmiyor satıcı. Varsa böyle bir madde Allah aşkına bana gösterin, biz de bilgilenelim.

    İkinci olarak off-topic olacak ama kavram karmaşası yaratmayalım. Mevcut Tüketiciyi Koruma Kanunu zaten Avrupa Birliği'ne uyum süreci içinde çıkartıldı ve AB Türkiye Şefleri tarafından onaylandı. Genel hatlarıyla benzer olmakla beraber, AB hiç bir ülkenin yasama ve yürütme organlarına direkt karışamaz. O sizin bahsettiğiniz AİHM (avrupa insan hakları mahkemesi) başka bir kurumdur, AB ile ilgisi yoktur, AB'ye üye olmayan Türkiye çok uzun yıllardır bu kuruma üyedir, yargıçlardan birisi Türktür. AİHM, yerel mahkemelerin çözemediği, yada adil olmayan bir yargıya hüküm getirildiğine inandığınızda verilir, yani AİHM ülkenin mevcut yargı sisteminin AİH Sözleşmesine uygun olup olmadığı konusunda bir hüküm verir. Bunlar arasında Ticaret Mahkemeleri dahil mi bilmiyorum ve sanmıyorum da.. Dolayısıyla kafanıza göre AİHM'ye gidemezsinz, önce hakkınızı mevcut kanunlar önünde Türk mahkemelerinde aramalı, eğer hala haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız AİHM'ye başvurursunuz.

    Ezcümle.. Sorgusuz sualsiz geri iade garantisi gibi bir durum, aksi belirtilmedikçe yok. En azından kanunda ben göremedim. Gören varsa göstersin..
    |
    |
    _____________________________
    İmzamı kaybettim. Hükümsüzdür.




  • Binbaşı
    1135 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: iasonion

    Ozdemiralp..

    ABD'de bile -ki müşteri memnuniyeti konusunda üstüne ülke görmedim- her mağaza kendi garanti, servis ve değiştirme politikasını güder. Sorgu sualsiz geri iade alanlar "100% return guarantee" falan diye de özellikle belirtirler, çünkü bunu herkes uygulamaz. İngiltere'de başıma böyle bir olay gelmedi ancak mağaza-tüketici arasındaki akitle belirlenen bir durum haricinde "beğenmedim geri alın" gibi bir durumun yasalarla -ki İngiltere'de yazılı bir yasa yoktur- belirlenmesi gibi birşey söz konusu olamaz. Şunu unutmayın ki, tüm hükümetler tüketiciyi olduğu kadar tüccarı da korumak isterler, tüketiciyi yasayla tüccarın üzerine çıkartamazsınız.

    Türkiye de bir hukuk devleti.. Bunun AB ile falan ilgisi yok. Yasada yürürlükte olan bir kanun var, Tüketiciyi Koruma Kanunu ve bu kanunun da maddeleri var. Bu maddelerin içinde de "sorgusuz sualsiz geri alım" gibi bir yaptırım altına girmiyor satıcı. Varsa böyle bir madde Allah aşkına bana gösterin, biz de bilgilenelim.

    İkinci olarak off-topic olacak ama kavram karmaşası yaratmayalım. Mevcut Tüketiciyi Koruma Kanunu zaten Avrupa Birliği'ne uyum süreci içinde çıkartıldı ve AB Türkiye Şefleri tarafından onaylandı. Genel hatlarıyla benzer olmakla beraber, AB hiç bir ülkenin yasama ve yürütme organlarına direkt karışamaz. O sizin bahsettiğiniz AİHM (avrupa insan hakları mahkemesi) başka bir kurumdur, AB ile ilgisi yoktur, AB'ye üye olmayan Türkiye çok uzun yıllardır bu kuruma üyedir, yargıçlardan birisi Türktür. AİHM, yerel mahkemelerin çözemediği, yada adil olmayan bir yargıya hüküm getirildiğine inandığınızda verilir, yani AİHM ülkenin mevcut yargı sisteminin AİH Sözleşmesine uygun olup olmadığı konusunda bir hüküm verir. Bunlar arasında Ticaret Mahkemeleri dahil mi bilmiyorum ve sanmıyorum da.. Dolayısıyla kafanıza göre AİHM'ye gidemezsinz, önce hakkınızı mevcut kanunlar önünde Türk mahkemelerinde aramalı, eğer hala haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız AİHM'ye başvurursunuz.

    Ezcümle.. Sorgusuz sualsiz geri iade garantisi gibi bir durum, aksi belirtilmedikçe yok. En azından kanunda ben göremedim. Gören varsa göstersin..

    Arkadaşım nasıl yok biz değiştirdik İNGİLTERE'de. Ayrıca ABD'den arkadaşlar SONY VAİO getiriyolar."Sorgusuz, sualsiz"değiştirme süresi 90 gün, evet tam 90.Bunu alınan firmanın beyan etmesi diye bişey yok...
    |
    |
    _____________________________
    ...




  • Yüzbaşı
    865 Mesaj
    ben notebook aldım tekonosadan fs amilo pro 2045 gece işe gittim sabaha kadar. o yorgunlukla gelip bi heves makinemi açtım bi baktım arada yanıp sönen olu piksel her yeri aradım 1 gün olmamış makineyi alalı daha kimse 5 tane piksel ölmeden deiştirilmeyeceğini söyledi ben ne yapiyim sizce ne teknosa ne başka b yer hepsine çok küfür ediyrum ölümle burun buruna kazanıyorum v haram ediyorum 1 ay sonra çıksa gene neyse ertesi gün ıktı haram olsun inşaaalah param terbiyesizler
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1327 Mesaj
    @özdemiralp

    Abi yazdım o kadar, okumadın mı anlamadım ki? Değiştirme yapamazsın demiyorum, değiştirebilirsin ancak bunu hiç bir ülke kanunla belirlememiş, git bak yabancı forumlarda, ölü piksel sorun olduğunda neden herkes karalar bağlıyor, çünkü ölü piksel garanti kapsamına girmiyor ve çoğu mağazadan alınan ürünlerde bu bir değiştirme hakkı sağlamıyor. Aksi takdirde insanlar geri gider, ölü pikselli ürünü "ben bunu beğenmedim" diye geri verirler. İngiltere'de mağazaların çoğu bunu uyguluyor olabilirler, sorgusuz sualsiz geri iade garantisi verebilirler, ancak bunun kanuni bir yükümlülük olmadığını -en azından ABD ve TR'de- söylemek istiyorum. Aksini iddia ediyorsan, bana bunu göster, İngiltere'de mağaza değiştirebilir, 90 gün süre verebilir, aynısının TR'de olduğunu kanıtlayın yahu.

    Ölü piksel mevzusuna gelince, maalesef yapacak birşey yok, dedikleri doğru, belli toleranslar dahilinde ölü piksel kabul edilebilir, zaten ölü pikseller ilk günlerde -hatta çoğu kez açar açmaz- ortaya çıkarlar. Siz LCD ekrana sahip her türlü makineyi satın alırken bunu peşinen kabul ediyorsunuz. (en azından satıcılar bunu öyle iddia ediyorlar, oysa satarken bundan bahseden yok) Dolayısıyla ölü pikseller belli toleranslar dahilinde arıza sınıfına girmediğinden gidip değiştirme hakkınız kanun karşısında olmuyor.
    |
    |
    _____________________________
    İmzamı kaybettim. Hükümsüzdür.




  • Binbaşı
    1380 Mesaj
    Aslında bu teknolojinin henüz ne kadar geride olduğunun açık bir göstergesi... ben LCD ekran yapıyorum ama %100 sağlam olma garantisi vermiyorum.. Yani; benim malımda kusur olabilir, sen de yiyorsa bu kusuruyla alacaksın, başka da şansın yok...

    Şu an için teknolojik şartlar böyle maalesef, çünkü ölü piksel çıkma ihtimali gerçekten yüksek ve firmalar bu yüksek ihtimalin altında ezilmeyi göze alamıyorlar.. En iyisi her zaman almadan önce ekranı açıp satıcıyla birlikte incelemek, hem sabit görüntülerle, hem hareketli görüntülerle..

    Ben de desktop pc için LCD monitör almaya gittiğimde hemen orada açtırdım... İyi ki açtırmışım, ölü piksel değil ama ekranın sol taranına doğru 2-3 cm genişliğinde mavi bir bant vardı, yukardan aşağı kadar.. Hemen gidip başkasını aldım... Eğer o ürünü açtırmadan alsaydım başıma bir sürü dert çıkacaktı...

    Herkese bol şans dilerim LCD konusunda..
    |
    |
    _____________________________
    İMZASIZ...




  • Teğmen
    183 Mesaj
    ================ EN SONUNDA=============


    PAZARTESİ TEKNOSAYA GİTTİİM VE KENDİME BİR İYİLİK YAPARAK TOSHIBA SATELLITE M40X ALDIM....YANİ EN SONUN DA FS Yİ DEĞİŞTİRDİLER....1299+KDV VERDİM VE ŞU AN KAFAM ÇOK RAHAT.1.73 CENTRINO 533MHZ-(SONOMA)128 INTEL 955 EKRAN KARTI-512 DDR RAM-15'4 GENİŞ EKRAN-DVD MULTI DRIVE RW-ALET ŞU AN ELİMDE DOOM 3 OYNADIM 800 ÇÖZÜNÜRLÜKTE VE HİÇ KASMADI ...
    ALETİN KASA KALİTESİ FS Yİ ÜÇE KATLAR..AYRICA TFT EKRANIN KALİTESİ DAHA İYİ...ŞARZI DA 2SAAT 52 DAKIKA GİTTİ (DVD İZLEDİM)...
    EN SONUNDA MUTLU SONA ULAŞTIM AMA NE ZAHMETLERLE...Bİ DAHA TEKNOSA MI ??YADA FS MARKA BİLGİSAYAR MI ???ASLAAAAAA...
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    kendin sorun yasadin diye simdi aleti yada markayi kötülemeye calisma, gaspetlik sende koca forumda bu kadar büyük bir sorun yasayan bir tek sen varsin bunu da unutma...

    quote:

    Orjinalden alıntı: onuralp78

    ================ EN SONUNDA=============


    PAZARTESİ TEKNOSAYA GİTTİİM VE KENDİME BİR İYİLİK YAPARAK TOSHIBA SATELLITE M40X ALDIM....YANİ EN SONUN DA FS Yİ DEĞİŞTİRDİLER....1299+KDV VERDİM VE ŞU AN KAFAM ÇOK RAHAT.1.73 CENTRINO 533MHZ-(SONOMA)128 INTEL 955 EKRAN KARTI-512 DDR RAM-15'4 GENİŞ EKRAN-DVD MULTI DRIVE RW-ALET ŞU AN ELİMDE DOOM 3 OYNADIM 800 ÇÖZÜNÜRLÜKTE VE HİÇ KASMADI ...
    ALETİN KASA KALİTESİ FS Yİ ÜÇE KATLAR..AYRICA TFT EKRANIN KALİTESİ DAHA İYİ...ŞARZI DA 2SAAT 52 DAKIKA GİTTİ (DVD İZLEDİM)...
    EN SONUNDA MUTLU SONA ULAŞTIM AMA NE ZAHMETLERLE...Bİ DAHA TEKNOSA MI ??YADA FS MARKA BİLGİSAYAR MI ???ASLAAAAAA...
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    433 Mesaj
    ben de bundan 7-8 ay önce Siemens SX1 almıştım Vatan'dan. Yani ikisi de aynı b.. onu demeye çalışacağım bu yazıyla. Karıştırmaya başladım telefonu. Bir de ne göreyim Bluetooth İsmi'nde Dragon bilmem ne yazıyor. Sonra baktım içinde farklı farklı dosyalar var. Bir de 0 "sıfır" telefon olacak ya. gittim geri iade ya da değiştirme talebinde bulundum. tamam dediler değiştirebiliriz. oradan bir kutu alıp getirdiler. adam benim sim kartı takacak oldu ki başka bir sözde sıfır olan telefonun içinden sim kartı çıktı. oha yuh falan dedim. geri alın dedim bu telefonu.. sonra tamam sakin olun falan. iyice ufaldılar anında geri aldılar.. ve eminim bir başkasına da kakaladılar...

    o mağazaya gidipte birşey alırsam ş........siz olayım..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Scotland -- 26 Ekim 2005, 18:50:46 >
    |
    |
    _____________________________
  • Çavuş
    56 Mesaj
    Ya arkadaşalr merak ediyorumda kimse menmun değilmi..hiçimi iyi yanları yok ya ne biliyim hep eksi yanları konuşulmuş,benim teknoosada artık tanıdğım diyorum çok saygılı ve teknik bilgisi yeterli arkadaşalar var ürün satın almasam bile gerekli bilgileri rahhatlıkla edinebiliyorum bumudur yani teknosa...hep kötü hep kötü
    |
    |
    _____________________________
    freedom
  • Teğmen
    111 Mesaj
    benzer dertler bende yaşadım teknosada uzun uzun anlatmayacağım sinirim bozuluyor ürünü en son çöpe attım hem de mağazanın çöp kutusuna Bi daha asla ordan bişey almam.

    geçmiş olsun
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    271 Mesaj
    Neden hep doğru birşeyleri övenler iftiraya uğruyor önce emre-d sonra afoyu sonra osmanağayı beni ve diğerlerini pcdepo çalışanı yaptınız ben pcdepo çalışanı değilim sadece bilgisayar sektöründe doğru ve dürüst çalışan firmaların destekçisiyim bugün pcdepo.com olur yarın kendini toparlarsa müşteriye değer verirse pcgold olur lütfen artık pcdepo.com ile ilgili yazı yazanları pcdepo çalışanı olarak suçlamayın.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1970 Mesaj
    daha bilinçli davranmak gerek
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    183 Mesaj
    SEVGILI EMRAHYAZ SORUN NASIL BENDE OLUYOR ONU ANLAYAMDIM...MALI DEĞİŞTİRDİKLERİNE GÖTR SORUN MAKİNADA..IKINCISI BEN MAKINAYA ÇAMUR ATMIYORUM SADECE İZLENİMLERİMİ YAZIYORUM
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    135 Mesaj
    geçmiş olsun dostum hakikaten korku filmi gibi
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1012 Mesaj
    Ben 2 gün önce Ankara Yıldız Teknosadan FS Amilo 2045 aldım.Uzun zamandır bu laptopu incelediğimden dolayı satıcıya fatura kesmeden önce laptopu incelemek istediğimi söyledim.Satıcı arkadaş bunu kabul etti ve laptopu çalıştırdım.Bahsedilen problemlerin hiçbiri yoktu(ölü pixel, klavye sorunu gibi).Laptopu aldım yanında hediyelernide verdiler.Evde oğlum birkaç oyunu büyük bir rahatlıkla oynadı. CPU sıcaklığını ölçtüm 40 derece civarındaydı.Ekran parlaklığı beklediğimden daha iyi. Yalnız klavye biraz ısınıyor, bir de fan sürekli çalışıyor ama HP ve Toshiba latoplara göre daha az sesli /Daha önce kullandığım laptoplar bunlar).Genel olarak fiyat performans yönünden oldukça tatmin edici.
    |
    |
    _____________________________
  • Teğmen
    246 Mesaj
    bende philips webcam aldım teknosadan ve görüntü kalitesini beğenmedim yani memnun olmamıştım müşteri hizmetlerini aradım iade için malın bozuk olması lazım dediler
    |
    |
    _____________________________
    ___SADE___ Herkes aynı fikirdeyse, hiç kimse yeterince düşünmüyor demektir.
    2005 PRİMERA TEKNA
  • Yüzbaşı
    855 Mesaj
    satın aldıgın bir üründe sorun varsa 1 ay içerisinde bire bir değişimini yapma hakkın var eğer bunu kabullenmiyorlarsa avukatlık bürosundan bununla ilgili bi yazı al seni daha iyi anlıyacaklardır
    |
    |
    _____________________________
    by fire and sword we will take back our world



    ASUS - Republic Of Gamer Series | Referans Listem
  • Binbaşı
    1135 Mesaj
    Alacak arkadaşlara öneri sakın teknosa'dan almayın zaten problemli çıkıyo bu model, ilgilenmezler. Pcdepo'yu tavsiye ediyolar oradan alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozdemiralp -- 10 Kasım 2005, 20:03:57 >
    |
    |
    _____________________________
    ...
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
sohbet
e-ticaret
Veri Merkezi;Metro Ethernet;Cloud Sunucu
Paykasa
Blogio
üniversite
Lastik Fiyatları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,391
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.