Şimdi Ara

Tek Teker Arif hayatını kaybetti (motorsiklet kazası) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
3.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • helsloot kullanıcısına yanıt
    Benim de küçüklüğüm Alanya'da geçti. KOF oynamak için sürekli gittiğim atari salonunun işletmecisiydi kendisi. Oğlu Tümay' ı tanırım ben de. Allah rahmet eylesin, kötü olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leonheart07

    Benim de küçüklüğüm Alanya'da geçti. KOF oynamak için sürekli gittiğim atari salonunun işletmecisiydi kendisi. Oğlu Tümay' ı tanırım ben de. Allah rahmet eylesin, kötü olmuş.

    Bende orda çok street fighter oynardım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Bu kaza motorsikletin, surucusunun ne kadar usta oldugu ile alakasi olmadan ,olumcul oldugunun bir kez daha ispati.



    İsiniz icabi kullanmiyorsaniz sevdiklerinizi dusunup motorsiklet kullanmayi birakin.



    İs icabida kullaniyorsaniz kullanabildiginiz butun guvenlik ekipmanlarini kullanin.



    Motorsiklet bu cagdaki ulasilan hizlara uygun bir tasit degil, otomobiller guvenlik konusunda hergun ustune koyarken motorsiklet surucu guvenligi konusunda ilk icat edildiginden farksiz. 1869 dan bugune hic bir ilerleme yok.



    Hayirli gunler.

    Çok cahilce bir yorum olmuş.. Motosikletten hiç ama hiç anlamadığın o kadar belli ki....



    Nasıl motosiklet icat edildiğinden beri hiçbir güvenlik donanımı konmadı ?



    -Integral fren sistemi

    -Abs

    -Dinamik esa (elektronik suspansiyon ayarlamasi)

    -Anti patinaj sistemi (çok önemli..arabalardaki esp gibi çalışan bir sistem)

    -Sürüş modları (yağmurlu hava için bile motoru adapte eden modlar var)



    Bunları geçtim ekipmanlarda gelinen teknolojide ayri bir mevzu zaten.. en son Dainese D-air Misano 1000 modelini çıkarttı hava yastıklı boyun korumalı,çelik omuz korumalı deri montu.. e tabi fiyatida 9500 tl..



    Kısa ve öz.. iyi motora binerseniz,iyi egitim alirsaniz ve en önemlisi en iyi ekipmani kullanırsanız düşük hızlarda kolay kolay ölmezsiniz... ha 150-200 le giderken kaza yapip ölmemeyi bekliyorsaniz ayrı mevzu zaten arabaylada o hızda kaza yaptığınızda öluyorsunuz..

    Haa bu arada 45.000 tl ye mitsubishi attrage alacağima gider honda africa twin alirım en azından bastımmı gider bide şeklim olur


    Valla bilinmesi gereken tek seyi biliyorum, motorun milyon tl lik ozel yapim da olsa ustunde degil 9500 1.000.000 tl lik kiyafette olsa kaza yaptin mi o tasittan firlayip gidiyorsun kacari yok, firladiktan sonra nereye carpacaginda allaha kalmis. Yumusak kuma da dusebilirsin, ondeki insaat demiri tasiyan kamyona da carpabilirsin, yandan 100 km hizla giden otobuslede carpisabilirsin artik kismet. Sen bu noktayi atlamissin oncelikle.

    Saydiklarini havayastiklarinin ve emniyet kemerinin ve firmalarin surekli gelistirdigi darbe emme ozellikleri surekli arttirilan seni cevreleyen sasilerin surucuyu koruma yetenegi ile kiyasliyorsan asil sen cahilin sancak tasiyanisin arkadasim.

    Ben surucuyu korumaya yonelik bir gelisme yok dedim sen abs den surus modundan filan bahsediyorsun lcd gosterge ile led farda eklediler onuda yazsaydin eksik olmus.

    Ayrica O saydiklarin tasiti durdurmaya yariyor peki surucuyu tasitin ustunde tutacak bir sistem varmi? 1869 dan beri yok. Demek neymis surucu guvenligi konusunda arpa boyu yol almamis motorsikletler.



    Saydigin ekipmanlari hatta sana ikramim olsun ustune sovalye zirhi giydirip 100 km de degil 60-70 km ile sen motorda ben o sirf laf sokmak icin bu mesaji yazdigin sozde uyduruk attrage ile duz duvara carpisalim bakalim ne oluyor.

    O bahsettigin ekipmanlarida ulkemizde kimse alip kullanmaz sende farkindasin ya neyse, kullansa bile en uyduruk arabanin kemer ve havayastigi ile sundugu guvenligin ceyregi olmaz



    Cahilmis hah!

    Attrage konusundaki karin agrindan mesaj yazdigini son cumlende ortaya koymussun zaten ya neyse.



    Hayirli gunler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Kasım 2017; 10:37:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Allah rahmet eylesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    her mesajında insanlara hakaret edip ,sonunu hayırlı günler olara bitirmene şaşırıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    her mesajında insanlara hakaret edip ,sonunu hayırlı günler olara bitirmene şaşırıyorum

    Bende asil hakaret edene degil hakaret edilene tepki vermene sasiriyorum.

    Arkadas mesnetsiz olarak sirf mesajinin son bolumunde asikar olarak belirttigi uzere sahsima husumetinden bana cahil demis ,

    hakareti hakaret edene iade etmek hakaret degildir.



    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Kasım 2017; 10:13:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    banada bazen hakaret içeren mesaj yazan oluyor,ben aynı şekilde karşılık vermiyorum.sen bilirsin.bence hiç gerek yok.





    helede böyle bir konuda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok yakınımda oldu 200 ile gidiyormuş adam. Gerçekten çok tehlikeli. Allah rahmet eylesin. Cesetleri gordum parçalara ayrılmış şekilde. Gerçekten çok acı...

    Ölen adamın arkasından konusmayalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada önemli olan motosikletlerdeki pasif güvenlik elemanlarının neredeyse hiç olmaması. Abs ve esp gibi sistemler kaza riskini düşürür. Kaza yaptığınizda sizi koruyan hava yastığı, darbeyi emen şasi ve karoser veya emniyet kemeri gibi pasif güvenlik ekipmanlarıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Bu kaza motorsikletin, surucusunun ne kadar usta oldugu ile alakasi olmadan ,olumcul oldugunun bir kez daha ispati.



    İsiniz icabi kullanmiyorsaniz sevdiklerinizi dusunup motorsiklet kullanmayi birakin.



    İs icabida kullaniyorsaniz kullanabildiginiz butun guvenlik ekipmanlarini kullanin.



    Motorsiklet bu cagdaki ulasilan hizlara uygun bir tasit degil, otomobiller guvenlik konusunda hergun ustune koyarken motorsiklet surucu guvenligi konusunda ilk icat edildiginden farksiz. 1869 dan bugune hic bir ilerleme yok.



    Hayirli gunler.

    Çok cahilce bir yorum olmuş.. Motosikletten hiç ama hiç anlamadığın o kadar belli ki....



    Nasıl motosiklet icat edildiğinden beri hiçbir güvenlik donanımı konmadı ?



    -Integral fren sistemi

    -Abs

    -Dinamik esa (elektronik suspansiyon ayarlamasi)

    -Anti patinaj sistemi (çok önemli..arabalardaki esp gibi çalışan bir sistem)

    -Sürüş modları (yağmurlu hava için bile motoru adapte eden modlar var)



    Bunları geçtim ekipmanlarda gelinen teknolojide ayri bir mevzu zaten.. en son Dainese D-air Misano 1000 modelini çıkarttı hava yastıklı boyun korumalı,çelik omuz korumalı deri montu.. e tabi fiyatida 9500 tl..



    Kısa ve öz.. iyi motora binerseniz,iyi egitim alirsaniz ve en önemlisi en iyi ekipmani kullanırsanız düşük hızlarda kolay kolay ölmezsiniz... ha 150-200 le giderken kaza yapip ölmemeyi bekliyorsaniz ayrı mevzu zaten arabaylada o hızda kaza yaptığınızda öluyorsunuz..

    Haa bu arada 45.000 tl ye mitsubishi attrage alacağima gider honda africa twin alirım en azından bastımmı gider bide şeklim olur


    Valla bilinmesi gereken tek seyi biliyorum, motorun milyon tl lik ozel yapim da olsa ustunde degil 9500 1.000.000 tl lik kiyafette olsa kaza yaptin mi o tasittan firlayip gidiyorsun kacari yok, firladiktan sonra nereye carpacaginda allaha kalmis. Yumusak kuma da dusebilirsin, ondeki insaat demiri tasiyan kamyona da carpabilirsin, yandan 100 km hizla giden otobuslede carpisabilirsin artik kismet. Sen bu noktayi atlamissin oncelikle.

    Saydiklarini havayastiklarinin ve emniyet kemerinin ve firmalarin surekli gelistirdigi darbe emme ozellikleri surekli arttirilan seni cevreleyen sasilerin surucuyu koruma yetenegi ile kiyasliyorsan asil sen cahilin sancak tasiyanisin arkadasim.

    Ben surucuyu korumaya yonelik bir gelisme yok dedim sen abs den surus modundan filan bahsediyorsun lcd gosterge ile led farda eklediler onuda yazsaydin eksik olmus.

    Ayrica O saydiklarin tasiti durdurmaya yariyor peki surucuyu tasitin ustunde tutacak bir sistem varmi? 1869 dan beri yok. Demek neymis surucu guvenligi konusunda arpa boyu yol almamis motorsikletler.



    Saydigin ekipmanlari hatta sana ikramim olsun ustune sovalye zirhi giydirip 100 km de degil 60-70 km ile sen motorda ben o sirf laf sokmak icin bu mesaji yazdigin sozde uyduruk attrage ile duz duvara carpisalim bakalim ne oluyor.

    O bahsettigin ekipmanlarida ulkemizde kimse alip kullanmaz sende farkindasin ya neyse, kullansa bile en uyduruk arabanin kemer ve havayastigi ile sundugu guvenligin ceyregi olmaz



    Cahilmis hah!

    Attrage konusundaki karin agrindan mesaj yazdigini son cumlende ortaya koymussun zaten ya neyse.



    Hayirli gunler.

    Ya arkadaşım belliki elindeki imkansızlıklar nedeniyle motosiklete binemiyorsun.. Açık açık söylesene bir kaska 5 bin tl bir monta 10 bin tl verecek param yok.. Üstüne bide motosiklete 40-50 bin tl veremem o yüzden kedi-ciğer misali burada motosiklet şöyle kötü böyle kötü diye yorum yapıyorum desene sen şuna..

    Tutmuş bana olasılıkları sayıyor.. Sende arabayla uçurumdan düşebilirsin,tırın altına girebilirsin,demir bariyerlere saplanabilirsin.. Bindiğin şeyin 80 km/s den sonra hiçbir güvenliği olmayan metal bir tabut olduğunun farkında değilmisin yoksa ? En önemlisi içinde sıkışıp kalabilirsin.. Takla atabilirsin tavan beynini ezebilir.. Falan filan... Burada kaza olasılıklarını sıralamayalım istersen boş yere.. Ha bindiğin arabada mitsubishi attrage yani bildiğin yürüyen tabut görende G350 ye binip ''yeuv motosiklet kullanmak çok tehlükeli bişey'' diyenlerden zannedecek

    Motosiklet başka bir dunyadır.. herkesin bu zevki tatması gerekir.. motosiklet özgürlüktür.. Yeri gelir 250cc bir motosiklet bir ferrariden bile keyifli olabilir.. Bu dediğimi de ancak kullananlar anlar.. Yukarıdaki gibi hayatında bisikletten yada mobiletten başka 2 tekere binmemiş arkadaşlar hiç konuşmasın o yüzden

    Dediğimin arkasındayım o tipsiz yamuk attrage a bineceğime motosiklet alır binerim 50 kat zevk alırım en azından her sabah otoparkta attrage i görüp arabaya hakaret etmek zorunda kalmam..

    Hayırlı günler bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 17 Kasım 2017; 11:36:2 >




  • Bu arada ölümün nasıl ve ne şekilde geleceği belli olmaz.. Ona göre dikkatli yorum yapalım..

    Yukarıda bahsi geçen kazada 200 km/s ile giden motosikletlinin vefat ettiğinden bahsediliyor mesela..

    Yakın zamanda bir arkadaşımı otoparkta araba ezdi.. OTOPARKTA diyorum buraya dikkat. Ezen arabanın hızı saatte 10 km/s di. Ve ezilen arkadaşımız 110 kilo hayvan gibi bir adamdı.. Ezen arabada FORD FİESTAydı.. Arkadaşımız 1 hafta yoğun bakımda yattıktan sonra vefat etti. Kafa tası ezilmişti. 1000 DEFA aynı kazayı yapmayı deneyin, 1000 defa otoparkta birisine 10km/s hızla çarpın öldüremezsiniz.. Ama belki milyonda bir ihtimal bizim arkadaşımızın başına geldi ve hakk'ın rahmetine kavuştu...

    O yüzden en güzeli tedbiri alıp gerisini Allaha bırakmak.. Ölümün kime, ne şekilde ve ne zaman geleceği belli olmaz.. Motosiklet güvensiz,araba güvensiz,uçak güvensiz diyerek hayat geçmez.. Ben ayda 4000 km yapıyorum otomobille.. Her ay öyle kazalar atlattığım oluyor ki başka sürücülerin hataları yüzünden.. Bu güne kadar ölmemiş olmaya şaşırdığım zamanlar oluyor.. Çok uzun yol tecrübem var uzun yolda karşıma neler çıktı neler.. Gecenin bir yarısı yolun ortasında demir çöp konteynerimi dersiniz, 200 km ile giderken istanbul yolunda karşıma çıkan yaban köpeklerimi dersiniz.. AZ DAHA ÖLÜYORDUM dediğim çok anım var.. Çoğuda otomobille.. Herkese slmlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FinalVerdict93 -- 17 Kasım 2017; 11:43:2 >




  • Vefat eden sahis Toprak razgatlioglu'nun akrabasiymis tam olarak nesi bilmiyorum da az once paylasim gordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Vefat eden sahis Toprak razgatlioglu'nun akrabasiymis tam olarak nesi bilmiyorum da az once paylasim gordum.





    Babası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pprodigyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Vefat eden sahis Toprak razgatlioglu'nun akrabasiymis tam olarak nesi bilmiyorum da az once paylasim gordum.





    Babası.

    Kenan Sofuoğlu gibi Toprak da genç yaşta aile üyelerini motor yüzünden kaybediyor. Kim ne derse desin ülkemizde motor bizimle aynı gelişmişlik seviyesinde veya bize yakın olan ülkelere göre çok tehlikeli. Ne yayalar ne motorcular ne araba sürücüleri trafik kurallarını biliyor ve uyuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 17 Kasım 2017; 12:7:15 >
  • Kıza üzüldüm. Kızın babası geçen ay suç duyurusunda bulunmuştu. Kızını kurtarmak için elinden geleni yaptı ama olmadı maalesef. Gazete haberi de vardı bu konuyla alakalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Bu kaza motorsikletin, surucusunun ne kadar usta oldugu ile alakasi olmadan ,olumcul oldugunun bir kez daha ispati.



    İsiniz icabi kullanmiyorsaniz sevdiklerinizi dusunup motorsiklet kullanmayi birakin.



    İs icabida kullaniyorsaniz kullanabildiginiz butun guvenlik ekipmanlarini kullanin.



    Motorsiklet bu cagdaki ulasilan hizlara uygun bir tasit degil, otomobiller guvenlik konusunda hergun ustune koyarken motorsiklet surucu guvenligi konusunda ilk icat edildiginden farksiz. 1869 dan bugune hic bir ilerleme yok.



    Hayirli gunler.

    Çok cahilce bir yorum olmuş.. Motosikletten hiç ama hiç anlamadığın o kadar belli ki....



    Nasıl motosiklet icat edildiğinden beri hiçbir güvenlik donanımı konmadı ?



    -Integral fren sistemi

    -Abs

    -Dinamik esa (elektronik suspansiyon ayarlamasi)

    -Anti patinaj sistemi (çok önemli..arabalardaki esp gibi çalışan bir sistem)

    -Sürüş modları (yağmurlu hava için bile motoru adapte eden modlar var)



    Bunları geçtim ekipmanlarda gelinen teknolojide ayri bir mevzu zaten.. en son Dainese D-air Misano 1000 modelini çıkarttı hava yastıklı boyun korumalı,çelik omuz korumalı deri montu.. e tabi fiyatida 9500 tl..



    Kısa ve öz.. iyi motora binerseniz,iyi egitim alirsaniz ve en önemlisi en iyi ekipmani kullanırsanız düşük hızlarda kolay kolay ölmezsiniz... ha 150-200 le giderken kaza yapip ölmemeyi bekliyorsaniz ayrı mevzu zaten arabaylada o hızda kaza yaptığınızda öluyorsunuz..

    Haa bu arada 45.000 tl ye mitsubishi attrage alacağima gider honda africa twin alirım en azından bastımmı gider bide şeklim olur


    Valla bilinmesi gereken tek seyi biliyorum, motorun milyon tl lik ozel yapim da olsa ustunde degil 9500 1.000.000 tl lik kiyafette olsa kaza yaptin mi o tasittan firlayip gidiyorsun kacari yok, firladiktan sonra nereye carpacaginda allaha kalmis. Yumusak kuma da dusebilirsin, ondeki insaat demiri tasiyan kamyona da carpabilirsin, yandan 100 km hizla giden otobuslede carpisabilirsin artik kismet. Sen bu noktayi atlamissin oncelikle.

    Saydiklarini havayastiklarinin ve emniyet kemerinin ve firmalarin surekli gelistirdigi darbe emme ozellikleri surekli arttirilan seni cevreleyen sasilerin surucuyu koruma yetenegi ile kiyasliyorsan asil sen cahilin sancak tasiyanisin arkadasim.

    Ben surucuyu korumaya yonelik bir gelisme yok dedim sen abs den surus modundan filan bahsediyorsun lcd gosterge ile led farda eklediler onuda yazsaydin eksik olmus.

    Ayrica O saydiklarin tasiti durdurmaya yariyor peki surucuyu tasitin ustunde tutacak bir sistem varmi? 1869 dan beri yok. Demek neymis surucu guvenligi konusunda arpa boyu yol almamis motorsikletler.



    Saydigin ekipmanlari hatta sana ikramim olsun ustune sovalye zirhi giydirip 100 km de degil 60-70 km ile sen motorda ben o sirf laf sokmak icin bu mesaji yazdigin sozde uyduruk attrage ile duz duvara carpisalim bakalim ne oluyor.

    O bahsettigin ekipmanlarida ulkemizde kimse alip kullanmaz sende farkindasin ya neyse, kullansa bile en uyduruk arabanin kemer ve havayastigi ile sundugu guvenligin ceyregi olmaz



    Cahilmis hah!

    Attrage konusundaki karin agrindan mesaj yazdigini son cumlende ortaya koymussun zaten ya neyse.



    Hayirli gunler.

    Ya arkadaşım belliki elindeki imkansızlıklar nedeniyle motosiklete binemiyorsun.. Açık açık söylesene bir kaska 5 bin tl bir monta 10 bin tl verecek param yok.. Üstüne bide motosiklete 40-50 bin tl veremem o yüzden kedi-ciğer misali burada motosiklet şöyle kötü böyle kötü diye yorum yapıyorum desene sen şuna..

    Tutmuş bana olasılıkları sayıyor.. Sende arabayla uçurumdan düşebilirsin,tırın altına girebilirsin,demir bariyerlere saplanabilirsin.. Bindiğin şeyin 80 km/s den sonra hiçbir güvenliği olmayan metal bir tabut olduğunun farkında değilmisin yoksa ? En önemlisi içinde sıkışıp kalabilirsin.. Takla atabilirsin tavan beynini ezebilir.. Falan filan... Burada kaza olasılıklarını sıralamayalım istersen boş yere.. Ha bindiğin arabada mitsubishi attrage yani bildiğin yürüyen tabut görende G350 ye binip ''yeuv motosiklet kullanmak çok tehlükeli bişey'' diyenlerden zannedecek

    Motosiklet başka bir dunyadır.. herkesin bu zevki tatması gerekir.. motosiklet özgürlüktür.. Yeri gelir 250cc bir motosiklet bir ferrariden bile keyifli olabilir.. Bu dediğimi de ancak kullananlar anlar.. Yukarıdaki gibi hayatında bisikletten yada mobiletten başka 2 tekere binmemiş arkadaşlar hiç konuşmasın o yüzden

    Dediğimin arkasındayım o tipsiz yamuk attrage a bineceğime motosiklet alır binerim 50 kat zevk alırım en azından her sabah otoparkta attrage i görüp arabaya hakaret etmek zorunda kalmam..

    Hayırlı günler bu arada


    Kabahat ciddiye alip cevap verende zaten.

    Hayirli gunler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 17 Kasım 2017; 12:42:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Siz burda anca arabacı motorcu diye saçmalarsınız ikisinide kullanan aynı zihniyet yayalar bile aynı zihniyet. Bırakın isteyen motor başka yea diyip konudan kendi çapında haklılık payı çıkarmaya çalışsın kendi canı sonuçta bize ne. Masum insanlara bişey olmasın gerisi umurumda değil.
  • Ölüm motoru namı hala yürüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Kıza üzüldüm. Kızın babası geçen ay suç duyurusunda bulunmuştu. Kızını kurtarmak için elinden geleni yaptı ama olmadı maalesef. Gazete haberi de vardı bu konuyla alakalı

    okudunmu....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    Kıza üzüldüm. Kızın babası geçen ay suç duyurusunda bulunmuştu. Kızını kurtarmak için elinden geleni yaptı ama olmadı maalesef. Gazete haberi de vardı bu konuyla alakalı

    okudunmu....

    Okudum. Kızı zorla mı kaçırmış ? Kız da babasına polise gidin beni kurtarın demiş mi ?

    Ben o detayları göremedim. Sen okudun mu ?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.