Şimdi Ara

Tek başıma oyun geliştirebilir miyim ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • C# ve unity ile tek başıma sağlam bir oyun yapabilir miyim sizce dostlar ? çok fazla negatif şeyler okudum, dinledim sizlerin de fikirlerini duymak istiyorum saygılar.




  • Yukarıda boş boş konuşan scientia adlı arkadaşa bakma. Şuan mobil oyunlarda hyper-casual türünde oyunlar gündemde bu oyunları da eğer yeteneğin ve bilgin varsa tek başına kaliteli şekilde yapabilirsin. Çoğu kişi hazır asset kullanıyor milletin dediği gibi her şeyi çizmek, yapmak zorunda değilsin zaten. Hazır asset = kötü oyun demek değildir, hazır assetler zaman kazandırır. Oyunun tutmaz demek denize bakıp burda balık yoktur demek ile aynı mantık öyle bir şey yok kaliteli ise ve publisherlar ile anlaşma sağlarsan bal gibi tutabilir. Yani özet olarak basit oyunlar geliştirerek dev paralar kazanabilirsin kazanamazsın, yapamazsın, tutmaz diyenlere bakma. Büyük oyunlar yapmak ise ekip işidir tek başına zor olacaktır sadece bu kısımda zorluk var diyebilirim.
  • Para kazanabilecek bir oyun yapabilrsin belki ama tatmin edici sağlam oyundan kastın nedir. Böyle sağlam hikayesi grafiği olan 3d oyuna ömür yetmez tek basına

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tek başıma film çekebilir miyim sorusuyla eşdeğer aslında sorduğun. Oyun geliştirmenin çok ciddi bir kreatif süreçleri var. Programlama da iyi olman iyi oyun geliştirebileceğin manasına gelmiyor. Zaten hazır araçlardan ötürü ortalık oyun çöplüğüne döndü. Tabii bunlar oyun geliştirme demek değil. Yine hazır assetler ile oyun geliştirirsin. Oyunun tutmaz ama işe girmende referans olur. Kısacası ekip işi olduğunu düşünüyorum.

  • store.steampowered.com
    Bright Memory on Steam
    https://store.steampowered.com/app/955050/Bright_Memory

    Çinli abimiz tek başına yapıyor ama UE4 yarışmasından 400 bin dolar gibi yüksek ödül kazanmıştı. Oyunun iyi olmasının bir sebebi o 400 bin dolar.  


    Ben her şeyi kendim tek başıma yapacağım dersen kolay gelsin, ömrün yetmeyecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi benimkucukbebegim -- 6 Temmuz 2021; 1:22:17 >
  • Tek başına belli bir zorluğa kadar yapabilirsin.


    Rahatlıkla mobil oyun çıkartabilirsin.


    Bilgisayar tabanlı oyun dersen eğer en az 1 sene harcarsın.


    Unity3D Asset proje eklentileri de kullanabilirsin.

  • Kafanda bir fikir oluşturup bir oyuna başlarsın. Öğrenme aşamaları başlar. Öğrendikçe yapabileceğin oyunun kapasitesinin düştüğünü fark edersin. Yaptıkça tatmin olmamaya başlar oyunun bazı temellerini değiştirmeye başlarsın. Bu da haliyle süreyi uzatır. 1-2 senelik bir süreç bu

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tavsiyem basit mobil oyunlar geliştirmen yönünde olur. Derli toplu, eli ayağı düzgün bir oyun tek başına çok zor. Olmaz değil ama çok zor. Zorluğu da teknik zorluk değil, her şeyi kendin yaptığında süreç uzadıkça uzuyor, sonunda oyunu kırpmaya başlıyorsun çünkü biliyorsun ki aklındakini gerçekleştirmek için bir o kadar daha zaman harcaman gerekiyor. Oyundaki sesleri, müzikleri seçmek bile haftalar sürüyor öyle düşün.


    Başa dönecek olursak, tek ekranlı, basit mobil oyunlar yapıp şansını dene. Kolay oynanan, kafa yormayan şeyler yap. Çok oyun yap, kötü olması önemli değil, her seferinde bir şeyler öğreneceksin. İnsanların kötü yorumlarını da kafana takma, tek başına oyun çıkarmak bile milyarlarca insandan öndesin demek.

  • Yukarıda boş boş konuşan scientia adlı arkadaşa bakma. Şuan mobil oyunlarda hyper-casual türünde oyunlar gündemde bu oyunları da eğer yeteneğin ve bilgin varsa tek başına kaliteli şekilde yapabilirsin. Çoğu kişi hazır asset kullanıyor milletin dediği gibi her şeyi çizmek, yapmak zorunda değilsin zaten. Hazır asset = kötü oyun demek değildir, hazır assetler zaman kazandırır. Oyunun tutmaz demek denize bakıp burda balık yoktur demek ile aynı mantık öyle bir şey yok kaliteli ise ve publisherlar ile anlaşma sağlarsan bal gibi tutabilir. Yani özet olarak basit oyunlar geliştirerek dev paralar kazanabilirsin kazanamazsın, yapamazsın, tutmaz diyenlere bakma. Büyük oyunlar yapmak ise ekip işidir tek başına zor olacaktır sadece bu kısımda zorluk var diyebilirim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • flappy bird ü hatırla.



    ha diyorsan ben pugb gibi oyun geliştirecem o sıkar biraz.

  • Donanım Haberyoutube
    Bu videomuzda, Çinli Zeng Xiancheng'in yaklaşık 2 yıldır tek başına geliştirmiş olduğu ve 12 Ocak'ta Steam'de erken erişime açılacak olan Bright Memory'e yakından bakıyoruz. Tüm teknoloji incelemeleri için kanalımıza ABONE olun ► https://goo.gl/Le64w3 Web Sitemiz ► http://www.donanimhaber.com/ Sosyal Medyadan da Donanım Haber'i takip edin: Twitter ► https://twitter.com/donanimhaber Facebook ► https://www.facebook.com/Donanimhaber.Live Türkiye'de teknoloji forumu denince 1999'dan beri ilk akla gelen portal donanimhaber.com'un YouTube sayfasında teknolojiyle ilgili her şeyi bulabilirsiniz.
    https://www.youtube.com/watch?v=A1-vCfL7wPQ
  • Öncelikle sağlamdan kastın nedir? Bu, çok geniş yelpazeli bir soru. Soruş tarzından çıkarım yapacak olursam, 20li yaşlarına gelmemiş ve henüz çok basit bir oyun bile yapmamış bir arkadaş olduğunu varsayıyorum. Buradaki basitlikten kastım, herhangi bir oyun motorunda ve herhangi bir dilde, Mario'nun ilk bölümü gibi bir şey. Yazılım dillerini öğrenirken örnek olsun diye gösterilen sayı tahmin etme oyunu gibi bir basitlikten söz etmiyorum.


    Tamamen varsayımımdan yola çıkarak nacizane bir kaç önerim olacak.


    1- Öncelikle bir yazılım dilini öğreniyorsun. 1 saatlik eğitim videolarını izleyip "ben artık öğrendim, biliyorum" dan bahsetmiyorum. Aklından geçenleri kodlara tam dökemesen bile, olay akışının nasıl olacağını tahmin edebilecek seviyeye gelmekten bahsediyorum. Bu seviyeye gelince, herhangi bir dilde, yeterli internet araştırması ile çoğu fikrini programlaştırabilirsin.


    2- Hiç fark etmez, gözüne kestirdiğin bir oyun motorunu açıp, çok basit oyunlar yaz. Görselleri veya modelleri bul internet, yapıştır geç. Benim önerim, game maker studi veya godot. Unity'den daha basit ve 2d için biçilmiş kaftan benim açımdan.


    3- Bir süre motorlar ile haşır neşir olduktan sonra ister istemez bir motora daha fazla ısınacaksın, seçimini yaptıktan sonra bu motora yoğunlaşıp, çeşitli tutoriallar izleyip, denemeler yapacaksın. Belli bir seviyeye gelince, artık yeter deyip kendi oyun fikrine başlayabilirsin.


    4- Kendi oyun fikrine başlamadan önce, oyunun tüm planını çıkar. Nasıl yapabileceğin hakkında aklında basit bir yol haritası olsun. Oyunda bulunacak mekaniklerin, yazması zor olabilecekleri seç ve onlar üzerinde denemeler yap. Örneğin envanter sistemi, veya double jump, veya enemy respown.


    5- Neleri yapabiliyorsun, neleri yapamıyorsun bunları iyice gördükten sonra, oyun fikrini senin sınırlarına göre yeniden dizayn et. Bak burası çokomelli, zeki insan, sınırlarını bilen insandır. Sana tüm samimiyetimle söylüyorum, tek başına bir cod, gta, diablo vs yapabilirsin, bunda çok ciddiyim ama ömrün yeter mi? Orasını bilemiyorum. Abartılı bir örnek oldu ama amacım zamanın altını çizmek.


    Şimdi tüm yukarıda yazdığım maddeler bir yana, mental olarak oyun yapmaya hazır mısın? Bir kaç arkadaşın yazdığı gibi hyper casual türü oyunlar, hem revaçtalar, hem seni mental olarak zorlamaz. ama bu türde oyunlar yapmayı seviyor musun? her şeyin artısı ve eksisi olduğu gibi bu türde ilerlemeninde artı ve eksileri var. Basitçe söylemem gerekirse, yapımı kısa sürer, geri dönüşünü çok çabuk alırsın ama başarı oranı düşüktür, sürekli yeni fikirler bulup yeni yeni oyunlar yapman gerekir. Yani bir tür yarış içinde olacaksın sürekli.


    Bir de önemli bir nokta var, "neden oyun yapmak istiyorsun?" zevk mi? heves mi? para mı? cv için mi? Vereceğin cevap burada çok önemli. Tek başına oyun yapmaya başlamak ve bunu bitirebilmek, ne grafikle ne de kodlama bilmekle alakalıdır. Tamamen senin mental gücüne, sabrına, azmine bağlıdır.


    Uzun ve çorba gibi bir yazı oldu, özür dilerim. Son olarak biraz örnek vererek toparlıyorum. Bazı şeyleri tecrübe etmen veya oturup bir iki saat yüz yüze beni dinleyip not alman lazım. Üniversite de seçmeli ders aldıktan sonra bir heves oyun yapmaya başladım, bir süre unity kullandım, 3d modellemeye de bulaştım, biraz da müzik yapmaya çabaladım. Yani dalgalandım da dalgalandım. Bir süre sonra bazı şeyleri fark ediyorsun, his gibi bir şey. Sonuç olarak, oyun motoru olarak game maker studio'yu seçtim, 3d değil 2d pixelli görsellere geçtim. Müzik konusu biraz karışık ve uzun, başka zaman anlatırım. Burdan sonra da bir hışımla başladığım çoğu oyun fikri çöp oldu, plansız başladım, yeni fikirler geldikçe ekledim, büyüdükçe büyüdü. Bir kaç denemeden sonra planlamanın önemini anladım. Mental olarak sınırlarımı gördüm. hyper casual'a yöneldim. Bir kaç oyun çıkardım, bu sürede görsel olarak hazır assetlerin yanı sıra, çizim konusunda da geliştim. Biten oyunların bana getirisi reklam ve pazarlamanın önemini anlamak oldu. Bunlara ek olarak, piyasanın dinamiklerini az çok öğrendim. Neyse yazsam 10 sayfa da yazarım 20 sayfa da yazarım, konu uzun, mevzu derin. Burada bırakıyorum. Kal sağlıcakla.





    1. sınıf oyun üreten firmalar neden bir senaryo eşliğinde oyun yapar diye biraz düşündüğünüz mü !? aslında oyuncuların %95 i senaryoyu bile pek sallamaz.

    oyun mu ? tıkla exe ye çalışsın mantığı ile oyun oynarız ilk oyunumuzu bilmem kaç yaşında

    daha çocukken oynadık ne senaryosu kardeşim önüne çıkan engelleri aşma tarzı bir şeyler oynadık hep ! peki oyun senaryosu nedir !? 1. olarak oyun senaryosu aslında asla oyuncu için değildir. sadece aynı anda yan yana çalışması pekte mümkün olmayan farklı departmandaki grafik müzik seslendirme programlama pazarlama vs. vs. bunların belli bir senaryo daha doğrusu sıralamaya göre giriş gelişme sonuç disiplini ve motivasyonu için bir süreci kontrol eden bir iç denge mekaniği ve terazisi dir senaryo ! tek başına oyun yapmak isteyen biri için bile kendi iç disiplin ve süreçlerini kontrol edip düzenli bir gelişme sürecinin takibi için gereken bir yapıdır.


    binlerce oyuncu bir oyunu neden oynadığını bile bilmez

    sonra oyun biter birde ne kaçırmış olabilirim mantığı ile

    fiziksel klavye mouse joy pad ile oynadığı oyunu

    daha sonra kendi kafasında sanal olarak oynamak anlamıyla

    konuyu daha iyi anlama arayışına gidilir.


    oyuncuların %95 i oyunun senaryosunu oyunu bitirdikten sonra araştırır.


    özetle oyun senaryonuz yoksa oyuna hiç başlamayın

    çünkü eğer senaryonuz yoksa o oyun asla bitmeyecektir.


    senaryo derkende 100 lerce sayfa değil


    altı üstü 3 satır veya 3 sayfa olabilir


    içinde giriş gelişme sonuç


    dahası bunların teknik çözülümleri yani şu özelliği oyunda nasıl oluşturacağım diye


    teknik bir senaryolaştırma süreci için bir defter tutmanız gerekiyor.


    yoksa olasılıklar denizinde kararsızlıklarınızla başlayan bir hikayenin


    başlangıçını bile unutacağınız bir sürece girersiniz.





  • Sağlam oyundan kastın nedir? Grafik, ses veya diğer özellikler bakımından sağlam mı? Yoksa iyi para kazandıracak bi oyun mu? Eğer birincisi ise çok zaman ister. Bulabileceğin assetler kısıtlı -eğer para vermeyeceksen-. Kendim yaparım dersen modelleme bilmen lazım vs. Yok ikincisi ise kolaylıkla yaparsın.

  • Yapabilirsin ama istediğin oyun büyükse en az 2 3 yıllık tam zamanlı tecrübe olmalı... Aksi takdirde proje yarım kalır...

    Ama hyper casual sa kolaylıkla yapabilirsin...

    Para kazanma işin freelancer olarak benim gibi bionlukta yapabilirsin... Ama ilk başta psikopat müşterlere hazırlıklı olman konusunda uyarıyım...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tek başına oyun yapabilirsin ama yazılım ve tasarım konusunda zayıfsın sanırım. Çünkü oyun yazılımı hakkında bir bilgin olsaydı her halde bu soruyu sormazdın diye düşünüyorum.

  • Bize sorduğuna göre yapamazsın. Yapabiliyor olsaydın bunu kendin biliyor olurdun.


    Gelecekte yapabilirmisin? onu bilemem. Önce programlama biliyor olmalısın. Bence onu da henüz bilmiyorsun. Öğrenmesi de vakit alır.


    Birer haft süreyle yaptığım bir kaç oyunu buraya eklemiştim. Aramaya üşeniyorum. Onlar gibisini yaparsn belki.


    Aklından, sıfır bilgi ile haftaya acaba zengin olurmuyum diye geçiriyorsan, güzel hayal derim.


    Onun ötesine de geçmez. Biri yapmış, bende yaparım ile bir sonuç alınmıyor bu hayatta.

  • Konu sahibi ortalıkta yok, uzun uzun yazmışsınız. Böyle cok konu var. Geyiğine konu açıp giden.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuanda yaptığım bu, bilgisayar mühendisliği mezunu olduğum için yazılım tarafında sıkıntı çekmedim Unity3d'yi öğrendim, grafik tasarımı için Blender öğreniyorum, yapılabilir yani ama kolay değil.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.