Şimdi Ara

Tehlikeli Fren Balatası Kalınlığı Ne Kadardır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
19.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    2007 model 56000 km'deki Opel Corsa D aracımı ufak defek problemlerinin halledilmesi için servise bıraktım. Frenlerden hafif ses geldiği için ve aracın üzerinde ilk balataları durduğu için de balataların kontrol edilmesini istedim.

    Bugun servisten aracımı aldığımda ön balataların değiştirildiğini söylediler. Çıkan balataları da aracın içine bırakmışlardı.

    Eve gelip baktığımda balataların kalınlığınınn pek de az olmadığını gördüm. Tabii bu işin ustası değilim, sadece kaba değerlendirme yaptım. Ölçüdüğümde dökme demir kısıma 8 mm daha malzeme olduğunu gördüm (iki taraf balatada da)

    Öğrenmek istediğim Balata kalınlığı kaç mm'nin altına düştüğünde değiştirmek gerekir? Veya balatada da lastikde olduğu gibi bir ömür söz konusumu? Yoksa servis beni çok mu sevdi? :)







  • balatalarınız ortalamanın altına düşmüş.genelde bitmiş balata disk üzerinde ses yapar.fakat bazı marka balatalar daha sıfır iken bile ses yapabilir.balatadaki madde (aspes) olayı ile alakalıdır.size tavsiyem balata seçerken trw(Lucas ) pagıd.vss gibi markalardan şaşmamanızdır.
  • Çıkan balatalar Bosch marka idi. Taktıklarının da aynı olduğunu düşünüyorum.

    Bu durumda servisin değiştirme kararı doğru oluyor, öyle mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    balatalarınız ortalamanın altına düşmüş.genelde bitmiş balata disk üzerinde ses yapar.fakat bazı marka balatalar daha sıfır iken bile ses yapabilir.balatadaki madde (aspes) olayı ile alakalıdır.size tavsiyem balata seçerken trw(Lucas ) pagıd.vss gibi markalardan şaşmamanızdır.



    Ne aspes'i,onun adı asbesttir ve Türkiyede fren balatalarında kullanımı akciğer kanseri riskini belirgin biçimde artırdığı için tam hatırlayamadığım fakat 3-5 yıldan az olmayan bir süredir yasaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: reason666


    quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    balatalarınız ortalamanın altına düşmüş.genelde bitmiş balata disk üzerinde ses yapar.fakat bazı marka balatalar daha sıfır iken bile ses yapabilir.balatadaki madde (aspes) olayı ile alakalıdır.size tavsiyem balata seçerken trw(Lucas ) pagıd.vss gibi markalardan şaşmamanızdır.



    Ne aspes'i,onun adı asbesttir ve Türkiyede fren balatalarında kullanımı akciğer kanseri riskini belirgin biçimde artırdığı için tam hatırlayamadığım fakat 3-5 yıldan az olmayan bir süredir yasaktır.


    ben yazılışını yanlış yazmış olabilirim.ne aspesi demeniz gerekmezdi.bu arada hala ASBEST kullanan firmalar var.yasak masak,Kullanılıyor sonuçda.Sanmayınki merdiven altı kullanıyor.Çoğu firma kullanır.Neyse arkadaşın sorusuna cevap verebildiysem ne mutlu.Yoksa iş amacından çıkmasın




  • peki bu asbest katlınca ötüyormu ötmüyormu? ben ferodo marka balata taktırdım ve ötmeme garantisi verdiller öterse değiştirecekler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atosba

    Merhaba,

    2007 model 56000 km'deki Opel Corsa D aracımı ufak defek problemlerinin halledilmesi için servise bıraktım. Frenlerden hafif ses geldiği için ve aracın üzerinde ilk balataları durduğu için de balataların kontrol edilmesini istedim.

    Bugun servisten aracımı aldığımda ön balataların değiştirildiğini söylediler. Çıkan balataları da aracın içine bırakmışlardı.

    Eve gelip baktığımda balataların kalınlığınınn pek de az olmadığını gördüm. Tabii bu işin ustası değilim, sadece kaba değerlendirme yaptım. Ölçüdüğümde dökme demir kısıma 8 mm daha malzeme olduğunu gördüm (iki taraf balatada da)

    Öğrenmek istediğim Balata kalınlığı kaç mm'nin altına düştüğünde değiştirmek gerekir? Veya balatada da lastikde olduğu gibi bir ömür söz konusumu? Yoksa servis beni çok mu sevdi? :)



    Merhaba,

    Taban demiri haric, 8 mm balata yuksekligi neredeyse yeni balata demektir. Bu iste bir yanlislik var, balatalar egimli asinmadkca 3-4 mm kalana kadar kullanilabilir. Servis yakinlarinizdaysa bir ugrayip, taktiklari balatalarin esini gormek istediginizi soyleyin ve cikan balatalarla kiyaslayin.

    Bir Ford servisi benim araciminda yepyeni balatalarini degistirmisti ve ben o balatalari saklayip, bir sonraki degisim gerektiginde takip 20.000 km daha kullanmistim. Bence cikan balatalari saklayin, takilanlar eskiyince tekrar kullanabilirsiniz.

    Saygilar




  • Verilen cevaplar için teşekkürler.

    Benim de bildiğim kadarıyla asbest (umarım doğru yazmışımdır :) ) kullanımı yasak.

    Burada benim merak ettiğim bir başka nokta da 56000 km kullanımdan sonra fren balatalarının aşınmasının normal olup olmadığı. Açıkcası bana normal geliyor ancak şunu da ifade etmek isterim ki arabayı çok sakin kullanıyorum ve arabanın yaptığı yolun %60- 70'i sabit hızla yapıldı.

    Adamlara tekrar gitsem diyecekeler belli, "aşınmış bunlar" diyecekler. Belki başka bir servisle görüşsem daha iyi olur. Sonrasında da balataları adamların kafasına atabilirim.
  • En son olarak farklı bir OPEL yetkili servisine gidip balataları gösterdim.

    Balataların üzerinde tozu uzaklaştırmak için bir kanal olduğunu ve balataların bu kanal yok oluncaya kadar aşındığına göre balatanın değiştirilmesinin doğru olduğunu söyledi. Yaptığım 56000 km'yi de balatalar için gayet iyi buldu.

    Bakımı yaptırdığımız bayii temize çıktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atosba

    Verilen cevaplar için teşekkürler.

    Benim de bildiğim kadarıyla asbest (umarım doğru yazmışımdır :) ) kullanımı yasak.

    Burada benim merak ettiğim bir başka nokta da 56000 km kullanımdan sonra fren balatalarının aşınmasının normal olup olmadığı. Açıkcası bana normal geliyor ancak şunu da ifade etmek isterim ki arabayı çok sakin kullanıyorum ve arabanın yaptığı yolun %60- 70'i sabit hızla yapıldı.

    Adamlara tekrar gitsem diyecekeler belli, "aşınmış bunlar" diyecekler. Belki başka bir servisle görüşsem daha iyi olur. Sonrasında da balataları adamların kafasına atabilirim.



    o da bişey mi? benim 2008 model 200 beygir jumbo transit im ilk 15000 km de değiştirtmişti balatayı.

    ya bu yeni nesil balatalar çok çabuk bitiyor. balata değiştire değiştire iflahım kesildi.bıktım artık. yok mu bildiğiniz sağlam bi balata markası?




  • aracın ön balataları 100 bin km dayandı esasında dahada giderdi ama sertleşmiştir diyerek değiştirmiştim,arkalarda 150 bin km dayandı,yaşadığım yerde trafik yok ve uzun yolda kulandım aracımı çoğukez,fren disklerim değişmedi,arac 170 binde sanırım 250 bine geldiğinde disk ve frenleri değiştiririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21


    quote:

    Orijinalden alıntı: reason666


    quote:

    Orijinalden alıntı: dogukan21

    balatalarınız ortalamanın altına düşmüş.genelde bitmiş balata disk üzerinde ses yapar.fakat bazı marka balatalar daha sıfır iken bile ses yapabilir.balatadaki madde (aspes) olayı ile alakalıdır.size tavsiyem balata seçerken trw(Lucas ) pagıd.vss gibi markalardan şaşmamanızdır.



    Ne aspes'i,onun adı asbesttir ve Türkiyede fren balatalarında kullanımı akciğer kanseri riskini belirgin biçimde artırdığı için tam hatırlayamadığım fakat 3-5 yıldan az olmayan bir süredir yasaktır.


    ben yazılışını yanlış yazmış olabilirim.ne aspesi demeniz gerekmezdi.bu arada hala ASBEST kullanan firmalar var.yasak masak,Kullanılıyor sonuçda.Sanmayınki merdiven altı kullanıyor.Çoğu firma kullanır.Neyse arkadaşın sorusuna cevap verebildiysem ne mutlu.Yoksa iş amacından çıkmasın


    arkadaşlar doğrusunu ben söyleyim gerçi konu çok eskimiş ama olsun:)) o malzemenin asıl adı ASBESTOS biz ASBEST diyoruz kesinlikle yanmayan çok aşırı sıcağa dayanabilen bi malzeme o yüzden fren balatalarındada kullanılıyor




  • ABD'de 80'lerden beri yasak. Avrupa da sanıyorum 90'larda yasaklamış olmalı.

    Biz Türk'lere ise, bilindiği gibi, asbest zarar vermez. Yine de kaçınmak isteyenler olursa E normlarına uygun Avrupa, veya SAE normlarını karşılayan herhangi bir markayı güvenle tercih edebilirler. Fren tozunun basınçlı havayla temizlendiği mahallelerde bulunmayın.

    SAE normlarına uygun balatalar her aks için takım halinde satılır, tekli satılamaz, ambalajlanamaz. İhtimal, E standartları da böyledir, çünkü genelde bu iki standart birbiriyle anlaşır. Bizimse çoğu zaman farklı fikirlerimiz olabilir.
  • Konu hortlayınca bir şey var sandım
  • Konuda bilgisi olanlardan yardım istiyorum, aracımda kullandığım balatanın asbestli mi asbestsiz mi olduğunu nasıl anlarım....
  • catil C kullanıcısına yanıt
    anlayıp anlamamanızın bir önemi yoktur.Önemli olan balatanın bitip bitmediğidir.asbestli balata bitmez diye birşey de yoktur.
  • ama balatanın abdestlisi makbuldur diye biliyorum...
  • biten balata taş gibi olur hocam özelliğini yitirir. illa bisiklet frenlerde oldugu gibi erimesi gerekmez.

    zamanla aşındıgı için disk yüzeyini çizmeye başlar. çizilmiş bir disk yüzeyi bitmiş balataya işaret eder.

    biten balata taş gibi olur zaten
  • Arkadaşlar sanırım yanlış anlaşıldı sorum, benim merak ettiğim balatanın bitip bitmediği değil, kullandığım balatanın asbest ile üretilen mi yoksa asbestsiz üretilen bir balata mı olduğudur bunu anlamanın bir yolu var mı...
  • yeni balata 10mm
    tehlikeli limit 2mm

    Sizin balatalar yeni.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.