Şimdi Ara

Tartarini Lpg taktırdım. Noktayı Koydum... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
0
Favori
47.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • TESİSAT MÜHENDİSLİĞİ / Ocak-Şubat 2003 23ÖZETÜlkemizdeki taşıtlarda kullanılan motor-lar çoğunlukla benzin ile çalışacak şekildeimal edilmektedir. Artan petrol fiyatları, satışsonrası LPG dönüşüm kitlerinin ülkemizegirmesinden sonra motorlarda LPG dönüşü-mü hızla yayılmıştır. Bu çalışmada yaygınolarak kullanılan LPG’nin motor performansıüzerine olan etkisi deneysel olarak incelen-miştir. Deneylerde silindir hacimleri farklı ikimotor kullanılmıştır. Kullanılan motorlarınortak özellikleri 4 zamanlı, 4 silindirli, bujiateşlemeli ve karbüratörlü motorlardır. Birin-ci motor 1600 cm3 hacimli Ford marka motor,diğeri ise 850 cm3 hacimli Reliant marka mo-tordur. Motorların her ikisine de aynı markaLPG dönüşüm kiti monte edilmiştir. Deney-ler, motorlar tam açık gaz kelebeği konumun-da çalıştırılırken dinamometre ile yüklenele-rek kademeli olarak devir sayısı belirli aralık-larla değiştirilerek ölçümler yapılmıştır. De-neylerde tork değerleri, devir sayıları, tüketi-len yakıt miktarı, yakıt tüketim zamanı ölçül-müştür. Ölçülen değerlere bağlı olarak mo-tor torku, mil gücü, mil verimi, özgül yakıt tü-ketimi değerleri hesaplanmış ve sonuçlargrafikler şeklinde sunulmuştur. 1. GİRİŞİçten yanmalı motorlarda benzin, motoringibi geleneksel yakıtlar kullanılmaktadır. Ge-leneksel yakıtların yerine kullanılan yakıtlaraise alternatif yakıtlar denilmektedir [1]. Motorlarda kullanılan alternatif yakıtlar iseşu şekilde sınıflandırılmaktadır:- Sıvılaştırılmış petrol gazı (LPG)- Sıvılaştırılmış doğalgaz (LNG)- Sıkıştırılmış doğalgaz (CNG)- Alkol içeren yakıtlar (Metanol (metil al-kol), etanol (etil alkol) ve diğer alkollerin safveya %70’den az olmayan karışımları)- Hidrojen- Elektrik- Biyolojik maddelerden üretilen alkol ol-mayan yakıtlar: soya yağı, ayçiçek yağı, di-ğer bitkisel yağ esaslı yakıtlarAlternatif yakıtlarda önemli olan enerji gü-venliği ve hava kalitesidir [1].Ülkemizde en yaygın olarak kullanılan al-ternatif yakıt sıvılaştırılmış petrol gazıALTERNATİF YAKIT OLARAK LPGKULLANAN İKİ MOTORUNPERFORMANSININ DENEYSELİNCELENMESİ(*)Arş. Gör. Nureddin DİNLER*- Prof. Dr. Nuri YÜCEL**Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü- ANKARAe-mail: (*)dinler@mmf.gazi.edu.tr - (**)onurcan@mmf.gazi.edu.trMakale(*) MMO, LPG ve CNG Uygulamaları Sempozyumu bildirilerinden alınmıştır.(LPG)’dır. Dünyada ulaşım yakıtı olarakLPG 1930’lu yıllardan beri kullanılmaktadır.LPG ile çalışan motorlar çoğunlukla bujiateşlemeli (benzinli) motorlardır.Dizel motor-larında ise LPG dönüşümü daha kompleks-tir [1].Ülkemizde LPG kullanan taşıtlarda ço-ğunlukla satış sonrası LPG dönüşüm kitlerikullanılmaktadır. Bu çalışmada LPG dönü-şümü yapılan iki motorun performansındameydana gelen değişimler incelenmiştir.hacimli iki haznesi bulunan bir cam pipet kaMotorlarda kullanılan yakıtların özellikleriTablo 1’de verilmiştir.Tablo 1. Benzin, propan ve bütanın bazı fi-ziksel ve kimyasal özellikleri [2,3]Yakıt ÖzelliklerBenzin Propan BütanStokiometrik A/F Oranı14,6:115,1:115,0:1NŞA Fiziksel HaliSıvıGazGaz15°C’de Yoğunluk (kg/lt) 0,73-0,780,5080,584Alt Isıl Değeri (Mj/kg)44,046,445,6Buharlaşma Gizli Isısı (kj/kg)300426385NŞA Stokiometrik OrandakiKarışımı yakmak İçin GerekenTutuşma Enerjisi (Mj)1,00,30,3Kaynama Noktası30-225-43-0,5Araştırma Oktan Sayısı (RON)96-98111103Motor Oktan Sayısı (MON)85-8797892. DENEY SETLERİDeney setlerinin şematik gösterimi Şekil1’de verilmiştir. Deneyler, Gazi ÜniversitesiMühendislik Mimarlık Fakültesi Motorlar La-boratuvarında yapılmıştır. 1. deney düzene-ğinde Ford marka 2264E model 1600 cm3motor hacimli 4 silindirli karbüratörlü bir mo-tor, Froude marka hidrolik dinamometre; 2.deney düzeneğinde Reliant marka 850 cm3motor hacimli 4 silindirli 4 zamanlı karbüra-törlü bir motor, elektrikli dinamometre bulun-maktadır. Deney setlerinde Lovato marka 1.kuşak LPG dönüşüm kiti (her motor için birtane) bulunmaktadır. Buji ateşlemeli, su so-ğutmalı olan motorlar, motor test yatağındabulunan eşanjörler ile soğutulmaktadır. Mo-torun karbüratöründe LPG ile çalışmasınısağlayacak dönüşüm yapılmıştır. Benzinyakıt tüketiminin ölçülmesinde 50 ve 100 cc-bı ve yakıtın bu kaptaki akış süresini ölçmekiçin 1/100 hassasiyetli kronometre kullanıl-mıştır. LPG yakıt tankı olarak Türk standart-larına uygun 2,5 kg.lık tüpler kullanılmıştır.Motorun tükettiği LPG miktarını ölçmek içinSetra marka 12000L model 1/10g hassasiye-tinde ölçüm yapabilen dijital terazi kullanıl-mıştır.1. Motor2. Hidrolik dinamometre3. Motor soğutma eşanjörü(Elektrikli dina-mometre)4. Soğutma kulesi5. Yağ soğutma eşanö-rü6. Dijital terazi7. LPG tüpü8. LPG selenoid valfi9. Buharlaştırıcı10. Yakıt seçme anahtarı11. Benzin se-lenoid valfi12. Benzin deposu13. Gaz analizörü (SUN)14. NOx ölçüm analizörüŞekil 1. Deney Seti3. DENEY YÖNTEMİ Motorların performanslarını belirlemekamacıyla motorlar tam açık gaz kelebeği ko-numunda çalıştırılmışlardır. Performansdeğerlerinin belirlenmesi için hidrolik dinamo-24TESİSAT MÜHENDİSLİĞİ / Ocak-Şubat 2003metrenin terazisinden bu hızlarda motorunürettiği tork değerleri okunurken, elektrikli di-namometrede ise motorun ürettiği tork terazi-sinden kuvvet olarak okunmaktadır. Bu de-ğerler yardımıyla performans değerleri ola-rak belirlenen motor torku, mil gücü, mil veri-mi ve özgül yakıt tüketimi hesaplanmıştır.Hesaplanan bu değerler grafikler şeklindesunulmuştur. Deneyler 8O ateşleme avansıdeğerinde yapılmıştır.4. DENEY SONUÇLARI Yapılan deneyler sonucunda elde edilensonuçlar aşağıda verilmiştir. Sonuçlar ince-lenirken Ford marka motor için 1. motor, Re-liant marka motor için 2. motor ifadeleri kulla-nılacaktır.4.1. Motor TorkuTork, motorun iş yapabilme kabiliyetininölçüsüdür. Düşük hızlardan yüksek hızlaradoğru motor hızının artmasıyla tork da art-maktadır. Tork bir maksimum noktasındangeçtikten sonra azalmaktadır. Torkun azal-masının sebebi yüksek hızlarda doğru oran-da karışım sağlayamaması ve volumetrikverimin devir sayısı arttıkça azalmasıdır[4,5].Şekil 2. 1. motorun motor torku grafiğiŞekil 3. 2. motorun motor torku grafiğiDeney motorlarının tam açık gaz kelebeğikonumunda devir sayısına bağlı olarak mo-tor torklarının değişimi Şekil 2 ve 3’de veril-miştir. 1. motorda LPG dönüşümü yapıldık-tan sonra motor torkunda ortalama olarak%1,5 azalma olmuştur. Şekil 3 incelendiğin-de ise 2. motorda LPG ile çalışmada tork de-ğerlerinde ortalama %8’lik azalma olmakta-dır. LPG’nin karbüratöre gaz fazında girmesidolayısıyla volumetrik verimin düşük olması,düşük motor hızlarında silindirler içerisinegiren hava hızı düşmesi ve karışım oranı-nın bozulması ile motor torkunda azalma ol-maktadır. 4.2. Mil GücüMil gücü motor hızının bir fonsiyonudur.Mil gücü, artan devir sayısına bağlı olarak ar-tar. Maksimum mil gücüne maksimum motortorku değerinden daha sonra ulaşılır [5,6].Şekil 4. 1. motorun mil gücü grafiğiTESİSAT MÜHENDİSLİĞİ / Ocak-Şubat 2003 25Şekil 5. 2. motorun mil gücü grafiğiMotorların krank millerinden ölçülen torkdeğeri ile motor devir sayıları çarpılarak milgücü hesaplanmıştır. Yukarıdaki iki grafikgrafik incelendiğinde LPG dönüşümündensonra 1. motorun gücünde çok az değişmeolurken (Şekil 4); 2. motorun gücünde ortala-ma %8 azalma olmaktadır (Şekil 5).4.3. Mil VerimiMil verimin için benzin ve LPG için grafik-leri aşağıda verilmektedir. Motorların LPGile çalıştırılmasında mil verimlerinin dahayüksek olduğu görülmektedir. Bunun sebebi,LPG’nin ısıl değerinin daha yüksek olmasıve LPG’nin gaz yakıt olmasından dolayı da-ha homojen bir karışım oluşturması ve da-ha verimli yanması olarak özetlenebilir.Şekil 6. 1. motorun mil verimi grafiğiŞekil 7. 2. motorun mil verimi grafiği4.4. Özgül Yakıt TüketimiÖzgül yakıt tüketimi, motorlarda kullanılanyakıtın kimyasal enerjisinin ısı enerjisine dö-nüşürken bu enerjinin ne kadarının krankmilindeki güce dönüştürdüğünü gösterendeğerdir. Mil özgül yakıt tüketimi, aynı za-manda motorun mil verimini belirleyen birözelliktir [6].Şekil 8. 1. motorun özgül yakıt tüketimigrafiği26TESİSAT MÜHENDİSLİĞİ / Ocak-Şubat 2003Şekil 9. 2. motorun özgül yakıt tüketimigrafiğiMil özgül yakıt tüketimi artan devir sayı-sıyla birlikte azalmakta, bir minimumdan geç-1. ABCs of AFVs A Guide to Alternativetikten sonra ,artan devir sayısı ile artan sür-tünme kuvvetleri ve soğutucuya olan ısıtransferinin azalmasından dolayı, tekrar art-2. Karel, A., 1997, Benzin motorlu taşıtmaktadır. Mil özgül yakıt tüketimi grafikleri in-celendiğinde, motorun LPG ile çalışmasındakütlesel olarak daha az yakıt tükettiği görül-mektedir. Bunun sebebi, LPG’nin alt ısıl de-ğerinin benzinin ısıl değerine göre daha yük-3. MMO, 1999, Araçlarda LPG Dönüşüsek olmasıdır. LPG’nin yanması sonucundadaha fazla ısı enerjisi ortaya çıkmakta vekrank milinden 1 kWh’lik enerji almak için da-4. Heywood, J.B., 1988, Internal Combusha az yakıt tüketilmektedir.5. SONUÇTaşıtlarda yaygın olarak kullanılanLPG’nin, silindir hacimleri farklı iki motor üze-rindeki performans etkileri incelenmiştir.LPG’nin alt ısıl değerinin yüksek olması, gazfazında silindir içerisine girmesi, benzine gö-re daha homojen bir karışım oluşturmasın-dan dolayı olumlu etkileri görülmektedir.LPG’nin gaz fazında olması motorun volu-metrik verimi üzerinde olumsuz etkide bulun-maktadır. LPG dönüşümünde dikkat edilme-si gereken noktalardan biri LPG karıştırıcısıseçerken dikkatli olunmalı, belirli periyotlarlayakıt hava karışımı kontrol edilmelidir.6. TEŞEKKÜRBu çalışma Gazi Üniversitesi BilimselAraştırma Projelerince desteklenmiştir.7. KAYNAKLARFuel Vehicles, Fifth Edition, California EnergyComission, 1999. -larda LPG dönüşümünün getirdikleri, Çevreve Enerji Kongresi Bildiriler Kitabı, TMMOBMakina Mühendisleri Odası, Yayın no: 192,471-481, Ankara.-mü Mühendis El Kitabı, TMMOB Makina Mü-hendisleri Odası, Yayın no: 217, Ankara.-tion Engine Fundamentals, McGraw-Hill,New York, USA.5. Pulkrabek, W.W., Engineering Funda-mentals of The Internal Combustion Engine,Prentice Hall, New Jersey, USA, 1997.6. Kutlar, O.A., Ergeneman, M., Arslan, H.,Mutlu, M., Taşıt Egzozundan KaynaklananKirleticiler, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1998.

    Bu cevap olur galiba
    www.mmo.org.tr den alıntı makaledir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: teober_posedion

    quote:

    Orjinalden alıntı: 2A Mühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Lpg kullanmadım bir seyi bence kullanarak öğrenirsin diye bir sey yok ben otomotiv öğretmenliği okuyorum bunu sadece kulaktan dolma değil teknik olarak yanlıs olduğunu anlatmak isterim en basit sebebiyle sebep şudur Lpg ye göre dizayn edilmemiş bir motora Lpg takarsanız sonuç ve olacaklar kendini gösterir.

    Odun sobasında kömür yanmaz isteyen kullansın karar sizin.


    Sayın NOS,
    Şu motorların LPG' ye göre dizaynı nasıl oluyor bir açıklasanızda bizde aydınlansak..?
    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alterrnatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    BRC ve FIAT_TOFAS işbirliğiyle Bursa fabrikalarında ALBEA' lara LPG, ihraç DOBLO' lara CNG kiti takılıyor. Otomotiv üreticileri sonradan takılan kitlerden farklı olarak takılan LPG ve CNG kitlerinden ötürü en az 7 sene sorumluluk altına giriyorlar. Dolayısıyla bu kitlerin takılması ve testleri neredeyse bir yıl sürüyor. Emisyon testleri, dynometrik performans testleri, çarpışma ve darbe testleri olmak üzere.
    Madem bu işin öğrenimini alıyorsunuz, kendisinizi daha iyi yetiştirmeniz için sizin için bir TOFAŞ-BURSA fabrikalarında teknik geziye devat edelim. Neler yapılıyor, nasıl yapılıyor birde gözlerinizle görün. Eminim ki sonra bütün bu görüşleriniz değişecek.




    bravo be mühendis bey




  • Bu nasıl bir eğitim ve öğretim anlayışııdr.
    Okullarda bunlarmı öğretiliyor.
    Yarın çocuklarımızı emanet edeceğimiz öğretmen adayları kendinize gelin.
    Bu nasıl kendini biilmezlik nasıl bir densizliktir.
    Motor öğretmenliği okumakla topluma açık telkinlerde bulunamazsın.
    Buna cesaret edersende bu şekilde konusunda uzman kişilerle karşılaşırsın.
    Sanayideki 14-15 yaşlarında Meslek Eğitim Merkezlerinde eğitim alan çırakların kalfaların sizden çok daha iyi pratik ve teorik bilgiye sahip olduğunu düşünmeye başladım.


    Kusura bakmayın biraz kızdım.....
    quote:

    Orjinalden alıntı: teober_posedion

    quote:

    Orjinalden alıntı: 2A Mühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Lpg kullanmadım bir seyi bence kullanarak öğrenirsin diye bir sey yok ben otomotiv öğretmenliği okuyorum bunu sadece kulaktan dolma değil teknik olarak yanlıs olduğunu anlatmak isterim en basit sebebiyle sebep şudur Lpg ye göre dizayn edilmemiş bir motora Lpg takarsanız sonuç ve olacaklar kendini gösterir.

    Odun sobasında kömür yanmaz isteyen kullansın karar sizin.


    Sayın NOS,
    Şu motorların LPG' ye göre dizaynı nasıl oluyor bir açıklasanızda bizde aydınlansak..?
    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alterrnatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    BRC ve FIAT_TOFAS işbirliğiyle Bursa fabrikalarında ALBEA' lara LPG, ihraç DOBLO' lara CNG kiti takılıyor. Otomotiv üreticileri sonradan takılan kitlerden farklı olarak takılan LPG ve CNG kitlerinden ötürü en az 7 sene sorumluluk altına giriyorlar. Dolayısıyla bu kitlerin takılması ve testleri neredeyse bir yıl sürüyor. Emisyon testleri, dynometrik performans testleri, çarpışma ve darbe testleri olmak üzere.
    Madem bu işin öğrenimini alıyorsunuz, kendisinizi daha iyi yetiştirmeniz için sizin için bir TOFAŞ-BURSA fabrikalarında teknik geziye devat edelim. Neler yapılıyor, nasıl yapılıyor birde gözlerinizle görün. Eminim ki sonra bütün bu görüşleriniz değişecek.




    bravo be mühendis bey




  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Lpg kullanmadım bir seyi bence kullanarak öğrenirsin diye bir sey yok ben otomotiv öğretmenliği okuyorum bunu sadece kulaktan dolma değil teknik olarak yanlıs olduğunu anlatmak isterim en basit sebebiyle sebep şudur Lpg ye göre dizayn edilmemiş bir motora Lpg takarsanız sonuç ve olacaklar kendini gösterir.

    Odun sobasında kömür yanmaz isteyen kullansın karar sizin.

    arkadaşım sen kullanmamakta serbestsin kimsenin fikirlerine müdahale etmeye hakkın yok el yakan fiyatlarla benzin alabilirsin sen serbestsin
  • 1 hafta evelsi 2003 yaris aldım, durumum müsait olsaydı ve arabayı benden başka kullancak ailede insan olmasaydı (kız kardeşim ve annem kullanacak) 2000 veya altı model honda accord yada toyota carina , laguna safrane gibi bi araç alır sıralı sistem taktırırdım. hem konforsa konfor ekonomi ise ekonomi hem ben bu araçların motorlarını lpg nin kolay kolay 300000 km den önce yiyecegini zannetmiyorum.

    Piyasada 2000-2001 mazdalar var 12-13 civarı sıralı sistem lpgler ile çok müthiş olur gibi geliyor durumu müsait olanlar düşünebilir özellikle karşıyakada çok temiz bi 2001 323 vardı.
    ilanı burda

    http://araba.com/108875.html

    ben arabayı gördüm 13 e bıraktı sahibi arabası cidden çok iyi durumda

    Sonuç olarak ne olursa olsun benzin fiyatlarının cebimize vereceği hasar lpg nin motora vereceğinden çok daha fazla

    Arabayı kullanmak için alanlar kısa vadede satmayı düşünmeyen kullanıcılar için en mantıklısı bu tip bi araba bulup sıralı sistem taktırmak




  • Ben sahsen arkamda bomba tasimak istemem.


    Gozumun onunde havalimanin orada lpgli taksi inflak etti desem yeterli bir cevap olur herhalde.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC

    Ben sahsen arkamda bomba tasimak istemem.

    Gozumun onunde havalimanin orada lpgli taksi inflak etti desem yeterli bir cevap olur herhalde.



    ARAŞTIR
    İNCELE
    OKU
    sonra fikir beyan et..!


    http://www.mmoistanbul.org/site/Scripts/prodView.asp?idproduct=1255

    http://www.mmoistanbul.org/site/Scripts/prodView.asp?idproduct=1339




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC

    Ben sahsen arkamda bomba tasimak istemem.


    Gozumun onunde havalimanin orada lpgli taksi inflak etti desem yeterli bir cevap olur herhalde.

    arkadaşım o araç bombadan ötürü patladı...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: onur@

    quote:

    Orjinalden alıntı: aLLyC

    Ben sahsen arkamda bomba tasimak istemem.


    Gozumun onunde havalimanin orada lpgli taksi inflak etti desem yeterli bir cevap olur herhalde.

    arkadaşım o araç bombadan ötürü patladı...



    bende o yüzden olduğunu okudum ve duydum
  • ya arkadaşlar ben cmax 2004 lpg taktırmak istiyorum sımıt depo daha mı guvenlı dıger depodan ve hangi marka ben arabanın yakıtından bıktım da
  • benzin motorunda lpg yanar isteyen kullanır karar onların
    sen yakma lpgyi banzinli motorunda

    ayrıca sonuç ve olacaklar kendini nasıl gösterir ki bir örnek ver ben önceki aracımda 50.000km lpg kullandım hem de hiç binzin koklatmadım motora ve sattığımda 170km hız rahatça ulaşabiliyordum(araç 89 model Renault 11 1,4) bak sonuçlar kendini göstermiş
    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Lpg kullanmadım bir seyi bence kullanarak öğrenirsin diye bir sey yok ben otomotiv öğretmenliği okuyorum bunu sadece kulaktan dolma değil teknik olarak yanlıs olduğunu anlatmak isterim en basit sebebiyle sebep şudur Lpg ye göre dizayn edilmemiş bir motora Lpg takarsanız sonuç ve olacaklar kendini gösterir.

    Odun sobasında kömür yanmaz isteyen kullansın karar sizin.




  • bence boş yere okuyorsunuz, lpg neden araca zararlı? bana teknik olarak açıklarmısın?
  • araçlarda lpg kullanmanın hiç bir zararı yok, burada tartarinin reklamı yapılıyor havasıda var ama bence önemli olan eğer hayatımız paramızdan daha önemli ise kullanılan kit sadece aracın performansı ve çalışması ile ilgili ama önemli olan kullanılan lpg tankı, kitten dolayı araç sadece arıza yapar ve yolda kalırsınız bir şekilde de yolunuza devam edebilirsiniz ama tank da bir problem yaşarsanız bu hayatınızıda etkiliyebilir Allah muhafaza, bende aracıma e-gas marka kit taktırdım hiç bir problem yaşamıyorum, aksine çok memnunum, haaa birde şunu söylemek isterim ki bu çok önemli, aracımın yakıtı şunu yakıyor demek yanlış olabilir, araç eğer 10 lt. benzin yakıyorsa 10 lt de gaz yakacaktır. bunun başka anlatımı yok hatta %5 kadar gaz daha fazla yakar, tasarruf sadece lpg ve benzin arasındaki fiyattan dır. e-gas 10 yıl ayar garantisi veriyor, buna ne dersiniz!!!!!
  • bence sen aracına e-gas marka kit taktır ve step marka simit tank kullan arkadaş,
  • www.egasturkiye.com adresine girmeniz menfaatiniz icabıdır.....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: egas

    araçlarda lpg kullanmanın hiç bir zararı yok, burada tartarinin reklamı yapılıyor havasıda var a. e-gas 10 yıl ayar garantisi veriyor, buna ne dersiniz!!!!!


    Siz ne yapıyorsunuz ? e-gas reklamımı? Lütfen ciddi olun.
  • Önemli bi noktaya el basmışsınız tebrikler reklam yaptığımız söylensede kullananlar herşeyin farkında buda sevindirici...Teşekkürler arkadaşım mühim bir konuyu dile getirmişsiniz...

    SAYGILAR


    quote:

    Orjinalden alıntı: egas

    araçlarda lpg kullanmanın hiç bir zararı yok, burada tartarinin reklamı yapılıyor havasıda var ama bence önemli olan eğer hayatımız paramızdan daha önemli ise kullanılan kit sadece aracın performansı ve çalışması ile ilgili ama önemli olan kullanılan lpg tankı, kitten dolayı araç sadece arıza yapar ve yolda kalırsınız bir şekilde de yolunuza devam edebilirsiniz ama tank da bir problem yaşarsanız bu hayatınızıda etkiliyebilir Allah muhafaza, bende aracıma e-gas marka kit taktırdım hiç bir problem yaşamıyorum, aksine çok memnunum, haaa birde şunu söylemek isterim ki bu çok önemli, aracımın yakıtı şunu yakıyor demek yanlış olabilir, araç eğer 10 lt. benzin yakıyorsa 10 lt de gaz yakacaktır. bunun başka anlatımı yok hatta %5 kadar gaz daha fazla yakar, tasarruf sadece lpg ve benzin arasındaki fiyattan dır. e-gas 10 yıl ayar garantisi veriyor, buna ne dersiniz!!!!!




  • amma kıskançmışsınız be! sen ne diyosun be bende çivt göz mersedes var.nerdeyse arabayı amrti ettim sende beyinden bahsediyosun !bırakın bu işleri ben bi mersedes daha alırım aradaki yakıt farkınaaaaaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: maydanoz

    1 hafta evelsi 2003 yaris aldım, durumum müsait olsaydı ve arabayı benden başka kullancak ailede insan olmasaydı (kız kardeşim ve annem kullanacak) 2000 veya altı model honda accord yada toyota carina , laguna safrane gibi bi araç alır sıralı sistem taktırırdım. hem konforsa konfor ekonomi ise ekonomi hem ben bu araçların motorlarını lpg nin kolay kolay 300000 km den önce yiyecegini zannetmiyorum.

    Piyasada 2000-2001 mazdalar var 12-13 civarı sıralı sistem lpgler ile çok müthiş olur gibi geliyor durumu müsait olanlar düşünebilir özellikle karşıyakada çok temiz bi 2001 323 vardı.
    ilanı burda

    http://araba.com/108875.html

    ben arabayı gördüm 13 e bıraktı sahibi arabası cidden çok iyi durumda

    Sonuç olarak ne olursa olsun benzin fiyatlarının cebimize vereceği hasar lpg nin motora vereceğinden çok daha fazla

    Arabayı kullanmak için alanlar kısa vadede satmayı düşünmeyen kullanıcılar için en mantıklısı bu tip bi araba bulup sıralı sistem taktırmak





  • KADİRBEY İYİ ÇALIŞMALAR ÖNCELİKLE BRC FİRMASI SİZİN GİBİ ÇALIŞANLARI OLDUĞU İÇİN ÇOK ŞANSLI.KEŞKE ÜM BAYİLERİNİZDE SİZİN KADAR HASSAS OLSA (ÇALIŞTIRAMADIKLARI SİSTEMİ GERİ ALMAYI BIRAKIN BİDE SÖKME PARASI İSTEMESELER AMA YANLIŞ ANLAŞILMAYA DA MAHAL VERMEMEK İÇİN BELİRTEYİM 2A MÜHENDİSLİĞE BU SORUNU İLETTİĞİMDE SORUNUMU ANINDA ÇÖZDÜLER VE SÖKTÜRDÜLER SİSTEMİ ŞİMDİ YENİ ARABAMA TAKTIM VE RAHATLIKLA KULLANIYORUM) SORMAK İSTEDİĞİM ŞEY ŞU YOL BİLGİSAYARINDAKİ TÜKETİM GAZ BENZİN ARASINDA GEÇİŞ YAPINCA DEĞİŞMEMESİ TÜKETİM FARKININ POMPADA ÇIKMASI GEREKİR BİLİYORUM BENDE %15 GİBİ TÜKETİM FARKLILIĞI GÖRÜNÜYOR GAZ LA BENZİN ARASINDA TABİ YOL BİLGİSAYARINDA POMPA FARKIDA %15 CİVARI BU NORMAL DEĞİL SANIYORUM GAZ ECU SUNUN YAPMASI GEREN DÜZELTMEYİ BENZİN ECU SU MU YAPIYOR ACABA TEŞEKÜRLER..
  • e-gas reklamı yapıyorum dimi? haklısın neden rahatsız mı oldunuz, insanları bilinçlendirmek istedim sadece, e-gas ın avantajlarını herkes bilsin kardeşim, hatta sende öğren ben tartariniyi de brc yide zavoliye de prinside vs. hepsinin hakkında bilgi sahibi olmak için elimden geleni yapıyorum, önemli olan burada insanların daha geniş bilgiye sahip olmaları, eskiden dedelerimizin kör kütük bir partinin peşinden gittiği gibi bizlerde onlar gibi olmayalım her konuda bilgi sahibi olalım, bence sen e-gas ı bir incele veya başka bir kullanıcılarla temasa geç farkını anla. saygılar.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.