Şimdi Ara

Tartarini Lpg taktırdım. Noktayı Koydum... (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
113
Cevap
0
Favori
47.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ucucu=buhar basıncı ben yazacagımı yazdım otoritelerde lpg nin önerilmediğini söylüyor üslüp soyleniste yada teknik soyleniste hatalarım olabilir ama netice aynıdır.Polemiğe girmenin anlamı yok herkes bildigni yapsın sonuclar ortada.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Ucucu=buhar basıncı ben yazacagımı yazdım otoritelerde lpg nin önerilmediğini söylüyor üslüp soyleniste yada teknik soyleniste hatalarım olabilir ama netice aynıdır.Polemiğe girmenin anlamı yok herkes bildigni yapsın sonuclar ortada.


    Uçucu=buhar basıncı nasıl olur?
    Literatürde, uçucu' luk diye bir tabir, bir sınıflandırma var mı? Bu da nereden çıktı.

    Bu forum bilimsel tartışmaların yapıldığı bir forum. Ben yazdım oldu işim bitti diye kestirip atamazsınız. Üstelik sizin diğer bu forumu kullananlardan farklı bir konumunuz var. Yarın bu işin eğitmenliğini yapmak üzere eğitim alıyorsunuz. Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.

    Bundan böyle sizin bütün yazdıklarınızı mercek altına alacağım. Otoriteler öyle söylüyor diyemezsiniz. Bunlar sizin görüşleriniz değil mi? Siz hangi otoritenin görüşlerine itibar ediyorsunuz? Lütfen bu otoriteleri açıklayın biz de öğrenelim.
    Şu Onno usta takıntısından kurtul, sen eğitim alıyorsun, ustaların lafıyla hareket etme.

    Ülkemizde otogazın kullanımı başladığından bu yana çeşitli kuruluşların düzenlemiş olduğu seminer-sempozyum v.s. çeşitli bilimsel platformlarda bu konular tartışıldı.
    Üniversitelerden katılan bilim adamlarının sunmuş olduğu bildiriler var. Bu sunumlarda LPG' li motorlar üzerine yapılan araştırmalar, testler yeralıyor.
    Bu sempozyum ve seminer notlarının bir kısmınıwww.2a-lpg.com adresindeki web sitemizin kütüphane bölümünde bulabileceğiniz gibi, Makina Mühendisleri Odası Yayınlarında da bulabilirsiniz.
    Henüz eğitiminize devam etmeniz nedeniyle sınırlı bütçe imkanlarınız olabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu konuyla ilgili tüm dökümanları arzu ederseniz ücretsiz olarak size hediye edebilirim. Adres bilgileriniz için bana özel mesaj yazabilirsiniz.
    iyi günler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2A Mühendislik -- 17 Aralık 2005, 12:25:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 2A Mühendislik

    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Ucucu=buhar basıncı ben yazacagımı yazdım otoritelerde lpg nin önerilmediğini söylüyor üslüp soyleniste yada teknik soyleniste hatalarım olabilir ama netice aynıdır.Polemiğe girmenin anlamı yok herkes bildigni yapsın sonuclar ortada.


    Uçucu=buhar basıncı nasıl olur?
    Literatürde, uçucu' luk diye bir tabir, bir sınıflandırma var mı? Bu da nereden çıktı.

    Bu forum bilimsel tartışmaların yapıldığı bir forum. Ben yazdım oldu işim bitti diye kestirip atamazsınız. Üstelik sizin diğer bu forumu kullananlardan farklı bir konumunuz var. Yarın bu işin eğitmenliğini yapmak üzere eğitim alıyorsunuz. Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.

    Bundan böyle sizin bütün yazdıklarınızı mercek altına alacağım. Otoriteler öyle söylüyor diyemezsiniz. Bunlar sizin görüşleriniz değil mi? Siz hangi otoritenin görüşlerine itibar ediyorsunuz? Lütfen bu otoriteleri açıklayın biz de öğrenelim.
    Şu Onno usta takıntısından kurtul, sen eğitim alıyorsun, ustaların lafıyla hareket etme.

    Ülkemizde otogazın kullanımı başladığından bu yana çeşitli kuruluşların düzenlemiş olduğu seminer-sempozyum v.s. çeşitli bilimsel platformlarda bu konular tartışıldı.
    Üniversitelerden katılan bilim adamlarının sunmuş olduğu bildiriler var. Bu sunumlarda LPG' li motorlar üzerine yapılan araştırmalar, testler yeralıyor.
    Bu sempozyum ve seminer notlarının bir kısmınıwww.2a-lpg.com adresindeki web sitemizin kütüphane bölümünde bulabileceğiniz gibi, Makina Mühendisleri Odası Yayınlarında da bulabilirsiniz.
    Henüz eğitiminize devam etmeniz nedeniyle sınırlı bütçe imkanlarınız olabileceğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu konuyla ilgili tüm dökümanları arzu ederseniz ücretsiz olarak size hediye edebilirim. Adres bilgileriniz için bana özel mesaj yazabilirsiniz.
    iyi günler.



    Onno usta dediğin adam bugune kadar volkwagen saet renault gibi daha bir cok firmanın servis müdürlüğünü yapmıs ve yurt dısında eğitim almıs biridir sen bana bilmeden etmeden konusma diyısun ama sen...Neyse ben konuları uzatmayı sevmem yazılanlar yazıldı herkes okur arastırır karar verir.
  • noss hocam iyi veya kötü
    bunca yıldır taksiciler lpg kullanır ve hiçbirinin lan lpg yüüzünden motor öldü bitti dediğini duymadık.
    biz burda cebimizi düşünüyoruz. bizim arabamız ayda ortalama 1 milyar benzin yakıyor ve piyasa değeride 27bin euro
    ayda 1 milyar yılda 12milyar ediyor. ben bu aracı 4 sene daha kullanıcak olsam toplamında 50 milyar benzin yakar. banim aracım 50 milyar bile etmiyorken ben 50 milyar benzin yakacağıma 22-24 milyar lpg yakarım. he gel görki senin dediğin olsun ve motor ölsün bitsin 7-8 sene sora. 8 senede ben aracın parasınıda çıkarmış olurum. ki inan motorada hiçbişey olmayacak. 1999 model cheeroke 4.7 ile 3 yıldır lpg kullanan birisi ile görüştüm dün akşam dediki neden taktırmıyorsun kardeşim. ki bu araç böle yaktığı için şehir içinde kullanamıyoruz. hakkını bile vermiyoruz. daha az yakan başka bir araç kullanmak zorunda kalıyoruz şehir içindede... walla lpg kaç derecede yanar falan ben bilmem ama, ben şahsen taktırıcam arkadaşım....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okan

    noss hocam iyi veya kötü
    bunca yıldır taksiciler lpg kullanır ve hiçbirinin lan lpg yüüzünden motor öldü bitti dediğini duymadık.
    biz burda cebimizi düşünüyoruz. bizim arabamız ayda ortalama 1 milyar benzin yakıyor ve piyasa değeride 27bin euro
    ayda 1 milyar yılda 12milyar ediyor. ben bu aracı 4 sene daha kullanıcak olsam toplamında 50 milyar benzin yakar. banim aracım 50 milyar bile etmiyorken ben 50 milyar benzin yakacağıma 22-24 milyar lpg yakarım. he gel görki senin dediğin olsun ve motor ölsün bitsin 7-8 sene sora. 8 senede ben aracın parasınıda çıkarmış olurum. ki inan motorada hiçbişey olmayacak. 1999 model cheeroke 4.7 ile 3 yıldır lpg kullanan birisi ile görüştüm dün akşam dediki neden taktırmıyorsun kardeşim. ki bu araç böle yaktığı için şehir içinde kullanamıyoruz. hakkını bile vermiyoruz. daha az yakan başka bir araç kullanmak zorunda kalıyoruz şehir içindede... walla lpg kaç derecede yanar falan ben bilmem ama, ben şahsen taktırıcam arkadaşım....



    Okan söyle söyliyim gecen tofasların motorları döküm motorlardır yani agır ama daha sert malzemeden yapılmıslardır ama gunumuz motorlarının çogu aliminyum alasımdan yapılır aliminyum daha hafif ama daha nazik bir malzemedir dokme demire göre ve olumsuz bir guc karsında daha kolay deforme olur.Onlar 3 yılda bir motor degistiyorsa bunu sadace ornek olarak verdim dogruluk pay motora gore degişir yeni motorlarda bu daha kısa zamanda olacaktır.Kaldıki gecen bicok taksiciyle konustum bir cogu arabasına lpg taktırdıktan sonra elektronik gostergelerin lambaların sigortanın hep sorun cıkardıgını söylüyorlar bunu sebebi atesleme zamanı icin tekrar proglamnan veya degistirilen beyinler yapıyor.

    Her zaman dedigim gibi karar sizin...
  • DEĞERLİ ARKADAŞ TARTARİNİNİ BEYNİNİ 7 8 YILDIR KULLANAN MÜŞTERİLER VAR ÖMÜR DİYE BİŞEY YOK YANİ...ARACININ MARKASI NEY? SANIRIM OLAY DİYAFRAMADAN DEĞİL AYARDAN KAYNAKLANIYOR...FAZALA YAKMASIDA Bİ GAZ FİLİTRESİNİ BAKTIRIN DEĞİŞİM GERKTİREN O OLABİLİR DİYAFRAMDA PATLAK VARSA FAZLA YAKAR SAĞLAMSA NO PROBLEM
  • FABRKA ÇIKIŞI HYUNDAİLERİN LPGLENMESİ DEMEK FİRMALARINDA ONAYLAMASI DEMEKTİR...YANİ NİYE GARANTİ DIŞI KALSIN Kİ ???
    YILLARDIR LPGYİ AVRUPA KULLANIYOR AMA BU KADAR PROBLEM OLMADI PROBLEM SADECE YETKİSİ OLMAYAN İNSANLARIN BU İŞİ YAPMASI VE YAPTIRMASI
    BİDE TABİİ Kİ TVDEKİ SENARYOLAR HEPSİ SADECE LPG İLE PETROLÜN SAVAŞI OLAY BUNDAN İBARET BU GÜNE KADAR LPG MONTAJI YAPMIŞIZ AMA ÇOK ŞÜKÜR NO PROBLEM...
    SAYGILAR
  • Hekimoğlu, araban çiçek gibiymiş iyi ki satmamışsın. Eh artık alttaki satılık ilanını kaldırırsın
  • FERAZDAK kardeşim Allah razı olsun, o senin güzelliğindendir. Hep böyle olurya zaten arabayı satmamaya karar verdim, bu seferde alıcılar çoğaldı... Kaldıracam artık ilanı....

    Bu arada lpg tankı yenice bitti arkadaşlar...50 ytl ile 332,10 km yaptım... 151,000 liraya geliyor KM başına... Ama dediğim gibi ilk tankta anlaşılmazmış.

    Gelişmelerden haberdar edicem...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hekimoglu

    FERAZDAK kardeşim Allah razı olsun, o senin güzelliğindendir. Hep böyle olurya zaten arabayı satmamaya karar verdim, bu seferde alıcılar çoğaldı... Kaldıracam artık ilanı....

    Bu arada lpg tankı yenice bitti arkadaşlar...50 ytl ile 332,10 km yaptım... 151,000 liraya geliyor KM başına... Ama dediğim gibi ilk tankta anlaşılmazmış.

    Gelişmelerden haberdar edicem...


    hocam hadi olsunda 145 bin olsun? ne farkederki? şehir içi için mükemmel bir değer hayırlı uğurlu olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan

    boss ne zaman geldin yaws



    walla hocam zaman olmuyor girmeye
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 2A Mühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Lpg kullanmadım bir seyi bence kullanarak öğrenirsin diye bir sey yok ben otomotiv öğretmenliği okuyorum bunu sadece kulaktan dolma değil teknik olarak yanlıs olduğunu anlatmak isterim en basit sebebiyle sebep şudur Lpg ye göre dizayn edilmemiş bir motora Lpg takarsanız sonuç ve olacaklar kendini gösterir.

    Odun sobasında kömür yanmaz isteyen kullansın karar sizin.


    Sayın NOS,
    Şu motorların LPG' ye göre dizaynı nasıl oluyor bir açıklasanızda bizde aydınlansak..?
    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alterrnatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    BRC ve FIAT_TOFAS işbirliğiyle Bursa fabrikalarında ALBEA' lara LPG, ihraç DOBLO' lara CNG kiti takılıyor. Otomotiv üreticileri sonradan takılan kitlerden farklı olarak takılan LPG ve CNG kitlerinden ötürü en az 7 sene sorumluluk altına giriyorlar. Dolayısıyla bu kitlerin takılması ve testleri neredeyse bir yıl sürüyor. Emisyon testleri, dynometrik performans testleri, çarpışma ve darbe testleri olmak üzere.
    Madem bu işin öğrenimini alıyorsunuz, kendisinizi daha iyi yetiştirmeniz için sizin için bir TOFAŞ-BURSA fabrikalarında teknik geziye devat edelim. Neler yapılıyor, nasıl yapılıyor birde gözlerinizle görün. Eminim ki sonra bütün bu görüşleriniz değişecek.




    bravo be mühendis bey
  • Sevgili Noss kardeşim,
    Uzun yıllardır motorlarla ilgiliyim.
    Bu foruma yeni girdim. yazdıklarınızı okuyunca tüylerim diken diken oldu.
    Nerede okuyorsun?. Sizin hocalara mektup yazacağım. Sizlere nasıl eğitim veriyorlar. Yarın siz hoca olacaksanız yandık..
    Neren eğri diye sorulan devenin verdiği cevap gibi yazdıklarınızın neresini düzelteceğimi şaşırdım.
    - LPG daha yüksek oktan sayısı nedeniyle, benzine göre daha yüksek vuruntu önleme gücüne sahiptir.
    - Karbüratörlü araçlarda yakıt, motorun yarattığı vakum sayesinde silindirlere gönderilir. Benzin veya LPG' de olsa bu kural değişmez, yani basınç yoktur.
    - Enjeksiyonlu araçlarda benzin basıncı 3 bar civarında olup, LPG sistemlerinde maksimum 1,5 Bardır. hangisi daha yüksek?
    - Benzin nasıl segmanlarını arasından kaçmıyorda LPG kaçabiliyor? Açıklarmısınız?
    cevabınızı merakla bekliyorum.
  • Arkadaşlar 20 Ytl lik LPG ile 159 km yaptım sizinle paylaşmak isterim. Şu ana kadar hiç problem yok..
  • slm. HONDA HR-V 1,6 4x4 otomatik vites 2000 model enjeksiyonlu... araç sahibiyim ve lpg taktırmayı düşünüyorum. Eğer bilginiz varsa bu araç için Hangi marka kiti önerirsiniz? TEŞEKKÜR EDRM...
  • Merhaba,

    Yazıları okuyunca birde ben ekleme yapmak istedim.
    Madem dediğiniz gibi Sayın Kadir Örücü gibi bende merak ettim LPG ye göre dizayn edilmiş motorları.
    Bilgi evrenseldir. Bu bilgilerinizden faydalanmak isteriz.
    ''Odun sobasında kömür yanmaz'' ilginç bir tabir tebrikler. Ve eğitime gönül vermiş idealist yapınızı tebrik ederim.
    Benimde kulaktan dolma olmayan bildiğim bir kaç bilgiyi paylaşmak istiyorum.
    Kalite standardı E1 olan bir ülke (Türkiye E37) Hükümeti araçlara LPG dönüşüm sistemi takılması konusunda teşvik amaçlı 1000 euro gibi bir katkıda bulunuyor.
    Bu sizin anlattığınız LPG ye göre dizayn edilmemiş motorlara.
    Yine standartlarına ulaşma yolunda ulusal bir çok çalışma yaptığımız Avrupa ülkelerinde bazı kasabalara LPG ve CNG siz araçların girmesi yasak.
    Bu sizin anlattığınız LPG ye göre dizayn edilmemiş motorlarla serbest.
    Birde ülkemizden bir bilgide olsun Manavgat'ta İsrail in almış olduğu su üzerindede malesef LPG ye göre dizayn edilmemiş motorların çalışması şartı getirilmiştir.
    Bu arada Milyarlarca dolarlık bu sektörde yapılan çalışmaların kulaktan dolma bilgilerle değil konusunda ihtisas sahibi Makina ve Arge mühendisleri ile çalıştıklarını bilmeni isterim.

    Senin bu odun sobası dedemin bir lafını hatırlattı..

    Lokomotif kömür tercih etmez.....

    Konu hakkında bilgi almak istersen ve senin gibi konuya bu şekilde bakan arkadaşlar varsa her zaman yardımcı olabiliriz.
    Yeterki Eğitimci adayı olan sizler gerekli bilgi ve araştırmaları yapmadan atasözlerine dayalı yönlendirme yapmaya kalkmayın..

    quote:

    Orjinalden alıntı: teober_posedion

    quote:

    Orjinalden alıntı: 2A Mühendislik


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss

    Lpg kullanmadım bir seyi bence kullanarak öğrenirsin diye bir sey yok ben otomotiv öğretmenliği okuyorum bunu sadece kulaktan dolma değil teknik olarak yanlıs olduğunu anlatmak isterim en basit sebebiyle sebep şudur Lpg ye göre dizayn edilmemiş bir motora Lpg takarsanız sonuç ve olacaklar kendini gösterir.

    Odun sobasında kömür yanmaz isteyen kullansın karar sizin.


    Sayın NOS,
    Şu motorların LPG' ye göre dizaynı nasıl oluyor bir açıklasanızda bizde aydınlansak..?
    Bütün dünyada otomotiv firmaları benzin için dizayn edilmiş araçlara (hiç bir modifikasyon yapmadan) fabrikasyon olarak alterrnatif yakıt kullanmak üzere LPG ve CNG kitleri takıyorlar.
    BRC ve FIAT_TOFAS işbirliğiyle Bursa fabrikalarında ALBEA' lara LPG, ihraç DOBLO' lara CNG kiti takılıyor. Otomotiv üreticileri sonradan takılan kitlerden farklı olarak takılan LPG ve CNG kitlerinden ötürü en az 7 sene sorumluluk altına giriyorlar. Dolayısıyla bu kitlerin takılması ve testleri neredeyse bir yıl sürüyor. Emisyon testleri, dynometrik performans testleri, çarpışma ve darbe testleri olmak üzere.
    Madem bu işin öğrenimini alıyorsunuz, kendisinizi daha iyi yetiştirmeniz için sizin için bir TOFAŞ-BURSA fabrikalarında teknik geziye devat edelim. Neler yapılıyor, nasıl yapılıyor birde gözlerinizle görün. Eminim ki sonra bütün bu görüşleriniz değişecek.




    bravo be mühendis bey
  • şu anda dizel "0" araba kullanıyorum

    lpg dizelden daha az yakıyor genel olarak bakıldıgında ...
    6 sene 120 bin kilometre yol kattetim 1994 spring ile brc idi kit ve tek bir sorun yaşamadım (1999-2005)

    gazi üni. mak. müh. sayfasından edindigim bilgiler onno usta(kendisini tanımıyorum) herhalde daha bilimseldir...

    3-5 sanayi ustasının lpg ilk çıktıgında ortaya attıgı motora zararı var hurafesine hala inanlar var aklım almıyor...

    kullanan insanlardan fiyat/performans açısından bakıldıgında bir tane sikayet duymadım,
    nedendir lpg düşmanlığınız ??

    mesleksiz,bilimsiz,işsiz bırakılmış bir toplumda mühendislerin yerine ustaların lafının dinlenmesi pek doğal ...

    ayrıca düzgün işçilik oldugunda LPG BENZİNDEN DAHA GÜVENLİDİR... (daha fazla güvenlik önlemi ile donatılmıştır.)

    hürmetlerimle
    selçuk
  • tartarini hocam peugeot 307 xt prmimyum otm. aracıma lpg takabilirmiyiz acaba vereceğiniz bilgilere şimdiden tşk ederim...
  • Alıntı:
    mesleksiz,bilimsiz,işsiz bırakılmış bir toplumda mühendislerin yerine ustaların lafının dinlenmesi pek doğal ...


    Helal olsun hocam maalesef
    Forklifte portif, tubeless lastiğe dubleks lastik diyen kara cahil, eğitilemeyen, insansı insanların sayısı toplumumuzda artıyor.
  • bi tanıdık tartarini sıralı sistemi 6 taksit 1750ye taktırdı.buna simit depodan alınan 30-40 ytlde dahil.ama bu fiyata proje masrafı dahil değil.fiyat nasıl sizce?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.