Şimdi Ara

Tartarini Lpg taktırdım. Noktayı Koydum... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
113
Cevap
0
Favori
47.118
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OCT arkadaşım 1 ay süresi var. ve sanırım 250-300 ytl arası para gidiyormuş ruhsata işleme muhabbetine...

    Taktırılan yerin önemi olduğu şüphesiz. Reklam yapmak istemezdim ama, OKCAN OTOMotiv servis diye biyerde taktırdım. Takan abimizn ismi de ORCAN. TARTARİNİ YETKİLİ SERVİSİ. Sıfır hyundai lere takıyorlar. Hakkaten sorduğum her soruya bilimsel cevaplar bulabildim. Allah razı olsun kendisinden. İşinin hakkını veriyor. Silivrikapıda yerleri. telefonlarıda (212) 632 55 85. u arada 130 ytl yakma olayı daha tam belli değil arkadaşlar 50 ytl ik LPG aldım, ve hala bitmedi. 220 km yaptım, 2 ışık yanıyor. bir 100 km daha yapsam bana yeter ;) ki ilk tank ta biraz fazla yakarmış. gelişmelerden sizi haberdar edeceğim. Bu arada dün sabah arabayı çalıştırdım ve ilk hareketi yaptıktan sonra, motor ısısının yükselmesini beklemeden, 2. vitesten 3. vitese takrken çok tatlı bir geçiş hissettim. Daha önce hiç farktmemiştim. Kötü değildi ama bunuda belirteyim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hekimoglu -- 15 Aralık 2005, 23:09:32 >




  • lpg yerinde ve uzman kişilerce takıldığı sürece motora herhangi zarar vermemektedir.
  • LPG kullanan otomobillerde ortaya çıkan vuruntu sorunu çevremizde sıkça gözlenmektedir. Yanma odası içinde LPG ateşleme zamanından önce yanarak kolayca vuruntu sorunlarına sebep olabilmektedir. Ayrıca zaten kuru gaz olan LPG motor segmanları arasından kolayca kaçtığı için aracınızın gücündede düşmeye sebebiyet vermektedir. Bunların haricinde eğitimli / eğitimsiz kişilerce pek çok yerde araçlara sonradan monte edilen ve genelde aracın bagajına yerleştirilen LPG tüpleri pek çok tehlikeyi beraberinde taşımaktadır. LPG sistemi kullanılan araçlar çevremizde bulunan pek çok kapalı otoparkada girememektedir.Aracına LPG taktırmayı düşünen pek çok üyemizden benzer tipte sorular geldiğinden ve içinde bulunduğumuz ekonomik şartlarda yakıt tüketiminden rahatsız araç sahipleri için biraz olsun rahatlatıcı bir alternatif olarak gözüken LPG sistemi hakkındaki fikrimizi bu şekilde bir uyarı ile belirtmek istedik.

    LPG aslında bir petrol ürünü olan likit petrol gazıdır. Gerektirğinde benzin
    yerine otomobil motorlarında kullanılabilmektedir. Ancak LPG benzine göre
    araçların motorlarının ömrünün daha kısa olasına neden olmaktadır. Çünkü LPG
    kullanan otomobillerde vuruntu sorunu ortaya çıkmaktadır. Yanma odası içinde
    LPG ateşleme zamanından önce yanarak kolayca vuruntu sorunlarına sebep
    olabilmektedir. Ayrıca zaten gaz olan LPG motor segmanları arasından kolayca
    kaçarak aynı zamanda güç düşümünüde sebep olabilmektedir.

    LPG sistemine niye karşı olduğumuzu pek çok kere pek çok soruda tekrar ettik. Otomovit üretici firmaların yıllarca süre gelen tecrübe ve birikimleri ile trilyonları ayırdıkları araştırma geliştirme çalışmalarından sonra ürettikleri benzinli, dizel, yakıt hücreli yada hibrid gibi araçların yakıt sistemlerini sonradan değiştirerek araçların göreceği yada görebileceği zararları dile getirdik ve LPG tavsiyesi ile ilgili oldukça fazla soru geldiğinden yukarıya bunu LPG sistemi kullanımına karşıyız diye belirttik. Bu konuyu bir kere daha açıklamamıza dırsat sağladığınız için teşekkür ederiz.

    Bunları ben degil Onno Usta söylüyor Lpg Lpg diye bagıran çoğunluğa duyurulur


    İnanmayanlarwww.araconline.com sitesine girip arastırabilir.Onno Ustada kim diyosanız diyecek bi seyim yok yani




  • Değerli arkadaşım... NOSS


    "Yanma odası içinde LPG ateşleme zamanından önce yanarak kolayca vuruntu sorunlarına sebep olabilmektedir. Ayrıca zaten kuru gaz olan LPG motor segmanları arasından kolayca kaçtığı için aracınızın gücündede düşmeye sebebiyet vermektedir."

    yazmış onno usta ve sizde ona destek veriyorsunuz ki, şu yukarıdaki cümleyi biraz irdelerseniz, Otomotiv öğretmeni olmanızın verdiği avantajıda kullanarak; çelişkili bir cümle olduğunu anlarsınız zannediyorum...

    Şöyleki ; Ateşlemeyi belirleyen ateşleme sisteminiz son parçası olan Buji dir. Buji de bir ARK olmadığı sürece gazın yanma odasında olması herhangi bişey farkettirmez. İsterse 1 saniye önce hatta 10 dakika önce lpg ateşleme odasında olsun, Ateşleme erken olamaz... SIRALI tip LPG sistemlerinde bu sorun kesinlkle olamaz mantığa aykırı...

    ikinci cümlede ki kuru gazın segmanlar arasından geçme muhabbetine gelince... Benzin de Emme manifoltunda motor belirli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra GAZ olarak yanma odasına alınır... YAnma odasında yakıt hiçbir zaman sıvı halinde bulunmaz... Sizin aracınızın motor durumu iyi değilse her durumda da Segmanlardan yağa yakıt karışma ihtimali vardır...

    Vuruntu olayı, karbüratörlü araçlarda (1. nesil sıralı tip kullanmayan) ve ateşleme sisteminde sorun olan araçlarda olabilir ki bu olay benzin kullansa da meydana gelir...

    iyi çalışmalar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hekimoglu

    Değerli arkadaşım... NOSS


    "Yanma odası içinde LPG ateşleme zamanından önce yanarak kolayca vuruntu sorunlarına sebep olabilmektedir. Ayrıca zaten kuru gaz olan LPG motor segmanları arasından kolayca kaçtığı için aracınızın gücündede düşmeye sebebiyet vermektedir."

    yazmış onno usta ve sizde ona destek veriyorsunuz ki, şu yukarıdaki cümleyi biraz irdelerseniz, Otomotiv öğretmeni olmanızın verdiği avantajıda kullanarak; çelişkili bir cümle olduğunu anlarsınız zannediyorum...

    Şöyleki ; Ateşlemeyi belirleyen ateşleme sisteminiz son parçası olan Buji dir. Buji de bir ARK olmadığı sürece gazın yanma odasında olması herhangi bişey farkettirmez. İsterse 1 saniye önce hatta 10 dakika önce lpg ateşleme odasında olsun, Ateşleme erken olamaz... SIRALI tip LPG sistemlerinde bu sorun kesinlkle olamaz mantığa aykırı...

    ikinci cümlede ki kuru gazın segmanlar arasından geçme muhabbetine gelince... Benzin de Emme manifoltunda motor belirli bir sıcaklığa ulaştıktan sonra GAZ olarak yanma odasına alınır... YAnma odasında yakıt hiçbir zaman sıvı halinde bulunmaz... Sizin aracınızın motor durumu iyi değilse her durumda da Segmanlardan yağa yakıt karışma ihtimali vardır...

    Vuruntu olayı, karbüratörlü araçlarda (1. nesil sıralı tip kullanmayan) ve ateşleme sisteminde sorun olan araçlarda olabilir ki bu olay benzin kullansa da meydana gelir...

    iyi çalışmalar...



    Hekim oğlu bu işi bilmedigin belli erken atesleme denilen olay zaten cakma olmadan kıvılcım atılmadan daha hava yakıt karısmının kendiliginden yanmasıdır bununda sonucunda vuruntu olusur zaten Benzine göre lpg nin hava ile karısmının basıncı benzininkine gore fazladır yani daha fazla hacim kaplar silindir ve piston benzine gore yapıldıgı icin daha kıvılcım cakmadan fazla basınctan dolayı sıkısır ve patlayabilir.Vuruntu olayıda herzaman hissedilmez bazı ufak vuruntular icten ice silindirinizi ve pistonunuzu törpüler

    Bilgilerinize...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 16 Aralık 2005, 13:52:11 >




  • "erken atesleme denilen olay zaten cakma olmadan kıvılcım atılmadan daha hava yakıt karısmının kendiliginden yanmasıdır bununda sonucunda vuruntu olusur." DEMİŞSİN

    YANMA NASIL OLUYOR KENDİLİĞİNDEN DİZEL MOTORLA KARIŞTIRDIN HERHALDE.. O zaman dizel motorlara da LPG çok rahat takılır. Siz farkındamısınız bilmiyorum ama Bujisiz bir yanmadan bahsediyorsunuz LPG sistemi için... LPG fazla basınçta SIVI ya dönüşür. Çakmakları hatırla ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hekimoglu -- 16 Aralık 2005, 14:13:23 >
  • EĞER GERÇEKTEN PROBLEM YARATSAYDI BU İŞ BU KADAR İLERLEMEZDİ...KİMSE YANLIŞ İŞ YAPMAK İSTEMEZ...AYRICA TARTARİNİ OLARAK ARTIK HYUNDAI FABRİKA ÇIKIŞI ÇALIŞIYORUZ...EĞER BÖYLE OLSAYDI KİMSE TAKTIRMAZ TAVSİYEDE ETMEZ YANİ BU İŞ BAŞLAMADAN BİTERDİ...ZATEN ARACI YETKİLİ SERVİSE GÖSTERMEDEN MONTAJ YAPARIZ DEMİYORUZ ÖNCE GÖRÜYORUZ ONAY ALIRSA MONTAJA ALIYORUZ...
    SAYGILAR
  • sevgili tartarini hemen sana bir soru sorayım izin verirsen bende karbüratörlü sistem kit takılı (tabiki markası tartarini) beyinlerinin ömrü ne kadardır aracım biraz fazla yakmaya başladı bu olay beynin içindeki diyaframların eskimesinden kaynaklanıyor olabilir mi? bir sorum daha araç vites, boşa attığımda stop ediyor bunun nedeni nedir..rölantide bir sorunum yok halbuki cevaplarsan sevinirim....
  • Hocam sizlere ciddi olarak birkaç soru sormak istiyorum
    98 model 7.40 aracımız var. 4.4 litre Bir v8 ve şehir içinde canavar gbi 16 litre tüketiyor. Öneriniz nedir? Taktırmanın bu motor için maliyeti nedir? Detaylı bilgi verebilirseniz sevinirim

    hekimoglu
    hocam siz ne düşünüyorsunuz?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hekimoglu

    "erken atesleme denilen olay zaten cakma olmadan kıvılcım atılmadan daha hava yakıt karısmının kendiliginden yanmasıdır bununda sonucunda vuruntu olusur." DEMİŞSİN

    YANMA NASIL OLUYOR KENDİLİĞİNDEN DİZEL MOTORLA KARIŞTIRDIN HERHALDE.. O zaman dizel motorlara da LPG çok rahat takılır. Siz farkındamısınız bilmiyorum ama Bujisiz bir yanmadan bahsediyorsunuz LPG sistemi için... LPG fazla basınçta SIVI ya dönüşür. Çakmakları hatırla ;)


    Allah'ım ya ne alakası var bi sey diyemiyorum sana anlattım erken ateslemenin ne olduğunu o kadar en basit kitap benzin motorları milli eğitimin kitabında bile yazar bu lütfen ya bilmemek ayıp degil ama bilmeden yorum yapmayalım




  • 8 silindir araçlar için kitler mevcut... Ama fiyat biraz daha farklı... Benim LPG taktırdığım yerde 8 silindirli jeep lerine takılı vardı bana gösterdiler, çok memnunlarmış... Kardeş hiç durma BMW nun motoruda sonuçta çok kaliteli bir motor. Ben Alfaya taktırmadan önce baya bi araştırdım ve çok tereddütlerim vardı. Keşke daha önce taktırsaymışım. Benim taktırdığım yere bir tel aç sor istersen... Beni referans verebilirsin. Alfa Romeo Hüsamettin dedinmi tanır ORBAY bey.
  • hayırlı olsun hocam performansta pek bir sorun yaratmıyor mu sen yaratmıyor demişsin ama ben yine de tekrar sorayım dedim
  • boss ne zaman geldin yaws
  • yahu nasıl performansta sorun yaratmaz?
    gitmio abi işte...
    hatta bi arkadaşta 97 model 626 sına taktırdı du benzine aliyimda roketliyek die espiri konusu bile oluyor
    bide ben şahsen altımda bomba ile gezmek istemem...
    belki cok körsün dersiniz belki bilgisizsin dersiniz ama...
    resmen tüp bu ya...
    tüpü altınıza almaktan kar ediyorsanız aynı zamanda risk alıyorsunuz...
    ben güvenliğimden hiç bir koşulda taviz vermem...
    can bu şakası olmaz hangimiz garanti edebilirki yarın yola cıkyığımızda kaza yapmayacağımızı?
    şahsen ben kaza yaparsam (ki hepimizi allah korusun) kıçımın altında bi tüple olmaması için her gün 10ytl fazla para veririm...
    ki zaten aracım dizel




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hekimoglu

    8 silindir araçlar için kitler mevcut... Ama fiyat biraz daha farklı... Benim LPG taktırdığım yerde 8 silindirli jeep lerine takılı vardı bana gösterdiler, çok memnunlarmış... Kardeş hiç durma BMW nun motoruda sonuçta çok kaliteli bir motor. Ben Alfaya taktırmadan önce baya bi araştırdım ve çok tereddütlerim vardı. Keşke daha önce taktırsaymışım. Benim taktırdığım yere bir tel aç sor istersen... Beni referans verebilirsin. Alfa Romeo Hüsamettin dedinmi tanır ORBAY bey.

    hmm hocam tamam bir soracam. umarım istediğimiz gbi olur. 16lt gerçektende çok koyuyor insana... tek merakım araçta titreme olup olmaması??? Hani şahinlerde vites kolu gezdirirya hep
  • quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: hekimoglu

    "erken atesleme denilen olay zaten cakma olmadan kıvılcım atılmadan daha hava yakıt karısmının kendiliginden yanmasıdır bununda sonucunda vuruntu olusur." DEMİŞSİN

    YANMA NASIL OLUYOR KENDİLİĞİNDEN DİZEL MOTORLA KARIŞTIRDIN HERHALDE.. O zaman dizel motorlara da LPG çok rahat takılır. Siz farkındamısınız bilmiyorum ama Bujisiz bir yanmadan bahsediyorsunuz LPG sistemi için... LPG fazla basınçta SIVI ya dönüşür. Çakmakları hatırla ;)


    Allah'ım ya ne alakası var bi sey diyemiyorum sana anlattım erken ateslemenin ne olduğunu o kadar en basit kitap benzin motorları milli eğitimin kitabında bile yazar bu lütfen ya bilmemek ayıp degil ama bilmeden yorum yapmayalım



    Çok değerli arkadaşım Erken ateşleme olabilmesi için, LPG - HAVA karışımının tutuşma (patlama) sıcaklığında olması gerekir. Bunun olabilmesi için, aracın patlama odasında yada bujilerde çok fazla miktarda karbon atığının birikmiş ve patlama odasını tutuşma sıcaklığında tutması gerekir. Bujilerinin çalışma sıcaklığının normalden yüksek olması bu gibi sorunları getirebilir, ama bu sorunlar LPG ile daha fazla olmaz... Bu gibi sorunlar benzinde keşfedilmiştir (ilk olarak benzinde görülmüştür). Bu sorunları aşabilmek için, doğru buji seçmek ve Carbon clean yaptırmakta fayda vardır... Bunun haricinde de motor yağından gelen (yağı sıyıran sekmanların zayıflığından) bazı sıcak partiküller ki bu çok zayıf motorlarda olur, ateşlemenin erken olmasını sağlayabilir.

    İŞTE BU NOKTA DA ATEŞLEME SİSTEMİNDE BİR DEĞİŞİKLİK YAPMAK GEREKİR. LPG Lİ ARAÇLARDA BUNU SAĞLAYAN HALK ARASINDA BEYİN DİYE BİLİNEN "ECU" SİSTEMİ SAYESİNDE BU SORUNLAR SIRALI TİP LPG SİSTMLERİNDE YAŞANMAZ... ARACIN ORJİNAL ATEŞLEME SIRASI ÖNCELİKLE BU ECU YA AKTRILIR VE SANİYEDEN ÇOK DAHA KISA SÜREDE TEKRAR DEĞERLENDİRİLEREK, YANMA ODALARINA LPG POMPALANIR.

    BU BAĞLAMDA ARAŞTIRMANIZ GEREKEN KONU ŞU OLMALIYDI BİR OTOMOTİV ÖĞRETMENİ OLARAK, TUTUŞMA SICAKLIĞININ, BENZİNDEN DAHA DÜŞÜK OLMASI LPG DE ERKEN ATEŞLEME SAĞLAYABİLİRDİ... SİZE SORMAK İSTERİM BNZİN VE LPG NİN TUTUŞMA SICAKLIKLARI KONUSUNDA BİR BİLGİNİZ VAR MI ?

    BU SORUNDA YANİ TUTUŞMA SICAKLIKLARI LPG-HAVA KARIŞIMININ AYARLANMASIYLA GİDERİLİR KARIŞIMI FAKİRLEŞTİRMEK... (TABİKİ ECU SAYESİNDE) ...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hekimoglu


    quote:

    Orjinalden alıntı: noss


    quote:

    Orjinalden alıntı: hekimoglu

    "erken atesleme denilen olay zaten cakma olmadan kıvılcım atılmadan daha hava yakıt karısmının kendiliginden yanmasıdır bununda sonucunda vuruntu olusur." DEMİŞSİN

    YANMA NASIL OLUYOR KENDİLİĞİNDEN DİZEL MOTORLA KARIŞTIRDIN HERHALDE.. O zaman dizel motorlara da LPG çok rahat takılır. Siz farkındamısınız bilmiyorum ama Bujisiz bir yanmadan bahsediyorsunuz LPG sistemi için... LPG fazla basınçta SIVI ya dönüşür. Çakmakları hatırla ;)


    Allah'ım ya ne alakası var bi sey diyemiyorum sana anlattım erken ateslemenin ne olduğunu o kadar en basit kitap benzin motorları milli eğitimin kitabında bile yazar bu lütfen ya bilmemek ayıp degil ama bilmeden yorum yapmayalım



    Çok değerli arkadaşım Erken ateşleme olabilmesi için, LPG - HAVA karışımının tutuşma (patlama) sıcaklığında olması gerekir. Bunun olabilmesi için, aracın patlama odasında yada bujilerde çok fazla miktarda karbon atığının birikmiş ve patlama odasını tutuşma sıcaklığında tutması gerekir. Bujilerinin çalışma sıcaklığının normalden yüksek olması bu gibi sorunları getirebilir, ama bu sorunlar LPG ile daha fazla olmaz... Bu gibi sorunlar benzinde keşfedilmiştir (ilk olarak benzinde görülmüştür). Bu sorunları aşabilmek için, doğru buji seçmek ve Carbon clean yaptırmakta fayda vardır... Bunun haricinde de motor yağından gelen (yağı sıyıran sekmanların zayıflığından) bazı sıcak partiküller ki bu çok zayıf motorlarda olur, ateşlemenin erken olmasını sağlayabilir.

    İŞTE BU NOKTA DA ATEŞLEME SİSTEMİNDE BİR DEĞİŞİKLİK YAPMAK GEREKİR. LPG Lİ ARAÇLARDA BUNU SAĞLAYAN HALK ARASINDA BEYİN DİYE BİLİNEN "ECU" SİSTEMİ SAYESİNDE BU SORUNLAR SIRALI TİP LPG SİSTMLERİNDE YAŞANMAZ... ARACIN ORJİNAL ATEŞLEME SIRASI ÖNCELİKLE BU ECU YA AKTRILIR VE SANİYEDEN ÇOK DAHA KISA SÜREDE TEKRAR DEĞERLENDİRİLEREK, YANMA ODALARINA LPG POMPALANIR.

    BU BAĞLAMDA ARAŞTIRMANIZ GEREKEN KONU ŞU OLMALIYDI BİR OTOMOTİV ÖĞRETMENİ OLARAK, TUTUŞMA SICAKLIĞININ, BENZİNDEN DAHA DÜŞÜK OLMASI LPG DE ERKEN ATEŞLEME SAĞLAYABİLİRDİ... SİZE SORMAK İSTERİM BNZİN VE LPG NİN TUTUŞMA SICAKLIKLARI KONUSUNDA BİR BİLGİNİZ VAR MI ?

    BU SORUNDA YANİ TUTUŞMA SICAKLIKLARI LPG-HAVA KARIŞIMININ AYARLANMASIYLA GİDERİLİR KARIŞIMI FAKİRLEŞTİRMEK... (TABİKİ ECU SAYESİNDE) ...



    Lpg daha kolay tutusur benzine gore ama benim demek istedigim carbon veya buji sıcaklıgından ileri gelen atesleme degil benzin yakıt karısımına göre daha fazla hacim kaplar ondan sıksma yapıp patlayabilir.




  • Noss mesajından alıntı:
    Lpg daha kolay tutusur benzine gore ama benim demek istedigim carbon veya buji sıcaklıgından ileri gelen atesleme degil benzin yakıt karısımına göre daha fazla hacim kaplar ondan sıksma yapıp patlayabilir.
    ----------------------------------------------------------------------------------------

    Sayın Noss,
    Çoğu tartışmalara diğer katılımcıları ilgilendirmediği için katılmıyorum ama bazı yazılanlarda gördüğüm bilimsellikten uzak, fizik kurallarını değiştiren, okuyanları yanlış yönlendirip bilgilendirecek yazılarınızı görünce dayanamıyorum. Kusura bakmayın.
    Size aşağıda gaz yakıtların fiziksel özelliklerini veriyorum.


    Kendi Kendine Tutuşma Sıcaklığı (0º C)
    HİDROJEN : 585
    DOĞALGAZ : 540
    LPG : 510
    BENZİN : 385

    Min. Tutuşma Enerjisi (MJ)
    HİDROJEN : 0.02
    DOĞALGAZ :0.28
    LPG : 0.25
    BENZİN :0.25

    Max. Laminer Alev Hızı (Cm/Sn)
    HİDROJEN :270
    DOĞALGAZ: 38
    LPG : 40
    BENZİN :30

    Tablodanda görüldüğü gibi, LPG' nin kendi kendine tutuşma sıcaklığı benzinden daha yüksektir.
    Bu sıcaklığa gelmiş bir hava yakıt karışımının tutuşabilmesi için ayrıca bir kıvılcıma ihtiyacı yoktur.
    Dolayısıyla, uygun olmayan ateşleme avansları, yanma odasında sıcak kalmış bölgeler erken ateşlemeye sebep olabilir.
    Ama gördüğünüz gibi düşük tutuşma sıcaklığı nedeniyle benzinde bu risk daha fazladır.
    Lütfen bilgilerinizi gözden geçirin ve insanlara yanlış bilgiler vermeyin. Siz Motor Öğretmenliği eğitimi alıyorsunuz, yarın gençleri siz eğitecekseniz. Böyle araştırmadan, aklınıza geldiği gibi yazarsanız hem hep mahcup olursunuz hemde eğitim vereceğiniz insanlara yazık olur.
    Bana burada cevap vermenizi bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2A Mühendislik -- 17 Aralık 2005, 9:51:27 >




  • Orjinalden alıntı: 2A Mühendislik




    Lpg daha kolay tutusur benzine gore ama benim demek istedigim carbon veya buji sıcaklıgından ileri gelen atesleme degil benzin yakıt karısımına göre daha fazla hacim kaplar ondan sıksma yapıp patlayabilir.



    Sayın Noss,
    Çoğu tartışmalara diğer katılımcıları ilgilendirmediği için katılmıyorum ama bazı yazılanlarda gördüğüm bilimsellikten uzak, fizik kurallarını değiştiren, okuyanları yanlış yönlendirip bilgilendirecek yazılarınızı görünce dayanamıyorum. Kusura bakmayın.
    Size aşağıda gaz yakıtların fiziksel özelliklerini veriyorum.

    YAKIT HİDROJEN DOĞALGAZ LPG BENZİN
    Kendi Kendine Tutuşma Sıcaklığı (0º C) 585 540 510 385
    Min. Tutuşma Enerjisi (MJ) 0.02 0.28 0.25 0.25
    Max. Laminer Alev Hızı (Cm/S) 270 38 40 30

    Tablodanda görüldüğü gibi, LPG' nin kendi kendine tutuşma sıcaklığı benzinden daha yüksektir.
    Bu sıcaklığa gelmiş bir hava yakıt karışımının tutuşabilmesi için ayrıca bir kıvılcıma ihtiyacı yoktur.
    Dolayısıyla, uygun olmayan ateşleme avansları, yanma odasında sıcak kalmış bölgeler erken ateşlemeye sebep olabilir.
    Ama gördüğünüz gibi düşük tutuşma sıcaklığı nedeniyle benzinde bu risk daha fazladır.
    Lütfen bilgilerinizi gözden geçirin ve insanlara yanlış bilgiler vermeyin. Siz Motor Öğretmenliği eğitimi alıyorsunuz, yarın gençleri siz eğitecekseniz. Böyle araştırmadan, aklınıza geldiği gibi yazaarsanız hem hep mahcup olursunuz hemde eğitim vereceğiniz insanlara yazık olur.
    Bana burada cevap vermenizi bekliyorum



    Dedigim tutusma aslında patlama hacimsel buyukluk yuzunden sıkısma etan sayısı fazla oldugu icin zaten benzin daha ucucudur.




  • Dedigim tutusma aslında patlama hacimsel buyukluk yuzunden sıkısma etan sayısı fazla oldugu icin zaten benzin daha ucucudur.

    _____________________________

    Motoru dinleyen adam :)
    KTEF Otomotiv Ögretmenliği

    Sn. NOSS yukarıda yazdığınızdan bir şey anlamadım..!
    Ben 10 yıldır Makina Mühendisleri Odasında "LPG ve CNG Dönüşümü Mühendis Yetkilendirme" kursu veriyorum. Lütfen benimle temasa geçin size bu kurs notlarından bir set yapıp göndereyim, LPG karşıtı olacağım diye burada insanları yanıltmayın.

    Bir kez daha yazıyorum:
    1- LPG' nin tutuşma sıcaklığı Benzinden daha yüksektir. Bunu bir defa bilin.
    2- Uçucu ne demek. yakıtlarda buhar basınçları vardır. LPG' nin buhar basıncı benzinden daha yüksektir. DolayısıylaÜstelik benzin değil LPG daha uçucudur. Aşağıdaki tabloyı inceleyin.
    Yazılara teknik terimler sokuşturup milletin aklını çelmeyin.
    LPG karşıtı olacağım diye kendinizi zorlamayın.

    SİZE TAVSİYEM, HEM BU CEVABIMI HEM DE BUNDAN ÖNCEKİ YAZDIKLARIMI LÜTFEN BİR YERE NOT EDİN, LPG KONUSUNDA BİR ŞEY YAZMAYA KARAR VERDİĞİNİZDE, BU YAZDIĞIM BİLİMSEL VERİLERİ REFERANS ALARAK YAZDIKLARINIZI KONTROL EDİN.
    İYİ EĞİTİMLER DİLERİM.


    40° C’ de Buhar BASINCI (Bar)
    LPG:6.5
    BENZİN: 0.5-0.9

    Kaynama SICAKLIGI (° C)
    LPG: -13
    BENZİN: 30

    R.O.N. (ARAŞTIRMA OKTAN SAYISI)
    LPG: 105
    BENZİN: 96-98

    M.O.N. (MOTOR OKTAN SAYISI)
    LPG: 92
    BENZİN: 85-87

    Alt Kalorifik Güç (MJ/Dm3) :
    LPG:25.6
    BENZİN: 32.3

    STOİKOMETRİK ORAN (KG/KG) :
    LPG : 15.66
    BENZİN : 14.7




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.