Şimdi Ara

Tanrının varlığı da yokluğu da mantıklı gelmiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
386
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Varoluşumuzun mantigini anlayamıyorum. Henüz herhangi bir araştırma yapmadım tabii ki. Kitap okudukça fikrimin değişeceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • mantığı derken? varolma nedenimiz mi? nasıl varolduğumuz mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.polis

    mantığı derken? varolma nedenimiz mi? nasıl varolduğumuz mu?

    İkisi de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • harari'nin sapiens diye bir kitabı var. çok iyi bir kitap. onu oku anlarsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laserss -- 16 Mart 2017; 8:56:51 >
  • Bir şeyin duygusal olarak varlığı ile duyguya dayalı yokluğu denkleşebilir. Sevgi nefret zıt değil aynı kaynağın farklı tavırlarıdır. Kaynak aynı ancak belirteçleri farklıdır.

    İlahi kavramın varlık ve yokluğu zatına göre değil bana göre ise bu varlığın anlam kazandığı alan benim içsel duyuşlarıma yönelik olur.

    Bu açıdan bu içsel duyuşumun bi şeyi aradığını düşünürsek bulunamayan şeyi araması yokluktan bi şeyi husule getirmek olabilir. O yoktan yarattı gibi. Buradaki o o olmadığı gibi yoktan yarattı zehabı dahi kişiseldir.

    Zan üstüne bi inanış mevcuttur. Bana kalırsa insanın ilahi kavramdan ne anladığını sormak lazım. Bi çocuk için kendisine bisiklet veren lise talebesi için sınav kazandıran bizim yaşlarda huzur ihsan eden bi varlık.

    İşte bu donemsel olamayacak şekilde butun olarak hangi duyguyu mutmain etmesi beklenen şeyle açıklanabilecek bi durumu ilahtan beklenti diye açıklar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 16 Mart 2017; 10:43:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu dünyada gördüğümüz herşey rabbimizin birer sanatıdır. İnsan için rabbimiz Kuran'da Ahsen i takvim üzere yarattık der. Kainattaki en üstün varlık insandır. İşte rabbimiz bizleri sanatını bizlere göstermek için yaratmıştır. Bizler onun sanatına bakarak onu tanırız. Kainatta bize rabbimizi tanıtan üç tanıtıcı vardır.

    1 Kainat

    2 Kuran-ı Kerim

    3 Peygamber Efendimiz (s.a.v)



    Ahsen-i takvim: En güzel biçim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dinler yalan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Xeblion X kullanıcısına yanıt
    Dinler yalan değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • agnostisizmin olmadığı kanıtlayabilir misiniz?

    varlığın sadece bizim algıladığımız yönünü bildiğimizi düşünmemize rağmen evreni çözebileceğimizi veya bir tanrı'nın var olup olamayacağını ve buna benzer herhangi bir şeyin bilinip bilinemeyeceğini savunanlar bana akla uygun bir kanıt göstersin.

    ne yazık ki hepimiz medeniyete ayak uyduran, mantığa göre hareket eden, hayvanlardan farksız canlılarız. elimizdeki formal bilimler(mantık, matematik...) sadece düşünme yeteneğimizin sonucu olarak ortaya çıkmış ve her alanda güvendiğimiz, kullandığımız bilimlerdir. oysaki bunlar sadece görünüşte var kabul ettiklerimizden doğar.
    (bkz: rasyonalizm)

    not: kimseye hakaret etme amacım yoktur, yanlış anlaşılmasın. ayrıca kesinlikle hiçbir ideolojiye karşı ön yargılı değilim ve her görüşe eşit uzaklıktayım. zaten inancım gereği hiçbir şeyin doğruluğunu mutlak surette kanıtlayamam.




  • ozgunozgur kullanıcısına yanıt
    Duşunsel olarak bir şeyin mutlaklığı kimyamız gereği tamamen kişisel olabilir.



    Ancak yemek içmek aile hayatı gibi nesnellikle karışık mutlak inançlarımız da var.



    Bi ilahın var olamayabileceğine rağmen kişinin neden bi ilahın var olamayacağını duşunebildiğini anlarsak ilahtan beklentiyi de açıklarız.





    Dna var kainat var. Şimdi kainattan evrilen insanın neden bi ilah aradığını söylemek evrimsel bi tabana oturursa oluşucak ilahi anlayış da evrimseldir denir.



    Kainat var ve dna onun urunu değil. Şimdi akla olmayan ilahi kavramın yarattığı bi şey mi geliyor? Elimizde sadece dna var.



    Bunun yaratıcısı kavramını duşunursek bu şu an insan gibi. Ha bu cevab neden sorunlu? Bunu anlamak lazım.



    İlahı inkar birdir. Siz ikincisini değil tek olanı inkar ediyorsunuz. Bu açıdan arayışınız inkar ustu inkarla değil kabul ustu kabulle anlamlı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 23 Mart 2017; 19:7:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilimin varolmamızın amacı ile ilgili şu an verebileceği bir bilgi malesef ki yoktur.

    İlahi dinlerin bununla ilgili cevabı ise bu evrenin bir sınav platformu olduğudur. Evrenin ve herşeyin yaratıcısı tarafından yapılan ödül-ceza ile sonuçlanan bir sınav.

    Bunun dışında zaten '' varolma amacı'' dediğimiz zaman ister istemez bir yaratıcı gücü kabul etmiş oluruz. Tanrı kavramını çıkardığımız zaman varolma amacımız ortadan kalkar.
    Evrenin kendi kendine yaşam üretmesi, varlığını devam ettirmeye çalışmasını bir varolma amacı sayabiliriz. Lakin bu fikir de yaratıcı fikrine ihtiyaç duyar.

    Burada da başka bir sorunla karşı karşıya kalırız: Tanrı-yaratıcı kavramı.

    Tanrı kavramı ile ilgili bütün bildiklerimizi unutmamız gerekir.Tanrı'yı deneyimlememiz gerekir. Bunu kendimiz deneyimlemeliyiz. Başkalarından duyduğumuz tanrı kavramı onların deneyimleridir.

    Bunu kendimiz deneyimlemediğimiz zaman Agnostik, deist, ateist veya teist olabiliriz. Bir kalıba girip kendimizi mutlu hissedebiliriz. Ama başkalarının deneyimlerini kopyacısı olmaktan başka bir şey yapmayız.

    Gözleri siyah-beyaz gören bir kişi ''mavi renginden'' bahsedebilir, o rengi inkar edebilir, o rengin varlığını diğer kişilerden duyduğu kadarıyla inana da bilir. Ama asla kendi deneyimleyemez.

    Bizlerde aslında siyah-beyaz görüyoruz. Bunu farkettiğimiz anda ''mavi''yi görebiliriz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.