Şimdi Ara

Taner Bey! ve diğer 1.4TSi Passat kullanıcıları lütfen: (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
157
Cevap
0
Favori
10.874
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3500 km.de TSI (BMT DSG) kullanıcısıyım.
    Bana göre aracın kalkıştan itibaren D konumunda dahi performansı iyi. 10 sn. civarında 100 km/h hıza ulaşıyor. Son hız olarak da hız sabitleme 210 olarak ayarlanmışken 208 km/h hızı gördü.
    Aracın yokuşta dahi hız kazanarak üst vitese geçmesi keyifli sürüşe imkan sağlıyor.
    Umarım bu özelliği ilerleyen km.lerde de sürer.
  • 3 yıl önce bu haftasonu İSTANBUL'daydım.

    METALLICA konseri için. Forumda konusu var.

    PASSAT sahibi arkadaşlarla da Hidiv Kasrı'nda enfes bir kahvaltı yapmıştık. Kahvaltının ortasında cep telefonum çaldı. VW Adana Yetkili Bayi AYKAN'da çalışan satış temsilcisi benim cep numaramı 1.4 TSI almaya niyetli ama motorunun "1.4" olmasından ötürü "çekingen" (ya da "kaygılı") davranan potansiyel bir alıcıya (bir beyamcaya) vermiş ve o da beni aradı. Sorduğu soru "Bu motor bu kasayı çekiyor mu?" ve benim cevabım "Vallahi amca benimkini çekiyorsa seninkini de çeker!".

    Tabi kahkahalarla güldük ama o işin espirisiydi.

    Türkiye'de OTOMOBİL BİLGİSİ ve OTOMOBİL PAYLAŞIMI konusunda eminim aynı anda bu kadar çok bilgisiz ve bilgili kişinin yoğunlaştığı başka bir Türkçe paylaşım sitesi (forumu) yoktur. Burada bizlerin 1.4 TSI motorununu çekip çekmediğini bikememe lüksümüz yoktur. Madem bu motora sahip olanlar da var, herhalde bilgilerini burada paylaşacaklar. Bilmeyen sadece motorun HACMİNİ öğrenir, ne güçten, ne torktan anlar. Bilen bırak güç ve torku, enjektörün düşük devirde düz ve yüksek devirde sprey püskürtme yaptığını dahi bilir.

    Bilmeyen 1.4'ten başkasını bilmez. Bilmeyen 1.4 sayısının motor gücünü ifade ettiğini düşünür. Bilmeyen 1.4'ün 1.6'dan ve 1.8'den ve 2.0'dan daha düşük bir rakam, sayı, numara olduğunu bilir, neticede en azından onu ilkokulda öğrenmiştir, ve bilmeyen "1.4 1.6'dan azdır yahu, çekmez" der ve "1.6 da 2.0'dan azdır, kaldırmaz" der.

    ÇÜNKÜ BİLMİYOR...

    3,5 yıldır 1.4 TSI 122 HP 210 NM 6 ileri manüel vitesli PASSAT kullanıyorum. 210 NM tork 2.0 FSI 150 HP motordaki 200 NM torktan da fazla. Döndürme Kuvveti (Alm. DREHMOMENT) anlamına gelen tork gücün dönme miline ne kadar yakın bir yerde mukavemeti aşabilme kudretini gösterir. Ne kadar erken ve fazla tork olursa motoru o kadar yavaş döndürebilirsiniz. Gemi motorlarının 10.000 rpm yaptığını mı düşünyorsunuz, otobüslerin ve TIR'ların 1500-2500 rpm arasında gittiğini ve daha fazlasının onlar için hayal olduğunu bilmiyor musunuz?

    Biliyorsunuz, az seyahat etmediniz otobüsle.

    Ben çok ettim, hep 2 numarada oturdum, gözüm hep şoförde ve gösterge panelindeydi, 250 devirde bir vites atıyordu şoför, Balıkesir'den Eskişehir'e gidene kadar atabilecek çok vites vardı otobüste (16 ileri takviyeli + takviyesiz).

    Bu nedenle sayın DONANIM HABER OTOMOBİL GENEL HALKI, burada BİLENLER var, bilenler cevap veriyorlar, tatmin olmak veya olmamak sizin elinizde. Burada OTOŞOV gibi bir dergiden çok daha fazla bilgiye sahip insanlar var, burada bilgisini karşılık olmadan, sırf bilgi yayılsın diye laptopu kucağına almış ve çekirdek çıtlatarak mesaj yazan bilgili insanlar var, bence bilgiyi elinizin tersi ile itmek yerine onu bağrınıza basın.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • Taner Bey Avrupadan gelmiş, Avrupayı çok iyi bildiğini söylüyor, ve 1.6 105TDI motor Avrupa'da giriş motordur kimse almaz diyor.


    Halbuki bu forumda 1.6 102hp lik motora hitler motoru derken, Almanya da bir önceki kasa Golfler 1.4 70 Hp iğrenç benzinli motorla satılıyordu...


    Demekki alıyorlarmış...


    Türkiye gibi dağlık bir coğrafya değil de, Taner Bey in eski memleketi Hollanda gibi düz bir alan düşünün.


    Motorun tek görevi, tekerleklerdeki sürtünmeyi yenmek...Gerek varmı şehir içi kullanılacak , bakkala gidilecek araçta performanslı motora ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Taner Bey Avrupadan gelmiş, Avrupayı çok iyi bildiğini söylüyor, ve 1.6 105TDI motor Avrupa'da giriş motordur kimse almaz diyor.


    Halbuki bu forumda 1.6 102hp lik motora hitler motoru derken, Almanya da bir önceki kasa Golfler 1.4 70 Hp iğrenç benzinli motorla satılıyordu...


    Demekki alıyorlarmış...


    Türkiye gibi dağlık bir coğrafya değil de, Taner Bey in eski memleketi Hollanda gibi düz bir alan düşünün.


    Motorun tek görevi, tekerleklerdeki sürtünmeyi yenmek...Gerek varmı şehir içi kullanılacak , bakkala gidilecek araçta performanslı motora ??


    Eskiden alinmiyorduda su anda baya baya satiliyorlar.. Benzin fiyatlari burdada oldukca yuksek ve sigorta, vergiden kar etmek icin aliyorlar.. haklilarda..




  • saçma sapan yorum yapmasın bilmeyenler, kaldırmıyo falan diye benim fsi bile gayet güzel kaldırıyor, bana da aynı saçmalıkları anlatmıştınız arabayı almadan önce kalkmaz gitmez diye ....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Taner Bey Avrupadan gelmiş, Avrupayı çok iyi bildiğini söylüyor, ve 1.6 105TDI motor Avrupa'da giriş motordur kimse almaz diyor.
    Halbuki bu forumda 1.6 102hp lik motora hitler motoru derken, Almanya da bir önceki kasa Golfler 1.4 70 Hp iğrenç benzinli motorla satılıyordu...

    Demekki alıyorlarmış...

    Türkiye gibi dağlık bir coğrafya değil de, Taner Bey in eski memleketi Hollanda gibi düz bir alan düşünün.
    Motorun tek görevi, tekerleklerdeki sürtünmeyi yenmek...Gerek varmı şehir içi kullanılacak , bakkala gidilecek araçta performanslı motora ??
    Hasan Bey,

    70 HP'lik benzinli motoru Almanya'da Polo ve Golf'e binen öğrenciler, sürücü belgesini yeni almış gençler, emekliler, neneler ve dedeler alıyorlardı, otobanda 200 km/h ile süzülme ihtiyacı olmayanlara hitap ediyordu. Halen de bu motor sunulmakta ama ülkemizde bulunmamakta.

    1.6 MPI 102 HP'nin Almanya'da bulunmaması gibi. (!)

    Burada GOLF de artık bir basamak daha yükseltildiği için LPG meraklılarına 1.6 MPI 102 HP motorla satılıyor, Türkiye'deki motor seçenekleri ile Almanya'dakiler arasında oldukça fazla fark var. 2.0 TDI 140 HP 4 MOTION Golf Türkiye'de kaça satılacak da ithal edilecek ve müşterinin beğenisine sunulacak? Bu nedenle

    Almanya'daki düz Gof'lerin Comfortline modelindeki motor seçenekleri:

    1.4 59 kW 5-Gang 6,4 l/100km 149 g/km 18.800,00 €
    1.2 TSI 63 kW 5-Gang 5,5 l/100km 129 g/km 19.200,00 €
    1.2 TSI 63 kW 7-Gang-DSG 5,8 l/100km 134 g/km 21.375,00 €
    1.2 TSI 77 kW 6-Gang 5,7 l/100km 134 g/km 20.675,00 €
    1.2 TSI BlueMotion Tech. 77 kW 6-Gang 5,2 l/100km 121 g/km 21.075,00 €
    1.2 TSI 77 kW 7-Gang-DSG 5,8 l/100km 134 g/km 22.500,00 €
    1.2 TSI BlueMotion Tech. 77 kW 7-Gang-DSG 5,3 l/100km 123 g/km 22.900,00 €
    1.4 TSI 90 kW 6-Gang 6,2 l/100km 144 g/km 21.575,00 €
    1.4 TSI 90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 138 g/km 23.400,00 €
    1.4 TSI 118 kW 6-Gang 6,3 l/100km 145 g/km 23.175,00 €
    1.4 TSI 118 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 139 g/km 25.000,00 €

    Diesel
    1.6 TDI 77 kW 5-Gang 4,5 l/100km 119 g/km 22.875,00 €
    1.6 TDI BlueMotion Tech. 77 kW 5-Gang 4,1 l/100km 107 g/km 23.275,00 €
    1.6 TDI 77 kW 7-Gang-DSG 4,7 l/100km 123 g/km 25.050,00 €
    1.6 TDI BlueMotion Tech. 77 kW 7-Gang-DSG 4,2 l/100km 109 g/km 25.450,00 €
    2.0 TDI 103 kW 6-Gang 4,8 l/100km 126 g/km 25.125,00 €
    2.0 TDI BlueMotion Tech. 103 kW 6-Gang 4,3 l/100km 114 g/km 25.525,00 €
    2.0 TDI 4 MOTION 103 kW 6-Gang 5,5 l/100km 143 g/km 26.850,00 €
    2.0 TDI 103 kW 6-Gang-DSG 5,3 l/100km 138 g/km 26.950,00 €
    2.0 TDI BlueMotion Tech. 103 kW 6-Gang-DSG 4,9 l/100km 127 g/km 27.350,00 €




  • Çekmiyor diyenler 300hp altında araç kullanmadıkları için yadırgıyorlar herhalde.

    Almanların iki Scumacher'i var Türkiye'nin milyonlarca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Taner Bey Avrupadan gelmiş, Avrupayı çok iyi bildiğini söylüyor, ve 1.6 105TDI motor Avrupa'da giriş motordur kimse almaz diyor.
    Halbuki bu forumda 1.6 102hp lik motora hitler motoru derken, Almanya da bir önceki kasa Golfler 1.4 70 Hp iğrenç benzinli motorla satılıyordu...

    Demekki alıyorlarmış...

    Türkiye gibi dağlık bir coğrafya değil de, Taner Bey in eski memleketi Hollanda gibi düz bir alan düşünün.
    Motorun tek görevi, tekerleklerdeki sürtünmeyi yenmek...Gerek varmı şehir içi kullanılacak , bakkala gidilecek araçta performanslı motora ??
    Hasan Bey,

    70 HP'lik benzinli motoru Almanya'da Polo ve Golf'e binen öğrenciler, sürücü belgesini yeni almış gençler, emekliler, neneler ve dedeler alıyorlardı, otobanda 200 km/h ile süzülme ihtiyacı olmayanlara hitap ediyordu. Halen de bu motor sunulmakta ama ülkemizde bulunmamakta.

    1.6 MPI 102 HP'nin Almanya'da bulunmaması gibi. (!)

    Burada GOLF de artık bir basamak daha yükseltildiği için LPG meraklılarına 1.6 MPI 102 HP motorla satılıyor, Türkiye'deki motor seçenekleri ile Almanya'dakiler arasında oldukça fazla fark var. 2.0 TDI 140 HP 4 MOTION Golf Türkiye'de kaça satılacak da ithal edilecek ve müşterinin beğenisine sunulacak? Bu nedenle

    Almanya'daki düz Gof'lerin Comfortline modelindeki motor seçenekleri:

    1.4 59 kW 5-Gang 6,4 l/100km 149 g/km 18.800,00 €
    1.2 TSI 63 kW 5-Gang 5,5 l/100km 129 g/km 19.200,00 €
    1.2 TSI 63 kW 7-Gang-DSG 5,8 l/100km 134 g/km 21.375,00 €
    1.2 TSI 77 kW 6-Gang 5,7 l/100km 134 g/km 20.675,00 €
    1.2 TSI BlueMotion Tech. 77 kW 6-Gang 5,2 l/100km 121 g/km 21.075,00 €
    1.2 TSI 77 kW 7-Gang-DSG 5,8 l/100km 134 g/km 22.500,00 €
    1.2 TSI BlueMotion Tech. 77 kW 7-Gang-DSG 5,3 l/100km 123 g/km 22.900,00 €
    1.4 TSI 90 kW 6-Gang 6,2 l/100km 144 g/km 21.575,00 €
    1.4 TSI 90 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 138 g/km 23.400,00 €
    1.4 TSI 118 kW 6-Gang 6,3 l/100km 145 g/km 23.175,00 €
    1.4 TSI 118 kW 7-Gang-DSG 6,0 l/100km 139 g/km 25.000,00 €

    Diesel
    1.6 TDI 77 kW 5-Gang 4,5 l/100km 119 g/km 22.875,00 €
    1.6 TDI BlueMotion Tech. 77 kW 5-Gang 4,1 l/100km 107 g/km 23.275,00 €
    1.6 TDI 77 kW 7-Gang-DSG 4,7 l/100km 123 g/km 25.050,00 €
    1.6 TDI BlueMotion Tech. 77 kW 7-Gang-DSG 4,2 l/100km 109 g/km 25.450,00 €
    2.0 TDI 103 kW 6-Gang 4,8 l/100km 126 g/km 25.125,00 €
    2.0 TDI BlueMotion Tech. 103 kW 6-Gang 4,3 l/100km 114 g/km 25.525,00 €
    2.0 TDI 4 MOTION 103 kW 6-Gang 5,5 l/100km 143 g/km 26.850,00 €
    2.0 TDI 103 kW 6-Gang-DSG 5,3 l/100km 138 g/km 26.950,00 €
    2.0 TDI BlueMotion Tech. 103 kW 6-Gang-DSG 4,9 l/100km 127 g/km 27.350,00 €


    Ben çok ezdiğinizi düşündüm, ona istinaden yorum yaptım, 1.6 105Hp lik motorun Golf'ün ideal motoru olduğunu düşünüyorum, optimal, muhtemelen en çok satan motorudur.




  • Aynı şey bir japon aracına yapılsa ne olur merak ediyorum gerçekten.

    Japonlar ödüllü motor yapsalar iyi satsalar, sonra ben o motora çekmiyor desem ne olurud acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muccio

    Çekmiyor diyenler 300hp altında araç kullanmadıkları için yadırgıyorlar herhalde.

    Almanların iki Scumacher'i var Türkiye'nin milyonlarca.


    Adana-Mersin arası 80 km'lik TEM otobanında tam 3 yerde (!) sabit RADAR vardı, biz 100-120 km/h ile giderken yanımızdan 180-200 km/h ile uçan araçları kullananlar acaba radar karşısında "görünmez" bir hale mi geliyorlar? Dert, zahmet ve tasa olmadan sol şeridi kapatıp stroboskopik selektörle şeridi terk etmemizi isteyen yüksek performans araçlarını kullananlar her türlü ceza, tahdit ve para müeyyidesinden ötürü istisna kapsamında mıdırlar?

    Kaldı ki kendi kuzenim de BMW'si ile TEM'de kendini 200 km/h ile gitme zorundaymış gibi hissetti. Sert uyarılardan sonra 140 km/h'ya düştü, ama radar girerse kendi sorumluluğu, ceza daima pedala basana.




  • Valla hem eski kasa hemde yeni kasa 122 tsi manuel ve otomatik kullanmis birisi olarak sunu siyluyorum: gayet guzel cekiyor. Ha kardesim sen aliskinsindir +2.5 lt arac kullanmaya ozaman 122 sana tuplu sahin gibi gelir, buna birsey diyemem. Ama normal-gundelik kullanim icin gayet yeterli bence. Ha illa performans kayginiz varsa hic 1.4-1.6 ligine bulasmadan dooru +1.8 turbo veya ,+2.0 atmosferik ligine gitmeniz gerek.

    Uzun lafin kisasi: normal aile otomobili olarak kullanacak birisi icin son detece yeterli, ki aracin amaci bu zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 31 Temmuz 2011; 23:38:40 >
  • 1.4 TSI PASSAT'ımla 2008'de ve 2009'da olmak üzere Adana'dan Konya üzerinden 2 defa Antalya'ya gittim ve geldim, ilk gittiğimde 60 litre benzin yaktım, sonra gittiğimde 70 litre benzin tükettim çünkü söylemesi ayıp yeni açılan kaymak gibi TEM'de biraz basmıştım. Yolda genelde 100 km/h'dan hızlı gitmedim, ortalamam 5 ilâ 5.5 l/100 km arasındaydı, PASSAT SAHİPLERİ KULÜBÜNDE de tüm bilgileri ayrıntılı olarak paylaştım, geçen yıl 2010'da 2 aile gittiğimizden 170 HP'lik HYUNDAI H-1 ile Adana'dan yine Konya üzerinden Kuşadası'na gittik ve geldik, o da kilometreye 25 kuruş yaktı 11 ay önce.

    Bu yıl ise tatilimizi yine Antalya'da geçireceğiz, TRENDY PALM BEACH adında bir yerde, artık ne çıkarsa bahtımıza, otel veya pansiyon, resimlerde fena değil ama tam bir aile oteliymiş. Bu yıl da 2 araç gideceğiz. Ya LPG'li MITSUBISHI ASX ile gideceğim, ya da 1.4 TSI PASSAT'ımla gideceğim ama sanırım 1.4 TSI PASSAT'ımla gideceğim, çünkü rahatıma düşkünüm, PASSAT'ın bagajı da 4 kişilik bir ailenin tüm bavullarını ve benim 2 laptopumu (!) rahatlıkla alıyor, tam bir uzun yol arabası, TAM!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    3,5 yıldır 1.4 TSI 122 HP 210 NM 6 ileri manüel vitesli PASSAT kullanıyorum. 210 NM tork 2.0 FSI 150 HP motordaki 200 NM torktan da fazla. Döndürme Kuvveti (Alm. DREHMOMENT) anlamına gelen tork gücün dönme miline ne kadar yakın bir yerde mukavemeti aşabilme kudretini gösterir


    Volkswagen'in resmi internet sitesinde 122 hp 1.4 TSI motorun maksimum torkunun 1500 devirde 200 nm olduğundan bahsedilmiş.

    Şu kısmı kullanarak genelde yanlış bilinen bir gerçeği de ben anlatmak istiyorum.

    Otomobilden anlamayan pek çok insan yine otomobilin seriliğinin beygir gücünden daha ziyade tork kaynaklı olduğunu düşünür ama yanlıştır.

    Otomobilin seriliğini belirleyen şey beygir gücüdür. Beygir gücü de döndürme kuvveti ve motorun çevirdiği devir sayısı ikilisinden yola çıkılarak bulunur. Devir çevirmenin çok büyük önem taşıdığından bu sebeple sıkça bahsedilir.

    1.4 TSI, 1500 devirden 4000 devire kadar sabit olarak 200 nm torka sahipken, 2.0 FSI maksimum tork değeri olan 200 nm'ye 3500 devirde ulaşır.

    Yani 1.4 TSI motor, 1500 ve 3500 devir aralığında 2.0 FSI'dan daha faza beygir gücü üretir ve iki aracında 3500 devirde ürettiği beygir gücü eşittir. İki araç da 3500 d/d'da 98 hp güç üretir.

    1.4 TSI motor, maksimum güç devri olan 5000 d/d'da yaklaşık 175 nm tork üretir. 5000 devirden sonra devrin artış oranından daha fazla olan torkun düşüş oranı nedeniyle aracın motorunun ürettiği güçte azalır ve araç çekişten düşmeye başlar.

    Buna karşılık 2.0 TSI motor, 6000 devire kadar gücünü arttırmaya devam eder ve bu devirdeki gücü 150 hp, yine bu devirdeki torku 178 nmdir.

    Kısacası 3500 devirden sonra 1.4 TSI'ın beygir gücündeki artış 24 beygir iken, 2.0 FSI'daki artış 52 beygirdir. Bu nedenle 3500 devire kadar daha hantal olan 2.0 FSI, bu devirden sonra 1.4 TSI'a göre çok daha seri hızlanır.

    Drag yarışlarında da vitesler redline'a geldikten sonra büyütüldüğü için 1.4 TSI draglarda en verimli olduğu devir aralıklarını ilk vites hariç kullanamaz. FSI'da ise tam tersine her vites yükseltmede aracın motoru en canlı olduğu ve en sevdiği devir aralıklarını kullanır.

    Buradan 2 sonuç çıkarabiliriz;

    1-1.4 TSI motor 2.0 FSI'a oranla alt devirleri daha rahat çevirir ama üst devirlerde 2.0 FSI büyük farkla öndedir.

    2-Torkları aynı olmasına rağmen; 1.4 TSI, 3500 devir üstü hızlanmalarda 2.0 FSI'ın çok gerisinde kalır ve 2.0 FSI kadar seri olması imkansızdır.

    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 31 Temmuz 2011; 23:55:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kudal

    burada bir ton laf sıralamışsın ama bana cevap vermeyi unutmuşsun. ben kullanmadım. ve olumlu olumsuz bir yorumda bulunmadım. bunu anlayamamışsın.


    ve buranın bir forum olduğunu unutmuşsun. herkes dilediğini söyler. bu kadar stres yapma bence...


    İstediğiniz gerçekten buysa buyrun.

    1- Herhangi bir VW ORTAKLIĞIM yok, keşke olsa paraya para demezdim.

    2- Passat'ları imal ettiren Volkswagen Group AG Deutschland(VAG)'dır, ben değilim.

    3- Satılan her VW, benim hiçbir şekilde yararıma olmuyor, aksine araçların zamlanmasına sebebiyet verdiği ve cari açığımızı coşturduğu için zarar oluyor.

    4- Doğuş Otomotiv'de çalışan herhangi bir üst-alt düzey yakınım da yok, ileride burada çalışmayı da düşünmüyorum zaten Grafik Tasarımcı olduğum için FERİT ŞAHENK'le bağlantılı herhangi bir firmada iş bulmam zor, gazete-dergi-televizyon da ben düşünmüyorum...

    Tatmin oldunuz mu? Şimdi soru sorma sırası bende.

    1- Neredeyse her gün her başlıkta her modeli VW'nin herhangi bir modeli ile karşılaştırılmasından, çamur atılmasından zevk alıyor musunuz?

    2- VW firmasının araçları hakkında bilip bilmeden konuşmak VEYA konuşanları desteklemek size nasıl bir tatmin sağlıyor?

    3- Herhangi bir firma veya kurum(özel veya tüzel farketmeksizin), size veya sizin gibi düşünenlere herhangi bir maddi gelir sağlıyor mu? Sağlıyorsa, ne kadar belirtmeniz mümkün müdür?




  • Sayın time_keeper,

    İlk çıkan 1.4 TSI'ler 210 NM torka sahipti, 2009 model olarak satışa sunulan 7-DSG'li 1.4 TSI'ler 210 NM olmuş ama 2009 model 6 ileri 1.4 TSI'ler 200 NM olarak ayarlanmıştır.

    Elbette atmosferik 2.0 FSI ile turbolu 1.4 TSI motorlarının güç-tork grafiği arasında çok farklı bir sonuç olacaktır. Yazdıklarınıza tamamen katılmakla beraber 2.0 FSI'nin ÖTV ve MTV vergisi ve yakıt tüketimi ile 1.4 TSI'nin ÖTV ve MTV vergisi ve yakıt tüketimi arasında da fark olacaktır. Şahsen kendim hiçbir zaman bir 2.0 FSI motorlu PASSAT almayacaktım, 1.6 MPI de 2008'de çok donanımsız olduğundan ve 1.6 FSI'nin de performansını düşük bulduğumdan 1.4 TSI çıktığında hemen almıştım.

    Atmosferik 2.0 FSI'nin pistonlarının silindirlerde aşağı inerken dışarıdan havayı vakum marifetiyle çekmesi motorun hacimden ileri gelen gücü ortaya çıkartıyor, 3.6 FSI motordan turbosuz olarak atmosferik yöntemle 300 HP çıkartmak da böyle birşey. 1.4 TSI'nin çok küçük hacminden ötürü bu gücü teknolojik sihirbazlıktan başka bir yolla elde edemeyeceği ortada, bu nedenle turbo kullanılmış ve bence de oldukça başarılı olmuştur.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61


    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX


    quote:

    Orijinalden alıntı: SLVR61

    Eğer Volvo S80 de 1.6 motor kullanılabiliyorsa.Passatta da 1.4 TSI çok rahat kullanılır.

    Dayımda 2009 ALtea XL 1.4 TSI araç var 125 hp.Araç 1400 kg Çok ta rahat taşımakta aracı bu motor.Hatta bu konuda oldukça başarılı bile diyebiliriz.

    Keza bende de Tiguan 4x4 1621 kg 1.4 TSI 150 hp araç var.1 senedir araç bende olmasına rağmen yolda hala şaşırıyorum nasıl böyle gidebilir diye.Araç soluksuz 200 e rahat çıkıyor.225 gördüm ben böyle bir araçla.Hemde yokuş aşşağı değildi.Gerçi bizim araçtaki motor çift şarjlı orası ayrı.

    Demem o ki bu motor çok rahat yetiyor bu araca.Zaten kullananların %95 i çok memnun bu konuda.Tabi biri vardır V6 lara alışmıştır veya 2.0 T lere o adama yetersiz gelebilir performans.Normaldir.O yüzden beklentileri mantık çerçevesine oturtmakta yarar var.


    VOLVO fanatiği olduğumu belirtiyim öncelikle, fakat yorum yaparken tarafsız düşünmeye önem veririm..

    VOLVO'nun S80 gibi bir araçda 1.6D motor kullanması kim ne derse desin bence büyük bir hataydı.. S60'da bir derece (ki yakın zamanda gelecek deniliyor) fakat S80 malesef yakışmadı.. Türkiye gibi pazarlarda düşük hacimli dizel motorlar çok seviliyor farkındayım.. Keşke 1.6 Dizel 130-140 bg gibi bir motor geliştirip kullansaydı en azından.. Kendi aracım 1.6D S40 şuan, ben yeterli bulmuyorum çekişini.. S80'de kesinlikle 1.6D motorda çekişi sıkıntılı.. D5 kullanılan araçda 2.4D Çift Turbo 205bg, bir anda 1.6D 115bg bir motora geçmek saçmalık.. Şuan bilmiyorum fakat 1.6D'nin satıldığı zamanlar ara bir motor olarak D4 kodlu 2.0D 177bg motor seçeneği bile yoktu S80'de.. Tam bir saçmalık!

    İkinci olarak Tiguan aracınızın 1.4 TSi fakat 122'den farklı olarak çift beslemeli, Turbo-Kompressor olduğunu biliyorsunuz.. Aracınız 1540kg civarı ve Passat'da 1400kg küsür.. Keşke 122'lik TSi yerine, aracınızda görev yapan motor kullanılsaydı Passat'da.. Bu şekilde performans çok daha tatmin edici olurdu.. Buda aklımda bir soru işareti.. GOLF'de bile 160bg seçeneğiniz varken neden Passat'da 1.4 150-160bg v.b. bir seçenek yok.. Neden bu güçler için insanlar 1.8 TFSi olan daha yüksek hacimli bir motora geçmek zorunda bırakılıyor...


    Ben zaten aracın çift şarjlı olduğunu söyledim ve dayımın altea xl ını örnek verdim o araçtada tek şarjlı 125 tsi motor var.Müthiş performansı var.

    Ayrıca Tiguan 1621 kg 4x4 versiyonu.En son söylediğiniz ise tamamen satış stratejisi.Mesela Tiguan a 1.4 modellerde DSG koymuyorlar.Çünkü satış stratejisi.





    O aracın performansı "müthiş" geliyorsa 140HP'lik Passat'ta ölmüş akrabalarını görürsün herhalde.



    2.0 TDI 140 HP = 0-100 km/h : 9.8 sn Top Speed : 208 km/h

    1.4 TSI 122 HP = 0-100 km/h : 10.3 sn Top Speed : 205 km/h

    Bari verdiğin örneklere dikkat ette birşeyden anlamadığın açığa çıkmasın.Arada dağlar kadar fark mı var sence

    Bende zaten 150 hp lik Çift Şarjlısından var.O yüzden ben göreceğimi gördüm.Birgün gel seni gezdireyimde sana görmek istediklerini gösteririmEtkileyici performansı kaçırma.Baksana 2.0 tdı senin için çok önemli bir performans aracıymış.

    Ayrıca o motor o ağırlığı o kadar rahat kaldırıyor ve üstüne üstlük tırmanmalarda ve ara hızlanmalarda çok iyi.Neredeyse atmosferik 2.0 motorlu muadillileri kadar performans veriyor.Az yakması ve vergi avantajıda cabası.Tabiiki müthiş bir iş çıkarıyor.Zoruna gitmesin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 1 Ağustos 2011; 0:20:22 >




  • Banada öğrenciden Golf 1.4 59 kW 5-Gang 6,4 l/100km 149 g/km kaldı hergün yakasım geliyor
  • Arkadaşlar tartışmaya gerek yok vw düz bir mühendislik düşünmüş gayette çeker gayette götürür 1.4 olması 122 hp olması aslında motor sistemine göre olumlu çünkü motorda turbo takviyesi var aynı zamanda 6 ileri vites kullanılıyor.Yani bu motor sıkıştırma oranları ve torku ile gayet iyide gider fakat nereye kadar?????
    Motorda ne kadar kaliteli parça kullanılırsa kullanılsın hiç bir zaman aşırı sıkıştırma ısınmayı engelleyemez..
    Turbo sistemleri komplikedir hassasdır çok düzgün ve adabında kullanmak gerekir aksi taktirde değil uzun vadede kısa vadede dahi turbo sorunundan bir çok kişinin kucağına incir ağacı dikilir.
    Taner bey belki siz işin ehli olabilirsiniz fakat bu ülkede her kes turbolu araç kullanmasını bilmez.Bir çok kişi aldığı fransız dizel araçların iki günde haşatını çıkartır.kaldıki ülkemizdeki yakıt kaliteside muamma...
    Zaten ne kadar iyi kullanılırsa kullanılsın hiç bir zaman tsı gibi motorlar atmosferik motor kadar dayanıklı ve uzun ömürlü olamaz.
    En dayanıklı motor benzinli 1.4 veya 1.6 8V mpi motorlar olarak bilinir fakat bu motorlarda hem yakıt olarak hem performans olarak sahibi isterse 80 yaşında olsun illet eder.Kimse kusura bakmasında bana göre kişisel görüşüm 1.6 102 hp 8V mpi motor passatın sadece tekerleklerini çevirebiliyor ve aracın gittiğini düşünüyoruz Tabi bu benim kişisel görüşüm kişiden kişiye değişir
    İyi forumlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Sayın time_keeper,

    İlk çıkan 1.4 TSI'ler 210 NM torka sahipti, 2009 model olarak satışa sunulan 7-DSG'li 1.4 TSI'ler 210 NM olmuş ama 2009 model 6 ileri 1.4 TSI'ler 200 NM olarak ayarlanmıştır.

    Elbette atmosferik 2.0 FSI ile turbolu 1.4 TSI motorlarının güç-tork grafiği arasında çok farklı bir sonuç olacaktır. Yazdıklarınıza tamamen katılmakla beraber 2.0 FSI'nin ÖTV ve MTV vergisi ve yakıt tüketimi ile 1.4 TSI'nin ÖTV ve MTV vergisi ve yakıt tüketimi arasında da fark olacaktır. Şahsen kendim hiçbir zaman bir 2.0 FSI motorlu PASSAT almayacaktım, 1.6 MPI de 2008'de çok donanımsız olduğundan ve 1.6 FSI'nin de performansını düşük bulduğumdan 1.4 TSI çıktığında hemen almıştım.

    Atmosferik 2.0 FSI'nin pistonlarının silindirlerde aşağı inerken dışarıdan havayı vakum marifetiyle çekmesi motorun hacimden ileri gelen gücü ortaya çıkartıyor, 3.6 FSI motordan turbosuz olarak atmosferik yöntemle 300 HP çıkartmak da böyle birşey. 1.4 TSI'nin çok küçük hacminden ötürü bu gücü teknolojik sihirbazlıktan başka bir yolla elde edemeyeceği ortada, bu nedenle turbo kullanılmış ve bence de oldukça başarılı olmuştur.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Sizin bunları bildiğinizi zaten biliyorum Taner Abi.

    Çekiş gücünü torktan ibaret sanan insanlara sizin aracılığınızla konuyu anlatmak istedim.

    Şehir içi kullanımlarda yakıt tasarrufu sağlamak isteyen ve ortalama bir performans beklentisinde olan insanlar için de 1.4 TSI biçilmiş kaftandır. 2.0 FSI gereksizdir.

    1.4 TSI motorun performansı tatminkardır ve aracı kaldırmakta güçlük çekmez.

    Ama 1.4 TSI motoru performans canavarı olarak gösteren ve koskoca Passat'ı uçurduğunu iddia edenlere de ayrıca kızıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 1 Ağustos 2011; 0:47:10 >




  • Bİr aracın seriliğini beygir gücü belirler.Yanlız bir aracın yokuş tırmanma ve düşük devirlerdeki ara hızlanmalarında torkun çok büyük etkisi vardır.

    Yani Golf 1.4 tsi 122 Honda Civic 1.6 125 hp ye göre çok daha iyi yokuş tırmanır.Çünkü arada ciddi tork farkı vardır
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.