Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (87. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8586878889
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teşekkür ederim. daha önce atf2 koymuştu servis. (haziran ayında) 3 hafta önce krank keçeleri değişti. o arada yağı da değiştirmişler. ne koydular bilmiyorum. yarın soracağım.
  • araç easytronıc şanzuman

    cevap için teşekkür ederim
  • Meteg usta kolay gelsin

    Aracım 2005 model ve 60.000 kmde. D ye aldığımızda kavraması gecikiyor diye şanzıman yağı ve filtresi değiştirildi. Ustamın dediğine göre içerisinde çıkan yağda kötü değilmiş. Fakat d ye aldığımızda geç kavrama problemi hala sürüyor. R hemen kavrıyor fakat D gecikiyor. Bu arada geçenlerde farkettim D ye alıp 1 saniye bekleyip n ye alıyorum ve tekrar arkasından hemen D ye aldığımda hemen kavrıyor. Bu dediklerim araç soğukken yapıyor. Araç ısındığında veya yeni parketmiş olduğum zamanlarda hiç bir problem yok. Yağı değiştireli yaklaşık bir hafta oldu. Sorunun sebebi ne olabilir yardımcı olabilirseniz sevinirim. Bu arada aracı böyle kullanmamın bir sakıncası varmıdır.

    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    otomatik vitesli araçlarda bütün yağın boşaltılması ancak şanzıman sökülünce veya özel bir makine kullanılınca mümkündür. 5 litre yağ alan aracın şanzımanının ancak 1.8 litresi boşaltılmış demektir.araçta dexron 3g özelliklerinde yağ kullanmanız gerekmekte..

    anladığım kadarı ile bu sistem tiptronik.. hem otomatik hem de manuel..

    eğer imkanınız varsa yağın kalitesin kontrol ettirin.. yani rengine baktırın eğer kırmızı ise boşuna yağ değiştirmeyin çünkü renk kırmızı ise değişmiş demektir.ama renk kahverengi veya siyahsa değişmemiş demektir..

    başka sorunuz olursa gene yazın..


    Mete Bey ilginize teşekkür ederim.

    Cumartesi günü yetkili servise gittim. şanzıman yağını kontrol ettirmek istediğimi söyledim ki gerçekten değişmesi gerektiği ortaya çıktı (oldukça kahverengileşmişti) DEXRON III koymak istediğimi söyledim. Ama servis şefi bu araçlarda CASTROL DEXRON IID kullandıklarını söyledi. Yetkili servis olduğu için çok ısrar etmedim (acaba etsemiydim?) her neyse yağ DEXRON IID olarak değişti, umarım sakıncalı bir durum yoktur (işin aslı sizin bilgilerinize daha çok itimat ettiğim için içime bir kurt düştü desem yalan olmaz)

    Bu arada her ne kadar konu başlığı "Otomatik şanzıman bakımı ve arızalar" olsa da kullanımla ilgili bir soru yöneltmemde umarım bir sakınca yoktur:

    İleri pozisyonda vites konumları dizilimi D4, 3 ve 2 şeklinde (Araç dört ileri). Bana 3 konumun dik yokuşları çıkarken ve inişte motor frenine ihtiyacım olduğu durumlarda kullanılacağını ve bu şekli ile aracın 4. vitese geçmeden en fazla 3. viteste kalacağını ; 2 konumunun ise aynı amaçla daha dik yokuşlarda kullanıldığını bu seferde 3. (ve tabi 4.) vitese geçmeyeceğini söylemişlerdi.

    Benim sorum şu aracımı normal şehir içi kullanımda D4 ile kullanırsam henüz 40km hıza ulaştığında ve devir 1800-2000 arasında iken 4. vitese geçiyor. Böylece hızlanmak istediğim zaman ivmelenmesi yavaşlıyor (başka bir değişle gaz pedalının hassasiyeti azlıyor dolayısıyla hafifçe hızlanmak için bile daha çok basamam gerekiyor). Böyle olunca da bence yakıt sarfiyatı artıyor.

    Şahsen çok sakin araba kullanan bir insan olduğumdan ve malum şehir içi trafik ve yol durumu çok da hızlı (ve sabit) bir süratte gitmeye elverişli olmadığından acaba ben kalkışta ve sonrasında 3 konumunu kullansam bir zararı olur mu? ya da kalkışta D4 ile kalkıp sonra 3 pozisyonuna mı alsam? veya ben kendimi mi kandırıyorum, yani D4 konumunda kullanmak en uygunu mu?

    Belki de bu basit soru için zamanınızı alacağım, şimdiden teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ally_07 -- 28 Şubat 2011; 13:10:40 >




  • servisin yaptığı maalesef yanlıştır.araca dexron3 konulması gerekirdi.koydukları yağ zarar verir vites kutusuna.. çünkü koydukları yağ içinde elektronik sistem bulunmayan eski tip otomatik şanzımanlar içindir.ama sizin aracınızda elektronik bir sistem vardır.bu sistem sayesinde de vites kutusu çok daha hassas ve iyi çalışır..

    D4 konumu ekonomi amaçlıdır.araç mümkün oldukça büyük vitesle ilerler.. ama sizin dediğiniz gibi yokuş yukarı çıkarken çekişe ihtiyaç olunca 3 e almak doğrudur.çünkü bir ufak vitesle araç yokuşu daha az yorularak çıkar.aynı şekilde yokuş aşağı inerken de aracın hızlanmasını istemezseniz 3 almak hatta yokuş çok dik ise 2 ye almakta hiçbir sakınca yoktur.

    kalkışta 3 konumunu kullanmanızda da hiçbir sakınca yoktur.otomaitk vitesli araçlarda bulunan konumlar kullanılmaları için konulmuştur. eğer bir sakınca olsa üretici firma zaten bunları koymazdı..

    yağınızı dexron3g ile değiştirmeniz vites kutusunun ömrü ve sağlığı açısından şarttır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    servisin yaptığı maalesef yanlıştır.araca dexron3 konulması gerekirdi.koydukları yağ zarar verir vites kutusuna.. çünkü koydukları yağ içinde elektronik sistem bulunmayan eski tip otomatik şanzımanlar içindir.ama sizin aracınızda elektronik bir sistem vardır.bu sistem sayesinde de vites kutusu çok daha hassas ve iyi çalışır..

    D4 konumu ekonomi amaçlıdır.araç mümkün oldukça büyük vitesle ilerler.. ama sizin dediğiniz gibi yokuş yukarı çıkarken çekişe ihtiyaç olunca 3 e almak doğrudur.çünkü bir ufak vitesle araç yokuşu daha az yorularak çıkar.aynı şekilde yokuş aşağı inerken de aracın hızlanmasını istemezseniz 3 almak hatta yokuş çok dik ise 2 ye almakta hiçbir sakınca yoktur.

    kalkışta 3 konumunu kullanmanızda da hiçbir sakınca yoktur.otomaitk vitesli araçlarda bulunan konumlar kullanılmaları için konulmuştur. eğer bir sakınca olsa üretici firma zaten bunları koymazdı..

    yağınızı dexron3g ile değiştirmeniz vites kutusunun ömrü ve sağlığı açısından şarttır.


    Uyarınız için çok teşekkür ederim, zaten içime bir kurt düşmüştü. İnşallah hafta sonu değiştireceğim.. Peki 1 hafta içerisinde 2. kez yağ değiştirmek zarar vermez değil mi?




  • hiçbir zarar vermez.. sizin başınıza gelen bu olay bize servislerin ticarethane mantığı ile çalıştıklarını.. amaçlarının kar etmekten başka birşey olmadığını aracınıza yanlış yağ koyarak kısa zamanda şanzımanının bozulmasını sağlayacağını ve sonra size komple şanzıman satmak ve takmak isteyerek amaçlarının binlerce tllik fatura ödetmek olduğunu ispatlamıştır.

    tekrar ediyorum.. servisler için araçların uzun ömürlü olması istenen birşey değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    hiçbir zarar vermez.. sizin başınıza gelen bu olay bize servislerin ticarethane mantığı ile çalıştıklarını.. amaçlarının kar etmekten başka birşey olmadığını aracınıza yanlış yağ koyarak kısa zamanda şanzımanının bozulmasını sağlayacağını ve sonra size komple şanzıman satmak ve takmak isteyerek amaçlarının binlerce tllik fatura ödetmek olduğunu ispatlamıştır.

    tekrar ediyorum.. servisler için araçların uzun ömürlü olması istenen birşey değildir.


    haklısınız gayet mantıklı.
  • Meteg Hoacam

    Mercedes A150 Avantgarde modelinde bulunan AUTOTRONIC tabir edilen vites kutusu acaba tam otomatik mi?Yoksa yarı otomatik mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ally_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    hiçbir zarar vermez.. sizin başınıza gelen bu olay bize servislerin ticarethane mantığı ile çalıştıklarını.. amaçlarının kar etmekten başka birşey olmadığını aracınıza yanlış yağ koyarak kısa zamanda şanzımanının bozulmasını sağlayacağını ve sonra size komple şanzıman satmak ve takmak isteyerek amaçlarının binlerce tllik fatura ödetmek olduğunu ispatlamıştır.

    tekrar ediyorum.. servisler için araçların uzun ömürlü olması istenen birşey değildir.


    haklısınız gayet mantıklı.

    Aracınız yağını bu iş için kullanılan özel bir makina ile tamamına yakınını mı değiştirdiniz.Yoksa tork konvektörünün dışında kalan miktarı mı değiştirdiniz.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ally_07


    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    hiçbir zarar vermez.. sizin başınıza gelen bu olay bize servislerin ticarethane mantığı ile çalıştıklarını.. amaçlarının kar etmekten başka birşey olmadığını aracınıza yanlış yağ koyarak kısa zamanda şanzımanının bozulmasını sağlayacağını ve sonra size komple şanzıman satmak ve takmak isteyerek amaçlarının binlerce tllik fatura ödetmek olduğunu ispatlamıştır.

    tekrar ediyorum.. servisler için araçların uzun ömürlü olması istenen birşey değildir.


    haklısınız gayet mantıklı.

    Aracınız yağını bu iş için kullanılan özel bir makina ile tamamına yakınını mı değiştirdiniz.Yoksa tork konvektörünün dışında kalan miktarı mı değiştirdiniz.?


    sanırım sadece 2 lt değişti. daha doğrusu aracı lifte kaldırıp karter tapasını çıkardılar ve yağı akıttılar dolayısıyla tamamının değiştiğini sanmıyorum.




  • Ally_07

    Şimdi eski yağınıza farklı bir standartda yağ karıştığı için sanırım şanzıman yağının tamamını değiştirmeniz gerekecek.Çünki olanlar karşısında en mantıklısı bu sanırım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Ally_07

    Şimdi eski yağınıza farklı bir standartda yağ karıştığı için sanırım şanzıman yağının tamamını değiştirmeniz gerekecek.Çünki olanlar karşısında en mantıklısı bu sanırım...


    bu sefer o şekilde yaptırmaya çalışacağım ama bakalım Antalya'da bu şekilde yapan bir usta var mı bilemiyorum. umarım bulabilirim.
  • Ally_07
    Bu arada araç model ve km olarak nedir acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Meteg Hoacam

    Mercedes A150 Avantgarde modelinde bulunan AUTOTRONIC tabir edilen vites kutusu acaba tam otomatik mi?Yoksa yarı otomatik mi?


    Altrea,

    bu şanzıman japon araçlarda bulunan özellikle hondanın tercih ettiği Cvt'nin farklı adlandırılmış adıdır çalışma prensibi cvt ile aynıdır.ve tam otomatiktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Ally_07
    Bu arada araç model ve km olarak nedir acaba.


    2005 60.000
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg


    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Meteg Hoacam

    Mercedes A150 Avantgarde modelinde bulunan AUTOTRONIC tabir edilen vites kutusu acaba tam otomatik mi?Yoksa yarı otomatik mi?


    Altrea,

    bu şanzıman japon araçlarda bulunan özellikle hondanın tercih ettiği Cvt'nin farklı adlandırılmış adıdır çalışma prensibi cvt ile aynıdır.ve tam otomatiktir.




    Hocam CVT ile aynı ama tam otomatik demişsiniz.Ben CVT şanzımanı yarı otomatik olarak biliyordum.Ayrıca AUTOTRONIC vites 7 ileri ve yokuş kalkış sistemi standart olarak bahsediliyor.Yani yarı otomatik bir şanzıman olduğunu düşünüyordum...




  • Altrea,


    Cvt tam otomatiktir.farkı içinde klasik otomatik şanzıman gibi dişli veya balata bulunmamasıdır.ayrıca rampalarda geri kaçırma da yoktur.. daha fazla detayı google dan aratarak bulabilirsin. yarı otomatik şanzımanlarda Easytronic,mmt,amt,dualogic,asm gibi debriyaj pedalı yoktur sadece ama debriyaj vardır ve bu bir ecu tarafından kontrol edilir..eğer yarı otomatik şanzımanı üreten firma yokuş kalkış desteği koymadıysa rampada geri kaçırma olur.bu şanzımanların performansı tam otomatiğe göre oldukça vasattır.vites geçişleri oldukça kemikli ve hantaldır. sıkışık trafikte aşırı ısınma sorunu yapabilmektedir.(Mmt,Asm) mmt toyota da asm fordda kullanılır.
  • meteg
    Hocam öğrenmiş oldum.teşekkürler...
  • selamlar meteg usta.. ben 2006 sorento sahibiyim..usta aracimla basim buyuk belada.. sorunu soyle anlatayim aracimda bazen 10 bzen 15 dk sehir ici gittikten sonra kalksta bir sorun olusuyor.. kirmizi isikta durdugumda yesil yandignda ayagimi frenden cekiyorum d de olmasina ragmen vites arabam hareket etmiyor gaza sonuna kadar basiorm aracim cok yavas kalkiyor..eger bu ariza meydana egldiginde rampadaysam araba gitmiyor..kapatip acinca herseferinde bu sorun duzeliyor..aracimi servise goturdum herturlu yagi filtreyi degistirdiler birsey cikmadi en son yetkili kia servisine verdim sanziman yagi cok kotu olms ondan dolayi dediler acip temizlediler yag degisti filtre degisti yine birsey bulunamadi..her goturdugum usta baska birsey soyluyor hepsi baska birsey yapiyor ama kimse cozum bulamiyor luttfen yardimci olun cunku arabayi gozden cikarmak uzereyim
  • 
Sayfa: önceki 8586878889
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.