Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (84. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam yazınızı okumuştum ve biraz öncede baktım şanzıman yağ çubuğu göremedim.Diğer yazılarada biraz göz gezdirdim ve anladımki vw lerde bu çubuk yokmuş.Vites geçişlerinde bir sorun yok.Sanırım yağ seviyesi normal



    Orijinalden alıntı: O.B.K


    VW grubunda yağ çubuğu yoktur. Aracı lifte almanız ve şanzımanın üstündeki yağ kontrol tapasını açarak yağa bakmanız gerekir. Parmağınızı tapadan sokunca yağ tapadan en fazla 2-3mm altta olmalıdır.

    VW grubunda şanzıman üstündeki yağ kontrol tapası ile yağ boşaltma tapası ayrıdır. Boşaltma tapası tam alttayken kontrol tapası daha yukarıda ve daha büyüktür.

     Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar




  • akhilleus,

    bu durumda sizin yapacağınız birşey yok.zamanı geldiğinde yağı değiştirtirsiniz o kadar..
  • Sayın meteg ustam, benim bir problemim var belki bu konuda kaç kere cevap verdin ancak ilk defa otomatik araç aldıgımdan ve henüz yeni oldugumdan bu sıkıntımı paylaşmak istiyorum.

    Bu hafta 2004 model 1.6 ford focus ghia otomatik aldım. Aracımda 1. vitesten 2 ye geçerken şiddetli 2 den 3 geçerkende hafif bir ileri atılma oluyor. Aracımın şanzuman yagı cubuguna baktım kahverengımsı bır renk gözüküyor. Sorunum çok ciddi mi acaba?Problemim nedir? Ankarada oturuyorum tavsiye etiğiniz biyer var mı? ne yapmam gerekiyor ? yardımcı olursanız sevinirim.
  • Mete ustamiza soru soruyorsunuz ancak bende cevap vermeden edemiyorum.ilk once yagini degi$tirtmeniz gerekiyor.
    quote:

    Orijinalden alıntı: tamoto

    Sayın meteg ustam, benim bir problemim var belki bu konuda kaç kere cevap verdin ancak ilk defa otomatik araç aldıgımdan ve henüz yeni oldugumdan bu sıkıntımı paylaşmak istiyorum.

    Bu hafta 2004 model 1.6 ford focus ghia otomatik aldım. Aracımda 1. vitesten 2 ye geçerken şiddetli 2 den 3 geçerkende hafif bir ileri atılma oluyor. Aracımın şanzuman yagı cubuguna baktım kahverengımsı bır renk gözüküyor. Sorunum çok ciddi mi acaba?Problemim nedir? Ankarada oturuyorum tavsiye etiğiniz biyer var mı? ne yapmam gerekiyor ? yardımcı olursanız sevinirim.
  • merhabalar efendim mesajıma cevap vermişsiniz gerçekten bu olaydan anlamadıgım için rahatsız ediyorum kusura bakmayın.

    Aracı geçen hafta aldım computest te falan şanzumanda sorun gözükmedi falan ama bu 1 den 2 ye geçişteki şiddetli vurun çok canımı sıkıyor. Hakikaten bu yağ değişimi ile çözülebilecek bir sorun mu yani şanzumanı değiştirmen lazım diyenler bile var direk ne yapacagımı şaşırdım:S

    ilgilenirseniz sevinirim...

    iyi günler....
  • ustamizda seninle ilgilenecektir,ancak onunda ilk diyecegi yagi degistir olacaktir.zaten rengini kendiniz soylediniz.degisim km side gelmistir diye dusunuyorum.bu arada ben arastirmakla ve buyuk olcudede mete ustadan birseyler ogrendim.bilinen basir olanalrina hemen cevap vermemde sorun yoktur diye dusundugumden cevap verdim.mete ustamiz daha geni$ bilgi verecektir size.bu arada araca dogru yagi koydurmaniz gerekiyor onuda ustamiz soyler size.
  • Ustamızında cevabını merakla bekliyorum. Diğer araçları bilmiyorum ancak focusların şanzuman yağını normal arabanın yağına bakabiliyo oldugumuzu gördüm kaputu açınca. Yani öyle kan kırmızısı falan deniyor ancak bilemiyorum benimki öyle değil sanırım. Araçı 73000 de aldım (artık güvenilirse tabi)
    . Gerçekten yardımcı olursa ustamda çok sevinicem...

    kolaylıklar dilerim...


    quote:

    Orijinalden alıntı: Ramadan 89

    ustamizda seninle ilgilenecektir,ancak onunda ilk diyecegi yagi degistir olacaktir.zaten rengini kendiniz soylediniz.degisim km side gelmistir diye dusunuyorum.bu arada ben arastirmakla ve buyuk olcudede mete ustadan birseyler ogrendim.bilinen basir olanalrina hemen cevap vermemde sorun yoktur diye dusundugumden cevap verdim.mete ustamiz daha geni$ bilgi verecektir size.bu arada araca dogru yagi koydurmaniz gerekiyor onuda ustamiz soyler size.




  • bugün internet kesik olduğundan foruma yeni girebildim..


    tamoto nickli arkadaşım,

    sorunun cevabı sorduğun soruda saklı.. bak defalarca yazdık hala daha anlatamadık.. dedik ki otomaitk vitesli bir aracın vites kutusu yağı 6 senede bir veya 60,000 km de değişmeldir. aracınız hem sene olarak hem de km olarak değişim için geç kalmıştır. en kısa zamanda yağ ve eğer varsa filtre değişmedlidir.şimdi sana gene otomatik vites yağı değişmez diyebilirler.. fakat sen servisi değil beni dinle..

    servisler otomotiv firmaları ile beraber çalışır ve amaçları kar etmektir.mümkün olduğunca pahalı tamirat ve parça değişimi yapmalıdır.şimdi düşün senin aracının bakımı düzgün yapılsa parçaları sağlam olsa şanzımanın da bakımı zamanında yapılsa adamlar nasıl para kazanacak? onların derdi senin aracının uzun ömürlü olması değil.. onlara para kazandırması.. sana şanzıman yağı değişmez derler sonra şanzımanın tamamen bozulunca yenisini takalım derler.. tabii babalarının hayrına değil.. bol sıfırlı meblağlara takarlar..


    bu aşamada da kimisi yaptırır aracını kimi de satar.. şimdi bu durumda kim kabahatli? firma mı yoksa kullanıcı mı? bilmiyorum yeterince açık anlatabildim mi? senin aracının uzun ömürlü olması servisin ve otomobili üreten firmanın istemediği birşeydir.bu yüzden araçların bazı kesimleri hep zayıftır.. neden düşün bakalım?




  • Usta merhaba benim 2000 model otomatik focusum bugün aşağıda ayrıntılarını verdiğim şekilde hata verdi. Arıza vermeden hemen önce 40km ye yakın bir yol yaptım şehir içi ama bir şey hissetmedik. Arıza evin önüne park esnasında baş gösterdi. Bu arada ev dik bir yokuşta bulunuyor. Sorunum aşağıda eğer yanıtlarsanız sevinirim.

    1- Araç ilk çalıştırıldığında (vites p konumunda) tak diye vurma sesine benzer bir ses geliyor sanki motor bir yere çarpıyor Dizel motorlardakine benzer bir titreme ve gürültü mevcut.
    2- Vites R konumuna alındığında araç şiddetli derecede sallamaya titremeye başlıyor, ses seviyesi artıyor traktör sanki. Direksiyon sağa ya da sola çevrildiğinde sallantı ve titreme ile gürültü seviyesinde bir artış hissediliyor.
    3- Vites N konumuna alındığında gürültü seviyesi ve sallantı P konumundaki gibi hafifliyor.
    4- Vites D, 1 ve 2 konumuna alındığında araç tamamen normale dönüyor titreme ve gürültü kesiliyor.

    Motor sanki yerinden fırlayacakmış gibi araba sallanıyor vites R konumundayken.

    Vites değiştirirken herhangi bir vuruntu olmuyor. Bu arada bu testleri araç park halinde iken yaptım. Herhangi bir arıza ışığı da yanmış değil. Sizce sorunun kaynağı ne olabilir. Tam da şanzuman yağını haftaya değiştirecektim başıma bu iş geldi. Bu arada şanzuman yağını Mobil 1 synthetic ATF aldım bayağı da pahalı bir şeymiş umarım uygundur.




  • glrahmet,


    aracınız kaç kmde? bunu yazmanızı rica ediyorum.


    1-bu ses genelde hidrolik subap iticilerinden gelir.aracınızın yağ filtresi mutlaka orjinal olmalı ve yan sanayi olmamalıdır.eğer yağ filtresi orjinal ise motor yağ seviyesi eksik olabilir.sentetik motor yağları ciddi oranlarda eksilme yapar.. gerektiğinde tamamlanması gerekir eksilen yağın.. aracın kmsine bağlı oarak hidrolik subap iticileri eskimiş olabilir.eskiyen iticiler sesli çalışır.

    2-aracın motor kulakları kontrol edilmeli.. sonuçta 11 senelik bir araçta bence bir vaya daha fazla motor kulağı sorunlu olabilir.çatlak veya kopuk olabilir. 5. seneden sonra motor kulakları esnekliklerini yitirir ve sertleşir.. büyük yüklere maruz kaldıkları için esnekliğini kaybeden kulak ani yük binmesinde çatlayabilir ve kopabilir. R konumunda normalden biraz daha fazla sert olabilir geçiş.. direksiyonun tam tur sağa veya sola çevrilmesi de motora ciddi yük bindirir.direksiyonu tam sol veya sağa sonuna kadar zorlamayın.direksiyon kutusu hidrolik yağ seviyesini kontrol edin.. eksik olabilir.

    3-N konumunda vites kutusu ile motor arasında bağlantı yoktur ve motor yükte değildir.dolayısıyle bu durum tamamen normaldir.

    4-bu durum normal bununla ilgili bir sıkıntı yok..

    bence sizin sorununuz motor kulakları ile ilgili.. aracın yağ filtresi mutlaka orjinal olmalı bunu kontrol ettirin.motor yağ seviyesine bakın. aldığınız atf hangisi? atf 1 mi? 2 mi? 3 mü? bunları bilmeden yağ almak doğru değil.. araç için uygun yağ atf3 tür.




  • Yanıtınız için teşekkür ederim Meteg Usta. Aracım 97000 kmde aracın yağını 96000'de iken değiştirdim ve filtreyi orjinal filtresini almıştım. Yağ seviyesini bir kontrol edeyim bakalım. Subapların kontrollerini yaptıracağım o zaman. Aldığım yağ atf3'tür üstad aynı zamanda ford mercon, mercon v ve mercn lv içinde uygunmuş arkasında yazıyor. O zaman ben motor kulaklarına da bir baktırayım. Hazır size sormuşken şanzuman yağ filtresini yağ değişiminde değiştirmek zorunlu mudur acaba? Bir de aracın motor kulaklarında sorun varken sanayiye gitmelimiyim yoksa çekici şartmıdır ?Çok teşekkür ederim yanıtınıza aslında içime su serptiniz desem yeridir.
  • sizin aracınızda şanzıman filtresi vardır ama sizin ulaşabileceğiniz yerde değildir.vitesin kutusunun içinde ve ulaşılması çok zor bir yerdedir ve vites kutusu dağıtılmadan değişmesi mümkün değildir.motor kulaklarındaki sorun için çekiciye gerek yok. ama kulakların yenisini de orjinal taktırmanızı öneririm.düşük kaliteli yan sanayi parçalar ile uğraşmayın.. şanzıman yağı da gayet doğru seçilmiş bence şanzıman ile ilgili bir sıkıntı yok.

    yapmanız gereken kulakları kontrol ettirmek ve eğer kopuk ya da çatlak olan varsa set olarak değiştirmek.önce motor yağ seviyesini ölçün eksikse tamamlayın.eğer ses hala kesilmezse o zaman lifterlerin kontrolü gerekir.
  • Meteg Ustam ;
    2000 model VW Bora aracım var. Sorun; vites 1,2,3 yapıyor ama 4.vitese geçmiyor. Deviri 5000-6000 binlere getirsem de geçmiyor vites. bir de 3. viteste iken birden vitesi düşürüyor. araba başlıyor bağırmaya gazdan ayağımı gekince tekrar 3. e atıyor. Aynısı Kurban Bayramı tatilinde memlekete giderkende olmuştu. vites 4'e geçmiyordu, 25-30 km gittikten sonra kendiliğinden düzelmişti. Bugün tekrar aynı sorunu gösterdi. ben devir sensöründen şüpheleniyorum. Sizce sorun neden kaynaklanıyordur?
  • atakom52,


    arıza lambası yandı mı? hiç arıza kodu okuttunuz mu? eğer lamba yanmadı ise benim önerim 2 ve 4 ü kontrol eden solenoidin kontrol edilmesidir.eğer sıkıntınız devir sensörü olsa mutlaka arıza lambası yanardı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg






    sizin aracınızda şanzıman filtresi vardır ama sizin ulaşabileceğiniz yerde değildir.vitesin kutusunun içinde ve ulaşılması çok zor bir yerdedir ve vites kutusu dağıtılmadan değişmesi mümkün değildir.motor kulaklarındaki sorun için çekiciye gerek yok. ama kulakların yenisini de orjinal taktırmanızı öneririm.düşük kaliteli yan sanayi parçalar ile uğraşmayın.. şanzıman yağı da gayet doğru seçilmiş bence şanzıman ile ilgili bir sıkıntı yok.

    yapmanız gereken kulakları kontrol ettirmek ve eğer kopuk ya da çatlak olan varsa set olarak değiştirmek.önce motor yağ seviyesini ölçün eksikse tamamlayın.eğer ses hala kesilmezse o zaman lifterlerin kontrolü gerekir.


    Üstad çok teşekkür ederim. Dediklerinizi bir bir yapacağım. Hoşçakalın...




  • merhabalar,
    2005 model 63.000km'de otomatik VW Boram var. 1 haftadır ilk çalıştırırken Dye 15-20sn bekleyipte geçiyor. R 'ye hemen geçiyor. Birkaç saat park halinde kaldığında yeniden çalıştırdığımda hep aynı sorunu yapıyor. D'ye geçerken bekletiyor. bana yardımcı olabilir misiniz? ilginiz için teşekkür ederim.
  • aracın otomatik şanzıman yağını kontrol ettirin.eğer rengi kırmızı dışında bir renk ise hemen değiştirtin.. sorun düzelecektir..
  • verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, şanzıman yağını değiştirtmemiştim zamanı gelmiş demekki. konuyu baştan okudum ama ben pek anlayamadım. hangi yağı kullanmam lazım atf2 mi 3 mü? ve piyasada okadar çok marka var ki? sizce hangisi aracım için daha performanslı olur.
  • 3 arkadasim
    quote:

    Orijinalden alıntı: banu3535

    verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim, şanzıman yağını değiştirtmemiştim zamanı gelmiş demekki. konuyu baştan okudum ama ben pek anlayamadım. hangi yağı kullanmam lazım atf2 mi 3 mü? ve piyasada okadar çok marka var ki? sizce hangisi aracım için daha performanslı olur.
  • Mete arkadaşım güzel paylaşım yapıyorsun.

    Eline sağlık.


    Haluk
  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.