Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (67. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arac gunlerce calismadigi zaman dahi cubuk hot kisminda duruyor hep.yani heo ayni seiklde duruyor.soguk kismini gosterdigini omrumde bir kes gordum o da kismi yag degisimi yaptigimda oldu.oda bir kereye mahsus oldu.sonra yine hep full gozukuyor.
  • sayın ramadan89


    bu aracın vites kutusu acaba hiç açıldı mı? veya söküldü mü? yani toplandı mı bilginiz var mı?
  • araba satin alindigindan beri gozum onunde.
    dayimin arabasiydi ve yurt disinda yasiyor.sadece yazlari bir ayligina kullanirdi ve hep garajda dururdu.2008 ba$inda araba benim oldu.hic bir tamir gormedi araba.bir tek iste yanlis yag ile degisim oldu o da 2006 senesindeo oldu sanirim.
  • peki bir sorum daha olacak


    2006 dan sonra yağ değişmedi mi?
  • merhaba,
    peugeot 206 sahibiyim( olmaz olaydım) araçta bir iki defa rampada ve ilk kalkışta auto gear fault hatası verdi ve kontağı aç kapa yaptığımda tekrarlamadı. önceki yazılardan anladığım kadarıyla valf lerin değişmesi lazım. bu parçaların değişimi tahmini kaça mal olur ve Bu konuda istanbul anadolu yakasında ( kartal-maltepe civarı daha iyi bir ilaç olur) bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz bir şanzıman ustası varmıdır? şimdiden teşekkür ederim
  • gecen ay edirne servisinde degisti ancak full degil tipayi acip aldigi kadar koyma seklinde degisti.yagin rengi ible degismedi.resime cekip gostermistim.
  • eğer yağın rengi soldaki gibiyse iyi ama değilse değişim gerekir.veya kutuda başka bir sorun var demektir.


    keito,


    bir kere arıza lambası yandı diye illa ki valf değişimi gerekmez.belki de aracınızın yağı anormal derecede ısındı veya bu yüzden lamba yandı.eğer yağı değiştirtmediyseniz bir an evvel değiştirtin.. eğer arıza lambası tekrar tekrar yanarsa o zaman durum daha ciddidir.
  • Merhabalar

    2001 model hyundai accent 1.5 otomatik vites aracımvar. dün normal şekilde sabah işe gidip aracımı park ettim akşam aracıma binip motoru ısttıktıktan sonra D'ye aldığım zaman araç hareket etmedi. P,N ve R çalışıyor hatta R'de normal şekilde geride gidiyor ancak ileri viteslerin hiçbirinde hareket almıyor. yağ seviyesi normal ve araçta daha önce şanzımanda hiç ses gelmesi veya farklı bir sorun olmadı. Aracı çekici ile gittim servise yönlendirdik. Onlar şanzımanı söküyorlar. acaba sorun ne olabilir? bilgisi olan varmıdır.
  • Mete hocam merhaba,
    Hocam ben bir kaç gün önce 2000 model VW bora comfortline otomatik şanzuman araç satın aldım.Araç 123000 km.de sıkıntısız idi .Aracı bir kaç gündür kullanıyorum. Dün itibari ile geri vitese aldığımda (R) ses yapmaya başladı.Daha önce kullanırken araç çalışır vaziyette iken N ye aldım bir kaç kez. Ses olayı N ye aldıktan sonra oldu. En son N ye alıken N harfinin yanında bir sarı ışık yandı sebebi nedir acaba.
    Hocam aracı bakıma almak istiyorum bunun için Bor silk in otomatik şanzuman yağ katkısı mevcut bunu kullanmak istiyorum bu konudaki fikriniz nedir. Ayrıca şanzıman yağına nereden bakmam gerek yardımcı olursanız sevinirim. iyi günler
  • 9700 nickli arkadaşım,


    bir aracın d konumunda hiç ilerlememesi en ciddi sorunlardan biridir.korkarım şanzımanınız onarılamayacak derecede hasar görmüş.büyük ihtimalle ihmal edilen bakım nedeni ile..burada çeşitli defalar dile getirdim otomaitk şanzımaların belli km veya senelerde bakımı ve yağ değişimi gereklidir.(60,000 km veya 6 sene) belli ki yağınız hiç değişmemiş..yağ seviyesi normal demişsiniz ama yağın kalitesi?? bunun durumu meçhul.. eğer ki kırmızı değilse sorun ciddi demektir. artık şanzımanı da söktürdüğünüze göre bize diyecek bir söz kalmıyor.. ülkede otomatik şanzıman bakımı o kadar çok ihmal ediliyor ki ben anlatmakla bitiremiyorum.. bol şans...





    asokrates,


    ben yağ katkısını önermiyorum.bunun yerine elektronik kontrol modülünün sökülüp(bunun için yağın boşaltılması gerekir) kontrol edilmesi ve solenoidlerin dirençlerinin ölçülmesi gereklidir.ve gerekirse solenoidler değiştirilmelidir.bu işlem sonrası ses kesilir.lütfen katkı kullanmayın.. bunlar en son çaredir ve bir süre daha idare etsin diye kullanılırlar..




  • iyi günler meteg usta benim aracımla ilgili sorunu daha önceden sormuştm ve dediğin gibi... yardımın için teşekkür ederim. ancak şimdi selenoid valve bodynin değişmesi gerekiyor bunada 4100tl fiyat verdiler. bu fiyt normal mi daha ucuz bu parçayı bulabilir miyim.
  • Arkadaşlar

    1997 model 850t5 araç sahibiyim. Turboyla ilgili sorunlarım vardı. araç içersindeki bar göstergesi ortada duruyor bir türlü araba gitmiyordu. Ankara şaşmazdaki turbocu ümite götürdüm. Kesin turbodan dedi turbo söküldü temizlendi ve burçları değişti pervaneler filan sağlam durumda. neyse tekrar takıp denedik yine aynı bu seferde vastegate i baya bi açtılar ,biraz yükseldi fakat yinede basmıyordu.neyse söylene söylene parayı bayıldım çıktım. verdikleri cevap turbo sadece turbodan oluşmuyor birçlok parçası var onlarıda kootrol ettir oldu.

    F1 volvo dservs ibrahim ustaya götürdüm arabaı baktı gerçektende turbo basmıyor. tek tek bütün hortumları değiştirdi ve srunlu hortumuda bulduk gaz kelebeği giriş hordumu param parçaydı artı kiçim rahatlamıştı hiç bir şey kalmamıştı artık diye düşündüm. teste çıktığımızda turbo göstergem beyz çizgiyi çok az geçiyor sonuna kadar yine yapışmıyor bukadar işlemden sonra hemde turbo 4000-4500 devirde kendini gösteriyor ve yinede sönük kalıyor.

    sizde sorun ne olabilir artık çok sıkıldım ve yoruldum maddi manevi arabayı satmayı bile düşünüyorum nerdeyse yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
    şididen teşekkür ederim.

    Saygılarımla.




  • burakogun,

    aracınızın markası neydi hatırlamıyorum ama bu fiyatlar araçtan araca farklılık gösterir.


    ozitec,


    aracınızı götürdüğünüz volvo servisi demek ki volvoları yeterince tanımıyor.mutlaka servisin atladığı veya fark etmediği birşey olmalı.
  • bir fikriniz varmı sayn meteg usta çok sıkıldım yaa.
  • ozitec,


    turbo beslemeli araçlarda bu soruna sebep olabilecek o kadar çok şey var ki... buraya yazmaya kalksama yer yetmez.. iyi bir volvo ustası bulmanız şart..
  • Tekrar merhaba Mete usta, sizin bu konu başlığında sürekli bahsettiğiniz şanzuman yağı değişim periyodu 60.000 km'de bir veya 6 yılda bir hangisi önce gelirse şeklinde idi. Benim aracım 2009 Focus 1.6 benzinli 4 ileri tam otomatik + tiptronik vitese sahip ve şu an 43.000 km'de. Fordun önemli bayiilerinden birisinin sitesinde her 45.000 km'de veya her 3 yılda bir şanzuman yağı ve filtresi değişir denmiş. Kullanma klavuzu bende yok ama bendeki aracın bir eski serisi olan Focus I'in kullanma klavuzunda'da 45.000/3 yıl bilgisi varmış. Aradığım bir bayi 45.000'de değişir dedi kontrol ederiz falan demedi, sanırım direkt olarak değiştirecek ve 45 bin bakımıyla birlikte 750 fiyat verdi (Muğla merkezdeki Ford yetkili servisi), Aydındakini aradım orası ise 45 binde kontrol ederiz, yağın evsafına bakarız gerekli görürsek değiştiririz dedi ve şu ana kadar 45.000'de hiç değiştirmediklerini, genelde 90.000'de değişebildiğini ekledi. Sizce ne yapmalıyım sizin dediğiniz gibi 60.000'i bekleyeyim mi? Şu an için şanzumanla ilgili ne vuruntu, ne ses, ne gecikme nede kararsızlık gibi bir sıkıntım yok memnununm yani. Yoksa kitabında yazana mı uyalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cekcak -- 7 Ocak 2011; 12:47:58 >




  • sayın cekcak,


    eğer ki şanzıman yağının rengi atmış ise yani kahverengi veya siyaha dönmüşse değişim gereklidir.bu arada sizi duyarlılığınızdan ötürü tebrik ederim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın cekcak,


    eğer ki şanzıman yağının rengi atmış ise yani kahverengi veya siyaha dönmüşse değişim gereklidir.bu arada sizi duyarlılığınızdan ötürü tebrik ederim..


    Bu hassasiyeti bize kazandırdığınız için ben de size teşekkür ederim.
  • hocam benm yine bir sorum olacak sanzuman yaginin kontrolu nasil yapılmalidir. bazilari
    sıcakken P deyken yapılmali diyor
    bazilari R ye alinip yapılmali diyor bunun mantigi nedir
    birde sicaktan kasit nedir. bunun sıcak oldugunu nasil anlarim acaba
  • 
Sayfa: önceki 6566676869
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.