Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (66. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mete Bey;

    Hem sizinle ve hem de diğer arkadaşlarla son 1-2 haftadır yaşadığım bir sıkıntıyı paylaşmak istedim.

    OPEL VECTRA B (1997) 2.0 CD Otomatik vites bir aracım var. Yaklaşık 2 hafta önce araç "P" pozisyonundan "R" pozisyona geçişte beklemeye, bazen biraz bekledikten sonra geç ve sert (tak diyerek) geçmeye başladı. Geçmediği zamanlarda vitesi "D" pozisyonuna ve akabinde "R" pozisyonuna alarak aracı hareket ettirdim. Diğer viteslerde ve geçişlerde, spor modu dahil hiç bir sıkınıtı yaşamadım. Aracı 2 OPEL yetkili servisine ve 2 otomatik şanzıman ustasına gösterdim. OPEL servisleri TECH2'ye aracı bağladıklarında hiç bir problem gözükmedi ve diğer ustalarda şanzımanın sökülmesi gerektiğini ve söküldüğü zamanda aracın kilometresinden dolayı (158000) tamir kitlerinin değişmesinin iyi olacağını söylediler. İşin ilginç tarafı bir kaç gün sonra araç yaklaşık 1 hafta hiç bir sıkıntı ve problem çıkartmadan çalışmaya başladı, ta ki bugüne kadar. Bugün sabahleyin akü lambasının yanması ile aracı sanayiye bıraktığımda, elektirikçiler dinamo konjektörünü değiştirdiler. Sonra aracı çalıştırdım ve bizim problem geri döndönmüştü. Ve ilave olarak "D" de iken devirlerde dalgalanmalar-düşmeler oluyordu ve kick off özelliğinin çalışmadığını fark ettim ve biraz daha test etmeye devam edince, nihayetinde araç kendini emniyetli sürüş moduna aldı. Şu an araç "D" pozisyonunda 3000 rpm üzerine çıkmıyor, ama "P" den "R" ye dahil olmak üzere biraz sertde olsa çalışıyor.

    Sizden ve tüm arkadaşlardan da özür dileyerek (biraz uzun oldu) naçizane kıymetli yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum. Emin olun ne servisler ne de ustaların söyledikleri aklıma yapmadı. Ne yapacağıma karar veremiyorum.

    Abdullah TERCAN




  • quote:

    Orijinalden alıntı: selam meteg usta

    öncelikle sizi ve emeğinizi canı gönülden tebrik ederim ben sizin daha önceden yorumlarınızı takip ediyordum bilgilenmek adına ama şimdi işim sizin bilginizden yön tayin edebilmek çünkü daha önce babamın otm. honda accord için okuyordum otm. çok iyi diye ben hyundai aldım ama dedigim gibi oda arızalı çıktı ben aracı bir cihaza baglattırdım ama seroneid arızasını silemedilerdi başka bir ustadada basarıya ulasamadık korkarımki konyada iyi bir yerde bulamamak yetkili servisine gitmeyi düşünüyorum ama sizin konya için bir öneriniz varmı diye görüşünüzü almak isterim birde acaba ustanın koydugu yag dexron ııı tahminim fabrikasınınki dexron ıı bu bize fark yaparmı
    (usta hondada vitesi gaz pedalından kontrol edilebilinirken ayagını çekip geri bastıgında bır üst vitese geçiyorken hyundaide bu pek münkün degil bu marka böyle midir yoksa buda bir arızamıdır ) ilginize teşekkür eder sizin gibi dürüst insanlarla çalışmak dilegi ile iyi akşamlar


    Üstad Konyada iyi bir otomatikçi Ahmet Usta diye biri vardır Ablamın 97 Hundai nı 4 sene önce revizyon yaptırmıştık üzerine 30.000km yapıldı 0 hata... Bu ahmet ustanın ismini Konya İrent plazadan yerini öğrenebilirsin ya da; konyada Görgülü mercedes servisinde Musa görgülü var onun yanına git o aracı bırakır sana yardımcı olur...
    Dediğim gib ismi Ahmet Usta gerekirse Pm den ulaş adamın şu an numarası alan yok bende ama lazım olursa sana bulabilirim. İşçiliği ustalığı 10 numara.... Tavsiye ederim
    Hatta benim w210 un kontrollerini de o yaptı iyi demişti...




  • alcohol06,

    bu araçların otomatik şanzımanları çok iyi değildir.yani bahsettiğiniz durumlar tamamen normaldir.benim de 1995 model bir volvo 850 aracım var ve aynı şeyler bende de mevcut.motor ısınana kadar şanzıman biraz geç üst vitese geçer.sebebi de araç bayılmasın diye..

    bir de vites geçişleri çok pürüzsüz değildir.. ama bu vites kutusunun dizaynı sebebi iledir..

    mete16,

    aracınızın motor kulaklarından birinde sorun olabilir.bu yaştaki araçlarda kulaklar eskime nedeniyle esnekliklerini kaybederler ve çatlar ya da koparlar.. bence motor kulaklarını kontrol ettirin..

    eaess54,

    bu sorun elektronik kontrol birimi ile ilgili.. zaten aracı durdurup çalıştırınca normale dönüyor demişsiniz.. 3 ve 4 numaralı vitesleri kontrol eden solenoid kontrol edilmeli ve gerekliyse yenilenmelidir.

    smile 11,

    emniyetli sürüş modunda ise araçta arıza kaydı var demektir.arıza kaydını okutmanız gerekmekte..




  • Hocam Tesekkür ederim en yakin zamanda dediginizi yapicam. Tekrar tesekkür edrim!!!!
  • Merhaba Meteg bey satın almayı düşündüğüm ancak hakkında birşey bilmediğim proton 98-00 415-416-418 serilerinin otomatik şanzımanları hakkında bilginiz var mı? Bunlarda nasıl bir şanzıman mevcut, kronik sorun var mı? Selamlar..
  • x15,


    proton araçlar konusunda fazla bilgim yok.şanzımanları hakkında da yok çünkü bu araçlar hergün karşımıza çıkan araçlardan değil.. bu yüzden bu aracı alacaksanız güvenilir bir serviste kontrol ettirmenizde fayda var..
  • 2000 model x5 4.4i aracım var benzinli araç 4.vitesten 5 e geçerken uzun yolda arabayı iyi sallıyor.

    sonra çok sıkıştırdığında ise 160 vs gazdan ayağımı hiç kesmediğimde trans.failsafe.prog diye arıza veriyor sonra sağa çekip stop edip tekrar çalıştırdığımda aynı şekilde bir sorun yokmuş gibi gidiyor bu neden olur ustam saygılar.
  • nostr,


    bu durum da geçici olarak bir arıza oluşmakta ama motoru durdurup yeniden çalıştırınca ortadan kalkmakta.. vites kutusunun elektronik kontrol biriminin kontrol edilmesi gerekir.varsa arıza kaydı okunur..
  • Merhablar meteg usta

    Astra easytronik vites araç almayı düşünüyorum arıza çıkarma olasığı cokmudur bakımları pahalımıdır araba 2010 model 20 binde yağı kaç binde değişmek ister.

    SAYGILARIMLA
  • sayın shygül,


    easytronic ve benzer sistemler yarı otomatik şanzımanlardır.bunlarda tork konvertörü bulunmaz.bu sistemlerde bir beyin debriyajı kontrol eder ve vites geçişleri gerçekleşir.fakat bu sistemde eğer "hill holder" adı verilen mekanizma yoksa araç geri kayabilir.ayrıca performans konusunda oldukça vasattır.geçişler oldukça hantaldır. benim otomatik şanzımanlar için yazdıklarım bu sistemi kapsamamaktadır. bu vites sistemleri farklı üreticiler tarafından değişik şekilde isimlendirilir..

    fiat-dualogic
    opel-easytornic
    toyota-mmt
    ford-asm
    mitsubishi-amt gibi. fakat isimler değişse de sistem aynıdır.. bazı markalarda hill holder bulunur.bazılarında yoktur ilave ücret isterler..
  • selam meteg usta.

    aslinda aracimla ilgili bir teh$iz koyup yaptirmam gerekenleri soylediniz ancak daha istanbula gitme imaknim olmadi insallah bu ayin 10 una kadar bir firsat yaratip gidecegim $anzimanciya yag degistirip body valve temizlenecekti hatirlarsaniz yanlis yag kondugu ortaya cikmi$ti.
    a$iri meragim yuzunden ve $anzimanciya gittigimde ekstra surpriz cikmamasi adina bir kac soru sormak istiyorum.ynalis yag konuldugunu ogrenemeden kismi bir yag degisimi yaptirmistim yani sadece tapayi acip doldurma seklinde ve sikayet ettigim vites gecislerindeki sikintim yag degistirmeden once cok nadir olur iken simdi daha sIk ve daha belirgin sekilde olmaya basladi.birkac ay once forumda sizinle tanistigimdan beri her konuyu okuyorum aksamalri.
    Ve herkezin vuruntu ile tabir ettigi olayin araci sarsacak kadar olmasi gerektigini yazmi$siniz.tabi benim sikayet ettigim olay araci komple sarsmiyor net olarak tanimi su sekilde.eger arizali bir araci halat ile cekerseniz ve bazi durumlarda yol egimi sebebiyle cekilen arac ceken aractan daha fazla hizlanmaya baslar ve halat gerginligi ortadan kalkar ve ceklilen arac hizini kaybederse veya frene basarsa halat arasinda bir gerginlik tekrar ortaya cikar ve aracla beraber icindeki ki$i hafifce sarsilir.dikkat ediyorum 2 3 4 arasi sorun yok mukkemel gecis oluyor sarsinti felan yok ancak 1 ile 2 arasi bu olay oldukca sIk oluyor.birde onceden pek belli olamyip sadece acaba nerden geliyor bu ses deyip fazla kulak asmadigim ancak simdi $anzimandan oldugunu analdigim bir ses var.malum suanda havalar soguk.araci garaja birakiyorum ve bir iki gun kullanmayip calistirdigimda arabayi isitip isitmamam farketmiyor yeterki sogukta uzun sure durmus olsun yeirnde ilk hareketten itibaren bir iki dakikaya kadar sanzimandan grrrrrrrr diye motordan biraz daha fazla ses edecek sekilde sanki bir dizel motoru calisiyor gibi ses cikiyor.(gerci motorda cok sessiz calisiyor corollada).dikkatimi ceken bir diger sey ise garajdan cikmak icin bir viye iki kes ileri geri hareket yapmam gerekebiliyor cikis kismindaki park edilmis araclar yuzunden neysek onuyu cok uzattim sanirim geri vitese taktigimda cok nadir olsada 3-4 saniyede geciyor.onca okudugum yorum basinc sorunu varmi bendede diye korkutuyor.son olarakta en son yazdigim mesajda body valve acilip gerekiyorsa solenid temizlenmesi cok masraf acarmi diye , biliyorumki fiyat konusunda birsey sorulmasini istemiyorsunuz.ancak benim sormamin sebebi fiyat degildi.kredi karti kullanmayan nakit ci biriyim.yani bu islemler icin ne kadar para yanima alsam uygun olur diye anlamaya calismistim.yinede kusuruma bakamyin sordugum icin.bizimle ilgilenmeni cok takdir ediyorum.iyiki varsiniz.olmasaydiniz suanda bilincsiz ustalara gidip para akitip sonuca varamiyor olacaktim buyuk ihtimal.sayende cok soy ogrendim.hersey icin cok sagol.




  • ramadan89 aracınız neydi ve kaç yaşında? ve kmsi kaç?
  • 2001 toyota corolla 93.500 km
    bu arada bu geri vitese gec alma sorunu ileri viteste hic bir zaman yasanmadi bir saniyeden fazla gecikmedi hicbir zaman.
  • sayın ramadan89,


    ben forumda otomatik vitesli araçların tamamında ki bunlar 1993 ve sonrası araçlar içindir tam sentetik şanzıman yağı kullanılmasını öneriyorum.(dexron3g) bunun sebebi ise özellikle soğukta ve sıkışık trafikte yağın en iyi yağlamayı yapmasıdır.diğer yağlar göreceli olarak kalındır ve soğukta ve sıkışık trafikte kalın yağ sıkıntı yaratır. aracınız artık 10 yaşına gelmek üzere ve bence motor kulaklarının kontrol edilmesinde fayda var.herhangi bir kulakta olabilecek bir çatlaklık veya kopukluk kalkışta bahsettiğiniz sıkıntıları yaratır.5. seneden sonra kulaklar esnekliklerini kaybederler.. bu yüzden de çatlar veya koparlar.. zaten muazzam yüklere maruz kalan kulakların eğer çatlak veya kopukluk varsa yenilenmelerinde fayda vardır.

    umarım açıklayıcı olmuştur.
  • ben daha yarim sene once kulaklarini kontrol ettirmistim ayrica sanzimaninkinede baktilar.hicbirsey olmadigini soylediler.yakinda tekrar baktirdim bir sikinti yok.
  • sayın ramadan89,


    bu durumda aracınızın otomaitk vites yağ seviyesin kontrol ettirin.kendiniz de yapabilirsiniz eğer araçta yağ çubuğu varsa.. motorun sağındadır yağ çubuğu(aracın kaputu açıkken önünde durduğunuzu varsayarak yazıyorum) daha sonra araç normal çalışma sıcaklığına gelene kadar sürülür.araç motoru durdurulmadan sağa çekilir ve rölantide çalışırken tüm vites konumlarına geçilir ve her konumda 2 saniye beklenir.. P den aşağı ve sonra tersine.. bundan sonra 2 dakika beklenir ve seviye ölçülür. tüm işlem sırasında motor rölantide çalışmaldır. seviye min ve max çizgileri araında olmalı ve mümkünse max çizgisinin hemen altında olmalı.

    bu kontrolleri yapın ve bana geri yazın..
  • Yag kontrolunu aklima geldikce yapiyorum ancak bir anormallik var arabada.
    aracimda cubuk mevcut.gosterge kismida sicak soguk icin ayri sekilde gosteroliyor.linkteki resimdkeinin aynisi.

    http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.buyautoparts.com/images/180.jpg&imgrefurl=http://www.buyautoparts.com/engine_oil.htm&usg=__yFKVwSZIadwHE2OjRdSrx7NlQA4=&h=195&w=256&sz=14&hl=tr&start=0&zoom=1&tbnid=OSUSQDIabOp0lM:&tbnh=120&tbnw=157&prev=/images%3Fq%3Dcool%2Bhot%2Btransmission%2Boil%26hl%3Dtr%26sa%3DX%26biw%3D1280%26bih%3D673%26tbs%3Disch:1&itbs=1&iact=hc&vpx=145&vpy=89&dur=575&hovh=156&hovw=204&tx=109&ty=77&ei=BkQjTYzVJdO48gPd5tWDBw&oei=BkQjTYzVJdO48gPd5tWDBw&esq=1&page=1&ndsp=28&ved=1t:429,r:0,s:0

    ancak hatirlarsaniz serviste yag degistirmistim o esnada bir kereye mahsuz cool kisminda yag gosterdi ve 5 dakika sonra isindi araba hot kismina kadar geldi ve biadahada inmedi.yani $uanda cubugu sicak soguk ne zaman ceksem hot kisminin maximumun biraz ustunu goruyorum.yani dogru gostermiyor.bir kes edirnede yani yag kondugunda gormustum az gorup sonra fazlalastigini ve kaldi oyle.

    aracimda elektrik dalgalanmasi biraz mevcut.zaman zaman duz yolda giderken sabepsiz farlarimin azalip cogaldigi gozelniyor.bu gazi cekmem ve basmamla alakasiz oluyor.yada birsey calisitirdigimda degil.tamaen benim istemim disi dusme yukselme yasaniyor.buyuk ihtimal bir kacak oluyor.bunun sanzimanla bir alakasi oylabirmi.sanzimana zararida olabilirmi?




  • ramadan89,


    elektrik konusunda uzaktan tahmin yapmak zor.bazı araçlarda alternatör nedeniyle farlardaki olay meydana gelir ve normaldir.uzman bir elektrikçiden yardım almanızı tavsiye ederim..
  • peki bu yagin hep ayni seviyeyi gosterilmesinin sebebini nasil yorumlarsiniz?motor durdugundada degismiyor durum.
  • yağ çubuğunda cold yazan kısım motor soğukken ölçüm yapmak içindir ama kesin ve doğru ölçüm için hot yani sıcak yazan kısım baz alınmalıdır.otomatik vitesli araçlarda tork konvertöründe yaklaşık olarak 1 ile 4 litre arasında yağ bulunur.bu nedenle motor soğukken yağ normalden eksik gibi görülebilir. bunun için cold kısmı konmuştur. yağın tüm sisteme dolması zaman alır.özellikle motor soğuk iken..
  • 
Sayfa: önceki 6465666768
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.