Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (53. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
745.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sayın meteg,21 sayfalık konunun ilk 5 sayfasındaki bütün mesajları ve daha sonraki sayfalardada bazı mesajları teker teker okudum.Bu kadar uzun süre ve 21 sayfalık konuda bıkmadan,sabırla,sorulara teker teker yanıt vermenizi can-ı gönülden takdir ediyorum.
  • sayın kyibe,


    ben vakti zamanında bazı usta geçinen kişi ve kurumlardan çok çektim.. aynı şeyleri başkaları da yaşasın istemiyorum.. hala daha otomatik vites kutusu yağının belli periyodlarda değişmesi gerektiğini bilmeyen servisler var.. ama aynı servisler size şanzıman bozulunca yeni şanzıman satıp yüklü faturalara ödemenizi umursamayacaklardır. işte ben bunlara engel olmak istiyorum.. biraz düşünelim kimyasal bir ürün olan yağın ömrünün sonsuz olması ne kadar mümkündür? araç motorları bile senede bir kez veya 10,000 km de filtre ve yağ değiştirmektedir.. o motor yağının 10 sene boyunca araçta kalması sizce mümkünmüdür? elbette değildir peki o zaman şanzıman yağı nasıl ömür boyu dayansın.. o yüzden 60,000 km veya 6 sene denmiştir.burada önemli olan bu kmye ne kadar zamanda gelindiğidir..

    ilginiz ve takdiriniz için teşekkürler..
  • Sn.Meteg bey

    2006 model volvo s60 t5 aracım var 94.000 km de, esasında şanzumanla ilgili bir problemim yok ve arabamın kitapçığında ŞANZUMAN YAĞININ DEĞİŞTİRİLMESİNİN GEREKMEDİĞİ ŞANZUMANIN ÖMRÜ BOYUNCA GEREKLİ KORUMAYI YAPACAĞI yazıyor, kitapçığında yazan bu bilgiye rağmen değiştirmeye karar verdim ve bazı özel servislerle görüştüm ve bana yüksek kilometreli arabaların yağlarını değiştirdiklerinde vuruntu yapmaya başladığını söylediler... yani bazen yağ değişimi iyi gelmiyor dediler ama bu genelde 150.000 km üstü araçlarda oluyormuş... neyse şimdi şanzuman yağını değiştireceğimize göre yağ tercihini yapmak gerekiyor "Mobil 1 ATF Synthetic " diye bir yağın çok iyi ve yeni bir yağ olduğunu ve bunu seçmemi tavsiye ettiler , yağın üzerinde nascar arabalarının tercihi olduğu yazıyor, şimdi yağ değişiminde 2 lt yağ değişmiyor şanzuman içinde kalıyormuş .. bu yağ neredeyse 2 kat daha pahalı.. siz bu yağı hiç kullandınızmı? yağ tercihi ne olmalı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yasinozkan -- 9 Kasım 2010; 23:10:52 >
  • iyi akşamlar sayın meteg
    benim sorum aslında bakım ve arıza ile ilgili değil.sadece bilgilenme için bir soru:aracım kia ceed 1.6 crdi 4 ileri tam otomatik şanzuman bulunmakta (tork konventörlü).1,2,3 vites konumları bulunmakta.genelde şehir içinde 3.vites konumunda kullanmaktayım istediğim devir aralığını 3. vites konumunda yakalıyorum. bunun vites kutusuna herhangi bir zararı olur mu ? ve bir de aracı el freni çekmeden freni bırakıp aracı viteste tutmanın şanzumana vereceği zarar nedir ?
    Şimdiden teşekkur ederim iyi akşamlar
  • meteg hocam
    Mitsubishi Lancer'da kulllanılan 4 ileri otomatik şanzıman acaba japon malımıdır.
    Ayrıca bu şanzıman hakkında tavsiyeleriniz nelerdir.tercih etmelimiyiz...
  • sayin yasin özkan,


    bu ifade bazı volvo araçların kullanım kılavuzlarında yer alır.ama bence bu hatalı bir ifadedir.ben bunun kazara basıldığı düşüncesindeyim.ben şimdi size motor yağının da ömür boyu görevini yapacağını söylesem ne düşünürsünüz? ne güzel olurdu motor yağı ve değişimi zahmetinden de kurtulsak değil mi? ama böyle bir şey mümkün değildir.size de tipik bir volvo servisi anlayışı ile karşılaşmışsınız.. vuruntu yaparmış değişirse yok iyi gelmezmiş felan.. şanzıman tamamen bozulacak ve sonra yenisini takalım diyecekler.. ben bu filmi çok gördüm.. bunlara sadece ve sadece gülüyorum.. bahsettiğiniz mobil1 aft syntethetic sanırım dexron3g normunda olmalı.. sizin için önemli olan şey burada bu yağın dexron3g normu taşımasıdır.markasnının hiçbir önemi yoktur.

    sayın ageofempires,

    vites kolunda yer alan tüm konumlar 1,2,3 hepsi de kullanılabilir hiçbir zararı yoktur.. 3.vitesle 90 kmyi aşmamaya özen göstermeniz yeterli olur.aracın viteste tutulması eğer trafik ortamında ise sadece kutuyu yük altında tutar ve harareti artar.. benim tavsiyem bekleme süresi 1 dakikayı aşınca N konumunda beklemektir.bu sayede kutuyu aşırı hararetten korumuş olursunuz.

    Mitsubishi Lancer da kullanılan şanzıman 4 ileri otomatik şanzıman Aisin Aw firmasının malıdır.(Japon) bu firma volvo ve toyota dahil araçların bir dönem şanzımanlarını üretmiştir..lancer ın model yılını belirtmemişsiniz.. tahmin ederim manuel kullanma özelliği olmayan bir şanzımandır ve klasik otomatik özelliklerindedir.yağ konusunda yazdıklarım bu şanzıman için de aynen geçerlidir..

    iyi geceler dilerim..
  • Sayın Meteg,

    Bu hafta sonu şanzuman yağını değiştirmek istiyorum. Aracım daha önce de belirttiğim üzere 2004 - 72.000 km Bora. Ben 70 binde aldım ve yağının değiştiğini hiç zannetmiyorum. Aşağıdaki sorularımı yanıtlayabilirseniz memnun olurum. Teşekkürler..

    1- Dexron2 yada Dexron3 hangi nitelikte bir yağ koymalıyım?
    2- Marka olarak öneriniz ne olur?
    3- Yağ ve değişim işçilik bedeli ayrı ayrı ortalama ne kadar tutar?
    4- Yağ değişimiyle birlikte gereken değişmesi gereken başka sarf ürünleri (tapa-keçe-filtre vs.) var mı? Var ise maliyetleri nedir?
  • sayın skyline-gtr,


    aracınızda dexron3g özelliklerinde tam sentetik yağ kullanmanız gerekmekte.buradan marka tavsiyesinde bulunmam reklama girebilir ve birilerini kızdırabilir o yüzden marka kısmına çok takılmayın burada en önemli konu yağın dexron3g normunda olmasıdır.bildiğim kadarı ile yeni nesil araçlarda şanzıman filtresi bulunmamakta.


    yağ bedeli ortalama 5 litre içimn 150 tl kadar olur.. işçilik konusu işlemi yaptıracağnız yerin bileceği konudur..
  • Merhaba meteg usta... bu sorunumu Opel markası altındada açtım ancak 1 gündür henüz cevap veren olmamış o yüzden buraya yazıp birde size sormak istedim.

    aracım 1997 model Opel vectra 2.5 V6 CDX. alalı henüz 1-2 ay kadar oldu ve aldığımdada bu problem vardı bilerek aldım o yüzden arızanın mazisini tam bilmiyorum ama sorunu kısaca anlatmaya çalışayım ?

    aracın otomatik vitesinde bir problem var. araç D pozisyonunda giderken vites değişeceği sırada (aracın sesinden anladığım kadarıyla) 30-60 km civarlarında vites bir yükselip bir düşüyor bazende 2-3 vites birden yükseldiğini hissediyorum (devir çok düşüyor araç boğulmaya başlıyor) bazende düşük (muhtemelen 1 ) viteste kalıyor (araç yüksek devir bağırmaya başlıyor) bazende durmaya yakın yada frene basılı vaziyette dururken D pozisyonunda sanki arkadan birisi vurmuş gibi araç sarsılıyor tak diye bir sesle.... (araç gitmek istiyor ancak ben frene bastığım için gidemiyor). bazen kalkışlarımda vurarak kalkıyor araç... bazende geri vitese taktığımda araç hareket etmiyor böyle yaptığında D ye alıp vites geçişini hissettiğimde direkt R yapınca geri gitmesi düzeliyor. şimdi bu şanzımanı 2 farklı ustaya gösterdim birisi elektronik arıza dedi selonoid mi ne sensörler varmış geçişlerde oradan bu arıza dedi diğeri de balatalarında sorun var değişecek dedi. (yol bilgisayarında herhangi bir arıza ikazı yazmıyor) her ikiside 1500 - 2000 lira masraf çıkardı. şimdi ben bu parayı verecem vermesine de hangisine ona karar veremedim. bu arıza elektronikmi yoksa mekanikmi? daha önce başına gelen arkadaş varmı araç 180.000 de daha önce ne zaman değişti bilmiyorum da ben 500 km kadar önce şanzıman yağ değişimi yaptım ( arıza o zaman da vardı) ha birde vitesin yanında bulunan buzlanma yol moduna aldığımda araç %99 düzeliyor sadece yukarı hızlarda belli belirsiz bir sarsıntı (ileri-geri ivme) kalıyor. ama tabi buzlanma modunda kullanmaya kalkınca da araba tam bir kamyona dönüşüyor aracı yerinden kaldırmak işkence oluyor ) aracı şehir dışında hız sabitleyici ile kullandığımda manuel kullanıma göre daha sorunsuz ilerliyor. ancak devir yinede pek sabit durmuyor. ve vites 1 konumundayken de hiçbir sıkıntı yok çünkü vites değişimi diye bişey yok anladığım kadarıyla zaten...... usta ilk başta yağ değişimi deneyelim düzelebilir demişti ama düzelmedi. (OPET ATF - Dexron II)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hacebit -- 11 Kasım 2010; 14:41:11 >
  • Mete Bey merhaba (ben inimicus; tatsız bir olaydan dolayı 4 gün uzaklaştırma aldım.)
    Aracım Kia Ceed Dizel Otomatik vites (klasik tip 4 ileri) ve ben yaklaşık bir ay önce bir kaza geçirdim (kamyon sıfır arabanın sol tarafını yamulttu) ama kazada şasiye ve yürüyen aksama bir zarar gelmedi. Kaza olduğunda 6650 km'deydi araba ve ben şanzımandan çok memnundum. Ancak aracı teslim aldığım pazartesinden beri ilk defa bugün bir sorun yaşıyorum. Araba durduğu yerde D vitesi ile ilk ivmelenmeyi yaptıktan sonra vites değişirken (40/50 km/h) civarında hafif bir yığılma (ama zor hissediliyor) oluyor ve motorun sesi değişiyor. Bunu bugün daha yüksek hızlarda da denedim sanırım vites değişirken bu hafif yığılma tekrarlanıyor. Bu durumda ciddi bir sorun görüyor musunuz? Aracın şanzımanı zarar mı gördü acaba? Servise özellikle tembih etmiştim motor ve şanzımanı kontrol etsinler diye ve bana aracı verirken bir sorun olmadığını söylediler. Bir yardım?
  • mrb meteg usta benim 2003 model golf 4 otom vites aracım var sorum şu evim hafif bir rampada akşam aracı park ediyorum sabah çalıştırıyorum vitesi d ye alıyorum el firenini indirip aayğım frenden cekiyorum araba geri kaçıyor ayne boşa almış gib yarım metre kadar geri kaçıyor ondan sonra duruyor vitese otouruyor sanzıman yağınıda yeni değiştirdim ama yine yapıyor elfrenini indirmeden vitesi d ye takıyorum ayağımı frenden cekiyorum 2-3 asniye sonra araba vitese oturuyor sonra el frenini indiriyorum geri kaçma olmuyor bunun sebebi nedir acaba kolay gelsin.
  • METEG ustam iyi akşamlar. 2003 model polo aracım var. şuan 100.000 de. servis 90.000 bakımlarında şanzıman yağı değişimi olduğunu söyledi. şuan bir problemim yok fakat en kısa süre de değiştirip başımın ağrımasını istemiyorum.

    sorum ise eskişehir servisle konuştum 500 tl fiyat söylediler. koydukları yağın litre fiyatı 50 tl miş. eskişehirde özel bir servisle konuştum yağın fiyatını abartmışlar, şuan fiyatı 15 tl dedi. benim kafam karıştı acaba ikiside ayrı yağlardan mı bahsediyorlar? şimdi yağ değişimini servisindemi yapmalıyım yoksa özel servistemi yapmalıyım?

    yardımınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
  • meteg usta selamlar. daha önce araçla ilgili sorunu yazdım ama görmediniz sanırım. 307 stw auto.125 bin km.de araç sabah soğukken biraz yuklendim vuruntu oldu. sonra normale döndü.bu vuruntuyu yokuşlarda birkaç kez daha tekrarladı,ustaya götürdüm. basın ç değeri düşük 270 dedi.beyin selonoid ve yağ değişecek dedi,yalnız beyni cikma takıyor deneme yanılma yöntemi. siz ne önerirsiniz. selenoid ve yag degişirse düzelirmi,birde.birde selenodler 300 yağ ise sarı yağ imiş lt.si 22 tl ustalıkla topl 550 istiyorlar normalmi teşekkürler,
  • sayın narkotik71,


    size verilen fiyatlar çok normal hatta bence ucuz bile.. çıkma parça takılması durumunda zaten risk vardır.çıkma bir parça çok iyi durumda da olabilir çok kötü durumda da.. hele beyin gibi bir parçanın ne durumda olduğunu bilmek daha da zordur.


    sayın gokhantas43,

    bence de litre fiyatının 50 tl olması normal değil.. günahları boynuna ama bence servis art niyetli.. kesinlikle özel servisi tercih edin..eğer vites kutusu iç basıncı ile ilgili ise sorun kolay kolay düzelmez ne yazık ki..

    sayın orko77,

    sabah ilk çalıştırmada eğer mümkünse aracın hareket ettirilmeden 1 dakika yerinde çalıştırılmasında fayda vardır.özellikle soğuk bir yerde ikamet ediyorsanız.. kış şartlarında şanzıman ve yağ soğukken tam doldurma yapamayabilir.ama ısınma sonrası düzelmesi gerekir.açıkçası bence bir anormallik yok..


    sayın inimicus,

    na yazık ki bu forumda bizim yapmaya çalıştığımızı anlamayan bazı art niyetli kişiler var. benim de volvo ile ilgili açtığım başka bir konuda bana saldırmıştı bir kişi ve ben de sonunda konuyu kilitlettirmekten başka çarem olmadığını düşündüm...geçmiş olsun diyorum ve mümkünse sinirlerinize hakim olmaya çalışın.. insan çok kolay çileden çıkabiliyor..

    kaza sebebiyle de ayrıca geçmiş olsun.. bence sorun motor kulaklarından biri veya daha fazlası ile ilgili.. bence motor kulaklarını kontrol ettirin bir veya daha fazlası kopmuş olabilir.

    sayın hacebit,

    ilk önce kullanılan şanzıman yağının aracınıza uygun olmadığını söylemem gerek.aracın vites kutusunun basınç değerleri ölçülmelidir.bu yapılmadan balata sorunlu,solenoid sorunlu denemez.öncelikle iç basınç değerlerinin fabrika verilerinde olduğunun ispatı gerek.bu aşamadan sonra solenoid veya balatalar söz konusu olabilir.
  • Teşekkürler Mete bey. Gerçi dün servise gittim ve ustayla test sürüşüne de çıktık ama o bir sorun olmadığını söyledi. Sonra test için cihaza da bağladı ama orada da sorun çıkmadı. Ancak dediğinizi dikkate alıp motor kulaklarını kontrol ettireceğim.
  • Sayın METEQ usta,

    Aracım Citroen C4 BVA, 2005 model.

    Dün sabah 9 günlük bayram tatili için yola çıktık. Hareketten yaklaşık 1 saat sonra ışıklarda durdum, kırmızı ışık uzun süre yandığı için vitesi N'ye aldım. Yeşil ışıkla beraber vitesi D'ye alıp gaza bastım, vites 2'ye geçmedi, motor bağırmaya başladı ve SERVICE ışığı yandı, vites numarası ekrandan silindi ve yerinde "-" (eksi) işareti çıktı. Arabayı kenara çektim, durdurup tekrar çalıştırdım. "GEARBOX FAULTY - ŞANZIMAN ARIZASI" verdi, SERVICE ışığı yandı. Vites numarası yerine "-" çıktı, vites yine 2'ye geçmedi. Biraz bekledikten sonra tekrar denedim, yine aynı sorun. Sonra sanayiye kadar 1. viteste götürmeye karar verdim, 200-300 metre gittikten sonra 4000 devirde vites değişti (gösterge yine "-" gösteriyordu), tam sanayiye girerken vites numarası da göründü. Sanayide Citroen'den anlayan olsa gösterecektim ama yokmuş. Bu şekilde yola devam ettim, vites numarası görünüyor, vites geçiyordu ama 3000 devir yerine 4000'lerde geçiyordu. Bu böyle bir saat kadar devam etti, bir saat sonra vites normal devirlerde (3000lerde) geçmeye başladı. Bu şekilde arada 2 mola vererek 5 buçuk saat yol gittik.

    Bugün kardeşim arabayı özel Citroen-Peugeot servisine götürdü. Sorun şanzıman sensöründe olduğunu söylemişler, bu sensör civalıymış ve içine 9 kablo giriyormuş, yanlış anlamadıysam şanzıman yağıyla ilgili bir şey ölçüyormuş (bu yazdıklarımı ikinci ağızdan duydum, ben size üçüncü ağız olarak yazıyorum, bazı şeyleri yanlış yazıyor olabilirim). Çok ısınınca ölçüm yapamıyormuş, bu yüzden bu sorunla hep uzun yolda karşılaşıyormuşum (daha öncede uzun yolda 2 defa benzer sorunlar başıma gelmişti). 10 dk. dinlenmeyle eski haline geliyormuş, bu yüzden bekleyince düzeliyormuş.

    Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz, sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

    Şimdiden teşekkür ederim,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    sayın hacebit,

    ilk önce kullanılan şanzıman yağının aracınıza uygun olmadığını söylemem gerek.aracın vites kutusunun basınç değerleri ölçülmelidir.bu yapılmadan balata sorunlu,solenoid sorunlu denemez.öncelikle iç basınç değerlerinin fabrika verilerinde olduğunun ispatı gerek.bu aşamadan sonra solenoid veya balatalar söz konusu olabilir.



    Teşekkür ederim MeteG.

    Basınç Değerleri sanırım serviste ölçümü yapılmalı ... peki benim aracıma en uygun ATF hangisidir ? aracımın marka ve modelini hatırlatmak için yeniden yazıyorum. Opel Vectra B 2.5 V6 CDX 1997 Model.
    Tekrar çok teşekkür ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hacebit -- 14 Kasım 2010; 13:14:10 >
  • ford mondeo v6 2001 eski kasa şanzıman indi volan dişlisi arıyorum bugüne bulunması lazım 2 gün sonra kurban bayramı acil gerekirse cep telefonu bırakın ankarada olcak
  • sayın Freemind,

    benzer bir sorun ford marka araçlardaki yarı otomatik şanzımanlarda da yaşanmıştı.. sanırım şanzıman yağı sıcaklığı anormal artıyor ve sensör anormal sıcaklık nedeniyle ölçüm yapamıyor.ilk olarak bence şanzıman yağınızı değiştirtin.. aracınızın kmsini vermemişsiniz bir ihtimal şanzıman yağı eskidiği için de sorun yaşıyor olabilirsiniz.. yağı değiştirdikten sonra aracı sürüp deneme yapmanız gerekiyor.


    sayın hacebit,
    dexron3g özelliklerinde yağ kullanmanız gerekmekte..
  • Merhaba meteg usta süpersin valla 20 sayfayı sırf senin yazdıklarını okudum :) soruma gelincede .. proton 315 glsi 98 modelini aldım 2 hafta once .. aracım çok dik yokuşlarda dahil olmak üzere kayma yoktu sonra gaz ayarına soktum cok yaktıgı belirlendi bujileri değiştirip tekrar ayar yapıldı .gaz tüketimi azaldı , bujileri değiştiren usta yakması güzel dedi . gaz ayarını yapan ustada aynı şekilde .. fakat dik yokuşta geriye kayma olayı var .. sizce bu normalmi . yağ çubuğunu da bulamadım şanzımanın , bu modelde nerde bulunuyor yada bulunuyormu . yada servisiniz varsa adres alabilirsem sevinirim .. iyi akşamlar
  • 
Sayfa: önceki 5152535455
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.