Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (51. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.193
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam kendini bilmez arkadaşlara takılmasak... Sizin yönlendirmeleriniz olmazsa olmaz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg




    tüplü ve öfkeli arkadaşım.. bizimle ilgili bir sorunun mu var? ya da bilmeden birisi sizi kırdı mı yoksa.. eğer böyle bir durum varsa veya benden en ufak bir şüphesi olan varsa o zaman bu konuyu derhal kilitletirim.. ben burada hava atmak için bulunmuyorum ve de hiçbir mecburiyetim olmadığı halde insanlara yardım etmeye çalışıyorum.. ama rahatsızlık varsa bu konunun sonu gelir.sorunu olanlar da sanayilere veya servislere gider.. benim için sorun değil..
  • scada ve inimicus teşekkür ediyorum.. zaten sizler gibi arkadaşlar olmasa burada işim ne? iyi geceler dilerim..
  • Sayın meteg ;

    Değerli bilgi tecrube ve yorumlarınızı dikkat ve ilgiyle takip etmekteyiz. Gereksiz ve laf kalabalıgından öteye gidemeyen yorumlara itibar etmeyip, biz kullanıcılara bilgilerinizi aktarmaya devam etmenizi önemle rica ederiz.

    Saygılar...
  • bu colt AMT şanzıman için neler söyleyebilirsiniz. okuduklarım kadarıyla bu şanzımanda sorun yaşayan yok.Ayrıca AMT sanzıman için yağ değişimi 10yıl yada 150.000km deniliyor.Bu doğrumu acaba...
  • sayın alikemal80,


    içten duygularınız için teşekkürler.. ben sadece insanları bilgilendirmeye çalışıyorum, otomatik şanzıman konusunda yanlış bilinen o kadar çok şey var ki anlatmakla bitmez...


    sayın altrea,


    Amt olarak adlandırılan şanzıman yarı otomatik bir şanzımandır bu şanzımana her üretici farklı isimler verir.. (asm,mmt,easytronic gibi) bu şanzımanlarda debriyaj pedalı yoktur ama arkaplanda kullanıcının görmediği bir yerde bir beyin tarafından kontrol edilen debriyaj bulunur.. bu şanzımanların en büyük sıkıntısı performanstır hızlanmalar ve vites geçişleri oldukça hantaldır. eğer hill holder(rampada kayma önleyici sistem yoksa) rampalarda geri de kayar yağ değişimi için 10 yıl ya da 150,000 km bence çok fazladır.her ne kadar ben bu şanzımana sahip bir aracı kullanmadıysam da 10 sene boyunca bir yağın bozulmaması çok zordur.. ya da 150,000 km dayanması da çok zordur. düşünün motor yağı bile 10,000 km sonunda ne kadar kirleniyor..

    elbette bu benim kişisel fikirlerimdir.. bence yağ değişimi için en uygun zaman 6 sene veya 70,000 kmdir.burada belirleyici olan sizin 70,000 kmye ne kadar sürede geldiğinizidir.. bu süre 1 yıl da olabilir 5 yıl da.. bunun için 6 sene ya da 70,00 deniyor.. amt şanzımanı kullanan arkadaşlar yorum yaparlarsa daha iyi bilgi sahibi olabiliriz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 7 Kasım 2010; 12:17:18 >




  • meteg hocam
    hızlanmasından ve hantallığından bahsetmişsniz ama 1.3 colt manuel 11sn'de 100km hıza ulaşırken AMT 6 ileri şanzıman 12sn'de 100km hıza ulaşıyor.Bu sanzımanı GETRAG isimli alman bir şirket üretiyormuş.Şirket pahalı araçlara şanzıman üretiyormuş.Bu 12 sn değere manuel vitesli çoğu dizel araç ulaşamıyor.Bence 12 sn çok ideal.
    Yokuşlara gelinde dediğiniz doğru geriye kayma problemi var.
    Çoğu kişi 1 vitesten diğer vitesler geçerken ses geldiğini söylüyor.Buda problem değil..
    Burada amaç az yakıt tüketimi ve ucuz yollu bir şanzıman olarak düşünüyorum.

    Bide Clio II lerde kullanılan kolları olmayan robotic vites için olumsuz bir durum mevcut mudur teşekkürler..
  • sayın meteg hocam..
    Normal tork konvertörlü otomatik şanzınam ile diğer AMT tipi(yarı otomatik) şanzımanları şöyle bir karşılaştırma yapıyorumda
    4ileri otomatik viteste şehir içi 10-12lt yakıt tüketiminden bahsediliyor.0/100 hızlanması genelde 15sn civarında bunun yanında yarı hidrolikler 5 ileri şehir içi yakıt tüketimleri 7,5lt civarında 0/100 hızlanması 12sn civarında .

    Hilholder olmayan yarı otomatik geri kaydırıyor ama genel itibariyle yarı otomatik vitesler bence daha ön plana çıkıyor.

    Yani yarı otomatik tercihim olacak gibi dikkat etmem gereken yada bilmediğim ,yanlış bildiğim bir konuda bana yardımcı olursanız sevinirim...

    Tercihim AMT 6 ileri Getrag şanzıman.

    Acaba Lancer 1.5 tam otomatik ile sorun yaşayan var mı?
  • Sayın meteg hocam . Öncelikle yardımların için cok tesekkür ederim.

    Ben sana son durumu sorayım sen nedersen o yoldan gideyim. Zaten önceki konuları biliyorsun.

    Şimdi araba sabahları 4 - 5 km kadar 2 den 3 veya 4 e geçmiyor. 1. ısınma evresinde geçmeye başlıyor ama ilk geçişler de boşta kalıyor cok yavas geçiyor yani. Araçla 10 km kadar yol yapınca geçişlerde bir sıkıntım olmuyor artık soğuyana kadar.

    Bu sabah aracı ben el freni çekili d2 de ısıttım şanzumanda ısınsın diye . Bu sekilde arac ısındıktan sonra yola cıkınca viteslerde atma sorunu yasamadım normal geçişler oldu.

    Yağım yanık zaten onu biliyorsunuz.

    Şimdi ben direk yağı değiştirsem 95 model rover 216 honda sanzuman ne yağı koymalıyım ? Ne kadara mal olur bana aşşağı yukarı,

    Yoksa direk sanzumancıya mı gitmeliyim ? Adam bana bunla yol gitme dedi ama hala mecbur kullanıyorum . Isındıktan sonra da bir sorun cıkmıyor . Kafam cok karısık.

    Cevapların, bize ayırdığın zaman, ve samimiyetin için tekrardan tesekkür ederim.

    Saygılarımla ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayabusax -- 7 Kasım 2010; 14:40:51 >




  • sayın meteg usta,sizi internette gezerken karşıma ALLAH çıkardı.bana sanırım siz yardım edebilirsiniz kimse nedir anlamıyor.
    otomatik araçlarda vites değişikliğini hisseder insan az çok .ses yada hafif yığılma olur vites geçişlerinde.baktım benim araçta(otomatik golf 4 - '99) vites geçişi hiç yok , yüksek devirlerde.çok bağırıyor.hatta bir arkadaş deneme sürüşü yaptı , bu araç 3te kalkıyor ve o viteste(3te) devam ediyor dedi (kendisi sanayide usta) şaştım kaldım. arac 120 km de devir saati6500lerde habire bağırıyor.gittim vw servise.bağladı bilgisayarı.sorun hız sensörü dedi.değiştirdi.sonra şanzuman veri kablosu tesisatı sorunlu şase var dedi onu da değiştirdi.bu sırada 4 lt ATF şanzuman yağı ekledi ve şanzuman yağı filtresini değiştirdi.servisten çıkarken sorun çözülmüştü ama ertesi gün yine aynı sorun.acaba yağ mı eksik kondu ekletmeli mi?yani değişmeyen birşey var o da"BU SORUN" aynen devam ediyor.lütfen yardım.

    öncelikle benim sizden ricam,sorun ne olabilir?
    ikincisi,vw servislere devam mı etmeli,şanzuman ustası mı bulmalı işinin hakkını veren ehil biri?

    şimdiden teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kültigin46 -- 7 Kasım 2010; 19:41:35 >




  • sayın altrea,


    colt'un şanzımanı getrag olma ihtimali bence düşüktür.. ama siz beğendiyseniz mesele olmaz.. ben bu tarz şanzımanların özelliklerini yazdım sadece.. bu tarz bir şanzıman da pek kullanmadım..


    hayabusax,

    ilk olarak yağı değiştirerek başlayın.. dexron3g özelliklerinde bir yağ olabilir markası çok da önemli değildir.yağ değiştikten sonra aracı sürün hem soğuk hem de sıcak.. her iki durumda da sorun kalmamalıdır.. eğer sorun hala devam ederse ancak o zaman sorunun daha ciddi olduğunu düşünmek gerekir.

    değişimi yaptıktan sonra aracı sürün ve daha sonra bana dönün tekrar.. aracı 2 hafta kadar kullanın..
  • Sayın meteg
    bu araçta bulunan sanzımanın getrag olduğunu arabam.com'daki Colt testinde okudum 2yada 3 ay kadar öncesine kadar Colt diye bir aracın olduğunu bilmiyordum bile test sonuçlarında ortalama benzin tüketiminin 5.8Lt olduğunu gördüğümde bu aracı araştırmaya başladım.Çünki yaşadığım şehir çok küçük dizel bir araçım olsa motoru bile ısınmadan ulaşacağım yere varmış olurum sanırım.
    Colt'ta test verilerine göre yarı otomatik sadece 1 saniye geç 100km hıza ulaşmamızı sağlıyor yakıttüketini olrakta manuel ile neredeyse aynı yakıtı tükettiği için bu AMT şanzıman ile ilgilenmeye başladım.Forumu okuduğum kadarıyla 2005 yılından itibaren ülkemizde satılan bu aracın sanzımanından kimse bir soorun yaşamamış.. ilgimi çekti. benim otomatik vites maceram Kıbrısta çok kısa bir mesafede kullandığım ford fiasta modeli ile başladı.Pek bir tecrübem yok.sadece bilgileniyorum.Tam otomatik vites hakkında verdiğiniz bilgilerden dolayı teşekkür ederim ayrıca
    İyi akşamlar..




  • aracın şanzımanı gerçekten de getrag ise o zaman tamamdır.. getrag alman zf den sonra en büyük üreticilerdendir.. ve de sorunsuzlukları ile bilinirler.. colt kullanan bir arkadaşımız da var(tasselhoff nickli) ondan bilgi alabilirsin.. ve araçtan da çok memnun ve colt ile mitsubishi çok iyi işler yaptı.. colt bu ülkeke çok tuttu..
  • meteg otomatik vitesle ilgili ne biliyorsam senden ögrendim, bu konu sayesindede belki başımıza bir iş gelmesinden kurtulduk(120.000 de ilk defa yag degiştirdik) sen olmasan şanzuman elimizde kalana kadar değiştirmeyecektik belkide.....teşekkürler.
  • sayın sakiin,


    ilk defa bu konunun gerçekten işe yaradığını ve çabalarımızın boşa olmadığını hissettim.. teşekkür ediyorum geri dönüşünüz için ve hatırlatıyorum.. bundan sonra her 6 senede bir ve 60,000 km de şanzıman yağını değiştirtmeyi unutmayın..
  • Sayın Meteg
    3,5 yıl önce 2. el olarak aldığım, 2001 Model Volvo S60 arabam, yaklaşık 5 ay önce vuruntu yapmaya başladı (örnegin kırmızı ışıkta ayağım frende beklerken, ayağımı müzik setinin subwoofer'ının üzerine koymuşum da, 30-40 saniyede bir davulun tokmağı iniyormuş gibi bir titreşim). Ben Mayıs-Ekim aylarında Bodrum'da, diğer aylarda İstanbul'da oluyorum. İstanbul'da gittiğim özel servise telefon ettim; atmosfer basıncı değişikliği böyle vuruntu yapar demişti. Bir müddet sonra geçici arıza mesajları almaya başladım. Bodrum'da gittiğim bir özel servisin tavsiyesi üzerine, bujileri değiştirdik. Vuruntu 10-15 gün kadar kesildi, sonra yine başladı. Dün "Transmission Service Required" mesajı aldım.
    Yazılarınızı daha önce de okumuş, arabanın şanzıman yağının kontrol edilmesini gittiğim özel servislerle konulmuştum; fakat, her nedense gerek görmemişlerdi?
    Problemin kaynağı konusunda tahmininizi ve tavsiyelerinizi öğrenebilirmiyim.
    Teşekkürler, saygılar.




  • Sayın Meteg
    3,5 yıl önce 2. el olarak aldığım, 2001 Model Volvo S60 arabam, yaklaşık 5 ay önce vuruntu yapmaya başladı (örnegin kırmızı ışıkta ayağım frende beklerken, ayağımı müzik setinin subwoofer'ının üzerine koymuşum da, 30-40 saniyede bir davulun tokmağı iniyormuş gibi bir titreşim). Ben Mayıs-Ekim aylarında Bodrum'da, diğer aylarda İstanbul'da oluyorum. İstanbul'da gittiğim özel servise telefon ettim; atmosfer basıncı değişikliği böyle vuruntu yapar demişti. Bir müddet sonra geçici arıza mesajları almaya başladım. Bodrum'da gittiğim bir özel servisin tavsiyesi üzerine, bujileri değiştirdik. Vuruntu 10-15 gün kadar kesildi, sonra yine başladı. Dün "Transmission Service Required" mesajı aldım.
    Yazılarınızı daha önce de okumuş, arabanın şanzıman yağının kontrol edilmesini gittiğim özel servislerle konulmuştum; fakat, her nedense gerek görmemişlerdi?
    Problemin kaynağı konusunda tahmininizi ve tavsiyelerinizi öğrenebilirmiyim.
    Teşekkürler, saygılar.
    _______
    Ek:2001 Volvo S60'da Şanzıman yağı kontrolu zor bir işmidir?




  • sayın adnant konuyu araştırıp size döneceğim.. biraz bekleyin..bu yarın akşama kadar sürebilir..
  • Sn. METEG,
    İlginiz için teşekkürler,
    Arabamı yarın servise götürecektim (Emekli işi, özel servis).
    Yanıtınızı alıncaya kadar erteledim. Tekrar teşekkürler.
  • lütfen benim mesajıma da bir bak meteg usta

    sayın meteg usta,sizi internette gezerken karşıma ALLAH çıkardı.bana sanırım siz yardım edebilirsiniz kimse nedir anlamıyor.
    otomatik araçlarda vites değişikliğini hisseder insan az çok .ses yada hafif yığılma olur vites geçişlerinde.baktım benim araçta(otomatik golf 4 - '99) vites geçişi hiç yok , yüksek devirlerde.çok bağırıyor.hatta bir arkadaş deneme sürüşü yaptı , bu araç 3te kalkıyor ve o viteste(3te) devam ediyor dedi (kendisi sanayide usta) şaştım kaldım. arac 120 km de devir saati6500lerde habire bağırıyor.gittim vw servise.bağladı bilgisayarı.sorun hız sensörü dedi.değiştirdi.sonra şanzuman veri kablosu tesisatı sorunlu şase var dedi onu da değiştirdi.bu sırada 4 lt ATF şanzuman yağı ekledi ve şanzuman yağı filtresini değiştirdi.servisten çıkarken sorun çözülmüştü ama ertesi gün yine aynı sorun.acaba yağ mı eksik kondu ekletmeli mi?yani değişmeyen birşey var o da"BU SORUN" aynen devam ediyor. lütfen yardım.

    öncelikle benim sizden ricam,sorun ne olabilir?
    ikincisi,vw servislere devam mı etmeli,şanzuman ustası mı bulmalı işinin hakkını veren ehil biri?

    şimdiden teşekkürler




  • Sayın Meteg
    3,5 yıl önce 2. el olarak aldığım, 2001 Model Volvo S60 arabam, yaklaşık 5 ay önce vuruntu yapmaya başladı (örnegin kırmızı ışıkta ayağım frende beklerken, ayağımı müzik setinin subwoofer'ının üzerine koymuşum da, 30-40 saniyede bir davulun tokmağı iniyormuş gibi bir titreşim). Ben Mayıs-Ekim aylarında Bodrum'da, diğer aylarda İstanbul'da oluyorum. İstanbul'da gittiğim özel servise telefon ettim; atmosfer basıncı değişikliği böyle vuruntu yapar demişti. Bir müddet sonra geçici arıza mesajları almaya başladım. Bodrum'da gittiğim bir özel servisin tavsiyesi üzerine, bujileri değiştirdik. Vuruntu 10-15 gün kadar kesildi, sonra yine başladı. Dün "Transmission Service Required" mesajı aldım.
    Yazılarınızı daha önce de okumuş, arabanın şanzıman yağının kontrol edilmesini gittiğim özel servislerle konuşmuştum; fakat, her nedense gerek görmemişlerdi? 2001 Volvo S60'da Şanzıman yağı kontrolu zor bir işmidir?

    Problemin kaynağı konusunda tahmininizi ve tavsiyelerinizi öğrenebilirmiyim.
    Teşekkürler, saygılar.
    _______
    Sn. Meteg konuyla ilgili bazı ek bilgiler aktarmak istiyorum.
    * Geri vitesde vuruntu sıklığı artıyor. Arka koltukta oturanın dikkatini çekecek kadar ses ve sarsıntı oluyor.
    * Yazın termometre de bozulmuştu, Bodrum'da yerini bulamadılar, ön tamponun sökülmesi gerekiyor dedikleri için yaptırmadım. Hava ısısı genellikle düşük gösteriyor. Sıcaklık 35 derece iken, araba 0-19 derece arasında değişen değerler gösteriyor. Bu durum arabada vuruntuya sebep olabilirmi?
    * Arabanın çekişinde biraz zorlanma oluyor gibi hissediyorum. Ani hızlanmalarda motor devir hızı kırmızı bölgeye yanaşıyor, sonra normale dönüyor; ancak 200 Km üzeri hızlara, normal devir aralığında çıkılabiliyor.
    * Araba 120000 Km'de. Daha önce şanzıman yağının değişip değişmediğini bilmiyorum. Ancak, Maslak EVO'da 105,000 bakımda şanzıman yağı biraz eksilmişti ilave edildi denilmişti.




  • 
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.