Şimdi Ara

Tam Otomatik** şanzıman bakımı ve arızalar (109. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.939
Cevap
62
Favori
746.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • troleybus,

    focusun şanzıman filtesi şanzıman dağıtılmadan değişemez bu doğru.. yağın tamamen boşaltılması konusuna gelince bu da ancak özel bir makine ile mümkündür... bu makine de heryerde yoktur..



    bonuss,

    pm özelliğini bana forumda hakaret edildiği için kapattım.bundan sonra da kapalı kalacak..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 26 Mayıs 2011; 22:10:37 >
  • konu, tam otomatik şanzuman ile alakalı olmadığından burayı kirletmek istemedim. sorun değil derseiz volvo s40 t4 ile ilgili bir kaç şeyi buradan da yazabilirim ?
  • bonuss,


    istediğini yaz cevaplarm sorun değil...
  • Ustam merhabalar.. öncelik ile 2009 yılında size s40 t4 ile ilgili bir pm atmıştım.. yıllar geçti ve hayalim gerçek oldu gibi :) salı günü 2000 model full s40 t4 e binip denedim. araç 200000 de.. araç babamın asker arkadaşında olduğundan istediğim gibi inceledim. ilk olarak boya kaportaya götürdüm.. adam santim santim baktı ve diyecek sözüm yok dedi.. hiç değişeni yok dedi. sonra alt takımlara baktırdım. oradada sorun yok. en son Bosch servisinde net beygir gücü için teste soktum aracı ve 250km\saat hıza kadar basıp grafik çıktısını aldık. anlık 220 beygiri de gören araç 190 net gösterdi (bunu prins marka lpg sisteminin hangisini takacağımıza karar vermek için yaptık, 3000 tl değerindeki en pahallı olana karar verdik) içi de temiz arabanın özellikleri çalışıyor. tam olarak bütün hepsine bakamamış olsamda. araç bana özel fiyat ile bana satılacak. özet ile durumu belirrtim ama bana yapacağınız uyarılar ve öneriler olur ise sevinirim. ek olarak triger kayışı (tahminim böle yazılıyor) yeni değişmiş 750 tl ye. bosch servisindekiler grafikten aracın ivmelenmesinin iyi olduğunu söyledi. tahminim 4 ileri olan otomatik şanzumana sahip araç.




  • öncelikle hayırlı olsun.. güzel araçtır ama otomatik vitesi 4 değil 5 ileridir.. bunu D konumunun altında göreceğiniz 4 rakamından anlayabilirsiniz.. eğer aracınızda ETM modülü varsa bu araçlarda yani tüm volvolarda en çok sorun çıkaran modüldür.. ETM elektronik gaz kelebeğinin kısaltmasıdır. gaz pedalı ile motor arasında mekanik bir tel olmaz.. bana eğer motor numaranızı verebilirseniz.. B4... şeklinde başlayıp devam eden numaradır size daha detaylı bilgi verebilirim..
  • aracı 1 gün deneyebildim. yanlışım yok ise D nin altında 3 yazıyordu ve onunda altında L mi L3 mü ne yazıyordu L2 de olabilir emin değilim. 4 ileri iaberisini beygir testindeki grafikten teknik servisteki usta söyledi galiba 3 kırılma var diye öyle dedi. motor numarasını net olarak size ankaraya geri döndüğümde söylerim. ETM modülünün olup olmadığınıda nasıl öğrenebilirim ? ya da siz motor numarasından bakabilirseniz öyle öğreniriz. araç D de biraz normal kalkıp 30-40 km hızdan sonra direk 100km yi buluyor. sonrasını denemedim şehir içinde 1 saat falan sürdüğüm için.
  • Sayın meteg ustam, passat 2007 model tiptronic aracım 64,000 kmde. Servis şanzıman yağını değiştirmeye yanaşmıyor. Ben ise 60,000'i geçtiği için değiştirme düşüncesindeyim. Ne önerirsiniz, sizce nasıl yapmalıyım.
    Saygılar, selamlar.
  • sevgili arkadaşım,

    bu konuda defalarca yazdım ama senin için tekrar yazayım.. servis size komple şanzıman satmak isteyecektir şanzıman bozulunca.. bu yüzden değiştirmek istemiyorlar.. eğer servisten bol sıfırlı fatura ödeyip komple şanzıman almak istersen yaptırma yağ değişimi..

    uzun lafın kısası servisler bir aracın uzum ömürlü olmasını istemezler.. onlar ne kadar rant elde ederler parça satarak ona bakarlar..
  • Meteg ustam öncelikle bu kadar insanın sorusuna ve sorununa gösterdigin ilgiden dolayı teşekkür ederim

    2003 model peugeot 307 sahibiyim. arac 64700 km de ve triptronik vites. 2-3 ay kadar önce bi sabah araci calistirdiktan 300-350m sonra automatic gear fault arizasi verdi 3. vitesde kaldi araç.Stop edip calistirdiktan sonra düzeldi ve gun icinde bidaha o arizayi vermedi. o gunden bu yana hafta 2-3 kez oluyor bu olay. 1 kez arıza verdiginde stop edip 1 dk bekledikten sonra calistirdigimda 1-2 gün icinde bir daha arızayi vermiyor.Bu sorunu nasıl halledebilirim bi kac arkadas yagi degistir sorun biter demisti.

    Diger bir sıkıntım ise arac sanki ayagimi gazdan cektigimde kendini bosa alıyor gaza bastigimda vitese geciyormus gibi geliyor.Örnegin 85-90km ile giderken ayagimi gazdan cektigimde yag devri normalde 2400-2500 arasinda olması gerekirken 1200-1300 lere dusuyor gaza yüklendigimde 2900-3000 lere cıkıyor gazı bıraktıgımda tekrar 1300 civarlarina iniyor.Durum ancak gazı kökledigimde devir 4500-5000 lere geldiginde arac hızlanirken yag devri bi bi müddet yerinde kaliyor ve duzeliyor olmasi gereken devire geliyor.Bu neyden kaynaklanır maliyeti ne kadardir tahmini bi cevap verebilirseniz cok memnun olurum.

    ilginiz icinde simdiden tesekkur ederim..




  • merhaba.2000 model otomatik opel corsada D konumunda 10-15km yol yaptıktan sonra aracın s lambası yanıp sönüyor ve şanzuman tak tak şeklinde vuruntu yapıyor araba zor gidiyor.aracı otomatik şanzuman tamir eden bir yere götürdüm ilk defa böyle bir arıza gördüğünü söyledi ve benim yapıcak bişeyim yok dedi.özel opel servisine götürdüm bilgisayara bağladılar araçta sorun yok dediler.bu arabanın sorununu nasıl halledebilirim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bonuss

    aracı 1 gün deneyebildim. yanlışım yok ise D nin altında 3 yazıyordu ve onunda altında L mi L3 mü ne yazıyordu L2 de olabilir emin değilim. 4 ileri iaberisini beygir testindeki grafikten teknik servisteki usta söyledi galiba 3 kırılma var diye öyle dedi. motor numarasını net olarak size ankaraya geri döndüğümde söylerim. ETM modülünün olup olmadığınıda nasıl öğrenebilirim ? ya da siz motor numarasından bakabilirseniz öyle öğreniriz. araç D de biraz normal kalkıp 30-40 km hızdan sonra direk 100km yi buluyor. sonrasını denemedim şehir içinde 1 saat falan sürdüğüm için.

    aracinda 4 ileri aw50 42 sanzumani var
    aracinda mekanik gaz kelebegi var merak etme o konuda :) sıkıntı olmaz turkiyede cok az s40I de var etm onlarda 2. makyasli kasada siyah panjur siyah zemin farli olanlarda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volvocuserkan -- 28 Mayıs 2011; 0:41:12 >




  • volvocuserkan'a katkıları için teşekkürler..
  • Sayın meteg ustam şanzıman yağını değiştirmek istiyorum. Acaba bana maliyeti fazla geldi yetkili servis 500tl özel servis ise 350tl fiyat verdi. bana aşırı pahalı geldi acaba özel serviste yaptırsam yetkili servise göre önemli bir farkı olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drkayzer -- 28 Mayıs 2011; 15:44:34 >
  • 500 tl de çok 350 de.. bu işin hakkı 250 tl dir.. elbette özel serviste yaptırabilirsin.. hiçbir sıkıntı da olmaz rahat ol.. tek istisnai durum şu olabilir aracının devam eden garantisi varsa yetkili servis daha doğru olur..
  • stacx,


    2003 model aracınızın otomatik şanzıman yağı bugüne kadar değişti mi? eğer değişmedi ise sorun bu.yok eğer değişti ise o zaman sorun başka olabilir.. vereceğiniz cevaba göre yorum yapacağım..cevabınızı bekliyorum.. bu arada gecikme için kusura bakma..
  • Ben araci 2009 da aldim.Serviste sansımanin elektro vanasi degismis demislerdi araci Gösterdigimde alırken.Ozaman yagi degisimi yapılmısmıdır bilgim yok malesef :( .
  • stacx,


    bu durumda bence işi şansa bırakmayın ve yağı değiştirtin..
  • 98 model rover 416si otomatik vites aracım var.Aracıma 1 ay önce motor yapıldı ve motor indirilirken haliyle şanzımanda indi.Araç honda euro civic ile aynı motordur.
    motor yapılıp şanzımanla birlikte takıldıktan sonra aracın 1 ve 2. vitesinden hafif gazla (15-20km hız) giderken inceden tıkırtı gibi bir ses geliyor.Önce motordan geliyor sandım ama ustayla birlikte iyice dinledik şanzumandan geldiğini söyledi.Motor yapıldıktan sonra Ankara'da Pro-ser'de şanzıman yağını değiştirtmiştim.Belki 3 ve 4.viteslerde vardır ama yüksek devirde kullandığım için o viteslerde sesi duyamıyorum.Neden olabilir acaba?
  • caytem,


    motor indirilmeden önce olmayan bir sorun ortaya çıktıysa o zaman motor ve şanzıman geri takılırken montajda atlanan birşey olabilir.iyi sıkılmayan bir civata veya parça buna sebep olabilir.eğer şanzımanda bir sorun olsa daha önce de bu ses olurdu bence.. bana göre bu sorun şanzıman ile ilgili değil..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    caytem,


    motor indirilmeden önce olmayan bir sorun ortaya çıktıysa o zaman motor ve şanzıman geri takılırken montajda atlanan birşey olabilir.iyi sıkılmayan bir civata veya parça buna sebep olabilir.eğer şanzımanda bir sorun olsa daha önce de bu ses olurdu bence.. bana göre bu sorun şanzıman ile ilgili değil..


    Ankara'da tanıdığınız otomatik şanzıman ustası varmı acaba işinde profesyonel? Motoru yapan adama söktürtmek istemiyorum. Zonguldak'tayım ben buralarda anlayan yok pek hatta hiç yok.Herkes en yakın Ankara diyor.
  • 
Sayfa: önceki 107108109110111
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.