Şimdi Ara

Tam Otomatik (Klasik) Şanzumanın Vites Oranı Neden Uzundur?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
25
Cevap
1
Favori
1.063
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Tam Otomatik (Klasik) Şanzumanın Vites Oranı Neden Uzundur?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    14116 Mesaj

    İşte o hızı o devirde koruyabiliyorsa dediğim gibi çok iyi. Özellikle 2000 devir 100 km/sa hızı koruyabiliyorsa.
    |
    |
    DoğanGörünümlüToros kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4
    2000 Volvo S40 2.0
    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Yarbay
    2821 Mesaj

    Rampada bunu koruma olayı maalesef olmuyor.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2006 Honda Civic ES Cosmic Gri Manuel Benzin/LPG
    2010 Honda Civic Elegance Beyaz OV Benzin/LPG
  • Yarbay
    2266 Mesaj



    Satmış olduğum civicle çekmiş olduğum resim 3000 devirde 120 km hız. Doğru düşünüyorsunuz.
    |
    |
    goodorevil kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yarbay
    2266 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Gs_KuRTuLuS

    Rampada bunu koruma olayı maalesef olmuyor.

    Bu yorumu şimdi gördüm. 2005 civic otomatik aracım 3.000 devirde tam olarak 120 km hızda oluyordu. Fakat vtec2 ler 4 vites fd6 lar ise 5 vites. Gerçekten bu kadar fark edebileceğini hiç düşünmemiştim.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4772 Mesaj
    Şanzımanın yapısı ile alakalı. Birincisi, tork konvertör aslında şanzımana giriş torkunu arttırdığı için (Tork konvertörün girişi daha hızlı döner. Güç sabittir-kayıplar hariç- güç=tork*devir sayısından, giriş daha hızlı dönerse çıkış daha yavaş dönüyorsa tork artışı olur) küçük dişliyi(pinyon) küçük yapmak pek mümkün değil. Şimdi çıkış oranını büyük yapmak için gezegen dişli setinin büyük olması lazım, paketleme problemi oluşur.

    Ayrıca otomatik şanzıman dişlilerinde kavrama ve fren bantları vardır. Vitesi bunlar seçer. Eğer kısa şanzıman yapıp çıkış torkunu arttırırsan, fren bantlarını falan fazla zorlarsın. Gene büyük tasarlaman gerekir. Biraz da yer sebebiyle, biraz da tasarım sebebiyle böyle.

    Aslında mevzu farklı. Gürültü değil. 3000 devirde 150 ile giden motorun , o hızda tutunması için hatırı sayılır bir gaz pedalı girdisi gerekiyor. Bizim forumun çoğu sanıyor ki, 120 ile giderken 3000 devirde gitmek yerine 2000 devirde gidersem her daim daha az yakarım. Öyle bir şey yok arkadaşlar. Ayrıca 3000 devirde dipgaza yakın gidersen alacağın gürültü, 4000 devirde kısık gazdan daha fazla olabilir. Dizel araçların alt devirde gidip kendini sessiz sanması ama buram buram dizel vuruntusu sesinin kabine dolması gibi bir durum bu.

    Bir de zaten tork konvertörü, gaza basma sırasında anlık torku baya arttırıyor, bir de bunu vites oranları ile arttırırsan aksları falan tehlikeye sokma ihtimalin var. Tork konvertör güç çalsa da, ilettiği kısa süreli tork , güç denklemi sebebiyle fazla. Amerikan araçlarında tork konvertörü , tam da bu gaz karakteristiği sebebiyle drag yarışlarında falan kullanılır.
    |
    |
    _____________________________
    Devrim Arabası




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Sohbet
kolayoto.com
Canlı Tv izle
bankalar.org
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,250
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.