Şimdi Ara

Tam dönüş yapıldığında ön lastiğin görünümü...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
13.883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Resimde de görünen, sizce fizik kurallarına aykırı bir durum yok mu?

    Neden ön teker bu şekilde eğri oluyor?

     Tam dönüş yapıldığında ön lastiğin görünümü...



    _____________________________
  • tamamen otomobil fiziğine uygun.hatta lastiğin o duruma gelebilmesi için üretici firmalar kıyasıya yarışmışlar.ve hala uğraşılıyor.durumu basit öntakımı anlatan herhangi yayından öğrenilmesi mümkün.
    _____________________________
  • Özellikle BMW,Mercedes,Porsche gibi markalar sanırım aracın yol tutuşunun ve dönüşlerde kontrolün daha sağlam olmasını sağlamak için bu şekilde yapıyor.

    Aynı zamanda Mercedes manda kasalarda özellikle arka tekerlerde üstten içeriye doğru dönüktü.
    Ama yol tutuşundan bahsedilirken neredeyse adına şiir yazılıyordu

    Fizik kurallarına aykırı olabilir ancak Porsche kurallarına asla aykırı değil
    _____________________________
  • Benim aracımın da tam dönüş yapıldığında tekerlekleri böyle oluyor.
    _____________________________

    ...::: İnsanın kazandığı paradan değil paranın kazandığı insandan korkulur :::...
  • Neden böyle olucak tekerleğin durumu?Direksiyonu tam sola kırdığını düşün viraj alıyosun araba ne tarafa yatar lastik nasıl yere temas eder?
    quote:

    Orijinalden alıntı: uynus

    Resimde de görünen, sizce fizik kurallarına aykırı bir durum yok mu?

    Neden ön teker bu şekilde eğri oluyor?

     Tam dönüş yapıldığında ön lastiğin görünümü...

    _____________________________

    2009 Insignia1,6 EditionElegance SafirSiyah (Satıldı) / 2013 SEAT LEON 1.4 TSI COPA EMOCİON RED
  • arkadan itişli araçlarda on teker daha önde yerleştirliyor ve tekerin viraja uyumu arttırılabiliyor ve araç resmen virajda yatıyor böyle olunca

    arkadan itişli araçların avantajı işte tekerin bu şekilde dönebilmesi

     Tam dönüş yapıldığında ön lastiğin görünümü...
    _____________________________

    Bayerische Motoren Werke AG
  • 2000 yılı üretimi 2001 seat toledom da böyleydi..

    Hatta bir anımı anlatayım. Daha ilk aylardan birinde direksiyon çevrik parketmişim, yağına bakmak için kaputu açtım..Ulan amortisör başlarında fark var. Biri ortada birir içerde arıza mı var diye servise götürdüm. Bu özelliği bana gösterdiler bana...
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • hocam hata filan yok. herhangi bir arabanın tekerleklerini tam çevirsen ve durup dışarı çıkıp baksan aynen öyle görünür.
    _____________________________
    Gülümsemek için...
    [url]http://deerinadam.blogspot.fr [/url]
  • çolak rotlar buiş için var daha eski araçlarda.
    _____________________________
  • Corsa'mda deniyeyim bakayım bi ara merak ettim şimdi.
    _____________________________
    Türkçe'de cümleler büyük harfle başlar, nokta ile biter.Bi, diil, ii, gelio, gelcem, ole Türkçe değildir; Bir, değil, iyi, geliyor, geleceğim, öyle denir. Türkçede q, w, x harfleri yoktur dolayısıyla we denmez ve denir. Soru ekleri kelimeden ayrı yazılır: Oldumu denmez oldu mu? denir. Dahi anlamındaki de ayrı yazılır. Bende denmez ben de denir. Yani "de" ekini cümleden attığınızda anlam bozulmuyorsa o zaman ayrı yazmanız gerekir. Ayrıca mesajlarınızdaki vurgular da ifadelerinizle hayat bulur, parmağınızın bir tuşa basılı kalmasıyla değil. Seviyoooommmmm yaaaaaaaaaaa denilmez, gerçekten çok seviyorum denir. Klavyeniz İnglizce ayarlı değilse i, o, s, g, u, c harfleri ı, ö, ş, ğ, ü, ç yerine kullanılmaz. pasha tarzındaki yazımlar Türkçe'yi yozlaştırmaktan başka bir şeye yaramaz.
  • Toe açısı deniyor,özellikle BMW kullanırdı bunu eski arabalarında.Ardından Mercedes,w124 kasalarda daha belirgindir bu.Hem ön hem arka tekerlerde vardır bu olay,hemen hemen her araçta vardır bu fakat bizim günlük otomobillerimizin hem yanak yüksek olduğu için,hem de taban fazla geniş olmadığı için belli olmuyor.Ancak yüksek hızlarda arabanın üzerindeki yük biraz kalktığında daha rahat görülebilir...

    Ayrıca fotoğraf üzerinde oynanmış...Yani tam böyle olmayabilir.


    Evet son düzenleme ve güzel bir link,ben bu olayı buradan öğrenmiştim buldum şimdi...

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/suspansiyon_sis/on_duzen_sisi.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 24 Ağustos 2009; 12:54:39 >
    _____________________________
    YZF R6




  • araç arkadan itişliyse resimdeki şekilde
    önden itişliyse tam ters yönde aynı açıyla kıvrılıyor.
    Yol tutuşunu ve hızda arabanın sarsmamasını sağlıyor
    Eeğer bu şekilde ayarlanmassa yüksek hızlarda tekerlekler açılıyor geniş açı yapıyor buda sarsmaya neden oluyor.Bu şekilde yuksek hızlarda tekerlekler 90a yakın bir açıya geliyor ve sarsılmadan tam performans alabiliyorsunuz
    Eski bit yöntem ama hala geçerliliği var
    _____________________________
    Yennefer of Vengerberg
  • lagunadan sonra e39 da bunu görünce çok şaşırmıştım garipsedim baya...

    arka tekerler bile belli açıyla duruyor gibi üst kısmı içerde oluyor.... ama tekerlek tam yere basıyor nasıl oluyor anlamıyorum
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911



    arka tekerler bile belli açıyla duruyor gibi üst kısmı içerde oluyor.... ama tekerlek tam yere basıyor nasıl oluyor anlamıyorum


    Halk dilinde "Negatif Kamber Show" diyoruz biz ona dostum


    Ayrıca bu bahsettıgınız ön teker hadısesı aynı markada aynı modeller ıcerısınde de degısebiliyorr. Mesela normal vectra b lerde dıreksıyonu cevırınce bu egim pek fazla yokken GT ve V6 CDX'lerde resmen resımdekı gıbı acılıyor teker.

    Acıkcası ne ıse yarar hıcbır bılgım yok, fakat yol tutusu arttırdıgına daır bır fıkrım var
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911



    arka tekerler bile belli açıyla duruyor gibi üst kısmı içerde oluyor.... ama tekerlek tam yere basıyor nasıl oluyor anlamıyorum


    Halk dilinde "Negatif Kamber Show" diyoruz biz ona dostum


    Ayrıca bu bahsettıgınız ön teker hadısesı aynı markada aynı modeller ıcerısınde de degısebiliyorr. Mesela normal vectra b lerde dıreksıyonu cevırınce bu egim pek fazla yokken GT ve V6 CDX'lerde resmen resımdekı gıbı acılıyor teker.

    Acıkcası ne ıse yarar hıcbır bılgım yok, fakat yol tutusu arttırdıgına daır bır fıkrım var

    bu negaitf kamberin en hayvanisini hiç unutmam seneler önce gemlik girişteki ışıklardan sonraki rampada görmüştüm
    modifye vectra b vardı önde ama arka tekerlek bu kadar geniş olabilir arabadan bariz taşmıştı
    bu açıda o kadar belliydiki resmen yan duruyor lastikler yani kırılcak gibi sanki
    10 seneden fazla oldu o sahneyi unutmadım
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell


    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911



    arka tekerler bile belli açıyla duruyor gibi üst kısmı içerde oluyor.... ama tekerlek tam yere basıyor nasıl oluyor anlamıyorum


    Halk dilinde "Negatif Kamber Show" diyoruz biz ona dostum


    Ayrıca bu bahsettıgınız ön teker hadısesı aynı markada aynı modeller ıcerısınde de degısebiliyorr. Mesela normal vectra b lerde dıreksıyonu cevırınce bu egim pek fazla yokken GT ve V6 CDX'lerde resmen resımdekı gıbı acılıyor teker.

    Acıkcası ne ıse yarar hıcbır bılgım yok, fakat yol tutusu arttırdıgına daır bır fıkrım var

    bu negaitf kamberin en hayvanisini hiç unutmam seneler önce gemlik girişteki ışıklardan sonraki rampada görmüştüm
    modifye vectra b vardı önde ama arka tekerlek bu kadar geniş olabilir arabadan bariz taşmıştı
    bu açıda o kadar belliydiki resmen yan duruyor lastikler yani kırılcak gibi sanki
    10 seneden fazla oldu o sahneyi unutmadım



    Evet Vectra B lerin arka tekerlerınde fabrıkadan cıkıs biraz negatıf kamber var, lastık genısledıkce vede ozellıkle arabayı yere bastıkca dahada bellı oluyor

    Birde bu olay eskilerden en cok e34lerde gozume carpardı. Mersodada arka tekerlerde bmw kadar kamber olmuor ama onlardada on tekreler hayvanı bır sekılde yatıyor yukardakınden daha fazla hemde. Sanarsınki aksı kırmışız

    Birde bırsey dıkkatımı cektı bu bahsettıgımız olayların hepsı hep alman araclarında oluyor nedense. hondada, renoda, toyotada,cıtroende,vs baska hıcbır markada ben gormedım ne boyle yatan on teker nede negatıf kamberlı arka teker...

    Neden kullanmıyorlarsa?

    EDIT: Standart fabrıka cıkıs araclarından bahsedıyorum, tutupta elalemın modıfıye ettıgı kamberlı aracları koymayınız ahada diye



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Division Bell -- 24 Ağustos 2009; 17:34:00 >
    _____________________________
    *HP nin yırtına yırtına RPM'le geleni değil, yuksek hacmin alt devirlerdeki torkuyla sessiz sedasiz geleni makbuldur.

    W220 S500L V8 Automat. (Satıldı)




  • hocam.dönen(viraj alan)tekerlerin merkeze göre ayarlanma işidir.birde oşekilde yatmasa katlanma tabir edilen tekerin üzerine yığılma söz konusudur.araçlar lüks ve süratlendikçe bu olaya daha ihtiyaç duyulur.bir arkadaşımız belitmiş.aynı markanın araçları arasında bile farklılıklar olabiliyor.
    eskiden tekerlerin üstü açık(açı olarak)olurdu deneylerle bu durumun doğru olmadığı kanıtlandı.(yanılmıyorsam bmw bu işle çok uğraşan-bütün otomobillerde bu durum vardır ve yeni birşey deyildir)

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    lagunadan sonra e39 da bunu görünce çok şaşırmıştım garipsedim baya...

    arka tekerler bile belli açıyla duruyor gibi üst kısmı içerde oluyor.... ama tekerlek tam yere basıyor nasıl oluyor anlamıyorum
    _____________________________




  • W140 larda dahada fazla yatıyor .
    _____________________________
    2017 BMW 3.18i Edition Sport Line // 2013 Mercedes-Benz C180 CGI Fascination
    PS4 Slim 1TB // ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5
  • Birde bırsey dıkkatımı cektı bu bahsettıgımız olayların hepsı hep alman araclarında oluyor nedense. hondada, renoda, toyotada,cıtroende,vs baska hıcbır markada ben gormedım ne boyle yatan on teker nede negatıf kamberlı arka teker...

    Neden kullanmıyorlarsa?
    ------------------------------
    hocam otomobil literatürüne çok şey kazandırmış üretici ülkelere biraz haksızlık yaptınız.onlardada vardır.hatta bu olay ağır araçlardada vardır amma böyle belirgin deyil.ÖN TAKIM ın kuralı bu.
    sadece arka akslarda mafsala bende rastlamadım.belki vardır bilmiyorum.
    _____________________________
  • Otobüslerdede tam dönüş yaparken en arka tekerde ters döner

     Tam dönüş yapıldığında ön lastiğin görünümü...
    _____________________________
    The king of the ordinary, the king of analogous, the king of the nonsense, the king of the emptiness, the king of lonelyness, insignificance, the king of abundance, the king of destruction.

    - bashole -
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.