Şimdi Ara

Taksiciler İmamoğlu'na küstü :D Yeni Taksi Yönetim Modeli Toplantısına Katılmadılar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
146
Cevap
1
Favori
8.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
139 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • küstünüz mü siz la vah vah Taksiciler İmamoğlu'na küstü :D  Yeni Taksi Yönetim Modeli Toplantısına Katılmadılar 




    Taksiciler İmamoğlu'na küstü :D  Yeni Taksi Yönetim Modeli Toplantısına Katılmadılar


    https://www.sozcu.com.tr/2020/gundem/ibb-yeni-taksi-yonetim-modelini-kamuoyuna-tanitti-6089760/



    İBB'nin İstanbul'da uygulamak istediği yeni taksi sistemi Zeytinburnu'ndaki Çırpıcı Sosyal Tesisleri'nde yapılan sunum ile tanıtıldı. İBB Ulaşım Daire Başkanlığı tarafından yapılan sunumda verilen bilgilere göre plaka kiralamasına dayalı yeni sistemin sahibi İBB olacak. İşletmecinin kim olacağı ihale ile belirlenecek. İşletmecilik bireyselden kurumsala dönüşecek. İstanbulkart, kredi kartı, online, QR ve nakit ile ödeme yapılacak. Aplikasyon kullanımı zorunlu olacak.

    ÖZGÜN ARAÇ TASARIMI

    Londra örneğinde olduğu gibi şehre özgü kimlik kazandıracak bir araç tasarımı planlanıyor. Güvenlik ve hijyen için şoför ve yolcu kabinlerini standart seperatör ile ayrılacak. Panik butonu, araç içi bilgisayar, takip sistemi, kamera gibi sistemler olacak. Araçlara çocuk emniyet kemerleri zorunluluğu da getiriliyor.

    ENGELLİ ERİŞİMİNE UYGUN

    Filonun belirli bir yüzdesinin elektrikli araç ya da hybrid olması koşulu söz konusu. En azından sıfır araçlarda işletmecilere filolarının belirli bir oranının engelli erişimli olması koşulu ve buna uygun araçların özgün tasarım kapsamında değerlendirilmesi planlanıyor.

    YAŞ SINIRI 21

    Ulaşım Akademisi ile taksi şoförlüğü standartları belirlenecek ve kapsamlı bir sınav sürecinden geçirilecek. Verilen lisans, 5 yılda bir yeniden sınava girilerek yenilenecek. Şoförlerin yaş sınırı minimum 21 olacak. Puanlama sistemi ile şoförlerin gelirinin arttırılması da sağlanabilecek.

    VARDİYA VE SABİT MAAŞ

    Taksi şoförlerinin çalışma saatleriyle ilgili bir düzenleme yok. 24 saat aralıksız çalışan şoförler olduğu tahmin ediliyor. Yasal mevzuata uygun vardiya ve sürelerde şoför çalıştırılması da model içinde mevcut. Sektörde çok sayıda aktör olmasından dolayı gelirin sadece yüzde 13'ü şoföre kalıyor. Şoförlerin ekonomik koşullarının da iyileşmesi amaçlı sabit maaş + prim şeklinde çalışma modelleniyor. En az asgari ücret tutarında sabit maaş olacak. Sigortalar düzenli olarak işveren tarafından ödenecek.

    ÇAĞRI SİSTEMİNE GEÇİLECEK

    Çağrı sistemi ile vardiya doluluk oranlarının artması amaçlanıyor. Çağrı sistemi ile yolcu bulma kolaylaşacak boş dolaşma azalacak. Araçların tepelerinde doluluk oranlarını belirtir tepe lambası olacak. İdare tarafından ortak kıyafet belirlenecek. Temel İngilizce aranacak. Kalite takibi denetimi Toplu Ulaşım Yönetim Denetim Ekibi tarafından yapılacak. Örneğin kısa mesafe yolcu almama da denetim listesine alınacak.

    “1 CEYLANIN 40 ASLAN TARAFINDAN PARÇALANMASI TOPLANTISI”

    Tanıtım sunumunun ardından İBB Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir, Ulaşım Daire Başkanı Utku Cihan ve Toplum Ulaşım Hizmetleri Müdürü Barış Yıldırım soruları yanıtladı. Bu sırada zaman zaman gerginlik yaşandı. İstanbul Taksiciler Birliği Başkanı İrfan Öztürk söz alarak “Bu salonda 10 tane taksici yoktur. Bir ceylanın 40 tane aslan tarafından parçalanmasının toplantısı bu. Sanki 5 bin taksi kararı kabul edilmiş gibi sunum yapıyorsunuz. Kaç tane taksici var salonda? Bu söylediklerinizin hangisini istediniz de yapmadık. Korsanların burada ne işi var? Her şeye varız ama anlattıklarınız bizimle alakalı değil. Hayatımızı ortaya koyarız alınmamış kararların alınmış gibi gösterilmesine izin vermeyiz” dedi. Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir de toplantıyı düzenlerken tüm taksi odalarına ve derneklerin çağrı yaptıklarını belirterek “Ne yazık ki diyalog isteğimize rağmen İstanbul Taksiciler Odası Başkanı toplantıyı boykot edilmesi için taksicilere çağrı yaptı. Taksiciler de uydu. Gelmediler” dedi.

    “TERSLİK BURADA”

    İstanbul’da taksi sayısının artması konusunda herkesin hem fikir olduğunu ifade eden Demir “Bakmayın karşı çıkanlara. Önceki dönemde 2016’da hazırlanan raporlarda da aynı şeyler söylenmiş. UKOME toplantısında Ulaştırma Bakanlığı temsilcisi ‘İstanbul’a taksi lazım diyen çalışmayı biz yaptık' diyen kişi, bugün İstanbul'a taksi lazım değil diyor. Terslik burada” diye konuştu.

    “KÜSTÜM DEYİP ÇEKİLMEK YERİNE KEŞKE GELSELERDİ”

    Korsan taksicilik ile ilgili de açıklama yapan Demir şunları söyledi:



    “Korsan konusunda ilgili derneklere ve emniyete yazı yazdık. Komisyon kuralım korsan konusunu birlikte halledelim dedik. Henüz yanıt gelmedi. Geldiğinde başımızla beraber. Sizden çok biz istiyoruz. Bütün otobüsler İETT çatısı altında toplanıyor. Yeni bir planlamaya gideceğiz. Bütün toplu taşıma sistemleri birbiri ile yarışır duruma getirilmiş. Onun üzerinden rant elde edilmiş. Halbuki bu sistemler birbirini beslemeli. Otobüslerden başlayacağız, minibüsler de aynı sisteme dahil olacak ve belli bir güvenceleri olacak. Taksiler de bunun parçası. 6 bin taksi projesi, otobüslerin tek çatı altında toplanması projesi bir paket proje. Hepsini bütüncül bakıyoruz. İnşallah bu toplantıları daha çok yaparız. Boykot edenler de gelip katılırlar sözlerini söylerler. Onların da katkılarına ihtiyacımız var. Ben küstüm deyip çekilmek yerine keşke gelselerdi. Karşılıklı tartışabilseydik ama ne yazık ki o imkanı bize vermiyorlar. Ama arkadan ne iş çevirdiklerini de ben merak ediyorum.”

    Toplantıya katılan bazı esnaf temsilcileri de maliyetlerin yüksekliği, uzun çalışma saatleri ve korsan taksi konularındaki şikayetlerini dile getirerek sorunlarını çözecek yeni bir sisteme destek vereceklerini söylediler.

    KUTU: 1998'DEN BERİ YENİ TAKSİ PLAKASI VERİLMİYOR

    İBB Ulaşım Daire Başkanlığı tarafından yapılan sunumda yer alan bilgilere göre kent genelinde 17 bin 395 adet taksi bulunuyor. Sunumda, İstanbul'da 1998 yılından bu yana yeni taksi plakası verilmediğine dikkat çekilerek müşteri bulamadığı için taksiye dönüşmek isteyen 750 minibüs, 250 taksi dolmuş ile birlikte 6 bin yeni taksinin sisteme dahil olmasının planlandığı kaydedildi. Sunumda, mevcut taksi sistemi ile ilgili temel sorunun bireysel plaka sahipliği, arz azlığı ve kalitesel problemler olduğuna dikkat çekilerek “Sektörde aktör sayısının fazlalığı (plaka kiralayan, galerici, kiralıkçı, şoför) ile birlikte gelirler fazla bölünüp maliyetlere yetmiyor. Aynı zamanda şoför kendi kazancını garanti altında tutmak için yolcu yarışına girmek durumunda kalıyor ve hizmet kalitesinde düşüşler yaşanıyor. Aylık gelir dağılımdaki paya baktığımızda pastanın büyük dilimi yüzde 32 oranında plaka sahibine giderken sadece yüzde 13'ü tek şoföre gidiyor” denildi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lazer__ -- 21 Ekim 2020; 14:28:31 >







  • Otoparkçı mafyasını bitirmişti, taksi lobisini de bitirecek İmamoğlu.


    Taksi plakalarını arttırarak SERBEST PİYASAYI sağlayacak , TEKELLEŞMEYİ engelleyecek.  

    Taksi lobisi 22 yıldır plaka fiyatları düşmesin diye yeni plakaları engellemiş, bu tek kelimeyle rezilliktir.




    AKP'yse bunlara yaranmak için UBER'ı kovdu bu ülkeden.


    "ühühü hattatlar işsiz kalmasın, matbaayı getirmeyelim" mantığıyla UBER'i kovdular resmen.


    TEKNOLOJİYLE, SERBEST PİYASAYLA kavga edemezsin edersen kaybeden sen olursun.


    Naziler otomasyon karşıtıydılar, teknolojiye kafa tuttular ve yenildiler, Sovyetler serbest piyasaya kafa tuttular ve yenildiler.


    Anlamamakta neden ısrar ediliyor?


    Teknolojiyle ve serbest piyasayla dalaşıp ülkeye zarar verenlere kendine milliyetçiyim diyenlerin oy vermesi de ayrı bir tuhaflık.

    Beter olsunlar.Taksiciler diyordu bizle uğraşmayın sokağa çıkar savaş alanına döndürürüz diye tehdit ediyordu.Hadi çıkın len sokağa

    Bu adalardaki atlarda kurtuldu.Aynen devam.Minibüscüleri ve serviscileri unutayim demeyin...

    Bu mevzuyu fazla uzatmayın Şak diye yapıştırın icrati geçiktirmeyin Eko başgan
    bu haberleri okuyup da bindiğiniz taksilerin sürücü koltuğunda oturp sizinle muhatap olan şoförlere kurulmayın, asıl taksi mafyası evlerinde ve galerilerinde yatıyolar. taksilerdeki şoförlerin %99'u bu mafyanın sömürdüğü işçilerdir.

    diyeceksiniz ki: "o masum gördüğün şoförleri bizi hiçbir yere götürmüyo, yağmur olsa taksiye almıyolar" tamam haklısınız ama bu mağduriyeti yaşıyor olmamızın nedeni şoförler değil, bu mağduriyetin nedeni bu mafyanın var olmasıdır. normalde taksi hattının sahibi bu taksiyi kendi işletmelidir, yani sistem buna göre kurulmuş (teoride) ama, hat sahibi hattını galericiye kiralıyor. galerici hattı şoför dediği bi adama kiralıyor ama şoför denilen bu adam da aslında şoför değil, o da gidip asıl şöförlük yapan kişileri ayarlıyo.

    sonuç? kiralayan herkes bi alttakinden peşin (günlük) para alıyor. hiçbir iş yapmadan birsürü kişi para kazanıyor. ve, en son gerçek şöföre gelince ne oluyo dersiniz? şöföre diyolar ki: "taksiyi sana bugün veririm ama güne başlarken peşin olarak bana 150 TL vereceksin" taksici önce mafyaya bu fahiş parayı ödüyo, sonra taksiyi alıp güne başlıyo. adam peşin olarak zararda ve çok fazla zararda. adam da bu zararı çıkartabilmek için kafayı yiyo.

    eğer arkada hiçbir iş yapmadan beslenen 3 tane farklı mafya katmanı var olmasalardı, taksi hizmetleri bu kadar rezil durumda olmayacaktı.
    eşşek gibi para veriyosun, yazın klima kavramı yok, kışın kalorifer açan taksi çok az, kara kışta camlar açık geziyolar, taksilerin içi pis. mafyanın sömürüsü nedeniyle şöförler sonuna kadar cimri. tam bir kokuşmuş rezillik.
  • istanbulda taksici mafyası var. bu güruh değişime çok kapalı eski tas eski hamam işlerin devam etmesini savunuyor. UBER dünyanın her ülkesinde varken bu mafya yüzünden ülkemizde yok.

  • Rantları kesilecek diye ölüyorlar korkudan. Düşün artık vatandaşın yakasından.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Beter olsunlar.Taksiciler diyordu bizle uğraşmayın sokağa çıkar savaş alanına döndürürüz diye tehdit ediyordu.Hadi çıkın len sokağa

    Bu adalardaki atlarda kurtuldu.Aynen devam.Minibüscüleri ve serviscileri unutayim demeyin...

    Bu mevzuyu fazla uzatmayın Şak diye yapıştırın icrati geçiktirmeyin Eko başgan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rebellion87 -- 20 Ekim 2020; 21:53:44 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksicilerin karşı olduğu her şey vatandaşın ve ülkenin lehinedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Otoparkçı mafyasını bitirmişti, taksi lobisini de bitirecek İmamoğlu.


    Taksi plakalarını arttırarak SERBEST PİYASAYI sağlayacak , TEKELLEŞMEYİ engelleyecek. Taksiciler İmamoğlu'na küstü :D  Yeni Taksi Yönetim Modeli Toplantısına Katılmadılar 

    Taksi lobisi 22 yıldır plaka fiyatları düşmesin diye yeni plakaları engellemiş, bu tek kelimeyle rezilliktir.




    AKP'yse bunlara yaranmak için UBER'ı kovdu bu ülkeden.


    "ühühü hattatlar işsiz kalmasın, matbaayı getirmeyelim" mantığıyla UBER'i kovdular resmen.


    TEKNOLOJİYLE, SERBEST PİYASAYLA kavga edemezsin edersen kaybeden sen olursun.


    Naziler otomasyon karşıtıydılar, teknolojiye kafa tuttular ve yenildiler, Sovyetler serbest piyasaya kafa tuttular ve yenildiler.


    Anlamamakta neden ısrar ediliyor?


    Teknolojiyle ve serbest piyasayla dalaşıp ülkeye zarar verenlere kendine milliyetçiyim diyenlerin oy vermesi de ayrı bir tuhaflık.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RevengeRain -- 20 Ekim 2020; 22:16:7 >




  • Oy oy muhteşem bir proje bunu gören saçmasapan tipli taksiciler ağlıyor.Muhteşem bir yenilik.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Darısı izmirin başına

  • care uber

  • Taksi plakalarıni toplayan mafya diil. Buyuk şirketlerin sahiplerinin siyasi bağlantısını biri araştırsa da öğrensek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu haberleri okuyup da bindiğiniz taksilerin sürücü koltuğunda oturp sizinle muhatap olan şoförlere kurulmayın, asıl taksi mafyası evlerinde ve galerilerinde yatıyolar. taksilerdeki şoförlerin %99'u bu mafyanın sömürdüğü işçilerdir.

    diyeceksiniz ki: "o masum gördüğün şoförleri bizi hiçbir yere götürmüyo, yağmur olsa taksiye almıyolar" tamam haklısınız ama bu mağduriyeti yaşıyor olmamızın nedeni şoförler değil, bu mağduriyetin nedeni bu mafyanın var olmasıdır. normalde taksi hattının sahibi bu taksiyi kendi işletmelidir, yani sistem buna göre kurulmuş (teoride) ama, hat sahibi hattını galericiye kiralıyor. galerici hattı şoför dediği bi adama kiralıyor ama şoför denilen bu adam da aslında şoför değil, o da gidip asıl şöförlük yapan kişileri ayarlıyo.

    sonuç? kiralayan herkes bi alttakinden peşin (günlük) para alıyor. hiçbir iş yapmadan birsürü kişi para kazanıyor. ve, en son gerçek şöföre gelince ne oluyo dersiniz? şöföre diyolar ki: "taksiyi sana bugün veririm ama güne başlarken peşin olarak bana 150 TL vereceksin" taksici önce mafyaya bu fahiş parayı ödüyo, sonra taksiyi alıp güne başlıyo. adam peşin olarak zararda ve çok fazla zararda. adam da bu zararı çıkartabilmek için kafayı yiyo.

    eğer arkada hiçbir iş yapmadan beslenen 3 tane farklı mafya katmanı var olmasalardı, taksi hizmetleri bu kadar rezil durumda olmayacaktı.
    eşşek gibi para veriyosun, yazın klima kavramı yok, kışın kalorifer açan taksi çok az, kara kışta camlar açık geziyolar, taksilerin içi pis. mafyanın sömürüsü nedeniyle şöförler sonuna kadar cimri. tam bir kokuşmuş rezillik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 01001101 -- 20 Ekim 2020; 22:38:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • %95 'i taksiler ile sorunlu.Ve istemiyor.Kalanlar ise taksi plaka sahipleri yakınları ve bir avuç hükümet yanlısı şak şak yapanlar.Yani en koyu AKP seçmeni bile bu işe destek vermeli.Biraz omurgalı olması ve "insan" olması yeterli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul'da bu taksi rezaletinin tek sorumlusu akp. İstediklerinin yapsınlar, vatandaşa çektirsinler diye ellerinden geleni yapıyorlar. Arkada nasıl ilişkiler var tahmin etmesi zor değil.

  • Ukome ve belediye meclisinden geçirebildi mi ki

    Akp gitmeden geçiremez diyordum ilginç nasıl akpli rantçıları ikna ettiler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İstanbul gibi büyükşehirlerde trafik sorunun çözümü taksi'dir taksi ücreti km başına 1.5 TL olsa kimse 150-200 bin liraya otomobil almaz yol kenarlari özel oto ile dolmaz trafik oluşmaz yollar boşalır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baudelaire -- 21 Ekim 2020; 2:47:9 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2020 yılında durak numarası bulmaya çalışıyoruz, çağrı sistemi en yakın boş taksiyi göndersin işte.

    2020 yılında albea gibi sedan küçücük araç geliyor, Mpv büyüklüğünde, Panelvan sürgülü kapılı araçlar olmalı geneli, talep edenler için VW caravelle gibi büyük Panelvan tarzı araçlarda olmalı.


    Şu yazı tek başına yeterli taksi kullanmamaya. Özel araba her şeydir. Silahsız binmeyin taksiye.

    https://eksisozluk.com/bitaksi-calisani-taksicinin-dehsetli-rezaleti--5330324

    Taksilerin tümüne kredi, banka kartı ödemesi, sürücüye 800-1000 dolar brüt maaş ve ayırıcı kabin zorunlu olmalı.

    Hizmet fiyatlarını arttıran, şöfore çok düşük maaş bırakan, durak-plaka sahibi çağdışı insanları zengin etmeyin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlackGhost12 -- 24 Ekim 2020; 3:49:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2 hafta once gece gec saatlerde yurt disi ucusu ile istanbul havaalanina geldim. Otobusler artik beyazit meydanda birakiyormus, sultanahmeti kapatmislar. Otel sultanahmette. Neyse biliyorum alacagim cevabi ama gecenin saat 2 sinde otele bir valiz ve bir sirt cantasi ile yurumeyeyim dedim. 2 tane taksiciye sordum bahaneler otomatik olarak hazir tabi. Bir tanesi turist yolmaya gitti, digeride bana ters dedi. Zaten ilki hirsiz tipli birseydi. Neyse bende 20 dakika kadar yurudum otele ulastim. Allahtan havada guzeldi, bozuk olsa sıkıntı. Allah bunlari ve bununla ilgili olanlari tez zamanda yok eder inşallah, ömürlerinin sonlarina kadar rahat yüzü gormesinler. istanbulda ikamet etmiyorum ama ben bile yildim. İstanbulda yasayanlara Allah yardim etsin. Bunlar yok olmadan millete rahat yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Okudum ingiliz sistemi bu.. London taxi.company gibi bir şirket kurup Hackney carriage arabaları gibi o tarz bir olayı yapmak istiyorlar...

    Niye olmasın taksicilerin kurumsallaşması bence gayet güzel bir şey.. sigortaları falanda olur hayat güvenceleri sağlık emeklilik..
    Fiat yada Ford gibi yerli üretim bir firma ile anlaşılır Doblo yada Ford courier tarzı bir araç taksi kullanımına uygun hale getirilip tamamen taksiye özel satılabilinir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Taksi plakası kiralamasına son versin zaten tüm sorunların hepsi çözülür. Bunu devlet mi yapar belediye mi bilemem. Sorunun en büyüğü budur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.