Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Taahütlü sözleşmeden cayma ve ceza | Tüketici Haklı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
96
Cevap
3
Favori
8.204
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Taahütlü sözleşmeden cayma ve ceza | Tüketici Haklı
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Mesut Çevik
    7753 Mesaj
     
    2 yıl süreli taahhütlü sözleşmelerden cayma hakkımız var mı? Cayma sonrasında ne kadar ceza ödemek zorundayız? Yasalar ne diyor?
     
    Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu ile 1 yıldan uzun süreli taahhütlü sözleşmelerden cayma hakkını konuştuk. 



  • Tartışmasız dünyanın en kanunsuz ulkesiyiz.

    Devlet ,bankalar aidat alamaz diye yasa koyuyor. Ama bankalar alıyor...sonra şikayet edince geri veriyor....

    Devlet, tüketici yasası yapmış. Ama kimse uymuyor.

    Bu nasıl ülke anlam veremiyorum.

    Sırf bu sebepten gidecem bu ülkeden.

    Arkadaşlar bu adama inanıp dediklerini yaparsanız çok fazla mağduriyet yaşarsınız derdinizi de kimseye izah edemezsiniz. Açıklayayım;

    Videodaki adamın dem vurduğu kanun maddesi.

    6502 Sayılı Kanun, Abonelik sözleşmeleri
    MADDE 52 - (4) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıldan daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Süresi bir yıldan az olan belirli süreli abonelik sözleşmesinde satıcı veya sağlayıcı tarafından sözleşme koşullarında değişiklik yapılması hâlinde de tüketici sözleşmeyi feshedebilir. Fesih bildiriminin kâğıt üzerinde veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı, abonelik sözleşmesinin feshi için sözleşmenin tesis edilmesini sağlayan yöntemden daha ağır koşullar içeren bir yöntem belirleyemez.

    Aslında olan ( Uygulama için çıkarılan yönetmelik maddeleri)
    (1)
    Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği;

    Taahhütlü aboneliğin süresinden önce feshi
    MADDE 16 – (1) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini sonlandırması halinde, satıcı veya sağlayıcının talep edeceği bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır. Ancak, tüketiciden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu tutardan düşük olması halinde sınır değeri olarak tüketici lehine olan tutarın esas alınması zorunludur.

    (2)
    Abonelik Sözleşmesinin Feshi ve Sonuçları

    Sözleşmenin feshi

    MADDE 22 – (1) Tüketici, belirsiz süreli veya süresi bir yıl ve daha uzun olan belirli süreli abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir.

    (3) Tüketicinin taahhütlü aboneliğini süresinden önce feshetmesi halinde, 16 ncı madde hükmü uygulanır.


    Şimdi sevgili arkadaşlar. Gördüğünüz üzere (2) numaralı kısımda gösterilen abonelik sözleşmeleri yönetmeliği 22. madde 1. fıkrasında tüketicinin süresi 1 yıldan uzun olan sözleşmeleri istediği zaman feshedebileceğini belirtse de, aynı maddesinin 3. fıkrasında taahhütlü aboneliği feshi durumunda 16. madde hükümlerinin uygulanacağını belirtmiştir. Bu bize uygulamada bir istisna olduğunu taahhütlü aboneliğin ayrı bir başlıkta incelendiğini, bu sebeple taahhütlü abonelik ile ilgili gerekli işlemlerin ilgili madde gereğince yapılmasını düzenlemektedir.

    Bu demek oluyor ki taahhütlü aboneliği öyle istediğiniz zaman feshedemezsiniz. Haklı bir sebebiniz olmadan fesih halinde uygulanmış olan indirimleri firma sizden talep edebilir. ( veya kalan aylar fatura tutarı toplamını- hangisi daha az ise)

    Bu sebeple taahhüt verirken dikkatli olun, feshederken daha dikkatli olun. Kendinizi haklı çıkaracak sebepler oluşmadan ( Ayıplı Hizmet veya adres değişikliği veya teknik altyapı yetersizliği) kesinlikle bu adamın laflarına inanıp taahhüt sonlandırmayın yoksa hüsrana uğrarsınız. Zira kanun koyucunun bu adamın bahsettiği gibi bir niyeti olsa, taahhütlü abonelikleri düzenlediği kısımda, 1 yıldan uzun taahhüt alınamaz, alınırsa bu madde hükümleri geçersizdir diyebilirdi veya yönetmeliğin ilgili maddesinin başında 12 aya kadar olan taahhütler için geçerlidir diyebilirdi. Ama demedi. Buda benim dediklerimi doğrulayacaktır.

    Anlattığım şeyler bizzat Tüketici Hakem Heyeti kanaatleri ve Tüketici Mahkemeleri hakimleri ve bilirkişi kanaatleridir. Bu adam o kadar konuşmuş bir tane örnek karar sunmamış, bilirkişi raporu sunmamış. Madem konuşuyorsun örnek kararı raporu da sun ki adam daha açarken bunları ek yapsın. Bunca zamandır bu işin içindeyim böyle karar veren THH leri gördüm ancak böyle karar veren bir tane Tüketici Mahkemesi görmedim.

    Kendinizi yakmayınız. Beğenerek yorumu üste çıkarırsanız kimse gereksiz galeyana gelip mağdur olmasın.

    24 ay taahhütlü bir abonelik sözleşmesi düşünelim. Sağlayıcı, 24 ay boyunca aboneliğimizi iptal ettirmezsek;


    100 liralık aktivasyon ücretini,
    100 liralık kurulum bedelini ve
    100 liralık modem bedelini

    yani toplamda 300 liralık 3 kalem hizmetin bedellerini almayacağını beyan ediyor.


    24 ay boyunca da fiyatı normalde 100 lira olan hizmeti 50 lira indirim yaparak 50 liradan vereceğini taahhüt ediyor.



    Biz bu aboneliği 6. ayda iptal edersek bizden yasal olarak hangi ücretler talep edilebilir?
    18. ayda iptal edersek bizden yasal olarak hangi ücretler talep edilebilir?


    Yukarıdaki gibi net ifadelerle net sorular sorulsa daha açıklayıcı bir video olabilirdi.

    herkesin sorusu aynı. video da konu net anlatılmadı! hemen geçiştirildi.

    24 ay taahhütde faydalandığımız iddia edilen indirimleri geri ödüyor muyuz? ödemiyor muyuz?

    Firmalar da bunun bir yolunu standart tarife fiyatlarını taahhütlü fiyatların 3 katı çıkartarak bulmuş. Taahhüt bozulunca sözde verdikleri kampanyaların indirim bedelleri zaten ceza bedelini de içinde bulunduruyor gibi yüksek çıkıyor. Tüketici yine kayıpta

    Her şey kılıfına uydurulmuş durumda. 12 ay üstünde cayma bedeli ödemezsiniz ama yapılan indirimleri ödersiniz. Sözleşmede ayrıca belirtiler çünkü.



    Yoksa firmalar salak mı 24 taahhüt istesin ama ayrılırsanız para alamasın.

  • Yüzbaşı
    392 Mesaj
    Güzel bir röportaj olmuş 👍🏻



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Binbaşı
    1794 Mesaj
    Hayattan cayma hakkını konuşmamışlar. Olmaz
  • Yüzbaşı
    607 Mesaj
    Hukuk işlese çok kıyak ülkeyiz aslında varya.



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Onbaşı
    27 Mesaj
    Firmalar da bunun bir yolunu standart tarife fiyatlarını taahhütlü fiyatların 3 katı çıkartarak bulmuş. Taahhüt bozulunca sözde verdikleri kampanyaların indirim bedelleri zaten ceza bedelini de içinde bulunduruyor gibi yüksek çıkıyor. Tüketici yine kayıpta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kumrucumartı -- 18 Aralık 2018; 0:43:48 >
    _____________________________
  • Çavuş
    63 Mesaj
    Bu video biraz eski sanırım. Saç ameliyatından önce kaydedilmiş. Telefonlar artık kredi ile satılıyor bu ülkede. Bu sadece internet hizmetlerini kapsar sanırım. Ya da elektrik sözleşmeleri falan yapılıyor 24 aylık. 24 aysa istediğim zaman cayma bedelsiz iptal etmek iyi.
    |
    |
  • Teğmen
    168 Mesaj
    Çok sade ve anlaşılır bir dille herkesin anlayacağı şekilde konuşmuşsunuz. Emeğiniz için teşekürler mesut bey ve sayın başkanım. Umarım firmalara caydırıcı cezalar gelirde bizde çağa uygun internete, çağa uygun fiyatlarla sahip oluruz.
    |
    |
  • Yarbay
    2594 Mesaj
    Tartışmasız dünyanın en kanunsuz ulkesiyiz.

    Devlet ,bankalar aidat alamaz diye yasa koyuyor. Ama bankalar alıyor...sonra şikayet edince geri veriyor....

    Devlet, tüketici yasası yapmış. Ama kimse uymuyor.

    Bu nasıl ülke anlam veremiyorum.

    Sırf bu sebepten gidecem bu ülkeden.
  • Yüzbaşı
    597 Mesaj
    benim anlamadığım, 1 yıldan uzun süreli aboneliklerde, indirimli tutar farkını ödüyor muyuz? ödemiyor muyuz?
    _____________________________
  • Onbaşı
    33 Mesaj
    Videoda soylenilene gore hicbir bedel odemeden cayabiliyor diyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3808 Mesaj
    Çok faydalı bir video olmuş teşekkürler.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    509 Mesaj
    keşke daha önce yayınlasaydınız
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    649 Mesaj

    Bende tam bu noktayı merak ediyorum. Burda şaibeli bir cevap oldu. Net cevap yok.

    Mesut da zaten bir kaç defa sordu. Ama yine net cevap yok.

    Benim anladığım, 1 ve kısa sürelilerde kalan ayların cayma bedeli yahut daha az olan tutar ödenir.

    Bir yıldan uzun süreli ise herhangi beş cayma bedeli ücreti dahil ücret ödemeden feshedebilir.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    ProfXavier kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    900 Mesaj
    Her şey kılıfına uydurulmuş durumda. 12 ay üstünde cayma bedeli ödemezsiniz ama yapılan indirimleri ödersiniz. Sözleşmede ayrıca belirtiler çünkü.



    Yoksa firmalar salak mı 24 taahhüt istesin ama ayrılırsanız para alamasın.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Her şeyden bir şey, bir şeyden her şey bil.
  • Teğmen
    222 Mesaj
    Demek ki kanun var fakat bizler hakkımızı aramıyoruz. Ben dahil hemen herkes, "bununla mı uğraşacağım lanet olsun" diye düşünüyor ve hakkını aramıyor.

    "Eşek olana semer vuran çok olur" diye bir tabir var. 1 kuruş bile olsa hakkınızı arayın, bırakmayın. Hakem heyetiyse hakem heyeti, mahkemeyse mahkeme. Zaten hiçbir koşulda mahkeme masrafları bize yansımıyor. Daha dün iPhone çentiği görsellerde gizleniyor diye dava açıldı haberi vardı.. İnsanlar haklarını arıyorlar. Başka ülkelerde firmalar hata yapmaya deli gibi korkuyorlar. Türkiye firmalarının akıllanması için sadece bilinçlenip hakkımızı aramamız yetecek.
    |
    |
  • Yarbay
    9849 Mesaj
    Neden mesut çeviğin haberlerinde en çok beğenilen mesajlar üstte gözükmüyor? Anasayfadan girince gözükmüyor aka forum konusuna girince gözüküyor.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    838 Mesaj
    Arkadaşlar hakkınızı arayın. Turkcell de bana paket taahütüm bitince telefon taahütüm var diye numaranı taşıyamazsın dedi. Turkcell finans ile yaptığım uzun görüşmeler sonucu ayrı ödeyebileceğimi söylediler ve vodafone a geçiş yaptım. Telefon taksitlerini tc kimlik numaramdan ayrı ödüyorum. Bilginize...
    |
    |
    _____________________________
    Hayat senin, kuralları kendin koy !!
  • Yüzbaşı
    890 Mesaj
    24 ay taahhütlü bir abonelik sözleşmesi düşünelim. Sağlayıcı, 24 ay boyunca aboneliğimizi iptal ettirmezsek;


    100 liralık aktivasyon ücretini,
    100 liralık kurulum bedelini ve
    100 liralık modem bedelini

    yani toplamda 300 liralık 3 kalem hizmetin bedellerini almayacağını beyan ediyor.


    24 ay boyunca da fiyatı normalde 100 lira olan hizmeti 50 lira indirim yaparak 50 liradan vereceğini taahhüt ediyor.



    Biz bu aboneliği 6. ayda iptal edersek bizden yasal olarak hangi ücretler talep edilebilir?
    18. ayda iptal edersek bizden yasal olarak hangi ücretler talep edilebilir?


    Yukarıdaki gibi net ifadelerle net sorular sorulsa daha açıklayıcı bir video olabilirdi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 18yusuf -- 18 Aralık 2018; 10:23:37 >
    _____________________________
  • Misafir Üyelik
    60311 Mesaj
    peki 1 yıldan uzun taahhütlerden cayarken kurulum ücreti ,aktivasyon ücreti şeklindeki ücretleri ödermiyiz?
    |
    |
  • Misafir Üyelik
    60311 Mesaj
    Kesinlikle boş bir video
    4-5 yıl önceydi yanlış hatırlamıyorsam yine böyle bir tüketici hakları programıydı ve şöyle denmişti "ikinci el ürün alanlar elindeki fatura ile (ilk sahibi olmasa da) ürünün garantisinden ve tüm haaklarını devraldığından diğer haklardan faydalanabilir.
    Ama öyle olmadığını bizzat yaşadım. Th heyetine başvurdum belgelerimi verdim 2 hafta sonra çağrıldım ve şikayetimi geri almam gerektiği söylendi.Uğraşmadım o personelle geri alıp bimere durumu yazıp personelden ve durumdan şikayetimi belirttim. Sonuç yok. Yetmedi bu böyle bir yıl gitti ithalatçi garantili ürünün garanti vereni FONOTEL battı. ürün de onlarda kaldı paramda kalmış oldu. Yine bimere yazdım. Yine sonuç yok. Bana kimse bu ülkede hukuk var diyemez.
    Bu konuya dönersek bu konuyu th heyeti personelleri ile bizzat tartışmış biriyim. Kanunu okudum açık ve net 1 yıl üzeri sözleşme bağlayıcı değildir diyorum hayır öyle diyor ama uygulamada öyle değil diyor thh personeli. Daha ne diyeyim. Bırakacaksınız bu işleri. Hep hikaye masal bunlar.
    |
    |




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
haberler
SEO
Masal
google reklamları
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,187
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.