Bugün TOGG'un giriş seviye modelini inceledim, 1,4 milyona ikinci el veya sıfır alacağınız araçlara karşılık neler sunuyor bakalım istedim. İlk olarak pek bahsedilmeyen tasarım ve motorla başlayalım. Tasarım: Genel olarak temiz hatları olan, domuz burunlu güzel bir araç. Ön tarafta farların üst kısmındaki yumuşak hatları sevemedim sadece. Bizim için artık ikonik bir araç olacak olsa da farlar ve ön panjur köşelerinde bir kopukluk var. Far keskin başlıyor ama yan taraflarda yumuşuyor. ![]() Kendisini olduğundan daha büyük gösteriyor. Pininfarina iyi iş çıkarmış. Özellikle animelerden fırlamış gibi duran yeni BMW ve VW'lerden sonra gerçek bir otomobile benzemesi beni memnun etti. En azından otomotiv sektöründe aklı başında birkaç kişi var. VW'de bir sonraki Golf ve Tiguan için bir İtalya'ya uğrarsa kendileri için çok iyi olur. Motor: Açık kaynak verilerinde net olarak model ismini bilmiyoruz, TOGG'um olsaydı sanayide söker bakardım. Şimdilik internette yer alan SMG-220 isimli 140 kW motorun verileri çok iyi uyuşuyor. Büyük ihtimalle benzer bir model var. ![]() Elektrikli motorlarda tıpkı içten yanmalılar gibi devir çeviriyor. Bu motor mesela en son limit olarak 14 bin devire kadar çıkabiliyor. Benim şaşırdığım nokta bayağı turboşarjlı motorlar gibi alt devirde maksimum torku veriyormuş. Devir, yani hız arttıkça tork azalıyor. Çok ilginç... Elektrikli araçları veya en azından şimdilik TOGG'u düşük süratlerde kullanırsanız daha az yakacak. Anlayabilmeniz açısından şöyle anlatayım, bir ileri ve bir geri oranlı şanzıman var, bu şanzımanın ilk ve tek oranı içten yanmalı motorlu araçlardaki 4. veya 5. orana denk geliyor. Yani kalkışı son viteste yapıyormuş gibi hayal edebilirsiniz. Şanzımanda motorla yekpare olarak Bosch üretimi. Tork bandı: ![]() Motor, arka tarafta yer alıyor ve araç çekiş tipi RWD. Motor elektrikli olduğu için yerleşke konusu basit oluyor, öne koyduğun zamanda önden çekiş yapabiliyorsun, AWD veya 4WD yapmak istersen arkaya da motor atıyorsun, şaft koymana gerek kalmıyor. Şaft tüneli aynı şekilde yok ama yapısal sağlamlık için şaft tüneli gereklidir. Aracın şasi dirayetini arttırıyor. VW sırf bu yüzden B segment tüm arabalara bile kocaman şaft tüneli koyuyor. ![]() Burada da vatandaşlar motoru aramış. Bu aracın menzili ise 314 km olarak belirtilmiş. Batarya 55 kW depoluyor, videoda değindiğim üzere ben olsam 55 kW alır, bataryayı senelerce tepe tepe kullanır, ömrü azaldığı ve araç garantiden çıktığı zamanda 55 değil 88 kW veya yeni nesil Solid State bataryalardan tercih ederdim. Yani batarya teknolojisi 10 sene içinde değişecek, şu an Solid State'ler binek araçlarda 200 kW depolama bile sunabiliyor. Belki de 5-10 sene içinde TOGG'lar için batarya paketleri vs. geliştirilecek ve 88 kW bile kısa olacak. Bu araca 200 kW Solid State Battery koyabilsek tek şarj ile 1400 km gider. Tabii batarya sağlığı için bunlar doğru değil, sürekli ve düzenli kullanım tavsiye ediliyor. Bunlar şimdilik varsayım ama er geç gerçekleşecekler. Bir de elektrikli araçlara neden 12V 60 amper uyuz aküler koyuyorlar anlamıyorum, kaputun altı bomboş. Yapıştır iki tane 12V 200 Amper kamyon aküsü... Batarya şarj olurken onlarda şarj olsa en azından klimayı vs. uzun bir süre çalıştırabilirler. Yanlışım yoksa 2 tane 12V 200A 5 kW'a yakın depolama sunuyor. Solid State Battery teknolojisi yakında iyice yaygınlaşacaktır. İç Mekan ve Genel Kalite İç mekan bayağı ferah ama abartılı büyük değil. Göğüs plastiği altı dolgulu yumuşak plastik, en uç kısmı sert plastik. ![]() ![]() Beyaz kısımlar arada boşluk kalacak şekilde deri giydirme, satin krom bir çıta ve ahşap görünümlü dekor parçaları mevcut. ![]() Tavan döşemesi bez. Altı süngerli. ![]() Ön kapı üstleri yumuşak plastik, kapı panelleri alt ve cep kısmı hariç yumuşak deri kaplı geliyor. Ön ve arka kapılara ek olarak aracın kendi karoserinde de tam boy kapı lastiği var. Ek olarak marşpiyel üzreinde de boydan boya kapı lastiği var. ![]() ![]() Bagajda davlumbazların olduğu kısımlar plastik, halısı kaliteli, stepne havuzunda da kaplama var, tamir kitinin olduğu yer siyah köpük kaplı. Aracın içinde kapı panelleri dahil hiçbir yerde çıplak metal yok. ![]() ![]() İç mekan kalitesi olarak belki koltukları C5 Aircross'tan zayıf kalır, onun haricinde 3008, Tiguan vs. bu araçtan daha zayıf geldiler bana. T10X'in her şeyi dolu dolu. Çin menşeili rakiplerden de yine daha iyidir. Japon ve Koreliler zaten pek iddialı değil bu konularda. En sevdiğim kısım klima oldu. Klima için motor kaputunun altında elektrikli bir motor var, kompresörü döndürmek için stabil bir devirde çalışıyor. Haliyle TOGG'un kliması çok uzun ylllar sorunsuz çalışacaktır. Benzinli veya dizel araçta klima gazı ve yağı 100-200 bin km dayanıyorsa bu araç buzdolap motoru gibi çalıştığı için belki de ömürlük bir kliması olacak. Geleneksel sistemlerde motor sıcaklığı, su radyatörü, yüksek devirde aç-kapa yapma sonucu klima motorunun kilitlenmesi vs. hep başa belâ oluyordu. Bu araçta böyle bir sorun yok. Kısaca TOGG'un iklimlendirmesi muhteşem, son kademede aracın içini 1-2 dakikada buzdolap gibi yapacak kadar iyi üflüyor. İkinci el saçma sapan arabalar yerine sırf kliması için bile alınır. Arkada oturanlar için de havalandırma çıkışları mevcut. Bu araç yaz için üretilmiş, ben öyle hissettim. İçten yanmalı araçların yakıt tanklarindaki benzin ve mazotun donduğu soğuklarda da kusura bakmayın arabanın menzili kısalsın bir zahmet. Görende piyasadaki çöp tenekeleri -30 derecede tek marş alıp yola çıkıyor sanacak. Piyasada Lada, Gazelle, UAZ türevi arabalar hariç o sıcaklıklarda arabaların kapısı bile açılmıyor. Son zamanlarda arabadan anlamayan tiplerin diline doladığı bağımsız süspansiyon, ısı pompası gibi kavramlar biraz amacından saptı. Isı pompası Tesla'da lisanslı ve ayriyeten geliştirilmiş patentli bir teknolojiye sahip. Diğer firmalarda ısı pompası hayal ettiğiniz kadar fark eden bir sistem değil. Bu aracın avantajı şehir içi kullanım ve sıcak havalarda çıkıyor, sürekli soğutulmaya çalışan bir motor ve ister tork konvertörlü olsun, ister çift kavrama veya robotize, otomatik şanzımanın içten yanmalı araçlarda er geç devasa masraflar açtığı bir gerçek. Daha ağır bakımlar, kayışlar, sensörler, pompalar vs. motora hiç girmiyorum... Donanım olarak hemen her şey var, zaten üst paketle arasına elektrikli koltuk ve elektrikli bagaj harici kayda değer pek fark yok. V1'de soğutmalı, iki tane Tip-C çıkışlı kol dayama, arka kol dayama, LED çift ışıklı makyaj aynaları, LED ön ve arka tavan lambaları, soğutmalı-ışıklı torpido, hayalet ekran, elektrikli katlanır ayna vs. akla gelecek temel şeylerin hepsi var. Şimdi gelelim özete ve TOGG'un önemine... Bu araba paranız yetsin-yetmesin piyasaya arz olarak talebe cevap veriyor, haliyle alacağınız araç ne olursa olsun piyasadaki tekelleşmiş durumla mücadele için bir katkı sunuyor. Hemde binlerce araç sattıkları icin TOGG, Tesla, Chery ikinci eldeki şişkinliğin gitmesini sağladı. Bu sebeple otomobilin iyi olmasını geçtim arz noktasında geçtiğimiz yıllarda bize parayla araba satmayan malum bayii, distribütörlerin bir noktada def edilmesinde TOGG'da pay sahibidir. Sürüş: En önemli kısımda yani test sürüşünde görüntü almamıza izin vermediler. Test aracı gaza dokununca zıplamasın diye gaz pedalında ölü bölge (Dead Zone) fazlaydı, gaz pedalını ezmek gerekiyordu arabanın gitmesi için. Testte bir de bizi kayıt altına aldılar. Kolpaçino Nedim abinin hesabı bize film çektiler. Süspansiyonları tatlı sert bir araç. ![]() Arabanın direksiyonu yumuşak, pedallar yumuşak, bu araçlarda fren pedalı için fren servosu elektronik bir hava pompasına sahip, bu pompa içten yanmalılardaki hava emişini simüle ediyor bir nevi... Haliyle kademelendirmesi güzel bir freni vardı. Diskler ve lastiklere videoda değindim. Merak edenler için sanayidekilerin tabiriyle Westinghouse (Vestenauz) yani fren ana merkez/servosu. (Tesla Model Y) ![]() Araç testine %9 şarj, 4 yetişkin ve klima açık şekilde başladım, bu şekil batarya tahmin edersiniz ki tam gücünü motora veremiyor. Buna rağmen, törpülenmiş yazılım ve düşük batarya voltajına rağmen, kavşak çıkışında, 50-60 km/h hızda dip gaz yapınca kocaman gövdeyi zıplatacak kadar güçlüydü. Hemen ayağımı gazdan çekip toparlamasını bekledim ve ESP devreye bile giremedi. Kısaca elektrikli araçların sürüşü gerçekten farklı, ummadığınız yerlerde 2 ton ağırlığındaki araç dâhi elinizden altından kayıp gidebilir. Kesinlikle gazı köklemeyin. Bu araç 218 PS güç ve 350 N/m tork olarak, benim sürüşümde 2 ton ağırlığı geçtiğimiz için ton başına 109 PS ve 175 N/m civarı tork sunuyordu ama gaza bastığınız andan itibaren o dağılımda dahi araba savrulacak kadar ciddi bir atikliğe sahip. Lassa Competus'larda gereksiz gürültülü ve hamuru sert geldi. Bu arabaya yumuşak hamurlu Funtoma Roadfun Sport güzel giderdi. Petlas Rusya ve soğuk iklimlerde Funtoma'yı ihraç ettiği için hamuru yumuşak oluyor. Üretim kalitesi ve söylentiler: Özet olarak otomobil piyasası açısından herkese faydası oldu, ufak tefek kalite detaylarını da birkaç bin TL harcayarak V1'i dâhi C hatta D segment Premium ayarına getirebilirsiniz. TOGG montaj ve parça kalitesi olarak Alman VW grup ayarında bir model geliştirmiş. Boyamadan öncede astar öncesi yıkama havuzu vs. olması onu Türkiye'de şimdiye kadar üretilen en kaliteli otomobil yapıyor. Zaten montaj robotları da Alman KUKA marka, BMW, Audi vs. hepsi KUKA robotlarla montaj ediliyor. TOGG T10X Montaj ![]() TOGG T10X Yıkama Havuzuna Girerken (Kaynak AA) ![]() KUKA Marka Robot T10X'in Ön Camını Monte Etmeden Önce Sıcak Mastik Uygulaması ![]() Mercedes Almanya, E serisi üretimi, Kuka Robotlar ![]() BMW Çin, Dongfeng fabrikası, G11 Kod 7 Serisi Üretimi ![]() Görüldüğü üzere en azından fabrika ve üretim metotları hemen hemen Alman VW-BMW-Mercedes grubuna benzer kalitede. Araç yerli ve çok satan bir model olduğu için trimlerin tamamı için kadife kaplama setleri, özel koltuk kılıfları, ekran koruyucular, havuzlu paspaslar vs. satılıyor internette. TOGG için yedek parça ve ürün ağı 2-3 sene içinde iyice oturacaktır. Zaten çoğu parçası yerli olduğu için doğrudan temin etme şansınızda olacaktır. Mesela jantları Manisa'da Maxion-İnci Hodling bünyesinde üretiliyor, amortisör Maysan Mando vs. parçası var. Tesla veya Çinlilere göre risk daha düşük. Bu fiyatlara ikinci elde araba aldığınız zaman risk çok fazla. Hele hele İstanbul ve son yılların en berbat trafiği olan Ankara gibi yerlerdeki araçların kilometresini 3 ile çarpın. Bu durumda her ne kadar pahalı gelse de V1 bile mantıklı denebilir. Bu fiyatlara ikinci el 100 binde 200 binde 5-10 senelik kasalara sahip çer çöp almaktan iyidir. Çoğu aracın platformu da neredeyse 15-20 senelik. Artık aktif güvenlik sistemleri olmayan arabaya 1-1.5 milyon vermek mantıklı değil. Birazda bu açıdan bakmak lazım. Bu araba parasına 95 beygir Polo, Taigo türevi B segment araçlar veya her yeri yumurta kasa Accent dönemlerinden kalma plastiklerle üretilen Bayon vs. satıyorlar. Onlara göre tank gibi araba alıyorsun. Sırf kasası için bile tercih edilebilecek bir araç olmuş. Ben beğendim genel olarak, V1 bir tık daha ucuz olsaydı tam alınabilecek kıvama gelirmiş. Bence, BENCE, V1'in 80 bin krediye ek 200 bin TL indirim kampanyası ile düz 1,2 milyon TL fiyat hiç fena olmazdı. ![]() Bugün sizlere TOGG'un V1 modeli ve teknik özelliklerini inceledik.
Aracımız 2024 model olduğu için karatılmış arka yan camlar standart olmuş.
Bu araç en ucuz versiyon, kısa menzil V1 donanım seviyesi yani şu an için baz donanım. En ucuz araç olmasına rağmen donanım olarak hiç fena değildi, karatılmış arka ve yan camlar, çift bölgeli tam otomatik klima, elektrikli perdeye sahip cam tavan vs. bu fiyat bandındaki hemen hemen orta veya en üst donanım seviyesindeki tüm araçlardan hemen hemen daha dolu. Şimdilik aktif güvenlik sistemleri henüz çalışmıyormuş ,uzaktan aktive edilecek sanırım Temmuz ayında.
Videonun çekildiği tarih itibariyle B-C-D segment Ateca, Arona, Kamiq, Karoq Bayon Kona, Taigo, T-Cross, Puma, ZS, ZS EV, Omoda 5 Tiggo 7/8 vs. modellerin üst paketlerinden daha ucuz bir fiyatlandırmaya sahipti.
Oltu isimli ilçemizden çıkarılan Oltu taşından ismini alan siyah renk, aracımızda tercih edilmiş metalik olup vernikli boyadır.
İnceleme yapılan yer resmi TOGG standıydı. https://www.youtube.com/watch?si=hAu1elphGEo2rYvv&v=iTYPy2MF-FI&feature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?si=hAu1elphGEo2rYvv&v=iTYPy2MF-FI&feature=youtu.be < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-EC8695C07 -- 18 Haziran 2024; 14:37:1 > |
TOGG T10X V1 2024 İnceleme (TOGG'un 1.4 milyonluk giriş paketi / İç mekan kalitesi / VIDEOLU



-
-
yakıtı yüksek. gücü bilerek kısılmış. dead zone var. 50kw ile 400 ü geçmeliydi. genel olaarqak hoşuma gitti. ama fiyatlar pahalı. 300k eksik olsa yerli araacı herkes alırdı.
-
Videoda bagaj kapağını kapatma sırasında çıkan ses herşeyi anlatıyor...
-
Ne anlatıyor tam olarak? Ben normal standart kapanma sesinden başka bir şey duyamadım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Anlayan anladı zaten...
-
Arabanın bagajı kapısı tank gibi kapanıyor söylediklerine kendin bile inanmıyorsun eminim,başka şeyler uydurmayı dene
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sende Passatını sat hemen togg al . Yakışır sana . Alman aracina binip togg övmek pek samimi gelmiyor bana
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Oo sen mezardan çıktın mi ya,A3 sedanla Insignia tokatlayan renocu
Yoksa çerici mi demeliydim?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 15 Haziran 2024; 13:21:33 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben de Alman aracına biniyorum ve Togg övüyorum. Bunda anormal ne var? Vatanseverlik suç mu?
Alman yayın kuruluşu Autobild’in Togg incelemesini izleyin, alttaki yorumları okuyun oradaki Almanlar da Togg övüyor. Demek ki Türk olup kendi ürettiği aracı övemeyenlerde bir sıkıntı var.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Togg, marka değerini yukarı çekmek için t10x üzerimde gerçekten çok titizlikle çalışmış.
Ceo gerçekten çok yetkin birisi.
Kimsenin togg markasına teneke, leğen plastiği, çöp vs şeklinde ithamlarda bulunmasına fırsat verilmemiş.
Halbuki seviyeyi biraz daha aşağıya çekip egea cross ayarında daha ulaşılabilir bir modeli sürebilirdi ama bu sefer milletin ağzına sakız olurdu.
Çok doğru işler yapılmış.
İnsan içine biraz binince bile diğer c segment modeller vw dahil toros gibi geliyor.
Not: Teslasını bekleyen eski bir megane icon kullanıcısı.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
o cüsseyle nasıl geçecek anlatır mısınız ? Opel corsa e 48 kw 350 km yapıyor ?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Dün izmire giderken bir tanesi niyeyse hırslandı. Durduk, yan yana kırmızıdan kalktık, togg yapıştırdı gitti. 140’a çıkmış, biraz sonra yakaladım. 10dk beraber gittik sonra bir anda 100’e düştü dikiz aynasında kayboldu :))))) maalesef bu bir ulaşım aracı ve 250-300km menzille gideceğin yere ulaşmak çok zahmetli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tasarım evet göreceli ancak pininfarina zaten gereken özeni göstermiş, malzeme kalitesi sınıf standartlarının üzerinde o da tamam. ancak elektrikli motor değil de hibrit benzinli bir motor tercih edilmiş olsaydı tereddüt etmeden alırdım. tadından da yenmezdi. ama elektrikli, akıllı cihaz vs. erken ve iddialı bir seçim oldu bana kalırsa.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
TOGG'da hasarlı bir aracın videosunu izledim.
Hızlı şarj ünitesi için harici radyatör, Hyundai MOBIS marka direksiyon kutusu vs. var, iki parça da kafa malzeme ve ithâlmiş.
En mantıklı çözum Nissan gibi içten yanmalı motoru koyup jeneratör görevi gördürtmek. Şanzimana da bulaşmamış oluruz.
Yine 218 PS olur. Tabii bunun için yerli bir motor lazım.
Motora girince işin içinden çıkamayız büyük ihtimalle. Lisans altında üretimde maliyeti kurtarır mı bilemem.
Ruslar mesela dizel motor geliştirmediği için CUMMINS ve VW menşeili TDi motor koyuyorlar bazı ticari araçlara
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Togg'ların motor freni yaparken en fazla ne kadar güç üretebildiğine dair bir teknik veri varmı?
-
Yarım saatte şarj oluyor.
Uzun vadede mantıklı.
Tek tek kıyaslamak uzun olur ama 200 bin km yapsan muadil dizel otomatik bir araç motor şanzımanı yemiş oluyor neredeyse. Ağır bakımlar, kavrama derken yüz binlerce lira harcıyorsun.
TOGG'daki yarım saat şarjları oto sanayide geçen 45 gün yatmaya sayarsan kurtarır.
(Araç TDi DSG bir Tiguan mesela.)
TOGG ile 500 bin km batarya motor ellemeden gidebilirsen araba bedavaya gelir herhalde içten yanmalılara göre. Rejeneratif frenden dolayı balata diskte bitmez.
DH ölücüleri için biçilmiş kaftan.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şarj sadece uzun yolda sorun,şehir içinde zaten gayet az tuketiyorsunuz.
Uzun yolda istasyonları o kadar yaygınlaştı ki 300km de bir aracı rahat rahat şarj edebiliyorsunuz
Ki 300km de bir durmanız gerek zaten sürüş güvenliği için
Akaryakıtli motora bulasmayıp direk elektrifikasyona geçilmesi çok çok doğru bir hamle.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Araba iyi, lifte kaldır bak, alt takım direkt premium d ayarında aluminyum kollar burclar vs...
Ama maalesef proje çok yanlış bir proje.
İhtiyacımız mümkün mertebe kol gücüyle üretilen güvenli ve konforlu bir fiorino iken elimizdeki kuga robotlo uretilen bir tahteraven.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 16 Haziran 2024; 18:2:8 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Togg için montajdan tut alan enayidire kadar 7/24 hakaret eden bir topluluk fiorino aylarındaki arabaya neler söyler tahmin bile edemezsiniz.
Bence doğru yaptılar,40 50 bini geçecek bu sene,gelecek sene 100 bine dayanir
togg kârlı iş,iyi de satış yapıyor
Togg b suv veya sedan da gelirse iyice oturur piyasaya
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dead Zone test aracı için, normalde gaza dokununca zıplıyor TOGG.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Arabanın bagajı kapısı tank gibi kapanıyor söylediklerine kendin bile inanmıyorsun eminim,başka şeyler uydurmayı dene |
Togg, marka değerini yukarı çekmek için t10x üzerimde gerçekten çok titizlikle çalışmış.
Ceo gerçekten çok yetkin birisi. Kimsenin togg markasına teneke, leğen plastiği, çöp vs şeklinde ithamlarda bulunmasına fırsat verilmemiş. Halbuki seviyeyi biraz daha aşağıya çekip egea cross ayarında daha ulaşılabilir bir modeli sürebilirdi ama bu sefer milletin ağzına sakız olurdu. Çok doğru işler yapılmış. İnsan içine biraz binince bile diğer c segment modeller vw dahil toros gibi geliyor. Not: Teslasını bekleyen eski bir megane icon kullanıcısı. |
Oo sen mezardan çıktın mi ya,A3 sedanla Insignia tokatlayan renocu Yoksa çerici mi demeliydim? |
Dün izmire giderken bir tanesi niyeyse hırslandı. Durduk, yan yana kırmızıdan kalktık, togg yapıştırdı gitti. 140’a çıkmış, biraz sonra yakaladım. 10dk beraber gittik sonra bir anda 100’e düştü dikiz aynasında kayboldu :))))) maalesef bu bir ulaşım aracı ve 250-300km menzille gideceğin yere ulaşmak çok zahmetli.
|
Benzer içerikler
- egea 1.6 multijet
- hankook ventus prime 4 yorum
- skoda octavia neden tutulmuyor
- tatko lastik yorumları
- oto cam çizik giderme
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- mercedes cla elektrikli 2025
- citroen c4 hibrit
- tiguan boyutları
- adac testi geçen oto koltukları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X