Şimdi Ara

Sürücüsüz Uber aracının karıştığı ölümlü kazanın görüntüleri yayınlandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
98
Cevap
1
Favori
4.514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçtiğimiz Pazartesi günü ABD'nin Arizona eyaletindeki Tempe şehrinde, sürücüsüz Uber aracının karıştığı feci bir kaza meydana geldi. Gelen bilgilere göre 49 yaşındaki Elaine Herzberg adlı kadın, yolda karşıdan karşıya geçerken Uber tarafından test edilen sürücüsüz aracın altında kaldı. Hastaneye kaldırılan kadın aldığı ölümcül yaralar sebebiyle hayatını kaybetti.
     
    Olayla ilgili soruşturma başlatan polis, bu üzücü kazanın görüntülerini kamuoyu ile paylaştı. Çarpışmayı iki farklı açıdan gösteren görüntülerde, aracın içinde yer alan ve otonom sürüşü test eden görevlinin de çarpışmayı çok geç farkettiği görülüyor. 22 saniyelik videoda Elaine Herzberg'in gece saatlerinde bisikleti ile yolun karşısına geçmeye çalıştığı ve hızla gelen Uber aracının altında kalmaktan kurtulamadığı yer alıyor. Tempe Polisi, çarpışma sonrasında yaşanılanları ise videoya eklememiş.

    Uber sürücüsüz araç çalışmalarını durdurdu

    Olayın çok hızlı geliştiği açık bir şekilde görülürken, Uber aracının yavaşlamaması ise gözlerden kaçmıyor ve bu da Herzberg'in aldığı darbenin şiddetinin büyük olmasına sebep oluyor. Aracın içindeki güvenlik sürücüsü Rafaela Vasquez'in ise son ana kadar önündeki elektronik cihazla ilgilenmesi de bir başka detay olarak göze çarpıyor.
    Bu vahim kaza sonrası Uber, sürücüsüz araç çalışmalarını durdurarak kazanın gerçekleşme nedenini araştırdıklarını duyurmuştu. Öte yandan sürücüsüz araç geliştirmekte olan birkaç şirket de çalışmalarını askıya aldı. Bu feci kaza gösteriyor ki, geleceğin teknolojisi olarak gösterilen sürücüsüz araçların hayatımıza entegre olabilmesi bir hayli zaman alacak.
     







  • Araç kamerası ile insan gözü bir mi?
    Koltukta oturan dangalak telefon yada arabanın birşeyi ile ilgileniyor gözünü yoldan ayırıyor. Çıplak göz ile çok rahat görülebilecek bir olay bu. hiç mi gece araç kullanmıyorsunuz? Arabanın kısa farı zaten en az 25 mt aydınlatmaya sahip. 10 mt kala olsa bile direksiyon kırılıp yaya kurtarılabilir.
    Otonom sistem zaten Allah lık çalışmış. radarı nasıl algılamaz akıl alır gibi değil. yol algılayıp arabayı şeridinde tutan sistem, önündeki yayayı algılamamış. Ayrıca bu sistemler normal insan gözü gibi çalışmaz adı üzerinde radar.
    Daha komiğini anlatayım geçenlerde otogarda otobüsten indim 2 tane adam ayakta duruyorlar ilerde ben de onlara doğru yürüyorum derken sigara yaktı abiler tam yanlarından geçerken pat diye önüme sigara paketi düştü,. Usta paket düştü dedim "yok düşmemiş sigara bitmiş yere atmışım" dedi adam. Saygılar dedim devam ettim.
  • Arabanın bir suçu yok. Normal bir insan da sürse fark edemezdi o yayayı. O yoldan o karanlıkta koyu kıyafetlerle hiç bir parlak işaretçi olmadan karşıdan karşıya dalmak intihardan başka bir şey değil.
  • "sürücüsüz araçların hayatımıza entegre olabilmesi bir hayli zaman alacak."

    insanların entegre olması daha zor. hâlâ yolda kaldırımda yürümesini bilmeyen insanlar var. 4-5 kişi kaldırımı kaplayıp senden kendilerine yol vermeni bekleyenler var. ışıklara uyamayacak kadar acelesi olan VIP'ler var. cebindeki boş sigara paketini göz göre göre yere atıp bir de sana "bir sorun mu var koçum" bakışı atanlar var. var da var.

    her şeye rağmen bu tür çalışmalar devam eder. bu kaçınılmaz.
  • valla ben onun için gece yolculuğunu sevmem, mecbursam da uzunları yakarım böyle yollarda. ama burda çarpmazdım diyecek bence çok azdır.en fazla sağa sola kırmaya çalışılırdı. buna çare termal kamera da lazım gibi geldi veya böyle karanlık yollarda otomatik uzun a geçilmesi gibi.

  • Evet normal bir insan çarpardı ama, bu aracın farketmesi lazımdı. Bu tür arçlarda optik sistemlerden önce LIDAR gibi lazer tarayıcılı sensörler var. Demek ki bu sistemler gerekenden daha yavaş çalışıyor.

  • Hepimiz o yayaya çarptık malesef. Ben çarpmazdım diyen 20 ile giderdi heralde farkedebilmesi için , Ecel gelmiş neye fayda .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fantastik17

    Hepimiz o yayaya çarptık malesef. Ben çarpmazdım diyen 20 ile giderdi heralde farkedebilmesi için , Ecel gelmiş neye fayda .

    Kosarak o yolda gitsen o kisiye gene carpilir.

    Butun negatif degiskenlerin bir arada oldugu bir kaza olmus malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürücüsüz araçlara karşı çok büyük bir algı operasyonu yapılıyor gümbür gümbür geliyor ama sürücüsüz araçlar biraz mantıklı düşünün insanların yaptıkları kaza mı fazla yoksa sürücüsüz aracın mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Icerdeki mal onune baksa belki onlenebilirdi. Zaten onu oraya koymalarinin sebebi bu tur kazalari onlemek muhtemelen

  • Tabi canım, yaklaşık yüz yıldır milyonlarca insanın ölümüne ve yaralanmasına sebebiyet veren kazaları hep dronelar, otonom arabalar yaptı. O sebeple hemen teknoloji eski haline, sıfır kazanın yapıldığı hallerine dönmeli.



    Yaptığınız yorum olmamış editör arkadaşım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • eric13 E kullanıcısına yanıt
    araç sürücüsüz. O müşteri onda kontrol yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pupilla79 -- 22 Mart 2018; 17:1:8 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Gece görüşü gibi bir kamera ile yapay zekanın yayayı daha erken fark etmesi sağlanamaz mı?

  • Gece bisiklet kullanmanin temel kurali bisikletin iyi aydinlatilmasi ( tekerlek isiklari, reflektorler vb. ) ile parlayan fosforlu kiyafet giymektir. Bunlara uymadan bisiklet kullanmayin. Insan da olsa robotta olsa ezer gecer. Oldugunuzle kalirsiniz.

  • keremec kullanıcısına yanıt
    her iki tarafında hatası var kazalar zaten tek sebepten olmaz başta yol çok karanlık sürücü dikkatli değil bu tarz karanlık yollarda karşıdan araba gelene kadar uzunları yakıp gitmek gerek yayanın kulağında kulaklık var muhtemelen çünkü o hızda gelen bir aracı duymamak imkansız herhangi bir kaçınma koşma hareketi yapmıyor
  • Az dikkatli normal sürücü çarpmazdı. Karanlığı görüp bi selektör yapmaya bakar mesela.
    Hadi sürücü olsa %50 yırtar diyelim. Aracın radarı gece daha iyi iş çıkarmalıydı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • keremec kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum . Birde o yayanın fark ettiyseniz sağına hiç bakmıyor. İnanmış bir vaziyetde ben karşıya geçeceğim diye odun gibi yürümesi.
  • Bu şekilde yola çıkılan durumda kim olsa o yayaya çarpardı. Kamera da çevre çok karanlık görünüyor. Gerçekte biraz daha aydınlık olması muhtemel. Lakin aracın bunu farketmemesinde bir gariplik yok. Gariplik bizim insanımızın her zaman yaptığı davranış, yani nasıl olsa durur mantığı. Yaya göz göre göre yola çıkıyor şöför görür durur diye ve aracın önüne atıyor kendini

  • cosica C kullanıcısına yanıt
    Daha komiğini anlatayım geçenlerde otogarda otobüsten indim 2 tane adam ayakta duruyorlar ilerde ben de onlara doğru yürüyorum derken sigara yaktı abiler tam yanlarından geçerken pat diye önüme sigara paketi düştü,. Usta paket düştü dedim "yok düşmemiş sigara bitmiş yere atmışım" dedi adam. Saygılar dedim devam ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Test aracı bu. İçerideki adam olası bir durumda müdahale etmek için var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onkuba -- 22 Mart 2018; 17:19:26 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu araç bizim olsa ölümlü kazada bizmi sorumluyuz yoksa aracı üreten firma mı? En büyük sorun bu bence. Sonuçta ölümlü kaza yüzünden hapse giriyor insanlar. Otopilotta sorumlu şirket olacaksa firmalar büyük tazminat davalarıyla karşı karşıya kalacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.