Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (574. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
8 Misafir (3 Mobil) - 5 Masaüstü3 Mobil
5 sn
12.030
Cevap
198
Favori
983.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 572573574575576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,


    Kendi XV için Crossclimate kullanıyorum, memnunum. 40000 km oldu, ömrü bitince muhtemelen yine aynı lastiği alırım.

  • Merhaba arkadaşlar bugün İstanbul daki 2 yetkili servisi aradım 75.000 bakımı artı disk ve balatalar için;

    İlk aradığım firma;

    75.000 bakım: 2100 TL
    Ön disk:1635 TL
    Ön balata: 983 TL
    Arka disk: 1670 TL
    Arka balata: 450 TL

    Toplamda: 6838 TL dedi.

    İkinci aradığım firma ise;

    75.000 bakım: 1600-1650 TL arası
    Ön disk:2120 TL
    Ön balata: 1293 TL
    Arka disk: 1670 TL
    Arka balata: 450 TL

    Toplamda: 7133-7183 TL dedi.

    Bu ay içinde 75.000 bakımı(araç 56.xxx km de)/5. Yıl yaptırmam gerekiyor. Ne önerirsiniz?
  • MKarmil kullanıcısına yanıt

    Ben olsaydım sadece periyodik bakımı yetkili serviste yaptırırdım , orjinal balataları tedarik edip dışarıda taktırabilirsiniz . Aklıma ön ve arka diskler neden değişiyor o takıldı . 75bin km de disk mi değişirmiş ilk defa duyuyorum ; biraz aşınma çizik varsa torna ile alınabilir . Ben o kadar şirket arabası eskittim hiç 200k den aşağıda disk değişimi yaptırdığımı hatırlamıyorum .

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Snaemete

    Ben olsaydım sadece periyodik bakımı yetkili serviste yaptırırdım , orjinal balataları tedarik edip dışarıda taktırabilirsiniz . Aklıma ön ve arka diskler neden değişiyor o takıldı . 75bin km de disk mi değişirmiş ilk defa duyuyorum ; biraz aşınma çizik varsa torna ile alınabilir . Ben o kadar şirket arabası eskittim hiç 200k den aşağıda disk değişimi yaptırdığımı hatırlamıyorum .

    Jaspa subaruda var orjinal parçalar

    on disk 1478 TL
    Arka disk 1425 TL
    On balata 1078 TL
    Arka balata 759 TL

    Toplam 4710 TL yapıyor

    Disklerin durumu ise araç 9 aydır yatıyordu İstanbul a kar yağdığı zaman 5-6 gün kullandım. Yine yattı araç. Geçen hafta yine kullandığımda acayip bir fren sesi var ve acayip titreme yapıyor. Gözle ve elle kontrol ettiğimde on diskkerde tümsekler var gözle görülüyor ve elle hissediliyor. Arka diskler de ise acayip pas var ve elle kontrol ettiğinde tümsekler var belki gerek olmaz ama sürpriz olmaması açısından fiyatları öğrenmek istedim. Şimdilik fiyat araştırması yapıyorum bakalım ne yapacağım.




  • kamusal K kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Öneriniz için çok teşekkürler.


    Sizin kullandığınız mocel cc suv modeli mi yoksa sadece cc modeli mi ? Bir de hangi şehirde yaşıyorsunuz ?


    Sessizlik için görüşünüz nedir?


    Desteğiniz için şimdiden teşekkürler.

  • Kesinlikle daha fazla beygir gücü istiyor. Forester'ın daha az masraflısı mantığı ile yapılmış ama olmamış. Araç gitmiyor. Bu fiyata bu beygir gücü. Paranın karşılığını vermiyor. Evet boxer motorun artıları var, denge, viraj alışı iyi ancak, araç gitmiyor.

  • MKarmil kullanıcısına yanıt

    Balataları orjinal almanın bir artısı yok, araca bir zararı veya ekstra faydası da yok. neticede defter silgisi gibi kullandıkça eriyen bir şey. Bu rakamlara balata alınmaz. Ön ve arka balata için 1850 küsur lira korkunç bir rakam. Googleden aratırsanız Birçok markada XV balatası bulabilirsiniz. Bosch TRW Blueprint ferodo vs bir çok marka var. Hepsinin işlevi aynıdır ve göreceksiniz ki 2 balatayı neredeyse 3-4 kat daha ucuza alacaksınız. 400-450 den fazla tutmaz hem ön hem arka balata.

     

    Disklerde pas normal. Araç çalışınca balata o pasları siler, Siz belki farketmediniz ama, her yağmurda, her teker ıslandığında bekledikçe o diskler pas olur, araç çalışınca fren yaptıkça sımpara gibi o pasları siler. Yani b unun için disk değişmez, illada gerekli diyorsanız bir frenciye gidin sanayide, veya japon araç ustasına, diskleri yarım saatte tornada siler tertemiz yaparlar. Balataları da takarlar, bunun içinde en fazla 100-150 lira masrafınız olur.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: xOguzhangx

    Balataları orjinal almanın bir artısı yok, araca bir zararı veya ekstra faydası da yok. neticede defter silgisi gibi kullandıkça eriyen bir şey. Bu rakamlara balata alınmaz. Ön ve arka balata için 1850 küsur lira korkunç bir rakam. Googleden aratırsanız Birçok markada XV balatası bulabilirsiniz. Bosch TRW Blueprint ferodo vs bir çok marka var. Hepsinin işlevi aynıdır ve göreceksiniz ki 2 balatayı neredeyse 3-4 kat daha ucuza alacaksınız. 400-450 den fazla tutmaz hem ön hem arka balata.

     

    Disklerde pas normal. Araç çalışınca balata o pasları siler, Siz belki farketmediniz ama, her yağmurda, her teker ıslandığında bekledikçe o diskler pas olur, araç çalışınca fren yaptıkça sımpara gibi o pasları siler. Yani b unun için disk değişmez, illada gerekli diyorsanız bir frenciye gidin sanayide, veya japon araç ustasına, diskleri yarım saatte tornada siler tertemiz yaparlar. Balataları da takarlar, bunun içinde en fazla 100-150 lira masrafınız olur.

    İşin gerçeği hiç dikkat etmedim paslanma olayına. İlk defa dikkatimi çekti. 2. Araç olduğundan çok fazla kullanmıyorum. 1 yılda 5.000 km yapmadı diyebilirim. Şu anda dediğiniz gibi internetten araştırıyorum. Ama henüz bir karar vermedim hangisi olacağına. Cevaplar için teşekkürler.




  • Snaemete S kullanıcısına yanıt

    Ne zaman neresi burası?

  • m.dikmen kullanıcısına yanıt

    13.03.21 Kızılcahamam Kurumcu yaylası

  • utabev U kullanıcısına yanıt

    Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız kullanmak nasip olsun.

    Ben de Fener tarafındayım ve Subaru XV almayı düşünüyorum. Bir gün sizinle bir çay kahve içip kullanım tecrübenizi öğrenmek isterim.

    Bir de Edremit'te hiç servise götürdünüz mü?

  • Merhabalar,

    Mart ayı başında araç arama maratonunu Subaru XV alarak tamamladım. Yaklaşık 600 km yol yaptım ortalama 7.6 lt/100 km sarfiyat göstermekte. Bunun %60 civarı otoyolda.

    İki gün önce arabanın altından bir sürtme sesi glmeye başladı sanki araç altında dal sıkışmış da sürtüyor gibi bugün servise götürdüm ve balata ile plastik koruma arasına yaklaşık fındık büyüklüğünde taş girmiş (öyle tanımladılar). Hafif offroad bir araç için normal midir? Daha önce başına böyle bir olay gelmiş bir arkadaş var mı? Yoksa cenabetlik bende mi?

    Kazasız, belasız keyifli sürüşler dilerim.

  • charcharias C kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun. Ben de 2019 Mayıs ayında aldım ve 1. yılında taş girdi, çok az ses yapıyordu, 15.000 ilk bakımda servise ses var demiştim çıkardılar sağolsunlar. Bundan önceki 2 aracım ve babamın kartalıyla da bayağı dağ taş gezmiştim, hiç başıma gelmemişti, balata ve disk tasarımından olabilir belki.

  • Sanırım mıcır olan yollarda benzer problemi yaşayacağız.  

  • charcharias C kullanıcısına yanıt

    Herkese merhabalar,hayırlı uğurlu olsun


    Ben de sonunda XV almaya karar verdim, bana istanbulda bayi öneriniz var mı? Siz hangi bayiden ve kaç TL ye aldınız? Fiyat konusunda bilgim yok, bayiye gidince bilgisiz olmak istemiyorum açıkcası.

  • Ben 349,500 TL'sına İzmir Arkas'tan aldım. Liste fiyatı 360,000 TL idi. Alırsanız şimdiden hayırlı olsun.

  • tolga_balci T kullanıcısına yanıt

    Merhaba öncelikle geç cevap için kusura bakmayın.Yakın zamanda annemi kaybettim.Bu yüzden forumdan biraz uzak kaldım.Tabiki en kusa zamanda bir araya gelelim.Benim 4. Subarum ve 2. Xv aracım.İlk Subarum Xv sonra Forester daha sonra Levorg ve şu an yine Xv.Bu araçlar kimlere hitap ediyor, neden Levorg tan Xv ye geçtim.Tüm bunlarla ilgili geniş bir yazı düşünüyorum.Eminim bu görüşlerim bir çok kişinin işine yarayacaktır.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tolga_balci T kullanıcısına yanıt

    Aracım 2015 Elagance 35.000 km de.Son bakımı için olmazsa olmaz Motul yağımı ve tüm orijinal parçalarını Ankara dan ve Istanbul dan temin edip Edremit sanayi de yaptırdım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utabev

    Merhaba öncelikle geç cevap için kusura bakmayın.Yakın zamanda annemi kaybettim.Bu yüzden forumdan biraz uzak kaldım.Tabiki en kusa zamanda bir araya gelelim.Benim 4. Subarum ve 2. Xv aracım.İlk Subarum Xv sonra Forester daha sonra Levorg ve şu an yine Xv.Bu araçlar kimlere hitap ediyor, neden Levorg tan Xv ye geçtim.Tüm bunlarla ilgili geniş bir yazı düşünüyorum.Eminim bu görüşlerim bir çok kişinin işine yarayacaktır.

    Öncelikle Başınız sağ olsun. Xv levorg karşılaştırma ve değiştirme değerlendirmenizi merakla bekliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 2 Nisan 2021; 22:12:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 572573574575576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.