Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (499. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.030
Cevap
198
Favori
982.971
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 497498499500501
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • aracımın 2. yıl bakımlarını izmir de yaptırdım en sonunda.

    filtreleri ve yağı orjinal olarak daha evvel temin etmiştim. yanımda götürdüm. bu malzemeler benden olmak üzere, 265 tl servis masrafı çıktı.
    2016 model için yazılım güncellemesi yokmuş. ben bu işten bir şey anlamadım, yazılım güncellemesi var diye davet maili atıp serviste bu araca yazılım yok denmesini.
    bakım bitince aracın temizlenmeden olduğu gibi verilmesini de pek beğenmedim. bir dahaki sene bakım için izmire gitmeyi düşünmüyorum.

    ön balataların değişmesi lazım dediler, yeni balata için işçilik dahil 900 küsur lira istediler, hazırlıksız geldiğimi söyleyerek balata değişimini sonra yapacağımı söyledim. ki gerçekten hazırlıksızdım. Balatayı kendim temin edip taktıracağım bir dahaki aya. servis faturasının arkasında belirtildiği üzere balatalar yıpranan parça olduğu için garantiye tabi değilmiş yani balatayı değiştirmenin garantiyi bozacağını sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xOguzhangx -- 18 Kasım 2018; 19:49:27 >




  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    Dostum aracınızın km sini yazmamışsınız. Ayrıca bakım yıllık değil km olarak ölçülür. Daha doğrusu 15.000 km veya 1 yıl hangisi önce dolarsa ama 1 yıl olup ta 8-9binlerdeolan aracınızı mutlaka acilen bakıma sokmak zorunda değilsiniz. Balatalara gelince servis sizden para kazanamayınca bari buradan öpelim demiş olabilir. Garantili araçlardan ne koparsak kardır mantığı ile hareket ediyorlar. Ben bu durumu kızgınlığımdan aracımın garantisi 10 ay varken bakımı dışarıda yaptırıp garantiyi yaktım.

    Sadece işçilik için 265 tl yine de fazla bence. İstanbulda aynı şekilde yetkili serviste 100 tl iken özel serviste 50 tl ödemiştim geçen sene.

    Balatalara gelince km ile orantılı tabii ama aşırı agresif fren kullanma alışkanlığınız yoksa hiç de bitik olmayabilir. Başka bir yere (dürüst -güvenilir) baktırmadan değişime girişmeyin. Zaten balatanın ne durumda olduğunu anlamanın yolları internette mevcut.


    Size yazarken ben de servise sinirlendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 18 Kasım 2018; 20:19:5 >




  • Araç şu an 23 bin km de.. ilk bakım 10 binde 2. bakım 25 binde yapılıyor diye biliyorum zaten sorun bakım zamanında değil, benim önümüzdeki aydan itibaren başımı kaşıyacak vaktim olmayacak. Elimde hazır filtrelerim ve yağım varken şu bakımı ve mail ile bildirdikleri yazılım güncellemesini aradan çıkarmak istedim. bir kaç bin km erken olsun sıkıntı değil aradan çıksın, birde onun stresini yaşamıyım diye. :) zaten bir dahaki aya muayene var, daha kaskoydu sigortaydı var var oğlu var..

    balata işine gelince o konuyu bende düşündüm, bu sebeple durumu sağlam bir yerde kontrol ettirip ona göre hareket edeceğim. istenen ücretin fazlalığı konusunda hemfikiriz. bizimki artık mecburiyetten katlanma.. biliyorsunuz bu araçları aldıktan sonra (ben 2016 nın son haftası aldım araç 2017 trafik çıkışlı) gelen zamlardan dolayı fiyatı neredeyse %90 arttı.. servis bakımını şusunu busunu aksatırsak araca bir şey olursa diye mecburen katlanıyoruz. neyse 1 senem daha var garantiye ondan sonra güzel bir özel servis bulup yarı fiyatına bakımlarımı yaptırıcam.




  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    Benim kullanım profilimde frenleri biraz fazla zorlarım ve geçen sene 38.000 de iken balatalar anca değişti. Sizde balata yıpranması olmaması lazım bu mantığa göre. Dediğinizde haklısınız biraz erken olabilir bakım periyodu, bütün mesele çakal servise rast gelip te bizi gereksiz masrafa sokmasınlar.
  • Valla ben bakım konusunu tamamladım artık. Şu yoğunluğum bitsin masraflarda insin sırtımdan. Taa bir dahaki bakım için gereken filtreleri vs vs alıp koyucam bir kenara şimdiden. ekonomi malum zaten sonra fiyatı artar bilmem ne olur zora düşeriz uğraşılmaz.

    Balataları da uygun bir yere gösterip baktıracağım. Yine de onların da en azından bir dahaki bakımda değişmesi gerekir yani balata da almam lazım daha. Bu ülkede araç sahibi olmak zorlaşıyor yahu.
  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    Diğer bakıma zaman varken SUBARU XV için olan K&N 33-2304 hava filtresini de bir araştırın isterseniz. Forumda bu başlığın 1-2 sayfa gerisinde bayağı konuşuldu. Kendi adıma da tavsiye ederim.

    https://www.knfilters.com/air-filters/cars-and-trucks/33-2304-replacement-air-filter
  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    Balata konusuna ölçü olabilecek bir kontrol var ön fren didklerinizi kontrol edin dış çeperinde sırt oluşumuş ise balatalar da muhtemelen gitmiştir ayrıca disk yğzeykerinde küçük atıklıklar varsa o da balata yer
    Ben dışsrda trw taktırdım 4 tanesi 600 200 de disk işleme ve işçiliği verdim bir ay oldu memnunum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • blkgtz B kullanıcısına yanıt
    Serviste lastiği söküp balatayı gösterdiler. ön diskler pırıl pırıldı en ufak bir leke bile yoktu, yani ayna gibi çelik disk anlayacağınız. balatanın bittiği, aşındığı, değiştirilmezse ön diskleri çizmeye başlayacağı bu seferde hem disk hem balata masrafı çıkacağı söylendi :) bu konuda tecrübem olmadığı için orada yorum yapmadım ama hazırlıksızdım zaten yani tak diye 900 tl çıkaracak durumum yoktu bu sebeple "daha sonra değiştireyim onları" hazırlıklı gelmedim dedim.
  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    O zaman sorun yok balatalar inceldiyse trw yada bosch gibi kaliteli yan sanayi kullanılabilir 300 civarı takımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blkgtz -- 19 Kasım 2018; 20:9:11 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok yükseltir ben 215 60 17 kullanıyorum yaz da kış için aynı ölçüyü almıştım takmaya gittiğimde ladtikçi kapı içine baktı 225 55 17 lassa taktı sanki daha bi oturaklaştı araç 65 iyice dingildek yapar 215 alacaksan 55 yanak vermiş kapı içinde
    Eski sahibi sıfır takmıştı yaz lastiklerini çok üstünde durmadım ama ben alacak olsam orj ölçü bakardım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • https://youtu.be/GS69owXpGdY
    Kn filtre subaruda test edilmiş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • blkgtz B kullanıcısına yanıt
    Bizim orjinalinde 225/60/17 var hocam , kış lastiğini de aynı ölçüde Falken marka aldım . Kış lastiği aslında 215/60/17 ölçüsünde taktırmak konusunda terettüt yaşamadım değil ancak orjinal ölçü de karar kıldım .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xOguzhangx X kullanıcısına yanıt
    Disk çizildiği zaman hemen değiştirmek gerekmiyor; torna ile yüzeyinden ince talaş alınması yeterli olacaktır , olursa aklınızda bulunsun . Tabi bu işlem birkaç seferle sınırlı olur . Disklerin çok incelmemiş olması gerekiyor. Servis çalışanı sizi düşünmez sadece prim odaklı olduğu için gerekli olmayan şeyleri de değiştirmeye çalışır. Balata bitik yada bitmeye yakınsa zaten değiştirmekten başka çareniz yok .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • blkgtz B kullanıcısına yanıt
    Güzel bir video, içerideki sabit 2. filtreyi bilmiyordum ben. Tabii KN filtrenin yarattığı fark oldukça az. Ama diğer ucuz orijinal olmayan filtrelerin ne kadar toz ve partikülü içeri bıraktığı da önemli bir konu.
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Subaru işi şansa bırakmıyor ikinci filtre önemli ama gerçek hayatta daha fazla fark var dynoda araç ilerlemediğinden sadece emme vakumu var 100 km hızla giderken herşey değişiyor
    İkinci filtreyi iptal edenler var bulursam onuda paylaşırım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • https://youtu.be/Cl4QlOIwg_c
    İkinci kömürlü filtre iptali videosu başında garanti dışı kalır diye uyarı var kafanıza gore yapmayın diyor
    https://www.subaruxvforum.com/forum/engine-drivetrain/25705-removing-charcoal-filter-5.html?amp=1
    Burdada uzun uzun tartışmışlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blkgtz -- 20 Kasım 2018; 12:33:16 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • blkgtz B kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgiler herkes adına teşekkürler. Bakımlarda bu diğer filtreyi de temizlemek iyi olur demek ki. Zaten servisler de yapıyor olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 20 Kasım 2018; 12:54:36 >
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    Yok depodaki carbon canister gibi çalışıyormuş emme manifoltundan araç çalışmaxken suızma yapma ihtimali olan yakıt buharını tutuyormuş anladığım kadarıyla işlevi içeriden dışarıya
    İlk gördüğümde bende ilave bir katman sanmıştım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • blkgtz B kullanıcısına yanıt
    Bu durumda onu çıkarmak pek de güvenli sayılmaz.
  • Bu kn filtre olayı iyimiş, seneye denerim artık ta fiyatı normal filtrenin 4 katına geliyor yahu. Orjinal filtre jaspa da 118 tl. Kn filtre ise 490 tl yani bu farka değer mi gerçekten?
  • 
Sayfa: önceki 497498499500501
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.