Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (418. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
12.030
Cevap
198
Favori
983.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 416417418419420
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım aracı kısa mesafe kullanıyorsunu.Ben aracı bir ay önce İstanbuldan aldım ,aldığımda ort 10.4 idi .İstanbuldan amasyaya gelene kadar 8 oldu.Burda ise aracı çok kısa mesafe kullandığım için(1 km gidip stop ve geri dönüş)henüz motor bile ısınmadan stop etmiş oluyorum. doğal olarak da çok yakıyor.Şu an 9.8 oldu muhtemelen kışın daha da yükselecektir.Ama zaman zaman Amasyaya 24 km yol gidiyorum o zamanlar 5.5 , 6 gibi ortalamaları görüyorum.
    Yani bu iş güzergahla da alakalı.
  • olmazcigerim O kullanıcısına yanıt
    Evet hocam kısa mesafe kullanıyorum ben genellikle. 9.8 aşırı kısa mesafe için iyi zaten hocam. Böyle çok kısa mesafelerde 1-2km git stop et benim 13-14'ü görüyor rahat şuanki kış koşullarında. Biraz daha sürüp deneyeceğiz bakalım, satsak emsal araç yok piyasada. Kaç tane araba baktık yok yani, hoşuma gitmedi hiç biri en son bunu aldırdım çok şükür yakıt sorunsalım dışında memnunum Allah hiçbirimize kaza bela vermesin sizede hayırlı uğurlu olsun inşallah hocam

  • Yeni Subaru ölçüler. Piyasadaki birçok araçtan uzun geniş ve yüksek.
    5008.3008.Gla. Mazda Cx5.Honda Crv.Asx. Nissan Qq.
    Range rover eq vb.
    Çok ilginç. Bakınca öyle görünmüyor ama. Motor değişse ve ön tarafı biraz daha yüksek
    Yapsalar,ızgarayı parlatıp genişletseler 10 numara olacak.




  • sukurela S kullanıcısına yanıt
    Foresterdan ne farki kalir o zaman?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sukurela S kullanıcısına yanıt
    Ölçüde bir hata var sanırım.
    Alıntı yaptığınız görselde XV ölçüleri 4641mm x 1906mm x 1646mm (uzunluk x genişlik x yükseklik) olarak belirtilmiş.
    Ancak subaru-global'de 4465mm x 1800mm x 1615 mm olarak görünüyor.
    http://www.subaru-global.com/ebrochure/XV/2018my/EN/trim-specs




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HesaplayanAdam -- 6 Aralık 2017; 21:32:51 >




  • sukurela S kullanıcısına yanıt
    Üstteki mesajda da belirtildiği gibi ölçüleri yanlış yazmışlar. Aks aralığı da yanlış. Tüm ölçüler yanlış olunca farklı bir aracın, Forester'ın filan mı ölçülerini yazdılar dedim, o da değil. Forester'dan uzun, Outback'en kısa, ikisinden de daha geniş. Belki inç biriminden çevirmiş, çevirirken hata yapmışlardır. Yeni XV'nin ölçüleri eskisinden pek farklı değil bu arada. Aks mesafesi çok az daha fazla sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Panter94
    Aracınızın lastikleri orijinal mi ? Değilse ve Geolander'dan daha iyi yol tutan bir lastikse benzin sarfiyatını arttırır, tabii ki 2-3 litre arttırmaz ancak 0,5 litre civarında etki edebilir..
    Ayrıca kendi tecrübeme göre lastik havalarının düşük olması bu araçta yakıt harcamasını da etkiliyor, o da az bir etkidir ancak bazen ufak detaylar birleştiklerinde hafife alınmayacak duruma gelebiliyorlar..
    Bakılması gereken bir çok detay var demek istiyorum ama en güçlü ihtimal aracınızın kısa mesafelerde kullanılması sanki; buna bir de CVT şanzımana henüz alışmamış olmanız da eklenebilir belki..
  • Arkadaşlar, 2015 model Forester aracım her hangi bir kazaya karışmadığı, darbe de almadığı halde, sol ön kapısında resimlerde görülen durum meydana geldi. Servis kapının zorlanmış olabileceğini söyledi. Bir sanayi ustası 2004 ve sonrasında üretilen araçlarda malzeme kalitesinin çok düştüğünü söyleyerek bunu normal karşıladı.

    Sizin fikriniz nedir, merak ediyorum. Sizce ben ne yapmalıyım? Üç yaşını doldurmak üzere, 90000 km de bir aracın kaportasında böylesine bir "yırtılmanın" olması beklenebilir bir şey midir? Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albert_albert -- 7 Aralık 2017; 11:22:39 >




  • caretta9 C kullanıcısına yanıt
    Nexen nfera su var üstünde. Yaz lastikleri. Aldığım arkadaş taktırmıştı. Nokian wr d4'e geçiş yapacağım kış için bi aksilik olmazsa. Orta seviye bir bisiklet sürücüsü olarak lastik etkilerini biliyorum hocam oradan bir tecrübem var, onuda düşündüm tabiki dediğiniz gibi ufak bir etken. Hava filtresi, lastik basıncı ve bunun gibi bir kaç neden birleşirse çokça etki bırakma şansı var. Bir yerde ateşleme bujisi filan gibi bir şey dediler, bi kontrol ettirebilirsin ateşleme ayarlarında problem olabilir gibisinden konuşuldu fakat sıfır bilgi sahibi olunca ilk basit yöntemlerle çözmeye çalışacağım. Ah şu cvt, şuana kadar çözebildiğim şey, gelmek istediğim hıza geldikten sonra deviri küçük tutarak tasarruf edebileceğim sanırım. 30-40km hızlarda devir vermeden hız yükseltemiyorum çünkü, ama 60-70'i gördüğümde ciddi anlamda düşüş var yakıtta, devir vermeden de rahat şekilde hızlanabiliyor. Dediğiniz gibi henüz 6bin km sürüldü 3 elden. Biraz daha alışmamız gerekecek sanırım. İnşallah sorun yokturda sadece ayağımızdan kaynaklıdır :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albert_albert

    Arkadaşlar, 2015 model Forester aracım her hangi bir kazaya karışmadığı, darbe de almadığı halde, sol ön kapısında resimlerde görülen durum meydana geldi. Servis kapının zorlanmış olabileceğini söyledi. Bir sanayi ustası 2004 ve sonrasında üretilen araçlarda malzeme kalitesinin çok düştüğünü söyleyerek bunu normal karşıladı.

    Sizin fikriniz nedir, merak ediyorum. Sizce ben ne yapmalıyım? Üç yaşını doldurmak üzere, 90000 km de bir aracın kaportasında böylesine bir "yırtılmanın" olması beklenebilir bir şey midir? Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    Bence kaporta da böyle bir yırtık kabul edilebilir birşey olamaz zamanla orada daha fazla korozyon oluşacaktır kapının servis tarafından garanti kapsamında değiştirilmesi gerekli benim şahsi fikrimi sorarsanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HesaplayanAdam

    Ölçüde bir hata var sanırım.
    Alıntı yaptığınız görselde XV ölçüleri 4641mm x 1906mm x 1646mm (uzunluk x genişlik x yükseklik) olarak belirtilmiş.
    Ancak subaru-global'de 4465mm x 1800mm x 1615 mm olarak görünüyor.
    http://www.subaru-global.com/ebrochure/XV/2018my/EN/trim-specs



    Dergiden alıntı yaptım. Öyle denk geldi. Şaşırdım zaten ölçüsüne. Oraya yanlış yazmışlar o zaman.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albert_albert

    Arkadaşlar, 2015 model Forester aracım her hangi bir kazaya karışmadığı, darbe de almadığı halde, sol ön kapısında resimlerde görülen durum meydana geldi. Servis kapının zorlanmış olabileceğini söyledi. Bir sanayi ustası 2004 ve sonrasında üretilen araçlarda malzeme kalitesinin çok düştüğünü söyleyerek bunu normal karşıladı.

    Sizin fikriniz nedir, merak ediyorum. Sizce ben ne yapmalıyım? Üç yaşını doldurmak üzere, 90000 km de bir aracın kaportasında böylesine bir "yırtılmanın" olması beklenebilir bir şey midir? Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    Nasıl bir zorlamayla oluşacakmış o yırtık? Birisi kapıyı açmak için tornavidayla zorlamış diyorlarsa o zaman izi olurdu. Ayrıca resimde görünen kahverengilik pas mı? Korozyon izleri varsa üretim hatası olduğunun ispatıdır.
    Bence mutlaka ısrarcı olun. Servis hatayı kabul etmiyorsa konuyu Subaru Türkiye ile görüşün. O da sonuç vermezse Subaru Global'a yazıp tüketici mahkemesine gidin. Mekanik garanti 3 yıl ama korozyon ve paslanmalara karşı çok daha uzun olması lazım. İnternette bir yerlerde de vardır garanti şartları.
    Aslında kendim yaşadığım ve forumdan da takip ettiğim kadarıyla Subaru, müşteri memnuniyetine önem veriyor, garanti konularında pek sıkıntı çıkarmıyor. Subaru Türkiye'den doğru kişilerle görüşülürse sorunu çözerler diye düşünüyorum.

    Düzeltme: Zaten araç 2015 model demişsiniz, henüz garantisi dolmamış olmalı. Özet olarak bence üretim hatasına benziyor, sorunu garanti kapsamında çözmeliler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 7 Aralık 2017; 15:0:6 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: albert_albert

    Arkadaşlar, 2015 model Forester aracım her hangi bir kazaya karışmadığı, darbe de almadığı halde, sol ön kapısında resimlerde görülen durum meydana geldi. Servis kapının zorlanmış olabileceğini söyledi. Bir sanayi ustası 2004 ve sonrasında üretilen araçlarda malzeme kalitesinin çok düştüğünü söyleyerek bunu normal karşıladı.

    Sizin fikriniz nedir, merak ediyorum. Sizce ben ne yapmalıyım? Üç yaşını doldurmak üzere, 90000 km de bir aracın kaportasında böylesine bir "yırtılmanın" olması beklenebilir bir şey midir? Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.



    Geçmiş olsun. Sanayi ustasının sözüne ben olsam itibar etmem. Yüzlerce Japon mühendis bilmeyecek ne yaptığını da bizim sanayi ustası bilecek. Her markadan beklerim ayrıca böyle katakulli, Subaru'dan beklemem. Şahsi fikrim, servisin belirttiği gibi bir zorlanma olduğu. Önceki aracım 2006 Forester'ın sol ön yolcu kapısını bir arkadaşım arabaya oturduktan sonra çekince kaldırım betonuna sürterek benzer bir yırtılmaya sebep olmuştu.

    Bence arabayı sizin kullanmadığınız, emanet ettiğiniz günleri zamanları düşünün. Böyle bir olay olmuş olabilir. Kapı değil de gövdede olsa hasar diyeceğim ki, şasi büküldü ama değil. Böyle kronik bir problem de yok bildiğim kadarıyla. Mesela yeni kasa Honda Civic'lerde arka sütunda kendi kendine çökme oluyor. Binlerce mağdur var ama Honda salağa yatıyor bu konuda. Ceviz düşmüştür, kolun çarpmıştır gibi açıklamalarla geçiştiriyorlar.

    Bence bu kapı gerçekten zorlanmış. Açılmak için değil belki ama bir yere takılarak zorlanmış. Kapının alt kenarlarını da kontrol edin bence. Sürtme, çekme izleri olabilir.




  • manci kullanıcısına yanıt
    mdarcan M kullanıcısına yanıt
    Yanıtınız için çok teşekkür ederim.
  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Aracın garantisi 2018 yılı Mart ayında doluyor. Bana da paslanma gibi geldi.
    Hocam Denizli'de sanayiide bu aracın sağ ön amartisörünün yağ kaçırdığını öğrendim. Geçenlerde yıllık bakımı için araç Bursa'ya servise götürüldü. Amartisörüne bakın dedik. Onlar da doğruladı ama bir süre daha devam eder, değiştirmeye gerek yok denilerek araç geri geldi.
    Ben anlamakta zorlanıyorum; garantisi devam eden aracın amartisörü neden değiştirilmek istenmez ki?
    Yani demem o ki, amartisör olayında bile üzerine düşeni yapmaktan imtina eden bir servis anlayışı ile bu problemi nasıl çözebileceğimi bilemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi albert_albert -- 7 Aralık 2017; 15:58:36 >
  • albert_albert A kullanıcısına yanıt
    Garanti bitene kadar idare eder, daha sonra getirin değiştirelim dediler yani :)) Yüzsüzlüğün bu kadarına pes doğrusu! Gerçi günahlarını almış olmayayım, amortisör söz konusu olunca kullanıcı hatası kapsamına sokulacağı için de öyle demiş olabilirler. Her servis aynı olmayabiliyor ama. Ben aracın hoparlörlerinden biri yüksek baslarda cızırdamaya başladığı için Ankara Bayraktar'a götürdüm, hiç beklemiyordum ama garantiden değiştirdiler. Bence amortisördeki durumun garanti kapsamına girip girmeyeceğini öğrenebilirseniz giriyorsa garanti süresi dolmadan değiştirtin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabanın yakıt tüketimiyle imtihanımı atlattım çok şükür. Ama ufak bir kaza yaptık. Arkadaki şahini görmedim yokuş yukarıyken. Aynalarda da göremedim. Otobüs dönemeyince yol vereyim diye 15 cm geri kaydırmamla çat diye bir ses. Acelem var diye tutanakla uğraşmadım. Arkadaşın tamponu kırılmış (daha önce kırık değilse tabi) 140 lira dedi. Verdim geçtim vallahi. Daha sonradan başımıza bir şey çıkartmasında inşallah. Allah hepimizi kazadan beladan korusun arkadaşlar, 15 cm, 3km hız max. Ufacık bir şey bile feci şekilde keyfimi kaçırdı açıkçası. Bizim arabada bir şey yok çok şükür, zaten bir şey olacak mesafede yoktu arada, ama arkada şahin olunca
  • albert_albert A kullanıcısına yanıt
    Subaru'nun garanti anlayışı benim şimdiye kadar tecrübe ettiğiklerim arasından en iyisi. Bu konu benim kafamda net. Bu sebeple ben de ilk Subarumda ciddi sıkıntı yaşamama rağmen şu anda 3. Subaruma biniyorum. 10bin km'den fazla 2015 Forester kullandım. Bu gibi bir şey benim aracımda kesinlikle yoktu. Geçmiş olsun. Ana gövde yerine kapıda olmasına sevindim. Sorun daha rahat çözülür. Ben bu şekilde bir yırtılmanın durduk yere olmayacağını düşünüyorum. Ama herhangi bir hasar göstergesi de yoksa kapıda, garantiden yardımcı olurlar diye tahmin ediyorum. İstanbul'da İstinye'ye gösterin aracı mümkünse. En tecrübeli servis onlar benim gördüğüm kadarıyla.
  • panter94 P kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. İyi sizin tampona birşey olmamış, arka tampon işçilik ve kdv hariç 1000 tl civarı çünkü, yazın ufak bir kaza yaşadığım için biliyorum. Canınızı sıkmayın, önemli olan ufak kazalardan ders alıp daha büyüğünü yaşamamak diye düşünürüm ben. Sokakta parkettiğinizde de biri gelip çarpabilir, her kazayı önleyemezsiniz. Ayrıca parça ve servis fiyatlarını da düşününce bu araçlar için kasko şart bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 8 Aralık 2017; 1:15:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Çok sağolun hocam. Kaskom var fakat acele olunca uğraşamadım 100 lira için. Çok şükür bir şey olmadı, yani iki kere baktım bir şey göremedim. Akşam karanlığındansa bilemiyorum. Başka araç olsa onunkine de bir şey olmazdı zannımca ama şahin olunca yumurta tampon malum. Dersimizi aldık inşallah. Aynen öyle hocam, kırmızı ışıkta akmayan trafikte gelip vurdu bir kere biri yine. Çok şükür oda dokundurmuştu ben gibi. Olacağı varsa oluyor, Allah daha büyüklerinden korusun cümlemizi.

    Kaskosuz şahin hariç hiç bir araca binmem hocam. Mazallah birde bizimkiler ucuz araçlarda değil, kaskosu olmayan yaptırtsın okuyan arkadaşlardan :)
  • 
Sayfa: önceki 416417418419420
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.