Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (349. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.031
Cevap
199
Favori
982.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 347348349350351
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rgpp

    Evet arkadaşlar sonunda bende 2016 premium xv alarak aranıza katıldım

    Aslında 65 bin civarı 2010 2011 model forester almaya niyetim varda ki geçtiğimiz pazar günü ankara bayraktarda uzun bir test sürüşü sonunda xv almaya karar verdim ve çarşamba günü aldım. Buradan bana uzun bir test imkanı sağlayan Arzu hanımada teşekkür ederim.

    Hayırlı olsun güle güle kullanın. Özel değilse fiyatta indirim yaptılar mı acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 2014 yılının sonunda tavan raysız elegance paket XV aracımı 77.000 TL ye almıştım. Aracın tavan raylı modelinin en son güncellenen haliyle fiyatı 115.000 TL olmuş. Levorg Türkiye'ye ilk geldiğinde 100.000 TL üzerinden satışa sunulmuştu. Şimdi fiyatı 160.000 TL olmuş. Bu nedir ya? İki - üç yılda bir aracın fiyatı ortalama 50.000 TL artar mı? Özellikle XV için konuşacak olursak şunu söylemeden geçemeyeceğim. XV nin ne motoru ne de şanzumanı ne de diğer yürüyenleri değişti. Sadece makyaj yedi. Buna rağmen aracın fiyatında 45.000 TL den daha fazla bir artış var. Devletimiz bir araçtan o aracın Türkiye'ye geliş maliyetinin en az iki katı kadar vergi almakta ısrar ediyor. Yakın gelecekte insanlar araç alamayacak noktaya gelecekler. Biraz eli yüzü düzgün bir arabaya binmek neden bu kadar pahalıya mal oluyor, biri lütfen çıkıp açıklasın. Bu ülkenin bir vatandaşı olarak bu fiyatlandırma ve vergilendirme sistemi ağrıma gidiyor. Bu ülkenin insanına otomobile binmek herşeyiyle (yakıtıyla, sigortasıyla, kaskosuyla, bakımıyla, vs.) lüks görülmesin artık. Otomobil fiyatlarının bu şekilde artması sadece bankaların işine geliyor. Çekilen kredilerin ve ödenen faiz bedellerinin miktarları artıyor.




  • sagolsun devlet. iyice otlakci oldular bu vergiler sayesinde.

    benzin aliyorsun, bir litre de bana al...

    araba aliyorsun, bir araba da bana al...

    moduna girdi iyice

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni fiyatları görünce şoke oldum. Aralık ayının son iş günü arabamı bu fiyatların 20,500 tl eksiğine aldım. Forumda yazan arkadaşım kusura bakmasın, inanmadım Subaru web sitesindeki fiyatları kontrol ettim. Bu rakamlara bu arabalar nasıl satılacak? Rakipleri de zamlanmıştır tabii ama...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • albert_albert A kullanıcısına yanıt
    Hükümet vatandaşın zaaflarını,vazgeçemediklerini çok iyi biliyor ve buradan yükleniyor,işin özü bu.Cevaplanması gereken diğer bir soru da deniz vasıtalarının lüks kategorisine konulduğu düşünülecek olursak yat sahipleri motorini nasıl oluyor da çiftçilerden daha ucuza alabiliyor.Akaryakıttaki vergiler konusuna hiç girmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç fiyatlarında, vergilerde artış korkunç. Bu ülkede 26 milyon insan icralık. İnternette icradan satış siteleri "çok ucuz fiyata alışveriş imkanı" propagandası ile satış yapıyor.. kim bilir hangi bahtsızın sevinerek borçlanıp aldığı aracı yarı fiyattan ihaleye çıkarıyorlar.

    Aslında sorun bizde, bu kadar şikayet ediyorsak tepkiyi de sandığa yansıtmamız lazım. Burda konuşarak olmuyor.



    Sadece araç fiyatlarımı zamlandı. Çarşı pazar market fiyatlarıda uçtu. Ucuz diye gittiğimiz zincir marketlere bir gidin bakın, herşeyin porsiyonu paketi küçülmüş. Yahu makarna alırdık eskiden piştimi 4 kişilik çıkardı tencere dolardı şimdi utanmasalar, eskiden kibrit çöpü kutıiularındaki hibi paketin üzerine "vasati 50 makarna"yazacaklar... 30 40 tane çubuk makarna resmen.. çikolata alıyorum... serçe parmağım kadar küçülmüş paketler..kola alıcam kutu 200 ml olmuş eskiden 300 ml alırdık.. kısacası zammı makaslayarak saklamaya çalış çalış bi yere kadar.



    Vatandaş artık tepkisini göstermeyi becerebilmeli. En ufak bi sorunda servise satıcıya şuraya buraya tepki göstermeyi biliyorsak oyumuzla ülkeyi yönetip bunları yapanlarada yine oyumuzla cevap verebilmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Oguzhang O kullanıcısına yanıt
    Her alanda sahtekarlık,saygısızlık,kişisel haklara tecavüz diz boyu , bunlar kanıksandıkça daha da suistimal ediliyor.Bireyler sadece gerektiğinde acil durumlarda kullanılacak "oy" kaynağı olarak görüldüğü için aynı zamanda ötekileştiriliyor.

    Demokrasinin nimetlerinden işimize geldiği zaman gerekenleri içinden çekerek faydalanamayız,demokrasi bir bütündür ve odağında hak ve özgürlüklerle donatılmış baskılardan arınmış özgür birey vardır.



    Eminim bu konuda biraz daha yazmaya devam etsem ve ileri gitsem yazdıklarımı okuyunca rahatsız olan ve kendince "burası siyasi bir platform değil" diye iç geçirenler mutlaka çıkacaktır.

    İşte düşünce özgürlüğü böyle bir şey bir çeşit karşılıklı saygı ve tahammüldür.

    Son olarak eklemek istediğim,sandıkta bir şeylerin değişebilmesi için insanların salt düşünce eksenli kişisel vicdan sorgulamasını kendisi için değil toplum adına yaparak kendi bakış açılarına göre tepki ya da destek olarak sergilemesi gerekir.



    Değerlerini yitirmiş,mutsuz,adaletsiz,hukuksuz,eğitimsiz acı çeken,şikayet eden,kimsenin kimseye faydasının olmadığı aksine kuyusunu kazdığı,kavga ettiği,günü kurtarmaya çalışıp yarınından emin olamadığı bireylerden o topluma fayda gelmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: chemaster1

    Güle güle kullanın

    teşekkür ederim
  • carmaniD C kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Sıfır araç değil benim ki ikinci el, Ankara Bayraktarda sadece iki tane comfort paket kalmış, ben elegance almak istiyordum ama nasip ikinci el premimum almakmış.
  • albert_albert A kullanıcısına yanıt
    Amac, cari aciga sebep olan ithal urunlerin yurda girmesini azaltmak yoksa ulkede doviz acigi haliyle devaluasyon olur onun da sonrasi enflasyon...Gorevim nedeniyle Afrikadayim, fakir bir ulke doviz ihtiyaclari cok fazla o yuzden tum ihtal urunlere fais sekilde vergi koymuslar mesela bir rayban gozluk 600 usdye geliyor halbuki havalimaninda aynisi 100 usd.Mesela gecen sene plastik direksiyonlu, ESPsiz son derece dusuk kalitedeki TUCSON'u 77.000 usdye aldik, yani yaklasik 300.000TL.Istersen alma ulkede hala 1945-50 model taksiler, kamyonlar, otobusler yollarda.Cok zengin olanlar bu fiyatlara araba alabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PNOUMA

    Amac, cari aciga sebep olan ithal urunlerin yurda girmesini azaltmak yoksa ulkede doviz acigi haliyle devaluasyon olur onun da sonrasi enflasyon...Gorevim nedeniyle Afrikadayim, fakir bir ulke doviz ihtiyaclari cok fazla o yuzden tum ihtal urunlere fais sekilde vergi koymuslar mesela bir rayban gozluk 600 usdye geliyor halbuki havalimaninda aynisi 100 usd.Mesela gecen sene plastik direksiyonlu, ESPsiz son derece dusuk kalitedeki TUCSON'u 77.000 usdye aldik, yani yaklasik 300.000TL.Istersen alma ulkede hala 1945-50 model taksiler, kamyonlar, otobusler yollarda.Cok zengin olanlar bu fiyatlara araba alabiliyor.

    Sizin verdiğiniz örnek biraz "extreme" olmuş.Elma ile Armutu karşılaştırmak gibi bir durum.



    Hükümet söylemiyle biz ilk 20 ekonomi içinde,refah bir ülkeyiz ama sizin örneğinizle gördüğümüz ve bu vesile ile öğrendiğimiz gibi bizdeki cari açık tedbirleri maalesef yaşadığınız 3.dünya ülkesi ile aynı.Fakat oradaki tedbirler bir zorunluluktan yani fakirlikten,kaynaksızlıktan,ya bizde?



    Hepimizin bildiği gibi cari açığı azaltmak için bizim hükümet işin en kolayına kaçıyor,elde avuçta mevcut olanın "tabiri caizse" suyunu çıkartıyor,oysa ihracat arttırılabillir ,turizm gelirleri arttırılabilir,en önemlisi kamuda tasarrufa acil olarak geçilebilir,bunlar ilk etapta yapılabileceklerden olduğu halde fatura sürekli "hazır asker"bordrolulara ve vergi mükellefi vatandaşa kesiliyor,ne ala...



    Avrupada metro,bisiklet ,toplu taşıma kullanan bakanlar varken bizdeki şa-şa ve araç bolluğu arap şeyhlerini bile kıskandıracak ölçüde ,Mercedes üst segment lüks paket siparişini bize zor yetiştiriyordur herhalde..



    Söylenecek çok şey var ama bu özetin özeti olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • PNOUMA kullanıcısına yanıt
    Açıklamasını yaptığınız amaç noktasında sizden farklı düşünmüyorum. Ama sıkıntı şurada bence. Arabayı geçtim, ürettiğimiz bize ait neredeyse hiçbir şey yok. Kırk yılın başı geçenlerde bir çakmak alayım dedim. Fark ettim ki hala TOKAI çakmaklarını kullanıyoruz. Bu kadar mı düştük biz ya? Ben çocukken de bu çakmak markası Türkiye'de vardı, hala da varmış. 78 milyonluk bir ülke haline gelmemize rağmen kendimize ait çakmak üretecek kafaları yetiştiremedik mi hala? Neyi bekliyoruz, bilemiyorum ki? Ben eğitimciyim, zaman zaman kırtasiyelere işim düşüyor. Bir kırtasiye dükkanına gidin, ürünlere bakın, kaç tanesi bize ait, kaç tanesi dışarıdan geliyor, kendi gözlerinizle görün. Hala Faber&Faber'in kurşun kalemleri, silgileri, tükenmez kalemleri, vs. satılıyor. Bir kurşun kalem, bir silgi bu ya. Ondan sonra cari açık oluşuyor. Oluşur tabii.




  • Üretim konusunda o kadar karamsar olunmasın. Bu ülkede üretilen bir çok ürün var. Bazı ufak tefek 1 milyon usulü şeyleri üretmek başka, otomotiv sanayinde bir çok parçayı, tekstil ürünlerini mesela North Face, Jack Wolfskin gibi tanınmış markayı biz üretiyoruz, kozmetikten elektroniğe kadar bir çok imalatımız var.Bunları üretmekle ekonomi süper olmaz. Ve üreticilerde artık bu işleri yapma konusunda kararsız. Önce ekonomik istikrarı vatandaşa ve sanayiciye güveni vermek lazım. 100 milyon doları olan adam, bu parayı bankaya yatırıp faizini yemek dururken niye fabrika açıp, imalat yapmakla uğraşsın? önce bu işleri cazibeli hale getirmek lazım.

    Bu arada tokai çakmaklarını, Türk malı Derby traş bıçaklarını üreten firma üretiyor yani Made İn Turkey bu ürünler.Türkiyenin tek çakmak ve Traş bıçağı üreticisi bu firma. :)

    Ekonominin kötü yönetildiği konusunda hemfikiriz, yahu bu sistemle değil koca bir ülkenin ekonomisi, bakkal dükkanı bile yönetilemez, halbuki biride çıkıp sorabilmeli nereye gidiyor bu kadar para? nereye gidiyor koca ülkenin gelirleri? diye

    yol mu yapılmış? eskiden hpsi bedavaydı, şimdi hepsinin kapısında ogs ler hgs ler çakılı, yetmedi sağa sola takılan cihazlarla haberimiz olmadan yine kontor düşüyor.
    hastanemi yapılmış? eskiden hepsi bedavaydı, şimdi sgk de çalışan ol ister mekli ol muayene parasını eczanden tahsil ettiriyorlar, emeklilerin de maaşlarından tırtıklıyorlar emin olun gidip bir profesörün muayenehanesinde muayene olmak, bir hastanede muayene olmaktan daha ekonomik bir emekli için.
    eğitimmi? nanay, okullar aile birlikleri ile ayakta duruyor, milli eğitimin bütçesi nereye gidiyor bilen yok,
    belediyeler çöp toplamadan, tuvalaetimize atık suyumuza kadar her şeyi su faturalarına yazıyor, elektirik desen 30 lira kullanıp 150 lira ödüyorsun, adamların yapmadığı yatırımlardan dolayı oluşan kaçağı, hatta adamın fatura okusun diye tuttuğu personelin maaşını bile biz ödüyoruz.
    yakıtlar internetler dünyanın en pahalısı çünkü 3-5 katı vergisi alınıyor
    köprü otoyol tünel desen, özele yaptırılmıi parasını vermden geçemiyorsun, ve adamlara taahhit verildiği için kimse geçmese bile adamlar paralarını alıyor..
    daha yazacağımda gerek yok, sabah sabah içim karardı.
    nereye gidiyor ülke gelirleri peki?
    en basitinden bu ülkede milyonlarca cep telefonu var, 1 iphone telefondan bu devletin telefon üreticisi appleden fazla kazandığını biliyormusunuz? apple üretiyor ama applden fazla kazanıyor devlet, milyonlarca telefonu varın hesap edin, telefon hatları, her ay kesilen telsiz kullanım ücretleri, kontor yüklerken alınan iletişim vergileri, resmi evraklardan alınan eğitim katkı payları, yetmedi telefon firmalarıda faaliyet göstermek için yine devlete para ödüyor. Kısacası sadece telefonlardan gelen gelir 2000 li yıllarda koca ülkenin gelirinden fazla. gelirler korkunç derecede artmış yani, ama hizmetlerin hepsi paralı katkı paylı.. eee nereye gider bu kadar para?
    sonra ekonomi niye kötü?
    kötü olur tabi, vatandaşın güveni yok. istikrar yok, bunun şu veya bu partiyle alakası yok bu insanların güvensizliği ile alakalı. iş yapmayı beceremden boş hamasetlerle bir yere kadar..




  • Oguzhang O kullanıcısına yanıt
    Çok haklısınız ama bu yazdıklarınızı idrak edecek vatandaş sayısı 78 milyonun kaçta kaçı var acaba,
    asıl sorun burada.
    Hareket etmeyen zincirlerinin farkına varamaz durumu geçerli. Bizim millet her durumda halinden memnun, haline şükretmek o seviyedeki şimdi yazamıyorum ...yapsan ya fark etmez yada amaaaannnn boş ver rahatımı bozmayayım der bizim millet ve bu böyle sürüp gider.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Thai-Fun -- 27 Şubat 2017; 19:7:22 >
  • Slm iyi akşamlar siz değerli xv kullanıcıları 2015 mdl xv alarak aranıza katılma aşamasındayım,xv için fabrika garantisi 2 yıl mıdır? Ağustos 2015 te trafiğe çıkışı yapılmış ama daha ilk bakıma girmemiş, bu durumda garantisi sona erer diye değerlendiriyorum, bu duruma benzer bi durumla karşılaşan bir arkadaşımız var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garanti 3 yıl, km dolmamışsa sıkıntı çıkarmazlar sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chemaster1 -- 27 Şubat 2017; 23:32:36 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mstfing

    Slm iyi akşamlar siz değerli xv kullanıcıları 2015 mdl xv alarak aranıza katılma aşamasındayım,xv için fabrika garantisi 2 yıl mıdır? Ağustos 2015 te trafiğe çıkışı yapılmış ama daha ilk bakıma girmemiş, bu durumda garantisi sona erer diye değerlendiriyorum, bu duruma benzer bi durumla karşılaşan bir arkadaşımız var mı?

    Garanti 3 yıl ama periyodik bakım 1 yıl veya 15bin km. Benim xv de 2015 model. 1 yıl dolduğunda km henüz 10bin deydi. Şehirdışında olduğumdan ve iş yoğunluğundan bir süre servise gidemeyeceğim için telefonla durumu sormuştum. Km düşük olduğu için garanti açısında 1-2 aylık gecikmenin sorun teşkil etmeyeceğini söylemişlerdi.

    Her durumda siz bakımınızı yaptırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mstfing M kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Benzer bir olayı aracımı alırken ben yaşamıştım. Bakım süresini 2 ay, km'sini ise epey bir geçmiş ve bakımının yapılmamış olduğunu öğrendim. Satıcı, yetkili servisi tanıyordu, bakımını yaptırdı ve servisten bakımın yapıldığına, garantide bir problem olmadığına dair yazı aldı. Bakım ücretini de satış işlemi sırasında paylaştık. Mümkünse servisten garantinin devam ettiğine dair bir teyit almanız iyi olur.
  • Selamlar herkese,

    Ben de geçen Çarşamba 2015 model, 2016 Ocak trafiğe çıkışlı bir XV Premium alarak Subaru ailesine katıldım. İlk Subarum ve şimdiye kadar oldukça memnunum, herkese kazasız & belasız sürüşler dilerim.

    Saygılar,

    E.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Deminki mesajımda sormayı unuttum, benim aracımda tavan rayı yok ve alma niyetim var. Yetkili servislerde satılanları mı almamı tavsiye edersiniz yoksa "gereksiz yere fazla harcama yapma, internette n11, gittigidiyor, vs gibi yerlerde daha uygun fiyata satılanların bir farkı yok" mu dersiniz? Bu konuda tecrübesi / tavsiyesi olan arkadaşlar var mı acaba?

    Teşekkürler,

    E.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 347348349350351
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.