Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (327. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
12.030
Cevap
198
Favori
983.055
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • waylander W kullanıcısına yanıt
    Çok tşk ederim,aynı dileklerle hep birlikte...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merak ettiğim bir konu var,gerçi biraz teknik ve araç özelliği ile alakalı ama tecrübe ve servis mekanik ustaları ile tartışılmış olma olasılığına istinaden bilmek istedim.

    - 30 sn/1dk kadar beklemelerde ya da bir durma öncesi araç yavaşlarken (manuel vites alışkanlığındanj kalma) vitesi D den N moduna almanın CVT ye bir zararı var mıdır

    - L modunu "her hızda " bir alt devir motor freni olarak kullanmanım yine zararı var mıdır?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freebirdx

    Merak ettiğim bir konu var,gerçi biraz teknik ve araç özelliği ile alakalı ama tecrübe ve servis mekanik ustaları ile tartışılmış olma olasılığına istinaden bilmek istedim.

    - 30 sn/1dk kadar beklemelerde ya da bir durma öncesi araç yavaşlarken (manuel vites alışkanlığındanj kalma) vitesi D den N moduna almanın CVT ye bir zararı var mıdır

    - L modunu "her hızda " bir alt devir motor freni olarak kullanmanım yine zararı var mıdır?



    IB de çok kısa bahsetmiş ve genel kullanım gibi anlatmış :
    “L” is for using engine braking when going
    down a hill, etc. To select this mode, move
    the selector lever from the “D” position to
    the “L” position.
    When selected, the indicator “L” will
    illuminate on the combination meter.
    To deselect “L”, move the selector lever to
    the “D” position

    Benim anladığım manuel mode olmadığı için (formula vites), kullanıcıya motor freni opsiyonu sunulmuş. Ben kullandım 3000 devir gibi bir yerde tutarak motor freni yapıyor gibi gördüm. Ek denemeler yapacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi descartes46 -- 21 Aralık 2016; 13:57:22 >




  • Spesifik olarak down a hill ,etc denmiş ama bu "etc" yüksek hızlardaki hareketleri de kapsıyor mu acaba ? Çünkü tepe inişi düşük devir ve hızlardaki bir aksiyon..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar,
    Telefon BT bağlantısı yaptıktan sonra araba stop edip gidip geldikten sonra (telefon BT hep açık) aracı tekrar çalıştırdığımda Telefon ile bağlantı kurulamıyor.
    Bu sorunu yaşayanınız var mı?
  • manci kullanıcısına yanıt
    Bagaj full dolu geziyorum ilk fırsatta boş ana denk gelince çeker koyarım, paspasların resmini de atarım. Paspaslar harika kalın sağlan ve kokusuz, ilk açtığınızda kokuyor ama 24 saatte gidiyor kokusu. Tam oturuyor araca. Bagaj havuzu biraz ince ama daha önce başka bir bagaj havuzu ne kullandım ne gördüm belki hepsi böyledir, yani bir paspas kadar kalın değil. Bana göre ölçüleri denk geliyor ama bazı noktaları tam temas etmiyor fakat ne ses yapıyor ne görsel olarak rahatsız ediyor ne de işlevini etkiliyor benim indirimim vardı 80tl ye geldi bagaj havuzu, hafif bir defo ile gönderdiler muhtemelen kuponla aldım diye vaktim olmadığı için geri yollamadım, sigara yanığı gibi 2 cmlik bir erime vardı ama işleve etki etmediği için uğraşmadım. Sonuç olarak öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: descartes46

    Arkadaşlar,
    Telefon BT bağlantısı yaptıktan sonra araba stop edip gidip geldikten sonra (telefon BT hep açık) aracı tekrar çalıştırdığımda Telefon ile bağlantı kurulamıyor.
    Bu sorunu yaşayanınız var mı?

    Telefonunuzda Bluetooth da Subaru xv için kapsama alanında otomatik bağlan özelliği açık olmalı.
    Aracın bluetooth menüsünde ise telefonunuzun adı kayıtlı olmalı ve en son seçilmiş cihaz sizin telefonunuz olmalı.

    Bu sayede telefonunuz aracın kapsama alanına girdiğinde otomatik olarak bağlanır.
  • descartes46 kullanıcısına yanıt
    Araçta kayıtlı diğer telefonlar var ise onları silip bağlayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Freebirdx

    Teşekkürler alternatifler arasına aldım,koku yapıyor mu bu arada ve materyal kalın/kaliteli mi?

    Koku yapmıyor dediğim gibi 2 aydır kullanıyorum. Kalite olarak idare eder. Kalinlik ise orta seviyede.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • manci kullanıcısına yanıt
    Ne yazık ki şu anda resim gönderemiyorum ama ben de o 4D paspaslardan aldım,kullanıyorum. Memnunum, bir sıkıntım yok. Ölçüleri de oldukça uyumlu. Bir tek koyu renk olduğu için ilk başta ayakkabının gri tozunu çok gösteriyordu ama tüm koyu renk kauçuk paspaslarda olur sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadara aldınız sakıncası yok ise, sürücü tarafında bulunan paspasları sabitleyen koltuk altındaki
    deliklere giren bağlantıları yok sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evro44

    arkadaşlar Subaru xv beni cezbettiği için forumu neredeyse baştan sona okudum. ancak yüzde 80 yorumlarda hep yakıt konuşulmuş. herkes arabanın az yaktığını, nasıl düşürmek için gayret ettiğini kanıtlamaya çalışmış. demekki bu arabanın yakıtla ilgili sorunu var. ancak 4x4 bir araç için bence iyi değerler olsa da bunu bize konuşturanın benzin fiyatlarının olduğu da bariz. 2015 benzinli corollam var. 1.6 132 bg. bu motorun xv de olmasını çok isterdim. corolladan xv ye geçmek istiyorum ancak bulunduğum doğu şehrindeki servis sıkıntısı bir de xv nin lpg uyumunun muallakta kalması herşeyi engelliyor. yoksa dört dörtlük bir araba. buna itiraz yok. herkese kazasız belasız sürüşler

    Bulunduğunuz şehirde servis olmaması ve lpg taktırmak biraz riskli bir kombinasyon. Bir sorun yaşamayabilirsiniz de, şans işi. Forester'lara lpg taktıran epey var, eğer niyetlenirseniz Forester forumlarında da araştırın bence Subaru'lara lpg uygulanması konusunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi waylander -- 21 Aralık 2016; 17:14:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun


    quote:

    Orijinalden alıntı: descartes46

    Arkadaşlar,
    Telefon BT bağlantısı yaptıktan sonra araba stop edip gidip geldikten sonra (telefon BT hep açık) aracı tekrar çalıştırdığımda Telefon ile bağlantı kurulamıyor.
    Bu sorunu yaşayanınız var mı?

    Telefonunuzda Bluetooth da Subaru xv için kapsama alanında otomatik bağlan özelliği açık olmalı.
    Aracın bluetooth menüsünde ise telefonunuzun adı kayıtlı olmalı ve en son seçilmiş cihaz sizin telefonunuz olmalı.

    Bu sayede telefonunuz aracın kapsama alanına girdiğinde otomatik olarak bağlanır.

    Cevap için teşekkür ederim, Android Telefon kullanıyorum, güvenli mi tarzı birşey soruyordu ben de Subaru Xv yi güvenli cihazlar listesine ekleyeyimmi tarzı bir soru çıkınca ona onay veriyorum.
    Bu dediğinize de bakarım belki bağla bir menuden vs erişiliyordur...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Ne kadara aldınız sakıncası yok ise, sürücü tarafında bulunan paspasları sabitleyen koltuk altındaki
    deliklere giren bağlantıları yok sanırım.

    Gaza gelip ben de sipariş ettim, 114 TL ye geliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Ne kadara aldınız sakıncası yok ise, sürücü tarafında bulunan paspasları sabitleyen koltuk altındaki
    deliklere giren bağlantıları yok sanırım.

    Sabitleyici delikler yok. Sanırım 160 tl gibi bi fiyata aldım...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKarmil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Thai-Fun

    Ne kadara aldınız sakıncası yok ise, sürücü tarafında bulunan paspasları sabitleyen koltuk altındaki
    deliklere giren bağlantıları yok sanırım.

    Sabitleyici delikler yok. Sanırım 160 tl gibi bi fiyata aldım...

    Ucuz değilmiş, serviste satılan orijinaller de bu civardaydı sanırım. Servisten fiyat almış mıydınız
  • waylander W kullanıcısına yanıt
    evet hocam subaru iyi marka ama servis işi sıkıntılı maalesef. elimdeki araba ile böyle bir rahatlık varken xv riskli geliyor bana. biraz araştırdım boxer motorlar için lpg uyumunu. yağlamalı yada sıvı sistem takılanlar var. sübap erimesi olayı çok yaşanmış. yaşamayanda var. toyotada böyle birşey yok mesela. en uyumlu motordur lpg için.yine okuduğuma göre boxer motorların ömrü daha azmış. lpg ile iyice riskli halde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MKarmil


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: MKarmil


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: MKarmil


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy

    Gunaydin arkadaslar. 2014 XV Elegance sahibiyim ve aslinda aracimla cok mutluyuz. Ancak esim surekli sabah ve aksam trafigin en yogun oldugu zamanlarda aracla ise gidip gelmeye basladigi icin (bende sirket araci var) yakit tuketimi ortalamamiz 9.2lt/100km civarina oturdu. Onceleri bu duruma gecici olarak baktigimiz icin onemsemedik ama haftada 1 depo benzin almaya baslayinca canimizi sikmaya basladi acikcasi. Artik benzinli araba bizlik olmaktan cikti sanirim. Bu yuzden diesel bir alternatif bakmaya basladik ama bir taraftan Subaru'nun kalitesi, rahatligi, surus keyfi ve tabii ki AWD ozelliginin bize kattigi simarikliktan da vazgecmek istemedigimizden, Mazda CX-3 ile ilgileniyoruz. Hatta bu hafta sonu test etmeye gidecegiz. Gitmisken benim icin soru isareti olan bazi noktalarin da cevabini almis olacagiz muhtemelen (arka bolumun ne kadar dar oldugu vb gibi). Yani boyut olarak biraz daha kucuk gibi ama diesel + otomatik vites (tork konvertorlu) ve otomatik AWD olmasi, ayrica bize Subaru'yu aratmayacak donanim ozelliklerine sahip olusu ve buna ragmen fiyatinin cok ucuk olmayisi cezbetti bizi acikcasi. Onumuzdeki hafta basinda ilgilenen arkadaslarla test tecrubelerimi paylasirim. XV'den nasil ayrilacagim bilmiyorum ama iki aracin yakit gideri arasinda yillik 6000TL fark olacagi gercegi de bariz. Bu arada bu dusuncemizle ilgili olumlu/olumsuz yorum yapmak isteyen arkadaslari keyifle okurum. Herkese guvenli surusler...

    Subaru xv yi almadan önce polo 1.6 tdi manuel aracim vardi (2014 model). 2780 lt mazot almisim ve 10990 tl mazot parası (ort lt 3,93 tl) 47878 km ( ort 100 km de 5,85 lt)(uzun yol yaklasik 17000 km civari)(arabayı aldigimdan beri bütün değerleri tuttum satışa kadar) yol yapmışım. Şimdiki aracim ise 3400 km oldu ve ortalama yakit 8,2 lt. Hep ıstanbul ici kullanim (uzun yol olarak edirne sadece birde ızmit var). Buradan suna geleceğim. Polo da fabrika verisi 4.4 lt iken ben 5,85 lt yakmisim yani 1,45 lt fazla yakmisim. Xv de ise fabrika verisi 6,3 lt ben 8,2 lt olarak sarfiyatı var yani 1,9 lt fazla yakit sarfiyatı var. Şu anki akaryakıt fiyatları göz önüne alındığında dizel: 4,3 tl benzin: 5,09 tl. 10000 km dizel yakit bedeli:2515,5 tl, benzin yakit bedeli:4173,8 tl. 10000 km de 1658,3 tl daha fazla bir yakit parasi odemis olacagim. Bu fark 100.000 km de 16583 tl yapacak. Alacaginiz araba farkı 20000 tl oldugunu var sayıyorum, 120000 km civari yol yapacak ucreti fark olarak ödeyeceksiniz.(kendi degerlerimle yorum yaptim). Xv den inip cx-3 e bindiginizde size bayağı ufak gelecek o kesin. Bagajıda ufak gelecek cocuk arabasi kullaniyorsaniz eger. Benim tavsiyem hiç değiştirmenin.

    Merhaba, sizin rakamlarinizla bakarsak oyle lakin simdi soyle bir durum var ki, biz sadece sehir icinde kullanmiyoruz. Biz, trafigin en yogun oldugu hallerde sehir icinde kullaniyoruz. Yoksa sehir icinde de rahat trafigin oldugu haller mevcut ama bizim kullanim saatlerimizin disinda kaliyor. Dolayisiyla ben su an ekranda gordugum 9.4 ortalamayi yadirgamiyorum, hakkidir ve yaksin zaten. Fakat bu bizim realitemiz oldu malesef. Dolayisiyla bu rakamlara gore dusunursek:

    XV: 9.5 x 5.1= 48,45TL/100km
    CX-3: 6.0 x 4.3= 25,80TL/100km
    Fark= 22,65TL x 200 = 4530TL (yilda ortalama 20.000km yapiyoruz)
    4530TL x 5= 22.650TL (5 yil yani garanti suresi boyunca kullaniriz)

    Avantaj: Verecegimiz farkla yakit tuketimlerinden kaynaklanan tasarruf farki yakin olsa da, aracimiz 2 yil genclesmis olacak 2014/2016
    Dezavantaj: Boyutlarimiz bir miktar kuculecek.

    Gerci su da var; bayiye gidip de boyutlari gordugumuzde "yok canim alinmaz bu" dersek yukaridaki tum hesaplar anlamsiz kalacak :)

    En büyük avantaj aracın modeli olacak gibi duruyor. Inşallah istediğiniz gibi olur herşey. Cx 3 u inceleyip yorumunuzu bekliyorum.

    Merhaba,

    Size bir inceleme borcum vardi. Gectigimiz hafta sonu CX-3'u kisa da olsa inceleme sansim oldu bayide. Surucu koltugunu ideal oturus pozisyonumda ayarlayip, akabinde arka koltuklarin hacmine bakmak istedim. Sonuc: arka koltuga oturamadim bile :) boyum 1,78. Bagaja gelirsek, 250lt + sert bir bagaj zemininin altinda kalan kucuk bir bolum daha. Kesinlikle aile icin kullanissiz. Dolayisiyla, XV icin alternatif olmaktan cok uzak.

    Teşekkür ederim unutmadığınız için.

    Rica ederim. Hatta belki merak eden vardir diye sunu da soyleyeyim. Yeni Vitara'yi da inceledim. Dun test surusu de yaptik hatta. Bilindigi uzere birkac versiyonla geldi vitara. Boyutlar biraz kuculmus ama asagi yukari bizim XV ayarinda olmus kasa olarak. Sadece biraz daha SUV havasi var goruntude. Bayide 4x4 versiyonun test araci yoktu (Cobancesme - Yukselen Oto) ama diger bayileri bilemem. Tabi bu durum biraz mahsurlu cunku resmen siz 1.6 4x2 versiyonu surun, 1.4 turboyu veya 1.6 4x4 versiyonu hayal edin gibi bir yaklasim soz konusu ki, verilen para dikkate alindiginda cok mantikli bir alisveris yontemi degil. Araci hem notr bir bakis acisiyla (*), hem de bizim kriterlerimize gore (**) degerlendirirsem:

    * Donanim olarak 4x4 1.6lt modeli baz alirsak, adaptif cruise control, carpisma onleme sistemi ve koca bir sunroof one cikan farkliliklar. Ancak kol dayamanin opsiyon olarak sunulmasi da komik bir eksiklik. 4 ceker sistemi bizdeki gibi surekli degil ama lazim oldugunda devreye giriyormus. Bunun yaninda, kar, arazi vb 4 farkli modu var. Cok sofistike oldugunu sanmiyorum ama Suzuki'nin bu alandaki tecrubesi dusunulurse is gorur gibi duruyor. Aracta 120 BG guc var ama ivmelenme konusunda bizim XV biraz daha iyi. Bunu da ozellikle kalkislarda 4 tekerlekle birden ivmelenmeye alismis olan bize biraz gariban geldi. Kaldi ki, surus esnasindaki ara hizlanmalarda da XV'ye gore daha hantal buldum araci. Dis tasarim SUV sever kimselerin begenebilecegi turden. Derli toplu ve yakisikli sayilir. Bagaj hacmi XV'ye cok yakin ancak panzot biraz ucuz olmus. XV'deki gibi gerdirerek kapanan yari otomatik yatay bir panzot yerine herhangi bir ucuz HB aracta karsilacabileceginiz plastik ve kapak acildiginda onunla birlikte yukselen klasik bir panzot var. Yani acikcasi sundugu imkanlar azimsanamaz ama insana biraz aceleyle yapilip ucuz tutulmus hissi veriyor genel olarak. Zaten 98.000 TL fiyatiyla da bunu bir cazibeye cevirme amaci gudulmus belli ki. Bu arada kagit uzerindeki yakit tuketim degerleri de XV'ye gore biraz daha iyi. Bunda seyir halindeki cekis sisteminin 4x2 olmasinin da katkisi vardir mutlaka.

    ** Gelelim bizim acimizdan incelemeye. Bir kere Subaru karizmasi yok malesef. Ne icten, ne de distan. Yanlis anlasilmasin. Adaptif cruise ve carpisma onleme gibi ozellikler benim icin "olsa da yesek" tarzinda unsurlar ama yine de icime sinmeyen bir seyler var. Sanki sinif dusecekmisiz gibi bir algi olustu araca bakarken. Esim de sunroof icin cildiriyordu ama 1.6 versiyonun performansindan memnun kalmayinca 1.4 S nasil olur acaba diye dusunurken (aralarinda 1000TL gibi bir fark var), o versiyonda sunroof olmadigini ogrendigimiz icin o da gume gitti. Yoksa 1.4 turbo ve 140BG epeyce atakmis cesitli incelemelerde okudugum kadariyla ve buna ragmen 1.6 versiyondan daha az yakit tuketiyormus. Bu arada her iki versiyonda da televizyon kadar bir ekran var (10.2"). Ama resmen bir android tablet alinip oraya monte edilmis. Kullanisli aslinda ama bizce biraz ucuz duruyordu.

    Sonuc itibariyla bizim peder beye onerdim araci ama biz (kendi ailem olarak) XV ile devam karari aldik ve akabinde bu karardan ne kadar mutlu oldugumuzu anladik. Seviyoruz arabamizi resmen ya :)))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: MKarmil


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: MKarmil


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: MKarmil


    quote:

    Orijinalden alıntı: alperyy

    Gunaydin arkadaslar. 2014 XV Elegance sahibiyim ve aslinda aracimla cok mutluyuz. Ancak esim surekli sabah ve aksam trafigin en yogun oldugu zamanlarda aracla ise gidip gelmeye basladigi icin (bende sirket araci var) yakit tuketimi ortalamamiz 9.2lt/100km civarina oturdu. Onceleri bu duruma gecici olarak baktigimiz icin onemsemedik ama haftada 1 depo benzin almaya baslayinca canimizi sikmaya basladi acikcasi. Artik benzinli araba bizlik olmaktan cikti sanirim. Bu yuzden diesel bir alternatif bakmaya basladik ama bir taraftan Subaru'nun kalitesi, rahatligi, surus keyfi ve tabii ki AWD ozelliginin bize kattigi simarikliktan da vazgecmek istemedigimizden, Mazda CX-3 ile ilgileniyoruz. Hatta bu hafta sonu test etmeye gidecegiz. Gitmisken benim icin soru isareti olan bazi noktalarin da cevabini almis olacagiz muhtemelen (arka bolumun ne kadar dar oldugu vb gibi). Yani boyut olarak biraz daha kucuk gibi ama diesel + otomatik vites (tork konvertorlu) ve otomatik AWD olmasi, ayrica bize Subaru'yu aratmayacak donanim ozelliklerine sahip olusu ve buna ragmen fiyatinin cok ucuk olmayisi cezbetti bizi acikcasi. Onumuzdeki hafta basinda ilgilenen arkadaslarla test tecrubelerimi paylasirim. XV'den nasil ayrilacagim bilmiyorum ama iki aracin yakit gideri arasinda yillik 6000TL fark olacagi gercegi de bariz. Bu arada bu dusuncemizle ilgili olumlu/olumsuz yorum yapmak isteyen arkadaslari keyifle okurum. Herkese guvenli surusler...

    Subaru xv yi almadan önce polo 1.6 tdi manuel aracim vardi (2014 model). 2780 lt mazot almisim ve 10990 tl mazot parası (ort lt 3,93 tl) 47878 km ( ort 100 km de 5,85 lt)(uzun yol yaklasik 17000 km civari)(arabayı aldigimdan beri bütün değerleri tuttum satışa kadar) yol yapmışım. Şimdiki aracim ise 3400 km oldu ve ortalama yakit 8,2 lt. Hep ıstanbul ici kullanim (uzun yol olarak edirne sadece birde ızmit var). Buradan suna geleceğim. Polo da fabrika verisi 4.4 lt iken ben 5,85 lt yakmisim yani 1,45 lt fazla yakmisim. Xv de ise fabrika verisi 6,3 lt ben 8,2 lt olarak sarfiyatı var yani 1,9 lt fazla yakit sarfiyatı var. Şu anki akaryakıt fiyatları göz önüne alındığında dizel: 4,3 tl benzin: 5,09 tl. 10000 km dizel yakit bedeli:2515,5 tl, benzin yakit bedeli:4173,8 tl. 10000 km de 1658,3 tl daha fazla bir yakit parasi odemis olacagim. Bu fark 100.000 km de 16583 tl yapacak. Alacaginiz araba farkı 20000 tl oldugunu var sayıyorum, 120000 km civari yol yapacak ucreti fark olarak ödeyeceksiniz.(kendi degerlerimle yorum yaptim). Xv den inip cx-3 e bindiginizde size bayağı ufak gelecek o kesin. Bagajıda ufak gelecek cocuk arabasi kullaniyorsaniz eger. Benim tavsiyem hiç değiştirmenin.

    Merhaba, sizin rakamlarinizla bakarsak oyle lakin simdi soyle bir durum var ki, biz sadece sehir icinde kullanmiyoruz. Biz, trafigin en yogun oldugu hallerde sehir icinde kullaniyoruz. Yoksa sehir icinde de rahat trafigin oldugu haller mevcut ama bizim kullanim saatlerimizin disinda kaliyor. Dolayisiyla ben su an ekranda gordugum 9.4 ortalamayi yadirgamiyorum, hakkidir ve yaksin zaten. Fakat bu bizim realitemiz oldu malesef. Dolayisiyla bu rakamlara gore dusunursek:

    XV: 9.5 x 5.1= 48,45TL/100km
    CX-3: 6.0 x 4.3= 25,80TL/100km
    Fark= 22,65TL x 200 = 4530TL (yilda ortalama 20.000km yapiyoruz)
    4530TL x 5= 22.650TL (5 yil yani garanti suresi boyunca kullaniriz)

    Avantaj: Verecegimiz farkla yakit tuketimlerinden kaynaklanan tasarruf farki yakin olsa da, aracimiz 2 yil genclesmis olacak 2014/2016
    Dezavantaj: Boyutlarimiz bir miktar kuculecek.

    Gerci su da var; bayiye gidip de boyutlari gordugumuzde "yok canim alinmaz bu" dersek yukaridaki tum hesaplar anlamsiz kalacak :)

    En büyük avantaj aracın modeli olacak gibi duruyor. Inşallah istediğiniz gibi olur herşey. Cx 3 u inceleyip yorumunuzu bekliyorum.

    Merhaba,

    Size bir inceleme borcum vardi. Gectigimiz hafta sonu CX-3'u kisa da olsa inceleme sansim oldu bayide. Surucu koltugunu ideal oturus pozisyonumda ayarlayip, akabinde arka koltuklarin hacmine bakmak istedim. Sonuc: arka koltuga oturamadim bile :) boyum 1,78. Bagaja gelirsek, 250lt + sert bir bagaj zemininin altinda kalan kucuk bir bolum daha. Kesinlikle aile icin kullanissiz. Dolayisiyla, XV icin alternatif olmaktan cok uzak.

    Teşekkür ederim unutmadığınız için.

    Rica ederim. Hatta belki merak eden vardir diye sunu da soyleyeyim. Yeni Vitara'yi da inceledim. Dun test surusu de yaptik hatta. Bilindigi uzere birkac versiyonla geldi vitara. Boyutlar biraz kuculmus ama asagi yukari bizim XV ayarinda olmus kasa olarak. Sadece biraz daha SUV havasi var goruntude. Bayide 4x4 versiyonun test araci yoktu (Cobancesme - Yukselen Oto) ama diger bayileri bilemem. Tabi bu durum biraz mahsurlu cunku resmen siz 1.6 4x2 versiyonu surun, 1.4 turboyu veya 1.6 4x4 versiyonu hayal edin gibi bir yaklasim soz konusu ki, verilen para dikkate alindiginda cok mantikli bir alisveris yontemi degil. Araci hem notr bir bakis acisiyla (*), hem de bizim kriterlerimize gore (**) degerlendirirsem:

    * Donanim olarak 4x4 1.6lt modeli baz alirsak, adaptif cruise control, carpisma onleme sistemi ve koca bir sunroof one cikan farkliliklar. Ancak kol dayamanin opsiyon olarak sunulmasi da komik bir eksiklik. 4 ceker sistemi bizdeki gibi surekli degil ama lazim oldugunda devreye giriyormus. Bunun yaninda, kar, arazi vb 4 farkli modu var. Cok sofistike oldugunu sanmiyorum ama Suzuki'nin bu alandaki tecrubesi dusunulurse is gorur gibi duruyor. Aracta 120 BG guc var ama ivmelenme konusunda bizim XV biraz daha iyi. Bunu da ozellikle kalkislarda 4 tekerlekle birden ivmelenmeye alismis olan bize biraz gariban geldi. Kaldi ki, surus esnasindaki ara hizlanmalarda da XV'ye gore daha hantal buldum araci. Dis tasarim SUV sever kimselerin begenebilecegi turden. Derli toplu ve yakisikli sayilir. Bagaj hacmi XV'ye cok yakin ancak panzot biraz ucuz olmus. XV'deki gibi gerdirerek kapanan yari otomatik yatay bir panzot yerine herhangi bir ucuz HB aracta karsilacabileceginiz plastik ve kapak acildiginda onunla birlikte yukselen klasik bir panzot var. Yani acikcasi sundugu imkanlar azimsanamaz ama insana biraz aceleyle yapilip ucuz tutulmus hissi veriyor genel olarak. Zaten 98.000 TL fiyatiyla da bunu bir cazibeye cevirme amaci gudulmus belli ki. Bu arada kagit uzerindeki yakit tuketim degerleri de XV'ye gore biraz daha iyi. Bunda seyir halindeki cekis sisteminin 4x2 olmasinin da katkisi vardir mutlaka.

    ** Gelelim bizim acimizdan incelemeye. Bir kere Subaru karizmasi yok malesef. Ne icten, ne de distan. Yanlis anlasilmasin. Adaptif cruise ve carpisma onleme gibi ozellikler benim icin "olsa da yesek" tarzinda unsurlar ama yine de icime sinmeyen bir seyler var. Sanki sinif dusecekmisiz gibi bir algi olustu araca bakarken. Esim de sunroof icin cildiriyordu ama 1.6 versiyonun performansindan memnun kalmayinca 1.4 S nasil olur acaba diye dusunurken (aralarinda 1000TL gibi bir fark var), o versiyonda sunroof olmadigini ogrendigimiz icin o da gume gitti. Yoksa 1.4 turbo ve 140BG epeyce atakmis cesitli incelemelerde okudugum kadariyla ve buna ragmen 1.6 versiyondan daha az yakit tuketiyormus. Bu arada her iki versiyonda da televizyon kadar bir ekran var (10.2"). Ama resmen bir android tablet alinip oraya monte edilmis. Kullanisli aslinda ama bizce biraz ucuz duruyordu.

    Sonuc itibariyla bizim peder beye onerdim araci ama biz (kendi ailem olarak) XV ile devam karari aldik ve akabinde bu karardan ne kadar mutlu oldugumuzu anladik. Seviyoruz arabamizi resmen ya :)))


    Dostum çok iyi özetlemişsiniz. Bazen açıklamak zor geliyor ama aynen seviyoruz aracımızı.
    SUBARU yu baz alıp diğer araçları sınıflandırıyoruz hep.




  • alperyy kullanıcısına yanıt
    Detaylı inceleme ve gözlemlerinizi paylaştığınız için teşekkürler. Ben de yazın araç araştırdığım sırada aynı gün içinde önce yeni Vitara ardından Subaru XV'yi incelemiştim. O sırada Vitara'nın fiyat avantajı şu andakinden daha da iyiydi. Ama bende dışarıdan bakınca şık görünen ama iç malzeme kalitesi düşük, biraz ucuza kaçan bir araç izlenimi uyandırmıştı (zaten başka türlü o fiyata o donanım, deri koltuklar vb. sunması pek mümkün değildi). Bir de iç hacim olarak XV'den çok daha dar gelmişti, iki çocuklu bir aile için pek uygun gelmedi. Ardından bayiide Subaru XV'yi inceleyince biraz daha üst kalite ve çok daha geniş, ferah bir araç hissi uyandırmıştı. Bu tabii bende uyandırdığı izlenim, iç hacim ölçülerini filan karşılaştırmadım.
    Ama bagaj için şunu söyleyebilirim, kağıt üstünde hacmi neredeyse aynı olsa da XV'nin bagajı çok daha kullanışlı. XV'nin bagaj hacminin düşük olmasının sebebi bildiğiniz gibi arka amortisörlerden kaynaklanan yüksek bagaj tabanı. Bagaj perdesini çıkarıp üst hacmi de biraz kullanınca görüşü çok kapatmadan bile daha büyük yükleri kolayca yerleştirebiliyorsunuz.




  • 
Sayfa: önceki 325326327328329
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.