Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (233. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12.030
Cevap
198
Favori
983.176
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 231232233234235
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • iki defa yazmışım soruyu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forsa -- 12 Eylül 2015; 13:24:46 >
  • Arkadaşlar lpg taktıran varmı? Takılı ise sorun yaşayan varmı?
    selamlar
  • forsa kullanıcısına yanıt
    Bu Lpg konusunu bende sormak istiyorum açıkcası;
    Aracına lpg taktıranlar varmıdır acaba ,varsa hangi marka,sistem taktırmışlardır memnunmusunuz,önerirmisiniz ?
    Sonuçta sportage,ix35 gibi araçlara lpg kiti uygulaması yaptıran çok var yada yetkili servis garantili bir şekilde taktırtıyor.
    Subaru xv kullananlar olarak yaptıran veya görüşü olanlar söyleyebilirmi acaba ?
  • baturbat B kullanıcısına yanıt
    Aracınız hayırlı olsun. Mutlu huzurlu kullanırsınız umarım. Aslında CVT şanzımanlı XV ortalama bir otomatik vites araç ile aynı 0-100km hızlanmasına sahip. Örneğin Honda Civic klasik tam otomatiktir. Genel kanı olarak da, benim kendi tecrübeme göre de Honda en dayanıklı ve sorunsuz otomatik vitesleri üreten firma. Civic'in önceki kasasını bayağı bir kullanmıştım, şimdi de yeni kasasını ara ara kullanıyorum. 1.6 litre 6500 devirde 125 hp veren 1200 küsur kg'lık bir araç olarak 12 sn civarı hızlanmaya sahip. XV ise 5600 devirde 114 hp veren 1400 küsur kg'lık bir araç olarak 13,5 sn civarı hızlanmaya sahip. (youtube videolarına göre XV 12,5 sn civarı hızlanıyor ama ben test etmedim.) Civic hemen her şartta XV'den 1 litre fazla yakıyor. Bu bilgi benim deneyimlerimle de %100 uyumlu. Siz Civic'i 200 kg ağırlaştırın, aradaki süre kapanacaktır. Geriye tek bir fark kalır o da CVT ile klasik otomatik vitesin davranış biçimi. CVT şanzıman kasnak çapındaki değişimi normal şartlarda doğrusal değişen bir hızda gerçekleştirir. Bu neredeyse sıfır ivmelenme hissine sebep olur. Şunu söylemek lazım Subaru'nun Lineartronic sistemi bu konuda muadillerine göre çok daha agresif. Yani daha ani tepkiler verebilen bir CVT. Civic'deki gibi klasik otomatik viteslerde ise gücü ileten dişli takımı her vites için farklı gruplar halinde çalışır. Dolayısıyla vites değişimi, dişli takımının çok kısa bir sürede değişmesine ve aktarılan güçte de ani bir sıçramaya sebebiyet verir. Bu da sürücünün ivmelenmeleri net hissetmesini sağlar. Aslında birim zamanda alınan ortalama yol iki araç için de aynı da olsa, CVT hantalmış izlemini veriyor. Ama sadece izlenim. Hiç far yoktur demiyorum ama gerçekte şanzımanın sağladığı ivmelenme performansı bakımından zannedildiği kadar bir fark yoktur.




  • Honda jazz cvt kullaniyorum vites ile ilgli 3 senedir hic problem yasamadim yasayanida gormedim. Ehliyetimde otomatik vites yaziyor otomatik uzmani oldum. 40 yilik otomatik ustasi subaru al otomatigi iyi fakat tekrar bir araya gelemeyiz diyor.
    Lpg lpg lpg takiliyormu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi forsa -- 12 Eylül 2015; 16:01:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baturbat B kullanıcısına yanıt
    yazınız için tesekkur ederim elinize ve emeginize saglık. Allah içinize sindirsin dertsiz kullanın.

    bagaj konusu?? sizce tatminkarmı teknik olarak 380lt ama sedan araba degil suv, bunun avantajı varmı?
  • firpir F kullanıcısına yanıt
    aslinda bu sanıyelere cok takılmamak gerekiyor, izin verirseniz birkac karsılastırma yapmak isityorum.gdi motorlu araclarda (ix35 yeni tucson sportage) bu sure 12 sn olarak veriliyor , tiguan da 10-10.5 sn veriliyor. civic ve corolla için 12 sn veriliyor. @firpir civic den bahsettigi için bende corolla dan bahsettim.qashqaide 11 kuga da 10-10.5 arabanın hakkını vererek kullandıgınızda (yakıtı dert etmediginizde) , 7-8 sn 0-100 km katalog degeri olan araclar bile size yol vermek zorunda kalıyor. duz veya rampa farketmiyor.ha su var viraj oldugu zaman işte o zaman araclar arasındaki farklar cıkmaya baslıyor..ben kendi aracıma guvenemedigim için viraja daha temkinli giriyorum. demek istedigim sn ler katalog için yolda emin olun hiç bir anlamı yok. sukur hiç gitmeme cekmeme cıkamama derdim olmadı.cok sey var yazamadıgım , ama inanın 0-100 km degerleri katalog için. hatta gecerken (sollarken) cok, Allah Allah nasıl iş bu (biraz meraktan, aracların teknik bilgilerini az cok bilrim) diye diye solladıgım veya yol istedigim , aynadan gorup once; bu daha hızlı cıkar diyerek yol verdigim sonra aynı aractan yol istedigim cok oldu..sadece yakıtı dusunmeyeceksiniz..

    selamlarımla..

    not: viraja daha temkinli giriyorum dedim kafalar karısmasın henuz xv sahibi degilim.sedan aracım var.suv bakıyoruz işte bakalım once hayırlısı..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vorcan -- 14 Eylül 2015; 11:40:33 >




  • firpir F kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim, kesinlikle katılıyorum hantal hissedilmesinin şanzımanın çalışma prensibini öğrendiğim zaman sadece bir izlenimden ibaret olduğunu anladım, ayrıca eklemeyi unuttum normal kullanımda vites geçişleri çok yumuşak neredeyse hissedilmiyor diyebilirim.
  • vorcan V kullanıcısına yanıt
    iyi dilekleriniz teşekkür ederim, 1,5 yaşında çocuğum ve eşim ile birlikte 3 kişiyiz bagaj konusunda herhangi bir sıkıntımız olmadı, açık olmak gerekirse aşırı eşya ile yolculuk yapmayı pek tercih etmiyoruz ( 3 sene kadar cabrio bir otomobil kullandığımdan bu sorunuzun cevabı için yorumumu çok önemsememenizi rica edeceğim. ) ama günlük kullanımda bebek arabası market alışverişi vs.. ve bagaj yükleme açıklığı bizlere yeterli gelmekte. Bu yakın zamanda çok araştırdığım için fikrimi paylaşmak isterim, SUV araç almamın bana hiç bir faydası olmayacaktı en son buna karar verdim, tabiki bu kararı verirken bir çok markanın yakıtı ekonomik, dizel motorlu, 2 çeker modellerini inceledim, yani 2 çeker bir araç alacaksam neden yerden yüksek olsun ? Neden ağırlık merkezi yukarıda bir araç alayım ? gibi sorular sonunda tabiki. Eğer bagaj isteseydim emin olunki SW bir araç tercih ederdim, neden SUV sorunuzun cevabı aslında neden Subaru' ya çıkıyor, sürekli 4 çeker ( simetrik ) olması ve 22 cm yerden yüksekliğine rağmen asfaltta sağladığı yol tutuş Subaru' ya yönlendirdi. Evet arazide çok az kullanacağım belki ama geçen senelerde karda kışta yaşadığım olumsuzlukları ( yılda 5 gün bile olsa ) yaşamamak için bile değeceğini düşünüyorum.




  • lastikleriniz ne durumda, 50 bin km ye yaklaştı, yavaş yavaş yol tutuşu sorunları hissediyorum değiştiren var mı ?
  • Premium paket 89.200 teklif aldım nasıl sizce?

    Elegance'a 86.500 dedi ancak eylülden önceki zamsız fiyatlardan araştıryor Bayraktar'daki arkadaş öyle olursa 84.500 gibi bir rakam olacak sanırım.

    Bir de ses sistemini upgrad etmeyi sordum, ekran değişmiyor ancak, hoparlörler değişiyor Alpine hoparlör ve artı koltuk altı subwoofer takılıyor. 1.250 TL dedi, değer mi sizce?

    Ah şu meretin motoru bir de turbo olsaydı
  • ben lastik için maksimumum 4 yıl veya 40.000km diye biliyordum birde tabii diş derinliği 1.8mm altına inmemeli ??? 50.000 km ????
  • the wade kullanıcısına yanıt
    piremum a 89 teklif aldıysanız bence hemen siparişi verin. tiguan ın boş ve 4x2 si 93 bin oldu :))
    tucson 4x4 96 bin.
    subaru şimdilik aman aman zam yapmadı ama yapacaklar bu belli BENCE bitirin..

    hayırlı olsun.

    turbo olsun diyorsunuzda sonrada burada yakıt hakkında bir kac hafta konusurduk :) :) (bende isityorum bakmayın)
    gdi piyasaya dayanamadı hyundai ve kia turbo gdi cikardı. nissan dayanamadı turbo cıkardı. yalnız formlarda tek konu yakıt kimse aractan hemen hemen bahsetmiyor herkesin kuyrugu yanmıs (tabiri caiz ise) yakıttan..


    edit: turbo 1.2 nin 12-13 lt yaktıgını turbo 1.4 un 15 lt ye kadar yaktıgını biliyormusunuz. :) benim kendim araçla test etmişliğim yok, formlarda arc sahiplerinin qq ve tiguan yazdıkları.?? 1.2 motor nasıl 12 lt yakıyor deniliyor. az yaksın cok kacsın henuz fizikte bu kuram bulunamadı :))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vorcan -- 14 Eylül 2015; 14:18:43 >
  • vorcan V kullanıcısına yanıt
    A3 1.4 TFSI'dan sonra bana yakıt koyacağını sanmıyorum. Ortalama şehir içi ağırlıklı 8,5'dan fazla yakmıyordur heralde :)
  • the wade kullanıcısına yanıt
    Audi den sonra :) TFSI :)) yalnız alışkanlıka benzinciye girip yakıt almadan cıkabilirsiniz. :)
  • vorcan V kullanıcısına yanıt
    Bu yorum iyi mi kötü mü anlayamadım yalnız :)
  • the wade kullanıcısına yanıt
    bende sedan var henuz xv yok ama burda kimse yakıttan şikayet etmiyor :) iyi anlamda yorum yapmaya calıstım, yalnız sinegin yagı misali tup taktırmaya calısanlar da var. xv zaten , soyle bir bakarsanız yakıt yonunden en cazıp,en az yakan, 1.5 tonluk 4 ceker. boxer motor ve cvt (lineartronic) yakıt perfonmans optimize edilmiş en uygun arac.

    edit: yanlıs anlaşılmasın sinegin yagı derken elbette ekonmi herkes için cok onemli ve ilk planda..ancak fizik kanunları da var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vorcan -- 14 Eylül 2015; 14:45:44 >
  • Benzin alımı ile illgili fikirlerinizi alabilirmiyim ?
    Geçen Lukoil den almak zorunda kaldım , araç daha yüksek devirde ve sesli çalıştıı.ve daha az menzil yaptırdı.
    Petrol ofisi kullanıyorum genelde ama sizinde fikirlerinizi almak isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sercann.34 S kullanıcısına yanıt
    ben shell kullanıyorum ata dan oyle gorduk oyle gidiyor hiç bir delilim dayanagım yok. alışkanlık. ustelik birazda bana uzak kalıyor :)
    xv kullanan arkadasların yorumlarını bende cok merak ediyorum firma (bayraktar / daloğlu) ne oneriyor. focus varken opetten alın hatta benzin kapagında opet yazıyordu :) , ben shell den alıyordum, hatta focus varken bu perfonmans oldugunu iddia ettikleri plus mı vpower mı ne vardı ondan alıyordum.. sonra bunun sıkıstırma oranı 10:1 den (benzin) yuksek spor araclar için yaradıgını ogrendım bıraktım. (cunku fiyat farkıda vardı) sonra 97 alıyordum , bunun da kandırmaca oldugunu. 95 benzine bizim 1 defa servisde aldıgımız katkı (temizleyici) madde kondugunu aslen 95 oldugunu ogrenınce simdi 95 ile devam ediyorum.

    tiguan kullanan bir arkadas 1500 tl masraf yapmıs konu: benzinden kaynaklı atesleme sısteminde cıkan arıza diye servis (dogus) not dusmus. opet le konusucam diyordu ama Turkıye de bu sonuca ulasırmı pek ınanacım yok..
    ford opet ı oneriyor ama, kuga kullanan bir kac kişiye benzinden dolayı arıza cıkarmıs. yalnız bu arkadaslar sanırım cebinden para cıkarmadan yaptırmıslardı ama tabii zor insanı yoruyor yeni araçlarda bu tip seylerın cıkması..

    bp hakkında petrl ofısı hakkında bilgim yok ..

    ama benzin markasımı onu satan bayıı mı??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vorcan -- 14 Eylül 2015; 15:43:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sercann.34

    Benzin alımı ile illgili fikirlerinizi alabilirmiyim ?
    Geçen Lukoil den almak zorunda kaldım , araç daha yüksek devirde ve sesli çalıştıı.ve daha az menzil yaptırdı.
    Petrol ofisi kullanıyorum genelde ama sizinde fikirlerinizi almak isterim.

    Akaryakıt sektöründe üst düzey yönetici olan bir arkadaşımın konu hakkındaki görüşünü paylaşayım: Hepsi aynı rafineriden çıkıyor, laboratuvar koşullarında fark yaratacak şekilde katkılandırılıyor. Standart bir sürücünün kısa vadede hissedeceği farklar oluşturması mümkün değil.

    Ama ben sırf markacı davrandığım için mümkün olduğunca Shell'den almaya çalışıyorum. Büyük bayiilerden almayı tercih ediyorum. Ama benimkisi sadece psikolojik :)




  • 
Sayfa: önceki 231232233234235
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.