Şimdi Ara

Subaru Outback'in karla imtihanı (İstanbul, Kaza) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
2.755
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NextMove

    Kamerada oranının nasıl dik olduğu görünmüyor, siz 3 ay kullanıyorsunuz diye normallestirmissiniz.


    Gelmezse sonuç bu, ya da usta şoförlük yapıp kurtarmayacagini anlayıp sola kırıp gaz verecekti son saniyeye kadar. Sonra da ana caddeye fırlardı.

    Hocam ben ise yaramaz demedim aklina gelmez dedim zaten. Adam hizli girmis yokus asagi.

    Artik o duruma dustukten sonra kurtarmak zor. Dediginiz gii gazla kontrol etmesi lazim onu da yapamaz baska bir yere daha hizli carpar.

  • Yahu ben daha beter haldeyken a3 sedan yazlik lastiklerle deve bagirtandan buyukcekmeceye indim.

    Gerçi yoldan cikip tarlalalara uçacagim diye çok korktum ama...


    Sofor tamamen acemi , ani gaz ani fren yaparsan tabiiki kayar.


    Hic gaz vermeden inmesi gerekiyordu.


    Fren de illa yapmak zorundaysan, ucuna dokunacaksin frenin hissettirmeden .


    Yeni arabalarda el freni yok o kotu oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hemican kullanıcısına yanıt

    Evet, tartışmiyorum yavaş yavaş inmek de mümkün elbette.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sabah benzer bir olay yaşadım.


    Sabah xv ile biraz karda dolaşayım ekmek de alayım diye çıktım. Kar lastiği yok. (İstanbulda değilim, küçük bir ilçedeyim, linç yemeyeyim hemen :) )


    Spinimsi, driftimsi bir iki tur attım. Aracın lastiklerinin tutunma kabiliyetini test ettim. Sonra dik bir iniş ve sonunda kavşak olan yere geldim. Kavşakta bir pikap sağa kaymış, saplanmış. Bir de fluence diğer tarafa saplanmış. Geri mi dönsem diye düşünürken hafif frenle araba kaymaya başladı. Arkasını bir sola atıyor, bir sağa, tutunamıyor. Pikapa doğru gidiyor. Fren yapmanın hiç bir faydası yok, araba gidiyor. Frenden kaldırdım, hafif gaza bastım, sağ tekeri kürünmemiş kara çıkardım, tutunmaya başladı, yönü düzelince hafif gaza bastım, sol taraftaki kürünmemiş kara çıktım, pikapın yanından geçip kavşaktan dönüp çıktım. Tırsmadım desem yalan olur :)


    Kayarak duramadığım yerden çok rahat tırmanıp çıktım. Kenarda çıkamayan en az 10 araba vardı, yanlarından rahat rahat geçtim ama inişte gerçekten fren vs durumunda çekiş sisteminin bir etkisi olmuyor. Araba tamamen kontrolden çıkıyor.


    Outback kazasında sağ ön tekere dikkat ederseniz 1 karışın üzerinde birikmiş kar var. O kar arabanın yönlenmesini engelliyor, ön teker çıkamıyor oraya, yönünü değiştiremiyor.





  • Off road yarışları izlerseniz çıkmak çok zor değilken inerken kaç kişinin yardım ettiğini görürsünüz.

    Araçta kış lastiği olsada eğim ne kadar dikse sürtünme azalacağı için çok dikkatli inmek gerekir. Hatta geri vitese takıp aracın hızı bile azaltılmalı. Ancak bu iş baya tecrübe ister. Birde aracınızı çok iyi bilmeniz şart.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasanmerto

    Yahu ben daha beter haldeyken a3 sedan yazlik lastiklerle deve bagirtandan buyukcekmeceye indim.

    Gerçi yoldan cikip tarlalalara uçacagim diye çok korktum ama...


    Sofor tamamen acemi , ani gaz ani fren yaparsan tabiiki kayar.


    Hic gaz vermeden inmesi gerekiyordu.


    Fren de illa yapmak zorundaysan, ucuna dokunacaksin frenin hissettirmeden .


    Yeni arabalarda el freni yok o kotu oldu
    Kaygan ve eğimli arazide araç kendi kütlesinde bile yavaş yavaş kayabilir. Araç laşır halde olsa, park freni çekili bile hareket edebilir. Kontrol deneyimi çok önemli. Aracını iyi tanısa ve deseki bu eğimde G kuvveti aracı gazsız kaydırır zaten ona göre hamle yapar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaş maalesef fazla hızlı inmiş, lastiklerin yeri tutmuyorsa, isterse 6x6 taktik Man kamyon olsun gene kayacaktır. Çoğu sürücünün fizikten haberi yok, soğuk lastik yeri iyi tutmaz. Hayatında 1 kere bile Formula 1 de mi izlemedin be adam, herifler ısınma turu diye boşa demiyorlar o ilk tura :)

  • Vitesi manuele alsa ve 1. vitese sabitlese baştan aracı kaydırmaz ve inerdi ama İstanbul'a pek kar yağmıyor o yüzden sürücüler genelde pek alışkın olmuyorlar karda kullanmaya. Ayrıca bu tür sert noktaların önüne kürek ile kar da yığılabilir veya kürek ile yolda kar sıraları oluşturabilirsin. Ama ne yaparsan yap karlı zeminde inişi ciddiye almak lazım, araç kaydığı anda kontrolü yitirirsin.

  • Ne'si "lüx araba" bunun? Elin adamı 25 bin birim para verip alıyor bunu dadgsgh, bizde kaç milyon bu?

  • Bende de 2016 outback var. Videoyu izledim sürücü xmodu açmış gibi duruyor yani yokuş iniş desteğinin açık olduğunu düşünüyorum. Videoda belli lastikler kışlık değil. Ama asıl sorun aracın direksiyonunu çok çevirerek yanlamış ve duvara vurmuş. Ayrıca duvara vururken direksiyon dönük değilde düz olsaydı eyesight engel algılayıp kontrolü ele alıp frenleri kilitleyecekti o zaman nasıl bir son olurdu bilemem tabi.


    Lastik önemli ben bu kışı yaz lastiğimle geçirdim fakat kullandığım lastik MS lastik yani dişli lastik. (Michelin Latitude Cross) bu tür durumlarda böyle süprizlerle karşılaşmam. memleketime gittim günlerce buzlu yollarda kullandım hiç sıkıntı yaşamadım. Hatta birgün aracımda ailem vardı cam gibi buz olan bir yokuştan aşağı inecektim eşimi çocukları araçtan indirdim ben araçla ineyim siz arkadan yürüyerek gelin ne olur ne olmaz diye, ben aracımla hiç kaymadan indim yokuşu bizimkiler arkadan malesef yürüyerek gelemediler, okadar buzluyduki yol kaya kaya düşe düşe anca inebilmişlerdi yanıma.


    Bu arada memleketim Rize ve evet bahsettiğim o yolların bir tarafı hep uçurumdu.





  • Bazıları araçlarında bir sürü üç harfli güvenlik sistemi olunca her yere gideceklerini zannediyorlar.Her aracın yapabilecekleri bir yere kadardır.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.