Şimdi Ara

Subaru Forester LSD sistemi hangi modellerde mevcut ?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.437
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar üstadlarım, nissan terrano 3.0 di aracımı satarak subaru forester almayı düşünüyorum. Aracı zorlu kış şartlarında Kırklareli/Demirköy taraflarında kullanıyorum. Bu yüzden kilitli difransiyel benim için çok önemli. Bu konuyla ilgili deneyimli arkaşlara bi kaç sorum olacak.
    Subarunun kendi test vidyolara bakacak olursak örneğin:
    https://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI
    Foresterın 3 tekeride rollerdayken araç gidebiliyor, yani bu şu demek önünde ve arkasında LSD var.

    Fakat aşağıdaki vidyodaya bakacak olursak burdaki forester 2 teker rollerdayken dahi gidemiyor, kilitli difransiyeli devreye girmiyor.
    https://www.youtube.com/watch?v=tpp5tW71qYI

    Bunun sebebi 2. vidyodaki araçta lsd bulunmamasımıdır, yoksa subarunun vidyolarında biraz reklammı var ? Benim almak istediğim araç 2009-2010 model 2.0 benzinli donanım paketi yüksek olan bir forester. Bu modellerde lsd sistemi varmıdır ? Birde sadece Sİ DRİVE olan araçlarda LSD olduğunu duymuştum fakat bu doğrumudur bilmiyorum. Yardımlarınız için teşekkürler.







  • Merhabalar,

    Sizin kullandığınız araç 4WD olup bakdığınız Foresterlar AWD. Bu nedenle kilit görevini VDC denilen elektronik sistemler patinaja düşen tekerleği frenlemek yoluyla yapıyor. Ancak 2.5 Foresterlarda VTD denilen bir sistem vardır oda tek tekerlekte bile tutuş olsa aracı yürütmeye yarıyor. Yani sizinde anlayacağınız üzere diagonalda kalmıyor. Subaru bu konuda uzmanlaşmış olup bence piyasadaki en iyi sistemleri üretiyor. Yalnız bildiğim kadarıyla Nissanlarda (Standart) sadece ön ve arkayı birbirine kilitlersiniz, benim kilitten anladığım aynı aks üzerindeki lastikleri kilitleyenki bunda standart olarak Mercedes G, Renegade, Parodo ve Land Cruiserlarda bulunuyor.
    Eğer standar bir araç varsa sizin aracı kilitlediğinde vereceği tepkiyle Foresterda istediğiniz tepkiyi almak için 1ci viteste aracı tutmanız yeterli olacaktır. (forester 2.0larda 1 ci viteste %50-%50 kilitler. D ye aldığınızda yol durumuna göre kendini otomatik ayarlar.

    Çok ağır şartlarda aracınızı kullanıyorsanız 2.5 XT -VTD li yada 2.0 Xmode olan yeni kasaları tercih etmek daha doğru olacaktır. Ancak VDCli bir Foresterda işinizi görecektir.

    subaru4ever.com da paylaştığımız bir başlık vardı, incelerseniz ihtiyacınıza yönelik bir araç tavsiye edebiliriz.
    http://subaru4ever.com/index.php/topic,114.240.html Subaru Symetric AWD başlığı altında.

    Arazi araçlarında çekişi şu şekilde sınıflandıralım: Air Locker (Kilitli difransiyel) , LSD ( yarıkaydırmalı difransiyel), Traction Control

    Aşağıdaki videoda tesleri yapılmış farkları göreceksiniz; Air Lockerlarda 4 tekerlek kilitler ve tank gibi ilerler, ancak zorluğu geçer geçmez sistem kapatılır çünkü araç dönmez. Dönerde difransiyel kalmaz





    Subaru birkaç çeşit awd sistemi kullanıyor.

    1- Manuel vitesli araçlarda (STI hariç), viskoz tipi lsd
    2- Bazı otomatik vitesli araçlarda (4EAT ve CVT) ATS
    3- Bazı otomatik vitesli araçlarda (5EAT ve 2006-2008 2.5 XT Forester 4EAT) VTD
    4- STI modellerinde DCCD (manuel kontrol fonksiyonu da eklenmiş VTD)

    Bu sistemlerin + ve - yönleri, hangisinin sizin aracınızda bulunduğu, teknik özellikleri vb. gibi bir konuda bir forum açalım isterim. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlarla yapacağımız yorumlarla bu forumu ilginç, keyif verici ve yararlı hale getirebiliriz diye düşünüyorum. Sonuçta Subaru araçların boxer motor ile birlikte ve belki de en önemli özelliği bu sistemler.

    Manuel vitesli Impreza'lar için sürekli %50 - %50. Çünkü bu araçlarda elektronik yönetim sistemi yok. Orta diferansiyel viskoz lsd.

    4EAT otomatik şanzımanlı olanlarda default %60 ön - %40 arka. Sürüş esnasında % 50 -%50 ile %100 ön - % 0 arka arasında sürüş şartları (viraj,yokuş,tam gaz, ekonomi sürüşü vb.) ve tekerlek tutunma kayıplarına göre ayar yapabiliyor sizin araç.

    4EAT otomatik orta diferansiyel çoklu plakalı kavrama ve elektronik yönetimli. Elektronik yönetim ünitesi yönetiminde plakalar üzerindeki hidrolik basınç arttırılarak veya eksiltilerek bu plakaların birbirini daha çok kavraması ya da tam tersi şeklinde çalışıyor. Hidrolik basınç maksimuma çıkarıldığında plakalar tam kavrıyor ve aktarım % 50 - % 50 oluyor. Çalışma mantığı bir debriyaj seti gibi. Debriyajı tam bırakırsanız güç aktarımı tamdır ama debriyaja bastıkça güç aktarımı azalır. Elektronik kumandalı çok plakalı bir dabriyaj seti diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erceerce -- 9 Mart 2015; 10:30:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erceerce

    Merhabalar,

    Sizin kullandığınız araç 4WD olup bakdığınız Foresterlar AWD. Bu nedenle kilit görevini VDC denilen elektronik sistemler patinaja düşen tekerleği frenlemek yoluyla yapıyor. Ancak 2.5 Foresterlarda VTD denilen bir sistem vardır oda tek tekerlekte bile tutuş olsa aracı yürütmeye yarıyor. Yani sizinde anlayacağınız üzere diagonalda kalmıyor. Subaru bu konuda uzmanlaşmış olup bence piyasadaki en iyi sistemleri üretiyor. Yalnız bildiğim kadarıyla Nissanlarda (Standart) sadece ön ve arkayı birbirine kilitlersiniz, benim kilitten anladığım aynı aks üzerindeki lastikleri kilitleyenki bunda standart olarak Mercedes G, Renegade, Parodo ve Land Cruiserlarda bulunuyor.
    Eğer standar bir araç varsa sizin aracı kilitlediğinde vereceği tepkiyle Foresterda istediğiniz tepkiyi almak için 1ci viteste aracı tutmanız yeterli olacaktır. (forester 2.0larda 1 ci viteste %50-%50 kilitler. D ye aldığınızda yol durumuna göre kendini otomatik ayarlar.

    Çok ağır şartlarda aracınızı kullanıyorsanız 2.5 XT -VTD li yada 2.0 Xmode olan yeni kasaları tercih etmek daha doğru olacaktır. Ancak VDCli bir Foresterda işinizi görecektir.

    subaru4ever.com da paylaştığımız bir başlık vardı, incelerseniz ihtiyacınıza yönelik bir araç tavsiye edebiliriz.
    http://subaru4ever.com/index.php/topic,114.240.html Subaru Symetric AWD başlığı altında.

    Arazi araçlarında çekişi şu şekilde sınıflandıralım: Air Locker (Kilitli difransiyel) , LSD ( yarıkaydırmalı difransiyel), Traction Control

    Aşağıdaki videoda tesleri yapılmış farkları göreceksiniz; Air Lockerlarda 4 tekerlek kilitler ve tank gibi ilerler, ancak zorluğu geçer geçmez sistem kapatılır çünkü araç dönmez. Dönerde difransiyel kalmaz





    Subaru birkaç çeşit awd sistemi kullanıyor.

    1- Manuel vitesli araçlarda (STI hariç), viskoz tipi lsd
    2- Bazı otomatik vitesli araçlarda (4EAT ve CVT) ATS
    3- Bazı otomatik vitesli araçlarda (5EAT ve 2006-2008 2.5 XT Forester 4EAT) VTD
    4- STI modellerinde DCCD (manuel kontrol fonksiyonu da eklenmiş VTD)

    Bu sistemlerin + ve - yönleri, hangisinin sizin aracınızda bulunduğu, teknik özellikleri vb. gibi bir konuda bir forum açalım isterim. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlarla yapacağımız yorumlarla bu forumu ilginç, keyif verici ve yararlı hale getirebiliriz diye düşünüyorum. Sonuçta Subaru araçların boxer motor ile birlikte ve belki de en önemli özelliği bu sistemler.

    Manuel vitesli Impreza'lar için sürekli %50 - %50. Çünkü bu araçlarda elektronik yönetim sistemi yok. Orta diferansiyel viskoz lsd.

    4EAT otomatik şanzımanlı olanlarda default %60 ön - %40 arka. Sürüş esnasında % 50 -%50 ile %100 ön - % 0 arka arasında sürüş şartları (viraj,yokuş,tam gaz, ekonomi sürüşü vb.) ve tekerlek tutunma kayıplarına göre ayar yapabiliyor sizin araç.

    4EAT otomatik orta diferansiyel çoklu plakalı kavrama ve elektronik yönetimli. Elektronik yönetim ünitesi yönetiminde plakalar üzerindeki hidrolik basınç arttırılarak veya eksiltilerek bu plakaların birbirini daha çok kavraması ya da tam tersi şeklinde çalışıyor. Hidrolik basınç maksimuma çıkarıldığında plakalar tam kavrıyor ve aktarım % 50 - % 50 oluyor. Çalışma mantığı bir debriyaj seti gibi. Debriyajı tam bırakırsanız güç aktarımı tamdır ama debriyaja bastıkça güç aktarımı azalır. Elektronik kumandalı çok plakalı bir dabriyaj seti diyebiliriz.


    Yok benim aracımda çekiş sistemi gereği orta difransiyel zaten yok, her iki difransiyelde gücü direk şanzımandan alıyor. Dolayısıyla 4H konumundayken bile ön ve arka zaten birbirinden bağımsız. Aracı 4L konumuna alırsam eğer sağ ve sol teker ayrı ayrı kilitleniyor, ve en kötü arazi şartlarında bile gidiyor araç. Yani her tekere eşit %25 aktaran bir sistemi var nissanın 4wdsinin. Aslında çok kıymetli bir 4 çeker sistemi, piyasadaki çoğu araçta bu sistem yok, birazda bu yüzden kıyamıyorum aracı değiştirmeye. Ama dedğiniz gibi hangi subaruda hangi çekiş sistemi mevcut bu konuyla ilgili net bir bilgi hiç bir yerde yok. Bu yüzden böyle bir konuda açılabilir bence, subarunun en önemli noktasıda çekiş sistemleri bence.




  • Sizin araçta standart Lokka gibi bir difransiyel kilidimi var?

    http://www.4wdsystems.com.au/index.php?id=29

    Eğer öyleyse Renagede, Mercedes G ve Land Cruisere bir araç daha eklemek gerekir. Aracınıza ait 4WD sistemini anlatan bir döküman paylaşabilirmisiniz, gerçekten merak ettim. Normalde 4L ye takınca ön ve arka aksları kilitlemesi ilginç bir durum.
  • bence de 4 çeker sistemleri üzerine detaylı bir ana konu oluşturmak otomobil genel bölümü için oldukça faydalı olacaktır çünkü bu konudaki bilgi kirliliği aldı başını gitti,

    konuya gelecek olursak her tekere sabit %25 güç dağılımının bazı durumlarda kötü olduğunu düşünüyorum, sadece tek tekerden tahrik almak gerektiği durumlarda %25 gücün pek yeterli olmayacağı görüşündeyim. bu gibi durumlarda aktif tork dağılımı ile gereken tekerleğe daha fazla güç göndermek mümkün (%25'den daha fazla).
  • Tüm tekerleklere %25 güç iletebilmek için araçta ön-arka ve merkezi diferansiyel kilidi olması gerekir. Avantajı araç tank gibi çıkar ancak sağa sola dönmek mümkün olmayacaktır.

    Bu linki inceleyin isterseniz, her marka için AWD sistemleri incelemesi mevcut

    http://www.awdwiki.com
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.