Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (74. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.717
Cevap
67
Favori
415.806
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-subaru-sahibinden-orijinal-tr-de-tek-beyaz-hatasiz-acilllll-560512989/detay
    Merhabalar linkteki aracı almayı düşünüyorum ama forester hakkında çok bilgim yok. araştırmalarıma göre bu modeli atmosferik olup turbosuzmuş herhalde sizce fiyat ve performans olarak nasıldır. lpg prins marka imiş sıkıntı çıkarır mı?
    yardımlarınızı bekliyorum
  • Merhaba. 2016 üstü ikinci el subaru satılık ilanlar incelendiğinde ençok karşımıza dizel araçlar çıkıyor. Sonrasında XT var. 2.0 atmosferik modeller için satılık ilsnı pek yok. Sizce bunun nedeni ne olabilir. Ben bir türlü çözemedim🤥
  • makgun M kullanıcısına yanıt
    Aslında nedeni çok basit. Biraz veri biraz da psikolojik analiz gerekli.
    Veri 1:Dizel daha çok satılıyor
    Veri2: XT yakıtı içiyor, performans=benzin fabrika şehir içi verisi bile 11 LT, ayrıca LPG takamazsın.

    XT performans aracı, ekonomi düşünen almaz, ilanlara bakarsan çoğu düşük km, aracı alıyorlar , hevesleri geçince bayiye geri veriyorlar.

    İnsanımızın dizel takıntısı var, çok ölçüp biçmeden alıyor, 2015 ten itibaren baktım çoğu dizel araç 40-70 bin km'de , dizelin tam hakkını veren az. Yılda 10bin km yapan gidip dizel soruyor, dizel-benzin farkı olarakta aynı paket için en az 30 bin TL ödüyor (2017). Ve şehir içi fabrika verilerine göre bu farkı 300 bin de amorti ediyor, bakım farkını saymıyorum bile.

    Atmosferik motorlu Forester lar dizel kadar satmıyor ve atmosferik alanların genelde hesap kitap yaparak (benim gibi ) aldığını düşünüyorum, dolayısıyla araçlarındaan beklentilerini almış olabilirler, dolayısıyla acil bil durum olmadıkçada satmazlar belki. LPG takılabiliyor olmasıda ayrı bir avantajı atmosferik motorun, yakıt gözüne batarsa LPG takar geçer.




  • XT ile ilgili yorumun gayet makul. Dizellerin bu kadar çabuk satılmak istenmesi, acaba motor performans açıdan beklentileri karşılamaması olabilir mi? Yüksek rakamlar ile satın alınan aracın hemen satılmak istenmesi beklentiyi karşılamıyor olmadımdan jaynaklababilir.

    Bende 2.0 atmosferik var. Motor performası çok üzmese de daha dinamik performans fena olmazdı. Ama yakıt tüketimi, az sorun, az maliyet faktörünü dikkate alarak genelde memnunum.

    Dizel kullanan forester sahipleri performans ve beklenti konusunda düşüncelerini iletirse sevinirim.
  • makgun M kullanıcısına yanıt
    performans aynı paraya satılan araçlarla eşdeğer ama 2.0 dizellere göre bence sönük
    aynı fiyat dedipğğm 1.6 insignia passat superb qasqi crv 3008 vs vs ama onlar 300 tork crv 350 tork forester dizelde 350 tork
    şehir dışı 6 veya 6.5 yakıyor 5.8 5.5 de görüyuorum ama 90 ile hız sabitleyici gitmen lazim ki bana ters geliyor genelde yokuşlarda 100 120 düzlerde 150 civari gidiyorum

    320 de yada passat 2.0 180 liklerle kapışmadim ama diğerlerinin hepsi ile kapıştım ilk yokuşta diğerleri hali ile kaliyorlar ama forster dizel devam ediyor. ilk kalkıştan 185 e kadar hızlanması çok iyi ama 185den sonra yavaş yavaş hızlanıyor yani 2.0 180 pclerin performansi daha güzel forester o konuda ezik bence bunuda büyük ihtimal performans için yapmiştir

    şehir içi yakıt 7 7.1 litre kışın motor geç ısındığından biraz daha fazla yakıyor
    bu arada ilk 5 ayda 11 km oldu
    performans sadece kalkıs ve top speed değil bence arabanın birde yol tutuşu var efsane özellikle 22 cm yerden yükseliğe göre virajlari alışı çok zevkli
    arazi performansı beni tatmin etti lada niva ile nerelere gittiyusem o lpgden dolayı zorlanirken bu aracın yıpranmasına gönlün razi ise niva ne yaprsa fazlasını yapıyor ama yıpranmasını kimse kolay kolay göze almiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aresGTi -- 6 Temmuz 2018; 15:51:48 >




  • Dizel performansi gayet guzel foresterin merak eden test etsin bayilerde test araci mevcut...mesela ben yilda 5 10 bin km de binsem dizel alirim cunku dizel kullanim atmosferik motora gore cok eglenceli elinin altinda ki tork senin uzun yolda yorulmamani sağlıyor.subaru ikinci el piyasasi ucmus durumda 2015 dizellere o paralari vermeyin lutfen zamaninda 135 e satilan sifir araclara 160 yazıyorlar paraniza yazık subaru sanki cok tutulan bir arac gibi herkes satarken 15 20 bin uzerine koyuyor daha aldigi fiyata satan ilan bulamadim cikan olursada 1 gun icinde satiliyor.bu arada 2 ceker dizel otomatik bir araca binecek olsam peugout 3008 tek gecerim motoru yol tutusu yakiti donanimi konforu harika bir arac 👍 subaru hala sap gibi kaliyor bu konularda ama 2019 forester sonunda olmus gibi ama kac tl olur 300bin felan olur artik sanirim bu ulkede araba almak yasamak yakinda nefes almak bile haram olur....2013 outback i 8 aydir 138 e satamayan galeri fiyati 143 e cikariyor sifiri ve hic piyasasi olmayan, zamaninda 115 bine satilan aractan...firsatciligin suyunu cikaran herkesi Allaha havale ediyorum....bu fiyatlarin gecis doneminde galericiler parayi vurdu....sagolsun yukselen ekonomimiz...




  • Gezgin Endurocu kullanıcısına yanıt
    merhaba. valla 2 ay önce 2015 dizele 154 bin tl verdim, pişman değilim. hedefim 145-150 arasıydı ama uzun süren araştırma ve bekleyiş sonucunda o fiyata düzgün bir araç bulamayacağımı anladım. Bu aracı da çok istediğim için üçe beşe bakmadan aldım. 24 binde, tertemiz, kazası boyası olmayan bir araç. Yani demek istediğim uzun süre kullanacaksanız o para verilir, zaten alternatiflerine bakınca adamlar 1.6 motora, 2 çekere falan da bu paraları istiyor.

    Bu arada ben de az km yapıyorum ama dizel tercih ettim çünkü benzinlinin hem performansı düşük hem satması zor. XT ise gözümü korkuttu açıkçası. Dizel performans olarak beni tatmin ediyor, torku ayağınızda hissediyorsunuz hatta bir alışma süreci gerektiriyor zira gaza en ufak dokunuşta araç fırlıyor.

    2019 forester'ı bekleyeceğiz bakalım ama ben bu vergi sistemiyle sıfır araç almam. Birileri alacak ki biz de ikinci eline talip olalım :)




  • Selamlar,



    2013 hyundai i30 kullaniyorum, aile olarak kucuk geldigi icin SUV a gecme zamanimiz geldi. Bu sinifta rekabet cok, subaru kasa ve ic dizayn olarak cazip gelmese de bi karizmasi var gibi. Hic kullanmadim ama almadan mutlaka listemdeki araclarin tamamini test edecegim. Crv, tiguan, x1 , kodiaq , tuscon diye uzuyor, para yetse xc 40 veya 60 ama fiya araliginu asagiya cekince subaru 4 cekerdeki uzmanlgi ile dikkat cekiyor. Su an ki aracim 1.6 otomatik dizel (tork konvertorlu sanzuman) , 9-10 litre yakiyor (1.5 ton) , bana cok geliyor bari bu kadar yakacak guvenlik, yol tutus vs gibi artilari olsun isterim.. bagaj hacmi, yuksekligi, ic mekanin gerahligi, konfor vs gibi konulari genel olarak ele alirsak rakipleri icinden subaruyu onerir misinz? Ya da neden subaru almali sizce? ( subaru ile baslayip degistirmeden sadece model yukseltenleri duymustum)
  • cadiguzel C kullanıcısına yanıt
    Subarular çok iyi gidiyor, net. Arazide çok iyiler, net. Yakıtıda buna göre, rahat para harcayabilecek durumdaysanız en iyi seçenek ama, satış politikaaı berbat, servis imkanları berbat, servis noktası sayısı berbat, hiç tecrübem olmadı ancak yedek parça durumu berbat. Araç almak için bayiye gidip artık karar vermiştim almak için, son bir kaç soru sordum satış yetkilisine;

    Balıkesirde de ikamet ediyorum, servis imkanı mar mı?
    Yok
    Peki nasıl oluyor mesela periyodik bakım için?
    İsterseniz kargoyla malzemeleri bölgedeki citroen bayisine yolluyoruz orada yaptırırsınız? Bide kaskonuza ek kloz yaptırmanızı öneririm, tek hasarda iki hafta araç versin.
    Neden?
    Çünkü parçalar her zaman bulunmuyor..

    Ardından uzun bir sessizlik... Daha aracı almadan psikolojik olarak arabanın serviste yatmasına sizi hazırlıyorlar 😃

    Bugün için tiguan kullanıyorum, yakıt, konfor, iç tasarım tam istediğim gibi... servis-parça sorunu sıfır. Bazen toprak yola da çıkıyorum tiguanla ancak subaru hala aklımda.

    Başta dediğim gibi maddi imkan çoksa ve yukarıda saydıklarıma takılmazsanız çok iyi araç. Keşke düzgün bir yönetimin elinde olsa.




  • cadiguzel C kullanıcısına yanıt
    SolidCerberos S kullanıcısına yanıt
    @cadiguzel
    Çok araç denemiş biri değilim. Yeni Forester Benzinli Premium versiyonu aldım. Diğer araçları teknik olarak karşılaştırdım.Araç geniş, hem yüksek hemde yerden yüksek (muaedilleri içinde en yüksek), arka koltuklar geniş, kocaman cam tavanı var, görüş alanı müthiş, orta aynadan tüm arkayı kısıtlamasız görebiliyorum. İnilizce bir incelemede küçük SUVlar içinde geri görüşte 3 yıldır birincihttps://www.cars.com/articles/which-small-suv-in-2017-has-the-best-rear-visibility-1420695173096/
    Şahsen iç dizaynın sadeliği ve basitliği bana cazip gelen özelliklerinden.Kasasıda derli toplu, abartı yok, şık. Klima kontrolü ayrı.
    Benim versiyonda eyesight'da var, adaptif hız sabitleyici, kör nokta uyarı, şerit kalma asistanı, çarpışma önleyici vs güvenlik özelliklerini beğendim. Deri koltukta var.
    Ama MTV'si yüksek (2.0 motor), her yerde servisi yok (şahsen yılda bir 2,5 saat mesafeye gitmem gerekecek), Forester Subaru'nun en çok satan modeli, yeni kasa alacaksanız genelde yedek parça sıkıntısı çekmeyceğinizi düşünüyorum ama yerli üretim araçlar kadarda kolay sağlanmaz.
    Ek olarak 3008 ve Kuga'ya da bakabilirsiniz, Mazda CX-5 de şık bir araç, Forester'ın kardeşi, ama o sadece benzinli.

    @SolidCerberos forumdaş Tiguan'dan bahsetmiş ama 1,4 Tiguan Hihgline'ın, benim 2.0 Forester Benzinli Premium ile aynı fiyat olduğunu görünce şok oldum (birinde ÖTV%100, diğerinde %60) , hemde deri koltuk, cam tavan ve bahsettiğim güvenlik özellikleri yok ve tüketimi sadece 0,5 Litre avantajlı (4 çeke farkına sayılabilir). Doğuş Tiguan'da ciddi kar yapıyor, yine de tercih meselesi.




  • detaylı cevap ve yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum @SolidCerberos @Crimean

    şu an ki aracım engelli ötv indirimi ile alındı, 5 yılı doldu ve yeni araç bakıyorum. Yani alacağım aracı 5 yıl satamayacağım. Bir de değişen kanun ile vergisiz fiyatı 90bin TL / vergili max 200bin olan, motor hacmi fark etmeksızın araç alımı yapılabilecek. Bu nedenle 2.0 motor hacminde bir araç alıp %110 OTV muafiyeti almak %60 (1.6) için daha makul olacaktır. Tabi EUR alıp başını gittiği için vergisiz 90 bin TL / vergi dahil 200 bin sınırı yenilenen fiyatlar yanında geride kaldı. Bmw X1, Volvo XC40 limit üstünde kalıyor zamlar nedenıyle. Bir de hyundai'den gelen alışkanlık araba o kadar özellık dolu kı Renault, VW de üst paketlerde bile opsiyonel şu an bende standard donanım olanlar. Bu nedenle alıp-satması kolay bir araçtan ziyade, bütçe içerisinde konfor, güvenlık ve mumkunse tuketım (tuketım göreceli tabi, diğer verdıklerıne göre göz ardı edılebılır). MTV ödenmeyecek olması da cazibesini kaybetmemesine sebep olacak.

    Ama nihayetinde subaru da sıfır da 200k üzeri bi fiyata dahil olacağı için, yine bize clio, egea yolları görünecek :)




  • Crimean kullanıcısına yanıt
    Bugünün fiyatları benim bütçelerimin çok üzerinde, ben aracımı aldığımda çok iyi bir fırsatla bugünkü liste fiyatından yaklaşık 80k tl düşüğe almıştım, +sı var eksisi yok.

    Ben satış sonrasını daha başarılı olduğunu düşündüğüm için tiguan aldım, yoksa kullanmak için subaru isterdim 👍🏻
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SolidCerberos

    Bugünün fiyatları benim bütçelerimin çok üzerinde, ben aracımı aldığımda çok iyi bir fırsatla bugünkü liste fiyatından yaklaşık 80k tl düşüğe almıştım, +sı var eksisi yok.

    Ben satış sonrasını daha başarılı olduğunu düşündüğüm için tiguan aldım, yoksa kullanmak için subaru isterdim 👍🏻
    Bazen çok güzel şahsa özel fırsatlar karşımıza çıkabiliyor, yinede karşılaştırırken var olan liste fiyatı veya donanımı gözönüne almak lazım, bence Tiguan'ın bir avantajı isteyenler için çeşitli donanım ve motor seçeneği ve ek opsiyonlar (ek para ile) sunması, Subaru dahil Japonlar ise genelde sabit birkaç donanım seçenekleri sunuyor ve opsiyon sunmuyor (zaten içinde var )Forester Benzinli tek fiyat , tek donanımken Tiguan 156-220arası fiyat seçenekleri+opsiyonlar sunuyor.
    Satış sonrasının başarısı için bir yorum yapamam ama net olan yaygın bir ağ olduğu, İnşallah rutin bakım dışında bir işiniz düşmez, VW 2 yıl sınırsız km garanti veriyor, iki yıl sonra herşey sizden. Subaru 3yıl veya 100 bin km garanti veriyor, ek ücretle +2 yıla kadar garanti uzatılıyor. Örneğin Honda ise 6 yıl veya 150 bin km garanti veriyor , Japon malına güveniyor.




  • Crimean kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle katılıyorum 👍🏻 allah kimseye kaza bela vermesin, umarım bende birgün forestee sahibi olabilirim.

    Keyifli sürüşler
  • Crimean kullanıcısına yanıt
    Subaru da garantiye bile gerek yok. Çok nadir sorun çıkar. Parçası pahalıdır ama parça istemez avrupa arabaları gibi. Passatta 50 binde ön takımı alırsınız elinize.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Crimean

    Aslında nedeni çok basit. Biraz veri biraz da psikolojik analiz gerekli.
    Veri 1:Dizel daha çok satılıyor
    Veri2: XT yakıtı içiyor, performans=benzin fabrika şehir içi verisi bile 11 LT, ayrıca LPG takamazsın.

    XT performans aracı, ekonomi düşünen almaz, ilanlara bakarsan çoğu düşük km, aracı alıyorlar , hevesleri geçince bayiye geri veriyorlar.

    İnsanımızın dizel takıntısı var, çok ölçüp biçmeden alıyor, 2015 ten itibaren baktım çoğu dizel araç 40-70 bin km'de , dizelin tam hakkını veren az. Yılda 10bin km yapan gidip dizel soruyor, dizel-benzin farkı olarakta aynı paket için en az 30 bin TL ödüyor (2017). Ve şehir içi fabrika verilerine göre bu farkı 300 bin de amorti ediyor, bakım farkını saymıyorum bile.

    Atmosferik motorlu Forester lar dizel kadar satmıyor ve atmosferik alanların genelde hesap kitap yaparak (benim gibi ) aldığını düşünüyorum, dolayısıyla araçlarındaan beklentilerini almış olabilirler, dolayısıyla acil bil durum olmadıkçada satmazlar belki. LPG takılabiliyor olmasıda ayrı bir avantajı atmosferik motorun, yakıt gözüne batarsa LPG takar geçer.
    Bir XT kullanıcısı olarak yakıtı içiyor verinize katılmıyorum. 1700 kg sürekli 4x4 kutu gibi ve 241 hp bir aracın şehir içinde 8 litre benzin yakmasını beklemiyorsunuz heralde. Aracın normal şehir içi tüketimi 10.2 lt yokuşlu bir şehir ise 11-12lt. Şehirler arasında 100 le giderseniz 6-7 litre. 0-100 hızlanması zaten spor araba ayarında. Ben yakıtı düşünerek almadım hatta beklentimden az yakıyor. Sırf dizel diye az yakacağını ümit edip dizel satın alanlar, bence beklentilerinden fazla yaktığı için satıyor o dizelleri. Tahminim şehir içi 9 litre yakar.Bence o araç için yine makul rakamlar. Lpg konusuna gelince Xt lere rusyada lpg takan çok. lpg takılmayacak araba yoktur. Artık sıvı sistemler var aracın kendi enjektörlerinden benzin yerine sıvı gaz püskürtüyor vs. XT alıp lpg takacak adamada söyleyecek birşey yok tabiki. :) (Not: Araçtan oldukça memnunum değiştirmeyi düşünmüyorum yeni kasa XT almayı düşünüyordum artık onlardada Turbo kaldırılmış motor 2.5 yapılmış yani şu anki XT ler son turbolu XT ler kıymetini bilin.)




  • nzferby kullanıcısına yanıt
    XT özel bir araç, spor araba performansında bir SUV, özel bir müşteri ve sürücü grubu var ,performans öncelikli ve yakıt maliyet sıkıntısı olmayan, kuruş hesabı yapmayan bir grup. Sizde uzun süredir kullandığınıza göre bu özel gruptasınız.
    Yine hangi forumdaşa desemki atmosferik şehir içi fabrika verisi 8,2 Lt, XT için fabrika verisi 11,2 LT (yaklaşık %40 fazla) kabaca motor dışında bir farkları da yok, 4x4 vs (XT 100 kg daha ağır) forumdaşın gözleri bir açılır
    Önceki aracım Civic'ti LPG ye uyumlu bir motoru vardı ve 2500 TL'lik BRC kitini hesaplamalarıma göre 3,5 yılda anca amorti ettim. Bahsettiğiniz sıvı sistemler doğrudur turbolara teorik olarak uygulanabilir ama LPG kit maliyetleri bayağı fazla, belki 10 bin lira, ayrıca kit takınca ne sonucu deneme yanılma ile bulacaksınız, usta deneyimi, farklı motor dizaynı olması, ülkemizdeki kit deneyimleri vs ben olsam kendi aracıma taktırmam ki atmosferik aracıma bile taktırmayı düşünmüyorum. Ekonomi için performans aracına pahalı LPG kiti takıp sürmek deyince aklıma Ferrari konusu geldi

    XT ile normal şehir içinde 10,2 Lt yakanı tebrik ederim fabrika verisi 11,2 lt çünkü. Ayrıca sanırım aracı benim atmosferik aracı sürdüğüm gibi sakin sakin sürüyor
    XT ile performans yapmak lazım ya, hakkını vermek lazım. Ama maalesef bununda bir bedeli olacak ($ ), adını ne koyarsak koyalım.

    Bu arada ABD'de 2019 da yeni kasanın 2.0 XT versiyonu olmayacak doğru ama 2,5 LT lik atmosferik motor zaten vardı. Tek tip motor kaldı böylece ABD'de.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Crimean -- 20 Temmuz 2018; 0:12:10 >




  • Crimean kullanıcısına yanıt
    Şu an ankaradaki ortalaması 11.0 lt evim baya yokuşta.(son 5700 km ortalaması dün gece baktım ). Evin 3. aracı ve haftada 4-5gün 2 farklı kişi tarfından kullanılıyor. Bu ortalama benin aracı ne kadar kullanmama bağlı olarak değişiklik gösteriyor. Aracı eşim kullanırsa motor sesini bile duyamazsınız, cvt şanzuman ve motor gücü yüzünden dikmen yokuşlarında dahi 2 bin devir altında hareket edebiliyor ve ortalama 10lt lere doğru inmeye başlıyor. Ben çok kullanırsam işler değişiyor, her kapanışta gösterdiği tüketim değerini 28.8lt olarak bile gördüm. Tempolu sürerim, hızlı kalkarım, kısaca hakkını veririm yaktığına acımam bu aracı o yüzden aldım (tam bir sleeper :) bu şekilde sürünce ortalama 12 lere çıkıyor ama daha 13 ü göremedik yalan yok.Birimiz sakin birimiz agresif ve ortalaması şu an 11.

    Kısaca şehir içi kavramı şehir ve aracı kullanana göre çok değişiklik gösterebilir. Ama bu araç kesinlike yaptığı işe göre çok yakan bir araç değil ve yakıt konusunda kesinlikle eski kasa tam otamatik foresterler ile karıştırılmaması gereken bir araç. Subaruya demişler her şey çok güzel, 4x4, boxer motor falan 10 numara ama araçlarınız çok yakıyor. Subaruda bu kasada biraz yakıt tasarrufuna özen göstermiş.O aracın her kapanışında ekrana gelen kocaman harflerle "kaç litre yaktın bak işte gör" demesinden belli değilmi :). Mesela bundan önceki aracımda 4x4 2013 1.6 182 hp turbo benzinli kugaydı motor hacmi ve güç farkı yüzünden o araçtan 1.5-2 litre az yakıyor.

    Sonuç olarak yakıtı dahil herşeyden çok memnunum sadece yol ve rüzgar yalıtımı biraz zayıf ama motor tarafı yalıtımı çok iyi sürüş zevki zaten sizi bu araca bağlıyor arada sadece müzik dinlemek için bile biniyorum harman kardon çok iyi.




  • Arkadaşlar bir dostumdan 2016 dizel premium alıp aranıza katılmayı düşünüyorum. Öneriniz var mıdır bana?
  • noplaceforchance N kullanıcısına yanıt
    Bu sorunun cevabı ne beklentide olduğun ile alakalı, sorunsuz yerden yüksek güven verici , yakıt en ağır trafikteyim istanbulda 8.4

    Kafan daki diğer araçların bakım ve arıza yapma olasılıgı ile kıyasla, karar senin.

    Formun burası neden böyle yavaş kalıyor diye sorgulayıp duruyordum, senin gönderine 3 gün sonra cevap geliyor:)

    ..

    Benim sorumun cevabıda da şu ötesi yok konuşacak bir problem yok, bu yüzden.
  • 
Sayfa: önceki 7273747576
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.