Şimdi Ara

Şu resme bakıp teist kalmak çok zor (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ekleme kısmında yazdıkların tartışmalı konular o yüzden girmeyeceğim.



    Bak dediğin gibi bütün inandıklarımı bir kenara koyuyorum ve oyle düşünüyorum.



    Eğer tanrı varsa ,boşa yaratma diye birşey OLMAZ.Çunku gücü herşeye yetiyor ,bu galaksileri yaratması israf felan olmaz çünkü ortada tukenmeyen bir guç var.



    İnandığım taraftan bakarsak; ben Allahın kudreti olarak görüyorum bu gezegenleri ,galaksileri gücünün büyüklüğü olarak görüyorum.Ayrıca belide bize kibirlenmememiz gerektiğini soyluyor olabilir.Kuranda da



    İsra Suresi, 37. ayet: Yeryüzünde böbürlenerek yürüme; çünkü sen ne yeri yarabilirsin, ne dağlara boyca ulaşabilirsin.



    Buna da benzetebiliriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Birgünbelkihainsin B kullanıcısına yanıt
    Eğer inanıyorsan gayet basit ,eğer o çocuk değilde adam olsaydı ve inansaydı onun içinde gayet basit olacaktı.Ama inanmadığın için sana yazacaklarımın hepsi saçma gelecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsan istenebilir bi şey. Çocukluk zor kullanma cehalet dışında ortaya gelebilir bi şey değil.



    Bu açıdan insan doğal şartlarda bi iradenin urunu olmalı. Ancak anlaşıldığı üzere insan bu iradeyi gösterme konusunda çekince koysa hakkaten de makul gerekçeleri var.



    Peki bu gerekçeler bi düzen ve tertibin olduğu duşunulduğu yerde makulken kaotik bi yapıda ekstra heyecan unsurunu mu oluşturduğundan varız?



    Bi heyecanın urunu muyuz? Yarını olmayan bi aşk macerasının sonucu muyuz? Diyelim ki evrim var acaba terkedilmiş istenmeyen çocuk biz olabilir miyiz? .



    Bana göre insanın kainat suzlemindeki yeri kendini isnat konusunda sorun yaşayan bi varlığa denk getirilmekte ve bu da ifsada suistimale neden olmakta.



    Başında bi şey bırakılmayan çocuk gibi istismara açık Bi hal isteniyor gibi. Güçlü olanın dilediği gibi at koşturduğu bi mekan.



    Totalde kainatın muazzam buyukluğune anlamsız demek ilk bakışta insanı korkuturdu diye duşunuyorum.



    Belki öyledir ancak insan bunu söylerken bile zerre boyutuna indirgeniyor. Sanki koca kainat onu un ufak ediyor.



    Yani bu sorgu bize ait olamaz zira sorulduğu anda insan un ufak oluyor.



    Bence insanlık istenmeyen çocuğu yani evladımsının baba suretasının gerçeğine varmalı.



    Bu açıdan düşünürsek kadın ve erilin ilk bakışla bir arada bulunması mumkun iken bunu makule çevirmek için eşey denen turemede bi kısım denklikler oluşturulmalı.



    Amacı insanlığa başlangıç aramak olan bi kadının binlerce erilden ayrı ayrı çocuk sahibi olmayı göze alması ve bu erillerin de güçlü yakışıklı zengin sevecen kadının gozlerine bakan ve onun emri olmaksızın onun rahlesine yanaşmayan kutlu kişilikler olması lazım.



    Bu durum anne dediğimiz bireye duyulması gereken en oz saygı olarak kafa karıştırıcı bildiklerimize taban tabana ters ancak bu terslik benim değil babam olan yapının itirazı bu açıdan ben babam olan halden sıyrılarak yazılamaz bi tarihi binlerce ana bir kardeşinle yazacak gibi okunuyorum ve kainat bizlere bunu fısıldıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sen iki yaşındaki bebeyi neden sınava sokuyor diyorsan biraz daha islamı araştırmanı öneririm ,sana kolay gelsin
  • milkomeda kullanıcısına yanıt
    6 gün/6 evre. ama sen değindiğim noktaya değinmemişsin.bu dünyanın 13 milyar yılı diğer tarafın 3-5 gününe denk gelebilir.zamanın izafiliği ve kuranda buna yapılan atıfları incelemeni tavsiye ederim.tanrının açısından zaman nasıldır bilgin var mı?yoksa burda bildiğin zamana ve fiziki durumlara göre mi yorumluyorsun?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şeyh-i Ekber İBN-İ ARABİ

    Bana gayet mantıklı geliyor.Siz inanmadığınız için kendi kafanızda şekillendirmeler yapıyorsunuz.Yok şöyle yaratsaymış yok boyle yaratsaymış vb. Bu kadar galaksi BOŞUNA felan yaratılmadı(bence) ayrıca diyelim ki öylesine yaratıldı ,bunun tanrıya ve bize zararı nedir? Tanrının gucumu azalıyor ,yoruluyor mu yoksa bu galaksileri yaratırken fazla mı mesai yapmış?

    Galaksileri gücünün büyüklüğü olarak tanımlıyorum ,ayrıca bu kadar galaksilerin olması bize değer vermediğini göstermez.

    @milkomeda

    dedim ya tamamen bakış açısı milyonlarca tür içinden bakıp bunların tamamı benim rahatım için yaratıldı o denli önemliyim demek de mümkün , ben o milyon türün içinde bir tanesiyim sadece demek de
    insanda kendini üstün ve farklı görme çabası var oysa her türün kendine has avantaj ve dezavantajları var çita kadar hızlı değiliz mesela veya karıncalardaki iletişimi yapamıyoruz,kuş gibi uçamıyoruz ama uçak yapmayı öğrendik vs Bu üstün görme çabasından kaynaklanıyor bence pek çok olgu, misal ölüm sonrası , insanoglu kendine yediremiyor bence toprak olup gitmeyi yaşarken yaptıklarının karşılığını görmek istiyor. Cennete gidip de gelen yok ama nerdeyse inançların tamamına yakının da ölüm sonrası inancı mevcut




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ONY86

    6 gün/6 evre. ama sen değindiğim noktaya değinmemişsin.bu dünyanın 13 milyar yılı diğer tarafın 3-5 gününe denk gelebilir.zamanın izafiliği ve kuranda buna yapılan atıfları incelemeni tavsiye ederim.tanrının açısından zaman nasıldır bilgin var mı?yoksa burda bildiğin zamana ve fiziki durumlara göre mi yorumluyorsun?

    Her ne kadar 6 güne 6 evre aslında demenizi saçma bulsam da diyelim ki gerçekten 6 evreden bahsediyor neden 6 evre yani? Tanrı ol diyince her şey oluyor. Sonsuz güçlü bir tanrının tasarım yapmaya ihtiyacı mı var?

    Eğer tanrı var ise zamanı da tanrı yaratmıştır ve tanrı için zaman söz konusu değildir yani bizde bir yıl orada 1 saniye falan olamaz.

    Fakat inen kitapta kendisi için bir zaman kavramından bahsediyor 6 gün /evre diye. Bu açıkça çelişkidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • milkomeda kullanıcısına yanıt
    ol deyince olmak acaba video efekti gibi anında belirmesi mi demek?olma işini gördünüz mü de anında olduğuna karar verdiniz?yağmuru da allah yağdırıyor ama bulutlar soğuk sıcak hava dalgası vb bi sürü sebebe gerek var.allah ın çalışma şekli hakkında bişey diyemeyeceğim.allah için zaman yoksa ozaman 13 milyar sene beklemesi de söz konusu olamaz.13 milyar sene bu evren bekledi,tanrı değil.belkide tanrı kuzey kutbuna göre 6 günde yarattı?
  • İnsanın kıyasen zaman ve mekan bakımından bi yeri mikyas alması mumkun gorulmuyor.



    Zaman bilinen manada 4 değişik esasla mekan kazanır.( dini veriye göre konuşuyorum) birincisi suyun zamanıdır. İkincisi kendisinde kusur bulunmaması gerekenin zamanıdır.

    3. Ve 4. Cusu ilahın zamanı olarak kusuru gorup kusursuz yaratan ve yemin denen salt ilahi kudrete ait olan bi zamandır.



    Suyun yani dolayısıyla ateşin zamanı bize bilinebilir gibi gözüken bi şey. Diğer zaman ve mekanlar bize kapalı. Değişime tabi olanı kendisinde kusur bulunmaması gereken zamandır ve bundan nokta kadar bi birim alınacak gibi gözüküyor.



    Totalde zaman ve mekanın ortaklığı değil ust uste geçmişliği içerisinde nokta kadar hata denebilen insan denen suretanın çıkarılacağı bi toplamdan bahsedilebilir.



    İçresinde insan olmayan şeyzaman ve mekandır dersek insanın ışık su gibi kainat elementlerinden biri olmadığı anlaşılacaktır.



    Bu açıdan ilahi kudretin katında geçen zamanın birimi bilinemez dersek bu birinin varlığı halinde içresinden insan kadar nokta çıkarılmış bi birinin bu olduğu ve tanım sorunu ile karşılaşacağı duşunulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Afrikaya gidip oradaki durumu görseydiniz bir yaratıcının ya da sınavın olmadığını anlardınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıdaki 4 hal bi şekilde bulunabilir ancak bi hal daha var ki bu kitabın kişisel tecellisi gibidir.



    İçinde 4 unsur taşır ancak 3 şekil mevcuttur ve sonuçta 1 dir. Karışık ancak kişiseldir.



    Ezbe denen bi hal var. 4 harf aslında 3 harf ve zb nin okunmadığı tek harf yani kısaca e de başlayıp e de biten şey sadece e dir.



    Buna gölge perde ya da başında adaletle bekleyenin zamanı diyoruz. Bu hal de gozykebilir ancak tecelliyat bakımından bana ait ise; kitaba bakıp da insanın ozumsemesi gereken gerçeğin bi sonucu varsa bu insanlık kadardır ve her biri kendi tecellileri olarak kişiseldir.



    Yani kitaba bon bon bakmakmak değil ozunden bi şey çıkarıp kitabın kişisel tecellisine erişmek lazımdır.



    Ezbe zaman ve mekan bakımından ilk olarak ilahi kudrete eril ve dişil oğelik hasredilemez der.



    2. Olarak öyle Bi zamandır ki başlangıçı konusunda aynı zamanda kainat ve vahye bi bakış taşıyorak en kısa donuşumlu yer gök teoremidir.



    Kitaba bakıp kitaptan suzulduğunu böyle beyan eder.



    Şimdi yukarıdaki tanımlama bakımından bi kimsenin vahye bakışı farklıdır ve ozeldir. O da bi rasul aleyhisselam gibdr ancak kurana ittibasıyla nebiye kaçar.



    Bi patlama olmuş ve zaman ve mekanın ardılı bi suret dünyaya ıramışsa, zamanın ve mekanın başından ırayan ışınım kendisinden önceki kitaba ittiba edene benzer ve bu açıdan kitabı yoktur deniyorsa, zaman ve mekanın oluşum teoremine göre bu şey aslında yeni bi zaman ve mekan olabileceği gibi zaman ve mekan dışı bi oluşum da olabilir.



    Bu konu o kadar karışık ki insanın şirk denen hadiseyi iliğine kadar yaşayabileceği bi andan bahsediyorum diyebilirim.



    Kısaca insanın ilah diye ortaya sureceği her arguman insandan ayrıksı olamazken bu şey aynı zamanlı olarak duşuncesiz ve ebter bi yapıyı da beyan eder. İlk etapta insanı tanımladın diyebilirsiniz ancak durum bu değil.



    Bi yerde bana göre 2 ancak anlaşıldığı kadarıyla ilahi kudrete göre en az 3 e bolunmuş ve dünyada monte edilmiş bi yapı var.



    Ben kafa ve beden diye ayırmıştım. Daha önce bunların anlamları anlatıldı.



    İlahi kudret ise kafa beden ve bel altı denen 3 lu bi ayrıma gittiği goruluyor.



    Ben anne ve baba ve evlat derken, ilahi kudret anne tanri ve babamsı evlat denen 3 şekli teklif etmişe benziyor.



    Tanımlar kişiseldir siz farklı şekiller ve anlamlar yukleyebilirsiniz ki zaten istenen de bu.



    Benim tanımlamak da evladımsı gorulemeyen iken ilahi kudret görülebilir ancak bi karmaşayı ifade ederek demişe benziyor.



    Yani ben ğaybi bi durulu teklif ediyorum ve ilahi kudrete gorunemez diyor iken ilahi kudret aksine görülebilir ve taneisal tutum senin dediğin değildir. Benzer ancak değildir diyor.



    Bu açıdan zaman ve mekan denen süreçte cuzun ilk harfinden başlayıp da son harfine kadar bi değişim ongorulmuş ise ilahi kitabın aslında arabi ibrani latin bi kurgunun olmadığı gorulmekte. Bu lisan bayağı bi insana benziyor ancak düşünce ve tureme duygusuna hitap etmiyor.



    Daha çok nefes almak gibi bi şey tanrisal bi ego. Allahu tealanın tanrisal tutuma goğus kafesi ve o bölgesi gibi bi anlam yuklediği duşunulmekte. Babamsı suretasının bi kısmı da tanrisallıkla ifade edilmiş.



    Şöyle duşunun atom bombası gibi çok tehlikeli bi silah var ve bunun demonte durması ve uygun zamanda bileştirilmesi gerekiyor. İnsan bilinen en tehlikeli turdur ve bu bence demonte bi surette iken ilahın bun monte etmesi denen sureç bi devamiyettir ve daha olmamış olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.