Şimdi Ara

Şu An Ne Dinliyorsunuz? [ANA KONU] (832. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20.253
Cevap
91
Favori
255.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 830831832833834
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sonunda kaset deckimin bakımını yaptırdım, 11 yıl aradan sonra


    Servisten geçen hafta geldi. Lastik değişimleri, temizleme, yağlama (mekanizma), standart hız ayarı dengesi ve full kayıt kalibrasyon ayarlamaları dahil. Kayıt ayarlamasında referans olarak (Japon deckleri için) TDK SA (1994 model Tip 2, nötr) bandı kullanıldı. Cihaz hassas ve titiz bir ayarlamadan geçirildi ve şaşırtıcı şekilde şu anda orijinal fabrika (bias/kayıt) ayarından, kayıt esnasında daha iyi sinyal seviyeleri elde etti.

    Bunu niye dedim. Ben yıllar önce kaset deckiyle sık kayıt yapan birisiydim ve hala (nadir olsa da) ara bir ilgilenirim, hobi olarak.

    Memlekette 3 kafalı Hi-Fi AKAİ müzik setim var temiz durumda ve bazı üst düzey ve yüksek seviyeli (seçkin ses bantlarım) kasetlerim mevcut.

    Sesin nasıl iyi olması gerektiği hakkında temel tecrübem analog bant kayıtlarına dayalıdır. Tabi sadece tecrübe olarak değil işin teorisini de iyi bilirim ama öncelik kulaklarınızdır. Benim kulaklarım düzgün (EQ, faz genliğine) seslere alışıkın olduğundan ses hafızam da iyidir. Ben bir stüdyo çalışanı değilim ama sağlam kaynaklardan uzun araştırmalar ve deneylerde bulundum ve pek çok önemli bilgiye sahibim. Özellikle analog (Üst düzey ve yüksek seviyeli bant formülasyonları) kasetler hakkında.


    Bu bilgilere sahip olursanız yüksek çözünürlükü dijital ses kayıtlarının ne kadar SIKIŞTIRILMIŞ olduklarını daha iyi anlayacaksınız ; )


    Ses kayıtlarında ise ekipman önemlidir ama oynatımda, işitsel olarak giriş seviyesi (örnegin Sennheiser CX 300-II Precision veya benzer) düzgün kulak içi kulaklıklar gayet yeterlidir. Ben Philips SHE9750 kullanıyorum ve gayet düzgün ses veriyor. Bir kulaklık için binlerce lira bayılanlara aldırmayın. 200 - 400 liralık uygun kulaklıkla yeterince iyi sonuç alınabilir ama kaydın kalitesi çok önemli.


    Dijital kayıtara gelince durum daha da karmaşık hale geliyor, çünkü dijital formatlar (yazılımlar dahil) hakkında BÜYÜK bir bilgi KİRLİLİĞİ mevcut.


    Aslında her şey sesteki master işlem kayıt türüyle alakalıdır.


    DİKKAT (dijital) format veya bitrate (yoğunluk) demiyorum. En önemli faktör sesin (kaydın) harmonik yapısı ve dinamik aralıktır. Bu hangi şekilde olursa olsun, dijital veya analog kayıt fark etmez.


    Ayrıca dijital yüksek çözünürlük diye bir şey YOKTUR !


    Bu DSD veya yüksek hertz aralıklı kayıtların, STANDART analog sinyaldeki dalga boyunun taklididir sadece. Analog (manyetik) sinyallerinin dalga boyu doğrusal olmadığından sıkıştırma uygulanmaz ve sinyal olduğu gibi yansıtılır. Kaliteli (Üst Düzey ve Yüksek Seviyeli) bantlar analog sinyalin EQ (faz) genliğini (frekans başına düşen dB oranını), dinamik aralığı ve çözünürlüğü arttırarak ses kayıtlarının çok daha canlı, parlak, natürel ve yüksek kalitede çoğaltılmasını sağlarlar.


    Not: Dijital ses formatları ve plaklar orijinal kaynaktaki eq kalitesini ve çözünürlüğü iyileştiremezler. Bunu sadece kaliteli bant formulasyonları başarabilir.



    SES HAKKINDA ÖNEMLİ TEKNİK BİLGİLER


    Stüdyo kayıtlarında entrümanlar maximum 17 - 18 kHz kadar ses üretebilir, fakat kayıt 20 kHz'in üzerinde yapılır ve orijinal sesteki frekans tepkisi YAPAY olarak artmış olur ve CD standardına uygun hale getirilir (EĞER DİJİTAL KAYITTAN söz ediyorsak tabi), ANALOG hariç çünkü o en DOĞRU ve en DOĞAL yöntemdir


    Dijital kayıtlar daha büyük sinyal gürültü oranına (SNR'ye) sahip olma eğilimindedirler, ancak kaydın bit derinliği sınırlandırılır.

    Analog bant kayıtlarında bit derinliği sınırlaması YOKTUR !

    Bant üzerindeki tüm mikro partiküller sesteki bit derinliğini temsil etmekteler ve bu MİLYONLARCA bite tekabül eder ve ses dokusunda ciddi bir farklılık yaratır (tabi kopya kalite işlemine bağlı olarak). 

    > Kayıt 16 bitlik dijital dönüşümden sonra bile hala ses dokusunun (analog-harmoniklerin) özelliklerini korumaya devam etmektedir. Analog kayıt + uygun dijital dönüşüm sesteki hasarı minimum hata ile telafi eder. <

    Üstelik kaliteli bant formülasyonlarında sesler dijitale göre daha akıcıdır (hızlı geçişlidir) ve çözünürlük daha yüksek. Harmonikler* çok daha canlı ve belirgindir. Harmoniklerin geçişleri orijinal sesteki kayıt ile DOĞU ORANTILIDIR ve genlik seviyesi çok daha gelişmiş.

    Profesyonel dijital stüdyo kayıtları, harmoniklerde TERS (negatif) etkiye neden olur. Dolayısıyla ses dokusunun daha MAT ve YAPAY oluşumuna yol açar.

    Analogda yüksek frekanslı sesler (10 kHz üzerinde) daha parlak olurlar. Bit (partikül) yoğunluğu, daha canlı, daha renkli ve doğal ses üretimi, bant formülasyonunun türüyle ilişkilidir.


    Harmonik* nedir ?: Bir enstrümanın ana tınısını, ton rengini oluşturan şey. Sesin DNA'sıdır.



    Pre-Emphasis nedir ?


    Tipik olarak, kablo üzerinden iletim veya analog bantta kayıt gibi bazı işlemlerden önce, gürültüye en duyarlı giriş frekans aralığı artırılır. Buna "ön vurgu" (Pre-Emphasis) denir - işlemden önce sinyal geçer. Daha sonra, sinyal alındığında veya kayıttan alındığında, çıktının orijinal girişi doğru bir şekilde üretmesi için ters dönüşüm uygulanır "vurgu kaldırma" (de-emphasis). Aktarım veya kayıt / oynatma ile daha önce arttırılan frekans aralığına eklenen herhangi bir gürültü, şimdi vurgu önleme aşamasında azaltılır.

    Yüksek frekanslı sinyal bileşenlerinin , iletilen frekans spektrumu için daha eşit bir modülasyon indeksi ve dolayısıyla tüm frekans aralığı için daha iyi bir sinyal / gürültü oranı üretmesi vurgulanmaktadır .

    Nadiren kullanılsa da, CD masteringinde standart vurgu yapma yeteneği vardır. CD'lerin 14 bit ses üzerinde çalışması amaçlandığından (ESKİDEN), niceleme gürültüsünü telafi etmek için 'ön vurgu' için bir spesifikasyon dahil edildi. Üretim spesifikasyonları 16 bit olarak ayarlandıktan sonra, niceleme gürültüsü daha az endişe yarattı, ancak standart revizyonlar ile vurgu bir seçenek olarak kaldı. Ön vurgu, 10 dB ve zaman sabitleri 50 μs ve 15 μs olan birinci dereceden bir filtre olarak tanımlanır.


    Not: Bu bilgi nadir bulunan (eski baskı CD) albüm ses kayıtlarıyla ilgilidir.


    Pre-Emphasis ve De-Emphasis uygulanmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir ?


    Yüksek frekanslı gürültü, genliği modülasyon sinyalinde bulunan bileşenlerden daha yüksek olduğunda frekans bozulmasına yol açar. Bunun üstesinden gelmek için pre-emphasis ve de-emphasis gibi teknikler kullanılır.


    Pre-Emphasis avantajları

    1. Yüksek frekanslı sinyal bileşenlerini, gürültü bileşenlerinden daha yüksek bir büyüklükte olacak şekilde yükseltmeye yardımcı olur. > Sinyal 
    Gürültü Oranını (SNR'yi) iyileştirir. <

    2. Sinyal arttırmanın düzleştirildiği 15 kHz'lik bir üst kesme frekansına sahiptir. > Yani EQ GENLİĞİ (FAZ doğruluğu) çok iyi düzeylerdedir <

    Not: > Pre-Emphasis 2 kHz'den 15 KHz'e kadar hassasiyet sağlar. Yani duyabileceğiniz EN ÖNEMLİ frekans spektrumunu temsil eder. <

    3. Bu amplifikasyon ile bir Yüksek Geçişli Filtredir.

    Dezavantaj

    Bir sınırın ötesinde yapılırsa aşırı modülasyon olabilir.


    De-Emphasis (standart ses kayıt) avantajları

    1. Ön amplifiye sinyali normal genlik seviyesine geri getirmeye yardımcı olur.

    2. > 2.1 kHz civarında bir kesme frekansına sahiptir. < (Pre-Emphasis 15 kHz).

    3. Yaklaşık 75 µs (75 mikrosaniyelik) zaman sabiti ile bir (Standart) Düşük Geçişli Filtredir.

    Dezavantaj

    > Aşırı modülasyon riski <


    Yani basitçe dijital (veya analog) ses kayıtlarından söz ediyorsak, faz genliği sinyal bileşenlerinin frekans spektrumu için daha iyi bir sinyal üretmesini vurgulamaktadır. Üstte belirtildiği gibi bu ister yüksek, ister standart geçişli filtre olsun, seslerin EQ genlik seviyeleri frekans başına düşen dB oranları ile orijinal (fiziksel) baskıya kıyasla eşit seviyelerde olmalıdır. Yani orijinal baskıdaki sesler gibi her zaman ışıltılı ve canlı olmalı.



    Ve İŞİN TEMELİ


    > ANALOG SES BANDI HAKKINDA HER ŞEY. ÖZELLİKLER ve KAYIT AYARLARI <



    Test Tonları ile Seviye Kalibrasyonu


    400Hz ton 0dB ile herhangi bir giriş seviyesi kasetle kalibre edilebilir. Teybin hassasiyeti, kontrol edilmesi ve sabitlenmesi daha kolaydır ve 315Hz veya 400Hz ile kaynak / bant seviyesinin aynı olup olmadığını görmek için yeterlidir. 


    Peki gerçekte kullanılmakta olan bandın MOL'u için ne yapmalı ?


    Bias / frekans yanıtını değerlendirmek için doğrudan gerekli olan tarama tonlarını üreten bir yazılım ile bias kayıt / frekans yanıtı çizilmelidir. MOL'u ölçmek için, bir (yazılım) ton üreticiyle 315Hz ton beslenir ve bant üzerindeki seviyeyi yükseltirken THD ölçülür. THD %3 olduğunda bu seviyenin o bandın MOL'u olur.


    Not: Bu sadece KALİBRASYON özelliklerine sahip bir deck ve özel yazılım ile ayarlanabilir.


    Bu testler ne için gerekli ve ne gibi avantaj sağlar ?


    Deck metrelerinin sayaçları genel olarak yeterince kesin olmadığından güverteye giden gelen seviyeleri ve MOL’u kesin değerlendirmek için.

    Not: Bunu yapmak şart değil, kişisel bir tercih.

    Arada büyük farklar olmasa da -/+ 0.1, 0.2 dB gibi ufak ayrıntılar kar elde edilebilir. Böylelikle maksimum kayıt seviyesinde ufak bir denge daha sağlanmış olur.



    KASET TİPLERİ


    Ses kasetleri 4 tipe ayrılırlar. Bunlardan 3 tip standartlara uygun biçimde tasarlanmıştır.


    Tip I: Ferik Oksit (Type I • Ferric Oxide). Oksitlenmiş mikro demir pas parçacıkları içerir.

    Tip I iki gruba ayrılır: Saf ferik ve kobalt katkılı ferik formülasyonları.

    Tip I Özellikler: Normal Bias • 120 µs (EQ) | Ferric Tape


    Tip II: Krom (Type II • Chrome)

    Tip II 3 gruba ayrılır: Saf krom (Chromium Dioxide), kobalt katkılı ferik ve metal (Tip IV) parçacıklar içeren ferik.

    Tip II Özellikler: High Bias • 70 µs (EQ) | Chrome Tape


    Tip III: Üretimleri 80'lerin başında durdurulmuştur. Standart dışı.


    Tip IV: Metal (Type IV • Metal)

    Tip IV formülasyonları saf mikro metal parçacıklar içerirler ve kaliteleri (tıpkı diger tipler gibi) üretim yıllarına ve markalara göre değişkenlik gösterir.

    Tip IV Özellikler: Metal Bias • 70 µs (EQ) | Metal Tape


    Ayrıca kasetler ses kalite bakımından 5 farklı tipe ayrılır.


    1. Düşük Seviye (Low Level): Seyrek katkılı ferik oksit formülasyonu (Tip I).

    2. Giriş Seviyesi (Entry Level): Normal katkılı ferik ve ferik-kobalt formülasyonları (Tip I ve Tip II).

    3. Orta Seviye (Medium Level): Geliştirilmiş katkılı ferik, ferik-kobalt ve metal formülasyonları (Tip I, Tip II ve Tip IV).

    4. Yüksek Seviye (High Level) Premium Cassette: Yüksek hassasiyette geliştirilmiş ferik-kobalt, saf krom (Chromium Dioxide) ve metal formülasyonları (Tip I, Tip II ve Tip IV).

    5. Üst düzey (Top Level): Yüksek hassasiyette geliştirilmiş ferik-kobalt, saf krom (Chromium Dioxide), ferik-metal ve metal formülasyonları (Tip I, Tip II ve Tip IV).


    Yüksek seviye ve üst düzey kasetler en iyi sesleri üretirler. Frekans kayıt sınırları minimum 20Hz maksimum 25kHz kadar uzanmaktadır (kayıt cihazının yeteneğine bağlı olarak).



    ANALOG BANT HAKKINDA EK BİLGİLER


    1. Analog bantlar iki farklı temel ses tonajına (dengesine) sahiptirler.


    Nötr sesler: Kayıtlar orijinal kaynağa daha yakın ve sadıktır.

    Bunlar Tip 2 (Chrom) ve Tip 4 (Metal) bantlardır.


    Degişken sesler: Kayıtlar orijinal kaynağa göre daha sıcak, yumuşak veya renklidir.

    Bunlar Tip 1 (Ferric) bantlardır.


    Not: Çoğu (üst düzey) Tip 1'ler orijinal ses kaynağının düşük, orta ve yüksek frekanslarını arttırmaktadır ve dinamik aralığı genişletirler. Buna bazı yüksek seviyeli Tip 1'ler de dahil.


    Düşük, orta ve yüksek MOL örnekleri








    2. Bazı (gelişmiş) Tip 1 ve Tip 2 formülasyonları, orta ve üst frekans spektrumdaki EQ ve faz genliğini arttırarak, bir çeşit Pre-Emhasis (ön vurgu) işlevi görürler. 

    En PARLAK sesleri üreten Tip 1 ve Tip 2 bantların zirve tepki seviyesi. 

    10 kHz için ideal yüksek frekans hassasiyeti: 2.5 dB veya bu değerlere yakın seviyelerdir.



    TERİMLER


    Kaynak: Wikipedia


    Retentivity (Kalıcılık): Bandın manyetik alanın kuvveti olarak ölçülen mıknatıslanmayı tutma veya dayanma yeteneğidir. Banda depolanan manyetik sinyalin gücü (Manyetik Akı Yoğunluğu).


    Gauss : Manyetik akı yoğunluğu (Kalıcılık) için ölçü birimi.


    Coercivity (Zorlayıcı Kuvvet): Manyetik zorlama, zorlayıcı alan veya zorlayıcı kuvvet olarak da adlandırılan zorlama, ferromanyetik bir malzemenin dış manyetik alana dayanmadan manyetik bir dayanıma dayanma kabiliyetinin bir ölçüsüdür.


    Squareness Ratio (Kare Oranı) Elektromanyetizma: Bir bandın ölçümünde B-H eğrisinin şeklini belirtir. "B", manyetik bir nesneye uygulanan dış manyetik kuvvet olarak manyetik malzemedeki akı yoğunluğu (Gauss) miktarını ifade eder. "H" histereziyi, manyetik kuvveti uygular. Manyetizma uygulandığında "B" miktarı nesnenin doygun olduğu noktaya kadar artar ve artık mıknatıslanamaz hale gelir. Manyetik kuvvet kaldırıldıkça, nesne sadece belirli bir miktarda manyetizma korur. Maksimum kalan manyetik yoğunluğu ve doygunluk manyetik akı yoğunluğu arasındaki oranı temsil eden kare oranı, 1'e (%100) daha yakındır. Kare şekli ne kadar iyi olursa, kayıt verimliliği o kadar iyi, bozulma o kadar az ve ses o kadar keskin olur.


    Bias (Teyp Yanlılığı): Bias analog teyplerin kayıt kalitesini iyileştiren AC yanlılık teknik terimidir. AC yanlılığı, ses sinyaline duyulamayan bir yüksek frekans sinyalinin eklenmesidir. Kayıt yaparken, manyetik bant zorunluluğunun belirlediği gibi doğrusal olmayan bir tepkiye sahiptir. Bias olmadan, bu yanıt özellikle düşük sinyal seviyelerinde düşük performansa neden olur. Teybin zorlayıcılığından daha az bir manyetik alan kuvveti üreten bir kayıt sinyali, bandı manyetik hale getiremez ve çok az çalma sinyali üretir. Eğilim, sinyali bandın manyetik transfer fonksiyonunun daha lineer bölgelerine iterek çoğu ses kaydının sinyal kalitesini önemli ölçüde arttırır (bant kalite türüne göre).


    M.O.L. / Maksimum Output Level (Maksimum Çıkış Seviyesi): Bir ses cihazında, maksimum çıkış seviyesi, düşük frekanslarda %3 harmonik bozulma (THD) ve yüksek frekanslarda %3 intermodülasyon bozulma ile sonuçlanan çıkış sinyal seviyesini temsil eden bir özelliktir. Bundan daha yüksek olan herhangi bir sinyal, çok daha yüksek bozulmaya neden olur.

    Bu durum analog sinyalin (kayıt esnasında) kabul edebileceği (ve etmesi gereken) maksimum doygunluk seviyesi ile ilgilidir. Yani maksimum ve minimun frekans değerleriyle (Dinamik aralık).


    THD / Total Harmonic Distortion (Toplam Harmonik Bozulma): Toplam harmonik bozulma, bir sinyalde mevcut olan harmonik bozulmanın bir ölçümüdür ve tüm harmonik bileşenlerin güçlerinin toplamının, temel frekansın gücüne oranı olarak tanımlanır.



    Manyetizma Özellikleri

    Retentivity (Kalıcılık): __ Gauss

    Coercivity (Zorlayıcı Kuvvet): __ Oersted

    Squareness Ratio (Kare Oranı): __


    M.O.L. Bias Kayıt Ayarı

    Test Tonu: 315Hz veya 400Hz

    dB Oranı: __dB (maksimum %3 THD)


    M.O.L. Frekans Hassasiyeti | Oynatma

    Frekans Yanıt Seviyesi

    315Hz: __dB (Bass Sesi)

    10kHz: __dB

    16kHz: __dB (Tiz Sesi)


    Örnek bant: Sony UCX-S


    M.O.L. Kayıt Seviyesi | Bias (Giriş Sinyali)

    315Hz: + 6dB (maksimum %3 THD payı)

    10kHz: - 4dB


    M.O.L. Frekans Hassasiyeti | Oynatma (Çıkış Sinyali) 

    315Hz: + 1.5dB

    10kHz: + 3.0dB



    Ayrıca duymanın ve her ses biçiminin bir sınırı vardır.


    20 kHz, 19 kHz , 18 kHz ve 17 kHz (24 yaş ve daha genç kişiler duyabilir) 


    16 kHz (30 yaş ve daha genç kişiler duyabilir) 


    15 kHz (39 yaş ve daha genç kişiler duyabilir) 


    14 kHz (45 yaş ve daha genç kişiler duyabilir) 


    12 kHz (50 yaş ve daha genç kişiler duyabilir) 


    10 kHz (60 yaş ve daha genç kişiler duyabilir) 


    8 kHz (Herkes duyabilir)


    Benim yaşım 36 ve 16 kHz hafif gelse de hala duyabiliyorum ses orada. Yani kulaklarım nolmalinden 6 yaş daha genç sayılır :)



    SON OLARAK ÇOK ÖNEMLİ BİR BİLGİYİ EKLEMİŞ OLAYIM


    Ayrıca dijital kayıtların BÜYÜK bir eksikliği, KUSURU vardır. Bunu bir çok kişi bilmez ve MALESEF bu bir gerçek. Sadece bazı büyük ses mühendisleri hariç örneğin Bernie Grundman çünkü bunu dile getiren o ilk kişilerden biriydi.

    HDD, SSD ve SD kartlar seslerin harmoniklerinde (FAZ doğruluğunda) zamanla bozulmalara yol açarlar. Bunun ana nedeni yazılımlardır. Yazılım üzerinden oynatılan her hangi bir audio (ham dosya) olumsuz etkilenir. Sesler daha mat hale gelir ve bu tekrarlandıkca etkisi artar. Bu bir veri kaybı değildir. Orijinal kaynaktaki SESLERİN IŞILTILARI, zamanla belirli bir seviyeye kadar azalır (geriler).

    Optik disk kayıtlarında (CD'lerde 100'lerece oynatımdan sonra) faz genliği yıllar boyu sabit kalırken, oynatılan her hangi bir dijital dosyada belirli süre sonra seste genlik değişimi oluşur.

    Bu o kadar hassas bir olgu ki, en ufak bir değişiklik onu olumsuz etkiliyor. Aynı ses dosyasını defalarca bir yerden başka yere aktarırsanız veya kopyalarsanız seteki FAZ genliği kayba uğramaya başlar (10'larca kez test ettim, sonuç aynı). O yüzden indirdirilen her hangi bir dosyanın konumunu değişmeden direk diskelere burn ettirmek gerekir.

    Faz genliği ham DOSYA biçiminde malesef çabuk bir sekilde olumsuz etkileniyor.

    Örnek vereyim

    Dosyayı taze bir şekilde indirdiniz, download konumunda olduğunu var sayıyorum. Aynı dosyayı kopyalayıp bir kaç farklı konuma aktarın, ardından da bir kaç gün boyunca içerisindeki (örnegin) flac'ları defarca kullanın. Diğer orijinal konumdaki dosyayı ellemiyoruz.

    Bir kaç gün aradan sonra açın ve iki kalsör arasındaki farkı emin olana kadar defalarca kontrol edin ve farkı göreceksiniz (PC'de DAC olduğunu varsayıyorum). Böylelikle bu fark (ses bozukluğu) minimum %10 - %15 cıvarında olacaktır ve sesler daha mat hale gelecek.


    Asıl konu şudur, verinin nasıl güvenilir biçimde saklayıp bozulmadan işlenmesiyle alakalı. Bu etken sesin ana kaynaktaki harmonik yapısının sabit kalmasını sağlamaktadır.

    Fiziksel bir ortama kazınmış dijital verilerin faz genliği değişmez, sabit kalır ama dosya halindeki veri HDD, SSD veya SD kartlardan kullanılırsa faz bozulmalarına yol açar.

    Audio genlik seviyesini bilerek dahi manipule etseniz, fiziksel dijital veride her hangi bir değişiklik olmayacaktır. Fiziksel kayıtlarda veri etkilenmez bu sadece ham dijital dosyalarına özgüdür.


    Bu dediklerim dikkate alınırsa, 50 liralık uygun orijinal Samsung kulaklıkla bile MP3 ve FLAC arasındaki fark RAHATLIKLA hissedilebilir (bir çok kez test ettim). Ama bu farkı telefondan yakalamak tabi biraz zor olabilir. PC öncelik ve düzgün yazılım




    DİKKAT ! Pre-Emphasis Master kayıt | Ultra HQ Audio. Tadını çıkarın ; )


    Sanatçının resmi kanalı


    Lionel Richie - Can't Slow Down (Ultra HQ Audio | Pre-Emphasis Master Record) [1983]




    Unutulmayan hitlerden


    Lionel Richie - All Night Long (All Night) (Ultra HQ Audio | Pre-Emphasis Master Record) [1983]




    Ve EFSANE BONUS TRACK. Çok nostaljik.


    Lionel Richie - Hello (Ultra HQ Audio | Pre-Emphasis Master Record) [1983]




    Spotify Pre-Emphasis Master albüm

    Link

    https://open.spotify.com/album/5U0NU0T1JKIJwgq2ZDWb2T?si=6Y6V5ZgORvycQxzo7KZKoA



    Aynı parçaları FLAC ve WAV formatından (PC-dahili DAC ve düzgün yazılımlar üzerinden) evdeki deck ile şu model banda yüksek hassasiyette kaydettim. Elimde yaklaşık 30 adet kadar Japon markalarına ait (dönemin en iyileri), korunmuş Üst Düzey ve Yüksek Seviyeli bantlar mevcut.


    Üst düzey Tip 2


    Sony UX-ES 1990 model

    Type II / High Bias • 70 µs (EQ) | Chrome Tape












    Orijinal, dijital kaynak zaten HARİKA. Üst düzey (ve bazı yüksek seviyeli Tip 2) NÖTR ses bantları yoğun detayları koruma (ve iyileştirme) amaçlı bu tür kayıtlar için iyi bir seçimdir. Ses eskisine göre daha IŞILTILI, fakat Dolby mod KAPALI. Bu yüzden bant kaydını bir ara DBX gürültü azaltma programı (fitresi) üzerinden, eş zamanlı olarak FLAC formatına konvert edip, 2 adet Philips CD'ye yazıp (biri kullanımlık) güvenli şekilde arşivleyeceğim ki (dijital kalite) genlik düzeyi bozulmasın, sabit kalsın diye. Sesi en iyi ve en güvenilir hale getirmenin yollarından biri budur.

    Bantları boş yere fazla yıpratmaya gerek yok. Bende aynı kalitede CD'den taze bir şekilde (tekrar tekrar) çekip, kullanılan ham dosyaların genlik düzeyi bozulana dek dinlerim daha sonra. Hem pratik, hem kaliteli, hemde mala tasarruf olsun ; )


    Her şeyin hesabını ince yapmak zorundayız, malum kriz var. Ekstra masraf başa bela :)



    Uzak doğudan inciler, favori parçalarım. Kızın sesi çok şirin, harika aranjman ve ses kalitesi :)


    Junko Sakurada - Basha ni Yurarete (HQ Audio) [1975]




    Junko Sakurada - Shiroi Nikki (HQ Audio) [1975]




    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/3DLgizjZwq4UzMzAFx9y87?si=QlNu3VhqS_ihC9nDnZsBYA



    Üst düzey Tip 2 Fuji bandına kaydettim, sesler epey canlı.

    Kaynak: Torrent, ilk baskı CD

    Format: WAV, FLAC


    Fuji ZII 1995 model

    Type II / High Bias • 70 µs (EQ) | Chrome Tape 












    Mix tape için özel (Japan) City Pop seçmelerim. Tonal denge (harmonikler) harika :) Hepsini FLAC ve WAV formatında torentten indirip Üst düzey ve Yüksek seviyeli Tip 1 bantlara kaydettim.

    Sonuç: Orijinal kaynağa göre olağanüstü berrak, daha açık, sıcak ve renkli sesler ve artırılmış bas aralığı.


    Reiko Takahashi - Sunset Road (HQ Audio) [1987]




    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/0v1MoZARbqi7wOeECMI8Up?si=AiJUkNGrSZCFqbtSbaEZYA



    Atsuko Nina - Teibo (HQ Audio) [1987]




    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/1QT6NeEA9ipoIlnxFf9MZ4?si=EZmw8LACSTeuW0lPKkV-aw



    Üst düzey Tip 1: TDK AR-X (1988) ve Yuksek seviyeli Tip 1: Maxell UDI-CD (1996) bandına kaydettim.

    Kaynak: Torrent, ilk baskı CD

    Format: WAV, FLAC


    Bu modeller olağanüstü parlak, epey açık ve sıcak (+ TDK AR-X için renkli) sesler üretirler.


    Üst düzey Tip 1


    TDK AR-X 1988 model

    Type I / Normal Bias • 120 µs (EQ) | Ferric Tape (Super Ferric)











    Yüksek seviyeli Tip 1 


    Maxell UDI-CD 1996 model 

    Type I / Normal Bias • 120 µs (EQ) | Ferric Tape (Super Ferric)












    Favlardan


    Şahane gitar performansı. Sizin için ; )


    Masayoshi Takanaka - Shake It (HQ Audio) [1986]




    Masayoshi Takanaka - Nagisa Moderato (HQ Audio) [1985]




    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/19H1VDeB8hMPmpG9LVKtHM?si=Xj7yx5lQRSmxfntaU2FTRA


    Favlardan


    Shakatak - Night Birds (HQ Audio) [1982]




    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/2oyQjDm6W1y2BptzRj64XS?si=vjXpvhImR92p4WaN7ibp5g



    Üst düzey Tip 1: TDK AR-X (1988) bandına kaydettim.

    Kaynak: Torrent, ilk baskı CD

    Format: FLAC



    Favlardan


    Meşhur Styx grubu :)


    Styx - Babe (HQ Audio) [1979]




    Styx - Boat On The River (HQ Audio) [1979]




    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/0RhPpU4BvtF44qdvFnGQuh?si=Xlxs9NPWSIadiBiPy_D7wg



    Üst düzey Tip 1: TDK AR-X (1988) ve Yuksek seviyeli Tip 1: Maxell UDI-CD (1996) bandına kaydettim.

    Kaynak: Torrent, ilk baskı CD

    Format: FLAC



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quantum Limit -- 5 Aralık 2020; 1:1:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eskimeyen hitlerden. Favlardan :)


    Memlekette az dinlemezdim bunu 2002 - 2003 yılı. Tamda gençlik dönemimden.


    SİZİN İÇİN


    Tür: Pop | Stil: R&B Vocal. Havası baya gotik.


    Мария Илиева - Нищо (HQ Audio) [2001]




    Resmi Video [2001]




    Sanatçı: Maria İlieva

    Şarkı: Hiçbir şey


    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/5OtgSrflZX1DWMj1A9NB0e?si=YPPGy8eBRTSrt8T_EI9QmA


    Türkçe çeviri


    Sahip olmak istiyorsun ama değilsin
    sahip değilsin ama olmak istiyorsun
    bana sahip olabileceğine inanabilirsin.

    Sahip olmak istiyorsun ama değilsin
    sahip olmak isteyebilirsin
    yoksa her şeye sahip olabilirsin.

    Bana sahip değilsen, hiçbir şeyin yok
    hiçbir şey yok, hiçbir şey yok... (4x)


    Nakarat:

    Risk aldığın bir şey -
    her şeyi kaybedersin ve hiçbir şey
    değerli bir şey yok
    bana aşık olduğun kadar
    hiçbir şey riske atmazsın
    kaybedecek bir şey yok
    değerli bir şey yok
    bana aşık olduğun kadar
    Hiçbir şey... (9x)


    Sahip olmak istiyorsun ama değilsin
    ama sahip olmak isteyebilirsin
    yoksa eğer her şeye sahip olabilirsin.

    Sahip olmak istiyorsun ama değilsin
    sahip değilsin ama olmak istiyorsun
    bana sahip olabileceğine inanabilirsin.

    Bana sahip değilsen, hiçbir şeyin yok
    hiçbir şey yok, hiçbir şey yok... (4x)


    Nakarat: (2x)

    Risk aldığın bir şey -
    her şeyi kaybedersin ve hiçbir şey
    değerli bir şey yok
    bana aşık olduğun kadar
    hiçbir şey riske atmazsın
    kaybedecek bir şey yok
    değerli bir şey yok
    bana aşık olduğun kadar
    Hiçbir şey... (9x)



    Diğer favorim :)


    Мастило - Моите кафеви очи (HQ Audio) [2001]




    Resmi Video [2001]




    Sanatçı: Mürekkep

    Şarkı: Kahverengi Gözlerim


    Spotify link

    https://open.spotify.com/album/34M7yTZaGPPiVmAqh1RVki?si=Grmnt4TFQSiq4w8MyeNi8g


    Türkçe çeviri


    Kahverengi gözlerim...

    Sana bakışımla işkence ediyorum ve sen
    hala soğuk görünüyorsun,
    kahverengi gözlerimden,
    hala yoruluyorsun...

    Ve daha önce ne kadar susamıştın,
    her hareketim veya sözüm için.
    O gözleri takip ettin,
    seni onlarla delilercesine büyüledim...

    Suçlulukla kenara bakıyorsun,
    uzun zamandır orada seni bekliyor gibiler...
    Ve onun da kahverengi gözleri var,
    zavallı şeye işkence etme...

    Ve daha önce ne kadar susamıştın,
    her hareketim veya sözüm için.
    O gözleri takip ettin,
    seni onlarla delilercesine büyüledim...


    Nakarat:

    Artık kahverengi gözlerimi arama,
    onlar sadece senin büyük yalanlarını hatırlıyor.
    Artık kahverengi gözlerimi arama,
    onlar sadece senin büyük yalanlarını hatırlıyor.


    Ve daha önce ne kadar susamıştın,
    her hareketim veya sözüm için.
    O gözleri takip ettin,
    seni onlarla delilercesine büyüledim...


    Nakarat:

    Artık kahverengi gözlerimi arama,
    onlar sadece senin büyük yalanlarını hatırlıyor.
    Artık kahverengi gözlerimi arama,
    onlar sadece senin büyük yalanlarını hatırlıyor.



    Not: Gözlerim mavidir ama daha çok kahverengi gözlü kızlara zaafım var :)



    "Мария Илиева - Нищо" Üst düzey Tip 2: Fuji FR-II Super (1988) bandına kaydettim.

    "Мастило - Моите кафеви очи" Üst düzey Tip 1: Fuji FR-I Super (1988) bandına kaydettim.

    Kaynak: Torrent, ilk baskı CD

    Format: WAV, FLAC


    Üst düzey Tip 1


    Fuji FR-I Super 1988 model

    Type I / Normal Bias • 120 µs (EQ) | Ferric Tape (Super Ferric)








    Üst düzey Tip 2


    Fuji FR-II Super 1988 model

    Type II / High Bias • 70 µs (EQ) | Chrome Tape








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Quantum Limit -- 4 Aralık 2020; 16:37:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • https://tidal.com/browse/track/68710974
    The doors - people are strange

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B8DF362DD -- 6 Ocak 2021; 22:28:8 >
  • dont speak




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B8DF362DD -- 6 Ocak 2021; 22:23:49 >
  • en büyük mehmet bizim mehmet




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-B8DF362DD -- 6 Ocak 2021; 22:25:21 >
  • Kayınvalide hanımdan zamanında kendisini kimlerin istediğini ama varmadığını dinliyoruz . Allahtan kızı kendisine çekmemiş.
  • zannedersem youtube da hakkında en fazla meme videosu olan şarkı


    say good bye donanım...


    never say good bye  donanım.

  • Aldanmayın.


  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gripin arkadaş
  • You and me

    We have no faces

    Soon our lives they'll be erased

    Do you think they will remember?

    Or will we just be replaced

    Oh I wish that I could see,

    How I wish that I could fly

    All the things that hang above me

    To a place where I can cry

    So what can it be?

    No one hears me call,

    Echoes back at me

    No ones there.


    To all these nameless feelings

    I can't deal with in my life

    To all these greedy people

    Trying to feed on what is mine

    You've got to fill your hunger

    And stop fucking with my mind

    I know its time to leave these places far behind

    You and me

    We have no faces

    They don't see us anymore






  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keskin bıçak
  • ludovico einaudi


    experience


  • 
Sayfa: önceki 830831832833834
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.