kardeş aynı sorun (!) bende de var diyelim.... ama bu bir sorun değil...senin de dediğin gibi motor soğuk çalışmaya başlayıncaözellikle 1. vitesten ikiye atarken stop edebiliyor....bunun için klasik bir yöntem olan arabayı ısıtıp yola çık derim...veya bir müddet 1. viteste seyret.... 500 mt falan... sorun kalmayacaktır...ben özellikle acelem varsa hemen çalıştırıp hareket edeyim derken yabi frene basınca vaya 2. vitese atınca istop ediyor...ama biraz daha ağır hareket edersem bir sorun yok...
Banada artık öyle geliyor yoksa başımıza masraf çıkaracağız durduk yerde
quote:
Orjinalden alıntı: grkn
kardeş aynı sorun (!) bende de var diyelim.... ama bu bir sorun değil...senin de dediğin gibi motor soğuk çalışmaya başlayıncaözellikle 1. vitesten ikiye atarken stop edebiliyor....bunun için klasik bir yöntem olan arabayı ısıtıp yola çık derim...veya bir müddet 1. viteste seyret.... 500 mt falan... sorun kalmayacaktır...ben özellikle acelem varsa hemen çalıştırıp hareket edeyim derken yabi frene basınca vaya 2. vitese atınca istop ediyor...ama biraz daha ağır hareket edersem bir sorun yok...
Banada artık öyle geliyor yoksa başımıza masraf çıkaracağız durduk yerde
quote:
Orjinalden alıntı: grkn
kardeş aynı sorun (!) bende de var diyelim.... ama bu bir sorun değil...senin de dediğin gibi motor soğuk çalışmaya başlayıncaözellikle 1. vitesten ikiye atarken stop edebiliyor....bunun için klasik bir yöntem olan arabayı ısıtıp yola çık derim...veya bir müddet 1. viteste seyret.... 500 mt falan... sorun kalmayacaktır...ben özellikle acelem varsa hemen çalıştırıp hareket edeyim derken yabi frene basınca vaya 2. vitese atınca istop ediyor...ama biraz daha ağır hareket edersem bir sorun yok...
BAKIMA GİR BENCE FULL OLARAK
fren pedalında sertleşme oldu mu?
şu sebepten soruyorum. eğer westinghouse'a gelen emiş hortumunda delik,yırtık veya çatlak var ise motor oradan fazla hava çekeceğinden rölanti dengesizliği ve stop etme oluşabilir.
Yine o hortum yırtık olduğundan westinghouse'da yeterli vakum oluşmayacağından fren pedalı sertleşecektir.
Saçma gelebilir ama bu durum karbüratörlü bir araçta başıma gelmişti.
Ya soğuk araçta daha zengin karışım gitmesini sağlayan stepper motor bozulmuştur ya da ecu da bi sorun vardır derim ben. İkisinden biri. Yoksa buji kablosu felan sıcak soğuk ayrımı yapmaz pek......
MOTOR KISMINDA BULUNAN SOKETLERİ ÇIKARIP TEKRAR TAK SOKETLERDEN DE OLABİLİYOR.ZAMANLA SOKET İÇERİSİNDE HAVLANMA VE KOROZYON OLUŞABİLİYOR.
enjeksiyonlu arabalarda hava filtresinin motorla birleştiği noktada yani arada diyelim rölanti sensörü var.havayla benzin karışımına göre rölantisini ayarlayan parça.zamanla bu sensör kurum bağlıyor.kendi arabamdada aynı arıza vardı temizlendi arıza giderildi
bende de suzuki swift 1.3 cabrio 93 model araç var. tek nokta enjeksiyonlu. benzin depomda az miktar benzin kaldıysa ister sıcak motor ister soguk motor olsun bu stop etme sorununu yapıyor. fakat benzin ilavesi yaptıktan sonra motor sogukda olsa kesinlikle stop etmiyor. yakıt sıstemiyle alakalı bir sorun olabilir bendeki. ama henüz baktırmadım...
Senelik konuyu hortlatmışsın buarada:) Ben bu sorunu yaşadığım aracı satalı bile 1 yılı geçti:)
quote:
Orjinalden alıntı: aykut119
bende de suzuki swift 1.3 cabrio 93 model araç var. tek nokta enjeksiyonlu. benzin depomda az miktar benzin kaldıysa ister sıcak motor ister soguk motor olsun bu stop etme sorununu yapıyor. fakat benzin ilavesi yaptıktan sonra motor sogukda olsa kesinlikle stop etmiyor. yakıt sıstemiyle alakalı bir sorun olabilir bendeki. ama henüz baktırmadım...
öyle ama. bendeki araç piyasada pek nadir bulunmayan bir araba. eğer aynı araçla benzer sorunlar yaşayanlar varsa google veya benzeri arama motorlarında aratma yaparken bu sayfalar bulunabilsin dye ben cevap attım. biraz hortladı evet :)))
quote:
Orjinalden alıntı: VoLKaN067
Senelik konuyu hortlatmışsın buarada:) Ben bu sorunu yaşadığım aracı satalı bile 1 yılı geçti:)
quote:
Orjinalden alıntı: aykut119
bende de suzuki swift 1.3 cabrio 93 model araç var. tek nokta enjeksiyonlu. benzin depomda az miktar benzin kaldıysa ister sıcak motor ister soguk motor olsun bu stop etme sorununu yapıyor. fakat benzin ilavesi yaptıktan sonra motor sogukda olsa kesinlikle stop etmiyor. yakıt sıstemiyle alakalı bir sorun olabilir bendeki. ama henüz baktırmadım...
Bu konuda bilgisi olan arkadaşlar cevap yazacaktır bu bölüme
benim arabamda laguna 2.0 sıralı lpg var vites ve hız farketmeden debraja basınca stop ediyor neden olabilir ? bazen yapıyor her zaman değil
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme