Şimdi Ara

Stellaris (2016) [ANA KONU] (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
5
Favori
6.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu haftasonu, uzun zaman sonra, bir oyun gecelere kadar oynattı. Galiba 70 yıl geçti ve artık eventler azalmaya başladı ya da etrafımda 2 ülke olunca daha fazla genişleyemediğimden ve survey yapamadığımdan tetiklenmiyor; en hızlıda pauselarla oynuyorum oyunu.

    Oyunun deneyimlediğim modülleri hakkında birkaç soru/yorumum:

    En son dün sector kısmına girdim. Energy ve Crystal bağışı yapıyorum, % 75 üzerinden gelir aliyorum her birisinden, fakat bazen mantıklı şeyler yapmıyolarmış gibi geliyor. En çok zarar vereni de strategic resourcelarımı sanki yokmuş gibi göstertmeleri oldu, bug mı bilmiyorum ama normalde Betharian Stone ile çalışan reaktörlerim vardı. Bi baktım işsizlik pop upları gelmeye başladı notifikasyon olarak. Girip baktığımda bu reaktörlerin Betharian Stone ile beslenmediğinden çalışmadığını gördüm halbuki hala bende bu kaynaklar. Biraz daha geliştirlmesi lazım gibime geliyor sanki "sector" olgusunun.

    Önceden paradox oyunu oynamadığım için savaş sistemini tanıyamadım daha. Dün mesela wargoalları seçip daldıktan sonra bir yeni uzaya çıkmış bir uygarlığa-nedense wargoalde tek gezegenleri gözüktü dolayısıyla tümüyle bütün gezegenlerini işgal edemedim onun da nedenini anlayamadım- savaş bittikten sonra teslim oldular direk. Bundan sonra diğer gezegenlerine dalmak istedim fakat bu sefer de 5 yıl barış haline geçmişiz. Bu normal bir şey mi yani bi uygarlığa savaş açıp kazandıktan sonra, bir daha savaşmak için belli bir zaman beklemek mi gerekiyor?

    Belli başlı diğer konseptleri de denedim Uplift'tir/ robot işçilerdir/gen modifikasyonudur falan ama zaman geçmediği için üzerinden yorum yapamıyorum nedir ne değildir. Bana göre oyun düzelmeyecek gibi değil. Bilim-kurgu hayranı olduğumdan, BK'daki birçok konepti alıp işlemiş bir oyun gibi olmuş bu; bu konseptlere tanık olmak zevk veriyor bana. Daha da bunları genişleteceklerini ve oyunu da şu anki halinden iyi hale getireceklerini düşünüyorum. Şimdilik bu kadar:).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 16 Mayıs 2016; 12:49:14 >




  • utku191 U kullanıcısına yanıt
    Bu bir paradox klasiğidir oyun dengelme olarakta lazım. 5 sene savaş açamazsın adamlara. Stratejik kaynak binası yaptığın gezegenler sende olsun sektöre verme. Savaş açarken isteğin hedefleri ekle savaş sonunda puanın çok ise başka hedeflerde eklersin. Ama şöyle bir hata yapmışlar adam yorulunca pırt teslim oluyor savaş bitiyor. Dur bakalım belki ben başka hedefler eklicem bana bir barış teklifi yolla tek taraflı bitiyor. O yüzden başta hedefleri iyi seçmeli. Ck2 gibi olmuş bu yönü. Birde benim laptopta[Intel® Core™ i3-4010U Processor
    (3M Cache, 1.70 GHz)işlemci ve ati R5 M230 2gb paylaşımlı ekran kartı 4b ram] 1000 yıldızlı galakside ironman oyun açtım yıl 2303 falan oldu galiba galaksinin çoğu açıldı fakat oyun en hızlıda kasmaya başladı donanmanın hareketini izleyim diyorum akmıyor hareket takıla takıla gidiyor ama o oyunu yavaşta olsa bitiricem. Birde şu seçenekler nedir arkadaşlar?
    Bu mesaja eklenen görseller:

    Stellaris (2016) [ANA KONU]

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi7

    Bu bir paradox klasiğidir oyun dengelme olarakta lazım. 5 sene savaş açamazsın adamlara. Stratejik kaynak binası yaptığın gezegenler sende olsun sektöre verme. Savaş açarken isteğin hedefleri ekle savaş sonunda puanın çok ise başka hedeflerde eklersin. Ama şöyle bir hata yapmışlar adam yorulunca pırt teslim oluyor savaş bitiyor. Dur bakalım belki ben başka hedefler eklicem bana bir barış teklifi yolla tek taraflı bitiyor. O yüzden başta hedefleri iyi seçmeli. Ck2 gibi olmuş bu yönü. Birde benim laptopta[Intel® Core™ i3-4010U Processor
    (3M Cache, 1.70 GHz)işlemci ve ati R5 M230 2gb paylaşımlı ekran kartı 4b ram] 1000 yıldızlı galakside ironman oyun açtım yıl 2303 falan oldu galiba galaksinin çoğu açıldı fakat oyun en hızlıda kasmaya başladı donanmanın hareketini izleyim diyorum akmıyor hareket takıla takıla gidiyor ama o oyunu yavaşta olsa bitiricem. Birde şu seçenekler nedir arkadaşlar?
    Bu mesaja eklenen görseller:

    Stellaris (2016) [ANA KONU]

    benim anladığım;

    Allow Redevelopment dediğinde sektör kendi bünyesindeki şehirleri, sen ne belirlediysen o resimde tam o şıkların üstünde yönelimler var, onlara göre kendisi kafasına göre gezegendeki binalarını yıkıp dizayn edebiliyor yada kareler(tile) boşsa ona göre bina yapıyor direk.
    Respect Tile resources dediğinde, gezegenlerinde işte, ne bileyim bir karede(tile) enerji kaynağı olsun, gidip de ona farm kurup yada araştırma merkezi kurup tümüyle o kareyi işe yaramaz hale getirmiyor sözde.

    Ama şu an bunlar tam çalışmadığına dair söylemler var forumda, istediğimize göre ayarlasak bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 16 Mayıs 2016; 17:08:47 >




  • utku191 U kullanıcısına yanıt
    Eyvallah teşekkürler. Ben zaten orjinal çıktığı halini kullanıyorum. Böyle yapınca pek sorun olmuyor sektörler. İlerde yamalar ile bu seçenekler düzene girer zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni günlük yayınladı yapımcılar. Kısaca bütün eleştirileri okuyorlar ve bunları zamanla iyileştirip yeni özellikleri ekleyecekler. Bu arada Stellarisi uzun zaman boyu geliştirmeyi düşünüyorlar
    " we will release a lot of expansions over the coming years"
    tabi bu uzunluğu çıkarılan dlclerin ne kadar satın alındığı ile doğru orantılı olarak etkileyecek
    "As long as enough players keep buying paid content for the game, we promise to keep improving the game for everyone, almost like an MMO"

    Her ay yen ibir patch çıkarmayı düşünüyorlar. Bu patchlere Ünlü BK yazarlarının adlarını verecekler ilk üçü şaşırtmadı: Clarke, Asimov, ve Heinlein. Asimov patchinde diplomasinin çoğu kişilerce istenen seçenekleri gelecek gibi görünüyor.

    Beklenen bugfixler şöyle:


    "CLARKE" HIGHLIGHTS
    Fixes to the Ethic Divergence and Convergence issues. Currently, Pops tend to get more and more neutral (they lose Ethics, but rarely gain new ones.)
    The End of Combat Summary. This screen looks bad and also doesn’t tell you what you need to know in order to revise your ship designs, etc.
    Sector Management GUI: There are many issues with this, and we will try to get most of them fixed.
    Diplomacy GUI issues. This includes the Diplomatic Pop-Ups when other empires contact you, but also more and better looking Notifications, and more informative tooltips on wars, etc.
    AI improvements: Notably the Sector AI, but also plenty of other things. This kind of work is never "finished"...
    Myriads of bug fixes and smaller GUI improvements.
    Late game crises bugs. There were some nasty bugs in there, blocking certain subplots and various surprising developments.

    Stellaris_new_Diplo_Notification_Mockup.png
    New Diplomatic Notification. This is a mock-up, not an actual screenshot!

    Stellaris_End_of_Combat_Mockup.png
    New Fleet Combat Summary. This is a mock-up, not an actual screenshot!


    After that, we’re moving on to the “Asimov” update, and this is when we can start making some major gameplay improvements to especially the mid-game. As you might have guessed, we plan to add some new diplomatic actions and treaties. Another thing that struck me during our discussions is that the normal lack of access to the space of other empires makes the game feel more constricted than intended. It limits your options since you can’t really interact much with the galaxy beyond the borders of your empire, and you only tend to concern yourself with your direct neighbors. This is bad for your Science Ships too, of course, since they might not be able to finish some of the grander “quests”. Compare the situation with Europa Universalis, where you usually have access to the oceans and can thus reach most of the world, or Crusader Kings, where you can even move through neutral territory with your armies. We also intend to add as much mid-game scripted content as we can. Thus, this is currently the plan for “Asimov”, but it’s not set in stone yet, so please bear with us if something gets pushed or altered:

    "ASIMOV" HIGHLIGHTS (NOT SET IN STONE!)
    Border Access Revision: Borders are now open to your ships by default, although empires can choose to Close their borders for another empire (lowering your relations, of course.)
    Tributaries: New diplomatic status and corresponding war goals.
    Joint Declarations of War: You can ask other empires to join you for a temporary alliance in a war against a specific target.
    Defensive Pacts.
    Harder to form and maintain proper Alliances.
    More war goals: Humiliate, Open Borders, Make Tributary, etc.
    Emancipation Faction. We had to cut this one at the last minute. Needs redesign.
    Diplomatic Map Mode. Much requested!
    Diplomatic Incidents: This is a whole class of new scripted events that causes more interaction with the other empires.
    Past “Asimov”, I can’t give you any kind of specifics yet, but I am currently leaning towards honing in on the following general areas for the “Heinlein” update (these are not promises!):

    CURRENT "HEINLEIN" INTENTIONS
    Sector and Faction Politics: We are working on a design for this. I always wanted to make Factions more closely tied to Sectors, for example...
    Federation and Alliance Politics: As a player, you need more ways of interacting with the other members, push your will through, and get elected, etc.
    Giving Directions to Allies and Subject States.
    Strategic Resource Overhaul: You should need these and search for them far and wide. They should be extremely important.
    Battleship Class Weapons. Some Battleship front sections will be repurposed for an XL size weapon slot. There are currently four ship sizes but only three sizes to weapons, creating an imbalance. Also, Battleships should have fewer small weapon slots and have to rely on screens of smaller ships.
    Fleet Combat Mechanics: Formations and/or more complex ship behavior is needed.
    Mid-game scripted content: Guarded “treasures”, mid-game crises, colony events, etc.
    Living Solar Systems: Little civilian ships moving around, etc.


    Kaynak:https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads%2Fstellaris-dev-diary-33-the-maiden-voyage.932668%2F




  • Allow redevelopment'a izin vermiyorum, diğeri duruyor ama ben sektöre full eklediğimden sektör zaten birşey inşa edemiyor. Binaları değiştirdiğinede şait olmadım. Zaten gezegen limitinden düşürmek için uç işe yaramaz gezegenleri ekliyorum kendi hallerinde çalışıp bana %75ini veriyorlar sonra senin dediğin gibi frontierları ekliyorum gezegen alıp durmasak bile frontierlarla devasa boyutlara ulaşabiliyoruz. Büyümekte zorlanan arkadaşlar 5 yılda seçim yapılan bir yönetim şeklini seçin başkan seçildikçe influence görevi tekrarlanıyor oda 100-200 arası influence veriyor bedava bir frontier hakkı.

    Daha önce paradox oyunlarını oynamamış sadece türün diğer oyunlarını denemiş arkadaşlar garipseyebilir ama bence mükemmel hybrid bir iş yapmışlar. Hem paradox oyunlarının sevdiğimiz bildiğimiz yanlarını bayındırıyor hemde galaksi sevdalılarına hitap ediyor. Bazı sorunlar yok değil, bir kere pop yönetimi gerçekten iğrenç olmuş moral bonus veren bina yok dönecek kadar az, seçebileceğimiz fikirler fazlasıyla influence yiyor ve sadece 10 yıllık. Şuanki oyunda 30-35 saate geldim geneli güzel idare ediyorum ama her pop değişik olduğundan arıza çıkartan poplar oluyor düzeltemiyorum. Research gerçekten rezalet, performans sorunları var ama çıkalı bir kaç gün olmuş bi oyuna göre yine şahane keyif veriyor, 2 saatlik filmin 5 dakikasını izleyip dayanamadım kapattım iğrenç bir filmdi benzeri yorumları anlamak mümkün değil.

    Vassallarda çok işe yarıyor mutlaka bir kaç tanesini yapın derim, savaş zamanı ana filonuzun peşine ana filosunu takıyor nere giderseniz sizle geliyor. Bombaladığınız gezegenleri ele geçiriyor falan baya sağlam çalışıyorlar. Misal burda tam benim işgal gücü bölgeye ulaşıyordu bir baktım vassal orduları indirmiş.

    Stellaris (2016) [ANA KONU]

    Enerji donanma aktif olduğundan ekside, oynadığım türün diğer oyunlarında yapıyoruz donanmayı salıyoruz ortama hiç bunlar ne yakıyor diye düşünen yok. Stellariste enerjiyi sömürüyorlar valla savaş bitene kadar 4000den 700e kadar düştüm, farkı burada görebilirsiniz.

    Stellaris (2016) [ANA KONU] Stellaris (2016) [ANA KONU]

    Tekme tokat dalmaktan daha çok strateji gerektiren 10 numara bir oyun olmuş, günümüzde sorunsuz oyun çıkmıyor patchlerle dlclerle türünün en iyilerinden biri olacağı garanti. Buda galaksinin son hali Hantaklarla fena kapışağız gibi duruyor.

    Stellaris (2016) [ANA KONU]

    Bu arada diplomasi sayfasında küçücük Kalexanan'ı bile her yönden benden güçlü gözüküyor. Kantaklar saldırmazsa bir dahaki sefere onlara saldıracam ama güçlü olduklarını hiç sanmıyorum 2 tane gezegenleri var, büyük ihtimal güç hesabı düzgün çalışmıyor.




  • Peki soru: Dün artık iki yanımda da uygarlıklar olduğu için genişleyemediğimden ve filo üretecek artı enerjiye sahip olmadığımdan bulunduğum bölgedeki ele geçirebildiğim tüm yaşanabilir gezegenlere koloni kurmuya başladım. Önceden Tile sayısı fazla olan gezegenleri tercih ediyordum. Sence mantıklı bir şey mi yaptığım? Elimde başka bir seçenek yokmuş gibi geldi.
  • Arkadaşlar oyunun başında AI Empire'ı 6 seçmeme rağmen oyunda şuan 12 tane var nasıl oluyor bu iş biri bi aydınlatabilir mi?
  • Kaç yıl ilerledin?

    oyunda orta çağda ve ya daha ileri-geri bir çağda başlayan sonrasında yıldızlara çıkan uygarlıklar da oluyor. "Uplift" dediğimiz gelişmiş bir uygarlık potansiyel "sentient" ırkları yükseltip bilinç kazandırabiliyorlar bunlar da oyuna dahil olabilir.
    Benim oyunda Sol sisteminde hamamböceklerini uplift edip normal işci gibi çalıştırabiliyorum
    Ve ya oyun sonu krizleri var onlardan da yeni ırklar geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utku191

    Kaç yıl ilerledin?

    oyunda orta çağda ve ya daha ileri-geri bir çağda başlayan sonrasında yıldızlara çıkan uygarlıklar da oluyor. "Uplift" dediğimiz gelişmiş bir uygarlık potansiyel "sentient" ırkları yükseltip bilinç kazandırabiliyorlar bunlar da oyuna dahil olabilir.
    Benim oyunda Sol sisteminde hamamböceklerini uplift edip normal işci gibi çalıştırabiliyorum
    Ve ya oyun sonu krizleri var onlardan da yeni ırklar geliyor.

    2350'de falanım şuan. Primitive'lerden haberim var ama diğer dediklerini henüz keşfedemedim.




  • DÜn "neymiş bu oyun" diye bir bakayım dedim tam 3 saat olmuş :D Yine de daha bir koloni bile kuramamıştım :(
    Başlangıç için stratejileriniz nelerdir.
    Ana gezegende hangi binalara öncelik vermek gerek.
    Hangi ırk yeni başlayanlar için idealdir.
    Warm holes mu warp lanes mi? Warm holes bana biraz kısıtlayıcı geldi.
    Ordu kurmaya ne zaman başlamak lazım.

    Soru çok, öğrenmek ve ustalaşmak biraz zaman alacak. Daha önce Paradox un oyunlarını ya da başka bir Grand Strateji oyunu oynamamıştım.
  • dream0n kullanıcısına yanıt
    Valla yeni başlayanlara göre bir ırk seçimi öneremem ama daha içe kapanık teknolojin iyi olsun diyosan Researcher bir ırk yap(Society,Physics,Engineering Outputlu, Xenophile vs vs.) Biraz daha kolaylaştırmak için 150 yıldızlı 3 AI'lı 0 Advanced AI'lı bir oyun başlatabilirsin.

    Açıkçası Wormhole harici şu an kullanmadım ama oyun içinde bana katılan ırkların değişik FTL tipleri vardı, wormhole kullandıktan sonra diğerleri acayip yavaş geliyor. Kısıtlı dediğin ilk başlar; ilk başlardazaten gidebilceğin yer kısıtlı daha haritayı açmak gerekli. Sonradan gelen teknolojilerle hem wormhole yaratma hızı hem de kapsama alanı arttırılıyor.

    Oyunda ilerledikçe farkediyorum, ilk koloni kurduğunda, Kurdugun Administrative .... adlı binayı kenarlara kurmamaya çalış ve mümkünse 4 bir yanında kaynaklar olsun. İlk kurduğun binalar yemek kaynağının üstünde olsun ki daha hızlı populasyon çıkarabilsin koloni. Eğer 0'sa yemek koloni populasyon üretemiyor, ne kadar çoksa o kadar hızlı üretiyor. İlerde hatta gezegen edictlerinden influence pointi karşılığı bu süreci hızlandırmak için edict de basabilirsin %20 food veren. Ayrıca koloniyi kurdugunda spaceportunden hem solar panel hem de hidrofonik tarla da yap. Yeni kolonilerden koloni gemisi üretme çünkü varolan populasyondan alıp kolonigemisine koyuyor. Bu yüzden artık populasyonu bol olan gezegenlerden seç.

    İlk başta enerji(daha çok olsun) ve kristal kaynaklı gezegenlere mining station kur. Araştırma kaynaklılara kurma fazla boşboşuna "maintanance" adı altında enerjinden para yiyor. İlk başta enerji önemli. Resmi forumlarında okuduğum kadarıyla mining stationlardan gelen kaynaklar kısa vadede güzel bir artış sağlıyor her kaynak için, eğer uzun vadeli düşünüyorsan ve iyi bir artış istiyorsan, gezegenlerdeki kaynak binalarını geliştirmeye bak(Sektörleri kurduktan sonra sektörler bunu kendisi hallediyor).

    Yine başlardaki hatta her zaman çıkan eventteki şeyleri araştır. Güzel boostlar traitler verebiliyolar.

    Valla ben 50-60 yıl gitmişken 400lük bir ordum vardı yetiyordu. Tabi bu oyundan oyuna değişir. Bence sektör kurmaya karar verip 3 ana dalda 1 tane sektör kurunca(science yönelimli, enerji yönelimli,kristal yönelimli) yavaştan bu sektörleri besleyince bi şekilde deli gibi enerji fazlalığın oluşmaya başlayacak. Bu enerjiyi ordunun maintanance için kullanabilirsin. Benim mesela şu an (120 yıl ilerledim) 120 lere çıktı aylık gelir enerjiden. Habire ordu basıyorum yetiştiremiyorum azalmıyor da aylık gelir. 10K atak güçlü ordum var dahası da geliyor.

    2 science ship 2 construction ship yetiyor bana. İstemediğim halde bir sürüsü doluştu şu an bende gerek yok. Silebiliyorsun ama kıyamadım.

    Science shiplere anomaly inceleme hızı yüksek traitli scientist yerlestir. Kendi teknoloji geliştirmelerin için ise işte biology, enginerring reasrch speed +%10 lardan yerlestir ve genç olmalarına dikkat et. İlk science shipini ypatıktan sonra, hemen "e" tuşuna bas, sonrada shift tusuna basılı tutup en yakınındaki bütün gezegenlere(gezegenlerin ismine basacan) sag tı kyapıp survey system de. science ship'in default davranışı "evasive", bu yüzden düşman organizmalar uygarlıklar gördü mü hemen ses gelecek "evasive manouver" diye anla ki bir sorunla karşılaştı geri dönüyor. Bırak geri dönsün sen yine tekrardan o sistemi atlatarak başka sistemleri incelettir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 18 Mayıs 2016; 11:21:58 >




  • Teşekkürler @utku191,
    Hangi zorluk derecesinde oynuyorsun. Ben tabi ki Normal de başladım.
    Başlarda enerjiden çok kristal ihtiyacı oluyor gibi geldi bana. Ana sistemdeki tüm gezegenlere mine kurmama rağmen kristal yeterli gelmiyor. Diğer sistemlerdeki gezegenlere koloni kurmadan mine inşa edebilir miyim?
  • dream0n kullanıcısına yanıt
    Normalde oynuyorum benim de ilk oyunum(yaklaşık 11 saat geride kaldı).

    bir sistemi survey ettikten unhabitable(yani bizim ırk için daha yaşanabilecek kıvamda olmayan) gezegenlerde bile eğer "mine" çıkarsa oraya mining station kurabiliyorsunu. Oranın yaşanamaz ve ya yaşanabilir olması mining station kurmayı engellemiyor.(Mining station- construction ship ilen kuruluyor- gezegenin ustune sag tıklayınca cıkar ve ya sistem adının ustune gelip sag tıklarsan o gezegendeki butun kurulabilecek yerlere mining station kurar.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 18 Mayıs 2016; 12:01:46 >
  • İstediğiniz kadar gezegene yerleşebilirsiniz sektöre ekleyince gezegen hakkından düştüğünden doğrudan zararı yok denebilir ama şöyle zararları var pop arttıkça başınızın ağrıma ihtimali artıyor hem her popun inançları değişebildiğinden hemde bazı gezegenlerde morali düşüren şeyler olabiliyor. Birde siz küçük bir alanda çok gezegen alırken rakipler daha geniş bir alana yayılabilir. Ben 500 yıldızlı haritada rakip sayısını biraz azaltarak başlamıştım pek sıkıntı yaşamadım, 2 kere önümü kapattılar 2 sindede yolumu kesen gezenleri alıp düşmanın geri kalanını vassal yaptım. Bence en güzeli yaşama elverişli %70+ ve negatif bonusu olmayan büyük gezegenlere yerleşmek aralardaki boşluklarıda frontierlarla kapatmak ama şart değil moral sıkıntısı yoksa farketmez gibi.
  • Xenophobe, Pacifist, Spiritualist artı moral democracy yeni oyuna başladım moralim %90 civarıyken birde rare araştırma olarak monument of purity diye %10 veren 150 mineral 10 influence gibi beleşe yapılan bir bina çıktı valla %100ü aşıyorum. Moral Habitabilityi aşamıyor yoksa her gezegenimde %100 yapacam diğer oyunda %60-70 ancaydı o rare bina çok işime yarardı 40 saatte çıkmadı belki seçtiğim ethiclerden dolayı çıkmıştır. %80i aşınca %10 %90ı aşınca herşeye %20 bonus geliyor yani oyunun başında diğer ethicleri seçmenin hiçbir mantığı yok abanın morale hem istediğiniz kadar gezegene yerleşin hiç isyan falan canınız sıkılmasın hemde daha çok bonus gelsin.
  • eminmetehan E kullanıcısına yanıt
    Hocam ben Fanatic Xenophobe + Spriritualist yaptım bir de Divine Mandate yaptım mükemmel oldu başkentte herkes mutlu. Diğer ırklar müthiş mutlu değil elbette çünkü savaştan çıktılar üstelik hepsini köle olarak çalıştırıyorum . Ha bir de bir ırka evrim geçirttim. Onlar da mutlu mesut yaşıyorlar.

    Bir süre sonra güzel oluyor fakat diploması daha iyi olsa çok güzel olacak
  • Ben şu faction olayını anlamadım. Bunlar gezegenimdeki azınlıklar herhalde ama nasıl başa çıkacağımı bilemiyorum.
    Factions u seçip seçeneklerden ilkini sanırım tıkladığımda gezegen komple elimden gitti :D Eski save i açıp devam ettim ama canımı sıkmaya devam ediyor bu azınlıklar.
    Oyunda ne aşamadayım, diğer oyunculara göre sıralamam nasıl, iyi mi gidiyorum yoksa çok mu gerilerde kalmışım, bunları nereden görebilirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dream0n

    Ben şu faction olayını anlamadım. Bunlar gezegenimdeki azınlıklar herhalde ama nasıl başa çıkacağımı bilemiyorum.
    Factions u seçip seçeneklerden ilkini sanırım tıkladığımda gezegen komple elimden gitti :D Eski save i açıp devam ettim ama canımı sıkmaya devam ediyor bu azınlıklar.
    Oyunda ne aşamadayım, diğer oyunculara göre sıralamam nasıl, iyi mi gidiyorum yoksa çok mu gerilerde kalmışım, bunları nereden görebilirim.


    Hocam faction işi biraz sıkıntılı eğer şansına moral veren bina araştırması çıkmazsa yapabileceklerin çok kısıtlı. Bunlar moral düşük olduğu için faction kuruyorlar en temizi morallerini arttırarak kurtulmak. Gezegeni seçince sağda edicts bölümü var oradan 120 influence Propaganda Broadcasts seçilebiliyor 10 yıl için %10 moral veriyor genelde işe yarıyor ama bazen tek başına yetmiyor, moral veren binada yoksa yapacak pek birşey yok. Morallerini nelerin düşürdüğüne bakarak beğenmedikleri kanunları değiştirebilirsiniz ama bu bütün poplarınızı etkilediğinden genelde az birşey moral arttırmak için bütün gezegenlerinizde moralin azalmasına neden oluyor. Baş edemezseniz yeni oyun açıp söylediğim Xenophobe, Pacifist, Spiritualist artı moral democracy 4lüsünü seçin uzaylılar sorun çıkartırsa önce köleleştirin ve çoğalmalarını yasaklayın sonra purge ile temizleyin gitsin, ne kadar büyürseniz büyüyün hiç başınız ağrımaz.

    Şuan için bir liste bulunmuyor contacts sayfasında:
    Stellaris (2016) [ANA KONU]
    Equivalent yazan bölümden size oranla güç seviyelerini görebilirsiniz.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Centaurus A

    Hocam ben Fanatic Xenophobe + Spriritualist yaptım bir de Divine Mandate yaptım mükemmel oldu başkentte herkes mutlu. Diğer ırklar müthiş mutlu değil elbette çünkü savaştan çıktılar üstelik hepsini köle olarak çalıştırıyorum . Ha bir de bir ırka evrim geçirttim. Onlar da mutlu mesut yaşıyorlar.

    Bir süre sonra güzel oluyor fakat diploması daha iyi olsa çok güzel olacak


    Evrim işi hiç denemedim yararlı oluyormuki? Araştırmaları çıkarsa akıllı robotları çok merak ediyorum, sorunları olmasa çok değişik bir oyun olmuş ya yeni oyun açtım gel bizi kurtar abi gezegenimiz ölüyor diye ağlayanlarmı dersin koloni kurduğum gezegenin mağralarında yaşayan ırklarmı dersin sürekli değişik eğlenceli olaylar oluyor hiç sıkılmıyorsun valla.

    Bu arada unutmadan ekleyim 1.0.3le birlikte performans sorunlarının çoğu düzeldi, 6 yıllık bilgisayarım normal hızda bile kasıyordu özellikle savaşlarda en yavaşa kadar çekmek zorunda kalıyordum artık en hızlıda bile savaşabiliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eminmetehan -- 20 Mayıs 2016; 18:07:21 >




  • 2 gün önce ben de ilk oyunumu bitirdim. Xenophiledim, ilk başlar defansif oynayıp sadece koloni kurmak, olabildiğince hızlı research yapmak için uğraştım.

    Bi yerden sonra savaş harici genişleme yolu bulamadım, mecbur, elimizi kana da buladık. Savaş döneminde, oyun öyle hızlandı ki(akıcılık manasında değil bildiğin mid-gamede hakkaten çok az event oluyor, oyunun o romansı yapısı kayboluyor, fastest speedde akıp gidiyor oyun,gerçekten eksi bir yan bu) heralde 2 saatte falan 30 yıl atladım. Bu arada tabi paradox oyunlarını bilmediğimden savaş sistemini anlamaya çalıştım ve biraz saçma buldum açıkçası. Tek seferde ele geçirebileceğin gezegen sayısı 4 falan oluyor maksimum. Sonra bi de ateşkes geliyor otomatik adamlar 4 gezegen kaybetse de 5-10 yıl sonra kaybettiği gezgenleri bi şekilde telafi ediyor . Gerçi ele geçirsem bile Xenophile olduğum için purge de yapamıyorum, kolonilerim hep sıkıntı yaratıyor morale happiness yerlerde, edict basmaktan başka çarem yoktu.

    Daha sonradan vassal yapmaya başladım bi baktım Fallen Empire ile karşılaştım. Tam dedim yeni şeyler bekliyor beni, bütün ülkeleri vassal yapa yapa giderken oyunu kazandım Fallen Empire'a buluşamadan oyun bitti, kursağımda kaldı valla.(Gerçi oyuna devam etme var ama bi kez victoryi gördükten sonra devam edesi gelmiyor insanın)

    Bu sefer siznki gibi bi uygarlık yaratmayı planlıyorum; Starship Trooper'daki buglardan, daha agresif, gözünün yaşına bakmadan kölesi yapan.

    İlk oyundan sonraki düşüncem; Paradoxun güzel bir temel yarattığı ve bunlar üstüne birçok şey inşa edebileceği oldu. 2. oyunumu attıktan sonra ben de dlcler ve patchlerle geri dönüş yaparım diyorum.
    Özellikle savaş kısmının sıradanlığı ve tekdüzeğinden sonra dikkatimi çeken şey şu oldu; diplomatik aksiyonların çok kısıtlı olması ki heralde bu paradox oyunlarının en güçlü yanıymış. 2 ay sonra çıkacak patch bu konuda umut vadediyor. Kısaca gelişmeleri beklemekteyiz :).




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.