Şimdi Ara

Start Stopla nasıl başa çıkıyorsunuz? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
3.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    Otomatik araç benim ki. Araçtan inmek için Pye aldığımda start stop çalışmıyor.

    Yağlama olsun diye beklediğimde yine Pde bekliyorum.

    Yavaş yavaş trafikte ilerlerken frene tam basmadıkça veya belirli bir devirin altina inmedikçe start stop devreye girmiyor.
    Yukarda debriyaja basıyorum yazmissin burda arac otomatik diyorsun.Otomatikte olsa start stop kapatma bütün araçlarda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayreyiz

    Araç durmadan start stop devreye girmez. Amma sallıyosunuz
    2017 manuel Passat kullandım servis verdi geçici süreliğine. Aracı boşa alıp ayağı debriyajdan çekince 7km/s hıza düşünce motor stop ediyordu.

    İlk başta ben de şaşırdım ama tam durmadan stop eden araçlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    start stop'u hiç kapatmadım. sanırım aktif olarak kullanan sayılı kişilerden birisiyim. valla işime çok yarıyor, ışıklarda stop ediyor boşuna yakmıyor mesela, ya da dur kalk trafikte stop ediyor yine boşuna benzin yakmıyor, hatta eğer dur kalk trafik hafif yokuş iniş ise motor çalışmıyorken 5 km hıza kadar sadece frene basarak gidiyorum :D bence harika bir sistem, ayrıca çevreye de faydası var. zaten esasında çevre bilinci için geliştirilmiş...
    Start stopu hiç kapatmadım 1.5 yıl 32 binde akü değişti garantiden. Efb+ akü hem de. 1060TL Son zamanlarda SS devreye girmiyordu zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motoru çalıştırınca ilk işim bunu kapatmak oluyor. Bazen kapatmayı unutup yola çıkınca ilk dur kalkta devreye girmesi trafikte sıkıntı yaratıyor. Clio’nunki geç devreye girip geç devreden çıktığı için yeşil ışık yanıp da kalkış yapacağım zaman kullanışlı olmaktan ziyade zorluk çıkarıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Start stop aküyü erken bitiriyor. Aracıma her binişimde devre dışı bırakıyorum. Çok uzun beklemeler dışında bir faydası olmadığını düşünüyorum.
  • VioLee kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64

    Start stopu hiç kapatmadım 1.5 yıl 32 binde akü değişti garantiden. Efb+ akü hem de. 1060TL Son zamanlarda SS devreye girmiyordu zaten.

    Alıntıları Göster
    benim arabanın aküsü fabrika aküsü. (2012 model bir akü) değişmedi hiç. fabrika aküsü. markasını bilmiyorum üzerince japonca bişeyler yazıyor, mitsubishi electric olabilir belki adamlar her sektörde var akü mü yapamayacak efb akü bende ki...

    ama şunu duydum, mesela toyota chr'ler çabuk akü bitiriyormuş, inci akü mü ne takıyorlarmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 14 Mart 2019; 8:43:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: korayreyiz

    Araç durmadan start stop devreye girmez. Amma sallıyosunuz
    benim aracımda 5 km hızla diyelim yokuş iniyorsun, devreye giriyor. tam durmasına gerek olmuyor bu tarz durumlarda. ayrıca bu hızla yokuş inerken frenlerde bir şişme de olmuyor, sistem şuna bakıyor sürekli frene basıyorsun, fren hidroliği basıncı artmış, tekrar motoru çalıştırıyor sadece. ama bunun için sürekli fren pompalaman lazım yani inerken hafif frene basarak iniyorsan yine çalışmıyor.
  • Telefonlardaki bas konuş gibi çok gereksiz bir özellik bence. Benim araçta yok. Öyle araca bindiğim an ilk yaptığım auto stop/start'ı kapatmak oluyor.
  • korayreyiz K kullanıcısına yanıt
    konuları baltalamak için giriyorsun bu konudan da çık git

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    benim arabanın aküsü fabrika aküsü. (2012 model bir akü) değişmedi hiç. fabrika aküsü. markasını bilmiyorum üzerince japonca bişeyler yazıyor, mitsubishi electric olabilir belki adamlar her sektörde var akü mü yapamayacak efb akü bende ki...

    ama şunu duydum, mesela toyota chr'ler çabuk akü bitiriyormuş, inci akü mü ne takıyorlarmış.

    Alıntıları Göster
    Çıkan akünün markasını hatırlamıyorum ama bu taktıkları akünün bi yerinde varta yazıyor 😀 servis orjinal akü taktığı için simsiyah bi akü koymuşlar. Önceki de öyleydi.

    Dediğiniz gibi markadan markaya değişiyor olabilir. Dizel benzin bile fark eder çünkü aracım serviste iken benzinli Passat ve Polo verdiler. İkisinde de start stopta aracın marşı yarım saniye bile sürmüyor direk ateşliyordu.

    Dizelde normal marş gibi çeviriyor bir iki tur. Ondan sonra çalışıyor. Bu bile enerji ihtiyacı demek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim aracım eski bende yok ama olursa ileride alırsam diye soruyorum bir kereliğine kalıcı olarak kapatılmıyor mu bu start stop yoksa her binişte mi kapatmak gerekiyor ya da yazılımla filan?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PSA’nın marş motorunu kullanmayan tersinir alternatör S&S sistemi piyasanın en iyilerinden, bu testlerde de dile getiriliyor.

    Vites boşta ise ve şartlar uygunsa hız 20 km/h altına düştüğünde stop ediyordu, arabanın tam durmasına gerek olmadan. Motor stop halde ilerlerken direksiyon da fren de normal şekilde çalışmaya devam ediyordu. Yokuş aşağı trafikte motor açmadan dur kalk dakikalarca gittiğimi bilirim.

    Tekrar çalıştırması da anlık oluyor, öyle gırgır marş basma falan yok. Bu sayede akıcılık bozulmuyordu, kapatma ihtiyacı hissettirmiyordu.

    Yeni kasa dizel 308’imdeki tecrübelerim. Aracı 101.500km’de sattım, akü ile ilgili bir sıkıntısı da yoktu.

    Marşa basıp da çalıştıranlar sıkıntı gerçekten, şu anda kullandığımız şirket araçlarını mesela bayağı yadırgıyorum. Çalıştırmak için gerekenden daha fazla zaman harcıyor gibi geliyor hep. Hatta bazen hafif eğimde motoru çalıştırana kadar aracı geri bile kaçırıyor (hill holder niyeyse devreye girmiyor), sinir ediyor. Kapatıyorum doğrudan.

    Rahatsız ediyorsa kapatmak en iyisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kuzenimin X1 aracında frene gitmeyecek kadar hafif basarsan ss devreye girmiyor, biraz daha kuvvetli basarsan ss devrede oluyor...
  • rst78 kullanıcısına yanıt
    Bir kapasitor veya diyot vasitasiyla enerji depolanarak, start aninda, akuye yuk bindirmeden, bu depolanan enerjiyle; alternator ve V kayışı aracılığıyla motoru çalıştırıyor diye biliyorum. Start alirken sesi, marşa basildigi andaki ses gibi degil ve farlar acikken hissedilen dalgalanma olmuyor.

    C3teki 6 yillik akü ve genelde şehir ici bol s&s lu kullaniliyor. Arac 2 hafta yatsa bile tik diye calisiyor
    Akunun amperini bilmiyorum ama motorun 3/2si boyutunda neredeyse

    Stop devresinde, oldugu yerde freni pompalayip şişirirseniz , starta geciyor.

    Direksiyon olayi kıyak oluyor

    Araca ilk kez binenlere, s&s motoru kapattığında "yine bozuldu, itecez" diyorum; arabadan inmeye yeltenenler oluyor

    C3te goz yumuyorum çalışmasına ama focusta direkt kapatıyorum. Keza iş yerindeki megane sedanlarda da kullanmamaya ozen gosteriyorum; resmen kontak kapat ac proseduru gibi bekletiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 14 Mart 2019; 21:10:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu s&s dan ne istiyorsunuz anlamıyorum. Kendi kendine gerektiği gibi çalışan bi sistem ayrıca kontak açıkken stop konumuna gelse bile yağlama devam ediyor. Yani merak etmeyin bu sistemi tasarlayanlar bizden zekiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Şu s&s dan ne istiyorsunuz anlamıyorum. Kendi kendine gerektiği gibi çalışan bi sistem ayrıca kontak açıkken stop konumuna gelse bile yağlama devam ediyor. Yani merak etmeyin bu sistemi tasarlayanlar bizden zekiler.
    Emin misiniz?
    Normalde motorun hareketinden tahrik alan bir yag pompasina ek, elektrikli bir pompa mi var?

    Keza direksiyon da elektrikli oldugu icin calismaya devam ediyor.
    V kayisindan guc alan klima ise calismiyor stop devresinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • start stop egıtımı sart
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Emin misiniz?
    Normalde motorun hareketinden tahrik alan bir yag pompasina ek, elektrikli bir pompa mi var?

    Keza direksiyon da elektrikli oldugu icin calismaya devam ediyor.
    V kayisindan guc alan klima ise calismiyor stop devresinde

    Alıntıları Göster
    Bu konuyla ilgili bi yazı okumuştum ve evet eminim, bulabilirsem burada paylaşırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Yazılımından kapattırdım ben.

    Normalde SS açık başlıyor araçlarda standart olarak. Bende ise kapalı başlıyor. SS kullancaksam düğmesine basıp aktif ediyorum falan. (Daha hiç aktif etmedim boş iş)

    Alman menşeili ise aracınız gizli özelliklerden cok büyük ihtimal kapatılabiliyordur. Japon maponsa pek sanmıyorum
    Arac nedir hocam ve nerede nasil yaptirdiniz? 2015 golf icin yaptirmak istiyorum ayni seyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.