Şimdi Ara

Start-Stop saçma değil mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
122
Cevap
0
Favori
7.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bilgisayar, aracın rölantide 0.6 l/h yaktığını söylüyor. Bugünkü benzin fiyatlarıyla bu 1.5 dakikada 10 kuruşa denk geliyor. Start-Stop da birkaç kuruş kar etmek için motorun sürekli kendini durdurup çalıştırması mantıksız değil mi? Yanlışım varsa düzeltin lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Her Allahın günü araç kullandığında ve her Allahın günü bu kadar çok dur kalk trafiğe girdiğinde, düşüneceğin son şey start-stop'tan gelecek kazanç olacaktır inan bana. Ben günde 10 dakika trafiğe bile kalmıyorum desem yeridir, benim için tamamıyla çöp bir sistem.

    Ayrıca çok sıkı dur kalk trafikte batarya voltajı düşeceği için start-stop bir süre sonra devreye girmeyecektir.
    Ayrıca otomobil üreticilerinin bu teknolojiyi ortaya koyarlarken mutlaka akü/enerji tedarik lobisi ile bir konsorsiyum yaptıklarını düşünüyorum. Akünün anasını ağlatıyor ve 2 seneye kalmadan haşat oluyor günlük kullanım durumunuza göre. Yenisi de 800 liraya kadar çıkıyor abi.

    3 kuruş kâr yapmak (deyim) uğruna motoru ve aküyü bu kadar hızlı yıpratmak saçmalık.
  • Bunu yapan mühendisler hiçbirşey bilmiyor zaten.herseyi siz biliyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Radikal ve Sert

    Bunu yapan mühendisler hiçbirşey bilmiyor zaten.herseyi siz biliyorsunuz
    İşte ben de bilgisi olan biri varsa aydınlatsın diye açmıştım konuyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim fikrim söylediklerim bence istanbul trafiği için üretilmemiş bu start stop normal bir şehir düşünün trafik normal akıyor. Sadece trafik Işık’larında duruyorsun örneğin Manavgat Antalya yoluda olabilir lambanın birisine bir takıldın hepsine takılıyorsun zaten 15 kadar belki fazla lamba var en az bir dakika kalıyorsun her lambada tasarruf. Ama İstanbul’da bozulur bu sistem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amaç zaten yakıttan ziyade emisyonların yani zararlı gazların azaltılması. Ama ben yine de start-stoplu aracım olsa kapatırım. Yeri geliyor 10 sn durmak için dur-çalış saçma geliyor.
  • turbolu motorlarda araç stop ettirilmeden önce 30 saniye rölantide beklenir ama start stop kapatıyor hemen aracı ve aracın motorunu turbosunu bozuyor zararlı bir sistem.
  • Markaların, emisyon değerlerini tutturmak için yaptığı birşey, ben kapattım kendi aracımda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • adanada, kuzey gişesinden adanaya çıkarken bir ışık var 90 sn kırmızı 13 sn yeşil. böyl yerlerde işe yarayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buharkentli

    turbolu motorlarda araç stop ettirilmeden önce 30 saniye rölantide beklenir ama start stop kapatıyor hemen aracı ve aracın motorunu turbosunu bozuyor zararlı bir sistem.
    Abartmayın ya ne alakası var turboyla. Turbo meselesi yüksek devir çevirdikten sonra motoru aniden kapatma durumunda turbonun hala dönmesiyle ilgili. Turbo dönerken yağlanma kesildiğinden üzerindeki yağ bitince aşınmaya neden oluyor. Start-stop'ta şehir içinde turbo yüksek devirlere çıkmıyor ve 30 saniye-1 dakika sonra motor çalıştığından turbonun yağlanması kesilmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mesutyuksel -- 19 Mayıs 2018; 12:33:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence müthiş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • @Radikal ve Sert , bu işi yapan mühendislerden biriyim. Şimdi iyi dinleyin.

    Arkadaşların da işaret ettiği gibi, start-stop sistemi emisyonları tutturmak için yapılmış bir sistemdir. Millete de satmak için yakıt ekonomisi diye sunuyorlar. Kendi aracımda olsun istemem, net söyleyeyim.

    Günde 1 saat rölanti dönseniz güncel benzin fiyatlarıyla 3 lira yapar. İstanbul'da sürekli dur kalk trafiğe girecek bir insan için eh işte. Fakat diğer illerde hiçbir esprisi yok.

    Start stop sistemi için aracı alırken verdiğiniz ekstra para, bozulduğu zaman marş motorunun maliyeti, aküsü vs. Ancak amorti ediyor kendini. Kaymalı yataklı turbolu aracınız varsa geçmiş olsun. Rulmanlı ise bir yere kadar. Motoru sürekli stop edip tekrar başlatmak, motor için iyi değil. Yağlama rejimi de bozuluyor sürekli.



    Son olarak, otomotiv sektörü için bir araç garanti sırasında bozulmasın da ne olursa olsun. Müşteriyi düşünen yok merak etmeyin.

    1983 mercedes 190e, pistte ufak tefek pilot-lastik değişimi ve yakıt ikmali hariç , aralıksız olarak sürekli son hızda(247 km civarı) 50.000 km yol gidiyor. Herhangi bir mekanik arıza yok.

    Güncel bir turbo benzinli motorla bunu denemeyi tavsiye ederim. Bakalım 35 senede teknoloji, dayanıklılık namına nereye gitmiş
    Fakat motor ustasını yanınızda götürmeyi unutmayın , lazım olacak.




  • Geçen gün belediye bizim burda çalışıyor.pikabı stop etmemişler sürekli çalışıyor.adamlar 2dk boşa çalışmasın diye start stop yapmışlar bizimkiler saatlerdir boşa çalıştırıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abd ve Çin gibi ülkelerde trafik ışıklarının süresi çok uzun olduğu için faydalı bizde ışık zırt yanıyor pırt sönüyor pek fayda sağlamıyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedMotion

    İşte ben de bilgisi olan biri varsa aydınlatsın diye açmıştım konuyu

    Alıntıları Göster
    Almanyadaki akrabam geldiğinde bunu anlatmıştı. Orda yazılar çıkmış start-stop un pratikte hiçbir avantajı olmadığına dair. Üç kuruş kar ediyorsun, onu da 300 tllik akü farkı bitiriyor zaten. Ben yine de kapatmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aksine harika bir özellik.

    ASX'im de var. Mitsubishi'de ClearTec olarak geçiyor bu sistem. Işıklarda, yoğun trafikte ya da bir yerde uzun duraklamalarda araç stop ediyor. Yakıt tüketimini ciddi etkiliyor. İstanbul'da çok kullanışlı bir donanım. Bazı kişiler kapatıyorlar sistemi ama ben hep açık kullanıyorum çok memnunum.
  • Amaç çevreyi korumak, emisyonu düşürmek diye düşünüyorum, trafikteki milyonlarca aracın her gün 1 dk az çalıştığını düşünün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • otomatik vitesli arabalarda olması gereken bir donanım

    manuellerde külliyen gereksiz birşey

    zararlı gazmış filan falanmış

    2 katı daha yüksek akü fiyatına neden oluyor 1 dk kan fazla durdurmuyor

    teyipi kafasına göre kapatıyor falan filan ....

    gereksiz birşey manuel kullanıcılar için değil yani.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lınc

    otomatik vitesli arabalarda olması gereken bir donanım

    manuellerde külliyen gereksiz birşey

    zararlı gazmış filan falanmış

    2 katı daha yüksek akü fiyatına neden oluyor 1 dk kan fazla durdurmuyor

    teyipi kafasına göre kapatıyor falan filan ....

    gereksiz birşey manuel kullanıcılar için değil yani.
    Aracım manuel, bunların hiç biri olmuyor. Start-stop'u hiç kapatmadım. Bütün araçlarda olmalı. Akü masrafı, yakıt vs. hiç önemli değil. Araçlar durdukları yerde gereksiz gaz salmasın çevreye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim ülkede 10 kuruş diğer ülkelerde daha az. Yani maksat para değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yorumlara bakınca çevre konusundaki hassasiyetimiz birkez daha gözler önüne seriliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.