Şimdi Ara

SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
1
Favori
1.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • 2007 yılında Ultimate Aero ile 412.22 km/s hıza ulaşarak azami hız rekorunu kıran Shelby SuperCars (SSC), aradan geçen 13 yılın ardından bu kez Tuatara ile sahnede. SSC Tuatara, kısa süre önce gerçekleştirdiği deneme ile 'dünyanın en hızlı otomobili' oldu.



    SSC Tuatara'nın rekor denemesi 10 Ekim'de Las Vegas ve Pahrump arasındaki State Route 160'ta gerçekleştirildi. Agera RS de 2017 yılındaki rekor koşusu için burada sahneye çıkmıştı. Sürücü koltuğunda Oliver Webb'in oturduğu Tuatara, Guinness Rekorlar Kitabı'nın resmi koşulları gereği iki yönlü yapılan testte ortalama 508.72 km/s hıza ulaşarak rekor kırmayı başardı.



    İlk koşusunda 484.53 km/s hıza ulaşan SSC Tuatara, diğerinde ise 532.93 km/s gibi inanılmaz bir hıza ulaşmayı başardı. Kurallar gereği iki koşunun da bir saat içerisinde gerçekleştirildiği, iki Guinness gözlemcisi ve ortalama 15 uydu tarafından takip edildiği, araçta da E85 yakıt ve Michelin Pilot Sport Cup 2 lastikler kullanıldığı belirtiliyor. Webb, rekor sonrası yaptığı açıklamada Tuatara'nın daha iyi koşullarda bundan daha hızlı olabileceğini düşündüğünü aktardı.





    Azami hız rekoru 2017 yılında iki yönlü testte ortalama 447.2 km/s hıza ve maksimum 457 km/s hıza ulaşan Koenigsegg Agera RS'in elindeydi. Daha sonra Bugatti, süper otomobili Chiron Super Sport 300+ ile 490.48 km/s ulaştığını duyurarak rekorun yeni sahibi olduğunu ilan etmişti. Fakat yukarıda da belirttiğimiz gibi Guinness'in kuralları gereği testin geçerli olması için iki yönlü yapılması gerekiyor. Bugatti ise bu denemeyi tek yönlü gerçekleştirdi.



    Ayrıca Bkz.Jeep Compass 4xe Türkiye'de satışa sunuldu: İşte fiyatı ve özellikleri



    SSC Tuatara'nın 5.9 litrelik çift turbo V8 motoru E85 yakıt kullanıldığında 1750 beygir güç üretiyor. Bunun yanı sıra 0.279 hava sürtünme katsayısı da otomobilin böyle inanılmaz hızlara çıkmasına imkan veriyor. Koronavirüs nedeniyle şimdilik sadece üç tane Tuatara üretebilen şirket, bu sayıyı 2021 yılında 12'ye, 2022'de ise 25'e yükseltmek istiyor. Araçlardan 20 tanesinin şimdiden rezerve edildiği belirtiliyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu
    SSC Tuatara, 508.72 km/s ile dünyanın en hızlı otomobili oldu



  • Bu tarz araçlardaki down-force (yere basma kuvveti) o kadar yüksektir ki, araç hızlandıkça yere uyguladığı basınç artar. 2 tonluk bir aracın 500km/h ile giderken yere uyguladığı basınç 30 tona kadar çıkar, böyle bir durumda da havalanmasını bekleyemeyiz. Zaten aerodinamik olarak bu araçlar yüksek hızlar için tasarlanıyor.
  • Jeremy abimizin eline verin bir tane de bizde izleyelim :D :D

  • Şu hızda bir sağ sol yapım dese 850 takla atar.. 532 Kmh hıza ulaşınca iyi havalanıp uçmamış.

  • Cem300 kullanıcısına yanıt
    Yere bassın diye arabanın tamamı ters kanat gibi yapmışlar zor ama 120 ile gidermende bir sağ bir sol yap yine takla atarsında 10-15 tane anca.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Cem300 kullanıcısına yanıt
    Bu tarz araçlardaki down-force (yere basma kuvveti) o kadar yüksektir ki, araç hızlandıkça yere uyguladığı basınç artar. 2 tonluk bir aracın 500km/h ile giderken yere uyguladığı basınç 30 tona kadar çıkar, böyle bir durumda da havalanmasını bekleyemeyiz. Zaten aerodinamik olarak bu araçlar yüksek hızlar için tasarlanıyor.

  • Bassa daha giderdi niye çekti ki :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle saçma ivmeleniyor ki sanki 540-550 km/s hızları görecek biraz daha bassa.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlginç olan, Caterpillar'ın "78 litrelik"

    "YETMİŞ SEKİZ LİTRE"

    V16 motoru 2100 hp güç üretiyor.

    https://www.forconstructionpros.com/equipment/fleet-maintenance/diesel-engines/product/21111158/caterpillar-cat-caterpillar-3516e-78liter-v16-industrial-engine

    Bu 5,9 litrelik V8 de 1750 beygir güç üretiyor... İlginç.

    Acaba verimlilik yüzdeleri nedir bu iki motorun?

  • 532yi görünce bu kadar yeter deyip gazdan çekti herhalde. O nasıl ivme.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Oha yarım saate Ankara'dayım


    Markete gider gibi evden çık 1 saate git gel :)

  • Tuatara, Chiron Super Sport 300+ ve Regera üçü bir arada, 100-400 km/h rolling yapsalardı çok zevkli olurdu.  

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim kadarıyla, silindir odalarında ki sıkıştırma oranı ve çift turbo olması sebebiyle. Bakınız f1 de 1.6 motor vardı en son hatırladığım kadarıyla. V6 hemde. 15k devire kadar çıkabiliyor. Artık motorda büyüklük değil teknoloji devri anlaşılan.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yarım saate Ankaradayım diyen arkadaş yanılmıyorsam 12 Dk'da depo boşalıyordu Bugatti'de. bunun da farklı olacağını sanmıyorum. Benzincide geçireceğin vakit yoldakinden daha uzun olur.


    Bu tarz araçlar bu açıdan çok verimsiz. Ve mantıksız da.

    En hızlı benimki. İyi de kardeş sadece 12 dakika tutabiliyorsun kendini. Şey yani araban o kadar gidiyo bir depo ile, yanlış anlama olmasın... 

  • WmGMD W kullanıcısına yanıt

    hammonda ver ve parçalanmasını izle  

  • asphaltta bile çok iyi paraydı  

  • koenigsegg 'ten bir cevap bekliyorum.

  • O Yollarda Babannem de Yapar. Sıkıyorsa Gelip İskenderun Yollarında Bassın :)))

  • 30 ton demiş :D yavaş salla da saçın başın dağılmasın

  • Hiç beklemediğim bir otomobil üreticisinden geldi cevap...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bugatti ve Konisek arasındaki 250 km hızdan başlayan roll yarışını izlediğimden beri artık 1.6 motorla yaptığım hız denemeleri anlamını yitirdi. :)


    Bu acı bana yeter, daha fazla deşmeyin. :)

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.