Şimdi Ara

SSB Başkanı İsmail Demir'den Altay tankı hakkında açıklama

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
525
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum dün
  • Cevaplayan Üyeler 18
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 6 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • B-veritas (5 mesaj) ŞAKACI (4 mesaj) assassinjoy (2 mesaj) mitralyöz etkisi (2 mesaj) Kartal Göz (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (7 mesaj) Mobil (4 mesaj) (11 mesaj) (1 mesaj) (2 mesaj) (2 mesaj)
  • @
4 oy şu anda #65
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • SSB Başkanı İsmail Demir'den Altay tankı hakkında açıklama



    Güney Afrika'nın başkenti Pretorya'daki Afrika Havacılık ve Savunma Fuarı AAD 2022’ye katılan Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Altay tankı hakkında son durumu açıkladı.



    BMC tarafından geliştirilen Altay Ana Muharebe Tankı’nda kullanılması için Kore'den Türkiye’ye güç grubu teslim edilmiş ve testlere başlanmıştı. İsmail Demir, testlerin ardından motorda bazı düzeltmeler yapılması gerektiği ve bu çalışmaların yapıldığını söyledi. Tedarik anlaşmasının yapılmasıyla birlikte önümüzdeki yıl Altay tankının seri üretimine başlanması planlanıyor.



    Ayrıca Bkz.Baykar, BAE'ye ilk kez Bayraktar TB2 teslimatı yaptı



    İsmail Demir, konuyla ilgili olarak şunları söyledi:



    “Malum bahsettiğimiz bir ülke vardı, oradan gelen güç paketini entegre ettik. Çok geniş ölçüde testler yaptık, testlerden geri bildirimler aldık. Belirli düzeltmeler olması gereken yerlerde faaliyetler başladı, o mesele iyi gidiyor. Seri üretimle ilgili belirli anlaşmalar yapıldığı aşamada üretime geçebilecek durumda olacağız. Yani bunun ilk aşaması güç paketinin ilk prototiplerinin alınması, entegre ve test edilmesiydi. Bu adımlar başarıyla devam etti hatta sonuçlanmaya çok yakın diyebiliriz. Ondan sonra siparişin belli bir miktara bağlanıp, getirilip, seri üretimin başlaması var. O da önümüzdeki yıl olacak bir işlem."



    2024'te yerli motorun entegrasyon çalışmaları başlayacak



    Altay tankının ilk seri üretim versiyonlarında Doosan ve S&T Dynamics tarafından geliştirilen motor ve şanzımanlar kullanılacak. BMCPower’ın yerli ve milli olarak üreteceği 1500 beygirlik Batu güç grubunun Altay tankına entegrasyon çalışmalarının 2024’te başlaması planlanıyor.




    Kaynak:https://www.aa.com.tr







  • Burada bazı arkadaşlar balık hafızalı sanırım, ben hafızaları tazeleyeyim.

    Modern bir tank projelendirilmesi 1992 yılında orataya konuldu ve 1998 yılına kadar çalışmalar devam etti. Bunu üzerine ABD bize 2001 yılında 200 adet M1 Abrams tankı vermek istedi, zamanının vatan sevdalısı komutanları projeye darbe vurulacağını ön görerek bu teklifi reddettiler. Yani komutanlar o tankları kabul etseydi şu an Altay diye bir şey konuşuyor olmayacaktık...

    2007 yılında ihaleye çıkılır ve 3 firma OTOKAR, FNSS, BMC katılır, ihaleyi 495 milyon USD ile OTOKAR kazanır. OTOKAR ihale şartları gereği 4 adet prototip üretecek ve tankın seri üretime geçmesi için tüm alt yapıyı hazırlamakla sorumluydu.

    Bu prjede bir çok ortakla ilerledi ve bu paranın büyük çoğunluğunu ortaklarına aktardı, bence tam olarak hakkı olan tutardı ve nerdeyse bedavaya ülkemize modern bir tank kazandırmak için MKE, ROKETSAN, ASELSAN,Tank Palet Fabrikası, Güney Koreli Hyundai Rotem, MUT ki bu firma Alman kökenli ve motor, transmiyon içinde Çerkezköy'de fabrikası mevcuttu işbirliği yaptı.

    OTOKAR 6.5 yıl süren bir çalışma sonunda 2014 yılında sözleşme gereği bu şekilde yerli tank üretim altyapısını oluşturur… Ancak farklı tipte 4 adet Altay Tankı yerine 5 adet Altay Tankı üretir. Üretilen bu beş adet Altay Tankının hareket ve atış testleri Şereflikoçhisar Atış Bölgesinde yapılır. Prototip Altay Tankları testlerin tamamını başarı ile tamamlarlar. Bana sorarsanız OTOKAR gerçekten hakkıyla işini yaptı ve bitirdi, hiçbir dalavere veya süre uzatımı olmadı.

    2015 yılında SSM 250 adet tank üretimi için ihale açtı, ihaleye yine OTOKAR, FNSS, BMC katıldı. En uygun teklifi OTOKAR verdi.
    Ancak SSM tatmin olmaz!, 2018 yılında tekrar firmalara teklif verilmesi istenir. Şimdi en uygun teklif ortada olunca bu sefer paletli araç yapımının P sinden anlamayan BMC daha uygun teklifi verir ve ihaleyi alır. Bakın adamlar sıfırdan 5 adet tank üretmiş her şey hazır ama ihale BMC ye verildi, FNSS yi anlarım adamlar paletli araç, zırhlı vs üretiyor ama ihalenin yarı ingiliz yar arap olan BMC ye verilmesi tam olarak akıl tutulmasıydı.

    BMC’ye SSM ile Altay Tankının seri üretimi sözleşmesini imzaladıktan sonra karşılığı 1,4 milyar TL'yi bulan süper teşvikler ve Arifiye Tank Palet Fabrikası –adını artık ne koyarsanız- bir şekilde verilir.

    Bu konuda bilgi ve yorum yapanlar bir konuyu gözden kaçırmaktadırlar: İhale kanunu ve ihale şartnamesini eğer diğer firmalar da bilselerdi kendilerine süper teşvikler verileceğini ve Tank Palet Fabrikasının tahsis edileceğini belki de fiyat tekliflerini ona göre verirlerdi. Dolaysıyla BMC – Katar ortak firmaya Arifiye Tank Palet Fabrikasının ve süper teşviklerin verilmesi hem İhale Kanununa hem de ihaledeki şartnamelere aykırı ve İhale Kanunu açısından etik olmayan uygulamalar olarak değerlendiriliyor. Ancak bu husus nedense yargıya taşınmamıştır?

    OTOKAR, Altay Tankının seri üretimini de yapacağı düşüncesi ile MTU firması ile opsiyonlu olarak Altay Tankının prototipinde kullandığı MTU tank motoru ve MTU Renk transmisyonu için 250 adet motor ve transmisyon alımı konusunda bir ön görüşme yapmıştı.

    MTU, BMC ile anlaşma yapmak istemez. Hatta MTU, BMC’nin görüşme talebine cevap bile vermez, bence Ticari ahlak açısından MTU haklıda bir şey yaptı.
    Bu sefer BMC tank motoru için Kore ile görüşür. Ancak başarı sağlayamazlar. Kore de tank motorunu vermez. Zaten Kore de tank motorunun önemli bir parçası olan şanzımanını Almanlardan almaktadır. Sonra BMC, Güney Afrika ile görüşür. Ancak buradan da bir sonuç alamazlar.

    2018 yılının ocak ayında o zamanki MSB Bakanı Nurettin Canikli, Altay Tankının üretimi ile ilgili olarak ‘’Tank seri üretimine 2019 sonu veya 2020 başında başlayacağız” diye açıklamada bulunmuştu.

    Sene 2022 ve hala benzer sözler ediliyor, işin ilginç yanı yukarıda saydığım OTOKAR’ın ortaklarıyla BMC’nin hala bir imzalı protokolü bile yokken seri üretime geçiyoruz denmesi bana çok gerçekçi gelmiyor. Tabii 2010 lu yılların teknolojisiyle 2022 yılının teknoloji farkını konuşmaya bile gerek yok, bence BMC nin bu tankları üretebilmesi kocaman bir hayalden ibaret…

    Diğer bir durum ise hükümet sanki özel bir firmayla anlaşmamışta, hayrına tank yapılıyormuş gibi bu BMC denen yarı ingiliz yarı arap firmayı koruyucu açıklamalarda bulunup, bakın senelerdir üretimi bekliyor. Yapamıyorsa sözleşmeyi fesh edersin, firmanın ödemek zorunda kalacağı tazminatı cebine koyar başka firmanın kapısını çalar yoluna bakarsın, Altay tankı üretimi Cumhuriyet tarihindeki en büyük dolandırıcılığı olan Türk Telekom satışına benzedi, onu da siz araştırabilirsiniz. Saygılarımla...
    Her seçim öncesi aynı hikaye hocam. Ben de seneye üretime başlanacağını düşünmüyorum. Halka hiçbir şekilde dürüst yaklaşım sergilemiyorlar.
    Aslında üretim de yapılacaktı ama hatırladığım kadarıyla Almanya'dan alınacak motor konusunda Alman hükümeti sorun çıkarmıştı. O yüzden süreç çok uzadı.
    @assassinjoy

    Nasıl hikaye yaşanan herşey ortada, almanların ve diğer rakip ülkelerin istememesi normal ama iş farklı bir boyutta olduğu için ilerlemeyi yavaşlatma politikasına maruz kalındığını göremiyorsanız bari insanları yanıltmayın, zaman için planlamada akametin sebebi siyasi beceriksizlik değil, işin başındakilerin liyakatına nasıl iş yaptığına dair fikriniz var mı yok, dönen ticari dolapların siyasi olarak nasıl ilerlediğine bunu halka nasıl sizin gibiler yüzünden nasıl aksettirildiğide aşikar iken hala neyin tatavasını yapacak yüzünüz var ki.

    Motor ve şanzıman kısımlarında taa en başından beri yaşanan eksiklikler hep sahada ürün olmamasından başkalarına bel bağlanmak zorunda olmasından kaynaklı ike yaşananı çarpıtmak bu forumda hava su gibi doğal nefes almak kadar kolay bir mevzu.
    Sizin gibilere kalsa bu memlekette hiç bir nane olmaz olmamalı mutlaka biri zengin ediliyordur ne gereği vardır saray mı korunacak vb saçmalıkları saymaya gerek yok.
    Şimdi herkesin si si saygı duymak zorunda kaldığı ama eğik başının altında ağzıdan salyaları eksik olmayan tayfa memleket adına yapılan her çalışmaya kafa kol giriyor hiç sıkılma yok, şurada insanların benim gibi size yazmamasının sebebi bıkkınlık gayretsizlik.
    Bu memlekette asıl sorunlardan biriside memleketin seven insanların galeyana gelmemeyi düşünürken sessiz kalması sorunu, aman ne hali varsa görsün dokunmayayım sorunu açıkçası.
    Şimdi si si saygı duyulmak zorunda kaldıkları iha-siha vb diğer işlere çemkirenler sizin gibi kafaların devlet dairesinde koltuk sahibi olup engel olmalarından universitelerde koltuk sahibi olup eş dostu doldurup prof luk vermekten ve araşatırma çalışmalarına girişenleri ne gereği var diye sündürmekten ibaret.
    Şu memleket gerçek manada biz içeriden yıkamadı siz dışarıdan diyenlerin hala olduğu bir devri tekrar yaşıyor.
    Mevzu hk. bildiğiniz varsa teknik bir bilgi onu yazın aktarın daha doğrusu, eksiklik nerede ?
    misal kore'den alınacak motorun ürüne uygulaması ne kadar sürüyor gerçekçi süresi şu ama az diyorlar mı diyorsunuz? şansızman nedir? o olmaz şundan dolayı mı ne?
    Haberler altında binlerce saçma yorumlar. DH'nin trol tayfası gerçekten sıkıyor bezdiriyor.
    Tabi ki bu tarz şeylerin üretiminde gecikme olabilir. Dışa bağlı olabilir, teknik yetersizlikten olabilir. Ama böyle büyük projelerin başındaki insanlarda da ayrı bir vizyon beklenir. Bu vizyon olmadığı zaman insanların seçim propagandası mı diye düşünmesi normal.

    En fazla bu 2. seçimlerdeki yerli milli afişleri ile bu imajı oluşturdular. Yerli ve milli her şeyimiz göklerdeydi. Bu furya o kadar kötü kullanıldı ki, bir ara google teması kullanan bir amatörün onu yerli ve milli arama motoru diye yedirip, üstüne bir de devletten kaynak aldığı bile ortaya çıktı. Bu ortaya çıkana kadar, "yahu bu basit google teması" diyenlere hain dendi, kıskanmayın dendi, bir yerden başlamak lazım gibi saçma bir şey bile dendi. Sonra ortaya çıkınca hemen üstü kapatıldı.

    Yine aynı şekilde TOGG ile ilgili çok imaj kaybı yaşandı. Hala daha bütün gazete küpürleri bir bir duruyor. Yerli ve Milli arabamız 2014'te yollarda, 2015'te yollarda, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022. Her ama her sene tüm basında bu manşetleri attılar. Misal 2017 oldu, hani nerede denilince, kıskanmayın bekleyin dendi. Sonra tak haber 2018'de yollarda. E tamam ne güzel işte çıksın. 2018 oluyor daha ortada yok, fabrika kurulacak haberi geliyor. E bu nasıl iş diye sorulunca, kızılıyor. E o zaman bu manşetleri kim hangi amaçla attı. Ya propaganda olarak kullanılıyor ya da bu işin başında hiç bir vizyonu olmayan, projeden bi haber bir insan var. Daha ne zaman üretileceğini bilmiyor, fabrika kurulmuş mu haberi yok. Ki bu da pek mümkün olmadığına göre. Hani çocuk koysan işin başına yine de yok kardeşim ne seneyesi, dur daha fabrika kurulacak, üretim aşaması, arge aşaması var der.

    Yani sıkıntı bu. Bunlarla güven kaybedildi. Yoksa tabi ki güzel askeri ya da tüketiciye uygun yerli ürünlerimiz olsun. Kanada misal kamera vermedi, ne güzel kendi kameramızı üretmişiz ihalarımız için. Misal iha kısmı çok gerçekçi gidiyor, bir şeyi yapıyoruz diyor ve yapıyor. Olay budur. 2. si çıkacak diyor çıkıyor, şunu bombaladı diyor, bombalıyor, kamerayı biz üretiriz diyor, üretiyor.

    Togg için de misal 2014'te iken, kalkıp 2020 sonrasında yollarda deselerdi yine anlaşılırdı. Ama her sene, bir sonraki sene yollarda diye baş manşet attılar resmen ya. Dalga mı geçiyorsunuz, milleti mi oyalıyorsunuz, yoksa gerçekten dünyadan haberi mi yok bunu yazanın. En çok oradan güven kaybettiler. Normalde bu basbaya yalan habere girer. Bunu yapanın cezalandırılması gerekir. İtibar kaybettiriyor.
  • Bu tank 2019'da sahada olacaktı. Önümüzdeki yıl seri üretime geçeceğine gerçekten inananlar var üzücü olanda bu zaten. Söyleyeceklerim bu kadar
  • emrekaradag kullanıcısına yanıt
    Her seçim öncesi aynı hikaye hocam. Ben de seneye üretime başlanacağını düşünmüyorum. Halka hiçbir şekilde dürüst yaklaşım sergilemiyorlar.
    Aslında üretim de yapılacaktı ama hatırladığım kadarıyla Almanya'dan alınacak motor konusunda Alman hükümeti sorun çıkarmıştı. O yüzden süreç çok uzadı.
  • BMC'mi geliştirmiş?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SmuraY -- 22 Eylül 2022; 13:46:36 >
  • @assassinjoy

    Nasıl hikaye yaşanan herşey ortada, almanların ve diğer rakip ülkelerin istememesi normal ama iş farklı bir boyutta olduğu için ilerlemeyi yavaşlatma politikasına maruz kalındığını göremiyorsanız bari insanları yanıltmayın, zaman için planlamada akametin sebebi siyasi beceriksizlik değil, işin başındakilerin liyakatına nasıl iş yaptığına dair fikriniz var mı yok, dönen ticari dolapların siyasi olarak nasıl ilerlediğine bunu halka nasıl sizin gibiler yüzünden nasıl aksettirildiğide aşikar iken hala neyin tatavasını yapacak yüzünüz var ki.

    Motor ve şanzıman kısımlarında taa en başından beri yaşanan eksiklikler hep sahada ürün olmamasından başkalarına bel bağlanmak zorunda olmasından kaynaklı ike yaşananı çarpıtmak bu forumda hava su gibi doğal nefes almak kadar kolay bir mevzu.
    Sizin gibilere kalsa bu memlekette hiç bir nane olmaz olmamalı mutlaka biri zengin ediliyordur ne gereği vardır saray mı korunacak vb saçmalıkları saymaya gerek yok.
    Şimdi herkesin si si saygı duymak zorunda kaldığı ama eğik başının altında ağzıdan salyaları eksik olmayan tayfa memleket adına yapılan her çalışmaya kafa kol giriyor hiç sıkılma yok, şurada insanların benim gibi size yazmamasının sebebi bıkkınlık gayretsizlik.
    Bu memlekette asıl sorunlardan biriside memleketin seven insanların galeyana gelmemeyi düşünürken sessiz kalması sorunu, aman ne hali varsa görsün dokunmayayım sorunu açıkçası.
    Şimdi si si saygı duyulmak zorunda kaldıkları iha-siha vb diğer işlere çemkirenler sizin gibi kafaların devlet dairesinde koltuk sahibi olup engel olmalarından universitelerde koltuk sahibi olup eş dostu doldurup prof luk vermekten ve araşatırma çalışmalarına girişenleri ne gereği var diye sündürmekten ibaret.
    Şu memleket gerçek manada biz içeriden yıkamadı siz dışarıdan diyenlerin hala olduğu bir devri tekrar yaşıyor.
    Mevzu hk. bildiğiniz varsa teknik bir bilgi onu yazın aktarın daha doğrusu, eksiklik nerede ?
    misal kore'den alınacak motorun ürüne uygulaması ne kadar sürüyor gerçekçi süresi şu ama az diyorlar mı diyorsunuz? şansızman nedir? o olmaz şundan dolayı mı ne?
    Haberler altında binlerce saçma yorumlar. DH'nin trol tayfası gerçekten sıkıyor bezdiriyor.




  • bence her engel yada terslik sonrasinda vazgecilmemesi secim yokken vaadedilenler oldu varken erteleniyor ben secimle gram alaka kuramadim .kuranlarında piskolojik bi travma icinde olduklarini dusunuyorum .
  • Tabi ki bu tarz şeylerin üretiminde gecikme olabilir. Dışa bağlı olabilir, teknik yetersizlikten olabilir. Ama böyle büyük projelerin başındaki insanlarda da ayrı bir vizyon beklenir. Bu vizyon olmadığı zaman insanların seçim propagandası mı diye düşünmesi normal.

    En fazla bu 2. seçimlerdeki yerli milli afişleri ile bu imajı oluşturdular. Yerli ve milli her şeyimiz göklerdeydi. Bu furya o kadar kötü kullanıldı ki, bir ara google teması kullanan bir amatörün onu yerli ve milli arama motoru diye yedirip, üstüne bir de devletten kaynak aldığı bile ortaya çıktı. Bu ortaya çıkana kadar, "yahu bu basit google teması" diyenlere hain dendi, kıskanmayın dendi, bir yerden başlamak lazım gibi saçma bir şey bile dendi. Sonra ortaya çıkınca hemen üstü kapatıldı.

    Yine aynı şekilde TOGG ile ilgili çok imaj kaybı yaşandı. Hala daha bütün gazete küpürleri bir bir duruyor. Yerli ve Milli arabamız 2014'te yollarda, 2015'te yollarda, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022. Her ama her sene tüm basında bu manşetleri attılar. Misal 2017 oldu, hani nerede denilince, kıskanmayın bekleyin dendi. Sonra tak haber 2018'de yollarda. E tamam ne güzel işte çıksın. 2018 oluyor daha ortada yok, fabrika kurulacak haberi geliyor. E bu nasıl iş diye sorulunca, kızılıyor. E o zaman bu manşetleri kim hangi amaçla attı. Ya propaganda olarak kullanılıyor ya da bu işin başında hiç bir vizyonu olmayan, projeden bi haber bir insan var. Daha ne zaman üretileceğini bilmiyor, fabrika kurulmuş mu haberi yok. Ki bu da pek mümkün olmadığına göre. Hani çocuk koysan işin başına yine de yok kardeşim ne seneyesi, dur daha fabrika kurulacak, üretim aşaması, arge aşaması var der.

    Yani sıkıntı bu. Bunlarla güven kaybedildi. Yoksa tabi ki güzel askeri ya da tüketiciye uygun yerli ürünlerimiz olsun. Kanada misal kamera vermedi, ne güzel kendi kameramızı üretmişiz ihalarımız için. Misal iha kısmı çok gerçekçi gidiyor, bir şeyi yapıyoruz diyor ve yapıyor. Olay budur. 2. si çıkacak diyor çıkıyor, şunu bombaladı diyor, bombalıyor, kamerayı biz üretiriz diyor, üretiyor.

    Togg için de misal 2014'te iken, kalkıp 2020 sonrasında yollarda deselerdi yine anlaşılırdı. Ama her sene, bir sonraki sene yollarda diye baş manşet attılar resmen ya. Dalga mı geçiyorsunuz, milleti mi oyalıyorsunuz, yoksa gerçekten dünyadan haberi mi yok bunu yazanın. En çok oradan güven kaybettiler. Normalde bu basbaya yalan habere girer. Bunu yapanın cezalandırılması gerekir. İtibar kaybettiriyor.




  • Bize motor konusunda söz verenler seri üretim yaklaşınca hep yan çizdiler, yapılan anlaşmaları yırtıp attılar. hepsi kenara not alındı. tarih yaptığınızı unutmayacak.
  • mehmet_clk m kullanıcısına yanıt
    Ben olmayacak, yapılmayacak, istemecuk gibisinden cümleler mi ettim? Keşke bir an evvel üretime geçse de askeri açıdan gücümüze güç katsak, ihrac edip ürünümüzü satabilsek. BMC döneminden bu yana Altay tank projesi bir görünüp bir kayboluyor. Alman'ların yan çizmesi sonrası motor olmadığı için proje durduruldu. Sen anladığım kadarıyla bu konu hakkında ilim ve bilgi sahibi bir arkadaşsın. Bana bu kadar "destan" yazacağına adam akıllı projeye ilişkin bilgi ver de öğrenelim.
    Seçim yaklaştıkça bütün projeleri gözümüze sokuyorlar. Ben bundan rahatsızım.
    Bu arada, faiz yine arttırım kararı alınmadı. Dolar şu an 18,36 :)
  • Sırf koç üreteceği için şu tankın üretimi 10 yıl gecikti. En az 10 yıldır askerlerimiz bu tankı kullanabilirdi. Şimdi iktidar değişirse İHA, Siha ürettirmez bize diyenler, Koç üretecek diye bu tank projesi bu günlere sarktı. Ona da birşey desenize samimi iseniz. Ama korkmayın. Sizin yaptığınızı emin olun kimse yapmaz.
  • SSB Başkanı İsmail Demir'den Altay tankı hakkında açıklamaSavunmaSanayiST.comtwitter
    “ÇAKIR Füzesinin Motoru KTJ-1750 Kritik Eşiği Geçti! 💢Milli füzelere, milli motorlar güç verecek”
    https://twitter.com/SavunmaSanayiST/status/1572869995696209920
  • Altay eskidi artık
  • Burada bazı arkadaşlar balık hafızalı sanırım, ben hafızaları tazeleyeyim.

    Modern bir tank projelendirilmesi 1992 yılında orataya konuldu ve 1998 yılına kadar çalışmalar devam etti. Bunu üzerine ABD bize 2001 yılında 200 adet M1 Abrams tankı vermek istedi, zamanının vatan sevdalısı komutanları projeye darbe vurulacağını ön görerek bu teklifi reddettiler. Yani komutanlar o tankları kabul etseydi şu an Altay diye bir şey konuşuyor olmayacaktık...

    2007 yılında ihaleye çıkılır ve 3 firma OTOKAR, FNSS, BMC katılır, ihaleyi 495 milyon USD ile OTOKAR kazanır. OTOKAR ihale şartları gereği 4 adet prototip üretecek ve tankın seri üretime geçmesi için tüm alt yapıyı hazırlamakla sorumluydu.

    Bu prjede bir çok ortakla ilerledi ve bu paranın büyük çoğunluğunu ortaklarına aktardı, bence tam olarak hakkı olan tutardı ve nerdeyse bedavaya ülkemize modern bir tank kazandırmak için MKE, ROKETSAN, ASELSAN,Tank Palet Fabrikası, Güney Koreli Hyundai Rotem, MUT ki bu firma Alman kökenli ve motor, transmiyon içinde Çerkezköy'de fabrikası mevcuttu işbirliği yaptı.

    OTOKAR 6.5 yıl süren bir çalışma sonunda 2014 yılında sözleşme gereği bu şekilde yerli tank üretim altyapısını oluşturur… Ancak farklı tipte 4 adet Altay Tankı yerine 5 adet Altay Tankı üretir. Üretilen bu beş adet Altay Tankının hareket ve atış testleri Şereflikoçhisar Atış Bölgesinde yapılır. Prototip Altay Tankları testlerin tamamını başarı ile tamamlarlar. Bana sorarsanız OTOKAR gerçekten hakkıyla işini yaptı ve bitirdi, hiçbir dalavere veya süre uzatımı olmadı.

    2015 yılında SSM 250 adet tank üretimi için ihale açtı, ihaleye yine OTOKAR, FNSS, BMC katıldı. En uygun teklifi OTOKAR verdi.
    Ancak SSM tatmin olmaz!, 2018 yılında tekrar firmalara teklif verilmesi istenir. Şimdi en uygun teklif ortada olunca bu sefer paletli araç yapımının P sinden anlamayan BMC daha uygun teklifi verir ve ihaleyi alır. Bakın adamlar sıfırdan 5 adet tank üretmiş her şey hazır ama ihale BMC ye verildi, FNSS yi anlarım adamlar paletli araç, zırhlı vs üretiyor ama ihalenin yarı ingiliz yar arap olan BMC ye verilmesi tam olarak akıl tutulmasıydı.

    BMC’ye SSM ile Altay Tankının seri üretimi sözleşmesini imzaladıktan sonra karşılığı 1,4 milyar TL'yi bulan süper teşvikler ve Arifiye Tank Palet Fabrikası –adını artık ne koyarsanız- bir şekilde verilir.

    Bu konuda bilgi ve yorum yapanlar bir konuyu gözden kaçırmaktadırlar: İhale kanunu ve ihale şartnamesini eğer diğer firmalar da bilselerdi kendilerine süper teşvikler verileceğini ve Tank Palet Fabrikasının tahsis edileceğini belki de fiyat tekliflerini ona göre verirlerdi. Dolaysıyla BMC – Katar ortak firmaya Arifiye Tank Palet Fabrikasının ve süper teşviklerin verilmesi hem İhale Kanununa hem de ihaledeki şartnamelere aykırı ve İhale Kanunu açısından etik olmayan uygulamalar olarak değerlendiriliyor. Ancak bu husus nedense yargıya taşınmamıştır?

    OTOKAR, Altay Tankının seri üretimini de yapacağı düşüncesi ile MTU firması ile opsiyonlu olarak Altay Tankının prototipinde kullandığı MTU tank motoru ve MTU Renk transmisyonu için 250 adet motor ve transmisyon alımı konusunda bir ön görüşme yapmıştı.

    MTU, BMC ile anlaşma yapmak istemez. Hatta MTU, BMC’nin görüşme talebine cevap bile vermez, bence Ticari ahlak açısından MTU haklıda bir şey yaptı.
    Bu sefer BMC tank motoru için Kore ile görüşür. Ancak başarı sağlayamazlar. Kore de tank motorunu vermez. Zaten Kore de tank motorunun önemli bir parçası olan şanzımanını Almanlardan almaktadır. Sonra BMC, Güney Afrika ile görüşür. Ancak buradan da bir sonuç alamazlar.

    2018 yılının ocak ayında o zamanki MSB Bakanı Nurettin Canikli, Altay Tankının üretimi ile ilgili olarak ‘’Tank seri üretimine 2019 sonu veya 2020 başında başlayacağız” diye açıklamada bulunmuştu.

    Sene 2022 ve hala benzer sözler ediliyor, işin ilginç yanı yukarıda saydığım OTOKAR’ın ortaklarıyla BMC’nin hala bir imzalı protokolü bile yokken seri üretime geçiyoruz denmesi bana çok gerçekçi gelmiyor. Tabii 2010 lu yılların teknolojisiyle 2022 yılının teknoloji farkını konuşmaya bile gerek yok, bence BMC nin bu tankları üretebilmesi kocaman bir hayalden ibaret…

    Diğer bir durum ise hükümet sanki özel bir firmayla anlaşmamışta, hayrına tank yapılıyormuş gibi bu BMC denen yarı ingiliz yarı arap firmayı koruyucu açıklamalarda bulunup, bakın senelerdir üretimi bekliyor. Yapamıyorsa sözleşmeyi fesh edersin, firmanın ödemek zorunda kalacağı tazminatı cebine koyar başka firmanın kapısını çalar yoluna bakarsın, Altay tankı üretimi Cumhuriyet tarihindeki en büyük dolandırıcılığı olan Türk Telekom satışına benzedi, onu da siz araştırabilirsiniz. Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B-veritas -- 23 Eylül 2022; 01:19:13 >




  • yılan hikayesi bu tank.asiri derecede kötü bir yönetim sergilendi bari sonucu iyi bağlasalar.
    inşallah da öyle olur.
  • B-veritas kullanıcısına yanıt

    Aynen zamanında bende araştırmıştım. Güzelim proje yandaşlık ve Arap seviciligi nedeniyle kaybolup gitti.

    OTOKAR dan devam etseydi. Şimdiye üretilmişti.

    Ülke yönünü doğuya cevirmesiyle, tank üretebilmek için yerliye motor şanzıman gelişimini beklemek zorunda kalacağız.

  • "Seçim için yapıyoğlar yauw"

    SSB Başkanı İsmail Demir'den Altay tankı hakkında açıklama
  • Altay tankının hikayesi uzun ve sıkıntılı, ama ben bu ülkede montaj aileleri başta olmak üzere savunma sanayi üretimini bunlara asla vermezdim verilmemeside gerekiyor.

    Bunlar zamanında arge yapsaydı o akdar araç monteledi bir araba moturu bile yapma girişiminde bulunmayıp sürekli montajdan bu ülke insanını kandırıp kaymağınnı yedi her türlü devlet imkanını kullanarak ülkeyi sömürdüler ama montajdan ileri gitmediler.

    Ne bir savunma sanayisi projesi ürettiler nede bir otomobil motoru ürettiler.


    Otokarın yaptığı tankların birim maliyeti çok yüksekti ayrıca ondada motor sorunu vardı olacaktı almanya bmc ye vermez iken otokara verecekse oda ayrı bir ikiyüzlülük olurdu.

  • ŞAKACI kullanıcısına yanıt
    Selamlar, verdiğin bilgiler tamamen yanlış ve insanları yanlış yönlendirebilir. Bilgim doğrultusunda düzeltmeyi vatandaşlık görevim bilirim;

    1 - Araba motoru ve tank motoru tamamen elma ile armut gibi hatta armut dersem yinede çok doğru olmaz, erik ile karpuz diyelim.
    Ana muhaerebe tankları 60 tondan başlayıp 100 tonlara kadar çıkabiliyor, bu ağırlıktaki araçların istenilen hızlarda, atiklikte, güvenirlikte ve verimlilikte olabilmesi için motor ve transmiyona ihtiyaç vardır. Bugün bir çok ünlü otomobil markası olan ülkeler tanklarının motorunu üretebilseler bile ki (G.Kore) alman MTU firmasının ürettiği motorlar kadar verimlilikte, güvenirlikte ve güçte olamıyor. Mesela G.Kore tanklarının motorunu kendi üretiyor ancak transmiyonu Alman ZF den alıyor. Yani paran olsa bile güç ve transmisyon konusunda bu Alman firmaların kapısını çalmak zorundasın, namludan bahsetmedim bile nerdeyse bu konuda da tekeller. Yazdıklarının bu kısmını netleştirdiğimizi düşünüyorum.

    2 - Savunma Sanayi Projesi üreten firmaları google dan ufak bir araştırmayla bulabilirsin, araştırmayı pek sevdiğini düşünmediğimdem ben bir örnek olarak Vestel Karayel i verebilirim. Genelde bu projelerdeki firmalar Holding lerin bünyesinde olur ve o montaj aileleri dediğin şirketlere bağlıdırlar.

    3 - OTOKAR sıfırdan 5 adet prototip üretti, bak burası çok önemli sıfırdan 5 adet tank üretti. 250 tane motor ve transmisyon içinde MTU ile ön anlaşma yapmışlardı, yani her şey hazırdı. MTU firmasıda ticari ahlak gereği BMC ile görüşmedi bile, bence haklılarda. Bu olayda yandaş basında Suriye operasyonu nedeniyle vermedilere getirildi, oysa ki alakası bile yoktu.

    4 - Bir ürünün maliyetini hesaplayabilmek için o ürünün seri üretimine ihtiyaç vardır, sonrasında yaptığın masrafları ürettiğin sayıya böler birim maliyetini bulursun. Ortada üretilen tank olmadığına göre maliyet hesabını nasıl yaptığını anlayamadım. OTOKAR zaten seri üretime geçilebilmesi için en basit tabiriyle parça, montaj klavuzu oluşturup SSM teslim etti yani seri üretim ihalesini ben bile alsaydım OTOKAR ın klavuzuna göre üretebilirim, orda yazılı hangi parçaysa onu temin etmeliyim ki burada zaten maliyet belliydi. BMC montajçılıktan başka bir şey yapmayacaktı ki Tank-Palet fabrikasını bile vermelerine rağmen onu bile beceremedi ve beceremeyecekte. Sene 2023 oldu ve bu tank 2010 ların teknolojisinde ve geçen her zamanda daha kullanamadan git gide eskiyor bu da üretmeden tekrardan modernleştirme maliyeti olarak yansıyacak.

    5 - Sene 2022 oldu ve BMC tankın üretilebilmesi için OTOKAR ın ortakları olan ASELSAN,ROKETSAN,MKE vs firmalarla protokol bile imzalamadı. Ne yapıyorlar kimse bilmiyor, hükümette sanki anlaştıkları özel bir firma değil, hayrına iş yaptırıyormuşuz gibi bu BMC denen yarı ingiliz yarı arap firmayı koruyucu açıklamalarda ve sabırda bulunuyor. Yapamıyorsa sözleşmeyi fesh edersin, tazminatı cebine koyar başka firmaların kapısını çalarsın, artık burada maksatın tank üretimi olmadığı aşikar hale geldi nedenini de sen araştırıver.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi B-veritas -- 23 Eylül 2022; 00:50:16 >




  • Bu tank mevzusu iyice yılan hikayesine döndü. Hep aynı boş goygoy. Hep ileri atılan tarihler, bahaneler...

  • Herhangi bir akepeli bürokratın, hele arap sermayesiyle iç içe geçen işleri varsa söylediklerinin zerresine inanmam. Hükümet değiştikten sonra ilerler, yoksa böyle senede bir haberini duyarız o oldu bu bitti şöyleydi böyleydi.


    sen güçsüzsen alman da posta koyar hollanda da. Sen adamın anasına söversen , nazi artığı dersen böyle kapar önünü.


    her atıp tuttuğunda gerçek dünya liderleri der ki amerikadaki mal varlıklarınızı dondururuz, gizli kasalarınızı açıklarız, o zaman kuyruğu kıstırıp susarsın.


    bu 17 aralık vesaire soygun ve hırsızlık meselelerinde bunların içini dışını fetöcüler karıştırmış ne varsa ipleri pazar dökülmüştü.


    alman bnd, kasalı bir kamyonetin plakası gözüktüğü halde istanbul trafiğinde seyrederken fotoğrafını çekmiş paylaşmıştı. Bıbıcığım sesinin dalga geçildiği dönemlerde o fotoğraftan sonra çokça sesler kesilmişti.


    haram parayla doldurulan kesesinden yakalanan bir hükümet, o devlete yüktür, milli güvenlik tehditidir. Silkelenip memleketin üzerinden atılması icap eder.





- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.