Şimdi Ara

(Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
500
Cevap
9
Favori
23.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
80 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Belki de araba alacak parası vardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gbzlim

    Hocam konudaki bütün mesajları okudum şu istatistik diye paylaştığın şeyi herhalde 4 5 kez paylaşıp Durmuşsun Allah rızası için sen önce ilköğretim 8. Matematik derslerini bul tamamla. Sana öncesinde 40 kere yazmışlar hala sadece kaza sayısı ile bisikletin daha güvenli olduğunu iddia edip duruyorsun. O zaman bende sana en güvenli seyahat aracının hoverboard olduğunu iddia edeyim yıllık kaza sayısı 10 felandir çok mantıklı demi sadece 10 herkes hoverboard kullansin bütün kazalara çözüm bulalım. Ayrıca madde diye yazdığın şeyleri sınavda kağıt boş kalmasin diye kelimelerin yerlerini degistirip yazan öğrencilere benzemişin.

    Alıntıları Göster
    Defalarca tekrar ettim buyurun daha ayrıntılı yazayım kaynak göstererek...

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 insanda 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Yeterli gelir umarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iwasmadeforthis

    Belki de araba alacak parası vardır
    Gelişmiş ülkelerde zenginler daha fazla bisiklet kullanır, sonradan görmeler genelde kredi ile aldıkları arabalarla gidiyor kısa mesafelere bile, 200 metre ötedeki fırına 200 gram ekmek almaya 2 ton arabayla gidenler gibi. (Ülkenin büyük kısmı)
  • hocam ayakta alkışlıyorum
    bu kadar istatistik
    bu kadar emek
    inşallah bir bisiklet firması sahibi değilsindir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yerel oyun kulübü

    hocam ayakta alkışlıyorum
    bu kadar istatistik
    bu kadar emek
    inşallah bir bisiklet firması sahibi değilsindir
    Teşekkür ederim, tabi ki değilim. Şayet olsaydım firmayı Türkiye'de açarak iflas etme riskine girmezdim.
  • Theologist kullanıcısına yanıt
    Bir adım ileriye taşiyim o zaman. 2 aydır aracımı kullanmıyorum, 4,5 km lik iş yolunu sırt çantamla yürüyerek gidip geliyorum. Yağ oranımı %25 den 19 a düşürdüm. 19 kilo fazlam vardı, 10 kilo verdim 9 daha vericem(yediğime de dikkat ederek). Diz ağrılarım geçti. İşin en güzel yanı stresim azaldı. Kulaklıkları takıp radyo dinleyerek yürümek gerçekten insanın psikolojisini rahatlatıyor. Özgürlük hissi veriyor. Trafikte sıkışmış araçların yanından geçerken niye bu işkenceyi çekiyor muşum deyip anlamsızlığının farkına varıyorsun. İnsanlar araçların içine hapsolmuş gibi görünüyor dışarıdan bakınca. Çok uzun mesafe yolculuk yapmak gerektiğinde tabii bunun tek çözümü toplu ya da özel taşıt kullanmak ama 5 km ortalamada bir yolunuz varsa bunu gözünüzde büyütüp trafik işkencesini çekmeyin,daha da önemlisi bunu hem ruh hem de beden sağlığınız için yapın.




  • amannn sen de, ölüp gideceksin hala bisiklet diyosun. Yüksek hacimli motor ve manual vitesin verdiği tat ayrıdır adamın yüzünü güldürür, tebessüm ettirir... Yemişim sporunu, masraflarını, karbon üretimini(çaresi var). Hayatı yaşayamadıktan sonra geç tembel hikayelerini



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi steakburgerr -- 25 Nisan 2019; 9:53:33 >
  • Genel olarak haklısınız da bende isterim hatta bisiklet sürmeyi. Fakat işim uzak baya. Şöylede bir durum var. Bence hereksin evi işine yakındeğil ve yakın olanlar bence bunu yapmalı kesinlikle. Yakın olması birkenara dursun engebeli ve bozuküstüne bir de çevre kirliliğini de katarsak malesef bu durumlardan ötürü insanlar toplu taşımayı tercih ediyor. Temennimiz güzel yollar temiz çevre ve bisikletin daha sık kullanıldığı bir ortam. Ayrıcahava kirliliği meydana getiren benzinli ve dizelmotorlaırn sonu da gelirse hibrit model araçlarında olması yine güzel bir ortam oluşturacak. benim fiikrim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: steakburgerr

    amannn sen de, ölüp gideceksin hala bisiklet diyosun. Yüksek hacimli motor ve manual vitesin verdiği tat ayrıdır adamın yüzünü güldürür, tebessüm ettirir... Yemişim sporunu, masraflarını, karbon üretimini(çaresi var). Hayatı yaşayamadıktan sonra geç tembel hikayelerini
    Konu şehir içi ulaşım, araba zevkiniz varsa tabi ki buna kimsenin karışmaya hakkı yok.

    Ancak toplumun gelişimi için bisiklet çok önemli bir araç, maddeler sıralandı ilk mesajda.


    Şu resimlere bakıp hayatı yaşayamadığımı söyleyebilir misin? Bence bisikleti amelelik olarak görmemelisiniz,
    https://goo.gl/photos/RmBppUcACwAzk4V9A




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theologist

    Çok ilginç sahte olmasınlar? Continental Country Plus 6 yıl kullandım yaklaşık 20.000 km bir defa bile patlamadı, aynı şekilde Schwalbe Greenguard yine hiç patlamadı.

    Sizin başınıza gelmesi ilginç, bence lastiklerde fabrikasyon sorun falan vardır.

    Alıntıları Göster
    Lastiklerlerde sıkıntı yokmuş. Problem jantlardaymış benim. Decathlon garantiden yeni bir takım verdi. Bir yerde hata olmasa bile arkadaşlarla her bindigimizde bir lastik patlıyor.

    En son sahil turu yaptık, benim tekere tel, arkadaşın katlanırın lastiğine de iğne saplandı.

    Lastik değiştirmeyi bilip yola çıkınca sorun olmuyor. Bir yerden sonra iyice hizlaniyorsunuz zaten.

    Önemli olan sahile bile tam ekipman gitmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstanbul'da güvenli şekilde bisiklet kullanılabilecek alanlar varda tembellikten mi bisiklet kullanıyor herkes?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thrashbringer

    İntihara teşvik konusu olmuş.
    Araba kullanmak veya toplu taşımada bulunmak daha fazla ölüm riski demek.

    Motorsiklet kullanıp ölen insan sayısı 6141 kişide 1.

    Araba kullanıp ölen sayısı 11,883 kişide 1.

    İş kazasında ölen sayısı 30,735 kişide 1.

    Bisiklet kullanırken ölen sayısı 68,673 kişide 1.

    Yürürken ölen sayısı 75,026 kişide 1.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-C81E767DF

    İstanbul'da güvenli şekilde bisiklet kullanılabilecek alanlar varda tembellikten mi bisiklet kullanıyor herkes?
    İstanbul için bisiklet... Buyurun

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır

    Yine de yeterli değil ama bisiklet kullanan sayısı arttıkça yollar daha fazla yapılacaktır illa. Talep arzı doğurur.




  • Bisikletin Önemli?
    Bisiklet Neden Çok Önemli?

    Yazar: Dr.Bülent Savran
    26.2.2005

    Bisiklet, toplum için geniş çaplı yararları olan bir aktivitedir. Çevreye dost, hiçbir duman veya ses oluşturmayan bir ulaşım şeklidir. Kentlerimizdeki tıkanan sorunların çözümünde önemli bir katkı sağlayacaktır. Bunlar, çoğu insanın ekonomik yararına da olacaktır.
    Bisiklet sağlıktır. Bisiklet bizi, zevkli ve sağlıklı fizik egzersize davet etmektedir. Bisiklet hastalığı önler: Haftada 4 saatlik egzersiz geniş bir aralıktaki hastalık riskini önemli derecede azaltır. Hatta haftada 1 saat bile önemli bir azalma sağlamaktadır.

    Haftada 4 saatlik bisiklete binme kolay bir egzersizdir. İşe giderken yarım saat ve dönerken; ve hedefin üzerindeyiz artık. Yarım saatte çoğu insan 3 ile 8 km arasında bir mesafede bisiklete binebilir. Kapıdan kapıya, bisikletçi genellikle bu mesafeler arasında araç kullanmadan daha hızlıdır. Ve, her gün işten eve gidip gelirken değerli bir boş zamanda egzersiz yapılacaktır.
    Düzenli bisiklete binenler daha az hasta olurlar. Bir Amerikan sigorta şirketinin deneyimi, haftada çalışanlar arasında 3 kez egzersiz yaparlarsa hastalık nedeniyle çalışılmayan günlerin %20 azaldığını ortaya koymuştur. Bu bulgular İsveçli otomobil üreticisi Saab - Scania tarafından da onaylanmıştır. Düzenli egzersiz yapmayanlar yılda ortalama 30 gün hasta hissederken, fiziken aktif olanlar yılda ortalama sadece 8 gün hasta olurlar.

    Orta derecede egzersiz birçok fizik ve mental fayda sağlar, bunlar;

    - Kan şekerinin regülasyonu sağlar, yükselmesini önler,
    - Zararlı kolesterolü düşürür,
    - İmmün sistemi güçlendirir,
    - Kalp, adale, kemik ve tendonları güçlendirir,
    - Diyabet, kemik kırıkları, kardiyo-vasküler şikayetleri ve kanser riskini azaltır,
    - Stres, yüksek tansiyon, anksiyete ve depresyonun hafif formlarının oluşma riskini azaltır.

    Faydalı olması için egzersiz düzenli olmalıdır. Günlük kısa yolculuklarda bisiklet kullanmak, ihtiyacımız olan egzersizi yapmak için, uygun bir yoldur.
    Bireysel bisikletçi için, çalışanlar için, toplumlar için, işe bisikletle gitme sağlık için önemlidir.
    Tüm bu nedenlerle bisiklet desteklenmeli ve ulaşım politikaları mümkün olduğunca fazla sayıda insanın bisiklete binmesine yönelmelidir.

    Yol Güvenliği;
    Bisiklet kullanımında en büyük engel olan, yol güvenliğinin sağlanması, bisikletin desteklenmesi politikasında merkezi tema olmalıdır.
    Tüm diğer ulaşım modelleri gibi bisiklet ne tamamen güvenli değildir ne de birçok insanın düşündüğü gibi tehlikeli de değildir. İngiltere'den Policy Studies İnstitute'den Dr.Mayer Hillman, bisiklet ve sağlık üzerine bir seri makale yayımladı. Bisiklete binmeyle kazanılan yaşam yılının, bisikletçiler arasında yüksek sayılabilecek, 20/1 kaza oranı ile kaybedilen yaşam yılına göre daha fazla olduğunu hesapladı. İngiltere'den verilen rakamlar, bisiklete binenlerin daha uzun yaşadığını ve binmeyenlere göre daha sağlıklı kaldığını göstermiştir.

    Danimarka Bisiklet Federasyonu benzer çalışmaları ortaya koydu. Tıbbi araştırmalar temelinde, günde ortalama 3 km bisiklete binen 5 milyon Danimarkalı toplam yaşamlarına 40 bin yıl eklemekte iken, her yıl ortalama 80 Danimarkalı trafik kazalarında ölmektedir. Ortalama beklenen yaşam süresi 70 olarak kabul edilirse, ortalama yaşta ölen bisikletçiler hesaba katıldığında, 3.500 yıllık toplumsal kayıp ortaya çıkmaktadır. Bu kaybı toplam kazançtan çıkarırsak Danimarkalının net toplam yaşam kazancının 36.500 yıllık yaşam olduğu görülebilecektir. Her ne kadar ortadaki çok sayıda faktör daha ileri çalışmalara ihtiyaç gösterse de, bu hesaplama düzenli bisiklete binmenin, toplumun sağlığına yararlı olduğunu göstermiştir. Bu aynı zamanda Avustralya ve Yeni Zelanda'da yasa ile kask zorunluluğu getirilmesi sırasında da, toplumun %10'nun bisiklete binmekten vazgeçmesinin, toplumsal sağlığı olumsuz şekilde etkilediğini göstermiştir.

    Bisiklete binme sonucu kazanılan yaşam yılı trafikkazasında kaybedilen yıllardan 20 kat daha yüksektir.

    Yol şartları, çocuklar, yaşlı insanlar ve engelliler gibi hassas yol kullanıcıları için uyarlanmalıdır. Daha düşük risk idraki olan ve daha sıklıkla düşme eğilimi olan ve tek araçlık kazalara karışan çocuklar için kask kullanımının önemi açıktır. 18 km/saat hızla meydana gelen bir kazada kask, tam-gerçek bir koruma sağlamaktadır. Ancak kask takılmasının sağlanması çocuğu bisikletten alıkoymamalıdır. Bisikletin desteklenmesi politikasının başarısı için çocukların cesaretinin kırılmaması gerekmektedir. Ailelerin, çocuklarının kask takmak ya da takmamak konusunda bilgilendirilmeleri doğru olacaktır.

    Yaşam tehlikelidir ve insanlar türlü çeşit kazada yaralanır ve ölürler. Diğer ulaşım çeşitleri ve diğer günlük aktivitelerle karşılaştırılınca, bisiklete binmeyen insanların sıklıkla sandığı ölçüde, bisikletin tehlikeli olmadığı görülecektir. Gönüllü ve zorunlu kask kullanımı lehine yapılan kampanyalar bisikletin tehlikeli olduğu kavramını abartmaktadır. Gerçekte ise, yayalarda olduğu gibi, şiddetli yaralanmaya yol açan veya fatal yol kazaları, tek bir yaygın nedenden kaynaklanmaktadır- bir motorlu araç tarafından çarpılmak. Bu sorunun tek çözümü ise, kaynağa yönelmek, hız ile tehlikeli sürüşü durdurmaktır.

    Yollar, çocuklar ve yaşlıları içeren toplumun tüm üyelerine özgürce hareket imkanı vermelidir ve yaralanma ve ölümleri azaltmanın en iyi yolu, motorlu araçların yol hiyerarşisindeki pozisyonuna son vermektir. Bu ancak araç hızını kesmek ve motorlu araç trafik hacmini düşürmekle ve çoğu zararda rolü olan motorlu araç sürücülerine yönelik yasal düzenlemeler yapmakla mümkündür.
    Danimarka'da kaza sayısı yarıya inerken aşağıdaki önlemlerin alınması kabul edildi.

    - Kentsel alanlarda hız limitlerinin düşürülmesi,
    - Sarhoş araç kullanan tutukluların tedavisi ,
    - Genç sürücülere ve sarhoş sürücülere yönelik kampanyalar,
    - 15 - 19 yaşlarda yol güvenliği eğitimi,
    - Kazalarda kara noktaların yok edilmesi,
    - Kamyonların dizayn ve ekipmanında genel güçlendirme,
    - Yoğunlaşmış motorlu araç trafik kontrolü,
    - Yeni bisiklet çizgileri ve bisiklet yolları.

    Hollanda yine, aynı çizgide düşünmektedir. Yaklaşımları, bisikletçileri, hızlı hareket eden ve yoğun motorlu araç trafiğinden ayırmaktır. Mümkün olsa da olmasa da, araç hızı kent içinde 30 km/saat ile sınırlandırılmıştır. Hollandalılar halen güvenliğin artırılmasında bir rekora da sahiptirler. 1996'ya kadar 26 yılda bisikletçi yaralanmaları yarıdan fazla düşürülmüştür ve kask kullanan bisikletçi sayısı hala sıfıra yakındır.

    İngiltere, kendi yol politikasını yenilemektedir. Ve Ulusal Bisiklet Stratejisine adapte etmektedir. Bisikletçi sayısını 2012'ye kadar bunu ikiye katlamayı amaçlamaktadır.

    Sonuç olarak, yaygın şekilde bisiklet kullanılan ülkelerde, riski azaltmak için, bisiklet kaskı kullanımını teşvik veya zorunlu kılmaktan ziyade, daha güvenli yol şartlarının sağlanması yönünde stratejiler seçilmiştir.

    Bisikletin ciddiye alınması için birçok neden vardır. Bisiklet çevreyi korumamıza yardım eder ve kalabalık kentlerimizde çok az bir yer kaplar. Kirlilik yaratmaz. Her bir bireyin kolayca ulaşabileceği bir hareket formudur. Bireysel ve kentsel sağlık sorunlarının çözümlenmesinde bisiklet ciddi bir alternatiftir.

    Alıntıdır.
    Kaynak:http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=710




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gamerasi

    Bisikletin Önemli?
    Bisiklet Neden Çok Önemli?

    Yazar: Dr.Bülent Savran
    26.2.2005

    Bisiklet, toplum için geniş çaplı yararları olan bir aktivitedir. Çevreye dost, hiçbir duman veya ses oluşturmayan bir ulaşım şeklidir. Kentlerimizdeki tıkanan sorunların çözümünde önemli bir katkı sağlayacaktır. Bunlar, çoğu insanın ekonomik yararına da olacaktır.
    Bisiklet sağlıktır. Bisiklet bizi, zevkli ve sağlıklı fizik egzersize davet etmektedir. Bisiklet hastalığı önler: Haftada 4 saatlik egzersiz geniş bir aralıktaki hastalık riskini önemli derecede azaltır. Hatta haftada 1 saat bile önemli bir azalma sağlamaktadır.

    Haftada 4 saatlik bisiklete binme kolay bir egzersizdir. İşe giderken yarım saat ve dönerken; ve hedefin üzerindeyiz artık. Yarım saatte çoğu insan 3 ile 8 km arasında bir mesafede bisiklete binebilir. Kapıdan kapıya, bisikletçi genellikle bu mesafeler arasında araç kullanmadan daha hızlıdır. Ve, her gün işten eve gidip gelirken değerli bir boş zamanda egzersiz yapılacaktır.
    Düzenli bisiklete binenler daha az hasta olurlar. Bir Amerikan sigorta şirketinin deneyimi, haftada çalışanlar arasında 3 kez egzersiz yaparlarsa hastalık nedeniyle çalışılmayan günlerin %20 azaldığını ortaya koymuştur. Bu bulgular İsveçli otomobil üreticisi Saab - Scania tarafından da onaylanmıştır. Düzenli egzersiz yapmayanlar yılda ortalama 30 gün hasta hissederken, fiziken aktif olanlar yılda ortalama sadece 8 gün hasta olurlar.

    Orta derecede egzersiz birçok fizik ve mental fayda sağlar, bunlar;

    - Kan şekerinin regülasyonu sağlar, yükselmesini önler,
    - Zararlı kolesterolü düşürür,
    - İmmün sistemi güçlendirir,
    - Kalp, adale, kemik ve tendonları güçlendirir,
    - Diyabet, kemik kırıkları, kardiyo-vasküler şikayetleri ve kanser riskini azaltır,
    - Stres, yüksek tansiyon, anksiyete ve depresyonun hafif formlarının oluşma riskini azaltır.

    Faydalı olması için egzersiz düzenli olmalıdır. Günlük kısa yolculuklarda bisiklet kullanmak, ihtiyacımız olan egzersizi yapmak için, uygun bir yoldur.
    Bireysel bisikletçi için, çalışanlar için, toplumlar için, işe bisikletle gitme sağlık için önemlidir.
    Tüm bu nedenlerle bisiklet desteklenmeli ve ulaşım politikaları mümkün olduğunca fazla sayıda insanın bisiklete binmesine yönelmelidir.

    Yol Güvenliği;
    Bisiklet kullanımında en büyük engel olan, yol güvenliğinin sağlanması, bisikletin desteklenmesi politikasında merkezi tema olmalıdır.
    Tüm diğer ulaşım modelleri gibi bisiklet ne tamamen güvenli değildir ne de birçok insanın düşündüğü gibi tehlikeli de değildir. İngiltere'den Policy Studies İnstitute'den Dr.Mayer Hillman, bisiklet ve sağlık üzerine bir seri makale yayımladı. Bisiklete binmeyle kazanılan yaşam yılının, bisikletçiler arasında yüksek sayılabilecek, 20/1 kaza oranı ile kaybedilen yaşam yılına göre daha fazla olduğunu hesapladı. İngiltere'den verilen rakamlar, bisiklete binenlerin daha uzun yaşadığını ve binmeyenlere göre daha sağlıklı kaldığını göstermiştir.

    Danimarka Bisiklet Federasyonu benzer çalışmaları ortaya koydu. Tıbbi araştırmalar temelinde, günde ortalama 3 km bisiklete binen 5 milyon Danimarkalı toplam yaşamlarına 40 bin yıl eklemekte iken, her yıl ortalama 80 Danimarkalı trafik kazalarında ölmektedir. Ortalama beklenen yaşam süresi 70 olarak kabul edilirse, ortalama yaşta ölen bisikletçiler hesaba katıldığında, 3.500 yıllık toplumsal kayıp ortaya çıkmaktadır. Bu kaybı toplam kazançtan çıkarırsak Danimarkalının net toplam yaşam kazancının 36.500 yıllık yaşam olduğu görülebilecektir. Her ne kadar ortadaki çok sayıda faktör daha ileri çalışmalara ihtiyaç gösterse de, bu hesaplama düzenli bisiklete binmenin, toplumun sağlığına yararlı olduğunu göstermiştir. Bu aynı zamanda Avustralya ve Yeni Zelanda'da yasa ile kask zorunluluğu getirilmesi sırasında da, toplumun %10'nun bisiklete binmekten vazgeçmesinin, toplumsal sağlığı olumsuz şekilde etkilediğini göstermiştir.

    Bisiklete binme sonucu kazanılan yaşam yılı trafikkazasında kaybedilen yıllardan 20 kat daha yüksektir.

    Yol şartları, çocuklar, yaşlı insanlar ve engelliler gibi hassas yol kullanıcıları için uyarlanmalıdır. Daha düşük risk idraki olan ve daha sıklıkla düşme eğilimi olan ve tek araçlık kazalara karışan çocuklar için kask kullanımının önemi açıktır. 18 km/saat hızla meydana gelen bir kazada kask, tam-gerçek bir koruma sağlamaktadır. Ancak kask takılmasının sağlanması çocuğu bisikletten alıkoymamalıdır. Bisikletin desteklenmesi politikasının başarısı için çocukların cesaretinin kırılmaması gerekmektedir. Ailelerin, çocuklarının kask takmak ya da takmamak konusunda bilgilendirilmeleri doğru olacaktır.

    Yaşam tehlikelidir ve insanlar türlü çeşit kazada yaralanır ve ölürler. Diğer ulaşım çeşitleri ve diğer günlük aktivitelerle karşılaştırılınca, bisiklete binmeyen insanların sıklıkla sandığı ölçüde, bisikletin tehlikeli olmadığı görülecektir. Gönüllü ve zorunlu kask kullanımı lehine yapılan kampanyalar bisikletin tehlikeli olduğu kavramını abartmaktadır. Gerçekte ise, yayalarda olduğu gibi, şiddetli yaralanmaya yol açan veya fatal yol kazaları, tek bir yaygın nedenden kaynaklanmaktadır- bir motorlu araç tarafından çarpılmak. Bu sorunun tek çözümü ise, kaynağa yönelmek, hız ile tehlikeli sürüşü durdurmaktır.

    Yollar, çocuklar ve yaşlıları içeren toplumun tüm üyelerine özgürce hareket imkanı vermelidir ve yaralanma ve ölümleri azaltmanın en iyi yolu, motorlu araçların yol hiyerarşisindeki pozisyonuna son vermektir. Bu ancak araç hızını kesmek ve motorlu araç trafik hacmini düşürmekle ve çoğu zararda rolü olan motorlu araç sürücülerine yönelik yasal düzenlemeler yapmakla mümkündür.
    Danimarka'da kaza sayısı yarıya inerken aşağıdaki önlemlerin alınması kabul edildi.

    - Kentsel alanlarda hız limitlerinin düşürülmesi,
    - Sarhoş araç kullanan tutukluların tedavisi ,
    - Genç sürücülere ve sarhoş sürücülere yönelik kampanyalar,
    - 15 - 19 yaşlarda yol güvenliği eğitimi,
    - Kazalarda kara noktaların yok edilmesi,
    - Kamyonların dizayn ve ekipmanında genel güçlendirme,
    - Yoğunlaşmış motorlu araç trafik kontrolü,
    - Yeni bisiklet çizgileri ve bisiklet yolları.

    Hollanda yine, aynı çizgide düşünmektedir. Yaklaşımları, bisikletçileri, hızlı hareket eden ve yoğun motorlu araç trafiğinden ayırmaktır. Mümkün olsa da olmasa da, araç hızı kent içinde 30 km/saat ile sınırlandırılmıştır. Hollandalılar halen güvenliğin artırılmasında bir rekora da sahiptirler. 1996'ya kadar 26 yılda bisikletçi yaralanmaları yarıdan fazla düşürülmüştür ve kask kullanan bisikletçi sayısı hala sıfıra yakındır.

    İngiltere, kendi yol politikasını yenilemektedir. Ve Ulusal Bisiklet Stratejisine adapte etmektedir. Bisikletçi sayısını 2012'ye kadar bunu ikiye katlamayı amaçlamaktadır.

    Sonuç olarak, yaygın şekilde bisiklet kullanılan ülkelerde, riski azaltmak için, bisiklet kaskı kullanımını teşvik veya zorunlu kılmaktan ziyade, daha güvenli yol şartlarının sağlanması yönünde stratejiler seçilmiştir.

    Bisikletin ciddiye alınması için birçok neden vardır. Bisiklet çevreyi korumamıza yardım eder ve kalabalık kentlerimizde çok az bir yer kaplar. Kirlilik yaratmaz. Her bir bireyin kolayca ulaşabileceği bir hareket formudur. Bireysel ve kentsel sağlık sorunlarının çözümlenmesinde bisiklet ciddi bir alternatiftir.

    Alıntıdır.
    Kaynak:http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=710
    Muhteşem bir yazı... Paylaşıtığınız için teşekkürler.

    Suç halkın, çünkü bu maddelerden birini bile düşünemiyor ki karşılaştırma yapabilsin.

    Suç medyanın, çünkü bu önemli konuyu gündeme getirmiyor.

    Suç politikanın, halktan karşılık bulmayacak diye bisiklete önem verilmiyor.

    Suç akademisyenlerin, koltukta oturup göbek büyütüp bu maddeleri düşünmekten bile aciz olanların eğitimli insan yetiştirmesi mümkün değildir.

    Suç bizim, elimizden geldiğince yaymıyoruz bu çok önemli konuyu.




  • ø kullanıcısına yanıt
    Siz hiç Avrupa'yı gördünüz mü? Amsterdam'a gidin bakalım. Bir de Ankara'ya gelin. Neden bisiklet binilmiyor Türkiye'de anlaşılır. Onlar yüzyıllardır biniyor ve şehir planlamalarını buna göre yapmışlar. Hadi bu olmamış bile olsa orada araç kullananlar herkese yol veriyor. Burada üstüne sürüyorlar. Orada Başbakan bile sürerken sizin sürmemeniz komik kalıyor. Ben oradayken baya sürüyorduk. Şimdi bisiklete binmeyi unuttum. Köyde bile binemiyorum çoban köpekleri yüzünden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Return to Monke

    Siz hiç Avrupa'yı gördünüz mü? Amsterdam'a gidin bakalım. Bir de Ankara'ya gelin. Neden bisiklet binilmiyor Türkiye'de anlaşılır. Onlar yüzyıllardır biniyor ve şehir planlamalarını buna göre yapmışlar. Hadi bu olmamış bile olsa orada araç kullananlar herkese yol veriyor. Burada üstüne sürüyorlar. Orada Başbakan bile sürerken sizin sürmemeniz komik kalıyor. Ben oradayken baya sürüyorduk. Şimdi bisiklete binmeyi unuttum. Köyde bile binemiyorum çoban köpekleri yüzünden.
    Halk bindiği için başbakanları da biniyor. Başbakanları bindiği için halk binmiyor.

    Halk bindiği için altyapı düzgün, altyapı düzgün olduğu için halk binmiyor.
  • Şu yokuş olayına bir açıklık getirelim.
    Bakın, bu benim geçen yıl bisiklet ile yaptığım Karadeniz gezisinden bir resim, resmin çekildiği yerin yüksekliği 3000 m. Özellikle de İstanbul için yokuş diye tabir edilen yerlerin yüksekliği 300 metre bile değil. İşin aslı, zamanla size çıkması eziyet olarak gözüken yokuşlar, siz kondisyon kazandıkça keyifli bir meydan okumaya dönüşecektir.

    (Ss'li) 70 Madde ile Sadece Tembeller Toplu Taşıma ve Araba Kullanır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Return to Monke

    Siz hiç Avrupa'yı gördünüz mü? Amsterdam'a gidin bakalım. Bir de Ankara'ya gelin. Neden bisiklet binilmiyor Türkiye'de anlaşılır. Onlar yüzyıllardır biniyor ve şehir planlamalarını buna göre yapmışlar. Hadi bu olmamış bile olsa orada araç kullananlar herkese yol veriyor. Burada üstüne sürüyorlar. Orada Başbakan bile sürerken sizin sürmemeniz komik kalıyor. Ben oradayken baya sürüyorduk. Şimdi bisiklete binmeyi unuttum. Köyde bile binemiyorum çoban köpekleri yüzünden.
    Evet 3 ülke gördüm. İnsanlar bisikleti kullandığı için devlet mecbur kalıyor. Yani devlet önce yolu yapıyorda sonra insanlar aaaa bisiklet yolu var bari bisiklet kullanalım demiyor. Bisiklet kullanımı çok az, bisiklet foruma girersen bunu anlarsın. Burada boş muhabbet dönen bölüme gelen yorumun 1/100'ü gelmiyor. İnsanlar bisiklet kullandıkça devlet bu ihtiyacı karşılamaya mecbur kalacaktır.




  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.