Şimdi Ara

Spor araba ve bir Lastik Hikayesi (Karşılaştırma içerir)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
667
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 8 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 3
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 58 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • X-GeN (2 mesaj) *President* (1 mesaj) Hemican (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (4 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Spor araba ve bir Lastik Hikayesi (Karşılaştırma içerir)
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2465 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Merhaba arkadaşlar,

    işim dolayısıyla Suudi Arabistan'da yaşıyorum ve buradaki uygun fiyatlar sayesinde hayalimi gerçekleştirmek için gelir gelmez spor bir araba almıştım. 2011 model Hyundai Genesis Coupe V6 3.8... Arabayı Mayıs ayından beri kullanıyorum ve çok fazla yol yapıyorum. Aldığımda lastikler çok iyi durumdaydı, ama aldığımdan beri 20.000km yol yaptım ve arka lastikler dişlerin arasındaki uyarıcı tümseklere kadar inmişti, önlerin ise yarısından fazlası duruyor hala ve iyi durumda.

    Birkaç haftadır lastik araştırıyordum ve değiştirmek için uygun fiyat kovalıyordum. Tabii ölçü 245/40R19 (arkada) olunca lastikler çok da ucuz olmuyor. Ayrıca şuana kadar kullandığım lastik Dunlop SP Sport Maxx idi. Ses, konfor gibi konularda pek yorum yapmam mümkün değil, çünkü araba spor olduğu için zaten gürültülü ve sert süspansiyonuyla konforlu olması pek mümkün değil.

    Arkalar için yeni lastiği Dunlop, Toyo, Nitto markalarından birinden almayı düşünüyordum, çünkü Goodyear, Michelin vb. markaların fiyatı 2 katını rahat buluyor. Geçen haftasonu lastikçileri gezerken Toyo Proxes C1S model lastikte çok güzel bir indirim yakaladım. O anda düşünmeden "nolacak ki Japonların iyi de nam-ı olan bir markası" diye düşünüp lastikleri taktırdım.

    Lastikleri taktırdıktan sonra eve dönmek için yola çıktım ve yaklaşık 80km'lik bir yolum vardı otobanda. Otoban da müsait olduğu için genelde 140km/s altında gitmiyorum. Sorun da burada başladı zaten. Ne zaman ki 140 üstünde şerit değiştirirken yada hafif virajı alırken arka tarafın gezinmeye başladığını hissettim. Yani spor araba değil de sedan yada jip kullanıyormuş gibi bir yumuşaklık vardı. Birkaç kez ufak tefek sağ sol yaptım ve arka taraf epey dans etmeye başladı

    O an bir sorun olduğunu anladım ve ilk benzlikte durup lastiklerin havasını kontrol ettim, ama herşey normaldi. Yola devam ederken, hafif virajlı ve eğimi olan güzel bir kısım var. Önceden orada 200 civarında bile rahatlıkla virajı alabiliyordum eğim sayesinde. Bu lastiklerle daha 150-160 civarındayken virajda araba ilk başta dönmemeye daha sonradan bir anda dönmeye başlayıp anti-patinaj (traction control)un devreye girdiğini gördüm. O an iyice beynimden vurulmuşa döndüm, çünkü böyle birşey olmasına imkan yoktu eski ve neredeyse kabak olan Dunlop lastiklerle. Böylece anlamış oldum ki aldığım yeni Toyo Proxes C1S lastiklerin yanakları yumuşak ve çabuk esniyor, çünkü Dunlop'larla araba yere çok daha iyi yapışıyor ve kesinlikle arka taraf ne dans ediyor ne de kendini kolay kaybetmiyordu.

    Sonraki gün lastikçiye tekrar geri gittim ve durumu mümkün mertebe olmayan arapçamla izah etmeye çalıştım. Sadece 200km civarı yol yaptığım için anlayış gösterip az bir fark vererek eski çıkartılan Dunlop'ların yenisinden taktırdım. Tekrar yola düştüm ve otobana çıkar çıkmaz ilk işim 140 üstüne çıkıp şerit değiştirmeye çalışmak oldu. Elbette ki herşey normale dönmüştü, önceki Toyo'larla yaşadığım hiçbir sorun kalmamıştı.

    Özet şudur: spor araba kullanıyorsanız ve aracın yere oturuşu ve kontrolü çok önemliyse, muhakkak sert yanaklara sahip lastik kullanın. Yoksa o spor arabanın normal araçlardan pek bir farkı kalmıyor virajlarda...

    Benzer tecrübeler yaşayan arkadaşlar varsa da lütfen paylaşsın...



    |
    |




  • Yarbay
    6030 Mesaj
    Lastik seçimi aşırı önemli. Kendi aracımda kullandığım lassa impetus sport lastiklerden pek memnun kalmadım. Şimdi kuru zemin tutunma benim için aşırı önem arz ettiğinden Kumho KU36 semi slick lastik alacağım.
    |
    |
  • Yarbay
    8414 Mesaj
    Haklisiniz her ne kadar cogu kisi ucuzunu alayim mantigiyla baksada lastik onemli Sonucta lastiklerin de cesitleri var.

    Spor lastik, touring, kislik lastik, off road, ekonomi vs.

    Sizin Dunloplar yazlik high performance lasitigi yani spor araba icin uretilmis. Obur bahsettiginiz Toyo`ya da baktim luxury sedan lastigi diyor yani konfor amacli uretilmis bir lastik.
    Hangi urunu alirsaniz alin amaci disinda kullanmaya calisinca iyi performans vermez lastik de oyle tabi.
    |
    |
  • Yarbay
    2465 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Yorumlar için teşekkürler arkadaşlar...

    @Hemican

    Özellikle bir de yaşanan sorun lastikçilerin aldırış etmeden elindekini satmaya çalışması. O yüzden araştırmadan incelemeden lastik almayın, ben bir hata ettim ama neyseki düzeltme şansım oldu. Herkes bu kadar şanslı olmayabilir...
    |
    |
    Bahsedilenler: Hemican
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
pubg mobile uc
pubg mobile uc
Webtures SEO;SEO Nedir?
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,219
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.